Kultura
U potrazi za slobodom KLF su išli do kraja: Priča o dvojici umjetnika koji su osvojili top liste, "pucali" po publici, i na kraju zapalili milijun funti - sav svoj novac

Objavljeno: 7
Možda se sjećate, možda ne, no krajem 80-ih godina i počekom 90-ih velika senzacija na glazbenoj sceni bio je britanski elektro-sastav, zapravo duet, pod nazivom KLF. Bili su poznati i pod drugim nazivima kao što su "the Justified Ancients of Mu Mu", "the JAMs", "the Timelords" i drugi... Za sastav koji je u praktičnom smislu postojao svega nekoliko godina, čemu tolike promjene imena? Odmah je jasno da ne govorimo o "običnom" sastavu, KLF (zvat ćemo ih tako) su bili sve samo ne običan sastav... Te njihove brojne promjene imena bile su tek dio osebujnog i avangardnog stila koji će ih na kraju dovesti do velikog vrhunca o kojem se i dan danas govori.
Sastav KLF su 1987. u Londonu osnovali Bill Drummond i Jimmy Cauty. Počeli su s izbacivanjem ploča koje su se oslanjale na sampleove. Odmah u startu bili su jako zainteresirani za stvaranjem novog zvuka, nečeg što još nije viđeno. Iako je izgledalo da će jednostavno nestati u beskrajnom eksperimentiranju, Drummond i Cauty uskoro izbacuju ni više ni manje nego pjesmu koja će se popeti na sam vrh britanske top ljestvice singlova - "Doctorin' the Tardis".
U svom već prepoznatljivom stilu ovaj veliki uspjeh odlučili su obilježiti nečim unikatnim pa su tako izdali knjigu pod nazivom "Priručnik - Kako na jednostavan način ostvariti najveći hit".
Kasnije kao KLF, Drummond i Cauty postali su pioniri žanra koji se nazivao i "stadionski house" (rave glazba s pop-rock produkcijom i sampleovima buke koja dolazi od publike). 1990. i 1991. imali su cijeli niz međunarodnih hitova koje su izdavali u sklopu vlastite izdavačke kuće, KLF Communications. Te 1991. postali su sastav s najvećim brojem prodanih singlova na svijetu.
Ali nitko nije mogao još sa sigurnošću reći što je zapravo KLF? A da tako i ostane potrudio se kreativni dvojac. Tako su stalno izmišljali neke nove priče, akcije, performanse... uključujući kriptično oglašavanje u medijima, "čudne" nastupe u glazbenim emisijama kao što je Top of the Pops.
Posebno će pak ostati u sjećanju nastup koji su održali u veljači 1992. u sklopu BRIT Awards dodjele nagrade. To je i inače, recimo to tako (barem za 1992. godinu), bila jedna pomalo ozbiljnija, konzervativnija manifestacija... i onda su se pojavili KLF s nastupom koji, bez dvojbe, im danas "ne bi prošao".
Što se dogodilo? U jednom trenutku Drummond na pozornicu donosi automatsku pušku i počinje "pucati" po publici - jasno, s ćorcima, ali svejedno, bio je to apsolutno nesvakidašnji događaj!
Publika, potpuno zatečena, kako ova koja uživa tako i ona koja je pratila ovaj neoubičajeni performans putem televizije, nije bila svjesna da je ovo zapravo bio zadnji nastup KLF-a. Tako je, u svibnju iste godine poručili su da se povlače iz glazbenog biznisa te da će također uništiti svoj cijeli glazbeni katalog (!).
Je l...
Sastav KLF su 1987. u Londonu osnovali Bill Drummond i Jimmy Cauty. Počeli su s izbacivanjem ploča koje su se oslanjale na sampleove. Odmah u startu bili su jako zainteresirani za stvaranjem novog zvuka, nečeg što još nije viđeno. Iako je izgledalo da će jednostavno nestati u beskrajnom eksperimentiranju, Drummond i Cauty uskoro izbacuju ni više ni manje nego pjesmu koja će se popeti na sam vrh britanske top ljestvice singlova - "Doctorin' the Tardis".
U svom već prepoznatljivom stilu ovaj veliki uspjeh odlučili su obilježiti nečim unikatnim pa su tako izdali knjigu pod nazivom "Priručnik - Kako na jednostavan način ostvariti najveći hit".
Kasnije kao KLF, Drummond i Cauty postali su pioniri žanra koji se nazivao i "stadionski house" (rave glazba s pop-rock produkcijom i sampleovima buke koja dolazi od publike). 1990. i 1991. imali su cijeli niz međunarodnih hitova koje su izdavali u sklopu vlastite izdavačke kuće, KLF Communications. Te 1991. postali su sastav s najvećim brojem prodanih singlova na svijetu.
Ali nitko nije mogao još sa sigurnošću reći što je zapravo KLF? A da tako i ostane potrudio se kreativni dvojac. Tako su stalno izmišljali neke nove priče, akcije, performanse... uključujući kriptično oglašavanje u medijima, "čudne" nastupe u glazbenim emisijama kao što je Top of the Pops.
Posebno će pak ostati u sjećanju nastup koji su održali u veljači 1992. u sklopu BRIT Awards dodjele nagrade. To je i inače, recimo to tako (barem za 1992. godinu), bila jedna pomalo ozbiljnija, konzervativnija manifestacija... i onda su se pojavili KLF s nastupom koji, bez dvojbe, im danas "ne bi prošao".
Što se dogodilo? U jednom trenutku Drummond na pozornicu donosi automatsku pušku i počinje "pucati" po publici - jasno, s ćorcima, ali svejedno, bio je to apsolutno nesvakidašnji događaj!
Publika, potpuno zatečena, kako ova koja uživa tako i ona koja je pratila ovaj neoubičajeni performans putem televizije, nije bila svjesna da je ovo zapravo bio zadnji nastup KLF-a. Tako je, u svibnju iste godine poručili su da se povlače iz glazbenog biznisa te da će također uništiti svoj cijeli glazbeni katalog (!).
Je l...