Turski i egipatski zračni prostor ostat će zatvoreni za ruske zrakoplovne kompanije u 2016. Na nedavnoj tiskovnoj konferenciji Agencije za federalni turizam u Moskvi, objavljeno je da Turska sigurno neće otvoriti prostor za zračni prijevoz iz Rusije, a nedavni događaji u Egiptu pokazuju da je malo vjerojatnosti da se dogodi suprotno u toj zemlji.
Letovi za Egipat su suspendirani nakon rušenja Airbus A321 Kogalymavia Airlinesa nad Sinajskim poluotokom 31. listopada 2015. Nije samo Rusija zabrinuta za letove prema Egiptu. Velika Britanija i brojne europske zemlje ne žure obnoviti veće zrakoplovne veze s Egiptom zbog straha od terorističkih napada. Letovi između Rusije i Turske zaustavljeni su nakon što je 24. studenog prošle godine turski zrakoplov srušio ruski Su-24 bombarder na granici Sirije i Turske.
Prije nego li su zaustavljeni ovi zrakoplovni pravci, Turska i Egipat su bili dvije najpopularnije strane destinacije ruskih turista. Prema ruskim podacima, tijekom prve polovice 2015. više od dva milijuna ruskih turista posjetilo je ove dvije zemlje, što znači da je 38 posto svih stranih odlazaka ostvareno prema Turskoj i Egiptu. To velike štete donosi glavnom ruskom zračnom prijevozniku Aeroflotu, kao i brojnim privatnim kompanijama koje prevoze ciljane turiste prema južnim odredištima.
Konkurencija u transnacionalnoj industriji predstavlja veliki izazov u današnje vrijeme promjena zračnog prijevoza, uslijed pitanja sigurnosti, dogovora o "slobodnom nebu" (open sky), udarcima nedavnih promjena u gospodarskim aktivnostima, pojavi transnacionalnih i niskobudžetnih zrakoplovnih kompanija i slično. Pravila igre u zračnom prijevozu se mijenjaju. Privatizacija i deregulacija imaju velike učinke u liberalizaciji industrije. Posljednjih godina se značajno pojačala konkurencija, sa spektakularnim rastom niskobudžetnih zrakoplovnih kompanija koje predstavljaju velik izazov poziciji tradicionalnih zrakoplovnih tvrtki.
Zračni prijevoz je veliki biznis koji svoje začetke ima 1919., baš nakon Prvog svjetskog rata, iako je boom ostvaren tek nakon završetka Drugog svjetskog rata. Više od pola stoljeća zračnog prijevoza je sada ključna sastavnica najveće industrije na svijetu - putovanja i turizma. Oni čine udio od 11 posto trošenja i zapošljava svaku devetu osobu u globalnoj radnoj snazi.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.