Transportni pravci
Kroz Euroaziju do Indije u svijetu koji se mijenja i sukobljava: INSTC koridor kao rival Sueskom kanalu

Objavljeno: 13
Pitanje transporta između Europe i Azije uvijek je bilo pri vrhu prioriteta globalne ekonomije. Tako je zapravo još od davnina i uvijek se nastoji poboljšati postojeće rute ili pronaći nove kako bi trgovina bila još brža, učinkovitija i sigurnija. Rat u Ukrajini je pak otvorio brojna dodatna pitanja - kako će se povezivati Europa i Azija ako je ovo početak dugoročnog neprijateljstva između Rusije i Zapada? Može li se Rusiju, najveću kopnenu zemlju svijeta, "zaobići"? Ili će upravo ona iskoristiti ovo novo stanje za jačanje vlastite uloge u euroazijskom transportu?
Rat u Ukrajini svakako je doveo do toga da su se neke zemlje snažnije okrenule jedna drugog, a to će se uskoro itekako osjetiti i u pogledu jačanja trgovinskih veza diljem Euroazije. Najbolji primjer su Rusija i Iran. Ove dvije zemlje i ranije su blisko surađivale, ali nakon rata u Ukrajini njihovi odnosi dosegli su nove razine. Ništa čudno, s obzirom da su sad i Moskva i Teheran na vjerojatno istom udarcu zapadnih sankcija, a bliža suradnja postaje im neophodna.
To pak dovodi do jačanja nekih ruta koje bi inače možda bile u drugom planu. Nije tajna da je Rusija, dok je bila u relativno dobrim odnosima sa Zapadom, gledala razvijati svoju infrastrukturu tamo gdje joj ista donosi najveću dobit. Kao primjer svakako možemo izdvojiti plinovod Sjeverni tok 2 koji bi na kraju mogao ostati kao relikt jedne srušene (u doslovnom fizičkom smislu) ideje.
Pogledajmo stoga što se događa na istoku, ali i na jugu. Tijekom jučera...
Rat u Ukrajini svakako je doveo do toga da su se neke zemlje snažnije okrenule jedna drugog, a to će se uskoro itekako osjetiti i u pogledu jačanja trgovinskih veza diljem Euroazije. Najbolji primjer su Rusija i Iran. Ove dvije zemlje i ranije su blisko surađivale, ali nakon rata u Ukrajini njihovi odnosi dosegli su nove razine. Ništa čudno, s obzirom da su sad i Moskva i Teheran na vjerojatno istom udarcu zapadnih sankcija, a bliža suradnja postaje im neophodna.
To pak dovodi do jačanja nekih ruta koje bi inače možda bile u drugom planu. Nije tajna da je Rusija, dok je bila u relativno dobrim odnosima sa Zapadom, gledala razvijati svoju infrastrukturu tamo gdje joj ista donosi najveću dobit. Kao primjer svakako možemo izdvojiti plinovod Sjeverni tok 2 koji bi na kraju mogao ostati kao relikt jedne srušene (u doslovnom fizičkom smislu) ideje.
Pogledajmo stoga što se događa na istoku, ali i na jugu. Tijekom jučera...