Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

George Soroš u intervjuu za The Financial Times: "EU je na rubu raspada, a nacionalizam je danas dominantna ideologija u svijetu"

Poznati mađarsko-američki tajkun, George Soroš, dao je intervju za list The Financial Times te se pritom osvrnuo na pojedine globalne aktualnosti. U intervjuu je istaknuo kako se Europska unija nalazi "na rubu raspada" dok je za Rusiju rekao kako je "sve snažnija nacionalistička sila".

"Nacionalizam je danas dominantna svjetska ideologija", rekao je Soroš.

Također je rekao kako je spreman i dalje se boriti, još i žešće, protiv svojih neprijatelja. Jedan od njih svakako bi mogao biti i mađarski premijer Viktor Orban koji je pak ovih dana poručio kako je mađarskim obavještajnim službama naredio da istraže "Soroševo carstvo".

"Više sam nego spreman uzvratiti udarac i boriti se za ono što je pravedno", poručio je Soroš.

Vezano uz temu:
Soroševih 226 veličanstvenih ili kako voditi Europu putem posrednika

Soroš kao Orbanova babaroga ili kako upravljati emotivnim masama

Trgovina stoljeća: Kako je George Soroš u jednoj noći slomio Britansku banku i britanski monetarni sustav

Rat protiv Soroša stvara neočekivane saveze: Kako je i Izrael stao uz Mađarsku u borbi protiv neumoljivog promotora "posljednje ideologije"?

Soroš protiv Putina: Sukobi koji definiraju politiku svijeta

Izvori:

ft.com

Komentari

(13):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +2
    mladenf
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:53 | 20.01.2018.
    Vlasništvo je ono što možemo obranti silom. Skup privatnih vlasništva grupiranih na nacionalnoj osnovi je nacionalna država. Potrebno je okupljanje grupe koju je moguće aktivirati u obrani vlasništva nacionalne države i teritorija na koje polaže pravo.
    Problem globalista leži u tome što je njihovo vlasništvo nadraslo nacionalne okvire.
    Zato im nacionalno grupiranje predstavlja problem jer ne štiti cjelokupno njihovo vlasništvo već ga partikularni nacionalni interesi ugrožavaju.
    Prikaži cijeli komentar
  2. 0
    korisnik17207
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:00 | 20.01.2018.
    Mi smo bili 90’ ispred svijeta. Zaostaju za nama....
    Prikaži cijeli komentar
  3. 0
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:36 | 20.01.2018.
    Kad vidim njega kako propagira jednakost i onda obicne ljude koji ga prozivaju da je elitist bogati sjetim se kritike na demokraciju iz "Republike"
    Evo jedan kratki klipic koji to u par rijeci rezimira, shvatit cete zasto je iznenadjujuce tocno i danas
    youtu.be/cnzo9qXLFUo?t=58s
    Prikaži cijeli komentar
  4. +5
    korisnik13252
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:31 | 20.01.2018.
    Jednom nogom u grobu a drugom na kori od banane.Sta ti je novac...,kad pomislis da mozes sve onda se isprijeci vrijeme.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +2
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:32 | 19.01.2018.
    Globalizam i nacionalizam su slični u tome da zamagljuju ili brišu okvire manjih skupina. Npr. nacije su nastale nakon što su se razna plemena na nekom prostoru izmiješala, možda je jedno pleme bilo dominantno, ali ipak su bila razna. U periodu Francuske revolucije i kod nas pri kraju vladavine Osmanskog carstva došlo je do kreiranja nacija. Mnoge manje grupe su bile asimilirane u veću grupu, jer su se u određeno vrijeme zatekle na određenom mjestu.
    Na Balkanu ljudi nisu znali kojoj naciji su pripadali, pa se uzimalo kao neko mjerilo kojoj religiji pripadaju, kojim naglaskom pričaju (a što se tiče religije, tu je prije bila utrka između katoličanstva, pravoslavlja i islama sa željom da prošire broj članova, dakle, nije bilo granice u širenju u obliku nacije). Naravno, išlo se na to da se što više ljudi, koji ne znaju koje su nacije, pridruži vlastitoj naciji. Postoje slučajevi da jedno prezime dijele danas tri naroda.
    @Fratello Mislim da identitet velikim dijelom određuju političke elite. Oni svojom propagandom, upornim ponavljanjem i političkim odlukama mogu više grupa ujediniti ili jednu grupu podijeliti. Npr. ona politička elita koja je došla na vlast poslije komunista je počela izoštravati podjele i počeli su problemi kojih prije nije bilo. Da je duže vladala neka politička elita, i nije nužno da budu komunisti, koja za cilj ima vladanje cijelom Jugoslavijom, oni bi nastavili jačati taj oblik nacionalne pripadnosti. Pošto je politička elita željela vladati dijelovima Jugoslavije, oni su odlučili poticati uže nacionalne identitete. Kada bi sada neko htio vladati npr. dijelovima Hrvatske ili Srbije, oni bi počeli naglašavati razlike između onog dijela tih država kojim želi vladati u odnosu na drugi dio. Onda bi nastali npr. slavonska nacija, dalmatinska nacija. To može zvučati čudno, ali treba uzeti u obzir koliko je propagande i krvi uloženo u današnje podjele, u tumačenje istorije od stručnjaka koji služe nekoj ideologiji, da bi danas podjele bile takve.
    Dakle, slažem se u utjecaju religije u nacionalnom identitetu, ali samo u početku stvaranja. Danas je podjela ljudi na vjernike i ateiste manje naglašena, to jest, spada u podgrupu podjele na nacije. Neko se ne smatra otpadnikom nacije ako je ateista. Čak i ako preuzme neku drugu religiju, npr. budizam ili hinduizam, gleda se malo prijekorno, ali ne tako zločesto kao pripadnika druge nacije. I s druge strane, skupina koja je prešla na hinduizam i vegetarijanstvo ne traži da se otcijepi u svoju državicu. Dakle, nacija ima tu svrhu, vladanja teritorijem, i koristi je politička elita, a ne vjerske elite. Vjerski predstavnici se često pridruže političkoj eliti kao pomoćnici u vladanju.
    I kad neko želi vladati sa mnogo nacija, onda smanjuje značaj te podjele da naglasi značaj druge podjele. U slučaju EU, podjela na Evropljane i neevropljane. A ako želimo dijeliti, može se čak i atom cijepati. Hoću reći, to je sve proizvoljno i vještački naglašeno.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +10
    korisnik17106
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:47 | 19.01.2018.
    Zapamtite to, njemu je nacionalizam prepreka da porobi ceo svet i zato ga tako mrzi..nacionalizami patriotizam nista takva losa stvar kako misli vecina komentatora na ovom portali, i naravno prva asociacija im je balkan
    Prikaži cijeli komentar
  7. +4
    Fratello
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:44 | 19.01.2018.
    Pored jezika, religija je najbitniji dio nacionalnog identiteta. U slučaju Hrvata, Srba i Bošnjaka i jedini. Da, kojim slučajem, nismo dospjeli u podjeljno Rimsko Carstvo i kršćanstvo, i da kasnije nisu došli Turci i osunetili kog su stigli, danas ne bi nikome ni palo na pamet da nismo jedan, nego 3 naroda.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +5
    zgoljo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:17 | 19.01.2018.
    @Makistar...religije su uglavnom globalnog karaktera. Katolicka crkva je katolicka, sto znaci univerzalna na grckom (katholikós) i nema veze s nacionalizmom. Pravoslavna crkva je i nacionalna i katolicka u svom karakteru i ima vise problema s nacionalizmom kada pravoslavni vjernici vrijednuju svoju naciju vise od svoje katolicke vjere. Nazalost to se dogadja i katolickim vjernicima. Nacionalizam iliti patriotizam sam po sebi nije losa stvar. Sta je lose u tome ako netko voli svoju domovinu, svoj grad, svoju obitelj i prijatelje i kada dijele isto podrijetlo? Nista. Glavna stvar je da ne mrzi druge i da postuje one koje zajedno s njim dijele istu domovinu. Naravno, postovanje mora biti obostrano.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +2
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:59 | 19.01.2018.
    Kao da priznaje da je poraženo ono za šta se borio.
    To mi izgleda kao da je neka korumpirana imperija pred padom zbog invazije barbarskih plemena.
    Vjerovatno nacionalizam jeste dominantna ideologija, koja je prevladala npr. religiju, koja je postala kao privjesak nacionalizma, skupa sa svećenicima. A nacionalizam izvrće moralne vrijednosti u svom egoističnom stilu. Tako da imamo duhovni pad čovječanstva i to može biti uvod za velike nevolje kasnije.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +7
    zgoljo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:52 | 19.01.2018.
    @Chavez...pa nije Soros dio americkog nacionalizma. On zatire i americki i ruski i svaki drugi nacionalizam jer je Soros globalista i kapitalista i njemu smetaju granice jer granice usporavaju ili onemogucuju protok novca, roba, usluga i ljudi. Zato se on zalaze za EU, za migracije, za brisanje granica, za jedan univerzalni jezik, za UN itd. Globalizam to omogucuje jer unistava sve nacije, vjere i podjele gdje je jedina vrijednost novac.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +4
    chavez
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:21 | 19.01.2018.
    A on ga financira kada mu je potreban kao u Ukrajni. Nacionalizam nije ideologija nego jaka komponenta kapitalizma. Zivi na njemu i stvaranju vanjskih neprijatelja, jer najvise se zaradjuje na militarizaciji i nafti. Njemu liberalu su za sve krivi Rusi. Sta nije to americki nacionalizam? Smatra da je superiorniji slavenima?
    Prikaži cijeli komentar
  12. +15
    korisnik12255
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:05 | 19.01.2018.
    Nacionalizam nije ideologija. Nacionalizam je ono što ostane kad ljudi izgube vjeru u sve religije i ideologije... nacionalizam se javlja onda kad nestanu sve druge univerzalne vrijednosti, utočište u doba kaosa, u doba tranzicije iz jednog vrijednosnog sustava u drugi.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +16
    josic
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:17 | 19.01.2018.
    A ti si dominantna stara lopina...Treba ovome istražiti porijeklo imovine i sve mu zamrznuti!
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.