SekcijeVijesti Analize Knjižnica Ekonomija Kultura PovijestZnanost
Naslovnica Vijesti Analize Kartice znanjaSlika danaBrzi preglednik Interaktivna karta svijeta Listanje tema TražilicaPretplata Login
Želite li besplatnu pretplatu za advance.hr?
Nudimo Vam besplatni i potpuni pristup advance.hr sadržaju, u probnom periodu od 7 dana - evo što trebate učiniti:
1) Pošaljite e-mail na info@advance.hr s naslovom "Probna pretplata"
2) U e-mailu navedite kakve biste tekstove voljeli čitati na advance.hr - cilj nam je ponuditi što kvalitetniji sadržaj našim pretplatnicima i Vaše želje su nam stoga vrlo bitne.

Nakon što administrator pregleda Vaš zahtjev poslat ćemo Vam korisničko ime i lozinku za pristup - nakon toga na nama je da Vam u tih tjedan dana predstavimo kvalitetan sadržaj zbog kojeg ćete, nadamo se, poželjeti postati jedan od naših stalnih pretplatnika.

Zatvori ovu obavijest (više se neće prikazivati)
Svijet » Azija » Kina    19. svibanj 2017|15:15

Kineski lovci iznad Istočnog kineskog mora presreli američki vojni zrakoplov za detekciju radioaktivnosti

advance.hr
   8
Zadnje vijestiAnaliza: Europa ima drugačiji stav o Jeruzalemu, ali kako misli da može pružiti otpor Trumpu? A ako ne Europa, tko?"Misija završena" - Većina ruskih snaga napušta Siriju, znatan dio već se vratio natrag u RusijuTurske zračne snage bombardirale položaje PKK-a na sjeveru Iraka, ubijeno 30-ak boracaBitcoin groznica trese svijet, ali njegov rival u domeni kriptovaluta, Litecoin, raste još i bržeLiberalizacija ultra-konzervativne monarhije: Nakon 35 godina zabrane u Saudijsku Arabiju vraćaju se kino dvoranePovijesne odluke i budućnost prema njima: Da bi se pojavio Putin i salutirao obranjenoj Siriji prvo je Lavrov morao stići u Damask, a taj posjet bio je daleko važnijiUnatoč NATO kritikama Erdogan potvrdio kako će se turski i ruski dužnosnici uskoro sastati kako bi kompletirali dogovor o kupnji S-400 sustavaMuke po Porošenku - neumoljivi Sakašvili ponovno je na slobodiEuropa konzistentna: Netanyahu u Bruxellesu traži od Europske unije da slijedi primjer Amerike po pitanju Jeruzalema, no naišao je na odbijenicu od čak i najvećih saveznikaTajanstvene sonične naprave i povratak zlatnih vremena špijunaže i hibridnog ratovanjaRuski predsjednik Putin u iznenadnoj posjeti Siriji, obratio se pripadnicima ruskih zračnih snaga u bazi Khmeimim: "Domovina čeka na vas - vraćate se doma pobjedonosni"Teroristički napad u New Yorku: Nekoliko ranjenih u eksploziji bombe na autobusnom kolodvoru, osumnjičeni privedenHonduras - kako su Amerikanci pomogli uspostavu desne autokracijeKatalonija je i dalje na prekretnici: Regionalni izbori 21. prosinca biti će krajnje neizvjesni, a separatisti strahuju od gubitka većineTisuće na ulicama Kijeva traže oslobađanje Mihaila Sakašvilija i odlazak predsjednika PorošenkaNema pobjede do konačne pobjede: Kreće zadnja velika sirijska ofenziva, ali kako osloboditi Idlib i ne razjariti Erdogana?Nasilje i prosvjedi nakon Trumpove odluke: Napad nožem na pripadnika izraelskih snaga sigurnosti u Jeruzalemu, sukobi oko američke ambasade u Bejrutu, ali situacija se generalno počinje smirivatiAmerički potpredsjednik Mike Pence stiže na Bliski istok, ali kod mnogih više nije dobrodošao gostPitanje njemačke koalicije i budućnosti kontinenta: Sjedinjenje Europske Države već do 2025?Digitalne valute postat će pomoć zemljama koje žele zaobići američke sankcije i "petrodolar"
Dva kineska vojna zrakoplova SU-30 presrela su američki zrakoplov za detekciju radijacije na prostoru iznad Istočnog kineskog mora. Američka vojska ističe kako se radilo o "neprofesionalnom" presretanju.

Američki dužnosnici su rekli u razgovoru za CNN kako su kineski lovci prišli američkom zrakoplovu WC-135 Constant Phoenix na udaljenost od kojih 45 metara. Nadalje, iz američke vojske ističu kako je njihov zrakoplov djelovao u potpunosti u skladu s međunarodnim pravom.
WC-135 Constant Phoenix "O ovom incidentu raspravlja se s Kinom putem prigodnih diplomatskih i vojnih kanala", rekla je glasnogovornica američkih zračnih snaga, Lori Hodge.

Kineski lovci presreli su američki zrakoplov koji ima za cilj detektirati radioaktivne ostatke nakon nuklearne eksplozije.

Vezano uz temu:
Drastično jačanje kineske vojne moći: Koji su planovi Pekinga?
izvor(i): www.reuters.com
Komentari (8):
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja:
Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
0
Ash
11:53 | Subota - 20. 05. 2017
@gibigrozni
-
Oprosti minus sam ti dao slučajno ja da se ne sikiraš/brineš :o(((
+6
Ash
11:41 | Subota - 20. 05. 2017
@gibigrozni
-
Jest, Yasen je sada Ash (u slijedećem mjesecu vrlo vjerojatno ću biti Phoenix da se nadoveže na pepeo...) Ako te nešto od ruskog naoružanja zanima samo slobodno pitaj jer ja sam isto panslavenistički orijentiran, pa sve analize objavljujem na stranici gdje je cca. 95% Srba mada sam ja Hrvat i srdačno sam primljen i od Admina i od pratioca te stoga su moji postovi/analize na srpskoj latinici!!!
-
Lp!
+2
gibigrozni
10:19 | Subota - 20. 05. 2017
Jeli to yasen promenio ime u ash pa meni je svejedno volim da procitam nesto pametno od naseg slavenskok naurozanja pitam zbog toga jer nema vise yasena pozdrav svim pravim slavenima
+1
Ash
07:10 | Subota - 20. 05. 2017
SU-30
Suhoj Su-30 (Suhoй Su-30), (NATO naziv engl. Flanker-C) je dvomotorni avion, dvosed, 4.+ generacije. Karakteriše ga super-manevribilnost, veliki radijus dejstva, savremena oprema i motori i opcija sa rešenjem upravljanja vektorom potiska. Sposoban za direktno upravljanje formacijom presretača, kao komandni avion i samostalno, na velikim udaljenostima od svoje baze, u svim vremenskim uslovima, danju i noću, vazduh-vazduh, vazduh-tlo, a i u neprijateljskom vazdušnom prostoru.
Su-30 je nastao daljim razvojem aviona Su-27, a razvio ga je OKB Suhoj. Proizvodi ga Ujedinjena avio-proizvodna korporacija. Avion je veliki izvozni uspeh, a prodat je u deset zemalja, u preko 500 primeraka.
Operativno iskustvo je pokazalo, savremeni avion jednosed prekomerno opterećuje pilota, pogotovo pri većim rastojanjima od baze do mesta borbenog dejstva. Za glavne radnje, pri vođenju borbe, a to su manevrisanje i istovremeno upravljanje složenim oružjem, pilot je već istrošen predhodnim dugim letom. Pored toga, napredne funkcije kod savremenih aviona na kabinskoj instrumentalnoj tabli elektronskih sistema su veoma brojne, što jedan pilot pri manevrisanju u borbi fizički teško da može u potpunosti da prati i s njima da upravlja. Zbog prevazilaženja toga potreban je i drugi član posade, zbog čega je uvedena druga kabina sa svim komandama i funkcijama kao u prvoj, sa nephodnom dopunom zakomandni avion.
Obezbeđenje prevlasti u vazdušnom prostoru iznad prostranstava sovjetskog severa i Dalekog istoka bio je jedan od glavnih zadataka PVO Crvene armije. Mnogobrojni aerodromi koji ne ispunjavaju ni osnovne standarde, a pogotovo ne u teškim klimatskim uslovima, stavili su pred vazduhoplovnu industriju težak zadatak da obezbedi lovačke avione velikog radijusa dejstva, opremljene kvalitetnom navigacijskom opremom i sposobne za samostalno izvršavanje zadataka. Povoljna iskustva u operativnoj upotrebi aviona Su-27UB pokazala su da taj avion po svojim osobinama odgovara zahtevima dugotrajnog patroliranja i da je odlična osnova za namensku nadogradnju u cilju razvoja odgovarajuće varijante. Zahtevima je definisana namena protivvazduhoplovne odbrane, sa avionom velike automije leta i velikog radijusa dejstva, za uništavanje nosača aviona, krstarećih raketa (neposredno posle lansiranja), nošenje vlastitih krstarećih raketa u letu i svih drugih misija, danju i noću, u teškim uslovima protivelektronskog dejstva na teritoriji neprijatelja, vođenje borbenih operacija pojedinačno ili u formacijama, kao i za direktno upravljanje presretačima u formaciji, to jest, kao komandni avion.
Rad na projektu aviona dvoseda Su-30 je počeo u OKB Suhoj sredinom osamdesetih godina dvadesetog veka pod rukovodstvom rus. I. V. Emelьяnov-a, reprojektujući postojeći dvosed Su-27UB. Izgrađena su dva prototipa, a njihovo ispitivanje izvršeno je u jesen 1988. godine. Pored uvođenja druge kabine, povećana je količina unutrašnjeg goriva i integrisan je sistem za prijem goriva u letu, što je produžilo trajanje (autonomiju) leta na 10 časova. Dopunjeno i osavremeno mu je naoružanje. Prvi serijski primerak Su-30 poleteo je 14. aprila 1992. godine.
Dopunjena je oprema aviona taktičkim prikazivačem, u drugoj kabini, na instrumentalnoj tabli komandira formacije lovačkih aviona. Integrisan je pulsirajući-dopler radar i komunikacioni sistem KDLUЭ, što koriste komandni avioni u pružanju smernica, istovremeno za četiri presretača Su-27, u formaciji. Uređaj za vezu i navođenje obezbeđuje prijem podataka, kao što su koordinate i karakteristike ciljeva i položaj lovaca Su-27, u formaciji. Podaci stižu iz operativnog centra sistema PVO i osmatračkih radarskih stanica A-50, u letu. Napredniji navigacijski sistem, značajno je poboljšao i olakšao navigaciju u misiji patroliranja. Takva borbena formacija, osim direknog suprostavljanja protivničkim avionima, može da blokira pretpostavljene pravce leta krstarećih raketa. U podeli odgovornosti između članova posade, pilot Su-30 na prvom sedištu je zadužen za upravljanje avionom i naoružanjem kao i za vođenje vazdušne borbe na malim udaljenostima, a komandir, na drugom sedištu, osim vođenja grupne vazdušne borbe, odlučuje o upotrebi raketa većeg dometa protiv ciljeva izvan vizuelnog kontakta, na distanci.
Glavna karakteristika, koja doprinosi uspehu projekta Su-27, njegova je aerodinamička konfiguracija, poznata kao „integrisani aerodinamička konfiguracija“. Ova konfiguracija je jedna od najuspešnijih integracija krila i trupa, u jedinstveno aerodinačko telo. Trapezno krilo male vitkosti, stapa se u srednji deo trupa, stvarajući jedinstveno skladno uzgonsko telo, što je u potpunosti preneto i na Su-30.
Na avionu su električne komande leta (SDU-10), sa relaksiranom rezervom statičke stabilnosti, oko nule. Sistemom električnih komandi leta upravlja se propinjanje i nagib, obezbeđuje se optimalna stabilnost i upravljivost aviona za pilota, povećavaju se aerodinamičke performanse, ograničava se preopterećenje i napadni ugao, to omogućuje optimizaciju pri dimenzionisanju strukture, pa i manje mase.
Pogone ga dva dvoprotočna motora AL-31F, odvojeno ugrađena, značajno razmaknuta ispod jedinstvenog uzgonskog tela. Usisnici su takođe razmaknuti. Poseduje dva vertikalna repa, postavljena bočno na zadnji deo trupa i odvojene celoobrtne površine horizontalng repa. Aerodinaniče kočnice, nalazi se blizu težišta aviona, iza pilotske kabine. Stajn trap je tipa tricikl, sa po jednim točkom na svakoj glavnoj nozi, od aviona Su-27 i Su-27UB. Nosni točak je opremljen sa zaštitnim blatobranom, radi zaštite od oštećenja.
Integrisana aerodinamička konfiguracija, u kombinaciji sa upravljanjem vektorom potiska, rezultira u karakteristikama super pokretljivosti i jedinstvenog poletanja i sletanja. Opremljen sa sistemom digitalniih električnih komandi leta, Su-30 je u stanju da obavlja neke veoma napredne manevre, uključujući Pugačevu kobrui klizanje na rep. Ovi manevri brzo usporavaju avion, uzrokujući gubljenje lovca kao cilja, jer relativna brzina aviona padne ispod praga, gde se signal ne regristruje na radaru.
Pogon aviona sačinjavaju dva dvoprotočna motora Saturn AL-31F, male dvoprotočnosti, napajana vazduhom pomoću dva odvojena usisnika koji su pravi kanali promeljive geometrije u funkciji Mahovog broja leta, sa minimalnim gubicima. Svaki motor može da razvije potisak od 123 kN, sa dopunskim sagorevanjem, s čime obezbeđuje M=2 na optimalnoj visini leta, a brzinu od 1.350 km/h na maloj visini. Obezbeđeno mu je 5.270 kg unutrašnjeg goriva, Su-30MK poseduje autonomuju leta do 4,5 sata borbene misije, sa doletom od 3.000 km. Pri dopunjavanju goriva u toku leta povećava se dolet do 5.200 km ili trajanje leta do 10 sati krstarenja na optimalnoj visini.
U okviru impozantne opremljenosti, avion poseduje efikasan autopilot u svima fazama leta, uključujući male visine prateći konfiguraciju terena, sledeći način rada radara i pri izvršavanju borbenih zadataka vazduh-vazduh i vazduh-tlo, samostalno i u formaciji četiri lovca. Automatski sistem kontrole povezane sa navigacionim sistemom osigurava rute let, ciljnu pristup, oporavak do aerodroma i sletanja u automatskom režimu.
Pregled opreme
Sistem upravljanja dejstvom oružja (vatrom)
Sistem upravljanja dejstvom oružja vazduh-vazduh
Radarsko pretraživanje i praćenje
IRSTi laserski daljinomer
Stanica za optičko pretraživanje i praćenje
Kaciga pilota sa nišanskim prikazvačem cilja
Širokougaoni HUD (gornji nišanski prikazivač)
IFF sistem pitača
Sistemom za upravljanje dejstvom oružja vazduh-tlo
Višenamenski LCD prikazivači u boji
Digitalni računar
GPS sistem satelitske navigacije
Sistem upravljanja oružjem
Sistem daljinskog upravljanja avionom
IFF sistem predajnika
Sistem napajanje antena
Navigacioni sistem leta
Digitalni računar
Stav i pozicija referentnog sistema
Radio-tehnički sistem za navigaciju, kratkog dometa
GPS sistem
Autopilot
Sistem vazdušnih podataka
Sistem obrade podataka i prikaz visine i brzine leta
Oprema elektronskih protivmera
Radar za upozorenje i prijemnik sa pomernjem granice
IC i protivradarski mamci
Predajnik radio ometača (u kontejneru
Komunikacioni sistem
Grupa VHF i UHF komunikacijskih primopredajnika
Grupa SW radio komunikacijskih primopredajnika
Sistem automatckog upravljanja
Integrisani sistem upozorenja posade, na tabli za upravljanje
Oprema za snimanje informacija o letu
Oprema za hitno upozoravajuće stanje
Sistem za video snimanje
Upravljanje na tabli sa video snimanjem
Prednja video kamera
Video upravljač
Odgovorač aviona
Sistem navođenja telekomandom
Kontejner sa sistemom FIRST i laserskim daljinomerom
Naoružanje
Top: GŠ-30-1 kalibra 30 mm, bojevi komplet 150 granata.
Tačaka podvešavanja: 12
Spoljna nosivost: 8.000 kg
Podvesno naoružanje:
6 vođenih raketa srednjeg dometa R-77, R-27R ili R-27ЭR, R-27T ili R-27ЭT s TGS i 6 raketa za blisku borbu R-73 s TGS.
Slobodnopadajuće bombe mase po 500 kg (do 8 primer.) ili po 250 kg (28 primer.).
Kontejnera KMG (do 7 primer.) ili lansera NAR, sa nevođenim raketama S-13 i S-8 (do 4 primer.).
Moguće su različite kombinacije vođenog i nevođenog naoružanja različite klase.
Varijante
U proizvodnim pogonima KNAAPO, proizvode se varijante: Su-30M2, Su-30MK2, Su-30MKV, Su-30MKK, Su-30MK2-V, Su-30MK2-I i Su-30MK2-V. U proizvodnim pogonima „Irkut“, proizvode se varijante: Su-30MKI, Su-30MKI(A), Su-30MKM i Su-30SM. U zavisnosti od zemlje naručioca i specifičnih zahteva, u nazivu aviona su dodatna slova ili brojevi.
Su-30K - komercijalna verzija dvoseda presretača na osnovu Su-27UB, sa sistemom punjenja goriva u letu i satelitskom navigacijom (GPS, GLONASS). Prvi let je napravio 1993. godine. Motori su mu AL-31F. Ograničena unutrašnja zapremina vazduhoplova nije dozvoljavala željeni izbor i ugradnju potrebne opreme, što je iznudilo njenu inteegraciju u spoljne kontejnere i zauzimanje spoljnih nosaača. Ovo uključuje sistem za lasersko otkrivanje i daljinomer, za potrebe laserski vođenog oružja i IC kamere za detektovanje ciljeva u infracrvenom spektru, koja radi i noću i u nepovoljnim vremenskim uslovima. Avion je opremljen sedištem K-36DM, postavljenim pod nagibom od 30 °. Prema borbenim karakteristikama Su-30K može dodatno da se koristi iznad mora i iznad kopna (vazduh-tlo), sa precizno vođenim oružjem, dometa do 250 km. Širok spektar oružja, omogućuje mu dejstvo po raznim ciljevima na kopnu i moru. Su-30K je u mogućnosti da dodatno koristi visoko precizno taktičko oružje vazduh-tlo - protivbrodske rakete H-31A, protivradararske rakete H-31P, rakete dugog dometa sa TV navođenjem H-59M, rakete kratkog dometa H-29T, vođene avio-bombe KAB-500 i KAB-1500. Za povećanje efikasnosti u rešavanju problema sticanja superiornosti u vazdušnom prostoru, koristi rakete srednjeg dometa AGSN RVV-AE (R-77).
Su-30MK (modernizovana, komercijalna verzija) - Avion dvosed za podršku, namenjen za izvoz. Prvi let je napravio 1993. godine. Proširen mu je asortiman oružja: R-77, H-31, H-29, H-59M. Povećana mu je maksimalna masa poletanja i borbeni teret, raniji resurs zmaja je povećan od 2.000 na 3.000 časova, a motora - od 900 do 1.500 časova.
Su-30MKI (modernizovani, za izvoz u Indiju) - Prvi let prototipa je napravljen 1997. godine. Višenamenski lovac, sa paralelno (udvojeno) primenjenim kanardima i horizontalnim repom, a motor sa upravljanjem s potiskom (AL-31FP), opremom obezbeđenom u okviru međunarodne saradnje Rusija - Francuska - Izrael - Indija, sa novim radarom N011M, pasivnog elektronskog skeniranja i povećanog dometa u zadacima vazduh-vazduh i vazduh-tlo.
Su-30KN (komercijalna, nova verzija) - dvosedi lovac. Su-30K je unapređenom opremom i radarskom strukturom, dodatnim samostalnim kanalom radara sa FAR „Pero“. Prvi let je napravio 1999. godine. Prijemnik A-737 satelitskog navigacionog sistema sa podrškom za GLONASS i NAVSTAR. Radaru N011M je dodat računar za mapiranje tla i pokretnih ciljeva. Obe kabine su posedovale konvencionalne televizijske ekrane, zamenjeni su sa prikazivačima od tečnog kristala u boji (multifunkcionalni prikazivači, veličina 5k5 inča) MFI-55. Sistemu upravljanja oružjem (SUO) dodat je računar MVK za povezivanje sa novim opto-elektronskim sistemom vođenja raketa vazduh-vazduh i vazduh-zemlja: R-77, H-31, H-59, H-29.
Su-30MKK - modernizovana, komercijalna verzija za Kinu. Su-30MKK je lovac dvosed sa poboljšanom efikasnošću dejstva vazduh-zemlja, integrisan je radar N001VE. Pogon sa motorima AL-31F. Prvi let je napravio u 1999. godini.
Su-30MKI(A) - modernizovana, komercijalna Indijska verzijaSu-30MK za Alžir. Integrisan je radar N011M, a prvi let je napravljen 2007. godine.
Su-30MKM - modernizovana, komercijalna Malezijska verzija Su-30MK. Na osnovu verziji Su-30MKI, sa radarom N011M.
Su-30MKV - modernizovana, komercijalna verzija za Vijetnam.
Su-30MK2 - modernizovana, komercijalna, verzija 2, unapređena vagijanta Su-30MK. Prvi let jenapravio 2002. godine,Sa motoria Al-31F i radaroma N001. Naoružanje: 6projektila RVV-AE/R-27/R-73/H-29/H-31, u repnom delu trupa je kontejner. Izvozna cena je oko 50 miliona američkih dolara.
Su-30MK2-V - modernizovana, komercijalna verzija Su-30MK2 za Venecuelu.
Su-30M2 - modernizovana, verzija Su-30MK2, namenjena za Rusko vazduhoplovstvo. Fabrička ispitivanja u letu su završena, u 2010. godini.
Su-30SM - modernizovana verzija aviona Su-30MKI za Rusko vazduhoplovstvo, sa motorima Al-31FP. Prvi let je napravio 21. septembra 2012. Od 2014. godine.
Operativna upotreba
Sirija
Nekoliko aviona Su-30 SMS je poslato u Siriju u funkciji ruske vojnoj intervencije protiv teroristčke islamske organizacije u Siriji, u nameni da prate bombardere pri izvršanju njihovih misija. Su-30SM su locirani na aerodromu u Latakiji, u septembru 2015. godine. Smatra se da su za sada 4 primerka Su-30SM. Posle obaranja Su-24, 23. novembara 2015. godine, od strane turskih F-16 uspostavljena je pratnja bombardera sa Su-30 SM.
Korisnici aviona Su-30
Alžir – Alžirsko vazduhoplovstvo poseduje 44 primerka aviona Su-30MKI, u operativnoj upotrebi i 14 Su-30 SMS očekuju da im se isporuče.
Angola – Angolsko vazduhoplovstvo je ugovorilo 18 primeraka lovaca Su-30K, 16. oktobra 2013. godine. Ovi su avioni prvobitno bili isporučeni Indiji u 1990. godini, pa su se vratili u Rusiju 2007.
Kina – Ratno vazduhoplovstvo i mornarica Kine raspolažu sa ukupno 76 Su-30MKK i 24 Su-30MK2.
Venecuela – Ratno vazduhoplovstvo i vlada Venecuele saopštili su 14. juna 2006. godine da su kuporljena 24 aviona Su-30MK2. Prva dva su stigla početkom decembra 2006. godine, dok su 8 uvedeni u operativnu upotrebu tokom 2007. godine. Preostalih 14 jedinica stiglo je 2008. godine. Narednu partiju od 12 jedinica Su-30MKV je takođe razmatrana u 2009. godini, nikada nije nastavljeno. U oktobru 2015. godine, Venecuela je najavila kupovinu još 12 primeraka Su-30MK2.
Indija – Indisko ratno vazduhoplovstvo raspolaže sa više od 200 primeraka Su-30MKI, od avgusta 2014. godine.
Indonezija – Ratno vazduhoplovstvo Indonezije uvelo je u operativnu upotrebu kombinovano 11 primeraka aviona varijanti Su-30MK / MK2. Kompletirali su opremanje u septembru 2013. godine.
Rusija - Rusko MO je poručilo 116 Su-30SM,od kojih 88 za potrebe vazduhoplovstva i 28 za Mornaričku avijaciju.
Uganda – Ratnog vazduhoplovstva Ugande ugovorilo je 6 primeraka Su-30MK2, 2010. godine. Poslednji dva aviona su isporučena u junu 2012. godine.
Kazahstan – Kazahstansko ratno vazduhoplovstvo je ugovorilo lovce Su-30SM u februaru 2015. godine. Prva 4 su isporučena početkom 2015.
Vijetnam – Ratno vazduhoplovstvo Vijetnama poseduje 4 primerka Su-30MK i 20 Su-30MK2V, 2013. godine. Vijetnam je navodno potpisao ugovor za još 12 Su-30MK2 u 2009. godini, ali je ugovor smanjen na 8 primeraka. Rusija je saopštila, 21. avgusta 2013. godine, da će isporučiti još 12 Su-30MK2 u iznosu od 450 miliona $ po ugovoru, sa rokom isporuke do kraja 2015. godine.
Malezija – Predstavnici Kraljevskog Ratnog vazduhoplovstva Malezije nakon posete Indijskom i pri razgledanju Su-30MKI, ugovorili su 18 primeraka Su-30MKM, u maju 2003. godine. Prva 2 primerka Su-30MKM su zvanično predata u Irkutsku 23. maja 2007. godine, a stigli su u Maleziju, 21. juna. Trenutno je u operativnoj upotrebi Ratnog vazduhoplovstva Malezije 18 primeraka Su-30MKM.
+20
kremes
18:42 | Petak - 19. 05. 2017
Sta se zale? Kinezi su jos i dobri, 45m, a Rusi pridju na 7m 😂
+11
hint
17:46 | Petak - 19. 05. 2017
2darko12
Jest da truju, slažem se, ali koji potez? Kinezi ovdje brane Bucka.
+22
korisnik16173
16:31 | Petak - 19. 05. 2017
A ameri kao brinu...nemojmo bit licemeri
-6
darko12
16:20 | Petak - 19. 05. 2017
Nije da volim amere, ali podrzavam ovaj potez. Kinezi ne mare ni trunke za planetu. Truju nas svim i svacim
Poštovani, za objavu komentara morate biti advance.hr pretplatnik
Pristupite kompletnom advance.hr sadržaju,
svim tekstovima, za svega 90kn,
preplatite se već danas!
copyright advance.hr 2017 | Impressum | uvjeti korištenja
Koja je poveznica između Irana i Talibana?
Opsada Lenjingrada (I.dio)
Španjolski građanski rat i intervencija SSSR-a: Nemilosrdni NKVD i strašna sudbina tisuća sovjetskih heroja
Brand kao savršen izum manipulacije potrošača
Veliki povijesni specijal: Je li Staljinov SSSR planirao napasti Hitlerovu Njemačku 1941? Pitanje koje može cijelu noviju povijest okrenuti naglavačke (I.dio)
Amazon.com: dva desetljeća uspjeha i kontroverzi
Ne plači za mnom Argentina: Kraj jedne ere
Oklopni sudar kod Kurska: Najveća pažljivo isplanirana bitka u povijesti (I.dio)
Ekonomska analiza: Zašto banke žele istrijebiti fizički novac i kako će to zauvijek promijeniti život kakav poznamo
Kapitalistički procesi zbog kojih smo postali društvo masovne potrošnje