X
VELIKA AKCIJA: Od ljeta do ljeta - 1 godina pretplate za  540 kn  360 kn!
NOVO: Od sad mogućnost plaćanja i na rate! 30 kn / mjesečno
Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), ali isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja
Film

"Do posljednjeg daha" - najvažniji film francuskog Novog vala, a i šire, onaj koji je svojim revolucionarnim pristupom uspio razdvojiti kinematografiju na staru i novu

FOTO: Scene iz filma
PIŠE: Objavljeno: 2
U svakoj grani umjetnosti imamo periode stvaralaštva koje se naslanja na prethodno provjerenu formulu, stil, način izvedbe, a to nešto "stabilno" jednom je ipak moralo nastati u eksploziji kakve revolucionarne i nove ideje koja će pogurati sa strane stare standarde i sebe dovesti pod svjetlo reflektora. Film, dakako, nije iznimka. Kao vrlo nova grana umjetnosti (dobro, većina snimljenog teško da može proći pod "umjetnost") film je također prošao kroz svoje revolucije, od tehnološke (kamere, zvuk, slika u boji...), tehničke (kutevi snimanja, osvjetljenje) pa do narativne.

Ali kad danas gledamo film, bilo koji film, nekako automatski možemo odmah reći je li to "stari film" ili "novi film". Na temelju čega možemo napraviti tu vrlo specifičnu distinkciju? Po tome je li film u boji ili je crno-bijeli? Naravno da ne. Postoji pregršt filmova koji su već bili u boji pa ih svejedno percipiramo kao "stare", a isto tako postoji dosta filmova koji su namjerno snimani crno-bijeli pa ih percipiramo kao "nove". Očito je nešto više od toga, nešto što se tiče dinamike, radnje, atmosfere, dijaloga... ili jednostavno sveg tog zajedno.

Nešto se dogodilo da je transformiralo staru eru u novu. Nekad su glumci na filmovima doimali se poprilično ukočeno, a i način izgovaranja rečenica bio je pomalo... neprirodan. Razlog tome je svakako činjenica da su glumci većinom prvo stasali u kazalištu, a tek kasnije postali glumci na filmu, tako da im je i ostao jedan specifični izražajni govor (da bi publika mogla čuti). To nipošto ne znači da su loši. Humphrey Bogart u "Casablanca" (1942.) bio je izuzetan i neponovljiv, ali da je takav film snimljen danas djelovao bi pomalo čudno - Bogartu pritom jednostavno nedostaje "prirodnosti". I to nije kritika njega već samo opservacija da su svi filmovi tog vremena bili stvoreni na taj kalup, uključujući i one koji se smatraju najboljima.

U jednoj točki vremena film je napravio tranziciju iz pažljivo snimljene predstave u nešto intimnije, skoro kao da više nismo publika u teatru već voajeri koji imaju pristup skrivenoj kameri koja prati cijelu radnju.

I gdje je točno ta točka u vremenu bila? Mišljenja se tu mogu razlikovati jer ovakve revolucije gotovo nikad ne bivaju potpuno omeđene samo jednim djelom, ali ipak, mnogi se uporno slažu da je ta točka tranzicije bio francuski film "À bout de souffle" (Do posljednjeg daha) iz 1960. godine.

Ako ga slučajno niste gledali, slobodno čitajte dalje, jer nije da je riječ o filmu gdje bi se moglo nešto naročito "spoilati", štoviše, možda dobijete želju pogledati ga po prvi put (što je iskustvo na kojem vam unaprijed zavidim!).

"Do posljednjeg daha" je stvorio poznati filmski režiser Jean-Luc Godard, a film - kao i sam Godard - smatraju se začetnicima tzv. francuskog novog vala (Nouvelle vague).

...
1. korak: Za nastavak čitanja odaberite pretplatu:
 
1 mjesec
100 kuna
Pristup kompletnom advance.hr sadržaju u trajanju od 30 dana.
Izaberi
Mjesec dana pretplate
Potpuni pristup svim sadržajima i arhivi advance.hr
Mogućnost korištenja raznih načina plaćanja.
Ograničena akcija
AKCIJA! 1-godišnja pretplata!
 540 kn  360 kn  
(mogućnost plaćanja i na rate:
30 kuna mjesečno*)
*Iznos u slučaju plaćanja na 12 rata (opcija za sada dostupna samo preko PBZ banke).
Potvrdi
Trajanje pretplate - 12 mjeseci
Potpuni pristup svim sadržajima i arhivi advance.hr
Specijalna ponuda je ograničena, iskoristite je dok traje!


 
Pristup samo ovom tekstu
30 kuna
Umjesto pretplate možete kupiti pristup samo ovom tekstu.
Izaberi
Uplatom ćete imati pristup ovom tekstu
Drugi tekstovi neće Vam biti dostupni (osim ako i za njih ne uplatite pristup)
Putem ovog koraka kreirat će Vam se korisničko ime tako da ako želite možete jednostavno proširiti svoj pristup uplatom jedne od regularnih pretplata.

2. korak: Odaberite način plaćanja
Pređite preko jedne od gornjih opcija i prikazat će Vam se detaljniji opis metode plaćanja.
Korištenjem sustava za online naplatu pristajem na Opće uvjete korištenja i Pravila o zaštiti privatnosti kao i na Opće uvjete o online plaćanju
Potreban je pristanak na uvjete korištenja
O sustavu pretplate:
- Klikom na odabranu opciju bit ćete prebačeni na sigurni sustav WSPay gdje možete u nekoliko trenutaka obaviti kupnju
- Možete birati između nekoliko metoda plaćanja, uključujući kartično plaćanje, kriptovalute itd.
- Kad Vam pretplata istekne bit ćete o tome obavješteni - pretplata se NE obnavlja automatski, odnosno morat ćete je sami obnoviti putem ovog sustava
- Nakon uspješne uplate dobit ćete korisničke podatke (ako ste novi korisnik).
- WSpay - Web Secure Payment Gateway advance.hr koristi WSPay za online plaćanja. WSPay je siguran sustav za online plaćanje, plaćanje u realnom vremenu, kreditnim i debitnim karticama te drugim načinima plaćanja. WSPay kupcu i trgovcu osiguravaju siguran upis i prijenos upisanih podataka o karticama što podvrđuje i PCI DSS certifikat koji WSPay ima. WSPay koristi SSL certifikat 256 bitne enkripcije te TLS 1.2 kriptografski protokol kao najviše stupnjeve zaštite kod upisa i prijenosa podataka.