"American Fiction": Film koji na elegantan i snažan način prokazuje zupčanike moderne komodifikacije, bez pretencioznosti, i zaslužuje Oscara više nego Nolanov "Oppenheimer"
![](/ad/2018/assets/tekstSlike/2jbbx1713787094_f.jpg)
O Barbenheimer fenomenu već smo pisali ranije, ova dva filma najviše su se spominjala u utrci za prestižnu nagradu Oscar u kategoriji najbolji film godine. U konačnici, bez skoro ikakovg iznenađenja nagradu odnosi "Oppenheimer" poznatog redatelja Christophera Nolana. Dakako, Nolan danas uživa status nedodirljivog redatelja koji sve što dotakne pretvara u zlato. Zapravo toliko je hvaljen da kritika istog se može doimati kao egoistična žudnja za skretanjem pažnje. Ipak, moram reći da mi njegovi filmovi često kotiraju vrlo visoko na ljestvici pretencioznog filma. Njegov "Interstellar" nikad ne bi stavio uz bok jednoj "2001: Odiseja u svemiru", "Alienu" (naročito prvom nastavku), "Solarisu" ili čak često preskočeni "Moon" iz 2009. (kojeg je režirao Duncan Jones, sin Davida Bowiea).
Pretenciozan mi je bio i njegov "Inception" iz 2010. Hvaljena trilogija o Batmanu me isto nije privukla, a "Memento" (iz 2000. godine) imam osjećaj da mi je bio zabavan tada, ali nedavno gledanje je i njega stavilo u pretencioznu kategoriju.
Svjestan sam do koje mjere je to nepopularno razmišljanje, ali nije jedino. Isto, još i kudikamo izraženije, imam i prema Wesu Andersonu.
Možda mi mnogi neće vjerovati, ali unatoč svemu tome pristupio sam "Oppenheimeru" bez bremena osobnog neuživanja u djelima Christophera Nolana. Intrigirao me način na koji će obraditi poznatu priču o "ocu atomske bombe". Film nije loš, svakako je iznad prethodno spomenutog opusa. Ali kao da redatelj ima strah da publika nije u stanju ostati budna kroz 3 sata filma pa se ubacuju skoro pa fiktivne scene - recimo ona gdje Niels Bohr umalo pojede jabuku s cijanidom. To se gotovo sigurno u stvarnosti nije dogodilo. Slično kao i scene s Albertom Einsteinom. Točno je da su se Oppenheimer i Einstein poznavali, no nema nikakvih dokaza da su vodili razgovore na koje se u filmu prigodno "filmski" referira.
Dobro, na ljestvici adaptacije povijesnih priča ovaj film svakako je bolji od recimo "Napoleona" u izvedbi Ridleya Scotta, čovjeka koji je stvorio ranije spomenutog "Aliena" i kultni "Blade Runner", no očito mu ponestaje osjećaja za kvalitetu.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.