Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Zapadne središnje banke u potrazi za svojim zlatom - Kina tiho postaje supersila zlata

Rumunjska već dugi niz godina traži da im Rusija vrati zlato.

Prošle godine je Venecuela zatražila da se vrati 90 tona zlata iz Bank of England.

Njemački Viši sud je nedavno donio odluku da Njemačka mora pregledati svoje zlatne rezerve koje se nalaze u stranim zemljama kao što su SAD, Engleska i Francuska. Njemački inspektori će otići u odjel Federalnih rezervi u New York-u i Bank of England da pregledaju svoje zlato.

Njemačka će također vratiti 150 tona zlata da bi provjerila njegovu čistoću.

Zero Hedge kaže citirajući Bloomberg:
"Ekvadorska vlada želi da banke u državi vrate oko jedne trećine zlata koje je u inozemstvu u zemlju da bi se podržao državni rast", rekao je prvi čovjek državne porezne agencije. (vidi: Počela lavina zahtjeva za vraćanjem zlata: Ekvador traži da mu se vrati 1/3 zlatnih rezervi iz FED-a i BOE)

Carlos Carrasco, direktor porezne agencije SRI, je rekao da bi ekvadorski zajmodavci mogli vratiti u zemlju oko 1.7 milijardi dolara i ispuniti obaveze prema međunarodnim klijentima. Carrasco je govorio na kongresnom saslušanju u Quito-u o prijedlogu vlade da se poveća porez bankama u svrhu financiranja gotovinskih subvencija za siromašne u ovoj južnoameričkoj državi.
Četiri člana švicarskog Parlamenta traže da Švicarska vrati svoje zlato.

Neki u Nizozemskoj također traže svoje zlato.

Ned Naylor-Leyland iz Cheviot Asset Managementa kaže da Fed i Bank of England neće nikada vratiti zlato stranim vlasnicima.

Jim Willie kaže da zlata nema.

Činjenica da glavni urednik CNBC-a John Carney raspravlja o tome da nije bitno da li Fed posjeduje zlato ili ne uopće ne daje razlog za optimizam.

Gerald Celente kaže: "Ne radi se samo o Njemačkoj (čije zlato je nestalo), radi se o SAD, svim zemljama. Niko ne zna što se nalazi u Fort Knox-u. Ne puštaju nikoga unutra. Gdje je zlato u SAD? Kako to da ne možemo ući u Fort Knox?"
"Kako to da ljudi ne mogu pregledati zlato? Kako to da političari ne mogu ući unutra? Kako to da nitko ne može ući unutra? Zlato ne postoji. Sve ovo potvrđuje što mnogi od nas već znaju, "Car nema zlata"."

Egon von Greyerz, osnivač i upravni partner Matterhorn Asset Management-a se slaže: "Vjerojatno nema ni približno onoliko zlata u centralnim bankama (koliko vlade tvrde da posjeduju)."

Ron Paul traži da se izvrši kontrola u Fort Knox-u zbog sumnje mnogih da je zlato davno prodano.

Drugi tvrde da zlato nije prodano nego je dato u zakup pa stoga SAD ne posjeduju direktno to zlato.

Eric Sprott, upravnik fonda od 10 milijardi dolara piše u članku "Da li zapadne centralne banke uopće imaju zlata":

"Ako zapadne centralne banke daju u zakup svoje fizičke rezerve, ne moraju objaviti točan iznos zlata koji napušta njihove sefove. U dokumentu na internet stranici Europske centralne banke o statističkom tretmanu međunarodnih rezervi Eurosystem-a sadašnje smjernice o izvještavanju ne zahtjevaju od centralnih banaka da prave razliku između zlata koje direktno posjeduju i zlata koje je dato u zakup ili zamijenjeno sa drugom stranom. U dokumentu piše: “reverzibilne transakcije u zlatu nemaju nikakav efekat na stupanj monetarnog zlata bez obzira na vrstu transakcije (na primjer, zamjena zlata, repozitorij, depoziti i zajmovi), u skladu s preporukama koje se nalaze u smjernicama MMF-a."

Prema sadašnjim smjernicama o izvještavanju, centralnim bankama je dozvoljeno da na zaključnom računu drže upisano fizičko zlato čak i ako su ga zamijenili ili ga u potpunosti dali u zakup. To se vidi u tome kako zapadne centralne banke govore o svojim zlatnim rezervama. Vlada Velike Britanije, na primjer, kaže za alokaciju svog zlata "Zlato (uključujući zamijenjeno ili dato u zakup)".

To je fraza koju koriste u svojoj službenoj izjavi. Isto važi za Ministarstvo financija SAD-a i ECB koji izvještavaju o svome zlatu kao "Zlato (uključujući depozite zlata i, ako je prikladno, zamijenjeno zlato)" i "Zlato (uključujući depozite zlata i zamijenjeno zlato)" (pogledati tablicu B).

Nažalost, to je sav opis. Nijedna od ovih institucija ne kaže koji postotak navedenih zlatnih rezervi je fizički u posjedu, a koliko je dato u zakup ili zamijenjeno za nešto drugo. Činjenica da ne prave razliku između to dvoje je nevjerojatna kao i "uključujući depozite zlata", riječi koje koriste (a na što drugo se "zlato" treba odnositi?), ali u isto vrijeme to i nije iznenađujuće.

Centralna banka bi narušila ugled ako bi priznala da da je davala u zakup svoje zlatne rezerve posrednicima - ‘bankama poluga’ koji su zatim prodavali svoje zlato Kini, na primjer. Ali brojke itekako ukazuju na to da se upravo to dogodilo. Vjerojatno nema zlata koje pripada centralnim bankama a "banke poluga" koje su ga prodale nemaju realne šanse da ga dobiju nazad.

Ovo možda zvuči kao teorija zavjere, ali banke su već uhvaćene kako diraju alocirane račune. A vlade su pak stalno uhvaćene kako manipuliraju
cijenom zlata.

Financijske kompanije su uhvaćene kako se pretvaraju da imaju rezerve koje zapravo nemaju. A otkriveno je da su zlatne poluge ispunjene jeftinijim metalima.

A barem jedna centralna banka, iako mala, je uhvaćena da drži
lažno zlato.

Eric Sprott ističe:
"Ovdje ne govorimo o zavjeri. Govorimo o budalaštini. Zapadne centralne banke izgleda još uvijek misle da je zlato koje su zamijenili i/ili posudili još uvijek njihovo, što je tehnički moguće. Ali ako je točno ono o čemu govorimo, ako te rezerve nisu fizički njihove, ne posjeduju ih fizički, onda je sve moguće u budućnosti našeg monetarnog sistema."

Kina tiho postaje supersila zlata

Dok su zapadne centralne banke "izgubile" svoje zlato, Kina tiho povećava svoje rezerve. Kina je najveći proizvođač zlata na svijetu.

Prema raznim izvorima, brokeri koji se bave zlatnim polugama nisu vidjeli da imalo zlata napušta Kinu. Drugim riječima, Kina proizvodi više zlata nego bilo koja druga zemlja, ali ga uopće ne izvozi.

Kina tiho postaje supersila zlata.

Napomena: Kina ima običaj da ništa ne govori nekoliko godina, a onda objavi veliko povećanje količine zlata koje posjeduje. Objavljivanje starih brojeva jedino znači da nisu u skladu sa stvarnim posjedom.

Izvori:

zerohedge.com

Komentari

(37):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    mjestimično oblačno
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:39 | 19.11.2012.
    Apsurdno je o ovome pisati danas na ovakav nčin.Još od 1970 godine je napušten takozvani zlatni standard,a prihvaćen dekretni novac ili ti ga "fiat monay".Prihvatile su ga tada vodeće ekonomije svijeta Japan,Njemačka,Engleska,USA.Odavno je novac prestao imati unutrašnju vrijednost bez odgovarajuće pozadine u zlatu.Možemo reći da je to najveća prevara ikada i uvertira u potrošačku eru, eru bankara.
    Prikaži cijeli komentar
  2. 0
    kralj Gornish
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    05:23 | 16.11.2012.
    Nazalost da je u svijetu sve po pravilima ali nije zlato bi i imalo neku vrijednost.Nemozemo jesti zlato, niti se obuci njime obicna iluzija.Ovim svijetom vlada pravilo sile tko ima oruzje i vojsku taj odredjuje pravila a naci ce se uvijek izgovor da se drugoga napadne.
    Isto tako brinem se i za svoj komad zemlje na kojem mogu zivjet da mi i to ne uzmu jer vlada pravilo jacega.Sta ti vrijedi zlato ako ce ti ga netko snazniji oteti.Sila je jedini zakon koji ljudi poznaju.
    Prikaži cijeli komentar
  3. 0
    ctahko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:40 | 15.11.2012.
    novi-svjetski-poredak.com/wp-content/uploads/2012/06/...



    „Ako dolaze Nibiru i stari gospodari, šta je logičnije nego da ih njihovi zemaljski klonovi dočekaju sa svetskim rezervama zlata, kao svojim poklonom?“


    Milan Vidojević
    Prikaži cijeli komentar
  4. 0
    balkanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:02 | 15.11.2012.
    Vitruvian,
    bilo je objavljeno u celom svetu, pre godinu dana da su Kinezi na ime duga, primili od amera zlatne poluge i da su ustanovili da su laznjaci. profesionalno napravljene da budu iste tezine kao zlato i normalno pozlaceno. cuvane i proizvedene u cuvenom fort knox,u.
    kad nas u dogledno vreme budu zigosali kao stoku, ssto se vec uveliko radi, opet ce zlato biti neki reper likvidnosti drzava, jer ce se sve izrazavati na nekoj virtuelnoj ravni.
    Prikaži cijeli komentar
  5. 0
    samari
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:20 | 15.11.2012.
    Spremaju nam novo iznenadjenje ( za neke i nije) I to vrlo brzo. Već par godina se ide u tom pravcu. Napravljen je potpuni kaos u cijelom svijetu samo iz jednog razloga. I lako je moguće da će preko noći nestati čitav niz valuta. Biti će bezvrijedno sve što papirnato posjedujemo. Bankari imaju plan i sistematski ga sprovode. Neometano. Strašno.
    Prikaži cijeli komentar
  6. 0
    velcrotop
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:03 | 15.11.2012.
    @kula
    imaš pravo. zlato je samo jedan oblik imovine koju kapitalistička klasa međusobno prebacuje amo-tamo. nema nikakve mogućnosti da ono ponovo predstavlja nekvo transkacijsko sredstvo zato jer je koncentrirano u premalom broju ruku.
    a te priče o očuvanju vrijednosti tokom financijskih kriza su točne. do sada je uvijek bilo tako. samo, ovaj puta se ne radi o prolaznoj krizi nego o raspadu cjelokupnog društvenog modela koji počiva na gomilanju privatnog vlasništva. s obzirom da kapitalizam ubrzano propada zajedno s dogmom akumulacije privatnog vlasništva tako će propasti i ideja o čuvanju imovine u zlatu.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +1
    Hui Tai Lang 会太狼
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:14 | 15.11.2012.
    Zlatno pravilo je:

    Tko ima zlato, određuje koje je pravilo.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +1
    kula
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:54 | 15.11.2012.
    @ emir002, Taranis
    evo i mene zanima... zašto je zlato toliko važno ??? dali je to još jedan napumpani talisman kome se svi klanjamo a da ne postoji ni jedan zdravo-razuman razlog ???? slažem se sa taranisom ... zlato je glupa iluzija ....
    ima jedna zgodan eksperiment ..
    grupa od 10 ljudi se sprama na prelaz pustinje ... mogu ponijeti osnovnu opremu i taman 50 l vode koliko je jedva dovoljno da se preživi ili 50 kg zlata ... mogu i kombinirati ... šta mislite koliko bi ljudi ponijelo samo vodu ????
    ........
    lakomost je od osobina čovjeka koju je razvila evolucija a postojeći način života doveo do savršenstva ... no nije sve tako crno, još ima ljudi koji mogu reći - odjebite od mene, 'ebe mi se za vas i vaše zlato !!!!

    Prikaži cijeli komentar
  9. 0
    ADO
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:34 | 15.11.2012.
    Kažu da je zlato uvijek imalo svoju vrijednost kao platežno sredstvo. Vjerovatno će tako i ostati kad hiperinflacija proguta dolar i ko zna šta sve zajeno sa njim. Ali sa druge strane, pravu vrijednost ima ono što zlatom ili novcem hoćete kupiti, a to su hrana, energija, osnovne ljudske potrepštine, pa onda ide ljubav moć itd. Ako se malo bolje razmisli sve se ovo može ostvariti i sa oružjem, a oružje je potrebno i da se zaštiti bilo šta što ima vrijednost od onih drugih koji posjeduju oružje. U stvari ista priča se stalno ponavlja, u ružnim vremenima moraš biti ružan da bi opstao, a bliže nam se ružna vremena.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +4
    nooneforthefirsttime
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:08 | 15.11.2012.
    Zabavno je kako svi osjećamo pritajeno zadovoljstvo što sve više neistina izlazi na površinu. Pa čak i kada to znači povećanje nestabilnosti, dodatno smanjenje kvalitete života ... ništa novo za nas (ne)smrtnike ... Ja osobno sam presretan što će cijeli svijet puknit po šavovima, jer da moram još neki duži niz godina gledati kako institucije centralnog upravljanja (i njihovi predstavnici) lažu sve, pa i sami sebe da
    1. znaju šta rade
    2. postoji neosporiva potreba za njihovim postojanjem
    3. rade za dobrobit svih (identificiraju se sa kolektivom)
    mislim da bih sam sebi pokušao oduzeti život (pokušao - znam da to nije moguće).
    A ovako ... uz litru vode i malo kore s drveta dnevno ... mogu promatrat najsmješniju parodiju ikad. (U live performasu)
    Ja sretan :)
    Prikaži cijeli komentar
  11. +1
    vario
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:58 | 15.11.2012.
    Tako je to kad daš vukovima da čuvaju ovce.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +1
    gundevaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:43 | 15.11.2012.
    imamo sunce, zemlju i vodu... pametnome dosta....
    e sad... sunce i vodu mogu ONI kontrolirat, a zemlju zatrovat, što i ćine... sve u svemu izlaza nema... a sad šta sutra za ručak..?
    Prikaži cijeli komentar
  13. +2
    eis80
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:44 | 15.11.2012.
    sve mi ovo miriše na zlo, pogotovo što od jednom svi traže svoje zlato, a na bliskom istoku se zakuhava žestoko, jedino mi u ovoj regiji kao klovnovi, nit imamo zlata, nit znamo šta se sprema, niti možemo uticati, a niti se braniti ukoliko nas neko napadne.
    Prikaži cijeli komentar
  14. 0
    musa
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:34 | 14.11.2012.
    lopovi.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +7
    Sedma
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:53 | 14.11.2012.
    Uglavnom, veselje počinje xD. Bit će vrlo zanimljivo kada prvi otkrije da zlata nema ili da je lažno.
    Prikaži cijeli komentar
  16. 0
    Outbox
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:50 | 14.11.2012.
    Kakve gluposti.
    Izgleda da zaštitar na ulazu u Fort Knox ne pušta nikoga.
    Šta vi sad tu oćete gledat zlato ! ?
    NEEEEEEEMA GLEDANJA I BASTA ! ODBIJ !
    Prikaži cijeli komentar
  17. 0
    klikaST
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:49 | 14.11.2012.
    I sami oni koji su im davali kredite!!! Ne znam zašto se njih uvik zaboravi ;)
    Prikaži cijeli komentar
  18. +1
    klikaST
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:47 | 14.11.2012.
    Kina kupovanjem ili proizvodnjom zlata na taj način štiti svoju financijsku imovinu.

    E sad nisam nikad razmišlja jesu li mjere štednje radi toga. Po svoj logici da, jer tako štite banke od propadanja ali to im opet ne daje pravo da uzimaju od običnih ljudi jer je prvenstveno politika stvorila te dugove.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +5
    Kut Hoomi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:39 | 14.11.2012.
    Samo da ispravim Taranisa. Zlato nije, kao i papirnati novac, iluzija. Naime, mi svi smo se dogovorili da papirnati novac možemo zamijeniti za druge materijalne stvari i stvar je samo našeg povjerenja i tog dogovora da li ćemo u taj papirić vjerovati, dok je u zlatu pohranjena silna ljudska energija koju taranis spominje da je jedina prava vrijednost. U jednoj toni zlatne rudaće, a da ju se isplati eksploatirati, ima oko 5,5 grama zlata. Zamislite koliko je ljudskog truda onda potrebno da se izlije jedna poluga od 12,44 kg?!E pa taj trud košta 1750 dolara za 31,1 gram! I zbog toga zlato oduvijek ima realnu vrijednost, jer je u zlato sažet užasan ljudski napor.
    Prikaži cijeli komentar
  20. 0
    Vitruvian
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:33 | 14.11.2012.
    Aha, po tome je Kina u realnoj opasnosti, e vidiš to mi nije nikada palo na pamet iskreno :D Zato se oni grčevito bore i u biti štede di moraju i ne moraju?
    Prikaži cijeli komentar
  21. +2
    klikaST
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:18 | 14.11.2012.
    @Vitruvian
    Ukoliko se fin. sistem uruši (a sistem se temelji na novcu) bez obzira gdje, sve valute će propasti jer se naslanjaju jedna na drugu. One postaju bezvrijedne. Izvoz Kini neće ništa pomoć jer neće postojati novac kojim ce se kupovati ta dobra tj postojat ce al nece imat nikakvu vrijednost pa ga nece imati smisla uzimat za neko proizvod.

    I tada stupa na scenu zlato. Koje ce i tada zadrzati svoju vrijednost te ce se njima moci kupovati.
    Nama "smrtnicima" ostaje samo robna razmjena i komadic vlastite zemlje na kojem cemo uzgajati hranu za vlastite potrebe.
    Prikaži cijeli komentar
  22. 0
    U$D must fall
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:17 | 14.11.2012.
    Mi sa svojim zlatom možemo da kupimo samo miša.
    Prikaži cijeli komentar
  23. +1
    Vitruvian
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:56 | 14.11.2012.
    zato i ameri napadaju Kineze jer ne žele dići vrijednost Juana jer bi automatski poskupila njihova roba, ali bi zato pala inflacija i ne bi imali toliko jeftinu radnu snagu?
    Prikaži cijeli komentar
  24. +7
    Transfer
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:55 | 14.11.2012.
    Eh sad presrest sve te isporuke zlata, pokrast pa podijelit medju narodom.
    Prikaži cijeli komentar
  25. +1
    Vitruvian
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:55 | 14.11.2012.
    Što znači da mi koji nemamo zlata doslovce ćemo ili krepati od gladi, ili ćemo pristati na igru zemlje koja ima najviše zlata u ovom slučaju to je uskoro Kina. Kina će pored ogromnog izvoza imati i zlato kao zaštitu u slučaju da to propadne nekim pukim slučajem. Zato ovi otkupljivači kupuju zlato kao ludi. Mada Kina i Rusija imaju stotine milijardi u $ i € i oni neće propasti samo će ih oslabiti i ojačati svoje valute i time istisnuti $ kao rezervnu svjetsku valutu i postaviti dali Juan ili Rublju?!
    Prikaži cijeli komentar
  26. +2
    klikaST
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:44 | 14.11.2012.
    @Vitruvian
    Da, vrijednost novca varira ali ne i zlata. Dakle, što je manja vrijednost novca to je više novca potrebno za kupit to zlato.
    Ne raste vrijednost valute skupa sa zlatom, to nisu dvije povezane varijable. Samo će zlato i srebro vrijediti ukoliko dode do kolapsa fin. sistema.
    Prikaži cijeli komentar
  27. +4
    FreddieMercury
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:42 | 14.11.2012.
    Svjestan sam da nema neke direktne veze sa ovom temom, ali jedini razlog koji mi pada na pamet zasto bi razne drzave odjednom htjele i fizicki posjedovati svoje zlato, to da u slucaju nekog globalnog sukoba, osim robne razmjene zlato postalo jedina svima prihvatljiva valuta.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +6
    Taranis
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:39 | 14.11.2012.
    I zlato je kao i papirnati novac - iluzija. Jedina prava valuta je ljudska energija, sve ostalo je tlapnja. Netko moze imati sve zlato svijeta, i to mu opet ne daje za pravo nad dominacijom ikakvim teritorijem, necijim zivotom ili ga cini boljim. I mislim da je zlato vjerojatno poput nafte - umjetno napravljena percepcija njegove rijetkosti, da bi se manipuliralo ljudima.
    Prikaži cijeli komentar
  29. +1
    Vitruvian
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:32 | 14.11.2012.
    klikaST, ali zlatnog standarda više nema, jer novac varira kako se mešetarima "digne", dali to znači moguće ponovno uspostavljanje zlatnog standarda? I po tome ako cijena zlata i srebra raste znači da raste i vrijednost valute države koja ga ima najviše? Kakve to onda posljedice ima za druge?
    Prikaži cijeli komentar
  30. +2
    klikaST
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:32 | 14.11.2012.
  31. +7
    klikaST
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:22 | 14.11.2012.
    @Vitruvian
    Naime ukoliko financijski sustav kolabrira (preopterećen velikim dugovima)papirnati novac nece vrijediti apsolutno ništa. U tom slučaju kao i u slučajevima hiperinflacije jedino zlato i srebro drže vrijednost, tj u uvjetima hiperinflacije njihova vrijednost ekstremno raste. Nadan se da sam pomogao ;)
    Prikaži cijeli komentar
  32. +4
    K3nsh1ro
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:21 | 14.11.2012.
    vanzemaljci su odnjeli zlato putem židovskih banaka...cao zlato
    Prikaži cijeli komentar
  33. +7
    Cognitor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:18 | 14.11.2012.
    Kina ne radi ništa drugo nego osigurava rezervnu valutu za trgovanje. emir002 ustvari pita čemu korisnome služi zlato. Pa tu zaista postoje razne hipoteze, između ostaloga i tzv "monogold" ...

    Ali umjesto toga malo akcijske fantastike. Zamislite da imate jednu zemlju u koju je potajno prenošeno ukradeno zlato. Ta zemlja ima nuklearno oružje. Koncentrirate te zalihe i ispod njih stavite nuklearnu bombu. Kada se konačno otkrije što ste učinili (ako se već i nije samo se šuti), zaprijetite da ćete svo to zlato pretvoriti u paru...
    Tada se ta zemlja stavi u poziciju svjetskog čuvara zlata. Dakle diktira cijenom zlata, a onda posredno i tko zna još čime... I tko joj šta mpže?
    Zgodna pričica, zar ne?
    Prikaži cijeli komentar
  34. +4
    chavez&co
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:06 | 14.11.2012.
    Kako kazu ako hoces nekoga da opljackas ne treba ti vise pistolj nego otvori banku.
    Izgleda da ovo potvrdjuje tu poslovicu .
    Prikaži cijeli komentar
  35. +3
    emir002
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:01 | 14.11.2012.
    Važnije je pitanje za što će im zlato ?? Zašto odjednom sad da ga svi traže nazad, a Kina ga deponuje ??? Da li je moguće da se pojavila neka "tajna" tehnologija supervodiča koja za proizvodnju koristi zlato, kao što je teorijska fizika odavno dala naslutiti ?
    Prikaži cijeli komentar
  36. -1
    Vitruvian
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:32 | 14.11.2012.
    Priznajem da se baš ne razumijem u ekonomiju, pa ako bi mi netko mogao objasniti (bez onih masonskih-udbaško-četiničkih-jugokomunisitčkih, dodataka tekstu) o čemu se tu točno zapravo radi. Jasno mi je da Kina ekonomski jača i to brzo, ali ovo oko zlata mi nije baš najjasnija priča?
    Prikaži cijeli komentar
  37. +13
    TuItam
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:31 | 14.11.2012.
    Razlog vise da se glave tih "cuvara" zlata zakotrljaju odvojene od tijela, mozda se kotrljajuci zaustave tamo gdije je zlato zakopano.

    Sto je ovo dokaz da svi vrhunski svijetski bankari i politicari najobicniji lopovi i kriminalci.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.