Nije li krajnje vrijeme za neku novu veliku inovaciju? Tehnološku revoluciju koja će promijeniti način života, nadajmo se nabolje? Neki već postaju nestrpljivi, pitaju se kada će stići ti leteći automobili, teleportacije, replikatori... Ponekad se stječe dojam kao da smo donekle usporili sa znanstvenim otkrićima, što zapravo i nije slučaj, možda je jedino točno da zadnjih godina ne dobivamo dovoljno toga što bi nas "očaralo" do te mjere kao recimo pojava Interneta ili mobitela.
Ipak, jako puno zanimljivih stvari se razvija, s potencijalom da nas itekako očara. Danas ćemo se osvrnuti na jedan takav revolucionarni koncept - Hyperloop (u slobodnom prijevodu "hiper-petlja").
O čemu se radi? Riječ je o ideji nove metode transporta putnika i tereta koji bi se kretali velikom brzinom, u posebnom vozilu nalik čahuri, kroz cijev sa smanjenim pritiskom. U teoriji mogle bi se postići uistinu zapanjujuće brzine, veće od brzine zrakoplova.
Ta specijalna vozila postepeno bi ubrzavala krećući se kroz posebnu cijev, koristeći električni motor i oslanjajući se na pasivno magnetsko lebdenje. Perspektive su zaista velike - naime, te cijevi mogle bi se graditi pod zemljom ili iznad nje, a cijeli sistem bio bi izuzetno energetski učinkovit, tih, ali i autonoman.
Ova priča, ili barem ogranak ove priče, počinje u jesen 2013. kada je poslovni magnat i izumitelj Elon Musk predstavio svoj koncept o hipotetičkom vlaku koji lebdi kroz vakuum u cijevi te postiže brzine do oko 1,200 km/h.Hyperloop, konceptualni dizajn Uzbuđenje je, očekivano, bilo veliko - kako i ne bi, jer taj lebdeći vlak bi nas tim brzinama od Londona do New Yorka doveo za 4,5 sati. Od Zagreba do Berlina za nešto više od pola sata. Od Zagreba do Beograda za 18 minuta.
Elon Musk predstavio je inicijalni koncept i zaintrigirao svijetVeć u listopadu 2013. osnovana je korporacija Hyperloop Transportation Technologies (HTT) s ciljem da spomenutu viziju pretvori u stvarnost. Nadalje, cijeli projekt počeo je kao crowdfunding model te se u njega mogu uključiti i drugi inovatori i komapanije.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.