Budistički militanti probudili su se i na Šri Lanci, te pokrenuli niz napada protiv muslimana u toj otočnoj zemlji Južne Azije. U središnjoj provinciji Kandy država je proglasila desetodnevno izvanredno stanje zbog međuvjerskih sukoba. Vlada u Colombu pokušava okarakterizirati te sukobe kao lokalne kavge među budistima i muslimanima, ali sve je jasnije da se radi o organiziranim i ciljanim napadima militantnih skupina na nacionalnoj razini, nakon što je 3. ožujka preminuo od ozljeda u napadu jedan budist u gradu Teldeniya. Njega su napala četvorica muslimana, koji su ubrzo uhićeni i zatvoreni, no smrt žrtve je prouzročila bijes i nasilje. Radikalne budističke skupine okupile su stotine svojih podupiratelja i počele napadati džamije, muslimanske domove i dućane.
Šri Lanka je viševjerska zemlja. Budisti čine 70 posto stanovništva, a prevladavajuća škola budizma je Theravada. Većina budista pripada sinahleškoj etničkoj skupini. S obzirom da je budizam na Šri Lanku došao u drugom stoljeću prije Krista, ona je zemlja s najdužom kontinuiranom poviješću budizma i snažnim vezama s budističkim središtima u Tajlandu i Mijanmaru. Budizam je dobio i posebno mjesto u Ustavu koji zahtijeva od Cejlonaca zaštitu i promicanje Buddhe Sasane. Prije nego je budizam postao premoćnom religijom na Šri Lanci, hinduizam je bio glavna vjera otoka. Danas je hinduizam prisutan u sjevernim, istočnim i središnjim dijelovima Šri Lanke, a hinduisti su većinom pripadnici naroda Tamila. Poznati Tamilski tigrovi desetljećima su vodili borbu sa središnjom vlasti u Colombu, sve do povijesnog mirovnog sporazuma. Islam je treća najveća religija u državi, koju su tijekom stoljeća donijeli arapski trgovci. Većina muslimana su i nasljednici tih trgovaca.
Budističke radikalne skupine porasle su za vrijeme vladavine šestog predsjednika Šri Lanke Mahinde Rajapakse (2005.-2010.), koji je odmah po dolasku na vlast nastojao izmijeniti mirovni proces s Tamilima i osnažio savez s sinhaleškim nacionalističkim strankama Janatha Vimukthi Peramuna i Jathika Hela Urumaya. Obje stranke su se protivile mirovnom procesu iz 2002. godine kao izdajničkom aktu. Dogovor među ovim strankama dao je Rajapaksi mogućnost poziva na reviziju ugovora o prestanku borbe i izbjegavanja devolucije tamilskom narodu. Odmah nakon izbora, država je zatvorila oči na nekoliko bombaških napada na Tamile i Tamilske tigrove, što je skoro dovelo zemlju ponovno u stanje građanskog rata. Budističke militantne skupine nastale su između 2012. i 2014. godine, koje su počele napadati hinduiste i osobito muslimane. Djelomično su napadi posustali nakon što je u iznenađujućoj izbornoj utrci za predsjednika pobijedio Maithripala Sirisena, koji je ujedno bio i bliski suradnik Rajapakse.
Ispočetka su napadi na druge vjerske skupine posusta...
Šri Lanka je viševjerska zemlja. Budisti čine 70 posto stanovništva, a prevladavajuća škola budizma je Theravada. Većina budista pripada sinahleškoj etničkoj skupini. S obzirom da je budizam na Šri Lanku došao u drugom stoljeću prije Krista, ona je zemlja s najdužom kontinuiranom poviješću budizma i snažnim vezama s budističkim središtima u Tajlandu i Mijanmaru. Budizam je dobio i posebno mjesto u Ustavu koji zahtijeva od Cejlonaca zaštitu i promicanje Buddhe Sasane. Prije nego je budizam postao premoćnom religijom na Šri Lanci, hinduizam je bio glavna vjera otoka. Danas je hinduizam prisutan u sjevernim, istočnim i središnjim dijelovima Šri Lanke, a hinduisti su većinom pripadnici naroda Tamila. Poznati Tamilski tigrovi desetljećima su vodili borbu sa središnjom vlasti u Colombu, sve do povijesnog mirovnog sporazuma. Islam je treća najveća religija u državi, koju su tijekom stoljeća donijeli arapski trgovci. Većina muslimana su i nasljednici tih trgovaca.
Budističke radikalne skupine porasle su za vrijeme vladavine šestog predsjednika Šri Lanke Mahinde Rajapakse (2005.-2010.), koji je odmah po dolasku na vlast nastojao izmijeniti mirovni proces s Tamilima i osnažio savez s sinhaleškim nacionalističkim strankama Janatha Vimukthi Peramuna i Jathika Hela Urumaya. Obje stranke su se protivile mirovnom procesu iz 2002. godine kao izdajničkom aktu. Dogovor među ovim strankama dao je Rajapaksi mogućnost poziva na reviziju ugovora o prestanku borbe i izbjegavanja devolucije tamilskom narodu. Odmah nakon izbora, država je zatvorila oči na nekoliko bombaških napada na Tamile i Tamilske tigrove, što je skoro dovelo zemlju ponovno u stanje građanskog rata. Budističke militantne skupine nastale su između 2012. i 2014. godine, koje su počele napadati hinduiste i osobito muslimane. Djelomično su napadi posustali nakon što je u iznenađujućoj izbornoj utrci za predsjednika pobijedio Maithripala Sirisena, koji je ujedno bio i bliski suradnik Rajapakse.
Ispočetka su napadi na druge vjerske skupine posusta...