Politika ispravaka
Opis načina na koji Advance.hr ispravlja pogreške, provodi provjere i transparentno označava izmjene u objavljenim člancima.
1. Uvod
Ova Politika ispravaka objašnjava kako Advance.hr postupa u slučaju pogrešaka, nepreciznosti ili drugih nedostataka u objavljenom sadržaju. Naš je cilj održati visoke profesionalne standarde, osigurati točnost informacija i čitateljima pružiti transparentne izmjene kada je to potrebno.
2. Načelo točnosti i odgovornosti
Svaki sadržaj objavljen na Advance.hr-u temelji se na provjerenim informacijama i uredničkom procesu koji uključuje analizu, provjeru činjenica i internu recenziju. Unatoč tome, moguće su nenamjerne pogreške, nedostatci ili zastarjele informacije. Prema profesionalnim standardima, obveza nam je ispraviti svaku pogrešku čim bude uočena.
3. Vrste pogrešaka
Pogreške se mogu podijeliti u nekoliko kategorija:
- Faktografske pogreške – netočne brojke, datumi, imena, lokacije ili drugi provjerljivi podaci.
- Kontekstualne pogreške – tvrdnje ili interpretacije iznesene bez dovoljno konteksta koji može dovesti do pogrešnog razumijevanja.
- Tehničke pogreške – tipfeleri, krivi linkovi, pogrešne slike, duplicirani odlomci ili problemi nastali prilikom prijenosa sadržaja.
- Ažuriranja informacija – situacije u kojima se činjenice značajno promijene nakon objave članka, pa je potrebno jasno naznačiti dopunu.
4. Postupak utvrđivanja pogreške
Kada primimo obavijest o mogućoj pogrešci, uredništvo provodi sljedeće korake:
- pregled relevantnih dijelova članka
- provjeru navoda kroz više neovisnih, pouzdanih izvora
- konzultaciju s autorom kada je potrebno
- procjenu utjecaja pogreške na razumijevanje sadržaja
Ako se pogreška potvrdi, provodi se odgovarajuća korekcija prema kategoriji pogreške.
5. Način ispravljanja
Ispravci se provode na način koji je jasan, transparentan i proporcionalan težini pogreške:
- Manje tehničke pogreške – ispravljaju se bez posebne oznake (npr. tipfeleri, tehničke greške koje ne mijenjaju smisao).
- Faktografske i sadržajne pogreške – ispravljaju se uz kratku napomenu na dnu članka ili unutar teksta, ovisno o značaju pogreške.
- Značajne izmjene ili dopune – jasno se označava da je članak ažuriran, uz objašnjenje što je promijenjeno i kada.
Sve izmjene čuvaju izvorni smisao članka uz poštivanje profesionalnih standarda i odgovornu interpretaciju.
6. Retrospektivno ispravljanje
Ako se naknadno utvrdi da je sadržaj zastario, ali nije pogrešan, članak se može dopuniti novim informacijama ili jasno označiti kao ažuriran. U određenim slučajevima možemo dodati uredničku napomenu kako bi se čitateljima osigurao ispravniji kontekst.
7. Kako čitatelji mogu prijaviti pogrešku
Čitatelji nas mogu obavijestiti o mogućim pogreškama putem službenog kontakta:
- slanjem e-maila na [email protected]
- korištenjem kontakt forme dostupne na portalu
Korisnik može navesti poveznicu na članak, citirati sporni dio i, ako je moguće, priložiti izvor koji upućuje na pogrešku. Sve prijave razmatramo u razumnom roku.
8. Uloga autora i uredništva
Autori i urednici imaju profesionalnu obvezu reagirati na prijavljene pogreške, sudjelovati u provjeri navoda te osigurati da svaki ispravak bude izvršen precizno i odgovorno. U slučaju većih pogrešaka, uredništvo može provesti dodatnu internu provjeru.
9. Transparentnost prema čitateljima
Naš je cilj da čitatelji jasno razumiju kada je i zašto neki članak izmijenjen. Transparentnost ispravaka važan je dio povjerenja između redakcije i publike, te jedan od ključnih elemenata profesionalnog novinarstva.
10. Izmjene Politike ispravaka
Ova politika može se povremeno ažurirati kako bi odražavala razvoj profesionalnih standarda, nove uredničke procedure ili regulatorne zahtjeve. Najnovija verzija uvijek će biti dostupna na ovoj stranici.