Evolucija RPG-a kroz ulazak u zonu umjetne inteligencije i duboke mašte: Od tekstualnih avantura do uspješnog prespajanja Skyrima sa ChatGPT-om - bliska budućnost ovog žanra bit će fascinantna

Stojiš na livadi. Ispred tebe je poljska kuća. Iza tebe šuma. Kasno je popodne. Što ćeš učiniti?
- "Idi naprijed".
Nalaziš se ispred kuće. Vrata su zaključana i izgleda da nitko nije živio ovdje već neko vrijeme. Pored vrata je prozor.
- "Pogledaj kroz prozor".
Gledaš kroz prljavi prozor, ali unutar kuće je mrak i možeš razaznati samo siluete.
- "Razbij prozor"...
Zvuči vam poznato? Naravno, da bi vam ovakvo što probudilo nostalgiju vjerojatno trebate prijeći prag barem 40-e ili ste pak entuzijast za retro zabavom. Ako vam pak ova poviše fiktivna konverzacija izgleda pomalo čudno onda valja spomenuti da se radi o primjeru interakcije u sklopu računalne "tekstualne avanture".
Što je pak to? To su bile krajnje rudimentarne video igre s naglaskom na istraživanje i pustolovinu, ali prije bilo kakve moderne grafike, zapravo... prije bilo kakve grafike! Bile su, kako im i sam naziv kaže, posve tekstualne.
Pred vama je monitor (možda čak i crno-bijeli, ili onaj sa specifičnom zelenom nijansom kakve se može vidjeti kod terminala u pustošima "Fallouta"!) i neko vrlo staro računalo. Možda stari Apple ili neki od prvih kućnih IBM-ova. Pričamo o vremenu prije "naprednih" računala kao što su bili Commodore 64 i Amiga jer ona su već imala grafiku.
Dakle, igra je bila posve tekstualna, ali taj njezin naizgled veliki hendikep zapravo je prisiljavao i developera i igrača da maksimalno upregnu maštu. Kvaliteta "tekstualne avanture" mjerila se u tome koliko je ista bila u stanju svojim opisima uvući vas u priču, kao neka uzbudljiva knjiga, ali ovo je bilo još i bolje.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.