Prema zadnjim informacijama pripadnici ISIL-a tijekom današnjeg dana nakratko su se probili u sam centar grada Kobani. Izvori navode kako su ih kurdske snage nedugo zatim odbacile, no svima je jasno da ovo neće potrajati još dugo.
Svima je također jasno kako će za masakr stanovnika Kobanija, kada do njega dođe, pojedini akteri biti odgovorni. Najtužnije u svemu tome je da, kako izgleda, jedino Kurdi i njihova dijaspora grčevito i iz svog glasa pozivaju svijet da se Kobani spasi, sve drugo samo su prigodne protokolarne diplomatske note.
Bilo je u povijesti gradova koji su se žrtvovali u ime politike, povijest je prepuna takvih zločina, ali nikada u povijesti nismo bili svjedoci jednog takvog strašnog čina kao danas. Danas taj strašan čin doslovno možemo promatrati u stvarnom vremenu, iz minute u minutu, kamere s turske strane granice uživo mogu prenositi sliku grada, a gledatelji mogu brojati crne zastave iznad njega.
Kada zadnja žuta zastava s crvenom zvijezdom nestane s horizonta, pokolj je vjerojatno već počeo. U isto vrijeme će se sastavljati prigodne izjave, o tome kako je to sve skupa jako strašno, novinari će od uredništva dobivati teme za osvrt "Zašto svijet nije reagirao?", "Kako smo dopustili da se ponovno desi takav masakr?" itd.
Ratovi su užasne stvari - oni su u konačnici uvijek proizvodi želje za ekonomskom dominacijom resursima, bilo da je riječ o teritoriju, širenju utjecaja, kontroli samih prirodnih bogatstva ili nametanju određenih političkih, društvenih, kulturalnih ili svjetonazorskih karakteristike. Ratovi mogu biti zamaskirani u razne kreativne sekundarne povode, ali primarni je uvijek ekonomska dobit. Unatoč tome, da li je bilo kada u novijoj povijesti (pa i daljoj) bilo koja zemlja napala drugu javno ističući kako to čini zbog vlastitog (ili po nečijem tuđem nalogu) ekonomskog probitka? Ne, nikada, jer i najveći agresori dovoljno su oprezni da na sve skupa stave neki "dobar povod". Što povod bolje zvuči, lakše će rat otpočeti i biti prihvaćen.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.