Gotovo svi muslimani u Indiji nasljednici su lokalnih preobraćenika na islam. Maleni broj muslimana u Indiji su muslimani koji su tijekom stoljeća stigli iz Irana i Arabije. Lokalni preobraćenici na islam većinom su tzv. daliti, koji su se masovno preobratili kako bi pobjegli od opresije kaste pod hinduističkim poretkom. Daliti su vidljivo impresionirani jednostavnošću i bratstvom sufijskih mistika, te su se približili takvom obliku islama. Danas više od sedamdeset posto indijske muslimanske populacije čine dalitski muslimani.
Dalit je ime za potlačene na indijskom potkontinentu, te je samoizabrano ime onih koji su e smatrali nedodirljivima u hinduističkom sustavu kasta (varna). Varna je sanskritska riječ koja znači osobina, kvaliteta ili priroda, te tvori klasifikaciju hinduista prema četiri varne ili kaste. Najviša kasta su brahmini, koja uključuje svećenstvo, učitelje i propovjednike. Slijede ih kšatrije koje čine kraljevi, upravitelji, ratnici i vojnici. Potom su tu vajšije odnosno stočari, poljoprivrednici, obrtnici i trgovci. Najzad, tu su šudre u koju pripadaju radnici i uslužni djelatnici.
Ova tradicionalna podjela zadržana je u Indiji kroz kastinski sustav. Društvena stratifikacija i nejednakost koja proizlazi iz nje, i dalje opstoji u Indiji, iako je taj sustav posvemašnje kritiziran. Vladine politike ciljaju prema smanjivanju te nejednakosti kvotama za potlačene kaste, ali paradoksalno to rješenje zapravo oživljava stratifikaciju hinduističkog sustava. Indijska vlada službeno priznaje povijesno diskriminirane zajednice poput dalita i šudra kao one kojima je potrebna pomoć.
Od sedamdesetih godina prošlog stoljeća povećanje obrazovanja, gospodarski razvoj, mobilnost i interakcija među mladima pomaže u razbijanju okova kasti, te je sve više međukastinskih vjenčanja. Posebice se ovakva praksa učvršćuje u gradskim središtima, a indijski društveni i obiteljski odnosi se mijenjaju ponajviše zbog obrazovanosti žena i naglog porasta pismenosti među njima, oblika ženskog rada, urbanizacije, potrebe zarađivanja i privređivanja i muškarca i žene, kao i zbog globalnog utjecaja putem medija. Ženski uzor modela u politici, znanstvenoj zajednici, novinarstvu, poduzetništvu i indijskom feminističkom pokretu ubrzali su ove promjene.
Nakon izbora hinduističkih nacionalista iz Indijske narodne stranke (Bharatiya Janata Party, BJP) događaju se česti napadi na dalite i šudre. Iako je čelnik BJP-a i indijski premijer Narendra Modi apelirao na svoje članstvo da se pridržavaju zakona, odanost stranke Hindutvi je jača. Hindutva je ideja koja okuplja članove hinduističke zajedničke kulture, povijesti i nasljedstva, koji smatraju da je indijski potkontinent, što uključuje i područje Himalaja te Hindukuš domovina Hindusa. Iako Hindutva u svom kulturnom nacionalizmu priznaje kao sastavnice indijskog društva i druge vjerske zajednice poput Sikha, budista, džainista, muslimana, kršćana i parsa, ipak je velik naglasak na hinduističku vjeru.
Zapravo, Hindutva naglašava hinduističku borbu protiv opresije muslimana i kršćana koji su svojim kulturnim invazijama pokušali zanijekati hinduističku kulturu i način života. Društvenu strukturu sagledavaju kroz kaste i kastinske zajednice, ali prihvaćaju mogućnost promjena.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.