Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Pritisak se pojačava: Ogroman prosvjed protiv odcjepljenja u Barceloni - iz Madrida tvrde kako je na ulice izašlo više od milijun ljudi, iz Belgije poručili kako Puigdemont može zatražiti politički azil kod njih

Do koje mjere je Katalonija podijeljena danas se još jednom pokazalo u punoj snazi - stotine tisuća izašle su na ulice kako bi prosvjedovali protiv katalonskog odcjepljenja od Španjolske, ali ne samo u Madridu, već i u Barceloni.

Kako prenosi BBC, nekoliko stotina tisuća ljudi izašlo je na ulice Barcelone kako bi pozvali na španjolsko jedinstvo. Tamo, kao i ranije u Madridu, mogli su se čuti pozivi na uhićenje i zatvaranje katalonskog predsjednika Carlesa Puigdemonta, kojeg je Madrid u petak razriješio svih dužnosti, a on je pak proglasio katalonsku neovisnost (koju niti jedna zemlja nije podržala).

Uz brojne španjolske nacionalne zastave mogle su se vidjeti i brojne EU zastave. Prosvjednici su svakako zadovoljni činjenicom da je EU stala jednoglasno na stranu Madrida u ovoj situaciji.

Kako stvari sada stoje, izgleda da se Puigdemont nalazi u sve težoj situaciji. Zanimljivo, jedan belgijski ministar danas je rekao kako Puigdemont može dobiti politički azil u Belgiji, ako ga zatraži.

VIDEO: prosvjed za španjolsko jedinstvo, Barcelona, 29.10.2017.

Pritisak na katalonske separatiste se pojačava i izgleda da je to taktika Madrida - eventualno ih protjerati iz Katalonije.

Policija u Kataloniji poručuje kako se danas na ulicama Barcelone okupilo oko 300,000 ljudi, no organizatori i vlasti u Madridu tvrde kako je broj bio i znatno veći - više od milijun ljudi.

Vezano uz temu:
Pregled reakcija iz Europe i svijeta o katalonskom proglašenju neovisnosti: Gotovo jednoglasna potpora Madridu, ali na strani Barcelone je barem jedna europska zemlja

Dva pogrešna koraka Madrida i dobili smo nezavisnu Kataloniju: Analiza - Što će se dogoditi sutra, tko Barcelonu tajno podupire i je li Rajoy spreman silom spriječiti proglašeno odcjepljenje?

Koliko je Pirenejski poluotok daleko od Balkanskog? Slučaj Katalonije i Hrvatske u kontekstu odcjepljenja od Španjolske i Jugoslavije

Jedan kralj i dvije slike: može li Felipe spasiti Španjolsku?

Prava bitka za Kataloniju kreće tek nakon proglašenja neovisnosti: Kakvu novu državu žele njene političke elite? Od euroatlantskog kontinuiteta do revolucionarnog anti-kapitalizma

Uvrnuta logika Bruxellesa: Zašto je sporna katalonska neovisnost?

Izvori:

BBC

Komentari

(37):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +1
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:34 | 30.10.2017.
    @dapi
    Sad bismo mogli ući u diskusiju o anarhizmu, ali ostavimo to za drugu priliku. Btw, CUP je prilično dobro surađivao s anarhokomunistima u DNR dok nisu slomljeni. Ali, koristili su trikolor Španjolske Republike.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +2
    dapi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:07 | 30.10.2017.
    @hint
    Pa i mislio sam zapravo najviše na onu idejnu struju koju propovijeda CUP (iako sam svjestan da su oni manjina i u katalonskom parlamentu, imaju tek deset zastupnika). Koliko sam shvatio, oni zamišljaju Europu kao konglomerat malih narodnih republika, čije bi unutrašnje ustrojstvo bilo izazov za sadašnji neoliberalni model. Zametak toga vidimo i u Donjecku i Lugansku, iako tamo to nije toliko ideološki nabrijano, čini mi se.
    Po nekim aktualnim anketama koje sam vidio, ispada da bi na izborima u prosincu Republikanska ljevica (ERC) dobila više glasova od Puidgemontove stranke. Doduše, projekcije su da bi cijela sadašnja vladajuća koalicija dobila oko 10 posto manje glasova nego na zadnjim izborima, što bi značilo 61-65 zastupnika (a treba im minimalno 68 za parlamentarnu većinu), pa ne znam gdje bi našli još tih par zastupnika, jer Podemos očito nije za odcjepljenje.
    Prije dvije godine Syriza nije uspjela ništa napraviti, iako je obećavala, jer grčki BDP iznosi svega 2-3 posto europskog BDP-a, pa su zato krokodili iz Bruxellesa i mogli (i morali) slomiti Syrizu prije španjolskih izbora krajem 2015., jer da je na tim izborima pobijedio Podemos (a ankete su na to ukazivale), to bi već bio ozbiljniji izazov za ovakvu EU, pošto Španjolska ima, mislim, oko 11 posto europskog BDP-a. Da je Podemos tada uspio formirati vladu, imali bismo dvije europske zemlje koje se protive politici Bruxellesa, a zajedno nose 13-14 posto BDP-a Europe. To bi već bila nekakva polazna osnova za mijenjanje stvari.
    Zato kažem da mogućnost promjene možda leži u tim manjim državama, ako se u njima uspiju artikulirati lijeve vlade. Recimo, ako se ljevičarska Škotska uspije odcijepiti u sljedećem referendumu, pa onda vidimo da nova premijerka Islanda ima ozbiljne kritike na kapitalizam, pa Katalonija i još nekolko takvih državica.
    Hoću reći, kad bi se uspio oformiti/povezati nekakav savez ili zajedničko djelovanje nekoliko takvih državnih entiteta u Europi, koji bi skupa nosili bar 10-15 posto europskog BDP-a, to bi bila neka šansa. Ovako, ne vidim izlaz iz neoliberalne klopke.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +4
    dino10
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:12 | 30.10.2017.
    A sto ti Vladek68 toliko insistiras na tenkovima? Zar stvarno mislis da tenkovi rjesavaju sve probleme?
    Prikaži cijeli komentar
  4. +5
    korisnik9642
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:16 | 30.10.2017.
    Njihova granice nicu crtali na Jalti, stoga nema mrdanja!
    Prikaži cijeli komentar
  5. +5
    egérke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:00 | 30.10.2017.
    Ne samo to, Girona je grad iz kojega je Puigdemont. Simbolika na više razina.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +5
    Velaga5
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:30 | 30.10.2017.
    Girona, mali katalonski klub, pobijedio je kraljevski Real Madrid. Poučno.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +9
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    02:56 | 30.10.2017.
    @dapi
    Hajdemo bez iluzija. Projekt nezavisne Katalonije u režiji Demokratske Europske Stranke Katalonije je nešto što se dešava u okviru lutanja EU u vezi sa svojim budućim uređenjem, dakle, ta stranka je tražila šansu da ostvari nacionalne ciljeve u Europi regija, dakle u politici demontiranja nacionalnih država, što je dovelo do toga da u ključnom trenutku ostane bez otvorene podrške bilo kojeg bitnog faktora u svijetu. Jer politika rušenja nacionalnih država ozbiljno šlajdra, ma koliko Macron gurao taj projekt. Svakako, u španjolskim prilikama, imamo godišnje 10 milijardi eura neto odljeva iz Katalonije za Madrid, a dični rahojevci kradu bez mjere, samo ih strogi sudovi nekako oslobode, pa nije čudo da to hranjenje parazita iritira. Sad dodaj bitke od prije 400 godina, vlastiti jezik i tako dalje. Ali mala država ima i male šanse i protiv velikog kapitala i protiv birokracije europskog centra. Iako, može se razumjeti stav - poslove nama, a Španjolci nek se drže koride, hodočašća, rožarija i zahrđalih helebardi. Onda imaš ERC, koja jeste ljevica, ali se upustila u projekt zajedno sa ovima. Potpuno je nejasno kako bi vladali zajedno, a i strategiju borbe za nezavisnost nisu uspjeli ozbiljno napraviti u okviru koalicije, ona je do sada bila u improviziranom gandijevskom stilu sa elementima mediteranskog karnevala, tako da siroti falangisti i nemaju s kim da se potuku, moraju teško provocirati. Sada ERC najavljuje blok sa Podemosom, ali to ne ide uz separatizam, išlo bi uz federalizam. Uostalom, i lokalna PSOE masovno prelazi njima. I svakako, CUP, jedini koji bi bili spremni ozbiljno braniti Kataloniju, ali za njih je nacija sredstvo, a ne cilj.
    Za sada je sve samo pokazalo dubinu unutrašnje krize i Španjolske i EU, ali, ustvari, ništa posebno dramatično još se nije desilo. Neki doduše najavljuju da bi uskoro moglo.
    Dakle, moram proširiti ono što sam jednom ranije rekao. Pitanje je ima li negdje manji štek para da se podrži aktivnost dijela CUP-a ako se zakuha ozbiljno, i ima li velikog novca u bankama Andorre, i čijeg, (ipak Katalonci jednu državu imaju, iako jako malenu) da se financira otpor "gandijevskog tipa".
    Prikaži cijeli komentar
  8. +7
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    02:54 | 30.10.2017.
    @vladek68
    Ostaje mi samo konstatirati neslaganje. Čista demonstracija moći, zamišljena da će proći bez pucanja, dobra je i moguća tamo gdje nemaš nikoga koji upravo to čeka. Siguran sam da Madrid nije siguran u to da ga nema. Čak sam prilično siguran da takvi postoje. Iako to nikako nije Carles Puigdemont. Uostalom, ne vučem ovamo baš sve što pronađem.
    I opet ne znam kako primijeniti vodene topove na mirne, najavljene i prijavljene skupove.
    Prikaži cijeli komentar
  9. 0
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:39 | 30.10.2017.
    @vladek68
    Shvatio sam i prvi put.
    Pohapsiti stotinjak ljudi i spaliti im kuce, a potom ih povjesati na bandere.
    Ako ne bude dosta onda tisucu.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +3
    vladek68
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:20 | 30.10.2017.
    S druge strane,ukoliko pošaljete nekolicinu policajaca sa pendrecima,time doslovno mamite one najbudalastije da se "proslave" količinom svojih hormona.

    Ja sam svojevremeno bio donekle aktivan buntovnik i na prosvjedima ovakvog tipa,pa imam iskustva s time.
    Doduše moji razlozi tada su bili različiti,ali svakako znam šta treba napraviti i da se situacija zakuha i da se situacija smiri.
    Toliko...
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    vladek68
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:13 | 30.10.2017.
    @ dapi
    @ marjo i ostali koji barem pokušavaju razumijeti što želim naglasiti,čak i kada me u potpunosti ne podržavaju.
    Ukoliko pažljivo iščitate što pišem,primijetićete da nigdje nisam rekao da sam apsolutno protiv katalonske samostalnosti u bilo kojem obliku.To je zbog toga što uopće niti ne mislim da se ovdje radi i o minimalnoj mogućnosti neke samostalnosti.Naprotiv,ovako glupom akcijom neka stvarna samostalnost Katalonije je svjetlosnim godinama dalje nego što je bila prije nekoliko mjeseci.Još sam u početku sve ove frke govorio da trenutak i uvjeti u kojima je došlo do sveg ovoga ne mogu biti gori.
    Ovo je jednostavno ishitrena i bezrazložna akcija(barem u ovom trenutku),koja je već kao ideja bila osuđena na propast.
    Posljedice ovakve akcije će biti dijametralno suprotne od onoga što se načelno njome htjelo napraviti.
    Eh,sad ćemo još malo o tenkovima i dugim cijevima.
    Radi se o tome da što više snage i odlučnosti se pokaže,to je manja mogućnost da će to oružje biti upotrijebljeno.Dovoljna je i sama nazočnost rečenih oružja.Da budem razumljiviji:Koja je zemlja sa nuklearnim naoružanjem napadnuta?
    Tenkovi bi svakako trebali biti naoružani vodenim topovima,duge cijevi gumenim mecima.Svakako bi i policija trebala pokazati da se ne misli šaliti.
    Radi se o sredstvu odvraćanja,a ne nužno brutalne prisile.
    Kolovođe svega ovoga bi svakako trebalo strpati u zatvor,zbog štete učinjene katalonskom narodu...
    Prikaži cijeli komentar
  12. +11
    JollyRoger
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:59 | 30.10.2017.
    Ove je sve hrvatska zavjera da se poveca broj turista, prvo su infiltrirali grcku i koristeci jaki njemacki lobby zaduzili je, onda su koristeci stare titove veze napravili nered u siriji kako bi napali tursku i francusku, sad je spanjolska na redu, italiju ne diraju, jer papa ne da :D Crospiracy kazem vam
    Prikaži cijeli komentar
  13. +2
    Velaga5
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:33 | 30.10.2017.
    @marjo, ne znam kako kao pripadnik maloga naroda možeš podržavati to da veliki imaju pravo gaziti male!?
    Prikaži cijeli komentar
  14. +3
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:12 | 30.10.2017.
    @marjo
    Ostaje mi samo pozdraviti, kao dobar Španjolac, sa ¡Viva la muerte!
    Prikaži cijeli komentar
  15. +1
    marjo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:09 | 30.10.2017.
    @vladek68, pozorno sam čitao, čak se i solidarizirao.
    (ne slažem se sa "dugim cijevima" ali punoj mjeri podupirem policijsku akciju koja uključuje represiju)
    Prikaži cijeli komentar
  16. +13
    dapi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:08 | 30.10.2017.
    Danima pratim Vladekove herojske napore da nam ukaže kako većinski podržavamo nerazumnu iluziju, koja će na kraju najviše naštetiti samoj Kataloniji. Pa iako sam po ovom pitanju na "drugoj strani barikade", odajem mu počast i na jobovskom strpljenju dok po njemu pljušte minusi, i na argumentaciji.
    U suštinu ove katalonske drame ne bih ulazio jer sam pristran - zbog svoje uloge i sudbine u ratu 1936-39 Katalonci kod mene u startu imaju tolike simpatije da ne mogu biti objektivan u današnjici.
    Ali čini mi se da bismo s eventualnom katalonskom državom dobili u Europi jednu vladu, ako ne baš napola socijalističku, a onda bar značajno ljeviju od europskog prosjeka. A to bi mogao biti prvi sitni koračić u preustroju EU.
    Ja nisam protiv EU - dapače, mislim da je stvaranje EU bila zadnja velika ideja u Europi. Ali kad imaš ovakvu neoliberalnu EU, onda se gube one njene kvalitete zbog kojih je potrebna i potencijalno dobra.
    Osim toga, kad su države manje, rastu šanse za uspostavom raznih vrsta samouprave i direktne demokracije, što nas opet vodi progresivnijim oblicima društva od današnjih.
    Katalonska časna sestra Teresa Forcades, inače ljevičarska aktivistkinja, u svojoj knjizi "Bez straha" kaže, objašnjavajući zašto zastupa nezavisnost Katalonije: "Što jedinice političkog samoupravljanja budu manje, bit će bliže potrebama ljudi."
    A ja bih dodao: I što budu više orijentirane prema socijalističkom tipu društvenih i ekonomskih odnosa, bit će lakše slomiti sadašnju neoliberalnu hegemoniju Bruxellesa.
    Prikaži cijeli komentar
  17. 0
    marjo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:04 | 30.10.2017.
    @hint, ma ova "zoo-images" nam nije baš trebala... Ružna demonstracija primitivizma ili "Pozdrav iz Barcelone 2017!"
    Prikaži cijeli komentar
  18. +7
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:02 | 30.10.2017.
    Ako ćemo ozbiljno, Ustavni sud, u prijevodu monarhistička bagra, blokirala je sve sporazume koji su svojevremeno postignuti u parlamentu. Prije toga nikakav separatizam vrijedan spomena odavno nije postojao.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +5
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:58 | 29.10.2017.
    Koje nerede?
    Prikaži cijeli komentar
  20. +2
    marjo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:53 | 29.10.2017.
    @djosip, evo ti još jedan razlog za brigu. Samooptužujem se za malo diferenciran krimen: Zalažem se za očuvanje političkog integriteta Španije "pod ama bas svaku cijenu"!
    Prikaži cijeli komentar
  21. 0
    marjo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:45 | 29.10.2017.
    @djosip, predsjednik španjolske vlade bi odgovarao za izdajstvo da nije poslao policiju da prekine nerede.
    Prikaži cijeli komentar
  22. -1
    marjo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:40 | 29.10.2017.
    @djosip, izgleda: neki glupi običaj u Španiji da se o odluci Ustavnog suda ne glasa ne glasa u Senatu.
    Prikaži cijeli komentar
  23. +8
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:37 | 29.10.2017.
    @djosip
    U ovoj krizi je bukvalno sve nasilne akcije izveo Madrid. Tako da tenkovi nemaju protiv koga. A bar Španjolska ima tenkova, i nije da ih Rajoy ne bi aktivirao kad bi to bilo racionalno s njegovog stanovišta. Čak i da bi došlo do tuče, moraju provocirati po birtijama.
    Prikaži cijeli komentar
  24. +5
    vladek68
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:35 | 29.10.2017.
    @ djosip
    Govorio sam o anarhiji u tom medijskom smislu,a ne o postavkama anarhizma.
    Ispričavam se što to nisam naglasio.

    Kao bivši anarhist i anarho-liberal svakako znam razliku.
    Prikaži cijeli komentar
  25. +3
    vladek68
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:23 | 29.10.2017.
    @ djosip
    Ne znam zašto misliš da sam emotivno vezan za bilo koga.Ja sam ekstremno hladan i realan u procjeni ove situacije.Već smo zaključili da je neka samostalnost Katalonije iluzija,barem na ovaj način i u ovom trenutku.Zaključili smo i da je ovo umjetno izazvana kriza ko zna od koga i za čije interese.Napisao sam već nekoliko puta da tenkovi i duge cijevi na ulicama znače apsolutni rez u smislu krize.To je jednostavno privremeno pokazivanje mišića,dovoljno odlučno da se vruće glave ohlade.
    Katalonci svakim danom gube u svemu ovome,i oni su tu istinski gubitnici.Smirivanje stanja ide najviše u korist upravo njima.Vidjećeš kako će to izgledati kad se budu zbrajale štete od ove gluposti.
    Centralna vlast je kriva za anemičnost,jer bi se odlučnom akcijom na samom početku izbjeglo sve ovo.Nekom izgleda odgovara da Barcelonu maksimalno osiromaši pod svaku cijenu.Poslovi bježe svakodnevno odande.Na jednom postu sam i popisao koje su već firme otišle,ili promijenile sjedišta.Bez ozbira što se porezi upućuju u zajednički kasu,katalonci zbog svojih uplata mogu tražiti i određeni povrat.Ostaće i bez prireza,to jest novca koji ostaje lokalnim zajednicama.Stvoriće se i dodatna nezaposlenost.
    Autonomija Katalonije je već ukinuta.Sljedeći korak bi mogao biti uvođenmje izvanrednog stanja.
    Da li misliš da je to u korist katalonaca ?

    Ljudi ,ja vas uopće ne razumijem u ovom slučaju.Načelno emotivno i romantičarski podržavate njihovu nezavisnost od koje nema ništa,jer se nisu uopće ispunili uvjeti za nju.
    A s druge strane ne podržavate smirivanje stanja koje bi im bilo u ovom trenutku od najveće koristi.
    Da se je provela odlučna akcija ne bi bilo potrebno niti ukidati autonomiju.
    Znači da podržavate nastavak trenutne agonije Katalonije,a načelno ju podržavate.
    Sve sam već nekoliko puta vrlo jasno objasnio,ali mi izgleda da niko nije čitao.
    Samo je poslije prve dvije rečenice naljepio minus...
    Prikaži cijeli komentar
  26. +8
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:20 | 29.10.2017.
    Ovo Count of Flanders je jedan od razloga zašto u Belgiji postoji raspoloženje da se Puigdemontu da azil.
    (Na stranu što ja o Puigdemontu ne mislim baš dobro ;))
    A da bi bilo potpuno jasno kakvih ljudi ima među onima koje kolone autobusa pod policijskom pratnjom dovoze u Barcelonu, jedna nedužna sličica tih istih kada provociraju lokalnu policiju.
    catalannews.com/cache/com_zoo/images/manifestants%20incre...
    Prikaži cijeli komentar
  27. +5
    korisnik6498
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:01 | 29.10.2017.
    cardaciste: Puna titula španjolskog kralja je puuuuno duža, ove "naše" titule se spominju na samom kraju zajedno sa Svetim Rimskim Carstvom i sličnim povijesnim isprdcima. Uglavnom ostatak "aristokracije" koji sa još desetak monarha nezasluženo koristi resusrsima koje su oteli njegovi preci i njihovi podanici.

    en.wikipedia.org/wiki/List_of_titles_and_honours_of_the_S...

    King of Spain
    King of Castile
    King of León
    King of Aragón
    King of the Two Sicilies
    King of Jerusalem
    King of Cyprus
    King of Navarre
    đKing of Granada
    King of Mallorca
    King of Toledo
    King of Seville
    King of Valencia
    King of Galicia
    King of Sardinia
    King of Cordoba
    King of Corsica
    King of Menorca
    King of Murcia
    King of Jaen
    King of the Algarves
    King of Algeciras
    King of Gibraltar
    King of the Canary Islands
    King of the Spanish East and West Indies and of the Islands and Mainland of the Ocean Sea
    Archduchie
    Archduke of Austria
    Duchies
    Duke of Burgundy
    Duke of Brabant
    Duke of Milan
    Duke of Athens
    Duke of Neopatria
    Duke of Limburg
    Counties
    Count of Habsburg
    Count of Flanders
    Count of Tyrol
    Count of Roussillon
    Count of Cerdanya
    Count of Barcelona
    Count of Girona
    Count of Osona
    Count of Besalú
    Count of Covadonga
    Lordships
    Lord of Biscay
    Lord of Molina
    King of Hungary, of Dalmatia, and of Croatia;
    Duke of Limburg, of Lorraine, of Luxembourg, of Gelderland, of Styria, of Carniola, of Carinthia, and of Württemberg;
    Landgrave of Alsace;
    Prince of Swabia;
    Palatine Count of Burgundy;
    Count of Artois, of Hainaut, of Namur, of Gorizia, of Haut-Rhin, and of Kyburg;
    Marquis of Oristano, and of Goceano;
    Margrave of the Holy Roman Empire, and of Burgau;
    Lord of Salins, of Mechelen, of the Slovenian March, of Pordenone, and of Tripoli.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +4
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:45 | 29.10.2017.
    Koruške, Štajerske, Kranjske... ima on zemalja.
    Prikaži cijeli komentar
  29. +12
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:30 | 29.10.2017.
    @vladek68
    Za koga bi bili bolji tenkovi na cestama? Za guzice u Madridu, a ne za gradane Katalonije.
    Unatoc indoktrinaciji koje primamo kroz medije anarhija nije potpuno odsustvo od bilo kakvog reda nego odsustvo (nametnutog) autoriteta (odnosno autoriteta kojeg se mora slusati).
    Katalonci nisu Spanjolci. Katalonci su poseban narod koji ima svoj povijesni put i koji ih je igrom slucaja strpao u okvire danasnje Spanjolske i u cijem su sastavu pretrpjeli Francov rezim. Kao sto smo vec vidjeli u ovom svijetu sve je podlozno eventualnim promjenama i nista ne traje vjecno.
    Ne znam zasto si toliko emocionalno vezan za Spanjolsku i njezina unutarnja pitanja ali zabrinjavajuca je tvoja apsolutna podrska nasilnom rjesenju krize i kako kazes "pod ama bas svaku cijenu".
    Prikaži cijeli komentar
  30. +6
    cardaciste
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:52 | 29.10.2017.
    Puna titula španjolskog kralja: nadvojvoda Austrije, vojvoda Milana i Atene, grof Habsburga, Flandrije, Tirola, Barcelone, KRALJ UGARSKE, DALMACIJE I HRVATSKE, te gospodar Slovenske Marke.
    Prikaži cijeli komentar
  31. -9
    vladek68
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:50 | 29.10.2017.
    Svejedno mislim da bi bilo bolje da su tenkovi i duge cijevi riješile problem.
    Već bi do sada zaboravili na to.
    Demokracija ne znači anarhiju,tj. potpuno odsustvo bilo kakvog reda.Postoje određena pravila koja treba poštovati.
    Nitko ne može zamjeriti španjolcima što žele zadržati teritorijalni integritet na opći boljitak svih njenih građana.
    Ovako će demostranti šakama i ko zna čime "urazumiti" separatiste.Nadam se da neće biti nepotrebnih žrtava.
    Međutim,postavlja se pitanje čemu služi vojska i policija,ako već masa mora uzeti pravdu u svoje ruke.

    Ponavljam apsolutnu podršku nacionalnom i političkom integritetu Španjolske pod ama baš svaku cijenu.

    Aribba España !!!!
    Prikaži cijeli komentar
  32. +8
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:46 | 29.10.2017.
    @vladek68
    Stvari se rjesavaju na ulici kad najmanje jednoj strani treba stvoriti legimitet koji nije uspjela ostvariti politickim i demokratskim procesima.
    U ovom trenutku to su obje strane.
    Nisam siguran sto bi trebalo ili je trebalo napraviti s Katalonijom i bi li za njih neovisnost bila dobra ili ne. Medutim siguran sam da bi predsjednik spanjolske vlade morao kazneno odgovarati za 900 stradalih od palice snaga koje je on poslao da sprijece referendum na dan odrzavanja referenduma. O tome nitko vise ne prica.
    U Hagu se zapovjedna odgovornost u ratu pratila sve do vrha. Tako bi trebalo procesirati i vladare u miru.
    Prikaži cijeli komentar
  33. +9
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:37 | 29.10.2017.
    Mene zanima kako bi izgledali rezultati referenduma kad bi se sutra ponovno odrzali, ovaj put bez drzavnog terora i batinanja.
    Madrid to ne bi ni u ludilu dopustio i to nam je odgovor na pitanje sto zeli vecina naroda u Kataloniji.
    Toliko o demokraciji u Spanjolskoj.
    Sto se tice spanjolskog ustava i zakona, oni se puno ovih dana spominju ali prvi tko ih se nije drzao je upravo vlada u Madridu jer su poduzeli mjere bez prethodnog glasanja u Senatu: advance.hr/vijesti/istaknuti-akademici-medu-njima-i-s...
    Prije nesto vise od tjedan dana sam slusao odgovore ljudi koje su novinari ispitivali o tome zasto su izasli na ulice prosvjedovati protiv odcjepljenja.
    Od tri ispitana svi su rekli da i oni zive u Kataloniji i u Spanjolskoj i ne zele odcjepljenje tj. ne priznaju referendum.
    Od njih troje jedan je bio iz Perua, drugi iz Maroka, a samo jedan je valjda roden u Kataloniji.
    Ne razumijem sto se zale, bio je referendum koji se najavljivao godinama i onda su ga neki bojkotirali, a velik dio se nije usudio izaci zbog ludaka u policijskim uniformama koji su napadali ljude.
    Ako se netko zeli pozivati na demokraciju neka se organizira referendum (ovaj put bez drzavnog terora) pa da se vidi stvarna volja naroda.
    Prikaži cijeli komentar
  34. +5
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:08 | 29.10.2017.
    Ove dovoze dosta redovno ☺. Svakog vikenda za Barcelonu. Sindikalno.
    Prikaži cijeli komentar
  35. +5
    Safir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:59 | 29.10.2017.
    Pa opće je poznato da se mnoge zemlje koriste busevima i prevozom demonstranata iz drugih regija/gradova kako bi u medijima stvorili sliku što snažnije mase, odnosno "dešavanja naroda".
    I na Maidanu u Kijevu mnogo demonstranata je bilo iz zapadne Ukrajine, ali se o tome nije javno govorilo kako bi se stekao dojam da je pola Kijeva izašlo protiv Janukovića.
    Da li je to i u Barseloni slučaj, ne znam, ali vjerujem da je španjolska vlada organizirala okupljanje u gradu i mještana iz okolice.
    No činjenica je da je i u samom gradu jako velik broj stanovnika koji zagovaraju jedinstvo.
    Prikaži cijeli komentar
  36. +1
    vladek68
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:57 | 29.10.2017.
    @ MrNo
    Kolega,da ste pratili što pišem posljednjih dana na temu,našli bi odgovor.Falangisti i ne samo oni pozvali su ljude iz cijele zemlje da idu u Barcelonu spriječiti odcjepljenje.Ovo je čak dan uranjeno u odnosu na ono što su govorili.Naravno da je ključno što su se stopili za domaćim unionistima.Ne vjerujem da bi ovoliko ljudi uspjelo doći u tako kratkom vremenskom periodu.Vjerovatno je razlog što je danas ipak nedjelja.Ovo će se bez razlike sigurno nastaviti,ali smatram svejedno da kolovođe ove budalaštine treba pohapsiti i uvesti red u zemlju.
    Svejedno smatram da je strašno što ulica mora rješavati nešto što bi trebali ljudi koji su plaćeni za to.
    Prikaži cijeli komentar
  37. +7
    MrNo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:26 | 29.10.2017.
    Zanima me ima li netko pouzdane informacije o tome ko su zapravo ovi ljudi, Katalonci ili su došli autobusima iz ostatka Španjolske? Ne sugeriram niti jedno niti drugo već me ozbiljno zanima.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.