X
VELIKA AKCIJA: Od jeseni do jeseni - 1 godina pretplate za  75 €  50 €!
Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), ali isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja
Tema

Daleko izvan zone komfora: Najteža željeznička ruta na svijetu privlači samo pustolove, ali hladna noć pod zvijezdama i vagoni željezne rudače koji vijugaju beskonačno kroz pustinju Mauritanije nude i jedno od najposebnijih iskustava na svijetu

FOTO: YouTube
PIŠE: Objavljeno:

Vidjeti neka nova i zanimljiva mjesta svakako može biti nezaboravno iskustvo, ali neki u toj potrazi uvijek žele ići i korak dalje. U tom pogledu sve popularnije postaju "izazovne" destinacije, nešto daleko izvan tzv. zone komfora, mjesta koja se teško mogu opisati kao opuštajuća. I dok s jedne strane biznis nastoji stvoriti adekvatnu ponudu za ovu "pustolovnu potražnju", nudeći posjetiteljima ekstremne sportove, adrenalinske izazove i razne druge mogućnosti, mnogi ne žele da njihova iskustva budu unaprijed definirana, osmišljena... jer to je ekvivalent uzbuđenju kao vožnja u lunaparku. Kontra tome sve više modernih pustolova traže "neotkrivena" mjesta (što, jasno, postaje sve teže i teže!), autentična iskustva, potencijalno čak i opasna (u čemu nalaze dodatno uzbuđenje).

Pomalo je ironično stoga da ta "autentična iskustva" zapravo jako brzo postaju "mainstream" čim ih otkrije neka veća skupina ljudi. Činjenica da većina njih također voli svoje doživljaje snimiti i podijeliti na YouTube-u (a mnogi su od toga napravili i karijere) dovodi do brzog razotkrivanja iduće ideje i ista postaje zasićena u kratkom roku. Primjerice, možda ste vidjeli nekog da obilazi radioaktivnu zonu oko Černobila s bjeloruske strane? Iskustvo je zaista posebno, ali ubrzo ćete primjetiti da je još sigurno desetak njih bilo na istoj "turi" i da je zapravo cijela priča već poprilično "eksploatirana".

Neki YT pustolovni kanali su zaista savršeni, originalni, i užitak ih je pratiti, ali neki, čini se, postoje samo da bi kopirali tuđe ideje i tako gomilali broj pregleda. Umanjuje li to na zanimljivosti i egzotičnosti same lokacije koja se odjednom intenzivno posjećuje? Pomalo i da, čak iako tamo nećemo viđati "obične turiste" već isključivo pustolove koji su spremni na takve izazove.

Ali sve to neće previše umanjiti današnju priču, odnosno vožnju, bez obzira koliko puta netko njome prošao. Danas odlazimo na zapad Afrike gdje ćemo pronaći jednu od najizazovnijih željezničkih ruta na svijetu. Neki tvrde kako je riječ o "najopasnijem vlaku na svijetu", a kad malo bolje pogledamo rutu, kao i način prijevoza njome, možda taj naziv i nije daleko od istine!

Riječ je o vlaku koji prevozi željeznu rudaču preko Mauritanije. Sam vlak dugačak je preko 2.5 kilometra, a putovanje je dugačko nešto preko 700 kilometara. Putovanje za kud? Vozeći se tim vlakom zaista izgleda kao putovanje za "nigdje" ili pak u beskraj. Naime, riječ je o teretnom vlaku koji povezuje obalni grad Nouadhibou (drugi po veličini u Mauritanij) s rudarskim centrom Zouerat koji se nalazi duboko u unutrašnjosti.

Podsjetimo, Mauritanija je poprilično siromašna zapadnoafrička zemlja sa znatnim političkim i teritorijalnim izazovima.

Mauritanija je zajedno s Marokom anektirala teritorij Zapadne Sahare 1976. Mauritanija je tada uzela donju trećinu na zahtjev Španjolske, bivše kolonijalne sile. No, nakon nekoliko vojnih gubitaka od Polisario fronta (oslobodilački je pokret koji se bori za međunarodno priznanje i neovisnost Zapadne Sahare) Mauritanija se povukla već 1979. godine, a taj teritorij je pak preuzeo Maroko. No, Polisario pokret je pak podržan i naoružavan (još od onda) od strane Alžira. Sukob nikad nije riješen.

Zbog ekonomske slabosti, Mauritanija je bila zanemariv igrač u teritorijalnom sporu, a njen službeni stav je da želi "rješenje koje će biti prihvatljivo za sve strane". I dok je veći dio Zapadne Sahare okupirao Maroko, UN još uvijek Zapadnu Saharu smatra teritorijem koji mora izraziti svoje želje u pogledu državnosti. Referendum, izvorno zakazan za 1992., ipak bi se trebao održati u nekom trenutku u budućnosti, pod pokroviteljstvom UN-a, kako bi se odlučilo žele li ili ne autohtoni Saharci (narod nastanjen u područjima zapadnoga dijela pustinje Sahare, južno od Maroka) biti neovisni, kao Saharska Arapska Demokratska Republika, ili biti dio Maroko (u toj geopolitičkoj igri Maroko ima potporu SAD-a i Francuske).

Mauritanija na karti zapadne Afrike

Vratimo se stoga na Mauritaniju i njene željeznice.

Željeznička ruta Zouerat - Nouadhibou

I kako izgleda mauritanijska željeznica? Točno onako kako smo i opisali! Zar je to sve? Da, upravo tako. Kompletna željeznica Mauritanije svodi se na tu jednu liniju koja vodi od Zouerata do Nouadhiboua. Željeznička ruta izgrađena je još početkom 60-ih godina i od onda je ostala takva.

Ruta spaja još svega nekoliko mjesta, Fderik i Choum. Ovaj drugi je posebno zanimljiv. Riječ je o malom gradiću od oko 2.700 ljudi, a vlak je ovdje nekoć prolazio kroz tunel. No, otkako se tunel zatvorio vlak sad prolazi jednim malim dijelom (oko 5 kilometara) kroz Zapadnu Saharu, odnosno teritorij koji se nalazi pod kontrolom Polisario Fronta!

Dobro, reći ćete, ovo je teretni vlak koji očito prolazi kroz stotine i stotine kilometara pustinje bez "igdje ičega", što se tu još ima za dodati? Puno toga. Spomenuli smo moderne pustolove, a za njih je ova ruta postala vrlo popularna u zadnje vrijeme!

Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.

1. korak: Za nastavak čitanja odaberite pretplatu:
 
1 mjesec
14 €
Pristup kompletnom advance.hr sadržaju u trajanju od 30 dana.
Izaberi
Mjesec dana pretplate
Potpuni pristup svim sadržajima i arhivi advance.hr
Mogućnost korištenja raznih načina plaćanja.
Ograničena akcija
AKCIJA! 1-godišnja pretplata!
 75 €  50 €  
(mogućnost plaćanja i na rate:
4.16 € mjesečno*)
*Iznos u slučaju plaćanja na 12 rata (opcija za sada dostupna samo preko PBZ banke).
Potvrdi
Trajanje pretplate - 12 mjeseci
Potpuni pristup svim sadržajima i arhivi advance.hr
Specijalna ponuda je ograničena, iskoristite je dok traje!


 
Pristup samo ovom tekstu
5 €
Umjesto pretplate možete kupiti pristup samo ovom tekstu.
Izaberi
Uplatom ćete imati pristup ovom tekstu
Drugi tekstovi neće Vam biti dostupni (osim ako i za njih ne uplatite pristup)
Putem ovog koraka kreirat će Vam se korisničko ime tako da ako želite možete jednostavno proširiti svoj pristup uplatom jedne od regularnih pretplata.

2. korak: Odaberite način plaćanja
Pređite preko jedne od gornjih opcija i prikazat će Vam se detaljniji opis metode plaćanja.
Korištenjem sustava za online naplatu pristajem na Opće uvjete korištenja i Pravila o zaštiti privatnosti kao i na Opće uvjete o online plaćanju
Potreban je pristanak na uvjete korištenja
O sustavu pretplate:
- Klikom na odabranu opciju bit ćete prebačeni na sigurni sustav WSPay gdje možete u nekoliko trenutaka obaviti kupnju
- Možete birati između nekoliko metoda plaćanja, uključujući kartično plaćanje, kriptovalute itd.
- Kad Vam pretplata istekne bit ćete o tome obavješteni - pretplata se NE obnavlja automatski, odnosno morat ćete je sami obnoviti putem ovog sustava
- Nakon uspješne uplate dobit ćete korisničke podatke (ako ste novi korisnik).
- WSpay - Web Secure Payment Gateway advance.hr koristi WSPay za online plaćanja. WSPay je siguran sustav za online plaćanje, plaćanje u realnom vremenu, kreditnim i debitnim karticama te drugim načinima plaćanja. WSPay kupcu i trgovcu osiguravaju siguran upis i prijenos upisanih podataka o karticama što podvrđuje i PCI DSS certifikat koji WSPay ima. WSPay koristi SSL certifikat 256 bitne enkripcije te TLS 1.2 kriptografski protokol kao najviše stupnjeve zaštite kod upisa i prijenosa podataka.