X
VELIKA AKCIJA: Od ljeta do ljeta - 1 godina pretplate za  75 €  50 €!
Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), ali isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

23. studenog 1979: "Sve u svemu, to je još samo jedna cigla u zidu..." - Ili zašto više nikada nećemo imati jedan Pink Floyd?

PIŠE: | Foto: Tim Duncan / WikiMedia / CC BY 3.0
Objavljeno:

O glazbenim ukusima se ne raspravlja, kažu, ali ipak, teško je oteti se dojmu da glazba zadnjih godina, zapravo dva zadnja desetljeća (petina 21. stoljeća je već za nama!) počinje zvučati... generično - i to s tendencijom sve veće zasićenosti. Može se reći da je to subjektivni dojam, da je glazba postala tek proizvod kao i svi drugi, a nekoć je zaista bila ne samo usputna audio podloga već i prostor za razmišljanje, doživljavanje, pokretanje ideja i emocija - no, čini se ipak da to nije samo subjektivni dojam jer su napravljena i konkretna istraživanja koja potvrđuju upravo rečeno (odličnu video analizu na tu temu naziva "Zašto je moderna glazba tako loša" napravio je poznati Youtuber pod nadimkom Thoughty2 te se koristi znanstvenim istraživanjima na tu temu - njegov video možete pogledati ovdje).

To nije vidljivo samo u glazbi već i u svim drugim kreativnim domenama - odnosno domenama koje bi trebale biti kreativne! Generična nije samo popularna glazba već i film, knjige, pa čak i industrija video igara. Naravno, svako malo pojavi se i poneki "dragulj", ali intervali između istih sve su veći i veći. Zašto je to tako? Razlog je jednostavan - zbog profitabilnosti. Ali zar nije glazba i nekoć bila profitabilna? Jest, ali se nije do te mjere "igralo na sigurno". Glazbenici su se tada stvarali sami, a tek neki bi dogurali do ugovora za snimanje albuma. Ako bi isti postao hit, prihod bi bio velik, ali sve što nije hit potencijalni je gubitak popriličnog novca.

Stoga je glazbena industrija "evoluirala" na način da polazi iz jedne sasvim druge pretpostavke - umjesto da glazbenicima daje slobodu ona im je oduzima, pa sve češće čak i u njihovom nastajanju. Glazbu oblikuju menadžeri, jedni te isti producenti i tekstopisci (Max Martin i ekipa), a "zvijezde" se biraju prema analizi nametnutih trendova, često još i kao djeca (Justin Bieber, Britney Spears...).

Na Zapadu je to uzelo velikog maha, glazba je postala korporativna, no na Istoku, naročito u nekim dijelovima Azije, taj proces došao je do ekstrema, primjerice u Južnoj Koreji gdje je ultra-popularan tzv. K-POP (Korejski pop). Ta pop glazba zaludila je i dobar dio zapadnog slušateljstva, naročito tinejdžerske dobi jer i same zvijezde K-POP-a su najčešće tinejdžeri i tinejdžerke. No iako nastoje ostaviti dojam da su sretni, veseli i vječno nasmijani, iza kulisa krije se gotovo robovlasnički sistem eksploatacije.

Ono što bi trebalo biti lijepo, autentično, ekspresivno, nadahnjujuće, srozalo se na korporativni stroj koji razmišlja isključivo o jednom faktoru - profitu.

Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.

1. korak: Za nastavak čitanja odaberite pretplatu:
 
1 mjesec
14 €
Pristup kompletnom advance.hr sadržaju u trajanju od 30 dana.
Izaberi
Mjesec dana pretplate
Potpuni pristup svim sadržajima i arhivi advance.hr
Mogućnost korištenja raznih načina plaćanja.
Ograničena akcija
AKCIJA! 1-godišnja pretplata!
 75 €  50 €  
(mogućnost plaćanja i na rate:
4.16 € mjesečno*)
*Iznos u slučaju plaćanja na 12 rata (opcija za sada dostupna samo preko PBZ banke).
Potvrdi
Trajanje pretplate - 12 mjeseci
Potpuni pristup svim sadržajima i arhivi advance.hr
Specijalna ponuda je ograničena, iskoristite je dok traje!


 
Pristup samo ovom tekstu
5 €
Umjesto pretplate možete kupiti pristup samo ovom tekstu.
Izaberi
Uplatom ćete imati pristup ovom tekstu
Drugi tekstovi neće Vam biti dostupni (osim ako i za njih ne uplatite pristup)
Putem ovog koraka kreirat će Vam se korisničko ime tako da ako želite možete jednostavno proširiti svoj pristup uplatom jedne od regularnih pretplata.

2. korak: Odaberite način plaćanja
Pređite preko jedne od gornjih opcija i prikazat će Vam se detaljniji opis metode plaćanja.
Korištenjem sustava za online naplatu pristajem na Opće uvjete korištenja i Pravila o zaštiti privatnosti kao i na Opće uvjete o online plaćanju
Potreban je pristanak na uvjete korištenja
O sustavu pretplate:
- Klikom na odabranu opciju bit ćete prebačeni na sigurni sustav WSPay gdje možete u nekoliko trenutaka obaviti kupnju
- Možete birati između nekoliko metoda plaćanja, uključujući kartično plaćanje, kriptovalute itd.
- Kad Vam pretplata istekne bit ćete o tome obavješteni - pretplata se NE obnavlja automatski, odnosno morat ćete je sami obnoviti putem ovog sustava
- Nakon uspješne uplate dobit ćete korisničke podatke (ako ste novi korisnik).
- WSpay - Web Secure Payment Gateway advance.hr koristi WSPay za online plaćanja. WSPay je siguran sustav za online plaćanje, plaćanje u realnom vremenu, kreditnim i debitnim karticama te drugim načinima plaćanja. WSPay kupcu i trgovcu osiguravaju siguran upis i prijenos upisanih podataka o karticama što podvrđuje i PCI DSS certifikat koji WSPay ima. WSPay koristi SSL certifikat 256 bitne enkripcije te TLS 1.2 kriptografski protokol kao najviše stupnjeve zaštite kod upisa i prijenosa podataka.