Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Nigel Farage: "Katalonsko proglašenje neovisnosti je najveća noćna mora za Bruxelles - u usporedbi s ovime Brexit je nedjeljni popodnevni piknik"

Nigel Farage, bivši lider britanske stranke Ukip, jedan od odgovornijih ljudi za Brexit referendum, poručio je jutros kako je katalonsko proglašenje neovisnosti "najveća noćna mora Bruxellesa".

"U usporedbi Brexit sada izgleda kao nedjeljni popodnevni piknik", rekao je britanski političar. Tvrdi kako je EU djelomično odgovorna za krizu u Španjolskoj zbog podupiranja vlasti u Madridu. "Potpora EU-a za španjolsku brutalnost je okrenula Katalonce protiv EU", istaknuo je.

Podsjetimo, britanska premijerka Theresa May jedna je od prvih koja je odmah nakon katalonskog proglašenja neovisnosti izrazila potporu španjolskim vlastima i premijeru Rajoyu. Gotovo sve zemlje izrazile su snažnu potporu Madridu.

Vezano uz temu:
Pregled reakcija iz Europe i svijeta o katalonskom proglašenju neovisnosti: Gotovo jednoglasna potpora Madridu, ali na strani Barcelone je barem jedna europska zemlja

Izvori:

express.co.uk

Komentari

(25):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +9
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:08 | 29.10.2017.
    Usitnjavanje država nekad pomaže, a nekad odmaže u kontroli. Npr. SAD-u je odgovarao raspad CCCP-a, ali ne i odvajanje Krima od Ukrajine, iako su i to donekle iskoristili protiv Rusije. Jedan od ciljeva kreiranja EU, ujedinjavanja evropskih država, je da ih SAD lakše kontroliše kroz zajednički birokratski sistem kontrole. U drugom slučaju će potaknuti raspad Sudana, Sirije i Iraka da ih oslabi i lakše kontroliše, da se smanji utjecaj suparnicima (Rusija, Iran, Kina). Ne koristi se uvijek "podijeli pa vladaj" nego se koristi i "ujedini pa vladaj", ovisno o okolnostima, kao što je ujedinjenje američkih država i rad na Novom svjetskom poretku sa jednom svjetskom vladom, jednom svjetskom vojskom, bankom itd.
    Sruši se kuća da se od cigli izgradi druga kuća po vlastitom ukusu, a taj proces rušenja može ići i van plana. Cigle se mogu privremeno osjećati slobodne i plesati po ulici, dok neko ne dođe po njih da ih ugradi u novu kuću / imperiju.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +9
    K.Trout
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:51 | 28.10.2017.
    Baš tako, "nek komšiji crkne krava," to je najčešći stav. Pre neki dan pročitah ovakav komentar o katalonskom pitanju:
    - Kuc, kuc!
    - Ko je?
    - Mečka.
    - A šta tu radiš?
    - Igram.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +2
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:44 | 28.10.2017.
    @Rimad
    "Zato zaista ne vidim razloga zašto su Bruxelles i Washintgton protiv."
    Ali zato i Bruxelles i Washington jako dobro vide zašto su protiv ;). Situacija je komična zato što proces prividno vodi ekstremno eurofilna Puigdemontova stranka, ali politika je inače puna takvih paradoksa.
    Prikaži cijeli komentar
  4. +8
    Rimad
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:15 | 28.10.2017.
    Ako ostanu u NATO i u EU, onda se sa stanovišta euroatlantističke bagre neće ništa promijeniti, dapače, imat će još jednog malog vazala (nešto poput Hrvatske premda ekonomksi jačeg) i jednog većeg vazala, sada malo oslabljenog. I to je sve. Gubitnici mogu biti samo Španjolci, ali i to uglavnom na području pogođene sujete i "veličine".
    Sirotinja (katalonska, španjolska) i dalje će biti sirotinja, banksteri će se i dalje bogatiti.
    Zato zaista ne vidim razloga zašto su Bruxelles i Washintgton protiv. Pa čak i da se EU države i raspadnu u 100 država umjesto sadašnjih (koliko?), ništa se ne mijenja ako sve ostanu pod vašingtonsko-briselskom komandom.
    U principu, divide et impera i dalje vrijedi kao pravilo. Ajde gospodo Rothschildi i ostali banksteri, ne glumatajte, pa bolje vam je 100 državica u EU nego 25, ako ih imate sve pod kontrolom. A lakše je progutati manje zalogaje od velikih. Na primjer, SR NJemačka da se razbije u 10 država. Bavarci možda to jedva čekaju. Super, super!
    Prikaži cijeli komentar
  5. +6
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:13 | 28.10.2017.
    Da se ne bi krivo shvatilo, nismo u polemici, a ozbiljna diskusija zahtijevala bi vrlo precizne formulacije. Ali činjenica je da se prema recimo separatizmu svijet odnosi po kriteriju - nek komšiji crkne krava, a meni bude zdrava.
    Što se tiče teme, Farage je u jednoj stvari u pravu. Trenutno se razmatra tri različita plana reforme EU, koliko se čuje. I ovo što se dešava u Španjolskoj im je nešto što im je u ovom trenutku možda najmanje trebalo.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +1
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:19 | 28.10.2017.
    Prije sam očekivao da će ljudi svjesno srušiti sistem, ali izgleda da će ga srušiti nesvjesno, pokrenuti nekim unutrašnjim porivima, kao što životinju pokreću instikti.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +14
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:06 | 28.10.2017.
    Ipak, moram navesti u kom smislu mislim da ipak moramo imati pravila. Čitao sam o primjeru slonova u Indiji koji su nosili neka debla. Na neki način, bili su svjesni kada je kraj radnog vremena. Kada su ih jednom htjeli natjerati na prekovremeni rad, razvalili su sve oko sebe, "podivljali". Dakle, kada postaje očigledno da sistem krši vlastita pravila, mogao bi netko sve razvaliti.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +7
    shumadinac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:59 | 28.10.2017.
    Hint - da, realpolitik. Ali imamo iskustva da je pravda gotovo nedostižna i uz veliki napor, ako se u nju ne veruje onda od toga SIGURNO nema ništa.
    Nije najopasnije da nema pravde već da se takvo stanje prihvati.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +4
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:58 | 28.10.2017.
    Mora, pa još velikim slovima. Ja sam uvijek za zdravi cinizam. Dobro, odosmo u filozofiju.
    Svijet funkcionira po nekim zakonitostima, koje donekle razumijemo. Ili ne razumijemo. Da budem jasniji, nervira me naivnost dobronamjernih.
    Što se teme tiče, izgleda za sada da je jedini Puigdemontov izbor kao na slici:
    pbs.twimg.com/media/DNNXM4IWkAEfAOu.jpg:large
    Prikaži cijeli komentar
  10. +7
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:57 | 28.10.2017.
    hint,
    Apsolutna pravetnost za sve, svakoga i u svemu je bar ja mislim nerealna. Teznja za sto pravednijm svijetom, drustvom itd. je vrlo potrebna. Ako prihvatimo zdravo za gotovo da smo manje vredni, da budemo robovi drugima, da sa nama vladaju i odredju nam sto moze a sto nemoze onda ce to tako i ostati. Covjecanstvo u povijesti to nije prihvatilo. Nema vise robova u lancima. Napredak je postignut. Isti oni koji su imali robove dans proizvode probleme svijetskih razmijera. Da bi se postigao ponovo napredak u evoluciji covjecanstva i mir potrebna je teznja i borba za univerzalnim pravima i vrijednostima. Protivnici toga ce uciniti sva da to sprijece. Nebi me iznenadio i rat svjetski razmijera.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    shumadinac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:47 | 28.10.2017.
    @korisnik1
    "Nadam se da ces se sloziti sa mnnom da su ta univerzalna prava u ovom trenutku do temlja pogazena. "
    Nije najveći problem što su pogažena već što se primenjuju selektivno.
    -
    Hint, svet MORA funkcionisati po univerzalnim pravilima, odnosno morali bi tome težiti. Kad to postignemo svet će biti bolje mesto. Naravno, ne može se sve nabiti u isti kalup ali što više to bolje. Razlike se tumače na različite načine i to odmah postaje razlog za sukob.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +3
    josic
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:46 | 28.10.2017.
    "Sječaš li se Španije...ooh Pavel,neman je pred vratima..."
    Prikaži cijeli komentar
  13. +2
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:43 | 28.10.2017.
    Ne. Nervira me što ljudi umjesto da govore o objektivnim procesima vjeruju u objektivnu pravednost za sve. Svakako, pravo je čovjeka vjerovati u što hoće, ali je onda geopolitička diskusija besmislena.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +9
    K.Trout
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:39 | 28.10.2017.
    Korisnik1, stvar je tome što sadašnje vlasti EU nije briga što će biti za 100 godina. Njima treba da danas I i još koju godinu dok su tu ne bude talasanja. Prema tome, primjeniti nad Kataloncima silu, izazvati nered u cijeloj Španiji, uračunavši tu i ljudske žrtve i ekonomske gubitke, sve je to dobro ako će se time uplašiti drugi separatisti i natjerati da stvar odlože.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +7
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:31 | 28.10.2017.
    hint,
    Neznam što te nervira. Jeli to stvaranje sve vise malih drzavica? Ili nesto drugo.
    Ali htio bih kometirati slijedece recenice:

    "Shvatimo konačno da svijet ne može funkcionirati po univerzalnim pravilima stvorenim od ljudi. Ako to ne shvatimo političku analizu zamjenjuje propovjed. Ili da ublažim ipak, politika tako nikada i nigdje nije funkcionirala."

    Istina je to sto ti kazes ali bas zbog toga u povjesti covjecanstva smo imali sve te ratove. Ako nastavimo sa istom logikom nastaviti cemo se i dalje ubijati. Svijet moze samo po univerzalnim pravilima istim za sve narode, drzave i slicno u miru funkcionirati. Bez toga nema mira.
    Da to pojednostavnimo i svedemo na nivo drzave, a ne na nivo svijeta. U drzavi u kojoj svi gradjani nisu jednaki, ravnopravni, itd nema mira. Samo se ceka trenutak i prilika i onda pocimaju problemi.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +4
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:19 | 28.10.2017.
    @korisnik1
    To je ono što me nervira. Shvatimo konačno da svijet ne može funkcionirati po univerzalnim pravilima stvorenim od ljudi. Ako to ne shvatimo političku analizu zamjenjuje propovjed. Ili da ublažim ipak, politika tako nikada i nigdje nije funkcionirala. A proces puno država - carstva - puno država - i tako dalje traje tisućama godina. Što se velikih tiče, svi nastoje da se njihova carstva očuvaju, a konkurentska raspadnu, i to je prirodno.
    Prikaži cijeli komentar
  17. +12
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:11 | 28.10.2017.
    Sumadinac, Separatistički pokreti postoje o-d-a-v-n-o i nekada su silom držani pod kontrolom a danas ekonomski.
    Slazem se.
    Samo, cinjenica je da smo prije 50 godina imali manje nezavisnih drzava nego danas, nepobitna cinjenica, a za 50 godina cemo imati vise nego danas. Sto znaci da ce neki po tebi separatisti uspjeti da dobiju drzavu. Za mene oni nisu separatisti, nakon dogadjanja kod nas i odnosa cijele EU prema svemu sto se dogadjalo a i sire. Svi narodi imaju legitimno pravo na samoopredijeljenje. I to po povelji UN. U normalnim okolnostima UN bi trebao biti puno ozbiljuiji klub od same Spanije ili neke druge zemlje. Odnos stvari je narusen, ja imam pravo a ti ne, ja mogu a ti ne, ja smijem a ti ne. Ovo je nametnuo takozvani zapad i to u zadnjh 30-tak godina. Svijet nemoze ovako funkcionirati. Svijet moze funkcionirati samo na univerzalnim pravima i vrijednostima. Nadam se da ces se sloziti sa mnnom da su ta univerzalna prava u ovom trenutku do temlja pogazena.
    Prikaži cijeli komentar
  18. +4
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:08 | 28.10.2017.
    Šumadinac, bilo to dobro ili ne, za Katalonce bitka za Montjuïc (1641) ima mitski značaj. To je jedan od elemenata s kojima se jednostavno mora računati.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +14
    Vagabondo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:04 | 28.10.2017.
    @korisnik1
    Odličan komentar i plus od mene.
    Karma is the bitch. Europi se vraća sve što su zakuhali drugima. Sad,zamislimo isti scenarij, ali recimo u Kini ili Rusiji. Da se tamo neke pokrajine žele otcijepiti,sav "demokratski" svijet bi se digao na noge. Pljuštale bi osude režima, davala potpora oporbi itd. Ali kad je to doma eeeee..onda nemože. Dobra je fora ta nazovi demokracija,kao žvaka koju rastežeš do tamo dokle ti treba.
    Prikaži cijeli komentar
  20. +4
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:02 | 28.10.2017.
    Uporno se independentizam posmatra kao nešto homogeno, pa i u smislu odnosa prema vanjskim faktorima. Katalonski to sigurno nije. EU nije činila ništa, a možda nije ni mogla, u političkoj krizi koja u Španjolskoj ustvari traje već desetak godina. Republika Katalonija iz 1641., kada je vojska Felipea IV poražena, je druga tema. A možda i nije.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +3
    shumadinac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:53 | 28.10.2017.
    @korisnik1
    1. Separatistički pokreti postoje o-d-a-v-n-o i nekada su silom držani pod kontrolom a danas ekonomski. Ova kriza je prvenstveno nastala zbog loše ekonomske situacije. "Upumpaj" dovoljno para i separatisti će naglo doživeti amneziju (privremenu, naravno). Znači parama se lako može obezbediti stabilnost ali njih NEMA.
    2. Politička prognoza ti je isto kao i vremenska - tačna na kraći rok ali na duži samo pogađanje bez obzira na tehnologiju a posebno u današnje vreme kada su "skinute rukavice" i iznenađenja svakodnevna (Krim, Brexit, Trump...).
    3. Postoji neka minimalna, praktično beznačajna verovatnoća da se pristupi logici pravednog rešavanja problema. Snage postoje ali su one druge mnogo jače i koriste ljudske porive koji su najdelotvorniji i koje oni lako mobilišu. Ljudi se obično isuviše kasno probude ali današnje vreme je na mnogo načina specifično. Hoću da kažem da ništa nije SIGURNO.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +20
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:33 | 28.10.2017.
    shumadinac, Gusenje Katalonske nazavisnosti u krvi ili prhvatanje nezavisnosti nece zaustaviti ostale Evropske regie koje naginju nezavisnosti. Moze samo usporiti ili odgoditi za neki period. I ako je to period i od 100 godina to je nista u povjesti nekog naroda. Dakle, pocelo je. Sami su ga poceli i to kod nas. Kako ce se odvijati i kojim tempom, vidjet cemo. Mozda mi koji sada ovo pratimo i necemo sve dozivjeti, ovo moze trajati vrlo dugo, moze biti i krvavo. Nevjerujem da ce takozvana civilizirana i demokratska Evropa uspjeti ono sto je uspjelo bivsem SSSR-u. Bivis SSSR ("totalitarni, nedmkoratski, neslobodni, nehumani") je to uspio. Uspio se razmontirati bez rata. Dao je svim republikama i narodima slobodu. Ovo se vise nemoze zustaviti.
    Prikaži cijeli komentar
  23. +6
    shumadinac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:00 | 28.10.2017.
    @Makistar
    Ako Madrid ne dozvoli mirno otcepljenje onda će pobuna biti gušena u krvi što sigurno nije put prosperiteta čak ni na duže staze. U ovoj varijanti postoji mala verovatnoća da se napravi neki dogovor što bi bio najbolji scenario za sve učesnike pa i ceo svet.
    -
    Ako Madrid dozvoli mirno otcepljenje oda će imati još kandidata koji će tražiti to isto i Španije više neće biti. Ali ne samo Španije, mnoge druge regije će krenuti istim putem a njihove centralne vlasti, videvši šta se desilo Španiji, će imati sve manje tolerancije za separatizam što će dovesti do sve veće radikalizacije, sve većih sukoba... To je SIGURAN raspad EU ali i mnogih država koje su pre EU postojale kao države ili strašna represija da bi se raspadanje zaustavilo. U svetskim ratovima se znalo ko je neprijatelj, ovde bi bili građanski ratovi na sve strane - kako se u takvim situacijama definiše krivac zaključi iz naših ratova. Ne bih rekao da bi Katalonija išta profitirala u takvoj situaciji u odnosu na sadašnju. Katalonci imaju lepe želje ali se strategija pravi hladne glave.
    Prikaži cijeli komentar
  24. -2
    korisnik15214
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:22 | 28.10.2017.
    Što se babi htilo...
    Prikaži cijeli komentar
  25. +3
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:08 | 28.10.2017.
    Mislim da je to malo nategnuto, da je EU kriva za neovisnost, a potporu Španjolskoj su izrazili tek nakon proglašenja neovisnosti, ili da se Katalonija okreće protiv EU, a ekonomski ovisi o EU. Ali noćna mora za Bruxelles, ta teza bi mogla biti ako je ovo znak početka raspada sistema. To ne znači da Katalonija ide u sretniju budućnost, naprotiv, bar ne prvih godina, ili koliko već bude trajalo preslagivanje i kolikih će razmjera biti. Katalonija će vjerovatno tražiti članstvo u EU i NATO. Bivši premijer Artur Mas koji je podržao i odabrao svog nasljednika Carles Puigdemont je u jednom intervjuu 2014. izjavio da će Katalonija tražiti članstvo u NATO-u. Katalonski direktor za komunikaciju (nešto tako otprilike) Joan Maria Pique je izjavio da će Katalonija vjerovatno ostati u EU pošto izbacivanje ne bi imalo smisla, niko ne bi imao koristi od toga.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.