Vivienne Westwood - s Malcomom McLarenom i Sex Pistolsima izmislila je punk modu, potom izgled novog romanticizma, uspješno spajajući modni dizajn s višim idealima i neumornim aktivizmom

Vivienne Westwood preminula je 30. prosinca 2022. u 81. godini života. Povodom njezine smrti ponovno objavljujemo tekst o njezinoj karijeri i njenom uzbudljivom životu.
Ona poručuje da ne proizvodimo i ne kupujemo toliko odjeće, nego da svoj stil i stav gradimo na češćem nošenju onog što nam se stvarno sviđa. Želi da siromašni izgledaju kao da su bogati, a bogati kao da su siromašni. Njezine su kreacije opisane kao briljantne, subverzivne i nevjerojatno utjecajne.
Vivienne Westwood rođena je 1941. u Glossopu, nedaleko od Manchestera. Aktivna je u svom poslu i danas, kreira i nastoji držati sve konce u rukama svog modnog carstva, te biti u tome neovisna i autentična. Poput Lady Di ili Big Bena, Vivienne Westwood danas je jedna od ikona Ujedinjenog Kraljevstva.
Od učiteljice, samouke krojačice i ekscentrične punkerice, postala je miljenica modnih pista. Kod nje je konstanta njezin aktivizam, kojeg bukvalno prenosi u svoje kolekcije. Bez dlake na jeziku drži govore na prosvjedima i ima tu slobodu, s obzirom na financijsku neovisnost i godine života. Doduše, ni u mladim danima nije bila puno drugačija.
Bandage jakna iz 1977. (izvor: Sacheverele / FLICKR)Zovu je kraljicom punka, jer zaslužna je za taj ikonografski look – ziherice, ogrlice sa šiljcima, lateks hlače ili natkoljenice, majice sa vrlo provokativnim natpisima i čestim motivom kraljice, klasični engleski karirani uzorak u novom kontekstu, naramenice, bandage hlače...
No, bilo bi fer reći da nije sama stvorila taj prepoznatljivi dizajn i zavidnu karijeru, već je jednako odgovoran, barem u počecima, njezin partner Malcom McLaren - talentirani menadžer bendova poput Sex Pistolsa, umjetnik, drski provokator, izrazito društvena osoba s odličnim radarom za privlačenje pažnje... Neki kažu da je želio biti britanski Andy Warhol, što ima smisla, analizirajući neke njegove dizajnerske postupke i način komunikacije s javnosti.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.