Ponekad ni ne idemo za tim, no "rat protiv gotovine" u punom je jeku i ako odete danas u bilo koju trgovinu brzo će vam biti jasno tko u tom ratu pobjeđuje.
Države i banke žele istrijebiti papirnati i kovani novac i ne, to nije zato da bi nam svima omogućili što lakše plaćanje putem kreditnih kartica ili mobilnih uređaja. Nema to ni nikakve veze sa spašavanjem drveća od kojih se u konačnici stvara papirnati novac.
Zašto onda banke žele eliminirati fizički novac iz našeg džepa? Prije nego damo odgovor na to pitanje valja ustvrditi kako je ovo stvaran proces koji se nipošto ne događa samo spontano. Primjerice, Švedska se upravo kreće prema potpunoj eliminaciji gotovine dok Italija i Kanada pokreću kampanje koje imaju za cilj ljude nagovoriti da prestanu koristiti svoje papirnate novčanice te da se umjesto toga okrenu digitalnim oblicima transakcije.
Prva stvar koja se pritom dešava je potpuni gubitak privatnosti jer banke prate sve transakcije dok papirnati novac ne mogu pratiti. Drugim riječima, ako danas odete na tržnicu i tamo za 20 kn kupite kakvu knjigu, nitko ne zna da je Vi sada posjedujete. Ako pak istu kupite putem kartice u knjižari, banka zna, a tko zna tko još sve zna. Zašto bi to ikome bilo na kraju krajeva bitno? Tko zna, ali taj popratni efekt je neizbježan.
S odlaskom gotovine privatnost odlazi u zaborav. Dakako, bit će i na tom digitalnom području alternativa, no pitanje je koliko će one u konačnici biti korisne ako Vam je interes zaštiti svoju privatnost -...
Države i banke žele istrijebiti papirnati i kovani novac i ne, to nije zato da bi nam svima omogućili što lakše plaćanje putem kreditnih kartica ili mobilnih uređaja. Nema to ni nikakve veze sa spašavanjem drveća od kojih se u konačnici stvara papirnati novac.
Zašto onda banke žele eliminirati fizički novac iz našeg džepa? Prije nego damo odgovor na to pitanje valja ustvrditi kako je ovo stvaran proces koji se nipošto ne događa samo spontano. Primjerice, Švedska se upravo kreće prema potpunoj eliminaciji gotovine dok Italija i Kanada pokreću kampanje koje imaju za cilj ljude nagovoriti da prestanu koristiti svoje papirnate novčanice te da se umjesto toga okrenu digitalnim oblicima transakcije.
Prva stvar koja se pritom dešava je potpuni gubitak privatnosti jer banke prate sve transakcije dok papirnati novac ne mogu pratiti. Drugim riječima, ako danas odete na tržnicu i tamo za 20 kn kupite kakvu knjigu, nitko ne zna da je Vi sada posjedujete. Ako pak istu kupite putem kartice u knjižari, banka zna, a tko zna tko još sve zna. Zašto bi to ikome bilo na kraju krajeva bitno? Tko zna, ali taj popratni efekt je neizbježan.
S odlaskom gotovine privatnost odlazi u zaborav. Dakako, bit će i na tom digitalnom području alternativa, no pitanje je koliko će one u konačnici biti korisne ako Vam je interes zaštiti svoju privatnost -...