
Kada vrijednost novca jednostavno nestaje: Inflacija u Argentini ide na 100% - Kako ljudi preživljavaju u takvoj situaciji?
Teški dani u Argentini postaju još teži - prema zadnjim službenim podacima godišnja stopa inflacije u Argentini je dosegla 98.8%. To su najviše brojke još od vremena argentinske hiperinflacije 90-ih godina.
Dakle, imamo zemlju gdje je inflacija dosegla skoro 100%. Što to u konkretnom smislu znači? Zamislimo da smo u Argentini, ili bilo kojoj zemlji gdje inflacija eskalira do ove razine. Jer ovo su krajnje brojke gdje se situacija može smatrati i iznimno teškom i tragično održivom - to još nije hiperinflacija, stanje potpunog kaosa, no za građane može biti, ako već ne financijski, onda psihološki čak i teže.
Samo kratki podsjetnik - hiperinflacija je ogromna inflacija koja raste po 50% u mjesec dana ili pak prelazi 1000%. Ali to su ekstremni primjeri koji, kako nam je povijest pokazala, najčešće završavaju velikim prevratima, sukobima, eskalacijama.
Što pak napraviti u situaciji gdje je "normalno" stanje inflacija od skoro pa okruglih 100%? A Argentina je po tom pitanju jedan od najtežih scenarija u svijetu danas jer samo četiri zemlje imaju lošije stanje (Venezuela - 156%, Zimbabve - 230%, Sirija - 139%, Libanon - 122%).
Za početak to znači doslovno pola vašeg novca više "nema". Ima ga, brojčano, ali pola njegove vrijednosti više ne postoji. Jasno, to nam pokazuje da inflacija naročito snažno uvijek pogađa štediše jer velik dio onog što su godinama štedjeli jednostavno nestaje "pred njihovim očima".
Naravno, oni koji nemaju novca u ušteđevini nemaju se čemu radovati jer njima će u doba ovakve inflacije opet biti najteže. To malo što imaju vrijedi - u slučaju Argentine - upola manje, što dovodi do eskalacije siromaštva, naročito među već siromašnima i umirovljenicima jer ni kompanije ni država ne daju povećanja primanja sukladno rastu inflacije. Drugim riječima, životni standard rapidno opada. Cijene rastu, plaće ostaju iste (mirovine naročito).
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.