Likovna umjetnost
Umjetnički vrhunac perspektive i detalja: Što sve krije beskonačna noć za šankom u klubu Folies-Bergère?

Objavljeno: 1
Ako vas je zaintrigirala diferencijacija između romantizma, realizma i impresionizma, o čemu je bilo riječi krajem prošlog tjedna (vidi: Trenutak u kojem su zabljesnula svjetla i pogledi stvarajući modernu umjetnost), onda krenimo zajedno dalje, kako smo i obećali, s "teorije na praksu", odnosno u jedno vrlo konkretno i detaljno razgledavanje!
Ostajemo i dalje na Edouardu Manetu. Spomenuli smo u prethodnom tekstu da su njegove dvije slike "Ručak na travi" i "Olympia", obje iz 1863. godine, bile svojevrsna tranzicija iz realizma u nešto novo, blještavije, ali opet tako stvarno - impresionizam.
Očekivano, "Ručak na travi" izazvao je poprilično zgražanje tadašnje publike. Pa čak i danas scena jedne posve gole žene, a druge koja se kupa u prozirnoj odjeći, dok im društvo čine dvojica do-grla-zakopčana gospodina, može izazvati reakciju.
Gola žena je obasjana svjetlom i gleda ravno u nas s tim tako specifično "impresionističkim" pogledom. Možda je taj izraz lica nešto za čim danas više ni ni idemo, no u to vrijeme bio je prava prekretnica, a i otkriva koliki je majstor bio Manet kad je znao u jedan pogled "spremiti" cijelu priču. No, ta priča svejedno je vrlo misteriozna. Pored žene nalazi se hrana, odjeća... sve izgleda poput mrtve prirode.
Ako se nađete u slavnom pariškom muzeju d'Orsay svakako pogledajte sliku uživo i zasigurno će vas iznenaditi njena veličina. Dimenzije su poprilične - 208 cm × 264.5 cm. Veličina nije slučajna. Manet je namjerno odabrao tako veliko platno...
Ostajemo i dalje na Edouardu Manetu. Spomenuli smo u prethodnom tekstu da su njegove dvije slike "Ručak na travi" i "Olympia", obje iz 1863. godine, bile svojevrsna tranzicija iz realizma u nešto novo, blještavije, ali opet tako stvarno - impresionizam.
Očekivano, "Ručak na travi" izazvao je poprilično zgražanje tadašnje publike. Pa čak i danas scena jedne posve gole žene, a druge koja se kupa u prozirnoj odjeći, dok im društvo čine dvojica do-grla-zakopčana gospodina, može izazvati reakciju.
Gola žena je obasjana svjetlom i gleda ravno u nas s tim tako specifično "impresionističkim" pogledom. Možda je taj izraz lica nešto za čim danas više ni ni idemo, no u to vrijeme bio je prava prekretnica, a i otkriva koliki je majstor bio Manet kad je znao u jedan pogled "spremiti" cijelu priču. No, ta priča svejedno je vrlo misteriozna. Pored žene nalazi se hrana, odjeća... sve izgleda poput mrtve prirode.
Ako se nađete u slavnom pariškom muzeju d'Orsay svakako pogledajte sliku uživo i zasigurno će vas iznenaditi njena veličina. Dimenzije su poprilične - 208 cm × 264.5 cm. Veličina nije slučajna. Manet je namjerno odabrao tako veliko platno...