Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Sve jasniji pravac aktualne ruske politike? Povodom 100. obljetnice Oktobarske revolucije Putin se nije ni pojavio na Crvenom trgu

Kao i svake godine 7. studenog na Crvenom trgu u Moskvi obilježava se obljetnica slavne Oktobarske revolucije, a ove godine trebala se obilježiti naročito jer ove godine se obilježava okrugla stota obljetnica revolucije iz 1917.

No, ove godine ruski predsjednik Vladimir Putin nije bio prisutan što je svakako značajno. Činjenica da je riječ o događaju koji je promijenio svijet i da se Putin nije pojavio govori nam jako puno.

Čak je i obilježavanje ove godine tek manjim segmentom bilo fokusirano na samu revoluciju iz 1917., a više na eru Drugog svjetskog rata. I to je, dakako značajno.

I dok se svijet prisjeća ustanka u Petrogradu i preuzimanja vlasti od strane ljevičara, Putinov glasnogovornik poručuje kako je ovo samo "jedan od rutinskih radnih dana" za predsjednika koji je održao nekoliko sastanka u Kremlju.

Iako Putin često nastoji djelovati na način da se svidi što je većem mogućem broju Rusa, očito je kako on sve više naginje onoj "carskoj" strani. Imajući to u vidu ne bi iznenadilo da pod njegovom vlašću u narednim godinama krene sve snažniji proces "uklanjanja" sjećanja na Oktobar mada će se tom projektu suprotstaviti brojni stanovnici Rusije.

Vezano uz temu:
Jedna noć koja i dalje mijenja svijet: Oktobarska revolucija, njena važnost 100 godina kasnije i pitanje koje se i dalje nameće - kako okončati kapitalističku eksploataciju?

Izvori:

Reuters

Komentari

(42):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    marjo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:39 | 9.11.2017.
    @makistar, argumentacija u sitne noćne (jutarnje) sate ti je vrhunska. jj: Bravo!
    Prikaži cijeli komentar
  2. +1
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:08 | 9.11.2017.
    Pogledajte radije nekoliko medijskih paradoksa, ne znam inače kako to nazvati. Ruski MSM šute kao zaliveni o manifestacijama u čast 7.11 u Moskvi, zapadni mediji javljaju o njima, umišljajući da su to manifestacije protiv Putina (da paradoks bude veći, u načelu zaista nisu), a komentira se uprizorenje parade 7.11.41, koje je i uvedeno kao neki kompromis, i jeste 7.11 i nije.
    Prikaži cijeli komentar
  3. -1
    rezonancija 15445
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:49 | 9.11.2017.
    idealna drustva su ona na kojima religije i ideologije nis uspjele zavesti mase...recimo tahiti i island...to su dva idelana svijeta koje nije uspio dodirnuti bolesni bijeli covjek sa svojim ego kompleksnim patogenim bolestima...koje su zapravo demonske naravi.
    Prikaži cijeli komentar
  4. -1
    rezonancija 15445
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:45 | 9.11.2017.
    Isto tako tita se glorificira ...a da je bilo tko od omunistickih drzava okrenuo ledja staljinu kao tito,jednako bi dobio financijsi krdit od amera i zivio jednako kao i mi u jugi prije...opet ameri imaju previse jer pljacakju na sve strane svijeta...sve je na ovome svijetu iluzorno i bezbroj je iluzija unutar iluzija...samo se rijeti ne daju zaplesti u razne mreze.
    Prikaži cijeli komentar
  5. -2
    rezonancija 15445
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:43 | 9.11.2017.
    cijelo rusko drustvo je jedno drustvo sa jos uvijek velikim mentalnim poremecajem koji vuce iz gulaga...iza SAD rusi imaju najveci broj zatvorenika na svijetu...i to puno govori...strahovi se generacijski prenose i tko je imao priliu vidjeti i pricati sa rusima vidio je to o cemu pricam...osim toga ono kako oni voze aute i kako se lako potuku oko najmanje sitnicee to je cudo...gulag odgojio pitt bull terijere ..trebace jos par geneeracija da rusi dodju sebi
    Prikaži cijeli komentar
  6. -1
    rezonancija 15445
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:38 | 9.11.2017.
    Radnik...pa to nije nista novo..kako je netko vec spomenuo boljsvici su ideju posudili od francuske revolucije...socijalizam je humanizam i obratno...sad braniti ga kao exluzivno pravo neke epohe nema bas smisla...to je nesto univrzalno sto uvijek mora postojati.pogotovo gaz nema smisla koristiti uz neki pokret koji je pobio milione..to bas ne drzi vodu..
    Prikaži cijeli komentar
  7. +6
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:20 | 9.11.2017.
    Sergej: Staljina pred sud, Lenjina pred sud, ali ideju ravnopravnosti i pravednosti ne dam."
    KAPA DO PODA ... To je bit...to je srž svega u jednoj rečenici...to je to...BRAVO! To isto vrijedi i za Tita..neka mu sudi povijest...ali ideju socijalizma na Balkanu ne dam!
    Prikaži cijeli komentar
  8. +4
    Sergej
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:14 | 9.11.2017.
    Karantanac - plusčina.
    Makistar - to s praznim buretom ti je dobro, i u pravu si. Ali činjenica da pluta i da je stoga u tom trenutku korisno, ne mijenja drugu činjenicu - da je prazno.
    Kažu da tko u mladosti nije bio socijalist/komunist nema srca, a tko u starosti nije konzervativac da nema pameti. Jbg, ja sam, izgleda, još uvijek mlad.
    Prikaži cijeli komentar
  9. 0
    zgoljo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    03:10 | 9.11.2017.
    @Jolly Roger...Aleister Crowley je poznati sotonist i pedofil...pa kud bas njega citiras?!
    Prikaži cijeli komentar
  10. +1
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:59 | 9.11.2017.
    To on je ustao sa trula ležišta
    On - prezren, ropče uzaludno,
    I sad sa Kremlja baš u rusku gleda noć,
    O, nekud čudno... čudno... čudno...
    ...
    I čuju u taj čas - ko nešto j' lupnulo
    Na Spaskim vratim, nešto teška,
    A čvrstim korakom ko da je izišo
    Sad Raskoljnikov... sve se smješka...

    I gleda dugi red, i što su puknula
    Tolika srca u njih sviju.
    U rusku viknu noć, u cijeli viknu svijet:
    "Sad ubih babu-krvopiju".
    "Vizija", Silvije Strahimir Kranjčević
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:56 | 9.11.2017.
    Hvala na odgovoru.
    Prikaži cijeli komentar
  12. -1
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:50 | 9.11.2017.
    Možda bi ostala monarhija ali bi odavno koristili leteća auta koje pogoni besplatni novi tip energije, što bi možda već imali da nafta nije tako profitabilna u ovom "slobodnom" svijetu.
    Prikaži cijeli komentar
  13. -1
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:45 | 9.11.2017.
    @hint Postoji mogućnost i da bi bilo mnogo bolje bez njihovog uplitanja. Ali istoriju i tumačenja pišu preživjeli, pobjednici pa onda ih slavimo. Što se tiče poginulih, samo kažemo: "Ah, šta se može..." Žrtovanje ljudi za bolju budućnost, kao ranije bacanje djevica u vulkan. Izgleda da još uvijek funkcionira.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +3
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:35 | 9.11.2017.
    @Data
    D. Kiseljov nije portparol. Prije "novinar za specijalne poslove". Ne uvijek čiste.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +1
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:30 | 9.11.2017.
    @karantanac Putinu crkva dođe kao pomoć u vladanju i kao neki okvir, oslonac, za održavanje moralnih vrijednosti društva, koliko-toliko, kao kompas. To mi izgleda prilično logično i razumno, daleko od degutantnog. Ako se nalaziš u moru, ne skačeš sa plutajuće daske jer ti se ne sviđa, nego je iskoristiš. Tako je i politika prilično uzburkano more i koristi se šta imaš pri ruci. Ako prazno bure pluta blizu, uzmeš i njega i pričvrstiš. Crkva ima određeni utjecaj na ljude i to neki političari uzimaju u obzir. U Rusiji ima mnogo muslimana pa Putin održava dobre odnose i sa njima i poštuje i tu religiju. Mogao bi reći da religije ne valjaju samo da ti budeš sretan pa da vidimo da li će država postati stabilnija.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +3
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:23 | 9.11.2017.
    @Makistar
    Ozbiljno me zanima, misliš li da bi bez ljudi koji su odigrali uloge Cromwella i Robespierrea imali moderno građansko društvo? Čisto akademsko pitanje.
    Prikaži cijeli komentar
  17. -2
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:16 | 9.11.2017.
    @Sergej U vezi toga da zahvaljujući giljotinistima danas imamo modernu civilizaciju, tako bi ljudi pričali da je pobijedio Hitler ili da al Kaida zavlada svijetom. Bila bi neka civilizacija, i ljudi bi pričali kako je dobro da se to desilo jer ne bi imali modernu civilizaciju. U svakom slučaju bi bila civilizacija, samo manje-više drugačija. Ljudski razvoj se nastavlja i vladajuće elite preuzimaju zasluge radnih ljudi, umjetnika i znanstvenika.
    Ja ne bih podržavao ludilo Lenjina i Staljina i da mislim da je to bitno za razvoj civilizacije ili da je masovni masakr bolji od klanjanja Manituu. Ne mislim ni da nije bilo dobrih strana tih revolucija. Ali to ne zaslužuje da zamijeni statuu Manitua.
    Prikaži cijeli komentar
  18. +7
    Sergej
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:28 | 9.11.2017.
    index.hr/vijesti/clanak/zasto-studenti-filozofskog-sl...

    Tako je govorio Petar Stošić. A svi na ovom portalu znaju što je taj pisao o Siriji. Kakve to veze ima s Oktobrom? To je, naime, taj mentalni kod.
    Pljuvači po Oktobru, neka pljuju i po Francuskoj revoluciji, na primjer. I ta je jela svoju djecu, zar ne? Ali zahvaljujući upravo tim giljotinistima danas imamo modernu civilizaciju.
    Iako je teška hipoteka nad humanističkom stranom svih revolucija, povijesno gledano, važan je samo "neto civilizacijski efekt". Na osobnoj razini žalim svaku nedužnu žrtvu (zaista, iz dna duše, tim prije što su te žrtve na neki način žrtve "mojih", a i mnoge su žrtve "moje"), ali bez tih (ne nužno i takvih) revolucija bili bismo i dalje podanici kakvog velmože koji bi možebitno i dalje imao pravo prve noći.
    Teško je apstrahirati ljudsku patnju, ali je to zaista neophodno jer kad bismo mogli eliminirati svaki napredak u ljudskoj povijesti koji je sa sobom nosio nevine žrtve, još bismo plesom dozivali kišu i klanjali se Manituu.
    Staljina pred sud, Lenjina pred sud, ali ideju ravnopravnosti i pravednosti ne dam.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +6
    karantanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:15 | 9.11.2017.
    Ovde mnogi od nas upadaju u zamku bezrezervne glorifikacije Vladimira Vladimirovića pa zbog toga svaki njegov potez proglašavaju genijalnim. Tačno je da je Putin boreći se za mesto pod suncem Rusije, koju je zatekao na kolenima, dao nadu i ostatku potlačenog sveta. Mnogi treba u svoim glavama da shvate da Putin nije gen.sek KPSS-a već predsednik KAPITALISTIČKE Ruske Federacije u kojoj sa njegovim blagoslovom nebrojeni oligarsi glođu basnoslovne resurse te države, dok većina naroda još uvek živi u bedi.Posebno mi je degutantno njegovo napadno flertovanje sa vrhom ruske pravoslavne crkve, ili se on možda uživeo u ulogu monarha Rusije. Mislim da mu ta uloga nije baš tako mrska jer onda ne bi morao da misli o broju mandata, Ustavu i izborima.
    Mislim da se mora imati na umu da je on ipak bio član KPSS i visokopozicionirani KGB-ovac u onom SSSR-u.Postavlja se pitanje kada je gospodin glumio,tada ili sada kada se predstavlja velikim pravoslavcem, prvim do patrijarha moskovskog i cele Rusije.
    Neko može iz ovog mog pisanija zaključiti da sam zakleti antiputinovac. Ne, mislim da je Putin dao nadu u bolje dane ove civilizacije i da ga nema trebalo bi ga izmisliti,ali smatram da ne trba preterivati u glorifikaciji, jer buđenje može biti neprijatno.
    Prikaži cijeli komentar
  20. +3
    Data
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:11 | 8.11.2017.
    To kako na današnji dan Rusi a pogotovu vrh gleda na to opisao je čovjek koji je nezvanično potparol vrha, koji je sve to objasnio u svom dokumentarnom filmu, koji nije pokazao cara kao baš nesposobnog, a revolucionare u potpunosti kao pozitivne likove.
    russia.tv/brand/show/brand_id/62339
    Za ljubitelje youtube
    youtu.be/iVyT6sEzN6o
    Nije slučajno posle uklanjanja cara sa vlasti Lenjih došao iz Švajcarske a Trocki iz Amerike.
    Što se tiče današnjice, posle svih tih budala koji su rasprodavali i rušili državu, gospodin Putin pokušava da postavi državu na noge. Nije lako, ali polako ide ka boljem.
    Kapitalizam takav kakav jeste danas je nemilosrdan, ali kakav je kod njih bio socijalizam ovaj kapitalizam je danas za njih socijalizam a kvadrat.
    Ko je nekad bio u Rusiji shvatiće me jer zna da sada imaju žvake i farmerke i da se kupe u Rusiji.

    Prikaži cijeli komentar
  21. +6
    korisnik6208
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:57 | 8.11.2017.
    Putin je nacionalist, ko ga voli neka mu, ja ne.
    Ovi što zdvajaju na ubojstvo carske obitelji, to im je kao nešto loše, obitelj koja se iživljavala na Rusima parsto godina nije bolje ni zaslužila.
    Vjerski dvoličnjaci kojima je u redu ubijanje u ime Krista a teško im pada kad se ubija u neko drugo ime, pa na vašu veliku žalost Crkva je uzor i vječna inspiracija svim psihopatima na vlasti svugdje u svijetu.
    Prikaži cijeli komentar
  22. 0
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:35 | 8.11.2017.
    par zanimljivih clanaka

    dailymail.co.uk/news/article-4079962/Russia-reinstate...

    express.co.uk/news/world/586470/Russia-royal-family-V...

    @zgoljo
    Ljubav? “Love is the law, love under will.”
    ― Aleister Crowley, The Book of the Law
    Prikaži cijeli komentar
  23. +6
    shumadinac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:41 | 8.11.2017.
    @Hamza
    Da je pragmatik - to bez daljnjeg ("naši zapadni partneri" ;)
    Da je racionalni nacionalista - to bi svaki predsednik države morao biti
    Ni ja ne bih rekao da je socijalista - socijalizam je ideologija dosta krutih okvira koja pragmatizam proglašava za neprijatelja. Ne hvata se ideologija već koristi najbolje iz svih ("nije važno koje je boje mačka...").
    -
    Ono što je najbolje od svega tačno zna kakvim snagama raspolaže i u zavisnosti od toga povlači poteze. Za sada se ne zaleće previše u socijalu kao što je uradio Čavez - nije lud, čeka ga velika konfrontacija sa Zapadom ali doći će i to na red. Danas Ukrajinci pljuju po Rusiji ali će doći vreme kada će plakati za rusko državljanstvo bez obzira koliki nacionalisti bili.
    Prikaži cijeli komentar
  24. +8
    Kalnichan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:37 | 8.11.2017.
    Ako ima nešto što ne valja u putinizmu, to je nekakva povijesna snishodljivost prema vremenu dinastije Romanov, prema tom zadnjem ruskom caru Nikoli ", koji nema ni kapi ruske krvi u sebi a obožavaju ga 'velikoruski' malograđani. To je, u konačnici, trasiranje puta u proast - mogu oni pričati što hoće no Romanovi su ekskluzivno pravoslavna dinastija, u svojoj ideologiji, i time se odguravaju brojne nacionalne manjine od sebe, Tatari prije svega koji su u romanovskoj Rusiji simbol zlog neprijatelja. Slaviti Romanove znači slaviti sektašku vjersku i etničku politiku, i znači prijetnja jedinstvu unutar Rusije.
    Prikaži cijeli komentar
  25. +3
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:05 | 8.11.2017.
    [email protected] Mslim da je Putin pragmatik i (racionalni) nacionalista prije nego socijalista - upravo kako je to dolje opisao Safir.
    Prikaži cijeli komentar
  26. +8
    gcotar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:04 | 8.11.2017.
    @ Makistar
    Nebitno mi je šta ko misli o Putinu, ali znam da je pružio novu nadu čovječanstvu kao jedna protu-teža. Ako Rusima bude nedostajao teror, uvijek mogu započeti novu revoluciju i masovne masakre.
    Dajem ti veliki + .
    Imaš veliku širinu ramišljanja
    Prikaži cijeli komentar
  27. +5
    K.Trout
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:03 | 8.11.2017.
    Kolege, svaka čast! Ovo je stvarno dobra i kompletna diskusija.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +12
    shumadinac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:26 | 8.11.2017.
    Putin želi jaku Rusiju i dobar život Rusima - i radi u tom pravcu. Nije preveliki ljubitelj komunizma zbog isuviše jakog dogmatizma ali aktivno radi na vrhunskom obrazovanju i zdravstvu (besplatnom) a spisak će verovatno da širi kada se steknu uslovi. Znači da mu je socijalistička ideja vrlo bliska.
    -
    Ono što bez problema može da se vidi je strahovit pritisak Zapada na Rusiju. Kada se otkrije nešto što Zapadu ne odgovara - krivi su ruski hakeri. Tamo gde Rusija "trebi" teroriste (iste one koji su vrlo "aktivni" na Zapadu), optužuje se za IMPERIJALISTIČKU politiku?!? Ako dođe hladni talas sa severa... Ono što takođe vidimo je da se Putin trudi da amortizuje sve razloge za ta prozivanja i sasvim sigurno neće pružiti svojim "zapadnim partnerima" priliku za optuživanje da je "komunista" - nešto što zapadno stanovništvo automatski prepoznaje kao pretnju. Šta tačno Putin misli videćemo tek kada nestane potreba za "foliranjem" (mada je i to diskutabilno obzirom da uvek postoji potreba da se animira i domaće i strano stanovništvo).
    Prikaži cijeli komentar
  29. +13
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:22 | 8.11.2017.
    Uvijek mora biti ova ili ona elita koja upravlja narodom, ali postoje neke razlike. Postoji tako npr. kapitalizam i kapitalizam, elita i elita. Da li će bogatstvo biti u rukama stranca koji može biti psihopata, mrzi i vlastiti narod, kamoli tuđi, ili u rukama nekog ko koliko-toliko ima domoljubne i čak humane osjećaje. A bez bogatstva se ne može. Novac je pokretač ovog 3D materijalnog svijeta. Neko siromašan i bez veza lako može biti pregažen i prije nego što se uopće čuje za njega, da ne govorim da nešto promijeni i ostavi traga.
    Sa dolaskom Putina je došlo do promjena u tom smislu, gdje je bogatstvo raspodjeljeno više na one koji vole Rusiju na štetu onih koji više vole SAD i Izrael.
    Putin ima neke sličnosti sa ranijim monarhijskim sistemom, npr. jer se približava crkvi, kao što su monarsi bili povezani sa crkvom. Utjecaj crkve je općenito u svijetu smanjen na razne načine kako bi se prešlo na druge sisteme kontrole i sljedeću fazu u manipulaciji. Mnogo toga u svijetu ide u fazama jer se ne može odjednom nešto postići. Cilj je potpuno odvojiti čovjeka od duhovnog i pretvoriti ga, uz pomoć novih tehnologija, u mašinu ili polu-mašinu, kotačić sistema. Čovjek će biti ne samo de-spiritualiziran, nego i de-humaniziran. Jer svijetom upravljaju takve osobe, koje se zanimaju samo za brojke (rast svog računa na banci), i dok se fokus na duhovno smanjuje, na tehnologiju se povećava, pa je lako predvidjeti rezultat.
    Oko Oktobarske revolucije se spominju dvije vrste terora, Bijeli teror protiv Boljševika koji je ubio oko 300 000 osoba, i Crveni teror koji je ubio 100 000 - 1 500 000 osoba, i onda ih je sve, čak i Hitlera, nadmašio Staljin, a čak i njega je nadmašio Mao u Kini. Usput, neki procjenjuju da je SAD poslije WW2 pobio u 37 država preko 20 miliona ljudi, dakle, više od Staljina.
    Ljudi često gledaju odvojeno na kapitalizam, terorizam, komunizam, a to može biti sve dio iste priče, kada se gleda šira slika. Nažalost, mi ne znamo širu sliku jer nemamo uvid u planove na svjetskom nivou, ali znamo da postoji rad u fazama, npr. kada je SAD u Afganistanu pomogao usponu al Kaide umjesto demokratije, kako bi istjerali vlast blisku sa Sovjetima i zauzeli Afganistan. SAD su također pomogli dolasku Sadama na vlast da bi ga svrgnuli, pomogli su Jugoslaviji, pa je uništili itd. Neke pojave su za SAD bile privremeno korisne i u tu svrhu su ih podržali, iako se čini da su u suprotnosti sa kapitalizmom. Tako su pomagali i Staljinu. Da li je cilj bio prvo uzdići komunizam pa ga srušiti, ocrniti ga, usput smanjiti utjecaj religije, ko zna? Staljin je recimo pobio vrh, najobrazovaniji dio društva i nastavio tamo gdje je stala Oktobarska revolucija. U Britaniji se to ubijanje nije desilo, zašto, zar je moguće da to ide bez ubijanja, pa i danas poštuju kraljicu, možda je čak britanska kraljevska obitelj učestvovala u planiranju ubojstva ostalih obitelji, a rezultat je da Britanija i SAD skupa vladaju svijetom, ranije Britanija, zatim sa usponom SAD-a oni ulaze u prvi plan, ali skupa sa Britanijom, to se vidi po zajedničkoj politici i sinhronizaciji. Rusija je išla u smjeru podčinjavanja SAD-u i onda je to zaustavljeno u procesu u kojem je Putin najistaknutija osoba. Dakle, išlo se od monarhije preko komunizma do podčinjavanja SAD-eliti i sa tog aspekta moglo je biti dio plana, iako se čini da je nemoguće da kapitalizam podrži komunizam. Inače, što se tiče tih izama, nije tako bitno koji je sistem bolji nego ko i kako upravlja sistemom, slično kao i kod religije, to su alatke, mrtve stvari kojima neko upravlja. Rusija može da prihvati kapitalizam i da ga pravilno iskoristi, ako Rusi imaju kontrolu, a ne strani agenti. SAD potiče čak i terorizam, nad kojim je teško imati kontrolu, ali očito smatraju da ipak imaju kontrolu, ili dovoljno kontrole, kada se tako dugo služe s tim - od britanske uloge u kreiranju vehabizma, do američkog djelovanja od Afganistana do danas. Čak i terorizam, da ne govorim o ostalim izmima, se koristi kao alatka prema cilju.
    I naravno da će pravi motiv biti zamotan u lijep papir: "Sloboda, smrt tiraniji, demokratija, revolucija, proljeće, vlast narodu" - to ništa ne govori o pravoj svrsi. Vjerovatno je prava svrha sve perfidnija i veća kontrola i pljačka resursa. SAD lobiji u vidu tajnih službi i vojne industrije su imali ogromnu korist od komunizma u CCCP do te mjere da su brzo morali smišljati novog bauka, što je bio terorizam (dok su prije toga podržavali te iste ljude u Afganistanu kao borce za slobodu). Poslije pada komunizma se javila nova prilika u kontroli resursa i prodaji narkotika u društvu gdje je religija oslabljena u zaštiti ljudi od poroka i gdje su svi moralno oslabljeni i lako potkupljivi. Društvo je bilo demoralizirano, korumpirano, laka meta, sa cvjetajućom mafijom. Sve je išlo po planu, pa opijeni uspjehom nisu vidjeli da dolazi Putin.
    I neki vole govoriti da je on samo čovjek, da i on želi da bude bogat. Pa normalno, mi smo svi ljudi, ali također da sad dođe Isus među ljude, rekli bi mu: "Hajde bježi, hipi jedan! Nemam vremena za tvoje gluposti!" Dio borbe za preživljavanje je da kada vidimo čovjeka prvo pomislimo da je došao da nas prevari. U isto vrijeme, ako je fokus samo na preživljavanju, onda to ograničava evoluciju i misli na preživljavanje. To je povezano sa današnjim teroriziranjem ljudi teroristima i bijelim "ne-teroristima" - sužavanje svijesti oko uske tačke želje za preživljavanjem da se ograniči i usmjeri evolucija, ali to je druga tema. Nebitno mi je šta ko misli o Putinu, ali znam da je pružio novu nadu čovječanstvu kao jedna protu-teža. Ako Rusima bude nedostajao teror, uvijek mogu započeti novu revoluciju i masovne masakre.
    Prikaži cijeli komentar
  30. +12
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:20 | 8.11.2017.
    Dobro, Putin je svakako velika povijesna ličnost, a ne "jedan od predsjednika", ali ovo s genijalnošću ne doprinosi ozbiljnosti diskusije . Oprostite na iskrenosti ;).
    Prikaži cijeli komentar
  31. +3
    rezonancija 15445
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:13 | 8.11.2017.
    Makistar....sve potpisujem i samo dodajem da tako veliki genij kao sto je putin jednostavno si ne moze dozvoliti da bude izmanipuliran i da bilo kakvu izjavu za proslavu oktobarske revolucije....ta nece valjda jos i cinistickim boljsevicima nazdravljati nakon sto su od cijele rusije napravili koncentracioni logor...
    Prikaži cijeli komentar
  32. +11
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:58 | 8.11.2017.
    Čekajte malo, ovo više nije politika nego jednostavno neznanje. 7.11 nije nikakav državni blagdan u Rusiji, te ne postoji nikakav protokolarni razlog da se Putin pojavi na Crvenom trgu. Službeno, to je evociranje uspomene na paradu 7.11.1941., i ako bi Putin bio tamo, postavlja se pitanje u kojoj ulozi u tom povijesnom igrokazu. Na toj paradi je kao Vrhovni komandant bio prisutan Staljin, a nešto mi se ne čini da on baš voli takvu paralelu. I u propagandi za njega, i u karikaturama, obično ga crtaju kao Aleksandra III, gdje ima nekog temelja, malo, ali ima.
    @dapi
    Sve što je u Rusiji bilo građansko-liberalnog, je ono malo što je preostalo od Manifesta Nikolaja II 1905, pa do rata, uključujući parlamentarizam, a a na manifest ga je prisilila Prva ruska revolucija. Režim Krenskog bio je režim anglofrancuskih marioneta, što Putin ipak nije, iako ih ima koji tvrde suprotno.
    Prikaži cijeli komentar
  33. -9
    zgoljo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:53 | 8.11.2017.
    @radnik...prijatelju, obrazuj se. Nedaj da te drugi obrazuju. Ti si lupio minus iako mozes i sam vidjeti video o Putinu s youtube-a gdje on to sto sam naveo, rijec po rijec, potvrdjuje. Nemas argumente za dijalog, samo znas lupati minuse, bez razmisljanja glavom, jer je to sve sto si naucio u komunizmu.

    @ivas...prijatelju, imas problem s razumjevanjem logike. Ako kazem da nije u redu ubijanje krscane, to ne znaci da s time smatram da je u redu ubijanje nekrscana. Ja sam krscanin sto znaci da zelim siriti ljubav, jer Bog je ljubav.

    @makistar...sve se slazem s tobom prijatelju osim po pitanju krscanske vjere. Krscanstvo oslobadja, a ne kontrolira. Kontroliraju oni koji upotrebljavaju crkvu i vjeru za manipulaciju, obogacivanje i izivljavanje svojih odvratnih, morbidnih strasti, ali to su pojedinci. Kao sto je bio jedan Juda Iskariotski medju apostolima, tako ima i svecenika koji su pokvareni i podli. Ali vecina katolickih (i pravoslavnih - ista stvar) svecenika su fantasticni ljudi bez kojih bi ovaj svijet bio puno, puno gori za zivjeti.

    Prikaži cijeli komentar
  34. +5
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:38 | 8.11.2017.
    [email protected] Kratko, jasno i sadrzajno!
    Prikaži cijeli komentar
  35. 0
    gori
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:02 | 8.11.2017.
    Tema interesantna, dopada mi se razmisljanje Makistra. Ovde bih dodao nesto o Jevrejima. Mislim da generalno moze da rasvetli zasto je toliko Jevreja u vrhu svtskih zbivanja.

    Ako potrazite broj Nobelovaca iz Jevreske grupacije mislimda ih je oko 185 - 193 (nekad sam prebrojavao, ima na Wikiju). U exYU mi smo imali dva ili tri, sa mnogo vecom populacijom.

    Kad potrazite prosecan IQ po nacijama (ne vidim jevreje al prema jednom istrazivanju iz recimo 1995 njihov prosek je 116). Ako upordite sa podacima sa neta vidi se da su prvi.

    Uz svu rezervu o IQ definicijama to ipak nesto govori, stoga zakljucivanje o jevrejskoj zaveri (cionistickoj) samo zato sto se negde nalze Jevreji ne stoji tek tako.
    iqtestforfree.net/average-IQ-by-country.html
    iq-research.info/en/page/average-iq-by-country

    Prikaži cijeli komentar
  36. +15
    Arkaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:47 | 8.11.2017.
    Mislim da su komentatori izgubljeni u svemiru. Putin je praktičan čovjek i državnik i ništa ne radi slučajno. Kao čovjek koji je decenijama na vrhu državne piramide u jednoj korumpiranoj državi sigurno je našao načina da se pobrine za svoje financijsko stanje. Ne vjerujem u zapadnu propagandu da je jedan od najbogatijih ljudi na svijetu ali sigurno nije sirotinja koja živi od svoje predsjedničke plaće. Nedavno je bio članak o njegovom prijatelju šefu ruskih željeznica koji je smijenjen jer je pretjerao u pljački, pojavile su se i snimke njegove dače / vikendica /. Navodno su im te dače u neposrednom susjedstvu. Treba pogledat snimke dače prijatelja koji je bio tek "željezničar" da bi se čovjek upitao a što posjeduje čovjek koji ga je smijenio jednim potezom. Ko skupi lijepu hrpu novaca i nekretnina teško da će bit oduševljen bilo čime što podsjeća na čuvenu Oktobarsku revoluciju. Izvan osobnog diskursa postoji i onaj državni. Rusija se napada od strane zapadne propagande u svakoj mogućoj prilici, često je poistovjećujući s SSSRom kako bi se iskoristio minuli propagandni rad uložen još od vremena hladnog rata koji još odzvanja u nekim starijim glavama. Svojom pojavom i eventualnim isticanjem nekih pozitivnih rezultata Oktobarske revolucije Putin bi samo dao municiju neprijateljima a ne bi pobrao puno plodova kako vanka tako ni doma...
    Prikaži cijeli komentar
  37. +9
    dapi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:43 | 8.11.2017.
    Ne znam zašto se Putina stavlja isključivo u analogiju s carem Nikolom, kao, Putin je nastavljač carizma nakon boljševičkog prekida.
    U društveno-ekonomskom i općem historijskom smislu Putin je zapravo nastavljač Privremene vlade Kerenskog, one građanske buržoaske vlade koja je na vlast došla Februarskom revolucijom. Možda ga zato jučer nije bilo na Crvenom trgu.
    U razvijenim zemljama Zapada imamo kontinuitet građanske liberalne demokracije (i kapitalizma) od nekoliko stoljeća. A u Rusiji je ta građansko-kapitalistička faza trajala osam mjeseci unutar iste godine, od Februarske do Oktobarske revolucije.
    Mogu oni sad stavljati težište proslave na Drugi svjetski rat, ali pravi cilj Oktobra je bio samo jedan - rušenje kapitalizma. Kojeg u Rusiji tada i nije bilo nešto previše, pa se može reći da je Lenjin direktno iz feudalizma skočio u socijalizam. Onih 8 mjeseci kapitalizma Privremene vlade Kerenskog nastavilo se tek 1991.
    I kako će sad jedan Kerenski 2.0, dakle nastavljač kapitalizma (Putin) slaviti one koji su srušili ono što on sada nastavlja?
    Prikaži cijeli komentar
  38. +15
    ivas
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:43 | 8.11.2017.
    Pa za početak, osobno ne bih nikad postavljao problem u smislu "mrzitelja Isusa Krista i ubojstvo milijuna kršćanskih Rusa" (znači - OK je pobiti nekršćanske?) jer je to notorna glupost, ali ovo o Židovima stoji.
    Čak, postoje određena prešutne teze da su Nijemcima kasnije dane odriješene ruke u vezi svojih nekoliko milijuna Židova upravo kao zid boljševizmu od kojeg se Zapad i te kako bojao (paranoično čak do konca 50-tih godina).
    Vidjet ćemo što će reći arhive ako doživimo njihovo otvaranje.
    Prikaži cijeli komentar
  39. +28
    Safir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:41 | 8.11.2017.
    Ruski politički pravac je (bar meni) jasan od samog početka, a on glasi business, lova, očuvanje tradicionalnih vrijednosti i nacionalnog identiteta.
    Ne kužim zašto je autor imao iluziju da je Putin socijalista. U ovih 17. godina ja to nigdje nisam vidio. Istina, doprinijeo je smanjenju siromaštva, ali svakako ne kroz socijalne programe, nego kroz snažan ekonomski rast.
    Istina, u više navrata je govorio kako je raspad SSSR-a geopolitička katastrofa, ali ne u kontekstu ideologije, nego u kontekstu adekvatne protuteže SAD-u.
    Prikaži cijeli komentar
  40. +4
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:39 | 8.11.2017.
    zgoljo...ja sam ti lupio minus...zato šta ti lupaš svašta..niđe veze...
    Prikaži cijeli komentar
  41. +16
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:39 | 8.11.2017.
    Ljudi polako shvaćaju da Oktobarska i Francuska revolucija ili bilo šta nije sasvim onakvo kako se reklamira. I treba vremena da većina to shvati pa je potrebna opreznost, da se ne povrijede obožavatelji.
    Uravnotežen odnos bi bio da se posmatraju dobre i loše strane bez navijanja. To je jednim dijelom smjena jedne elite da bi zavladala druga elita. Jednim dijelom može biti rušenje starih ograničenja novim silama koje bujaju, ekonomskom sistemu, industrijalizaciji, kapitalizmu, sa svojim vrlinama i manama. Sa novim školskim programima za mentalno programiranje i ograničavanje. Novim sistemom za kontrolu koji se manje oslanja na religiju i otvoreno vladanje, više na medije i političke spletke, manipulaciju političara i glasača.
    Ono što mi prvo smeta kod tih revolucija je ubojstvo kraljeva i njihove djece. Može se povući paralela sa ubijanjem Sadama i Gadafija, kao da se radi o istom potpisu. Ili kada SAD sa ekipom nasilno "uvodi demokratiju" umjesto da pusti društvo da prirodno napreduje u svom smjeru, što ne mora biti tip demokratije kakav je u SAD-u nego sistem prilagođen vremenu i lokalnom mentalitetu. To uplitanje je rezultiralo haosom i terorizmom, ogromnim razaranjem i žrtvama.
    Slično požurivanje promjene se dešavalo i u Oktobarskoj revoluciji. U Francuskoj revoluciji se prvi put u istoriji pojavio izraz "teror" - izazivanje općeg straha u političke svrhe. U Ukrajini se također pojavilo stanje straha nakon nasilnog svrgavanja Janukovića, i teror i rat i raspad države, a Januković je pristao u pregovorima sa EU da siđe sa vlasti, to jest, organizira nove prijevremene izbore. Sve se moglo riješiti mirno. Cionistički oligarsi izbijaju na vrh Ukrajine, organiziraju nacistička divljanja. Ko je pogurao stvari? Prije svega SAD. Kao da su arhitekti revolucija preselili u SAD.
    I Putin vodi Rusiju u toku borbe protiv revolucionara/terorizma u Siriji koji se pojavio na krilima revolucije, to jest arapskog proljeća. Nastalo spontano ili namjerno, tu su SAD, CIA, NATO, Mossad, Britanija... spremni da upravljaju sa tom revolucijom i ubacuju oružje.
    Kada bi Putin podržao Oktobarsku revoluciju, podržao bi taj vjetar usmjeren protiv Rusije i svijeta, iskorišten za oblikovanje Novog svjetskog poretka. Koji želi da sruši Putina sa vlasti takođe.
    Dakle, postoji više mogućih razloga zašto je Putin oprezan:
    - jer se nalazi kao potencijalna meta revolucije (upravljano SAD-om, kao što je već pokušavano)
    - jer smatra da je Oktobarska revolucija vođena od strane nečasnih ljudi vođenih nečasnim motivima
    - jer smatra da je to urađeno na grub i pogrešan način
    - jer se iste sile koje su stojale iza te revolucije (i drugih u to vrijeme) danas nalaze iza SAD-a i terorizma, i da dalje pokušavaju da pokore Rusiju, ljuti poslije progona cionističkih oligarha u Izrael i jer im se neko suprostavlja u širenju kontrole.
    Prikaži cijeli komentar
  42. +5
    zgoljo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:01 | 8.11.2017.
    A šta da slavi?! Ubojstvo carske obitelji? Ubojstva milijuna krscanskih Rusa od strane boljševika predvođenih mrziteljima Isusa Krista? I sam Putin je rekao da su 80-85% boljsevickog i menjsevickog vodstva bili Židovi.
    m.youtube.com/watch?v=bN8ianIJ1Sk

    Ako želite lupati minuse, barem probajte opovrgnuti ovu činjenicu.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.