Tehnološki giganti kao što su Google, Microsoft, Apple, Amazon i Facebook danas imaju godišnje zarade koje su veće od brojnih svjetskih država te na neki način postaju nove svjetske sile.
Riječ je o revoluciji koja se desila poprilično brzo. Na prijelazu stoljeća internet se još uvijek probijao i iako je Microsoft već i tada imao dominaciju po pitanju operativnog sustava (Windows), koju je uspješno i zadržao, izvan te "osnove" postojao je širok izbor.
Pretraživanje interneta tada nije bilo tako jednostavno kao danas kada za sam čin pretraživanja koristimo riječ "googlati". U to vrijeme Google, koji je pokrenut 1998., bio je samo jedan od većeg broja pretraživača.
Možda je već riječ o internetskoj nostalgiji, no bilo je zanimljivo promatrati i koristiti razne pretraživače - svaki je bio po nečem specifičan. U to vrijeme dominirala je AltaVista (osnovana 1995.), kasnije ju je progutao moćni Yahoo! koji je u to vrijeme, kada je riječ o snazi, izgledao zapravo kao Google danas. U jednom trenutku svi drugi pretraživači postali su sekundarni i većina ih je polako prestajala koristiti usmjeravajući svoj homepage najčešće na www.yahoo.com.
Danas je Yahoo! pak samo sjena svoje nekoć velike slave, a većina ga pak koristi jer su u jednom trenutku tamo imali otvorenu e-mail adresu.
Iako je Yahoo! tada izgledao da će vladati tim sektorom još dugi niz godina, iz retrospektive je očito kako su postojali problemi i da je kompanija išla u širinu, gubeći pritom osjećaj za ono primarno po što su ljudi dolazili na njihove stranice - rezultate.
Sve veća kompleksnost pretraživača postajala je polako naporna korisnicima interneta koji su željeli samo upisati što traže i pronaći to, u što je maksimalno moguće kraćem vremenu. Google je tu potrebu na vrijeme prepoznao i dao je internetskim masama upravo to - iznimno brzu, jednostavnu i učinkovitu tražilicu.
Dakako, jednostavno Google-a očitovala se samo izvana - iznutra je to od početka bio vrlo moćan "stroj" za pretraživanje, bolje posložen od konkurencije. Nije prošlo dugo vremena i vlasnici web stranica - a u to vrijeme i male stranice su bile "velike", često proizvodi entuzijasta i malih poduzetnika, ne korporativnih giganata kao danas - počeli su optimizirati svoje stranice primarno za Google. Naime, u razvoju weba postoji nešto što se zove SEO optimizacija, a riječ je o skraćenici od "Search Engine Optimization", odnosno optimizacija za pretraživače. Teorija je uvijek bila jednostavna u suštini, ali kompleksna pri implementaciji - naime, što je neka stranica bolje optimizirana to bi se i češće, i s višim rezultatima, pojavljivala za vrijeme pretrage na Google-u.
Google je kasnije izbacio svoj najvažniji proizvod - Adsense. Riječ je o sustavu putem kojeg vlasnici web stranica mogu na svojim stranicama objavljivati reklame koje im servira Google dok oglašivači zakupljuju reklamni prostor direktno kod Google-a. Uskoro će Google na taj način postati najveći agent za oglašavanje na svijetu, a danas je zahvaljujući industriji internetskog oglašavanja, na kojoj i dalje dominira, postao tehnološka super sila.
Pritom Google "usisava" sve dolare pred sobom - prema zadnjim procjenama čak 40% novca iz digitalnog oglašavanja ove godine završilo je u rukama Google-a. Nije jedini, i drugi giganti šire svoju dominaciju u svojim sektorima - ogromna većina onih koji komuniciraju danas putem interneta čine to putem Facebooka, a jedna analiza ističe kako će se u SAD-u do 2021. polovica svega kupljenog na internetu kupiti preko Amazona.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.