Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

SAD traži od Turske da odustane od kupnje ruskog S-400 sustava: "Ozbiljno smo zabrinuti"

Američki državni tajnik Mike Pompeo upozorio je tijekom jučerašnjeg dana kako je SAD "ozbiljno zabrinut" zbog turske namjere kupnje ruskog S-400 sustava ističući još jednom kako taj protuzračni sustav nije kompatibilan s NATO obranom.

Svoju zabrinutost izrazio je za vrijeme jučerašnjeg susreta s turskim ministrom vanjskih poslova Mevlutom Cavusogluom tijekom sastanka NATO ministara vanjskih poslova u Bruxellesu.

Neimenovani američki dužnosnik rekao je u razgovoru za Reuters: "Državni tajnik naglasio je ozbiljnu američku zabrinutost... ukoliko se ta kupnja desi. Poručio je Cavusogluu da razmotri sustave koji su kompatibilni s NATO obranom".

Drugim riječima, SAD želi da Turska odustane od kupnje ruskog sustava te da umjesto toga po mogućnosti kupi američke Patriot sustave.

Vezano uz temu:
Zašto Moskva podržava tursku invaziju u Sjevernoj Siriji i koji će biti sljedeći potez turske vojske?

Analiza: 3 razloga zašto Turskoj sada treba ruski S-400 sustav

Izvori:

Reuters | RT

Komentari

(27):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +4
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:40 | 29.04.2018.
    Samouništavajući čip je nešto poznato u svjetskoj praksi oko 40 godina, ustvari, karakterističnije za to vrijeme. Maloserijski čip za S-300 i programiranje na njegovoj bazi je priča za sebe, ali ne bih u to, jednostavno zato što se o tome malo zna, ali bit je u tome da je S-300, silom prilika, programiran u binarnom kodu (mašinskom/strojnom jeziku) tog procesora.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +1
    Zvrk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:26 | 28.04.2018.
    A kad će stvarno dobiti taj sustav...moglo bi proći neko desetljeće najmanje. Plaćat će se u ratama.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +2
    ZagorZG
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:22 | 28.04.2018.
    Ja sam jednom cuo da ako netko neovlasten pokusa rastaviti S-300 unutra se aktivira eksploziv i raznese neke kljucne komponente
    Prikaži cijeli komentar
  4. +6
    t0mekk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:00 | 28.04.2018.
    Cini mi se da poneki komentatori ovde bas podcenjuju (namjerno ili ne) Rusiju ili bilokoga. To je business,pa zar mislite da su greske dozvoljene u tako bitnoj zadevi kao ova s400 ili slicno? Pa tu su miljardni poslovi ipd. Normalno da su Rusi zastitili (kao sto bi bilotko-coca cola)...kao da su rusi neki papucarji pa samo da nesto prodaju pa nema veze sta ce biti posle. Malo pogooglajte tko u zadnje vreme najvise skladisti zlato...
    Prikaži cijeli komentar
  5. +6
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:03 | 28.04.2018.
    gamoc,
    Nisu u pitanju kodovi i sifre,nego jednostavno neke vazne komponente su tako dobro zastićene da se u opste ne mogu ni rastavljati ni kopirati...
    Rusi su sve to zastitili do maksimuma....
    bezdlake.com/zastita-od-kopiranja-rusija-je-vesto-zastiti...
    Dakle,jednostavno,NE MOGU kopirati ....nije to smijurija,nego velika pamet i velika inteligencija...
    Rusi se nimalo ne sale.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +7
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:53 | 28.04.2018.
    ZASTO I ZBOG ČEGA TURSKA ZELI S-400
    U jeku zaoštravanja odnosa sa Zapadom, Ankara namerava da nabavi oružje iz Rusije. Glavni problem je cena, pa otuda i zahtev da se kupuje na kredit. S-400 može da štiti objekte u radijusu od 400 kilometara
    Rukovodstvo Turske je zatražilo da joj Rusija proda najnovije sisteme S-400, a kupovina bi se obavila na kredit. Da se o tome razgovaralo nedavno u Moskvi potvrdio je generalni direktor “Rosteha” Sergej Čemezov. Hoće li Moskva odobriti Turcima ovakav način kupovine još nije odlučeno i o tome pregovara Ministarstvo finansije Ruske Federacije.

    - Sve dok se ne potpiše ugovor o kreditiranju mi ne nameravamo da potpisujemo ugovor o prodaji S-400 - objasnio je Čemezov. Uoči posete Moskvi Tajipa Erdogana turski mediji su mnogo pisali o tome da je kupovina S-400 “gotova stvar” i samo treba da se stavi potpis na ugovor. Međutim to nije tačno jer nije obezbeđeno ono najvažnije, a to je novac. Osim toga mnogima se u Moskvi nametnulo pitanje kako to Turska hoće da kupi ruske sisteme S-400 iako je članica NATO i često se ističe da u toj vojnoj organizaciji odmah posle SAD ima najveću armiju.

    - Ako kupi S-400, Turska ne namerava da ih uključi u sistem NATO. To se sigurno neće dogoditi - kazao je ministar odbrane Turske Fikri Išik. Neosporno je da su odnosi između Amerike i Severne alijanse sa jedne strane i rukovodstva u Ankari sa druge, zahladneli posle pokušaja državnog udara u Turskoj. Ali do sada Turska nije govorila o tome da namerava da izađe iz tog vojnog saveza niti da uskrati gostoprimstvo njihovim vojnim bazama. Osim toga, Amerika je najavila da namerava da modernizuje svoje “patriote” koji su osnova PVO zaštite SAD i njenih saveznika. Naravno da deo troškova za modernije “patriote” moraju da snose svi zajedno. Eksperti koji su upoređivali S-400 i “patriote” tvrde da su najnoviji ruski sistemi superiorni. I jedni i drugi namenjeni su za zaštitu od napada iz vazduha kao i obaranje bojevih glava balističkih raketa. Amerikanci su “patriote” koristili u Iraku kada je armija Sadama Huseina gađala balističkim raketama “abas” i “husein” saudijski grad Dahran, gde se u blizini nalazila američka vojna baza. Amerikanci su predvideli takvu mogućnost pa su imali nekoliko baterija “patriota” u Saudijskoj Arabiji i Izraelu. Od 91 iračke rakete Amerikanci su oborili samo 45 iako su upotrebili svojih 158 raketa. Tada je u američkoj bazi poginulo 28 vojnika. Veliki problem “patriota” je mali domet raketa, samo dvadesetak kilometara i maksimalna visina sedam kilometara. S-400 može da štiti objekte u radijusu od 400 kilometara. Osim toga, raketa S-400 može da sruši cilj koji leti na pet metara od zemlje, dok je kod “patriota” najniža visina 60 metara. Sve letelice koje su na manjoj visini od 60 metara “patriot” ne registruje.
    "PAMETNI" KONTROLOR
    Domet sistema S-400 je različit i zavisi od rakete koju koristi. Ranije se govorilo da je zona koju pokriva S-400 oko 250 kilometara. Ali kasnije su se pojavile informacije da sa najnovijim tipovima rakete i radara ona može da kontroliše nebo na rastojanju od 400 kilometara. Osim toga, S-400 može da razlikuje na radaru svoje letelice od protivničkih. Koliko košta S-400 može da se zaključi iz cene koju su već platili Kinezi. Oni su 2014. kupila četiri diviziona S-400 za 1,9 milijardi dolara ili 475 miliona za jedan sistem. Poređenja radi, cena američkih kompleksa THAAD je oko 2,3 milijarde.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +5
    miro72
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:44 | 28.04.2018.
    Das se nadovežem . Turci su povukli svo zlato iz americke pricuve.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +8
    Argonaut
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:09 | 28.04.2018.
    Osobno mislim da će na kraju Turska odustati od te kupnje, jer će od Usanaca dobiti zauzvrat neki ustupak, možda nešto u vezi s Kurdima ili pak izručenje Gulena. Vašingtonski režim jednostavno ne smije dopustiti takvo ponašanje Turske, to mu ne dopuštaje njegove gazde, vojno ind. kompleks (MIC), pa će učinitit sve, a ma baš SVE što bude potrebno da to spriječi.
    Ova (ne)kupnja S-400 je silno značajan lakmus papir za buduće geopolitičke odnose u svijetu
    Prikaži cijeli komentar
  9. +6
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:41 | 28.04.2018.
    Možda se Turci pripremaju da riješe kurdsko pitanje i pružili su podršku zadnjem napadu na Siriju samo da zbune budućeg protivnika. SAD se može pouzdati u zračnu premoć, a kopnenu teško može postići. Zato treba prvo pripremiti teren i za zračne bitke. Ako to uzme maha, rat se može proširiti i na Izrael kojeg ionako stalno nešto svrbi pa sam ulijeće u sukobe.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +5
    hrast
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:28 | 28.04.2018.
    Neko ko je stvarno " jak " u svemu, nema nikakvog razloga, da je zabrinut - niti malo niti ozbiljno.
    Prikaži cijeli komentar
  11. -2
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:23 | 28.04.2018.
    Drugim riječima smijurija.ali lukavo.
    Turska neće moći da samostalno opali niti jednu raketu, ako to ne dozvole Rusi.
    ( ako je to tako a je, očito je da je tako i sa drugim sustavima S-400 u drugim zemljama ) Te države koje to kupuju nisu samostalne a sustav je njihov, samo formalno ali ne i stvarno.
    To navodi na zaključak da će o svemu odlučivati Rusi odnosno dogovori o među ravnoteži između Rusije i USA.
    Prikaži cijeli komentar
  12. 0
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:12 | 28.04.2018.
    Sličan američki sustav MIM-104 "Patriot" pokriva 180 km u jednom smjeru.
    To je jedan od ključnih faktora zbog koga je Turska odlučila kupiti ruski sustav protuzračne obrane S-400 jer on pokriva 400 km.
    Međutim,
    nećemo im dati ni elektroničke kodove ni šifre.Samo Rusija će moći tehnički opsluživati ove rakete, tako da oni [Turci] neće dobiti pristup sustavima", rekao je ruski vojni izvor . Turska je inzistirala da joj damo lozinke i omogućimo im kontrolu, no mi smo to odbili", rekao je spomenuti izvor.
    To je međutim jako nepovoljno za Tursku.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +11
    karantanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:03 | 28.04.2018.
    gamoc, nisam siguran da će ameri odbiti da turcima prodaju f-35. To nedonošće još nije pokazalo kvalitete za koje se reklamira,a izgleda da ima niz nedostataka. Ako ameri turcima neće da prodaju f-35 ima ko hoće i to da proda avione bez felera.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +6
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:02 | 28.04.2018.
    Problem je izgleda sto se ti neko glavni dijelovi S-400 NE MOGU kopirati.
    Rusi su dali po tom pitanju izjave u kojim se sa 100 %-tnom sigurnosći tvrdi da je nemoguće kopirati te glavne komponente..
    Kako su to uspjeli ,NE ZNAM,ali po toj logici,mogli bi slobodno i Amerima prodati S-400 i sa sigurnosću tvrde da ovi ne mogu kopirati...U ostalom,kad prodaju turcima,ko da su prodali i Amerima,kad se Erdo samo preokrene,no evidentno,Ruse to nimalo ne zabrinjava.
    Dakle,po Rusima,nema ničeg spornog u prodaji.
    Sad,po pitanju rusko-turskih S-400,radiće navodno zajedno,imaće zajedničku proizvodnju,ali te glavne najvaznije komponente,Turci NEĆE moći niti kopirati niti znati...
    Tako kazu Rusi.
    A opet,jasno je da ti S-400 i NISU isti kao oni koji su namijenjeni za ruske trupe...
    Ti S-400 koji se prodaju su verzije namijenjene za izvoz....svakome je onda jasno sta to znači,ali ipak ga svi zele,a on nije nimalo jeftin.
    Pozdrav!!!
    Prikaži cijeli komentar
  15. +2
    shinobi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:53 | 28.04.2018.
    @astrolila: I moja procjena je bila oko 60%, mozda netko ima provjerene brojke?
    Prikaži cijeli komentar
  16. -4
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:51 | 28.04.2018.
    nije sve to baš tako...
    cit ,,
    Zvaničnik NATO-a upozorio je Tursku na još nekonkretizovane posljedice ukoliko nabavi S-400, ali je turski predsjednik Erdogan izjavio da su veze njegove zemlje s alijansom bliske i da bi Turska mogla razmotriti ponudu za nabavku raketa Patriot ili drugih sistema protuzračne odbrane od NATO saveznika......,,
    Prikaži cijeli komentar
  17. +12
    t0mekk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:44 | 28.04.2018.
    Živimo u doba ''zabrinutosti''.
    Prikaži cijeli komentar
  18. +11
    astrolila
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:41 | 28.04.2018.
    60% usa ekonomije je vojno, oni bankrotiravaju ako nema ratova, very simple
    Prikaži cijeli komentar
  19. +5
    neven
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:39 | 28.04.2018.
    @gamoc
    Mislim da su trenutno ameri desperatni za dobiti saznanja o ruskim vojnim tehnologijama a S400 koji bi se ev.prodao Turskoj sigurno bi bio dobar i unikatan ali...ne baš isti kao u ruskoj trupi.
    Prikaži cijeli komentar
  20. +7
    ZagorZG
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:36 | 28.04.2018.
    to je i za Rusiju rizik jer mogu Ameri kopirati dijelove S-400 koji su bolji od američkih ...
    Prikaži cijeli komentar
  21. +11
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:33 | 28.04.2018.
    Jasno je da s400 moze trebati samo onome tko se misli boriti protiv americkog ili izraelskog zrakoplovstva. Tako da je Pompeo na neki nacin u pravu. Nece da mu se blefira.
    Prikaži cijeli komentar
  22. -4
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:32 | 28.04.2018.
    znaju i za istočne i za zapadne sustave ( s tim da su neki zapadni iskušani u borbi )
    nema ti nikakove mistike, financijski uvjeti u kupoprodaji su važni.
    drugo, jako važan je i tehnički detalj. Ako Turska surađuje i mijenja tajne sa Rusima amerikanci nisu ludi da im prodavaju svoje najmodernije lovce. Turska nije sada partner od punoga povjerenja i mi joj ne prodajemo naše tajne tehnologije na f-35.tako vjerojatno misle.
    ps.
    s tim da je to možda i jedan od razloga što Rusi prodaju Turcima svoj s-400 jer se nadaju doći do zapadne tehnologije.
    Prikaži cijeli komentar
  23. +6
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:18 | 28.04.2018.
    davok,
    Po svemu sudeći ni S-300 nije vidzen ali ZNAJU.....
    Kako ????
    Imaju parametri koji se ispunjavaju na vjezbama....
    Po tim parametrima valjda znaju !!!
    Prikaži cijeli komentar
  24. -5
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:14 | 28.04.2018.
    Nije tu ništa čudno.
    Vojni obziri i trgovina su povezani.
    Izvolite kupiti S-400 ali mi vam tada nećemo prodati naš Lockheed Martin F-35 Lightning II ,višenamjenski jednomotorni borbeni zrakoplov pete generacije.
    Prikaži cijeli komentar
  25. +7
    davok
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:06 | 28.04.2018.
    S 400 jos nije viđen u borbi (sva sreca da nije), a dali je S 300, prethodnik popularnog S 400 viđen i dokazan u brobi?
    Prikaži cijeli komentar
  26. +12
    shinobi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:32 | 28.04.2018.
    Mene zanima koliko (procentualno) americke privrede neposredno i posredno profitira od vojno-industrijskog kompleksa (ili egzistira na njemu). Mislom da je brojka velika, pad prodaje i potrosnje (ratovi) bi se dramaticno odrazili na njihov opci stadard (a narocito na dzepove pojedinaca). Zato imamo jednu drzavu na planetu koja je u konstantnim ratovima od 2. svj. rata naovamo.
    Prikaži cijeli komentar
  27. +14
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:25 | 28.04.2018.
    Zasto?????
    Ako kupe ruske,onda bi mogli i ostali početi kupovati ruske,a ne njihove...
    A oni zele da prodaju SVOJE...
    Ako se ovaj trend nastavi,Ameri gube klijentelu....
    Nevjerovatno koji je interes za S-400,a nikad nije vidzen u stvarnoj borbi....
    Znaju,znaju...nisu ni ovce vise ono sto su bile....NEĆE ni ovce vise da bleje kako su blejale prije...
    Zbog tog drugačijeg blejanja se prasina dize,NE zbog S-400.
    Pozdrav!!!
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.