Federica Mogherini, šefica vanjske politike Europske Unije, pozvala je na značajno širenje djelovanja na zaustavljanju 'ruske propagande' u Europi. Mogherini se osvrnula na rad tzv. Istočnog Stratcoma, koji je nastao krajem 2015. za fokusiranje na bivšu sovjetsku regiju u Europi. Osam europskih država članica je posebno naglasilo potrebu jačanja rada Stratcoma zbog kampanja dezinformacija koje navodno stižu iz Moskve. Pismo je potpisalo 12. listopada šestoro ministara vanjskih poslova bivših komunističkih i sovjetskih država – Češke, Hrvatske, Latvije, Litve, Poljske i Rumunjske.
Istočni Stratcom (East StratCom Team) je osnovan kao dio uprave Europske unije orijentiran na proaktivnu komunikaciju europskih politika i djelovanja u Istočnom susjedstvu (Armenija, Azerbajdžan, Bjelorusija, Gruzija, Moldova i Ukrajina), ali i u Rusiji. Tim je stvoren kao rezultat susreta Europskog vijeća 19. i 20. ožujka 2015. kao način odbijanja 'trajnih ruskih kampanja dezinformacija'. Zadatak ove skupine je razvoj znatnog materijala o prioritetnim pitanjima, provjeriti gdje se treba unaprijediti europska strateška komunikacija i gdje su države Istočnog susjedstva podložne kampanjama dezinformiranja. Proizvodi rada ove skupine trebaju biti na usluzi europskom političkom vodstvu, odnosima s javnošću, europskim delegacijama i državama članicama. Ona mora razviti komunikacijske kampanje, pomno ciljati javnost te usredotočiti se na specifična pitanja u odnosu na tu javnost, što uključuje i lokalna pitanja.
Akcijski plan Istočnog StratComa poziva sve članice Europske Unije na aktivno promicanje slobode medija u regiji, većinom u suradnji s Organizacijom za europsku sigurnost i suradnju i s Vijećem Europe. Predlošci uključuju ciljano obučavanje i izgradnju kapaciteta za novinare i medije u regiji, a osobito u konfliktnim situacijama, sve u cilju boljeg izvještavanja o pitanjima važnim za lokalno stanovništvo. Dakle, radi se o klasičnom davanju novca za izvještavanje o lijepim stvarima koje nudi Europska Unija, iako se unutar Unije zapravo raspravlja o kroničnom deficitu demokracije i uopće smislu djelovanja ovakve organizacije. Među mogućim rješenjima bio je i prijedlog Danske i Latvije za stvaranjem televizijskog kanala na ruskom jeziku, koji bi širio europsku propagandu. Iako akcijski plan ne spominje stvaranje medija na ruskom jeziku, ipak naglašava kako su brojne članice dale potporu za takvu ideju, ali i za financiranje 'nezavisnih' medija kako bi građani u regiji imali pristup alternativnim izvorima informacija na svom lokalnom jeziku.
Sada bivše komunističke zemlje, među njima i Hrvatska, smatraju da je potrebno oduprijeti se sofisticiranoj i jakoj kampanji koju pokreću vanjski čimbenici i koji stvaraju nepovjerenje i nezadovoljstvo demokratskim poretkom. Ti čimbe...
Istočni Stratcom (East StratCom Team) je osnovan kao dio uprave Europske unije orijentiran na proaktivnu komunikaciju europskih politika i djelovanja u Istočnom susjedstvu (Armenija, Azerbajdžan, Bjelorusija, Gruzija, Moldova i Ukrajina), ali i u Rusiji. Tim je stvoren kao rezultat susreta Europskog vijeća 19. i 20. ožujka 2015. kao način odbijanja 'trajnih ruskih kampanja dezinformacija'. Zadatak ove skupine je razvoj znatnog materijala o prioritetnim pitanjima, provjeriti gdje se treba unaprijediti europska strateška komunikacija i gdje su države Istočnog susjedstva podložne kampanjama dezinformiranja. Proizvodi rada ove skupine trebaju biti na usluzi europskom političkom vodstvu, odnosima s javnošću, europskim delegacijama i državama članicama. Ona mora razviti komunikacijske kampanje, pomno ciljati javnost te usredotočiti se na specifična pitanja u odnosu na tu javnost, što uključuje i lokalna pitanja.
Akcijski plan Istočnog StratComa poziva sve članice Europske Unije na aktivno promicanje slobode medija u regiji, većinom u suradnji s Organizacijom za europsku sigurnost i suradnju i s Vijećem Europe. Predlošci uključuju ciljano obučavanje i izgradnju kapaciteta za novinare i medije u regiji, a osobito u konfliktnim situacijama, sve u cilju boljeg izvještavanja o pitanjima važnim za lokalno stanovništvo. Dakle, radi se o klasičnom davanju novca za izvještavanje o lijepim stvarima koje nudi Europska Unija, iako se unutar Unije zapravo raspravlja o kroničnom deficitu demokracije i uopće smislu djelovanja ovakve organizacije. Među mogućim rješenjima bio je i prijedlog Danske i Latvije za stvaranjem televizijskog kanala na ruskom jeziku, koji bi širio europsku propagandu. Iako akcijski plan ne spominje stvaranje medija na ruskom jeziku, ipak naglašava kako su brojne članice dale potporu za takvu ideju, ali i za financiranje 'nezavisnih' medija kako bi građani u regiji imali pristup alternativnim izvorima informacija na svom lokalnom jeziku.
Sada bivše komunističke zemlje, među njima i Hrvatska, smatraju da je potrebno oduprijeti se sofisticiranoj i jakoj kampanji koju pokreću vanjski čimbenici i koji stvaraju nepovjerenje i nezadovoljstvo demokratskim poretkom. Ti čimbe...