Kontroverzni medijski mogul Andrej Babiš pobijedio je na parlamentarnim izborima u Češkoj. Njegova populistička i euroskeptična stranka Ano (što znači: Da, ali je akronim za Akciju nezadovoljnih građana) dobila je 29,6 posto glasova, dok je vladajuća Češka socijaldemokratska stranka (ČSSD) uspjela osvojiti tek 7,3 posto glasova. Mnogi su se zbog ovih glasova uzrujali te se pitaju ne stvara li se u srednjoistočnoj Europi novi neliberalan blok.
Milijunaš Andrej Babiš dominira velikim dijelom čeških medija, a sada je profitirao i na političkoj sceni. Njegovi protivnici nazivaju ga češkim Berlusconijem (zapravo zovu ga Babisconi). No, u njegovom medijskom carstvu ima mnogo nezadovoljstva. Babiševi urednici su proteklih godina dali ostavke i osnovali alternativne mrežne stranice te stvaraju alternativnu javnu scenu. Babiš je iskoristio eksploziju novih medija u Češkoj 2013. i 2014. kada su nekad dominantni njemački nakladnici (kao što su Rheinische Post i Axel Springer) otišli s češkog tržišta. Iako niti jedan od tih nakladnika nikada nije imao velik utjecaj u sadržaju novina, odluka o prodaji imala je posljedice za novinarsku slobodu.
Rheinische Post je, primjerice, jednostavno prodao Mafru, izdavačku kuću koja posjeduje dva najpoznatija češka dnevna lista Mladá fronta Dnes i Lidové noviny, te posjećenu mrežnu stranicu idnes.cz. Nijemci nisu razmišljali kome prodati; onaj tko je ponudio najviše dobio je nakladničku kuću. Bio je to šef Agroferta Andrej Babiš. U to vrijeme je B...
Milijunaš Andrej Babiš dominira velikim dijelom čeških medija, a sada je profitirao i na političkoj sceni. Njegovi protivnici nazivaju ga češkim Berlusconijem (zapravo zovu ga Babisconi). No, u njegovom medijskom carstvu ima mnogo nezadovoljstva. Babiševi urednici su proteklih godina dali ostavke i osnovali alternativne mrežne stranice te stvaraju alternativnu javnu scenu. Babiš je iskoristio eksploziju novih medija u Češkoj 2013. i 2014. kada su nekad dominantni njemački nakladnici (kao što su Rheinische Post i Axel Springer) otišli s češkog tržišta. Iako niti jedan od tih nakladnika nikada nije imao velik utjecaj u sadržaju novina, odluka o prodaji imala je posljedice za novinarsku slobodu.
Rheinische Post je, primjerice, jednostavno prodao Mafru, izdavačku kuću koja posjeduje dva najpoznatija češka dnevna lista Mladá fronta Dnes i Lidové noviny, te posjećenu mrežnu stranicu idnes.cz. Nijemci nisu razmišljali kome prodati; onaj tko je ponudio najviše dobio je nakladničku kuću. Bio je to šef Agroferta Andrej Babiš. U to vrijeme je B...