Mnogi su već shvatili, naročito u velikim gradovima, kako preferiraju bicikl umjesto automobila za odlazak na posao i gotovo sva druga kretanja gradom. Bicikl ima brojne prednosti: ne zagađuje okoliš, pridonosi zdravlju ljudi - naročito onima koji inače sjede doma, sjede u automobilu, sjede na poslu - kompaktan je, jeftin...
No, što ako nemate bicikl ili Vam se ne da držati ga u stanu/haustoru? Postoji opcija da iznajmite bicikl, a u zadnje vrijeme po Europi su se pojavili servisi koji nude jednostavno iznajmljivanje bicikla na punktovima - bicikl uzmete, putem mobitela platite korištenje, i ostavite ga ponovno na jednom od određenih punktova.
Ovo je zgodno rješenje, ali nije uvijek praktično. Tu na scenu dolazi kineska kompanija Ofo koja ide korak dalje. Naime, njihov sustav je sličan, ali je još praktičniji. Sve što Vam treba je aplikacija za mobitel. Bicikl uzmete, bilo gdje, i ostavite ga - bilo gdje (potrebno ga je samo zaključati nakon uporabe). Dakle, svaki Ofo bicikl koji vidite može odmah biti Vaš, samo sjednete na njega i vozite, a diljem Kine već ih ima na milijune. Nema nikakvih punktova, stajališta za bicikl, bicikli su po svuda.
Možda se Ofo nisu prvi sjetili ovog koncepta, ali njime planiraju osvojiti čitav svijet.
Riječ je o konceptu dijeljenja bicikla koji je već poprilično transformirao izgled gradova diljem Kine - aplikacija za korištenje Ofo bicikla skinuta je više od 100 milijuna puta, milijarde vožnji već je obavljeno zahvaljujući ovom konceptu.
Ofo je osvojio Kinu, a sada kreće globalno.
Prošlog mjeseca krenuli su na SAD te su donijeli 1,000 bicikla u Seattle. To im je prva stanica. Nakon toga planiraju se proširiti na cijeli SAD. No, da bi projekt zaista krenuo munjevito potrebna je i zdrava konkurencija, a ona je kompanija Mobike koja nudi istu stvar - i isto je iz Kine!
Sada kreće prava utrka - od Italije do Kazahstana, Britanije do Japana, i po cijelom svijetu - ove dvije kompanije će se utrkivati koja će prije svoje bicikle dovesti u gradove svijeta.
Bicikli imaju ugrađeni GPS kako bi ih korisnici lakše mogli pronaći putem mobilne aplikacije. Plaća se minimalno i elektronički.
Jedna i druga kompanija trenutačno operiraju svaka s više od 7 milijuna bicikala u više od 150 gradova, većinom u Kini. Ide im podjednako dobro jer su nedavno i jedna i druga privukle po 600 do 700 milijuna USD investicija za globalno širenje.Jednostavan sistem zaključavanja Neki ih nazivaju "Uber-om za bicikle" i pokazali su se daleko popularniji od ranijih shema s biciklima koje koriste predodređene punktove. Drugim riječima, to znači da bi mogli pomesti postojeću konkurenciju.
Za usporedbu, najveća kompanija za dijeljenje bicikla u SAD-u je Citi Bike iz New Yorka - oni operiraju s 10,000 bicikla i imaju 236,000 korisnika, najveći su u SA...
No, što ako nemate bicikl ili Vam se ne da držati ga u stanu/haustoru? Postoji opcija da iznajmite bicikl, a u zadnje vrijeme po Europi su se pojavili servisi koji nude jednostavno iznajmljivanje bicikla na punktovima - bicikl uzmete, putem mobitela platite korištenje, i ostavite ga ponovno na jednom od određenih punktova.
Ovo je zgodno rješenje, ali nije uvijek praktično. Tu na scenu dolazi kineska kompanija Ofo koja ide korak dalje. Naime, njihov sustav je sličan, ali je još praktičniji. Sve što Vam treba je aplikacija za mobitel. Bicikl uzmete, bilo gdje, i ostavite ga - bilo gdje (potrebno ga je samo zaključati nakon uporabe). Dakle, svaki Ofo bicikl koji vidite može odmah biti Vaš, samo sjednete na njega i vozite, a diljem Kine već ih ima na milijune. Nema nikakvih punktova, stajališta za bicikl, bicikli su po svuda.
Možda se Ofo nisu prvi sjetili ovog koncepta, ali njime planiraju osvojiti čitav svijet.
Riječ je o konceptu dijeljenja bicikla koji je već poprilično transformirao izgled gradova diljem Kine - aplikacija za korištenje Ofo bicikla skinuta je više od 100 milijuna puta, milijarde vožnji već je obavljeno zahvaljujući ovom konceptu.
Ofo je osvojio Kinu, a sada kreće globalno.
Prošlog mjeseca krenuli su na SAD te su donijeli 1,000 bicikla u Seattle. To im je prva stanica. Nakon toga planiraju se proširiti na cijeli SAD. No, da bi projekt zaista krenuo munjevito potrebna je i zdrava konkurencija, a ona je kompanija Mobike koja nudi istu stvar - i isto je iz Kine!
Sada kreće prava utrka - od Italije do Kazahstana, Britanije do Japana, i po cijelom svijetu - ove dvije kompanije će se utrkivati koja će prije svoje bicikle dovesti u gradove svijeta.
Bicikli imaju ugrađeni GPS kako bi ih korisnici lakše mogli pronaći putem mobilne aplikacije. Plaća se minimalno i elektronički.
Jedna i druga kompanija trenutačno operiraju svaka s više od 7 milijuna bicikala u više od 150 gradova, većinom u Kini. Ide im podjednako dobro jer su nedavno i jedna i druga privukle po 600 do 700 milijuna USD investicija za globalno širenje.Jednostavan sistem zaključavanja Neki ih nazivaju "Uber-om za bicikle" i pokazali su se daleko popularniji od ranijih shema s biciklima koje koriste predodređene punktove. Drugim riječima, to znači da bi mogli pomesti postojeću konkurenciju.
Za usporedbu, najveća kompanija za dijeljenje bicikla u SAD-u je Citi Bike iz New Yorka - oni operiraju s 10,000 bicikla i imaju 236,000 korisnika, najveći su u SA...