Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), ali isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja
FOTO: Imago / Media Punch / Guliver Image
Tema

Trump i Zelenski - cijeli transkript "okršaja" u Bijeloj kući: Zelenski je u džepu imao dogovor sa SAD-om i šansu za mir u Europi, a onda je pokazao prave namjere koje su naišle na "Trump-Vance zid" i završile njegovim političkim suicidom

PIŠE: Objavljeno: 81

Intenzivnu konferenciju Trumpa i Zelenskog jučer u Bijeloj kući zaista vrijedi pogledati u kompletu jer ovakve situacije se događaju iznimno rijetko - možda su i nezapamćene u povijesti moderne politike. Bitno je proći kroz cijeli susret jer nam pokazuje kako je došlo do eskalacije.

Susret je započeo u relativno uobičajenoj, gotovo (naizgled) srdačnoj atmosferi. Razgovor je u početku obilježilo izražavanje uzajamne zahvalnosti i najave o potencijalnim dogovorima. No, kako je razgovor odmicao Zelenski je doslovno pred američkim političkim vrhom i očima cijelog svijeta počinio politički suicid nepokolebljivim inzistiranjem na samo jednom narativu. Koliko god je Trump, direktno i između redaka, pokušavao naglasiti kako je za Ukrajinu sad najavažnije da hitno postigne mir, da se zaustavi masovno ubijanje s obje strane, Zelenski je stalno "gurao" svoju tvrdnju da Ukrajini prvo trebaju "sigurnosna jamstva" - drugim riječima, nikako ne želi prihvatiti ideju da SAD pod Trumpom preferira okončanje sukoba umjesto daljnje naoružavanje Kijeva.

Da je bio samo malo više diplomatski orijentiran Zelenski je mogao izaći iz Bijele kuće s novom američkom potporom i brzim krajem rata. Umjesto toga možda je upravo izgubio sve "karte".

Dinamika razgovora je fascinantna. Trump se u nekoliko navrata, čini se, suzdržava od žešće reakcije, no situacija je eskalirala nakon što se u razgovor upleo njegov potpredsjednik JD Vance i otvorenije prozvao Zelenskog, sluteći da ovaj očito ne želi provesti američki plan za mir u Ukrajini.

Zelenski, koji godinama okreće propagandu o ruskoj prijetnji cijelom svijetu, pomislio je - na njegovu katastrofu - da može s time igrati i kod Trumpa. Počeo je pričati kako će i Amerika imati "posljedice" ako Putin pobjedi u Ukrajini, da će američki vojnici morati jednog dana ginuti... Taj narativ je Trumpa vidno razljutio i tu dolazimo do točke konferencije nakon koje više (za Zelenskog) nije bilo povratka.

Teško je reći kako će se stvari razvijati dalje. Sporazum o eksploataciji ukrajinskih rijetkih minerala nije potpisan, ali teško da će Trump odustati od toga. On je sam je, vrlo direktno i vrlo javno, opisao kako Amerika ima veliki deficit tih vrijednih resursa te kako isti Americi trebaju za razvoj najnaprednije tehnologije. Fascinantna je činjenica da je do kojih 20-ak minuta unutar konferencije Trump bio poprilično siguran da je to sad već riješena stvar, da će uskoro američke kompanije biti u Ukrajini i krenuti s eksploatacijom.

Dakako, Zelenski na takvo što ni nije imao namjeru pristati. Došao je s planom predaje ukrajinskog nacionalnog blaga u zamjenu za daljnju (jednaku ili još veću) američku vojnu pomoć protiv Rusije. U prijevodu, došao je po nastavak rata i naišao na vrlo čvrsti zid koji su mu u Bijeloj kući postavili Trump, ali svakako i JD Vance koji je još jednom pokazao da je potpuno sinkroniziran sa svojim šefom kad je riječ o stavu da se rat mora zaustaviti.

Slijedi potpuni transkript ove ključne konferencije koja će se zasigurno još jako dugo spominjati.

Volodimir Zelenski i Donald Trump, sastanak u Bijeloj kući 28. veljače 2025. - kompletan transkript

DONALD TRUMP Hvala vam puno. Čast mi je ugostiti predsjednika Zelenskog iz Ukrajine. Radili smo vrlo naporno i blisko, a zapravo se već dugo poznajemo. Dugo se bavimo istim stvarima i to vrlo uspješno. Imali smo malu prepirku oko pregovora, ali mislim da je to završilo odlično za obje zemlje. Mislim da je to dobro i za svijet, ne samo za naše dvije zemlje.

Sada imamo vrlo pošten dogovor i radujemo se što ćemo krenuti, kopati i raditi na dobivanju rijetkih ruda. To znači da ćemo biti prisutni ondje, a to je velika obveza Sjedinjenih Država. Cijenimo suradnju s vama i nastavit ćemo je.

Imali smo vrlo dobre razgovore s Rusijom. Razgovarao sam s predsjednikom Putinom i pokušat ćemo ovo privesti kraju. To je nešto što vi želite i što on želi. Moramo dogovoriti sporazum, a već smo započeli okvir za to.

Vjerujem da nešto možemo uspješno obaviti. Velika stvar je broj vojnika koji ginu – uglavnom vojnika, ali i drugih. Gube se tisuće života na obje strane. Želimo da to prestane i da se novac usmjeri na nešto drugo, poput obnove.

Radit ćemo vrlo naporno. Ali imali smo mnogo dobrih razgovora. Moram reći, prije nego što smo mi stupili na scenu, Bidenova administracija uopće nije razgovarala s Rusijom. Nisu razgovarali ni s kim, samo su to pustili da traje. I reći ću pred vama, čuli ste me to govoriti tisuću puta.

Da sam ja bio predsjednik, ovaj rat se nikada ne bi dogodio. Imali bismo dogovor sklopljen za vas, bez da ste morali prolaziti kroz sve ovo. Međutim, vaši su vojnici bili nevjerojatno hrabri. Dali smo im izvrsnu opremu, ali netko mora upravljati tom opremom. Za to im odajemo veliko priznanje.

Ovo je trebalo biti gotovo vrlo brzo. A evo nas tri godine kasnije. Dakle, dajem ogromno priznanje vašim generalima i vašim vojnicima, ali i vama, s obzirom na to da se radilo o vrlo teškom, žestokom ratu. Imate sjajne borce. Možete na to biti ponosni.

VOLODIMIR ZELENSKI I ja sam ponosan.

DONALD TRUMP
Ali sada želimo to završiti. Dosta je, zar ne? Čast mi je što ste ovdje. Hvala vam puno što ste došli. Sporazum ćemo potpisati na konferenciji u Istočnom krilu za kratko vrijeme, odmah poslije ručka. I ručat ćemo zajedno. Razgovarat ćemo i o nekim drugim stvarima.

Drago nam je što su svi ovdje. Ovo je donekle uzbudljiv trenutak. Ali prava uzbudljiva stvar bit će kada prestane pucnjava ili kada postignemo dogovor. Mislim da smo vrlo blizu toga. Čast mi je imati vas ovdje. Izvolite, ako želite nešto reći.

VOLODIMIR ZELENSKI
Ne, hvala vam puno, gospodine predsjedniče. Hvala vam na pozivu. Zaista se nadam da će ovaj dokument koji potpisujemo biti prvi korak prema pravim sigurnosnim jamstvima za Ukrajinu. Naši ljudi, naša djeca, uistinu to očekuju. I naravno, računamo na to da Amerika neće prestati s potporom.

Za nas je to doista vrlo važno, da se podrška nastavi. Želim o tome detaljnije razgovarati tijekom našeg sastanka, a posebno o infrastrukturi sigurnosnih jamstava. Razumijem što je Europa spremna učiniti, ali želim s vama raspraviti što su Sjedinjene Države spremne učiniti. Uistinu računam na vašu snažnu poziciju zaustavljanja Putina.

Rekli ste: "Dosta je rata." Mislim da je to vrlo važno reći Putinu na samom početku, jer on je ubojica i terorist. Nadam se da ga zajedno možemo zaustaviti. Za nas je važno sačuvati našu zemlju, naše vrijednosti, našu slobodu i demokraciju.

I naravno, nema kompromisa s ubojicom oko naših teritorija. Ali o tome ćemo kasnije. Također, razgovarali smo telefonom o proizvodnji dronova – imamo vrlo dobru proizvodnju, možda i najbolju na svijetu trenutno, zbog rata.

Da, i naravno, hitno nam treba protuzračna obrana. Vi imate najbolju protuzračnu obranu na svijetu i doista ste nam pomogli tijekom ruskih napada. Želim razgovarati o tome kako možemo razmijeniti licence. Otvoreni smo za dijeljenje naših licenci za dronove sa Sjedinjenim Državama, a nama trebaju licence za brzu proizvodnju protuzračne obrane. Čak i nakon rata, naš narod mora biti siguran da smo zaštićeni.

Htio bih razgovarati i o kontingentu. Francuska i Britanija već su razgovarali s vama. Znamo da je Europa spremna, ali bez Sjedinjenih Država neće biti dovoljno snažni.

I posljednja točka, ali ne manje važna, jest razmjena naših ljudi i djece. Znate da su ludi Rusi oteli 20.000 ukrajinske djece, promijenili im imena, obitelji, rodbinu, i prebacili ih u Rusiju. Želimo ih vratiti. To je doista velika želja, zadatak i cilj za mene i naše vojnike.

Vratili smo i razmijenili više od 4000 ratnika iz ruskih zatvora, ali tisuće ih je još ondje. Želio sam vam pokazati neke fotografije da vidite u kakvim se uvjetima nalaze i kakav je stav Rusije prema našim zarobljenicima. Imamo dečke prije i poslije – tisuće takvih ljudi, žena i muškaraca. Ne jedu, tuku ih, rade im razne užasne stvari.

Čak i u ratu postoje pravila, a ovi ljudi nemaju nikakva pravila. Htio sam vam pokazati kako se mijenja izgled djece, ali to ću podijeliti s vama kasnije. Uistinu je tragično.

DONALD TRUMP Da, to je teško za vidjeti.

VOLODIMIR ZELENSKI
Da, jako sam vam to htio pokazati. Evo, vidite. Ovo je pastor, usput. Oteli su ga jer to nije ruska crkva. Krajem prošle godine uspjeli smo razmijeniti troje pastora. Ovo je jedan od njih – vidite kako izgleda.

DONALD TRUMP
Da, to je teško.

VOLODIMIR ZELENSKI
Da, tako je. Želio sam vam ovo pokazati i evo…

DONALD TRUMP
Da, vrlo teško. Želimo da se to što prije završi, zar ne?

VOLODIMIR ZELENSKI
Naravno, naravno da želimo.

DONALD TRUMP
I mislim da hoćemo. Mislim da ćemo uspjeti i…

VOLODIMIR ZELENSKI
Moramo, naravno.

DONALD TRUMP
Imate li kakvih pitanja? Izvolite.

Pitanje novinara:
Gospodine predsjedniče, koliko će novca SAD uložiti u fond koji danas nastaje i kako će to dugoročno osigurati sigurnost Ukrajine?

DONALD TRUMP
Pa, ne znamo točno koliko, jer ćemo uložiti određeni novac u fond, a zatim ćemo prihod ostvarivati od eksploatacije sirovina, rijetkih ruda koje ćemo uzimati i prodavati. Mnogo će se novca zaraditi od prodaje i korištenja tih ruda. Naša zemlja nema mnogo takvih sirovina.

Imamo puno nafte i plina, ali ne i rijetke minerale. Ono malo što imamo zaštićeno je od strane ekoloških aktivista, no mogli bismo to odblokirati. Međutim, i dalje nije dovoljno. Ukrajina ima jedne od najvećih zaliha rijetkih zemnih minerala na svijetu, pa ćemo ih koristiti za sve što nam treba: umjetnu inteligenciju, oružje i vojsku.

To će nam uvelike zadovoljiti potrebe. Dakle, to je nešto što se prirodno posložilo. Imamo puno nafte i plina, ali nemamo rijetke zemlje. Ukrajina ih ima gotovo sve koje su nam potrebne za računala, za sve što radimo.

Mislim da će Ukrajina time dobiti mnogo. Vjerujem da ćemo, kad sklopimo sporazum, riješiti 95 posto problema. Neće se vraćati u borbu. Razgovarao sam s predsjednikom Putinom – poznajem ga dugo i osjećam da su ozbiljni oko sklapanja dogovora. Napravit ćemo dogovor.

Kad se dogovor postigne, svi pričaju o sigurnosti, ali ja sam rekao: "Pustite me prvo da postignem dogovor." Trenutačno svakog tjedna ginu tisuće vojnika na obje strane. Dok mi sjedimo i razgovaramo, oni stradaju na bojištu. To nisu američki vojnici, ali su ruski i ukrajinski vojnici. Ne želimo to. Isto tako, ne želimo trošiti goleme svote na ovo.

Bidenova administracija davala je novac bez ikakve sigurnosti, dok je Europa, kako znate, dala manje, ali je imala osiguranje – riječ je o kreditu. Oni dobivaju svoj novac natrag, mi nismo. Sada smo barem zaštićeni.

I američki porezni obveznik mora biti zaštićen. Ovo je sjajan sporazum za Ukrajinu jer imamo velik ulog u njihovoj zemlji. Ono što oni imaju, rijetko tko posjeduje. Možemo nastaviti razvijati visoku tehnologiju i druga područja, uključujući oružje koje ćemo koristiti i mi.

Imago / Media Punch

Pitanje novinara:
Gospodine predsjedniče, hoćete li i dalje slati vojnu pomoć?

VOLODIMIR ZELENSKI
Ako smijem samo dodati – u dokumentu se nalazi vrlo važna točka vezana uz poslovanje i ulaganja. Nikada nismo imali LNG terminale u Ukrajini, a ovaj dokument (i sljedeći dokumenti) otvorit će put za to. Ti su terminali vrlo važni za nas i za sigurnost europskog kontinenta.

Imamo najveća skladišta plina u Europi, možemo ih koristiti za LNG i u tome možemo pomoći Europi, jer nas Europa doista podržava. Predsjednik Trump je rekao da su dali manje pomoći, ali oni su naši prijatelji i vrlo dobri partneri. Zaista su dali dosta, gospodine predsjedniče, dali su.

DONALD TRUMP
Dali su dosta, ali dali su puno manje.

VOLODIMIR ZELENSKI
Ne, ne.

DONALD TRUMP
Manje.

VOLODIMIR ZELENSKI
Ne, ne.

DONALD TRUMP
U redu.

Pitanje novinara: Gospodine predsjedniče Trump, više ste puta nazvali ovaj dogovor s Ukrajinom "povijesnim". Kao predsjednik SAD-a, donosite povijesne odluke koje utječu na Ameriku i cijeli svijet. Koje biste mjesto u svjetskoj povijesti htjeli zauzeti? I poistovjećujete li se s nekim poznatim povijesnim ličnostima?

DONALD TRUMP
Da, rekao bih George Washington, Abraham Lincoln. Rekao bih da sam daleko superiorniji od Georgea Washingtona i Abrahama Lincolna. Sad, znate da se samo šalim, jer kad to kažem, lažne vijesti polude. Reći će da se smatram boljim od Washingtona. Ali nikad ne znate, nikad ne znate.

Ne uspoređujem se ni s kim. Ovdje sam da obavim posao. Imali smo sjajnih 35 dana ili koliko već, otprilike mjesec dana. Postigli smo nevjerojatno puno, ne samo ovo. Ovo bi bilo sjajno postignuće ako uspijemo zaustaviti rat i vratiti stvari u normalu.

Mislim da će se to dogoditi. Imali smo vrlo dobre razgovore s obje strane, kao što znate. Mislim da smo se općenito jako potrudili. Ako pogledate sve što smo napravili u 30 dana, ljudi kažu da nikada nije bilo takvog početka za jednog predsjednika.

A ovo je jedna od vrlo važnih stvari. Meni je ovo jedna od najvažnijih, jer se događa velika smrtnost dok mi ovdje pričamo. Ne želim razmišljati o tome – zamislite roditelje, bez obzira jesu li u Rusiji ili Ukrajini, roditelje sve te mladosti koja gine bez potrebe.

VOLODIMIR ZELENSKI
Oni su došli na naš teritorij.

DONALD TRUMP
Nikad nije ni trebalo početi. Da sam ja bio predsjednik, ovaj rat se nikada ne bi dogodio.

Pitanje novinara: Hoćete li i dalje slati vojnu pomoć Ukrajini nakon što SAD potpiše ovaj sporazum s Ukrajinom?

DONALD TRUMP
Da, nastavit ćemo…

Pitanje novinara: A pitanje za predsjednika Zelenskog: osjećate li da su SAD i predsjednik Trump trenutačno na vašoj strani?

DONALD TRUMP
Izvolite.

VOLODIMIR ZELENSKI
Što vi mislite?

DONALD TRUMP
On želi znati, mislite li to… pomalo glupo pitanje, vjerojatno ne bismo bili ovdje da nisam.

VOLODIMIR ZELENSKI
Mislim da su Sjedinjene Države na našoj strani od samog početka okupacije i mislim da je predsjednik Trump na našoj strani. Siguran sam da predsjednik SAD-a neće prestati s potporom. To je ključno za nas, važno za nas. Da, predsjednik priča o ljudima i vojnicima koji ginu, ali oni su došli na naš teritorij.

Došli su na našu zemlju. Oni su započeli ovaj rat i moraju prestati. Mislim da je to najvažnije pitanje. Može li predsjednik Trump, uz neke druge saveznike, zaustaviti Putina i povući te neprijateljske trupe s našeg teritorija? Vi ste pitali o povijesti.

Mislim da će, ako predsjednik – odnosno kad zaustavi Putina, ako predsjednik Trump donese mir u našu zemlju, biti upisan u povijest. Mislim da će njegova slika stajati na tom "zidu" (pokazuje na portrete američkih predsjednika).

AP Photo/Mstyslav Chernov

DONALD TRUMP
Imali smo jako, jako dobre razgovore.

Pitanje novinara: Predsjednik Zelenski je upravo rekao da nema kompromisa s Vladimirom Putinom. Željela bih pitati obojicu. Prvo, mislite li da će se predsjednik Zelenski ipak morati na nešto kompromitirati? I, predsjedniče Zelenski, postoji li išta što biste mogli ponuditi ili staviti na stol, primjerice izbore?

DONALD TRUMP
Uvijek se moraju raditi kompromisi. Ne može se sklopiti dogovor bez kompromisa. Sigurno će morati na nešto pristati, ali nadam se da to neće biti previše. Ja sam ovdje kao posrednik, donekle, između dviju strana koje su bile vrlo neprijateljske – blago rečeno.

Vrlo neprijateljske. Ovo je bio žestok, vrlo brutalan rat. To je prilično ravno bojište, a metci lete i, kao što sam često govorio, jedino što zaustavlja te metke jest ljudsko tijelo. U ovom slučaju, uglavnom mladi ljudi. Zaustavljaju puno metaka. Tlo je ravno, zato je to odlično poljoprivredno zemljište, ali nema mnogo zaštite.

Sve što mogu učiniti jest pokušati dovesti sve za stol i dogovoriti sporazum. Mislim da ćemo uspjeti, inače danas vjerojatno ne bismo bili ovdje.

Pitanje novinara: Gospodine predsjedniče, dva pitanja. Mislite li da će vaše naslijeđe biti to da ste mirotvorac, a ne predsjednik koji bi uvukao zemlju u novi rat – netko tko je okončao inozemne ratove?

DONALD TRUMP
Nadam se da hoće. Nadam se da ću biti upamćen kao mirotvorac. To bi bilo nešto veliko, ako to uspijemo. Radim na tome da spasim živote prije svega. Drugo je uštedjeti puno novca, ali to smatram manje bitnim. Nadam se da ću – hvala, Briane, na tom pitanju.

To je lijepo pitanje. Nadam se da ću biti zapamćen kao mirotvorac. Ovo bi bilo sjajno riješiti. Vrlo je opasna situacija. Mogla je dovesti do Trećeg svjetskog rata. Kretala se u pogrešnom smjeru. Da nismo pobijedili na izborima – pobijedili smo s velikom razlikom i dobili mandat – ovo bi vrlo vjerojatno završilo Trećim svjetskim ratom, a to ne bi bila dobra situacija.

Pitanje novinara: A moje drugo pitanje, za predsjednika Zelenskog. Zašto ne nosite odijelo? Nalazite se na najvišoj razini u uredu ove zemlje i odbijate nositi odijelo. Posjedujete li uopće odijelo?

VOLODIMIR ZELENSKI
Imate li vi problema?

Pitanje novinara: Mnogim Amerikancima smeta što ne poštujete dostojanstvo ovog ureda.

VOLODIMIR ZELENSKI
Nosit ću odijelo nakon što ovaj rat završi. Da, možda nešto kao vaše. Možda i nešto bolje, ne znam. Vidjet ćemo, možda i nešto jeftinije.

Pitanje novinara: Hvala.

Pitanje novinara: Hvala, predsjedniče Trump. Jučer ste rekli da imate… Hoćete li poslati još oružja Ukrajini ako ne bude mira?

DONALD TRUMP
Da, poslat ćemo oružje Ukrajini, svakako. Nadam se da neću morati poslati puno, jer se nadam da ćemo ovo brzo okončati. Ne želimo slati puno oružja, želimo završiti rat kako bismo mogli prijeći na druge stvari.

Ali jako cijenimo ovaj sporazum jer trebamo ono što oni imaju, a naša zemlja sada ima poštenu nagodbu. Biden to nije napravio, nije imao pojma što radi. Ovo se nije smjelo dogoditi. Rat se nije smio pokrenuti. Dakle, da, odgovor je da. Ali nadam se da neće biti potrebno mnogo, jer se nadam da ćemo ovo vrlo brzo privesti kraju.

Pitanje novinara: Znači li to da ćete pružiti sigurnosna jamstva, gospodine predsjedniče?

DONALD TRUMP
Ne želim sada govoriti o sigurnosti jer želim prvo sklopiti dogovor. Upadate u istu zamku kao i svi, milijun puta, opet i opet. Ja prvo želim riješiti sporazum. Sigurnost je vrlo jednostavan dio, to je možda dva posto problema. Ne brinem o sigurnosti, brinem se o dogovoru.

Sigurnost je fina stvar, svi samo prestanu pucati. A hoće li Europa poslati ljude? Znam da Francuska hoće, znam da Britanija hoće, znam i da će druge zemlje. I oni su, usput, odmah pored. Mi se nismo obvezali, ali možda bismo mogli. Našu sigurnost osiguravamo na drukčiji način.

Imat ćemo svoje radnike ondje koji će kopati, kopati, kopati i vaditi rude, tako da možemo proizvoditi sjajne proizvode ovdje u našoj zemlji. U tom smislu, imate nešto. Ali još nismo odredili hoćemo li poslati naše vojnike. Razgovarao sam s Francuzima, razgovarao sam i s drugima.

I oni su se obvezali na puno toga u smislu sigurnosti. Ne mislim da će vam trebati puno sigurnosti. Mislim da kad se ovaj dogovor završi, rat je gotov. Rusija se neće htjeti vraćati, a ni nitko drugi se neće htjeti vraćati.

VOLODIMIR ZELENSKI
Mogu li odgovoriti?

DONALD TRUMP
Da, izvolite.

Pitanje novinara: (prekida Zelenskog) Gospodine predsjedniče, ugostili ste Macrona i Keira Starmera u Bijeloj kući proteklih dana; obojica su hvalila vašu hrabrost i odlučnost da povedete put prema miru. Dio toga uključivao je ponovno uključivanje Rusije u diplomatske odnose, nešto za što prijašnji čelnici nisu imali dovoljno hrabrosti. Što vam je dalo moralnu snagu i uvjerenje da poduzmete taj korak?

DONALD TRUMP
Oh, sviđa mi se ovaj tip. Tko ste vi?

Pitanje novinara: One America News, gospodine.

DONALD TRUMP
Zato ga volim. One America News odrađuje sjajan posao. To je vrlo… Sviđa mi se pitanje. Da, to je put k miru, put prema rješenju. I osjećam da, kao vođa ove zemlje, imam obvezu to pokušati. Osim toga, mi smo duboko uključeni.

Uključili smo se. Šteta što smo se uopće morali uključivati, jer ovo nije trebalo ni početi. I nije trebalo biti 7. listopada – to se nije smjelo dogoditi. Znate, Iran je bio bankrotiran. Nisu imali novca dati Hezbollahu ni Hamasu. Bili su potpuno bez novca. Pod Bidenom su se obogatili. Prešli su s nule na 300 milijardi dolara u četiri godine. I dobar dio tog novca podijelili su. Vidjeli ste što se dogodilo. To je također pravi kaos koji se nadamo riješiti. Ali cijenim vaše pitanje.

Samo… osjećam da sam dužan pokušati nešto učiniti da zaustavim smrt.

VOLODIMIR ZELENSKI
Mogu li odgovoriti… da, ako mogu odgovoriti, oprostite.

DONALD TRUMP
Da, izvolite.

VOLODIMIR ZELENSKI
I sviđa mi se vaša odjeća, usput.

DONALD TRUMP
Moram reći da i meni. Iako… mislim da je sjajan, ali ne znam volite li se vas dvojica. No, on je…

VOLODIMIR ZELENSKI
Ne, ne, ja… Imam ozbiljnije stvari nego odgovarati na takva pitanja.

DONALD TRUMP
To je dobro rečeno.

VOLODIMIR ZELENSKI
Odgovorit ću na ozbiljnija pitanja, ako mogu.

DONALD TRUMP
Dobra izjava.

VOLODIMIR ZELENSKI
Dakle, što se tiče sigurnosnih jamstava i primirja, ne možemo samo razgovarati o primirju i ponavljati beskrajne razgovore. To neće uspjeti. Jer ja, kao predsjednik, imam iskustvo, a i Ukrajina od 2014. gleda kako Putin krši sporazume – već 25 puta. Toliko je puta prekršio vlastiti potpis, prekršio je primirje.

DONALD TRUMP
Ali nikada ga nije prekršio meni. Nikada nije meni prekršio.

VOLODIMIR ZELENSKI
Ne, ne, vi tada niste bili predsjednik.

DONALD TRUMP
On to nije prekršio dok sam ja bio predsjednik.

VOLODIMIR ZELENSKI
Godine 2016. već ste bili predsjednik, gospodine predsjedniče, ali je tada – ne s vama, ali je imao razgovore s našom stranom. Imali smo "Normandijski format": Francuska, Njemačka, Ukrajina i Rusija. Prekršio je 25 puta. Zato nikada nećemo prihvatiti samo primirje. Neće uspjeti bez sigurnosnih jamstava.

Možda predsjednik ima pravo – ovaj dokument je dobar početak, ali nedovoljan. Jaka vojska je bitna, jer Putinovi se vojnici boje naših kad smo dovoljno jaki. Ako nismo, ako su nam skladišta prazna, ne možemo braniti svoju zemlju. Znate, on zna da danas imamo sastanak s predsjednikom Trumpom, koji iskazuje dobru volju da zaustavi rat. Pa zašto onda ispaljuje balističke projektile, gađa bolnice i škole baš danas?

On se ne želi zaustaviti. Ali nadam se da ćemo ga uspjeti zaustaviti. Zato trebamo sigurnost. Kada su Europljani spremni poslati kontingente, trebaju potporu SAD-a. Bez SAD-a nikad nećemo imati jak europski kontingent. Oni ne žele prekidati veze s najjačim saveznikom, Sjedinjenim Državama.

To je ključno. To je važno. I o tome želimo razgovarati. Potrebna nam je protuzračna obrana, imamo veliki nedostatak tih sustava. Inače, Putin se neće zaustaviti. On mrzi Ukrajince, smatra da nismo nacija. Često to govori, bilo medijima, bilo dužnosnicima, da ne postoje ukrajinski jezik ni ukrajinska država.

Ne poštuje Ukrajince, želi nas uništiti. I vi ste u pravu, gospodine predsjedniče, možda je dva posto problema taj dokument, ali to nije dovoljno da se zaustavi tog čovjeka.

Pitanje novinara:
Treba li Rusija platiti Ukrajini reparacije? Gospodine predsjedniče, treba li Rusija platiti za obnovu Ukrajine?

VOLODIMIR ZELENSKI
To je ratno pravilo kroz sva stoljeća – onaj tko započne rat, taj plaća. Putin je započeo ovaj rat, on mora platiti. Sav novac za obnovu mora doći od njega. Postoje zamrznuta ruska sredstva u Europi, oko 300 milijardi dolara, možemo ih iskoristiti za obnovu i za kupnju vojne opreme od Sjedinjenih Država. Ali to nije dovoljno.

Nije dovoljno.

Pitanje novinara:
Gospodine predsjedniče, pod tim okolnostima, mislite li organizirati trilateralni summit s Putinom i predsjednikom Zelenskim? I želite li se postaviti u sredinu između Rusije i Ukrajine?

DONALD TRUMP
Da, želim. Ja sam u sredini. Želim ovo riješiti. Lako je govoriti loše o nekome, a onda ga moliti za dogovor – tako to ne funkcionira. Nisam na Putinovoj strani niti na ičijoj strani. Ja sam na strani Sjedinjenih Država, a za dobrobit svijeta želim riješiti ovo. Ako to ne uspije, morat će se nastaviti boriti i tko zna što će se dogoditi.

Pitanje novinara:
Još jedno pitanje o američkim trupama u Europi. Nakon ruske invazije na Ukrajinu, vaš prethodnik poslao je dodatne trupe u istočnu Europu, uključujući Poljsku, moju zemlju. Hoćete li ih zadržati na istočnom krilu NATO-a i ubuduće?

DONALD TRUMP
Vrlo sam posvećen Poljskoj. Mislim da se Poljska zaista pokazala i učinila velik posao za NATO. Kako znate, platili su više nego što su morali. Jedni su od najboljih ljudi koje sam upoznao. Jako sam posvećen Poljskoj.

Pitanje novinara:
A što je s Baltikom?

DONALD TRUMP
I Baltik je u teškom susjedstvu. Ali i tamo smo posvećeni. I posvećeni smo NATO-u. No, NATO mora učiniti više, a Europljani moraju učiniti više nego dosad. Trebali bi barem jednako. Zašto SAD ulaže mnogo više novca i resursa nego Europa? Ipak su i oni pomogli, ali mi smo dali više i mislim da bismo trebali izjednačiti taj odnos.

Pitanje novinara:
Gospodine predsjedniče, još jedno pitanje o današnjem dogovoru. Što se promijenilo između onog prvog prijedloga i današnjeg potpisivanja?

DONALD TRUMP
Sklopili smo dogovor, eto što se promijenilo.

Pitanje novinara:
Koji je točno dogovor?

DONALD TRUMP
Ja sam poslovan čovjek, napravili smo dogovor. Nisam mislio da ćemo ga sklopiti, ali jesmo. Dakle, to se promijenilo.

Pitanje novinara:
Gospodine predsjedniče, kako zamišljate mogući trilateralni summit s predsjednikom Zelenskim?

DONALD TRUMP
Ne znam, ali oni se ne vole. Mogu vam to reći. Ne vole se, nije to romantična veza. Šteta što smo došli do ove situacije. Sjedinjene Države nisu trebale dopustiti da se ovo dogodi. Vodio ih je čovjek koji nije znao mnogo. Budimo ljubazni – bio je nekompetentan.

Ja sam zaustavio ratove, spriječio mnoge ratove. Mogu vam nabrojati brojne države koje bi sada rekle da su bile nadomak rata, a mi smo to spriječili. Vjerujem da sam i sada spriječio jedan takav sukob. Ali ovo se nije smjelo dogoditi.

VOLODIMIR ZELENSKI
Želim nešto reći o pregovorima. Prije svega, želim da svi shvate da nitko više od nas, Ukrajinaca, ne želi zaustaviti rat. Ali na kraju, u svakom pregovoru, dvije su strane: Rusija i Ukrajina.

To nije rat Rusije i Sjedinjenih Država. Ovo je rat Rusije protiv Ukrajine i ukrajinskog naroda. Dakle, te dvije strane moraju sjesti za stol, a naravno da će SAD, kao najjači partner Ukrajine, biti prisutan, kao i Europa, koja nam je iznimno važna.

Mi branimo Europu, a naši ljudi ginu. Zato nam Europa pomaže. I, kako je predsjednik Trump rekao, Amerika između ima lijepi veliki ocean. No, ako mi ne zaustavimo Rusiju, ona će ići dalje, prema Baltiku i Poljskoj, prije svega na Baltik. Putin želi vratiti te zemlje u svoje carstvo. Ako mi ne izdržimo, vaši bi se američki vojnici jednog dana morali boriti. Nebitno imate li ocean ili ne, vaši vojnici će se morati boriti.

Pitanje novinara:
Gospodine predsjedniče, biste li mogli posjetiti Ukrajinu, možda Kijev ili Odesu?

VOLODIMIR ZELENSKI
I ja sam se to htio zapitati. (Smijeh)

DONALD TRUMP
Ne želim sada govoriti o Odesi. Želim prvo riješiti dogovor i uspostaviti mir. Ne trebamo govoriti o Odesi. Ali znam da je mnogo gradova uništeno, da više nisu prepoznatljivi. Sve se mora obnoviti…

VOLODIMIR ZELENSKI
Morate doći i vidjeti. Imamo i dalje vrlo lijepe gradove. Da, mnogo je toga uništeno, ali većina gradova živi, ljudi rade, djeca idu u školu, iako je teško, posebno blizu bojišnice. Ali živimo. Ukrajina se bori i živi. Putin možda priča da nas je uništio, ali nije.

On je izgubio 700.000 ljudi, 700.000 vojnika. Izgubio je sve.

Pitanje novinara:
Gospodine predsjedniče, kad ste posljednji put razgovarali s predsjednikom Putinom i što vam je rekao da steknete dojam kako želi mir?

DONALD TRUMP
Prije nekoliko dana.

Pitanje novinara:
I što vam je rekao?

DONALD TRUMP
Pa, to je ono što ja radim cijeli život – sklapam poslove. Poznajem ga dugo. Morao je trpjeti "Russian hoax" (medijski napadi na Trumpa i tvrdnje da radi za Rusiju) – "Rusija, Rusija, Rusija", sve je to bio Bidenov plan. Nije imalo veze s njim. Ali morao je to trpiti.

Mislim da on želi dogovor i želi okončati rat. Cijeli život sklapam poslove. I našao sam se usred kaosa, jer ovo jest kaos, vrlo opasan. Ako se ne riješi sada, dugo se neće riješiti. Nadam se da ćemo uspjeti.

Vi tamo otraga, izvolite.

Pitanje novinara:
Hvala, gospodine predsjedniče. Premijer Starmer više je puta izjavio da njegova vlada vjeruje u slobodu govora i da se ne bavi cenzurom. Ali u isto vrijeme uhićuju ljude zbog objava na društvenim mrežama i vrše pritisak na američke tvrtke da cenzuriraju Amerikance. Kako može biti pouzdan partner kad priča stvari koje su dokazivo neistinite?

DONALD TRUMP
Razgovarali smo s njim o tome jučer i zaključili da je to otišlo predaleko. JD je bio vrlo jasan, i ja, i Marco, razgovarali smo s njim o tome. Marco, želiš li nešto reći?

MARCO RUBIO
Naravno. Zabrinuti smo za ponašanje britanske vlade, pogotovo ako utječe na Amerikance. Postoji bojazan da bi se sloboda govora Amerikanaca, posebno online, mogla ograničiti. To je nešto što je potpredsjednik istaknuo u Münchenu. Jedna od stvari koje nas povezuju s Europom jest i sloboda govora. Ako je američkim građanima to pravo ugroženo, morat ćemo reagirati.

DONALD TRUMP
Da, to je vrlo važno pitanje.

J.D. VANCE
O tome smo razgovarali detaljno s premijerom i ministrom vanjskih poslova te drugima na ručku jučer. Mislim da je to stvarno važno. Vjerujemo da Amerikanci imaju pravo slobodno iznositi mišljenje, čak i ako se mi ovdje ne slažemo. Imaju pravo govoriti u javnosti, koja je danas uglavnom online, i mi ćemo žestoko braniti to pravo ako su u pitanju američki građani i američke tvrtke.

Vjerujem da ćemo, uz vodstvo predsjednika, pronaći zajednički jezik s prijateljima iz Ujedinjenog Kraljevstva. Ali ostaje vidjeti. Načelo koje će nas voditi jest da vjerujemo u slobodu govora i da ćemo se za nju boriti.

AP Photo/ Mystyslav Chernov

Pitanje novinara:
Gospodine predsjedniče, imam pitanje o sporazumu. Postoji li dio koji se odnosi na naftu i plin ili je riječ samo o LNG-u?

DONALD TRUMP
Ne ciljam na to previše. Imamo toga i sami više od ikoga na svijetu, tako da ne govorimo previše o tome. Možda malo, ali uglavnom ne.

Pitanje novinara:
Znači nema dogovora o kupnji našeg LNG-a?

DONALD TRUMP
Ne, ne treba nam to.

Pitanje novinara:
Gospodine predsjedniče, rekli ste da ste razgovarali s Vladimirom Putinom prije par dana. Je li to novi poziv? Kako je prošao?

DONALD TRUMP
Razgovarao sam s njim više puta. Posljednji poziv je dobro prošao. Mislim da ćemo postići dogovor.

Pitanje novinara:
Što se tiče sporazuma o mineralima – neki se nalaze na istoku Ukrajine, nedaleko bojišnice ili na područjima koja kontrolira Rusija. Hoće li predsjednik Putin povući svoje snage?

DONALD TRUMP
Vidjet ćemo kad dođe vrijeme. Radi se o velikom području, vrlo velikom.

Pitanje novinara:
A tko će ih štititi ako su to američki interesi?

DONALD TRUMP
Zaštitit će ih sporazum koji potpisujemo.

Pitanje novinara:
A ako Rusija napadne ili dođe do agresije?

DONALD TRUMP
Mislim da se to neće dogoditi. Da mislim da bi, ne bismo potpisivali sporazum. CNN bi se trebao fokusirati na preživljavanje, umjesto da postavlja takva pitanja, jer im je gledanost niska. Idemo dalje… izvolite.

Pitanje novinara:
Već sam spomenuo Poljsku – desetljećima nakon Drugog svjetskog rata bila je pod ruskom kontrolom. Kao dijete gledao sam SAD kao silu za dobro. Sada neki Poljaci misle da ste previše naklonjeni Putinu. Koju poruku imate za njih?

DONALD TRUMP
Da nisam "naklonjen" objema stranama, ne bismo nikad postigli dogovor. Hoćete da govorim strašne stvari o Putinu, a onda mu kažem: "Bok, Vladimire, kako stojimo s dogovorom?" Tako to ne ide. Nisam naklonjen ni Putinu ni ikome. Naklonjen sam Sjedinjenim Državama i cijelom svijetu – želim ovo riješiti.

Vidite koliko je on (Zelenski) pun mržnje prema Putinu, i razumijem zašto. S druge strane, ni Putin ne voli njega. Nije stvar u naklonjenosti. Ja sam posrednik i želim dogovor. Ako želite da budem "žestok", mogu, ali onda dogovora neće biti.

J.D. VANCE
Četiri godine imali smo predsjednika koji je na tiskovnim konferencijama napadao Putina. A onda je Putin izvršio invaziju na Ukrajinu i uništio dobar dio zemlje. Put k miru može biti diplomacija.

Pokušali smo "put Joea Bidena": busanje u prsa i umišljenost da predsjednikove riječi znače više od njegovih djela. Amerika je dobra zemlja zato što vodi diplomaciju. To je ono što predsjednik Trump sada radi.

VOLODIMIR ZELENSKI
Mogu li vas nešto pitati?

J.D. VANCE
Naravno.

VOLODIMIR ZELENSKI
On je okupirao velike dijelove Ukrajine, istok i Krim, još 2014. Nitko ga nije zaustavio. Ne radi se samo o Bidenu; tada je bio Obama, pa predsjednik Trump, pa opet Biden, a sada opet Trump. Neka Bog da da sada zaustavite Putina.

Ali od 2014. nitko ga nije zaustavio. Ubio je ljude.

DONALD TRUMP
2015.?

VOLODIMIR ZELENSKI
2014.

J.D. VANCE
2014.–2015.?

VOLODIMIR ZELENSKI
Da, 2014.

DONALD TRUMP
Ja tada nisam bio ovdje.

VOLODIMIR ZELENSKI
Da, ali…

DONALD TRUMP
Nisam bio predsjednik.

VOLODIMIR ZELENSKI
Da, ali od 2014. do 2022. ljudi su umirali na liniji razdvajanja. Nitko ga nije zaustavio. Znate to. Bilo je mnogo razgovora. Moji bilateralni razgovori. Potpisali smo nešto s njim, ja sam 2019. potpisao.

Potpisali smo primirje, primirje s njim, Macronom i Merkel. I svi su mi rekli da on nikad neće ići dalje. Potpisali smo s njim i plinski ugovor. Ali poslije je on opet prekršio primirje, ubio je naše ljude, nije razmijenio zarobljenike. Potpisali smo i sporazum o razmjeni zarobljenika. Nije ga ispoštovao. O kakvoj diplomaciji, JD, vi govorite? Što… što želite reći?

J.D. VANCE
Govorim o diplomaciji koja će okončati uništenje vaše zemlje. Ali, gospodine predsjedniče, s dužnim poštovanjem, mislim da je nepošteno doći u Ovalni ured i ovdje to iznositi pred američkim medijima. Trenutačno, vi prisiljavate novačenje na prve linije jer imate problema s ljudstvom. Trebali biste zahvaliti predsjedniku što pokušava okončati uništavanje vaše zemlje…

VOLODIMIR ZELENSKI
Jeste li ikad bili u Ukrajini, da biste znali kakve probleme imamo?

J.D. VANCE
Vidio sam priče, znam da radite propagandna putovanja, gospodine predsjedniče. Mislite li da je u redu doći u Ovalni ured Sjedinjenih Država i kritizirati administraciju koja pokušava spriječiti uništavanje vaše zemlje?

VOLODIMIR ZELENSKI
Puno pitanja, krenimo redom. Prvo, tijekom rata, svi imaju probleme, čak i vi, samo vi imate ocean pa to sada ne osjećate, ali osjetit ćete u budućnosti. Neka Bog…

DONALD TRUMP
Ne možete vi znati što ćemo mi osjetiti. Pokušavamo riješiti problem. Nemojte nam govoriti što ćemo osjetiti. Vi niste u poziciji da nam diktirate što ćemo osjećati. Zapamtite to.

VOLODIMIR ZELENSKI
Ja ne diktiram.

J.D. VANCE
Upravo to radite.

DONALD TRUMP
Niste u poziciji da nam diktirate što ćemo osjećati. Mi ćemo se osjećati dobro i snažno.

VOLODIMIR ZELENSKI
Kažem vam, osjetit ćete posljedice.

DONALD TRUMP
Vi sada niste u dobroj poziciji, dopustili ste da se dovedete u lošu poziciju, a on (Vance) je u pravu. Nemate baš dobre karte. S nama, možda imate.

VOLODIMIR ZELENSKI
Ne igram ja karte.

DONALD TRUMP
Igrate, kockate se životima milijuna ljudi. Kockate se s Trećim svjetskim ratom. Kockate se s Trećim svjetskim ratom! To je veliko nepoštovanje ove zemlje.

VOLODIMIR ZELENSKI
Poštujem vašu zemlju.

DONALD TRUMP
Mi smo vam pružili pomoć, više nego što su mnogi smatrali da trebamo.

VOLODIMIR ZELENSKI
Poštujem vašu zemlju.

J.D. VANCE
Jeste li jednom rekli "hvala" tijekom cijelog ovog sastanka?

VOLODIMIR ZELENSKI
Mnogo puta. Rekao sam "hvala" danas.

J.D. VANCE
Otišli ste u Pennsylvaniju i vodili kampanju za oporbu u listopadu. Ponudite riječi zahvalnosti Sjedinjenim Državama i predsjedniku koji pokušava spasiti vašu zemlju.

VOLODIMIR ZELENSKI
Mislite da će, ako budete glasno govorili o ratu, vi…

DONALD TRUMP
On ne govori glasno. Vaša zemlja je u velikoj nevolji. Polako, puno ste već pričali. Vaša zemlja je u velikoj nevolji. Ne pobjeđujete. Nemate puno izgleda da izađete na dobro, osim zbog nas.

VOLODIMIR ZELENSKI
Ostajemo u svojoj zemlji, snažni smo. Od početka rata bili smo sami. Zahvalni smo. Rekao sam "hvala"…

DONALD TRUMP
Niste bili sami. Dali smo vam, preko tog glupog predsjednika, 350 milijardi dolara!

VOLODIMIR ZELENSKI
Vi ste izabrali svog predsjednika.

DONALD TRUMP
Dali smo vam vojnu opremu. Vaši ljudi su hrabri, ali moraju koristiti našu opremu. Da niste imali našu vojnu opremu, rat bi bio gotov za dva tjedna.

VOLODIMIR ZELENSKI
Rekao je Putin tri dana…

DONALD TRUMP
Možda i manje. Bit će teško ovako poslovati, kažem vam.

J.D. VANCE
Recite "hvala", prihvatite da postoje neslaganja i idemo to rješavati, umjesto da se svađamo javno, kad znamo da niste u pravu.

DONALD TRUMP
Mislim da je za američki narod dobro da vidi što se događa. Mislim da je važno, zato sam i dopustio da ovo traje. Trebate biti zahvalni. Nemate jake karte. Vi ste zatrpani u ratu, vaši ljudi umiru, ostali ste bez vojnika, slabi ste.

VOLODIMIR ZELENSKI
Mogu ponoviti…

DONALD TRUMP
Kažete da "ne želite primirje". Ponavljate mi tu da ne želite primirje. Želite nastavak rata…

VOLODIMIR ZELENSKI
Naravno da želimo okončati rat.

DONALD TRUMP
Ali rekli ste: "Ne želim primirje." Ja želim primirje.

VOLODIMIR ZELENSKI
Rekao sam "s jamstvima…"

DONALD TRUMP
To nije bilo sa mnom. To je bilo s onim Bidenom koji nije pametan čovjek.

VOLODIMIR ZELENSKI
Ali to je vaš predsjednik…

DONALD TRUMP
To je bilo s Obamom. On vam je poslao plahte, a ja sam vam poslao Javelin projektile. Ja sam vam poslao Javeline da uništite njihove tenkove, Obama vam je poslao plahte. Pa budite zahvalniji, jer da vam kažem, vi nemate dobru poziciju. S nama imate, a bez nas nemate ništa.

Pitanje novinara:
Još jedno pitanje, gospodine potpredsjedniče, ovdje… Što ako Rusija prekrši primirje? Što ako Rusija prekrši mirovni dogovor? Što onda? Razumijem da je razgovor napet…

DONALD TRUMP
Što ako ovo, što ako ono. Što ako bomba padne na vas sada? Možda su kršili primirja s Bidenom, jer ga ne poštuju. Nisu poštovali ni Obamu. Mene poštuju. Putin je morao proći pakao sa mnom, kroz onu lažnu aferu "Rusija, Rusija, Rusija". Sjećate se toga? Bila je to lažna podvala u režiji Joea i Huntera Bidena, i Hillary Clinton, bila je to podvala Demokratske stranke. A Putin je morao prolaziti kroz to. I prošao je kroz to. Nismo završili u ratu. Optužili su Putina za sve i svašta, a on nije imao nikakve veze s tim. Te priče su dolazile iz kupaonice Huntera Bidena. Iz njegove spavaće sobe. To je bilo odvratno! I onda su rekli kako je "laptop iz pakla" vezan uz Rusiju. 51 agent je to rekao, a sve je bila podvala. Nije imalo veze s njim.

Reći ću vam ovo. Kažu da je kršio dogovore s Obamom i Bushom, možda i s Bidenom. Možda i jest, ne znam. Ali sa mnom nije.

On želi dogovor. Ne znam može li se postići. Problem je što sam ja vas (obraća se Zelenskom) ohrabrio da budete tvrdi, a ne vjerujem da biste bili tako tvrdi bez SAD-a. Vaši ljudi jesu vrlo hrabri. Ali ili ćete napraviti dogovor, ili ćemo se mi povući, a vi se onda sami borite do kraja. Ne mislim da će to biti lijepo. Nemate dobru poziciju. Ali nakon što potpišemo, bit ćete u boljem položaju. Međutim, ne pokazujete nimalo zahvalnosti, a to nije lijepo. Iskreno, nije lijepo.

Dobro, mislim da smo vidjeli dosta. Što kažete, ha? Bit će ovo odlična televizija. (Smijeh) To mogu reći. Dobro, vidjet ćemo možemo li to nekako riješiti.

Zelenski napušta Bijelu kuću (izvor: Imago / Media Punch / Guliver Image)

Kompletna snimka konferencije - Bijela kuća, 28. veljače 2025.

Komentari

(81):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu. Također se ne dozvoljavaju komentari koji na bilo koji način uznemiravaju druge korisnike, služe u svrhu propagande ili promicanja neutemeljenih tvrdnji. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja mogućnosti komentiranja bez najave i bez objašnjenja.
Sortiranje: | Grupiraj odgovore: | Prikaz:
  1. +4
    grete
    pozitivna ocjena
    06:55 | 3.03.2025.
    Osnovni sukob izmedju Zelenskog i Trumpa je u tome sto Zelenski zeli pobjedu, koju ne moze ostvariti niti sam, niti sa Evropljanima, nego samo s Amerikancima. Zato Zelenski radi sve da bi Amerikance uvukao u rat.
    Trump nasuprot toga mu kaze, mi vise necemo financirati tvoj rat, mi ti vise necemo davati nikakve "security garantees", zato se nagodi s Rusima i sklopi mir sad, jer ces inace izgubiti jos vise ljudi i teritorija.
    Sto se tice rijetkih minerala i ostalih resursa, Zelenski je stvarno izmedju cekica i nakovnja. Ako potpise onaj ugovor (iako je to zasad samo statement of intent bez ikakvih detalja), daje pola svih buducih ukrajinskih prihoda od sirovina i logistike Americi 😱 bez sigurnosnih garancija, ali se je sam u to uvalio.
    Naime zeleci namamiti Amerikance direktno u rat, zeleci sa Amerikancima postati puni saveznik na vojnom i ekonomskom planu, sam je poceo govoriti o tome kako Ukrajina obiluje rijetkim mineralima najprije ljetos Lindsey Grahamu, pa onda u septembru Trumpu, pa je onda to stavio u svoj velicanstveni "Victory Plan". I sad mu je Trump rekao, mi smo ti vec dali 350 miljardi bez ikakvih garancija da cemo ih dobiti natrag, tako da cemo sad potpisat s tobom ugovor o rijetkim mineralima 50/50 kao osiguranje da cemo ulozene miljarde dobiti natrag, a to ce biti korisno i za tebe, jer dok su nasi ljudi prisutni na terenu, niko se nece usuditi da te napadne.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +7
    Gusti
    pozitivna ocjena
    14:00 | 2.03.2025.
    I na kraju
    Rusiji teritorij,Americi minerali a Europi euri sa kamatama...
    Ukrajina izigrana.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +5
    Boristurk1
    pozitivna ocjena
    09:31 | 2.03.2025.
    Oglas za posao u Američkoj administraciji:
    Dinamično, nikad dosadno, i prokleto zabavno!
    Come in and join the ride!
    😁😁🤣
    Prikaži cijeli komentar
  4. +16
    WBTF
    pozitivna ocjena
    22:22 | 1.03.2025.
    Pogledao sam više puta dijelove iz ovog razgovora, i jasno se vidi kako Trump ne uvažava Zelenskog. Kada ovaj u više navrata difamira Putina nazivajući ga ubojicom, teroristim, onda onako huliganski sa hrapavim glasom u jednom momentu prijeteći se obraća Vanceu, kao nemoj dizati glas... Normalno da je Putin Trumpu al pari, i da on sa njim vodi razgovore kako se vode u ovakvim prilikama.
    Ovaj lik je opasni klošar i treba ga pod hitno maknuti.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +12
    hrast
    pozitivna ocjena
    21:35 | 1.03.2025.
    strah je gospodin...i pune gaće isto...😂😂😂
    Glavni tajnik NATO-a Mark Rutte dvaput je razgovarao s ukrajinskim predsjednikom Volodimirom Zelenskim nakon spora u petak između američkog predsjednika Donalda Trumpa i ukrajinskog predsjednika Volodimira Zelenskog, pozivajući ga da pronađe način za obnovu odnosa između njih. Rutte smatra da je ključno da SAD, Europa i Ukrajina ostanu zajedno.
    "Mislim da Zelenski mora pronaći način da obnovi odnos s Trumpom, to je važno za budućnost", rekao je glavni tajnik NATO-a Mark Rutte za BBC....
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 1
    +7
    Goran C.
    pozitivna ocjena
    10:37 | 2.03.2025.
    @hrast
    I taj Rutte je ništa drugo nego obična seljačina koja se igra sa 3 svjetskim ratom.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +12
    okuraica
    pozitivna ocjena
    21:33 | 1.03.2025.
    Sa velikim silama se ne debatise posto ako nisi beliki kao oni sami, onda si samo objekat. Velike sile rade samo sta je u njihovim interesima zato kad dodjes u Bjelu Kucu sve je dogovoreno i samo se potpisuje i fotografise i dobiva se lep rucak na kraju. Da ulazis u polemiku u Bjeloj Kuci sa Presednikom najmocnije sile je ravno samoubitskvu! Zato ispregovare se sto se moze dobiti sa US cinovnicima i posle to se pospise. Tako svari se rade u US. Ako nisi spreman da potpises ne pojavljuj se u US i ostani kuci. Ovo nikom nije trebalo a pogotovu Predsedniku Amerike. Ovo je bila katastrofa!!!
    Prikaži cijeli komentar
  7. +3
    KONTRA 85
    pozitivna ocjena
    21:31 | 1.03.2025.
    Evo malo mozgalice za komentatore koji neprestano spominju povijesti i traže nekakve nepostojeće poveznice između događaja od prije 80-100 godina.
    Možda vas naoružavanje Rusije od strane SAD-a podsjeti na 1943.i SAD i SSSR na istoj strani kontra Njemačke, mislim da je to sada u domeni malo vjerojatno,ali moguće...
    Prikaži cijeli komentar
  8. +16
    epiktet
    pozitivna ocjena
    21:19 | 1.03.2025.
    Tulsi Gabbard
    Direktor Nacionalne obavještajne agencije optužuje Zelenskog za pokušaj pokretanja nuklearnog rata.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 3
    +4
    KONTRA 85
    pozitivna ocjena
    21:27 | 1.03.2025.
    @epiktet
    Rusi očigledno nemogu,ali Amerikanci bi mogli locirati, identificirati i eliminirati prijetnju zvanu Zelenski, što je također u sferi SF-a,ali nije toliko nemoguće...
    Prikaži cijeli komentar
    +5
    hrast
    pozitivna ocjena
    21:35 | 1.03.2025.
    @epiktet
    👍👍👍
    Prikaži cijeli komentar
    +18
    epiktet
    pozitivna ocjena
    21:55 | 1.03.2025.
    @KONTRA 85
    Bennett, koji je u to vrijeme bio izraelski premijer, bio je prvi zapadni čelnik koji je posjetio Putina u Moskvi nakon početka rata. Na Facebooku je objavio da mu je Putin tada obećao da neće ubiti Zelenskog.
    "Znao sam da je Zelenski u opasnosti, bio je u bunkeru čija lokacija nije bila poznata", dodao je. Stoga je nakon tri do četiri sata razgovora pitao ruskog predsjednika želi li ubiti Zelenskog, što je Putin zanijekao, rekao je Bennett.
    Bennett je od Putina zatražio da mu da svoju riječ: "Rekao je: 'Neću ubiti Zelenskog.'" Dodao je da je nakon sastanka nazvao Zelenskog izravno dok se od Kremlja vozio prema zračnoj luci.
    "Slušaj, upravo sam bio na sastanku, neće te ubiti", rekao je Zelenskom. Zelenski ga je pitao je li siguran, a Bennett je odgovorio: "Sto posto." Ukrajinski predsjednik je dva sata poslije snimio video iz svojeg ureda u kojem je tvrdio da se ne boji za vlastiti život.---------Ako ti protivnik radi gluposti, ne ometaj ga. Zašto bi ga ubio.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +13
    epiktet
    pozitivna ocjena
    20:24 | 1.03.2025.
    Američki predsjednik Donald Trump rekao je da je spreman nastaviti dijalog s Volodimirom Zelenskim pod uvjetom da ukrajinski čelnik prestane kritizirati ruskog predsjednika Vladimira Putina. Trump je naglasio važnost da Zelensky da jasnu izjavu o svojoj želji za mirom, napomenuvši: "Mora reći: 'Želim sklopiti mir'."
    Američki čelnik također je jasno dao do znanja da nije zainteresiran za produljenje sukoba, rekavši da Sjedinjene Države traže mir i kraj smrti. Za razliku od Zelenskog, rekao je, Putin želi mir.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 2
    +6
    hrast
    pozitivna ocjena
    21:35 | 1.03.2025.
    @epiktet
    😁👌👍
    Prikaži cijeli komentar
    +6
    calypso
    pozitivna ocjena
    23:24 | 1.03.2025.
    @epiktet
    Zavrtanje ruke na americki nacin. Zanimljivo za gledat...
    Prikaži cijeli komentar
  10. +6
    hrast
    pozitivna ocjena
    20:14 | 1.03.2025.
    loš komičar...
    Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський
    ·
    Feb 28, 2025
    @ZelenskyyUa
    ·
    Follow
    Thank you America, thank you for your support, thank you for this visit. Thank you @POTUS, Congress, and the American people. Ukraine needs just and lasting peace, and we are working exactly for that.
    Scott Ritter
    @RealScottRitter
    ·
    Follow
    Fuck you.
    10:14 PM · Feb 28, 2025
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 2
    +8
    hrast
    pozitivna ocjena
    20:15 | 1.03.2025.
    @hrast
    ali je odgovor Scotta ...jasan ko dječja suza.
    Prikaži cijeli komentar
    +6
    hrast
    pozitivna ocjena
    20:17 | 1.03.2025.
    @hrast
    Prema izvješćima američkih medija, Zelensky je američkog potpredsjednika čak nazvao "kurvom", riječ koju je promrmljao tijekom Vanceova govora; Mikrofon ga je uhvatio kako na ukrajinskom govori "cuka, blâtʹ".
    Voditelj Bret Baier pitao je Zelenskog izravno na Fox Newsu smatra li da Trumpu duguje ispriku.
    Zelenski je izbjegao izravan odgovor, a zatim se odbio ispričati, patetično ističući zahvalnost Americi na podršci.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +27
    davor55
    pozitivna ocjena
    18:46 | 1.03.2025.
    Ako Trump ili netko iz njegove ili demokratske administracije tvrdi da bi Ukrajina bez NATO pakta bila nitko i ništa valja samo podsjetiti da bi Ukrajina bez NATO pakta danas bila cjelovita i mirnodopska država.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +11
    WBTF
    pozitivna ocjena
    17:41 | 1.03.2025.
    Pročitati, biti će puno jasnije.
    geopolitika.news/analize/meter-o-sinocnjoj-eksploziji...
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 2
    +8
    V.V.P.
    pozitivna ocjena
    19:41 | 1.03.2025.
    @WBTF
    Odličan analitičar, nepristran, informiran, upućen i realan.
    Prikaži cijeli komentar
    +7
    WBTF
    pozitivna ocjena
    21:09 | 1.03.2025.
    @V.V.P.
    Slažem se, treba ga čitati kao obavezno štivo.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +18
    gap
    pozitivna ocjena
    16:38 | 1.03.2025.
    komentatori kritikuju Trump-a zbog Gaze.
    Pa on je tamo postigao mir. "Budalastom" pricom da je Gaza njegova.
    I?
    Zaustavili se izraelci, nece se mjesati u to sto je Trump-ovo.
    Hamas isto tako.
    A dali Trump to stvarno misli - to je druga prica...
    Prikaži cijeli komentar
  14. +5
    dark night
    pozitivna ocjena
    16:36 | 1.03.2025.
    Je li kome mozda proslo kroz glavu da je ovo jucer sve izrezirano? Glumacka predstava za mase?
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 9
    +4
    davor55
    pozitivna ocjena
    16:50 | 1.03.2025.
    @dark night
    Naravno. Uopće da bilo koja osoba u svijetu od 30 godina i više može biti iznenađena ili naglo zatečena bilo kakvim ponašanjem Trumpa s obzirom na njegov prethodni mandat, je frapantno. Čovjek je evidentno psihijatrijski slučaj.
    Prikaži cijeli komentar
    +15
    WBTF
    pozitivna ocjena
    16:55 | 1.03.2025.
    @dark night
    Ma kakvo režiranje, nonsens.
    Prikaži cijeli komentar
    +6
    Oskar
    pozitivna ocjena
    17:10 | 1.03.2025.
    @davor55
    Očito su ljudi jako naivni. Na ovom portalu samo bi bio poduži red on onih koji bi trampu noge ljubili. Nadam se da Rusi neće bit naivni.
    Prikaži cijeli komentar
    +10
    WBTF
    pozitivna ocjena
    17:16 | 1.03.2025.
    @Oskar
    Tko je a tko nije naivan, još ćemo malo sačekati.
    Malo prije ste mi držali predavanje o nepristojnosti Trumpa i Vancea.
    Prikaži cijeli komentar
    +4
    Oskar
    pozitivna ocjena
    17:51 | 1.03.2025.
    @WBTF
    Niste mi odgovorili na prošlo pitanje o tome da li vam je normalno takvo ponašanje u vašoj sredini npr. Meni nije i dok sam služio u Zemuniku nitko se prema nikome nije odnosio kako sam naveo da se tramp odnosi prema svojim sugovornicima.
    Prikaži cijeli komentar
    +4
    Oskar
    pozitivna ocjena
    17:59 | 1.03.2025.
    @WBTF
    Drugim riječima. Moglo se to riješit pristojnije, bez pompe i kamera, ali eto šerif je htio pokazat svijetu da je šerif i ponizit javno nekog jadnika. Tko ima potrebu radit takve stvari? Pa čuli smo svi za trampa i znamo da je on predsjednik najmoćnije :) :) "demokracije" na svijetu. Nema potrebe za pokazivanjem nadmoći.
    Prikaži cijeli komentar
    +5
    hrast
    pozitivna ocjena
    18:26 | 1.03.2025.
    @dark night
    predstava za javnost i režija je ...što brblja zelensski...i ovi tako zvani političari iz eu ...
    podržavat cemo Ukrajinu dokle god bude potrebno...
    čime, gdje ...kako...? bez zaleđa i ulaganja usa .???
    Prikaži cijeli komentar
    +7
    V.V.P.
    pozitivna ocjena
    19:48 | 1.03.2025.
    @dark night
    Kako ne pratite događje u Bijeloj kući, ne znate da je kod njih normalno imati takvo oruženje, svako obraćanje novinarima o strane predsjedika ili glasnogovornika izgleda ovako. Prvenstveno svaka čast Trumpu na ideji da se javno razgovara u prisutnosti kamera, da cijli svijet može vidjeti i biti na čisto sa ponašanjem i reakcijama obiju strana.
    Prikaži cijeli komentar
    +3
    hrast
    pozitivna ocjena
    23:38 | 1.03.2025.
    @V.V.P.
    👍
    Prikaži cijeli komentar
    Još 6 komentara u raspravi - prikaži sve
  15. +26
    WBTF
    pozitivna ocjena
    15:42 | 1.03.2025.
    Nije Zelenski želio mir niti je Trump nudio primirje, tako da nismo baš tako naivni da smo povjerovali da je do konflikta došlo zbog Ze sujete i Trumpove narcisoidnosti.
    Nikako da se odmaknemo od narativa da se od Trumpa radi ruglo, babaroga. Trump uopće nije nudio sigurnosna jamstva, prije sastanka, i Zelenski je to dobro znao, ali pokušao je isprovocirati. Tako da se ne slažem da mu je spremljena klopka već se razgovor odvijao u tom smjeru da su Trump i Vance, jednostavno bili isprovocirani, i sukladno tome reagirali. Posebno što znaju o kome se radi, da je lik patološki lažljivac, koji ne preza da zbog njegove patologije nastradaju još milijuni ljudi u ratu koji na kraju može završiti armagedonom. Nimalo nisu bili dirnuti njegovim pričama, pokazivanju slika i ostalog, iako su to pristojno saslušali, jer pričati priču da su oni sve potpisali 2014 i da su Rusi ti koji su kršili te ugovore i ubijali nevine ljude, i sada dok oni razgovaraju balistikom ruše bolnice i vrtiće. To su shvatili kao totalno nepoštivanje kako njih, institucije tako i cijelog Američkog naroda.
    Što se tiče toga da ga je Trump namamio samo radi minerala a baš ga briga za sve drugo patnju i stradanja, to nije točno, i to se iz aviona vidi. Onaj tko još uvijek vidi a da mu mediji nisu totalno oduzeli vid i razum.
    Ako su mu dali tih 350 miljardi bez kolaterala, a očito jesu, i oni koji su mu to dali, Biden i ekipa, u životu nisu cent za život zaradili, sada Trump traži da se za taj iznos Ameriku obešteti i da se napravi zajednički fond na principu 50/50 iz kojeg će obje strane vući korist. Znam da je to kolonijalni odnos, ali ovi su se sami doveli u takvu situaciju. Ništa bolje nije bilo ni prije rata, EU je tamo prebacio svu prljavu proizvodnju, sjetimo se kada je počeo rat da nije bilo kabela. Legalizirali su institut surogat majke, jedini u svijetu, to je čak i u Africi ilegalno, a ostale žene im se prostituiraju po Europi.
    Nažalost narod tamo nema tko voditi, da se narod pitalo, do ovoga ne bi ni došli.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +11
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    14:16 | 1.03.2025.
    Zelenski je želio mir, a Tramp mu je nudio primirje - i to je osnovni razlog nesporazuma ove dvojice. Zelenski mu je donio minerale i tražio mir (sa američkim garancijama), a Tramp je bio voljan uzeti minerale i ponuditi primirje bez ikakvih američkih garancija.
    Svi su naivni koji misle da je na ovom susretu došlo do sukoba zbog sujete Zelenskog i pretjerane Trampove narcisoidnosti - kao, eto dlaka je falila da dođu do rješenja samo je trebalo da iskontrolišu emocije.
    Ne, ovdje nije došlo do sukoba iz nekih emotivnih i verbalnih razloga - do sukoba je došlo zbog nepremostivih ontoloških razlika. Susret je samo pokazao da i jedna i druga strana vuku svoje prošlogodišnje stavove i da nikome ne pada napamet da popusti. Naime, Tramp i sada vuče svoj odveć banalizovani stav da se primirje može uspostati za 24 h. Kako? Tako što će slabija strana (Ukrajina) pristati na trajni gubitak okupirane teritorije a jača strana (Rusija) će prosto prihvatiti tako dobru ponudu "koja se ne odbija". Zelenski je pak u cilju smekšavanja Trampa, kao pripremu svog susreta, u Washincton poslao dvojicu evropskih "teškaša" Makrona i Starmera nebili oni smekšali Trampa glede američkih garancija. Pošto oni nisu uspjeli smekšati Trampa, Zelenski je otišao na sastanak s ponudom minerala ali i sam skeptičan da će od Trampa dobiti tražene garancije.
    Jedinu Trampova garancija da Putin neće kršiti primirije jeste: Ja sam taj strašni Tramp (nisam ti ja tamo neki nikogović a la Bajden ili Obama) prema kojem Putin neće smjeti kršiti dogovoreno! To je u stilu one ranije Trampove izjave: "Xi me uvažava jer zna da sam lud".
    Dakle sumarno, Zelenski se nije smio vratiti u Ukrajinu sa postignućem da je za ukrajinske minerale od Trampa dobio primirje bez ikakvih garancija, pa čak ni to da bi eventualno Amerika bila spremna dati pozadinsku podršku nekim evropskim snagama razdvajanja na frontu u Ukrajini. Ovakav sporazum bi Ukrajinci doživjeli nikako drukčije nego kao kapitalucaju spram Trampa i Putina.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 5
    +22
    epiktet
    pozitivna ocjena
    14:41 | 1.03.2025.
    @Hamza_XXL
    Zelenski ne želi mir, on hoće kapitulaciju Rusije, da zaplijeni ruska zamrznuta sredstva, vječne reparacije, i vječnu zahvalnost Zapada za njihovu ulogu. Trump ne želi treći svjetski rat, a izbio bi ako nastavi podržavati Ukrajinu, i vjerojatno više ne mogu izdržati finansijski. Po SAD-eu treba popravljati ceste, mostove, ništa se ne održava, ima invaziju na granici, i da to sanira trebaju mu ljudi, stručnjaci dolari itd. A šta je sa Kinom.
    Sa ovom tvojom konstatacijom se slažem. "Svi su naivni koji misle da je na ovom susretu došlo do sukoba zbog sujete Zelenskog i pretjerane Trampove narcisoidnosti - kao, eto dlaka je falila da dođu do rješenja samo je trebalo da iskontrolišu emocije."
    Prikaži cijeli komentar
    +6
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    15:16 | 1.03.2025.
    @epiktet
    Trampu su mir i sprečavanje 3. sv. rata samo dobri izgovori - vidjeli smo kakav mir želi u Gazi - on želi samo i isključivo slavu! Tramp ima mesijanski kompleks, umišlja da sve počinje i završava sa njim. Već se izborio za svoju sliku na novčanici. Mašta da nadmaši slavne A. Linkolna i G. Washingtona. Svoje okruženje je maksimalno trampizirao i dobio je oko sebe hor uvlakača i ulizivača koji još više dižu ljestvicu njegove taštine i narcisoidnosti.
    Ako ima dobra stvar kod nj je to da npr. Rusiji ne prilazi sa aprirornom odbojnošću poput njegovih prethodnika - što mu daje bolju startnu poziciju za mir - ali je s druge strane u toj svojoj nezajžljivoj želji da što prije postigne bilo kakav mir, te da se kandiduje za Nobelovu nagradu kao mirovnjak godine, potpuno zanemario interese slabije strane, izvrgavajući je ponižavajućim nametanjima. Zelenski uopće nije moj favorit, ali kao prvi neko ko će "narcisoidnom mesiji" polomiti zube - ima moje poštovanje.
    Prikaži cijeli komentar
    +13
    gap
    pozitivna ocjena
    16:29 | 1.03.2025.
    @Hamza_XXL
    ocito Biden ti je vise odgovarao...
    Prikaži cijeli komentar
    +9
    intet_glemt
    pozitivna ocjena
    17:08 | 1.03.2025.
    @Hamza_XXL
    Zelenski "poslao" Makrona i Starmera? Mnogo moćan taj Zelenski...
    Prikaži cijeli komentar
    +8
    Oskar
    pozitivna ocjena
    18:17 | 1.03.2025.
    @Hamza_XXL
    Eto gdje dolazimo na kraju. Isto kao što u EU govore ako nisi za rat onda si sigurno za Ruse. Tako je sad došlo, ako nisi za trampa onda si sigurno za zelenskog i rat, i biden ti je bio bolji. To je taj teški primitivizam. Ne može čovjek imat svoje mišljenje već mora bit u nekom toru sa pstatkom ovaca. J.. O vas tramp i hagseth i vance i ono derište musk.
    Prikaži cijeli komentar
    Još 2 komentara u raspravi - prikaži sve
  17. +32
    moreplovac_bgd
    pozitivna ocjena
    14:09 | 1.03.2025.
    OK, nakon ponovnog gledanja dogadjaja, i preslušavanja raznih analitičara, 100% sam uveren da je Zeleni upao u dobro postavljenu zamku od strane Trampa i Vancea. Vance je ovde imao ulogu onoga koji je da izazove konflikt, dobro znajući kolika je sujeta Zelenog. Još tokom mirnog dela razgovora neko iz Trampove ekipe je provocirao Z pitanjem da li ima odelo i zašto ga nije obukao.
    Pitanje je stiglo iznenada, vrlo provokativno, pre toga je sve bilo mirno. Vance je tu imao zadatak da razjari Zelenog i kad je uspeo, krenula je mašina.
    Mislim da je Tramp ovo želeo da bi javno pokazao američkom narodu da je Zeleni taj koji je problem. Neprekidno se pozivao da je dobro da ovo vide US mediji.
    Tramp je rešio da Ukrajinu pusti niz vodu, ali za takav zaokret potreban je neki jak medijski šok, koji se upravo desio.
    Dima najavljuje veliku rusku ofenzivu i ne bih se čudio da ona sad usledi. Posle će Ukrajinci biti dovedeni pred svršen čin i još moliti za bilo kakav mir. A Tramp može da pere ruke i kaže, eto vidite, ja sam nudio mir a Zelenski nije hteo.
    Mislim da Tramp nikada i nije hteo deal oko minerala, znajući da to Zeleni ne može da potpiše, oni su sigurno odavno obećani nekom drugom (Englezi).
    U svemu, najgore su reakcije EU čelnika, koji su kao papagaji krenuli da pišu pisma podrške Zelenom. Zapanjujuća je količina slepila u EU. I svima nam može doneti problem. Vama u Hrvatskoj zato što ste u EU, a nama u Srbiji što smo preblizu.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 1
    +7
    intet_glemt
    pozitivna ocjena
    17:09 | 1.03.2025.
    @moreplovac_bgd
    Vidim čita se Simplicius :) neka, i treba. I ja se skroz slažem s ovim vidjenjem situacije
    Prikaži cijeli komentar
  18. +18
    tromajka
    pozitivna ocjena
    14:08 | 1.03.2025.
    Sve već viđeno, rat će završiti, ali će Zelenski završiti kao Sadam Husein. Američke kompanije će dobiti poslove za obnovu zemlje. Izvlačiće iz Ukrajine do čega god dođu desetak godina i ostaviti zemlju u gradjanskom ratu. Odnos Rusije i SADa je totalno nepredvidljiv. Odnos Rusije i EU je nepopravljiv.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 1
    +6
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    16:33 | 1.03.2025.
    @tromajka
    👍👍👍
    Prikaži cijeli komentar
  19. +20
    davor55
    pozitivna ocjena
    13:32 | 1.03.2025.
    Čini se da bi najmudrije bilo postkomunističkim državama za put kakve takve neutralnosti reći "otvorili smo pregovore sa EU" i to je to, fino pokazati dobru volju i trgovačku spremnost i održavati pregovore pa i 150 godina ako treba dok se ne normalizira i stabilizira okolina, trgovinski putevi, ništa nikad skroz ne odbiti i na ništa do kraja pristati. Jer ovakvi "državnici" koji se postavljaju determinirajući "ili mi ili oni" vode čitave male države u propast, svoj narod u demografsku katastrofu a profitiraju jedino SAD i snažnije EU države.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 6
    +12
    moreplovac_bgd
    pozitivna ocjena
    13:37 | 1.03.2025.
    @davor55
    Misliš, kao Srbija što radi? :)
    Iskreno, ovde ubedljiva većina ne želi u EU.
    Prikaži cijeli komentar
    +16
    Krle
    pozitivna ocjena
    13:52 | 1.03.2025.
    @davor55
    Slažem se.
    Samo, osnovni preduvjet za vođenje takve politike su okolnosti koje bi to dozvolile.
    Nešto slično tome je pokušao i Janukovič 2013.
    Bitna razlika je da se je to dogodilo u okolnostima gdje mu zapad nije dozvolio realan izbor, iz EU mu nisu dozvolili ni da odgodi potpisivanje (nije on tada ništa trajno otkazao), bilo je "ili SADA potpisuješ za nas ili slijedi kaos".
    I bi kaos...
    Prikaži cijeli komentar
    +8
    davor55
    pozitivna ocjena
    13:57 | 1.03.2025.
    @moreplovac_bgd
    pa eto da, jednostavno održavati pregovorno ili predpregovorno stanje unedogled, kad ne može se drugačije sa tim silama, ovako samo gubiš populaciju i najkvalitetniju radnu snagu ti iseljava i postaju zapadni Europljani
    mi slušamo 10 godina SAD i EU kako uvjeravaju Ukrajinu da mora vojno poraziti Rusiju, i moramo klimati glavom na to, za ne povjerovati
    Engleska je htjela Tursku u EU tamo još od početaka Tony Blaira (koji je savjetovao mislim i Vučića), radi granica sa Irakom i jeftine radne snage, ostale države su se snažno protivile tome
    Prikaži cijeli komentar
    +7
    Balkan-Ahmat
    pozitivna ocjena
    15:18 | 1.03.2025.
    @moreplovac_bgd
    Srbija je na "evropskom putu" i prihvata evropsku demokratiju. To znači da se narod ništa ne pita... 😁
    Prikaži cijeli komentar
    +8
    moreplovac_bgd
    pozitivna ocjena
    17:56 | 1.03.2025.
    @Balkan-Ahmat
    Mi smo na EU putu vec 20 godina i uspesno se ne pridruzujemo. :)
    Prikaži cijeli komentar
    +6
    Balkan-Ahmat
    pozitivna ocjena
    19:02 | 1.03.2025.
    @moreplovac_bgd
    Problem je što previše ljudimmisli da bi im bilo puno bolje kad bi ušli u EU, a ne vide bugare i rumune npr. i kako iz EU dolaze samo ucene. A i EU neće dugo opstati u ovom obliku.
    Prikaži cijeli komentar
    Još 3 komentara u raspravi - prikaži sve
  20. +15
    davor55
    pozitivna ocjena
    13:23 | 1.03.2025.
    Realno je Zelenski imao bezbroj šansi za mir, nije mu ta šansa došla s Trumpom ili nekim trećim. Imali su te iste šanse i Kučma, Juščenko, Porošenko i ostali ukrajinski dužnosnici koji su slijepo slijedili Zapad.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +16
    mateo89
    pozitivna ocjena
    13:19 | 1.03.2025.
    Događa se ovakav razgovor među političarima vrlo često, zapravo. Samo što nije pred očima javnosti kao sinoć. Netko je napisao - mafijaška posla zamotana u "visoku politiku".
    Prikaži cijeli komentar
  22. +21
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    12:39 | 1.03.2025.
    Gotovo cijeli svoj radni vijek sam odradio u podređenosti američkim vlasnicima izravno ili neizravno kao minorni partner. Jako dobro mi je poznata "preporuka-uputa" što i kako se odjenuti u različitim prilikama za biti u društvu "gazda".
    ©
    Otkriveno je zašto je Zelenski odbio nositi odijelo za sastanak s Trumpom
    Trump se s razlogom naljutio na izgled Zelenskog u prvim minutama sastanka.
    -
    Zelenskog, koji je jučer bio javno bičevan u Bijeloj kući, iznevjerio je ne samo njegov bezobrazluk i nezahvalni frotirni stil (kuhinjske krpe i ručnika s kapom), već i samovoljnost koju je pokazao i prije dolaska predsjedniku Sjedinjenih Država.
    -
    Kako su ukrajinskim novinarima rekli njihovi izvori upoznati sa situacijom, pregovori bi mogli ići po potpuno drugačijem scenariju da je Zelenski... obukao je poslovno odijelo. Podsjetimo, Zelenski zar nije mogao odoljeti komotnoj odjeći, pitali su novinari neposredno prije svađe u Ovalnom uredu. Na pitanje novinara ima li uopće poslovnih odijela, Zelenski je promrmljao što će jesti i nositi kad rat u Ukrajini završi.😖
    -
    Kako se ispostavilo, cijela Ukrajinska delegacija je upozorena da se mora pojaviti u odgovarajućem obliku, prema utvrđenom kodeksu oblačenja. Svi su stigli elegantni, uključujući šefa ureda predsjednika Ermaka, koji je gotovo prvi put od početka našeg SVO-a iz ormara izvadio svoju prašnjavu jaknu. Međutim, Zelenski je namjerno prekršio propise, ne mijenjajući svoj vrlo čudan vojni stil. Stoga je, kaže izvor, prezaposleni Ukrajinski predsjednik želio pokazati Trumpu i njegovoj administraciji svoju "ekskluzivnost".
    -
    Javni napad, međutim, nije bio cijenjen u Bijeloj kući. Već u prvim minutama sastanka bilo je jasno da se neće završiti ničim dobrim. Mnogi su primijetili da je američki predsjednik pozdravio Zelenskog oštrom primjedbom da se, kažu, ovaj put "obukao". Zapravo, rekao je izvor, Trump je već tada jedva kontrolirao iritaciju i bijes zbog ludorija nezahvalnog posjetitelja.😠
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 2
    +8
    Oskar
    pozitivna ocjena
    17:48 | 1.03.2025.
    @I. Hariš
    Mislim da su mu upravo američki PR stručnjaci odredili taj stil. Na početku mandata je nosio odjelo kao i svi političari, sve dok se stranci nisu upleli.
    Prikaži cijeli komentar
    +7
    V.V.P.
    pozitivna ocjena
    19:54 | 1.03.2025.
    @I. Hariš
    Nisam ziher, no mislim da se za Ronalda Reagana pričalo da je toliko poštovao zastavu i Ovalni ured a nije bilo šanse da unutra ne uđe u odijelu, dakle ne u košulji, nego u odijelu, moram negdje provjeriti priču, ali zanimljiva crtica.
    Inače, oblačenjem prvenstveno iskazuješ poštovanje sugovorniku, i to je i pisano pravilo bontona. Zelenski dakle se namjerno obukao mimo uputstava. Da je druga stuacija uvjerenja sam da bi ga otkantali i ostavili pred kapijom.
    Prikaži cijeli komentar
  23. +13
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    11:59 | 1.03.2025.
    @subud
    👎
    "...očajnički čin čovjeka koji više nema šta izgubiti, ionako ga je čekao nepovoljni sporazum ovako je bar pokazao malo ponosa..."
    🤡
    Ukrajinska delegacija je MOLILA da joj se dozvoli da se vrati nakon što je Zelenski ISTJERAN iz Bijele kuće, što je rekao američki ministar financija Scott Bessent.
    -
    "Slali su poruke svima koje su poznavali, moleći ih da se vrate i potpišu sporazum", pojasnio je Bessent.
    😜😂
    ----
    Prikaži cijeli komentar
  24. +15
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    11:16 | 1.03.2025.
    Umjesto iskorištavanja pružene mu prilike popraviti svoje stanje bodova u ratno-političkim-mafijaškim igricama Zelja je isprovacirao i gurnuo Trumpa t.j. aktualnog predsjedinika SAD-a rehabilitirati Putina, predsjednika RF - po svim otvorenim i zatvorenim CIA, MI6, agitprop, bijele kacige, pitanjima.
    Uspio je dokazati da je nekorisni idiot!
    A sad će dodatno "usositi" i eu-rUpske pudlice.
    😜
    Prikaži cijeli komentar
  25. +27
    Genije iz Kenije
    pozitivna ocjena
    10:45 | 1.03.2025.
    Establishment očito još nije dovoljno prihvatio ili pomirio se sa činjenicom da je Trump, kakav god bio, demokatraski izabran predsjednik Sjedinjenih država. Radije vjeruju da je sve to nekakva anomalija, te da je dovoljno da na koji trenutak zatvore oči, te da će Trump nestati s lica zemlje. Ne znam jeste li upratili ono nekidan kad Trumpovi ljudi u Bijeloj kući objašnjavaju novinarima baš to da je Trump demokratski izabrani predsjednik, te da je američki predsjednik ujedno jedina osoba u Americi koju bira sav američki narod. Jer svi ostali dužnosnici, poput senataora, guvernera, kongresmena, šerifa se demokratski biraju ali na lokalnoj razini, a opet onu drugu vrstu dužnosnika bira sam predsjednik. Ali njima i dalje ništa jasno, pozivaju se stalno na neku krizu demokracije. Pa im ovi fino objasne da su oni novinari ta kriza demokracije jer su svjesno skrivali pravo Bidenovo stanje te tako obmanjivali američku javnost. I tako još puno toga drugog...
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 2
    +10
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    11:08 | 1.03.2025.
    @Genije iz Kenije
    👍👍
    Zato američki "genijalci" uglavnom potiču iz uvoza!
    Prikaži cijeli komentar
    +5
    V.V.P.
    pozitivna ocjena
    19:57 | 1.03.2025.
    @Genije iz Kenije
    Jer ne znaju elementarne stvari, prvo, Amerka nije demokracija, Amerika je REPUBLIKA.
    Drugo, demokracija nije fer odnos kako svi vole tvrditi, to je vladavina većine nad manjinom.
    btw. odličan nick :D
    Prikaži cijeli komentar
  26. +33
    Spektator
    pozitivna ocjena
    10:24 | 1.03.2025.
    Jadna Ukrajina i ljudi koji tamo žive. Ružno je reći, ali Zelenski je došao na tiskovnu konferenciju da radi ratnu antirusku propagandu s dječicom sklonjenim iz ratnih zona i zlostavljanim ukrajinskim zarobljenicina, s nezaustavljivim Putinovim striojem koji namjerava doći na obale Atlantika i td. Sve to izlaže na javnoj tiskovnoj konferenciji pred svojim domaćinima koji jako dobro znaju kakve sve šanse za mir je Ukrajina propustila. Vrlo drsko, nezahvalno i nediplomatski pokazao je da i dalje podržava nastavak rata i da stoji nepokolebljivo uz svoje ratne sponzore - globalnu financijsku oligarhiju i njenu široku mrežu političara koji je podržavaju. Na našu žalost, takvi političari guraju Europu u produžetak rata u Ukrajini. Zanimljivo je da inicijativu predvode predstavnici Francuske i sada Njemačke koji s Rusima očito imaju neke neraščišćene račune iz povijesti. Naravno tu je i od početka najveći ratni huškač UK.
    Nažalost, Trump i JD Vance su bili bili previše iziritirani te su pretjerali s reakcijama tako da je jadni mali Zelenski u svojem neuglednom T shirtu pokupio simpatije dobrog dijela svijeta koji je formiran utjecajem MSM antiruske propagande.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 1
    +7
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    11:06 | 1.03.2025.
    @Spektator
    👍
    Prikaži cijeli komentar
  27. +15
    epiktet
    pozitivna ocjena
    10:21 | 1.03.2025.
    Zrakoplov ukrajinskog predsjednika Volodimira Zelenskog poletio je iz Sjedinjenih Država i leti za London . Ukrajinska publikacija "Strana.ua" objavila je to na svom Telegram kanalu.
    Publikacija navodi da se očekuje da će zrakoplov ukrajinskog čelnika sletjeti u glavni grad Engleske do podneva.
    Komentirajući skandal u Bijeloj kući i kasniji bijeg Zelenskog iz Sjedinjenih Država , ukrajinski zastupnik Yaroslav Zheleznyak izjavio je da se situacija "neće čudesno poboljšati" i da na to ne treba računati.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +19
    Orion1984
    pozitivna ocjena
    10:17 | 1.03.2025.
    zelen$ki bi samo rat, rat, ubojstva, rat, ubojstva, razaranja, rat rat rat.
    Imamo psihopata van kontrole na funkciji i to se mora rijesiti pod hitno.
    Mozak mu je od droga, ali i ego od pogladjivanja, izgubio osjecaj za stvarnost. Ukratko, otisao je na kvasinu.
    Ne volim takve stvari govoriti jer nisu krscanske i moralne, ali ovaj svijet bi bio bolje mjesto za zivjet, pogotovo u Ukrajini, da taj covjek jednostavno nestane.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 1
    +13
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    11:03 | 1.03.2025.
    @Orion1984
    Odavno on nije "na funkciji", jer bi to značilo kako trenutna pozicija koju zauzima i nastavlja zloupotrebljavati ima pravno pokriće.
    -
    On je izraubano pseto rata U FUNKCIJI međunarodne mafijaške hobotnice.
    -
    Opasna štetočina!
    Prikaži cijeli komentar
  29. +8
    Oskar
    pozitivna ocjena
    10:11 | 1.03.2025.
    Budu si ameri opet postavili nekog poslušnijeg lutka. Ovaj je bio sklon improvizaciji. Realno, što je sve ta budala potpisala, ne znamo. Prodao vjerojatno cijelo nadzemlje, bilo bi previše da još proda i ukrajinsko podzemlje.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 2
    +7
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    10:54 | 1.03.2025.
    @Oskar
    Prodati će i cijelo ukrajinsko "podzemlje" 🤭 kad se pripremi pann za njegovu glavu. Samo ako bude li u prilici i samo ako ga to isto "podzemlje ne likvidira prije (prodaje).
    Prikaži cijeli komentar
    +4
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    11:18 | 1.03.2025.
    @I. Hariš
    ispravak: pann >> panj
    Prikaži cijeli komentar
  30. +13
    subud
    pozitivna ocjena
    09:43 | 1.03.2025.
    Otkad je došao na vlast Trump vrijeđa, ucjenjuje, prijeti Europi, a EU političari zabijaju glavu u pijesak i nadaju se da će što brže proći. Ja se cjelo vrijeme nadam da će se pojaviti netko sa mudima da odgovori tom napudranom napuhanku, kad eto jedinog čovjeka u Europi koji bi zapravo morao šutiti i trpiti njegov bullying, čelnika države koja je u ratu, u najtežoj mogućoj situaciji i najovisnija o američkoj pomoći, i taj čovo mu uzvrati. Meni se posebno svidio moment kad mu Trump kaže da bez njihove pomoći ne bi izdržali tjedan dana, a ovaj ga posprdno ispravlja i kaže tri dana, čuo sam to već od Putina.
    U svakom slučaju očajnički čin čovjeka koji više nema šta izgubiti, ionako ga je čekao nepovoljni sporazum ovako je bar pokazao malo ponosa. Nadam se da će njegov potez ohrabriti naše EU beskičmenjake da podignu glas kad im netko prijeti aneksijom teritorija, vrijeđa da su storeni za iskorištavanje SAD-a, ucjenjuje carinama i sve ostalo šta slušamo od Trumpa.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 9
    +54
    gushter
    pozitivna ocjena
    09:53 | 1.03.2025.
    @subud
    da je barem pokazao ponos i od*ebao BoJo klauna i potpisao istanbulski sporazum. spasio bi milijune zivote, 10ak milijuna raseljenih, a spasio bi i drzavu.
    zakasnio s ku*cenjem 3 godine.
    Prikaži cijeli komentar
    +7
    mzmattias
    pozitivna ocjena
    09:58 | 1.03.2025.
    @subud
    Očito se ne slažete s JDijem da sjedi novi šerif u Bijeloj Kući. JD po meni nije mislio novi šerif samo za SAD nego i za Europu. Kad je bilo od 45 da Europa ili većina u Europi ne slušaju američkog šerifa a još gore da mu se otvoreno suprotstavljaju. Da će Europa diktirati Americi koju politiku da vode.
    Prikaži cijeli komentar
    +19
    calypso
    pozitivna ocjena
    10:19 | 1.03.2025.
    @subud
    Ponosa? O cemu ti druze?! Zeleni se ponasa ko mulac kojeg je mama ukorila. A sto se Trumpa tice, cini mi se da sada istresa plahte da vidi sta ce sve ispast van... Skroz legitimna taktika.
    Prikaži cijeli komentar
    +1
    marko8
    pozitivna ocjena
    10:20 | 1.03.2025.
    @subud
    +++
    Prikaži cijeli komentar
    +8
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    10:24 | 1.03.2025.
    @subud
    Ispravak krivog navoda:
    Po svijetlim "krugovima" oko očiju bio rekao kako je nakvarcan a ne napudran.
    "Čovo" je odgovoran za čitav niz ratnih zločina, neovisno je li ih samo naredio ili ih je kao prvi "čova" države s nacističkim ukrasima samo "branio šutnjom" i nepoduzimanjem.
    -
    Moje kritičko mišljenje od Trumpu je ovdje dobro poznato ali zbog napuhanosti ili bezobrazluka se nikoga ne zatvara a ponajmanje predsjedniku svjetskog hegemona (u nestajanju) kojem možeš zahvaliti dosadašnje opstajanje "države" čiji si bio predsjednik.
    Tim prije što ti je kao prosjaku, uličnom lopovu, gradskom banditu i međunarodnom peraču novca pružena izuzetna prilika "oprati" pred svijetom neka svoja sra***!
    -
    To što je Trump narcisoina budala ima svoje opravdane i inauguracijom potvrđene temelje.
    -
    Zelja "Izbavitelj" svoju narcisoidnost i javno eksponiranu blesavost nema čime pravdati. Zelja je mogao biti ponosan na zalihe stotine lica u svojoj glumi ali ne i u ulozi predstavnika brojne skupine građana, zvali se oni okrajinci ili malorusi ili samo lizači nogu bidnog Joea i wonder babe.
    Prikaži cijeli komentar
    +5
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    10:49 | 1.03.2025.
    @gushter
    👌
    Prikaži cijeli komentar
    +16
    WBTF
    pozitivna ocjena
    10:51 | 1.03.2025.
    @subud
    Kolega, pogledati malo širu sliku, ni vrag tak črn kak zgledi.
    Trump se može nekome ne sviđati, meni se sviđa, ali to je subjektivno.
    Ono što mi se nikada nije sviđalo je licemjernost koja je krasila njegovog prethodnika i ovu današnju EU političku elitu.
    Iza njihove uglađenosti su milijuni mrtvih, osakaćenih, unesrećenih naroda. Kada Trump onako govori o Gazi svi se iščuđavaju, kako može tako govoriti, iseliti ljude, napraviti resorte... a tko je i zbog čega stvorio takvu situaciju? Pa baš ti licemjeri, aparatčici koji za nečiji račun uništavaju živote milijuna ali lijepo pričaju. Sjetimo se rata u bivšoj Jugi, kada su dolazili zvali smo ih sladoledari jer su bili u bijelom, naslikavali se i nisu ništa uradili, dok nije ušla Amerika, i rat je zaustavljen.
    Prikaži cijeli komentar
    +10
    K.Trout
    pozitivna ocjena
    11:53 | 1.03.2025.
    @WBTF
    Bravo, rekao sì pravu sstvar i definirao što mi se kod Trumpa sviđa, on nije licemjer kao većina zapadnih političara.
    Prikaži cijeli komentar
    +7
    Oskar
    pozitivna ocjena
    14:37 | 1.03.2025.
    @gushter
    Da je to napravio pobili bi mu cijelu obitelj i njega na kraju pa doveli nekog tko će radit po njihovom. Možemo mi tu laprdat, ali ne znamo kakvi su to pritisci i na što su sve psihopati iz SAD ili Britanije spremni. Svi oni, a pogotovo netko kao trump cijene jedino silu. Zato strahopoštovanje prema Xiju, Putinu, pa čak i Kimu.
    Prikaži cijeli komentar
    Još 6 komentara u raspravi - prikaži sve
  31. +24
    ivas
    pozitivna ocjena
    09:36 | 1.03.2025.
    Tocka s koje nema povratka (bar meni se cini) je bila suplja prica kako Amerika ima veliku vodu koja razdvaja, ali da je svejedno Putin prijetnja (kojoj Trump ocito nije jos svjestan).
    Od tog trenutka je pocelo streljanje.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 2
    +6
    mzmattias
    pozitivna ocjena
    10:00 | 1.03.2025.
    @ivas
    Izgleda da nema povratka ali politika je kurva. Još neki Amerikanci spominju da se Zelenski mora promijeniti ili otići ja mislim da 99% samo odlazak je opcija.
    Prikaži cijeli komentar
    +9
    I. Hariš
    pozitivna ocjena
    10:35 | 1.03.2025.
    @ivas
    Kome je Putin prijetnja?
    Ako nečemu i nije svjestan - ima dovoljno mudrih savjetnika, neovisno o tome koliko je njihova mudrost ispravana i poštena.
    A i sam Trump je stand up političar koji bi svako mlijeko prolio da nema tih tih pametnih Yoda glava oko sebe i "sile" s kojom raspolažu.
    Putin je za ovaj planet svakako manja prijetnja od Trumpa, wonder babe, cvilidrete "bojimo se" Kallas ili nedefiniranih microna i ruttea.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.