Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Izraelski ministar u intervjuu za saudijske medije pozvao saudijskog prijestolonasljednika da posjeti Izrael te istaknuo: "Nećemo dozvoliti iransku vojnu prisutnost u Libanonu"

Izraelski ministar obavještajnih pitanja, Yisrael Katz, rekao je u razgovoru za saudijske medije kako će Izrael "spriječiti" iransku vojnu prisutnost u Libanonu te je u isto vrijeme uputio poziv saudijskom prijestolonasljedniku, princu Salmanu, da posjeti Izrael.

Podsjetimo, Saudijska Arabija i Izrael formalno još uvijek nemaju diplomatske odnose, no stvarni odnosi, kao što se vidi i iz izjava izraelskog ministra, su sve bolji.

Ono što u zadnje vrijeme sve snažnije povezuje Saudijsku Arabiju i Izrael je animozitet prema Iranu, a naročito strah da će Iran ojačati svoju prisutnost u Levantu nakon završetka rata u Siriji.

Katz je u intervjuu, prenosi izraelski list Haaretz, Saudijsku Arabiju nazvao "liderom u arapskom svijetu". Također je pozvao Saudijsku Arabiju da preuzme posredovanje u izraelsko-palestinskim pregovorima.

Vezano uz temu:
Saudijsko-Izraelska romansa s američkim pokrićem - zadnja slamka spasa za Rijad

Ukleti brežuljci južnog Libanona i priprema za najteži rat do sada: Povijest polustoljetnog sukoba i kako je Izrael stvorio svog najvećeg neprijatelja

Destabilizacija Libanona kao mogući početak općeg rata na Bliskom istoku: Eskalacija na koju je Izrael dugo čekao i stvaranje izraelsko-arapske alijanse za lomljenje iranskog utjecaja

Izvori:

haaretz.com

Komentari

(17):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +2
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:13 | 16.12.2017.
    Znaš, JR, stvar je u tome da Izraelci i Iranci često smatraju Arape majmunima s grane (koliko sam kontaktirao, imam upravo taj dojam o njihovom stavu), i s te strane imaju jedni i drugi više respekta jedni za druge nego za ljude u prostoru između Irana i Izraela (sad kad više nema Sadama).
    Prikaži cijeli komentar
  2. +1
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:39 | 16.12.2017.
    jpost.com/Opinion/Iran-was-the-ally-Israel-wanted-It-...
    Prikaži cijeli komentar
  3. +2
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:38 | 16.12.2017.
    Ukratko Hint, slazem se s tobom, Izrael bi radije Iran kao saveznika nego bilo kojeg arapa, ova trenutna situacija ne odgovara nikome, ali svi igraju karte koje imaju najbolje sto mogu.
    Prikaži cijeli komentar
  4. -1
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:57 | 16.12.2017.
    @hint
    Samo isjecak iz intervjua o temi koju si spomenuo, kako su Iran i Izrael strateski prirodniji saveznici, knjiga ide u siri vremenski period.
    Mozda bi ovo bio bolji isjecak?
    TRITA PARSI: Israel has for a very long time been a critical factor in America's formulation of a policy vis-à-vis Iran. But what's really interesting is that the influence of Israel has gone in completely different directions, if we just go back fifteen years. During the 1980s, in spite of the Iranian Revolution, in spite of Ayatollah Khomeini’s many, many harsh remarks about Israel, far, far worse than what anything Ahmadinejad has said so far, Israel at the time was the country that was lobbying the United States to open up talks with Iran to try to rebuild the US-Iran relations, because of strategic imperatives that Israel had. Israel needed Iran, because it was fearing the Arab world and a potential war with the Arabs.

    After 1991, ’92, that's when you see the real shift in Israeli-Iranian relations, because that's when the entire geopolitical map of the Middle East is redrawn. The Soviet Union collapses. The last standing army of the Arabs, that of Saddam Hussein, is defeated in the Persian Gulf War. And you have an entirely new security environment in the Middle East, in which the two factors, the Soviets and the Arabs, that had pushed Iran and Israel closer together suddenly evaporate. But as their security environment improves, they also start to realize that they may be ending up in a situation in which they can become potential threats to each other. And that's when you see how the Israelis shift 180 degrees. Now the Israeli argument was that the United States should not talk to Iran, because there is no such thing as Iranian moderates.

    And ever since, the Israelis and the pro-Israel interest in the United States have lobbied to make sure that there is no dialogue or there’s no rapprochement between the United States and Iran. And the Iranians have done similar things. They have undermined every US foreign policy initiative in the Middle East that they feared would be beneficial to Israel. So the real shift in Israeli-Iranian relations come after the Cold War, not with the revolution in 1979.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +2
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:32 | 16.12.2017.
    @JR
    I zašto je šahova politika prema Izraelu relevantna za temu?
    Prikaži cijeli komentar
  6. +3
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:31 | 16.12.2017.
    Još u vrijeme napada na Izrael 1948, pametniji arapski čelnici navodno su govorili "ako krenemo, gubimo rat, ako ne krenemo, gubimo vlast".
    Prikaži cijeli komentar
  7. +5
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:24 | 16.12.2017.
    Ozbiljne zemlje nikad nisu pravi prijatelji. (Dobro, Amerika i Britanija su jednostavno sestre/braća ;). ) A i Izrael i Iran su ozbiljne zemlje. Možda jedine u regiji. Kojima se isplati da budu neprijatelji. Jednima to daje autoritet u islamskom svijetu, drugima osigurava američku podršku.
    Prikaži cijeli komentar
  8. -1
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:58 | 15.12.2017.
    TRITA PARSI: Well, immediately after Israel was founded, Iran was actually one of the states on the committee at the UN who was preparing a plan, and they were against the partition. They were against the idea of creating two states. And Iran, at the time, said that this would lead to several decades of crisis. But once Israel was a fact, the Iranian government felt that because it was facing a hostile Arab world, as well as a very hostile Arab ideology, Pan-Arabism, Israel was a potential ally for the Iranians, particularly as Israel started to shift closer and closer to the Western camp and the United States. So throughout the ’50s, ’60s and ’70s, the Iranians and the Israelis were working very, very closely together, had a very robust alliance.

    They tried to keep it secret. It wasn't necessarily very secret, but Iran never recognized Israel de jure. They recognized it de facto. They had an Israeli mission in Tehran, but they never permitted it to be called an embassy. They had an Israeli envoy to Tehran, but they never called him an ambassador. When the Israeli planes were landing at the Tehran airport, they created -- they built a specific tarmac off the airport for Israeli planes to land, so that no one would really see that there are so many El Al planes flying to Tehran. And the reason why the Iranians were doing this is because, on the one hand, they needed Israel as an ally because they were fearful of the Arab world, and, on the other hand, they felt that if they got too close to Israel, they would only fuel Arab anger towards Iran.

    informationclearinghouse.info/article18476.htm


    amazon.com/Treacherous-Alliance-Secret-Dealings-Israe...
    Prikaži cijeli komentar
  9. +1
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:47 | 15.12.2017.
    @Hamza_XXL
    Mozda je to samo javno halabuka, a potiho ljubav.
    Koliko ja znam Iran i Izrael nikad nisu bili u otvorenom ratu, jel tako?
    A isto tako Saudija je bila u otvorenom ratu sa Izraelom, jel tako?
    :)
    Salim se Hamza, ali who knows, puno ljudi mi prica potpuno drugu verziju price tko je s kim prijatelj.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +7
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:29 | 15.12.2017.
    [email protected] Pogledaj malo izraelsku stampu - bezmalo pola naslova posveceno je opasnosti od Irana. I ta opasnosnost nije fiktivna vec stvarna - ali ne zato sto Iranci a priori ne vole Zidove, vec zato sto su iranski celnici svjesni cionisticke zavjere ne samo po BI vec i po svijet.
    S druge strane odvec preko 2 stoleca Saudi entitet saraduje sa zapadnim imperijalizmima kakvih god boja oni bili. Iz te perspektive danasnje saveznistvo Sauda i Cionista svih fela doima se logicnim.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +4
    karlok
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:41 | 15.12.2017.
    Sta je ta politika....šporak je to posao,rađe bi u rudniku kopa
    Prikaži cijeli komentar
  12. +6
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:07 | 15.12.2017.
    @ivas
    Nisam siguran da će se Hamza složiti, ali Izrael nije strategijski neprijatelj Iranu, u krajnjoj liniji. To je Saudija. A ako je Saudija otvoreni izraelski saveznik, ništa bolje za dede iz svetog grada Kom.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +4
    ivas
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:35 | 15.12.2017.
    @hint i hamza
    JA bih prema toku stvari prije rekao da je priča oko Irana samo relativno jeftin izgovor objavljivanja otvorenog saveza SA i Izraela. Šo će to donijeti za budućnost i ko tu koga spašava, brzo će se pokazati.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +10
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:01 | 15.12.2017.
    Hint dobro kuzis stvari! Sada je svaki kamen bacen od strane Sauda na Iran istovremeno i bumerang koji razbija prozore na Saudi dvoru.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +17
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:34 | 15.12.2017.
    Već nekoliko dana se priča da je priznavanje Jeruzalema za glavni grad Izraela dio "Trumpovog paketnog rješenja za palestinsko pitanje". Ono što me zbunjuje to je saudijska uloga, i to sa sljedećeg aspekta. Može li "čuvar svetih mjesta" i dalje biti onaj koji aminuje predaju Al Akse? Ovo mu dođe kao usluga Iranu, i to borbenijem dijelu uleme?
    Prikaži cijeli komentar
  16. +5
    kremes
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:52 | 15.12.2017.
    Pogledajte ovo:
    RT
    Israeli infiltrators launch surprise attack on Palestinian rally
    facebook.com/RTnews/videos/10156269560409411/
    Prikaži cijeli komentar
  17. +9
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:22 | 15.12.2017.
    Dakle nije se ni osusio Trampov potpis u vezi Jerusalima a ponovo su krenuli izljevi ljubavi izmedju dva neformalna saveznika. Ne treba ni podsjecati da je upravo ova naprasna ljubav izmedju "lidera arapskog svijeta" i Cio-drzave i dovela do toga da su Ciosi oko Trampa i oni u Izraelu shvatili da imaju idealan trenutak za novi status Jerusalema, jer su dobro shvatili da ce "lider arapskog svijeta" amortizovati vanjske prijetnje prema jevrejskoj drzavi, a njima (Cio-entitetu) je je ostavljeno da se pobrine za unutrasnje prijetnje.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.