X
AKCIJA "Od jeseni do jeseni": Paket advance godišnje pretplate za 350 kn (-30%)
Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Prednosti i rizici proširenja Sueskog kanala

PIŠE:
1Objavljeno:
Pad cijene nafte ima posljedice za mnogobrojne vidove svjetskog gospodarstva, pa tako i za promet. SeaIntel Maritime Analysis, specijalistička agencija koja pruža tržišne informacije o kretanju teretnih brodova, objavila je krajem veljače da je cijena goriva toliko mala da su brodarske kompanije odlučile preusmjeriti mnoge plovidbene puteve između Azije i američke istočne obale, te između Azije i Europe preko rta Dobre nade umjesto kroz Panamski i Sueski kanal. Brodovi mogu kupiti više goriva i krenuti duljim putem, preko rta Dobre nade, ploveći brže, ali istovremeno i štedeći prosječno 235 tisuća dolara po putovanju. Od listopada prošle godine do veljače ove godine, 115 brodova se u Aziju vraćalo iz sjeverne Europe i istočne obale SAD-a preko obale Južnoafričke republike.

Ova odluka utječe posebno na Sueski kanal. Rijeka Nil je često opisivana kao žila kucavica Egipta, ali je Sueski kanal dobrim dijelom puls egipatskog gospodarstva. Kanal je zapravo glavni izvor čvrstih deviza za Egipat, jer je zemlja morala koristiti strane rezerve, doživjela je pad turističkih posjeta i stalan pad stranih ulaganja. Egipatski...
Poštovani, za nastavak čitanja trebate biti pretplatnik.
Ako već jeste advance.hr pretplatnik, ulogirajte se