Godinu dana nakon rušenja malezijskog putničkog zrakoplova nad istočnom Ukrajinom i pogibije svih 298 ljudi u njemu, svjetska javnost još nagađa tko je odgovoran za ovu tragediju i kako je točno do nje došlo. I dalje se samo spekulira da su to uradili Rusi ili Ukrajinci, množe se teorije zavjere i neslužbena saznanja, a ovo masovno stradanje nevinih ljudi još jednom je poslužilo za politički obračun Zapada i Rusije.
Prije točno godinu dana nad istočnom Ukrajinom blizu granice s Rusijom oboren je malezijski putnički zrakoplov 'boeing 777' na letu MH 17 iz Amsterdama za Kuala Lumpur. Tom je prilikom poginulo svih 298 osoba koje su se nalazile u zrakoplovu, među kojima najviše Nizozemaca. Budući da je zrakoplov oboren iznad zone ratnih sukoba ukrajinske vojske i proruskih separatista u Donbasu, međusobne optužbe dvije zaraćene strane započele su odmah, a sve do danas javnost nije saznala tko je lansirao projektil koji je srušio MH 17.
Nije bilo sumnje da će prva obljetnica tragedije biti iskorištena za nastavak bezobzirnog političkog obračuna Zapada i Rusije, te da će se tim povodom nanovo ponavljati stare optužbe, no da će isplivati i neke nove. Tako je i bilo, te je CNN prije tri dana javio da je na temelju izvora koji su imali uvid u radnu verziju izvještaja nizozemskog Vijeća sigurnosti zaključeno da su za obaranje zrakoplova odgovorni proruski pobunjenici.
Drugi, također neimenovani izvor CNN-a naveo je da nacrt dokumenta ukazuje i na mjesto odakle je ispaljen smrtonosni projektil, a to je teritorij pod kontrolom separatista. Dio odgovornosti prema izvještaju navodno snosi i kompanija 'Malaysia airlines' jer nije odustala od letenja iznad ratnog područja.
Predsjednik parlamenta samoproglašene Donjecke narodne republike (DNR) Andrej Purgin negirao je ove navode američke TV postaje navodeći da borci niti vlasti DNR nisu kontrolirali tu oblast nad kojom je oboren zrakoplov.
'Mi to sigurno nismo kontrolirali. Uostalom, u toj zoni je tek nakon tri do četiri mjeseca poslije tragedije bilo moguće utvrditi tko što kontrolira', kazao je Purgin.
Budući da je mjesto pada zrakoplova u zoni oružanih borbi, prava istraga na licu mjesta nikada nije provedena, te su nalazi utemeljeni na zaključcima do kojih su došli nizozemski istražitelji koji su preuzeli dijelove zrakoplova. Prema riječima Philipa Giraldia, bivšeg antiterorističkog specijalista i obavještajca CIA-e, nizozemska istraga je manjkava upravo iz tog razloga i ne može se smatrati pouzdanom.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.