Na pragu velike i neizbježne avijacijske revolucije: Povratak zračnih brodova, u putničkom, ali i teretnom prijevozu
Koja vam je prva asocijacija kad se spomenu cepelini i zračni brodovi? Početak 20. stoljeća? Zrakoplovne nesreće? Da, to su česte asocijacije pošto su se ovi veliki zrakoplovi, punjeni plinom lakšim od zraka, od početka 20. stoljeća pa do 40-ih godina koristili za prijevoz putnika, ali i u vojne svrhe. Tu su pak i nesreće koje su ostale upamćene kao ona s cepelinom Hindenburg 1937. godine ili pak britanski zračni brod R101 koji se srušio za vrijeme prvog leta 1929.
Ali to su priče iz povijesti, sada stare već gotovo cijelo stoljeće. No, priča oko zračnih brodova još nije završena, štoviše, ona se razvija i nadograđuje te bi mogla biti sastavni dio naše budućnosti. Današnji zračni brodovi su daleko naprednije verzije svojih predaka. Nadalje, predstavljaju potencijalno rješenje (ili barem dio rješenja) za problem onečišćenja okoliša koje se stvara korištenjem modernih putničkih zrakoplova.
Današnji zračni brodovi, punjeni helijem, imaju manji tzv. ugljični otisak nego druge vrste zrakoplova. Povrh toga su i manje bučni, udobniji, nisu toliko skučeni...
Ali mogu li zračni brodovi današnjice (i vrlo bliske budućnosti) zaista biti sve u jednom - ekološki prihvatljiviji, sigurni, ali i brzi? Da, novi zračni brodovi imaju potencijal potpuno promijeniti avijaciju kakvu poznajemo.
Nije tajna da je jedan od najvećih zagađivača u današnjem svijetu komercijalni putnički zrakoplov. Naravno, najbolje što bismo mogli učiniti za prirodu je jednostavno posve obustaviti korištenje aviona, ali, jasno, šanse da će se to dogoditi su nikakve. Danas je jednostavno nemoguće zamisliti svijet bez zračnog prometa...
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.