X
VELIKA AKCIJA: Paket advance godišnje pretplate za 350 kn (-30%)
Dobrodošli na advance.hr!
Slažem se s uvjetima korištenja

23.9.1846 - i pronađen je veličanstven, ogroman i hladan Neptun: Fascinantna priča o otkriću "drugog plavog planeta", jedinog za kojeg se znalo da postoji i prije nego je napokon ugledan - izbliza smo ga vidjeli samo jednom, ali planira se povratak

PIŠE:
0Objavljeno:
Otkriti novi planet velika je stvar, ali otkriti ga znajući unaprijed da mora biti otkriven nešto je sasvim unikatno. Upravo to je priča o otkriću Neptunu, jednom od planeta našeg Sunčevog sustava, zadnjeg u "nizu" (ako se ne računa Pluton).

Francuski astronom i matematičar, Urbain Le Verrier, matematički je predvidio postojanje planeta Neptuna, a u noći između 23. i 24. rujna 1846. godine, koristeći se tom njegovom kalkulacijom, na noćnom nebu isti je ugledao njemački astronom Johann Gottfried Galle.

Bilo je to uistinu senzacionalno otkriće, ne samo za astronomiju već i za znanost 19. stoljeća uopće. Bila je to i velika potvrda Newtonove gravitacijske teorije.

Urbain Le VerrierDakle, kako je otkriven Neptun i zašto su bili tako uvjereni da će ga otkriti? Naime, do te godine predzadnji planet u našem Sunčevom sustavu, Uran (kojeg je otkrio britanski astronom William Herschel još 1781. godine), napravio je već gotovo cijelu orbitu otkako je otkriven u drugog polovici 18. stoljeća. Naime, za razliku od jedne pune orbite našeg planeta Zemlje, odnosno jednog obilaska oko Sunca, obilaska koji traje 1 godinu (365 da...
Poštovani, za nastavak čitanja trebate biti pretplatnik.
Ako već jeste advance.hr pretplatnik, ulogirajte se