Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

New York Times: "Europska Unija zove, ali Hrvatska sve opreznija"

81 Objavljeno:

Ugledni i utjecajni list The New York Times objavio je veliki tekst povodom predstojećeg hrvatskog referenduma o priključenju EU.

Tekst u samom uvodu navodi priče pojedinih malih poljoprivrednika i probleme s kojima bi se mogli suočiti nakon ulaska u EU. Tako se primjerice spominje proizvodnja kokošjih jaja i činjenica da bi veliki talijanski proizvođači, nakon što dobiju potpuni pristup hrvatskom tržištu, mogli znatno srušiti cijene. S druge strane, mnogi hrvatski aktualni manji i srednji pogoni morali bi uložiti popriličnu svotu u modernizaciju opreme kako bi se zadovoljile sve EU regulative i pravila.

EU više nije što je nekad bila

List NYT navodi kako se puno toga promjenilo od kada se Hrvatska prijavila za članstvo u Europskoj Uniji. Prije desetak godina EU je predstavljala "klub bogatih" i sasvim je jasno da je Hrvatska željela postati dio istog - ali danas EU više nije ulaznica za prosperitet, piše NYT.
Danas je EU osakaćena dubokom krizom, a pojedine članice gurnute su na sam rub bankrota čime je ugrožena njihova sama esencija.

List navodi kako, unatoč svemu, službene ankete ipak pokazuju d će Hrvati glasati "ZA".
Također prenose izjavu direktora agencije Ipsos Puls koja javlja kako se broj onih koji će glasati za ulazak u EU ipak smanjio proteklih tjedana.

Sve izraženiji argumenti protiv ulaska u EU

Također se spominju i izjave premijera Milanovića za koje list tvrdi da su donijete "bez previše zanosa". Milanović je rekao kako članstvo u EU donosi više pluseva nego minusa. Istaknuto je zajedničko tržište od 500 milijuna potencijalnih kupaca i 2 milijarde iz fondova za razvoj kroz nekoliko prvih godina, no budućnost te asistencije nije sigurna - ističe NYT.

NYT prenosi kako su kritičari daleko glasniji i konkretniji od Milanovića. Jedna od glavnih kritika je činjenica da Njemačka i Francuska doslovno donose sve najveće odluke, dok će Hrvatska, s populacijom od samo 4,5 milijuna, imati jako malo utjecaja u EU.
U tekstu se prenose i druge zabrinutosti kritičara hrvatskog ulaska u EU, pa se sukladno tome navodi kako bi Hrvatska morala izdvajati velike svote za spas Grčke i drugih posrnulih EU ekonomija. Također postoji strepnja kako bi, baš kao i u slučaju Španjolske, Italije i Grčke, hrvatska obala mogla imati veliki problem s imigrantima.

New York Times navodi kako se Hrvatska morala potpuno podrediti europskom preuređenju zemlje. Vlada je bila prisiljena donijeti 350 novih zakona. Nitko zapravo ni ne zna koliko je dokumenata razmjenjeno jer su Hrvati, kako piše NYT, prestali brojati nakon što je brojka prešla 150,000 stranica. Oko 3,000 Hrvata je radilo na projektu, od diplomata do prevodioca.

Gospodarstvo, regulative i imperativ privatizacije

Također se spominje i neumoljiva snaga EU-a kada je riječ o detaljima. Pa se sukladno tome koristi raniji primjer s uzgojem kokošjih jaja - svaki kavez mora biti minimalno 750 kvadratnih centimetara.
Diljem obale, hrvatski brodograditelji također strahuju kako neće opstati. EU strogo zabranjuje sve državne poticaje na većinu industrije. Hrvatska je prisiljena privatizirati svoja brodogradilišta, to je jedan od uvjeta za ulazak u EU. U gradu Rijeci, navodi NYT, članovi sindikata i upravitelji tvrde kako neće samo oni izgubiti poslove, već i stotine ili čak tisuće koji ovise o brodogradilištima (kooperanti i suradnici).
Navodi se primjer brodogradilišta 3. Maj pri kojem se pojašnjava da je brodogradilište dobilo ime po datumu oslobođenja od Njemačke u Drugom svjetskom ratu.
Oko 450 kompanija direktno surađuje s brodogradilištem 3. Maj i njihov je opstanak također ugrožen.

List također navodi kako su dva događaja znatno usporila ulazak Hrvatske u EU - granični spor sa Slovenijom i čekanje da se izruči general Ante Gotovina.
New York Times također piše kako je Hrvatska prožeta korupcijom, navodeći podatak da se bivšem premijeru upravo sudi.

Stav Hrvata: članstvo ne donosi ništa dobro, ali je neizbježno

Na kraju teksta se navodi kako skupine koje se zalažu protiv ulaska Hrvatske u EU imaju jako malo raspoloživog sredstva u usporedbi s pro-EU kampanjom.
Tekst se završava citatom malog gospodarstvenika s početka priče "Svjestan sam da ćemo ipak morati ući u EU, ali također znam da nam od toga neće doći ništa dobro".

Vezane vijesti: U EU ili ne u EU? O referendumu, izolaciji i internacionalizmu

Izvori i reference:
New York Times

Komentari

(81):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:58 | 21.01.2012.
    Mala nejasnoća, za one ljude iz Dalmacije, mislio sam na one koji su živjeli ili žive ili su bili kod nekoga u Australiji. Iako je sada tamo srce ljeta, vrijeme u Sidneyu je vrlo ugodno. Prognoza za idućih desetak dana govori da će temp.danju biti oko 25,26 stupnjeva, a more je 23 Celzija. A Hobart koji spominješ, eto sada je tamo ljetno jutro, ali je hladno samo devet stupnjeva, more ima svega 17. Očito je da je tu vrućina rijetkost desetljeća! Doduše u Norveškoj skoro svi žive na obalama ili na jugu. Pa je tako u Bergenu, na jugozapadu apsolutni minimum tek -15, u Oslu aps.min.-30, a aps.max. 34 stupnja. Ipak u zimi hladnom Finmarku živi neznatni broj ljudi.
    Prikaži cijeli komentar
  2. 0
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:45 | 21.01.2012.
    KOMANDOS, pročačkao sam malo o klimi u Sidneyu. Tih 45 Celzija je apsolutni maximum, znači dogodilom se samo jednom. U Hrvatskoj je aps.maximum izmjeren u Pločama 43 Celzija, a npr.u Mostaru čak 46.2 Celzija. Na evropskom kopnu je aps.max. izmjeren, a gdje drugdje nego na jugu Španjolske. U Sevilji čak 51 Celzij, još 1911 god. Ali u Sidneyu ljeti ima prosječno samo 15 dana iznad 30 Celzija, ali zato ima u izobilju i kiše i sunčana vremena, a hladno nije gotovo nikada. U Norveškoj, osim u zaljevu Osla, ugodno kupanje u moru nije moguće. Ljetna temp mora nije nikada iznad 12-13 stupnjeva, jedino u zaljevu Osla može doseći ponekad oko 17-18. Pa sad da je na australskom kontinentu takva panika od tih životinja-ubojica, to je pretjerano. Pa barem sam upoznao mnoge ljude, a takvih iz Dalmacije ima koliko hoćeš, pa nisam čuo da baš stalno izviruju nekakve zmijurine. A u Norveškoj čak i na području Osla, o zapadnoj obali da i ne govorimo, kronično nedostaje sunčana vremena. A to je meni tiha jeza. Na dalekom sjeveru Norveške, na zatvorenoj visoravni Finmark, to je dio Laponije, u mjestašcu Karasjok, izmjeren je apsolutni minimum od čak -51 stupanj, najniže u cijeloj Laponiji. Jasno, do tamo Golfska struja ne dopire, pa je zato bila moguća takva hladnoća!
    Prikaži cijeli komentar
  3. +1
    Mirsad Dizdarević
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:33 | 21.01.2012.
    EU je kupleraj ili bordel u kojem je gotovo sve dozvoljeno da bi firma uopšte postojala.U kupleraj/bordel idu gazde,personal i klijenti. Legitimno pitanje: Zašto nas prizivaju u EU ?
    VOLIM HRVATSKU - iskreno - jer sam Jugosloven
    Prikaži cijeli komentar
  4. 0
    ...
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:33 | 21.01.2012.
    @Rumburas
    nece srbi ici u eu, dosta su oni pametniji od nas.. oni su odabrali istok, mi zapad, nazalost.. nas zapad siše al iskreno da kažem, nisam siguran dal se damo ili ne damo.. vlasti su se definitvno prodale, budale kako to obično i biva kod nas, al narod ipak kuži neke stvari no vrlo slabo cini nekaj po tom pitanju, ne pokazujemo pre veliki otpor. unija novcem kupuje nasu slobodu, porobljavaju nas. a mi blesavi i naivni idemo ko pes za šniclom.
    srbi se, po meni, ipak drze rusije a rusija je potpuno drugaciji igrac od unije. a ako situacija zagusti s iranom, mislim da izbije rat il nekaj jer ekonomski je vec iran napadnut žešče, onda u velkom sukobu zapada i istoka mi drzimo zapadnu stranu (ak uđemo u uniju), koja po meni pada, a srbi drze istocnu.. e sad, moremo se izboriti za istok :)
    Prikaži cijeli komentar
  5. 0
    bananeros
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:51 | 21.01.2012.
    evo i nas na velikoj sceni, poceli smo biti primjecivani..
    Prikaži cijeli komentar
  6. +1
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:37 | 20.01.2012.
    Zlatane U vezi Lastova i Poljičke Republike nije izgledalo da se šališ, izgledalo je da govoriš ozbiljno, dobro, ajde neka nije tako, kad ti tako kažeš.
    Naravno da se sve ne može kupiti novcem, to znaju i djeca.
    A ljudi koji nemaju dovoljno novca, pogotovo kronično sa dovoljno novca bi "kupili" sebi zadovoljstvo i sreću, vjeruj mi da bi bilo manje zabrinutih, neraspoloženih, tužnih faca kada izađeš vani.
    Mada pravo zadovoljstvo i sreća dolazi iznutra.
    Da Zlatane, Australija je kontinent, i malo je tamo mjesta ugodnih za živit što se tiče klime.
    Pogodna mjesta su jugoistok, kranji jugozapad, možda i sjever sa mosunskom klimom ali svakao ne u kišnoj sezoni od 12 do 3 mjeseca.
    Krajeve što spominješ dosista imaju najugodniju klimu, međutim to su prosječne vrijednosti temeratura, isto tako pogledaj na internetu kolika su kretnja temperatura ljeti recimo u Zagrebu pa, vrijednosti koje očitaš ljeti ne uklapaju nerijetko u taj prosjek, obično je ljeti, puno vruće od onoga kako je napisano, znači to su prosječne temp.
    Često bude i puno toplije, pa tako je i u krajevima Australije koje opisuješ.
    Najveća izmerena temp. u Hobartu je bila 41 stupanj a u Sidniju oko 45 stupnjeva, znači ljeta znaju i itekako biti vruća! A to su najugodniji predjeli za život.
    Iako Norveška nije kontinent tamo imaš isto tako jako širok raspon klima od polarne, subpolarne, planinske, umjereno kontinetalna i oceanska a Australija: tropsku( mosunsku), sredozemnu, pustinjsku, stepsku, savansku, umjereno kontinetalnu i planinsku.
    S obzirom na veličinu zemlje, jako je malo za život pogodnih krajolika, najveći dio je izrazito suh, pustinjski i polupustinjski.
    Što se tiče otrovnih životinja u nas se opasan po život jedino poskok i crna udovica i to samo ljeti,i ujed krpelja koji prenosi virusni meningoencefalitis u sjevernim krajevima i to ako poskok ugrize prije svega, staru osobu, posebice sa kroničnim oboljenjima kardiovaskularnoga sustava, malu djecu, ljude alergične na otrov, zatim osobe koje prime ujed u područiju glave i vrata, znači njihova smrtonosnost je relativna.
    Dok u Australiji čovjek koji živi u kući, pogotovo u vrućim predjelima, mora stalno pregledavati, obuću, da se nije nešto zavuklo, madrace prevrćati, paziti i to strogo na što staje ili prolazi kad izađe iz kuće. U Norveškoj, hvala bogu to ne mora.
    Prikaži cijeli komentar
  7. -2
    Vengria
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:02 | 20.01.2012.
    kako bi izgledali hrv. zakoni da nije bilo te presije da se uprilice prilokm ulaska???da svijet nije mahao pred nosom sa Eu zastavom jos bismo slavili Heroja a ne zlocinca!Jos uvijek bi Rojs i Glavas dijelili vlast sa Seksom.A Talijani su oduvijek uzimali ribu iz naseg dijela mora. Stovise sjecam se da su domaci ribari ulovili ribu i jos na otvorenom moru je prodali talijanima a u firmu se vrate : slab ulov!Kaj god!Hrvatska je vec samom pripremom za Eu napredovala.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +1
    tea break
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:34 | 19.01.2012.
    Iz kuta gledanja dolar rusi EUR..zanimljivo bi bilo vidjet da Hrvatska odbije
    Pristupit EU...komentare...spinove...opcenito vrednote zsp. europe
    Prikaži cijeli komentar
  9. +2
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:28 | 19.01.2012.
    KOMANDOS, jasno da se zezam sa Lastovom, ali to bi zaista bio štos. I to u svjetskim razmjerima, moraš priznati. Ne plivam u novcu, iako nikada nisam bio u kroničnoj besparici. Ne treba mi puno, ali i dalje stojim iza toga da postoje stvari u životu koje se ne mogu kupiti novcem. Ali to je već druga tema. Sasvim sigurno da je u Australiji klima ugodnija no šta misliš. To je kontinent, pa je i klima jako raznolika. Ako mrziš vrućinu, onda možeš u Melbourne ili na Tasmaniju. Tamo nikada nije vruće, ili u Melbornu samo nekoliko dana godišnje. U Sidneyu je "zima" kao proljeće, a ljeto je malo toplije od zime, sve preko 30 i nešto je rijetkost, provjeri na Googlu ili pak na stranicama o trenutnom vremenu. Čak i u najsušnijim dijelovima za najveće ljetne vrućine, temp. rijetko prelazi 40 stupnjeva. Samo ne zaboravi da je to suha vrućina i da ju je zato lako podnositi. A to sa paucima i zmijama. Ja sam ti cijeli život po prirodi, ima kod nas u Dalmaciji i crnih udovica, poskoka sam vidio puno puta, predivan je, čak sam na plaži jednom gledao kako bjelouška lovi guštericu i jede je! U Australiji živi oko 20 milijuna ljudi, zanima me koliko ih na godinu ubiju te razne životinje? A koliko ih pogine u prometu, ili se ubiju između sebe, ili dobiju infarkt zbog stresa? U 2010-oj god., na Svijetu je bilo 480 tisuća ubojstava! Godišnje na Svijetu u prometu gine debelo preko 1.5 milijun ljudi, a zmije ubiju možda najviše 30-50 tisuća ljudi. Morski psi na cijelom Svijetu možda pojedu desetak ljudi, a kod nas se ne pamti kada je vuk ili medo ubio čovjeka. Ne treba se bojati Prirode, treba je samo poznavati i diviti joj se.
    Prikaži cijeli komentar
  10. 0
    Bosanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:55 | 19.01.2012.
    Vrijeme je za novu uniju exjugoslovenskih drzava, samo ovaj put ce glavni grad biti Sarajevo, da bi se u Bosni smirile strasti.Pa neka nam je sretno !
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:47 | 19.01.2012.
    Da Zlatane, pričaš o novcu na taj način, vjerovatno zato što ti nikad nije nedostajalo u životu, da jeste ne bi tako u njemu pričao, to razumiju ljudi koji su u besparici. Ne možeš imati sreće ni zadovoljstva ako ti stalno njega nedostoje pa ako je čovjek i duševo potpuno zdrav, ovo će odlično razumjeti koje nemaju kronično dovoljno novca.
    Naravno da se države kao San Marino, Linhenštajn pa i recimo mnogo veća od njih Švicarska ne bi se mogla obraniti od recimo Italije, Njemačke to je jesno svima i nema potrebe naglašavati, očito nisu napadnute jer nisu bile unosan plijen a ne zato što ih netko poštoje kao državu, tu mislim na fašistišku povijest ovih zemalja ali ne na sadašnju kad to nitkome ne pada na um.
    Stvar klime je stvar ukusa, meni više odgovara jug Norveške od suhe pustinjske klime u Australiji gdje osim u Australskim alpama i jugoistiku zemlje, ljeti žeže oko 50 stupnjeva u hladu, ne računajući pustinjske krajeve gdje je svakodnevno tako, neću računati brojne otrvovne paučnjake, člavonošce, gmazove itd.
    A u Norveškoj je i bolji standrad življenja nego u Austreliji.
    Priča o mravu je bila figurativa, mislim pri tome na države.
    Na globalnoj razini jajo je beznačajan pa čak i odnosu na nas. Ali trebali ga zbog toga zgaziti ili poprskati otrovom za insekte?
    Ne možemo se igrati sa državama, pa da i Lastovo bude kneževina, to je neozbiljno.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +15
    didamata
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    04:41 | 19.01.2012.
    Vecina politicara vice da ce Hrvatska UCI. Ma nece Hrvatska uci, Hrvatskoj CE UCI.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +2
    tin
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    03:17 | 19.01.2012.
    jel ima sta novo, ne mogu uvijek za dorucak da gubim tek, Boze uscuvaj kakve su ovo vijesti al ajd kad procitam komentare odmah mi je lakse, odjednom sve razumijem na manje bolan nacin..pozzz ne moze covijek sam mora da se druzi da bude socijalan, pa tako i Drzave nafurale se da su ljudi pa poceli da se grupisu, ujedinjavaju ne mogu da vijerujem...
    Prikaži cijeli komentar
  14. +3
    moravac!
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    02:27 | 19.01.2012.
    kad vam srbi u yuga nisu valjali sretan vam put u eu.plakacete svi za yugom,jos cete je zeliti natrag!ali nece biti vise yuge zato ce svi sloveni na balkanu biti beda bedinjska za vek vekova!
    Prikaži cijeli komentar
  15. +6
    BIB
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:04 | 19.01.2012.
    sexy n,sad - nisu Hrvati "razbili jaku Jugu" nego se jasno vidjelo tko je to povampiren. Da ste vi Srbi bili toliko kolegijalni ne bi isli raditi masakre dojucerasnjim "komsijama" radi par metra zemlje koja ionako nije bila vasa.

    Da, Jugoslavija je mogla biti velesila, ali s previse primitivnih Balkanaca to je naprosto tesko izvedivo.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +3
    aaa
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:56 | 18.01.2012.
    ja sam za ulazak ali pod uvjetima koji nama odgovaraju, a ne da smo kao ponizni sluge bogatim zapadnjacima
    Prikaži cijeli komentar
  17. +7
    sexy n,sad
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:14 | 18.01.2012.
    udjite...kad ste uspeli da razbijete onako jaku yugu sta ce te tek uraditi posrnuloj evropi.pozdrav
    Prikaži cijeli komentar
  18. +11
    štefek
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:35 | 18.01.2012.
    čuj tumplek tumplavi,ak budeš pisal EU=YU svi budu glasali za EU, zato se skuliraj malo, bedak
    Prikaži cijeli komentar
  19. -8
    EU = Yu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:28 | 18.01.2012.
    EU bi nam mogla bit gora nego Jugoslavija. Neće dakako biti otvorene represije (ubijanja ljudi i sl.), ali će biti suptilne cenzure kakvu već imamo u medijima i ponovne dominacije, kolonizacije i pljačke drugih naroda nad nama kakvu smo imali i u Yugi.
    Prikaži cijeli komentar
  20. +4
    faca fritz
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:39 | 18.01.2012.
    Ni manje ni više, u hrvatskom Ustavu iz 2010. stoji: „Državljani Republike Hrvatske su građani Europske unije“; „Republika Hrvatska … kao država članica Europske unije…“; „Republika Hrvatska … institucijama Europske unije povjerava ovlasti koje su potrebne za ostvarivanje prava i ispunjavanje obveza preuzetih na temelju članstva.“; „Državna tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravne osobe s javnim ovlastima izravno primjenjuju pravo Europske unije.“

    sabor.hr/Default.aspx?art=35520
    Prikaži cijeli komentar
  21. +8
    faca fritz
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:28 | 18.01.2012.
    U šumama pravne regulative temeljnih dokumenata EU tako možemo naći, među ostalim, da je u EU čak omogućena smrtna kazna u situaciji građanskih prosvjeda.

    infowars.com/eu-death-penalty-for-summer-of-rage/
    Prikaži cijeli komentar
  22. +19
    balkan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:15 | 18.01.2012.
    slaveni sa balkana probudite se, slaveni sa balkana UDRUŽITE SE!
    Prikaži cijeli komentar
  23. +2
    edin
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:26 | 18.01.2012.
    Komandos:
    naravno da je tako,samo sto je mnogima tesko da odu,ne zbog ljubavi ili neceg,vec sto nije dozvoljeno pretjerati u tome....to se odnosi na sve u BiH...a kada Hrvatska uđe u evropu,bice im tesko zaustaviti doseljavanje hrvata iz BiH,ipak su povezani i tako to,mislim tako oni kazu...Znaci ja govorim o Hrvatskoj.A sto se tice cijele evrope i svih iz BiH to je druga stvar i naravno da svi zele ici iz drzave.Ali bez obzira na veliku zelju da se ode,nije bas tako jednostavno otici,to sam vec napomeno.
    Prikaži cijeli komentar
  24. +20
    bosanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:22 | 18.01.2012.
    ko je pametan u hrvatskoj, neće glasati za EU....dovoljno je vidjeti grčku, ja sam nekoliko puta bio tamo i u bugarskoj, katastrofa....sve što ćete dobiti od EU je još više genetski modificirane hrane, suludih projekata, uništavanje domaćih proizvodnih pogona....uđite u bugarskoj i u grčkoj u trgovine i probajte naći neki njihov domaći proizvod...sve je made in germany...na kraju nećete smjeti od susjeda kupiti ni mlijeko...
    Prikaži cijeli komentar
  25. +25
    nlo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:29 | 18.01.2012.
    NE u tu kapitalisticko diktaturno korporacijsku tvorevinu...ljudi svi koji zdravo razmisljate, iziđite na izbore i glasajte protiv, makar usli za 6 mjeseci, do tada tko zna sta ce biti sa ovom EU...
    Prikaži cijeli komentar
  26. +9
    semir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:27 | 18.01.2012.
    Samo je rijesenje UNSFRJ tj.ujedinjeni narodi socijalisticke federativne republike jugoslavije.Nije tito bio da to nije sve znao.
    Prikaži cijeli komentar
  27. +3
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:36 | 18.01.2012.
    KOMANDOS, ovako jednostavno ću ti odgovoriti. Italija nije htjela ni za vrijeme fašizma uništiti San Marino, ali je Musollini zato htio našu obalu, Albaniju, veliki dio Grčke, sjeverne Afrike, dio jugoistoka Francuske, Somaliju, Etiopiju. San Marino postoji od 4 stoljeća, pa svima nam je jasno da Musollini nije izvršio "invaziju" na San Marino upravo zbog toga jer to i nije država u pravom smislu te riječi. A da su ih "napali" čime bi se to branili? Kamenjem? Letvama? Pokvarenim jajima? Trulim rajčicama? Nije to niti jedna minijaturna državica i tu ne treba trošiti zube na objašnjavanje. Zato i kažem da bi bio štos i to u svjetskim razmjerima, kada bi npr.Lastovu dali nezavisnost. Da postanu samostalna kneževina! Da standard je bitan, ali je bitnije i nešto drugo, neopipljivo što se ne može kupiti novcem. A to je sreća, zadovoljstvo i duševni mir. Da sam mlad, radije bi otišao u Australiju nego u Norvešku. Dovaljan mi je razlog klima. Iako duž zapadne obale Norveške Golfska struja daje relativno blage, umjereno hladne zime, ali nedostaje sunčana vremena i ljetne topline. Da istina je, Norvežani su dubokog džepa, pa mnogi njihovi stari ljudi odlaze provoditi starost u druge zemlje. Na duboki jug Španjolske, ili u Tajland, pa čak i na Sri Lanku ili tako nekako. Zbog nižih cijena i klime, jasno. Mrav nije beznačajan kao što se misli. Bez kukaca ne bi bilo života na Zemlji. Da ljudi nestanu, kao što su nekada nestali dinosaurusi, živi svijet bi postojao i dalje u insektima, mravima, planktonima. A da ta sitna bića nestanu, nestalo bi i života na Zemlji. Oni održavaju same temelje životnog lanca.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +9
    zenadrugogsistema
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:40 | 18.01.2012.

    Kletva kralja Zvonimira

    Prodali su naše snove
    Judini sinovi,
    suvo zlato bacili u blato.
    Buđenje je bilo tako lijepo, možda prekasno,
    i nevinom krvlju plaćeno.

    Ej, umorna zemljo, izmučena!
    Ima li još tko umrijeti za te?

    Prodali su naše snove
    Judini sinovi,
    suvo zlato bacili u blato.
    Pred vratima tuđim opet za pravdu molimo,
    težak sada križ mi nosimo.

    Ej, umorna zemljo, izmučena!
    Ima li još tko umrijeti za te?

    Kralju Dmitre Zvonimire,
    kroz planine odjekuju krici,
    u tamnici tvoji su vojnici!

    Izdajice, ne imali mira,
    ubili ste kralja Zvonimira,
    izdali ste naše velikane,
    i sinove što su majke dale.

    Jučer gledam sliku naroda,
    baca cvijeće po herojima,
    a već sutra pobjednike sude,
    prodaše ih za Judine škude.

    Kralju Dmitre Zvonimire,
    kroz planine odjekuju krici,
    u tamnici tvoji su vojnici!


    mislim da prokletstvo jos nije prestalo :
    "Dabogda više nikad ne imali kralja svoje krvi!!!"
    Prikaži cijeli komentar
  29. +4
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:37 | 18.01.2012.
    Na žalost Zlatane sada moram krenuti.
    Na žalost čovjek ne može stalno sjediti i uživati u zarazi zvanoj advance ima se i drugih obaveza u životu.
    Sad piši slobodno šta god hoćeš kad me nema pa ti ne mogu odgovoriti.
    Prikaži cijeli komentar
  30. +2
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:27 | 18.01.2012.
    Ako si čitao moje komentare ne bi postavljao takvo suvišno pitanje o Velebitu, Dravi itd. o tome sam već pisao i tome je bit problema.
    Prikaži cijeli komentar
  31. +3
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:24 | 18.01.2012.
    Vidi Zlatane meni je bitan standard života u državi u kojoj živim. Živim od novaca i njegove kupovne moći a ne od filozofiranja.
    Dalje ne znam po čemu je Australija puno ugodnije mjesto za život od Norveške jer mi tamo ne prijeti ujed neke otrovne zmije na svakom koraku ili pauka ispod madraca gdje spavam.
    Rugaš se San Marinu, Lihtenštajnu itd, da li ti znaš od kada su te države neovisne, mislim da ti to znaš, pa mi je to još čudnije.
    A zašto to Italija ne uradi? Možda zato što poštuje neovisnost jedne države koja je od nje puno starija.
    E sad kakve veze ima Poljička republika sa ovom pričom?
    Nit joj je mjesto, a niti vrijeme da bude spominjana.
    Iznenađuje me tvoj stav da ne poštuješ neovisne države ma kako bile beznačajne u odnosu na druge.
    Mrav je još beznačajniji pa ipak postoji.
    Prikaži cijeli komentar
  32. +1
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:18 | 18.01.2012.
    KOMANDOS, daj mi objasni ovo što su naše Hrvatske vode htjele uništiti korito Drave, suprotno europskoj praksi. Da nije bilo prtiska naših zelenih i tzv.Europe i susjedne Mađarske, naši bi već upropastili jedinstvenu ljepotu Drave! Ili ovo šta naš HEP želi, opet suprotno europskoj civiliziranoj praksi, potopiti neke podzemne spiljske sustave. A tu imamo enormno prirodno bogatsvo. EU se zalaže da se to sačuva, kao što to želi svaki dobronamjerni stanovnik RH. Ali kakve su namjere glavonja iz HEP-a? Opet su pozitivan pomak odigrali ljudi koji žele sačuvati prirodu. Pa neće nam EU odnijeti naše planine, npr.Velebit i ugurati ga usred Nizozemske. Valjda smo toliko ozbiljni da tako ne razmišljamo.
    Prikaži cijeli komentar
  33. -12
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:11 | 18.01.2012.
    KOMANDOS, Islanđani nakon propasti i bankrota sada žele u EU, koliko mi je ostalo u glavi od tih vijesti. Norveška za život nije ništa ugodnija od drugih skandinavskih zemalja, ako je taj standard toliko bitan. Možda je ugodnije u Australiji, standard običnih ljudi nije bitno lošiji, ali je ambijent za život sasvim sigurno ugodniji. Te male državičice San Marino itd., eto postoje po nekoj inerciji. Da država Italija hoće, može to jednom poništiti. To šta će Malta biti čalnica VS UN-a, ništa ne znači. Isto tako će i prestati to biti. To joj neće povećati moć. Inače u Italiji postoji jedna specifična duhovna ( ? ) zajednica, blizu Torina u podnožju Alpa. Nazvali su sebe DAMANHUR, izmislili su vlastiti jezik, imaju sve osobine državice, solidno materijalno bogatsvtvo, imaju sljedbenike diljem Europe, pa i kod nas. Razmišljali su da i oni traže status kakav ima taj San Marino. Samo ja sam siguran da bi bili daleko zanimljiviji od tamo nekog Svetog Marina. Pročitaj o tom DAMANHURU na internetu, jako je zanimljivo. A imamo mi u okolici Splita i Poljičku kneževinu. Zašto oni ne traže neovisnost od splitsko-dalmatinske županije? I uvedu carine, vize, kupe ona dva peostala miga. Ah da, ali nemaju aeroport.
    Prikaži cijeli komentar
  34. +8
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:08 | 18.01.2012.
    Ja sam svakako za neki oblik udruživanja europskih članica u neki oblik zajednice ali bitno drugačiji od načela kapitala koji upravljuju ljudima i vladama u EU a na žalost i sa nama.
    Pitanje koliko je u biti i moguće i othrvati se toj kapitalističoj hobotnici.
    Ali je moguće, svoja prirodna bogastva, koristiti samo za sebe, zemljopisni položaj isto tako, svoje prihode i ekonomiju koristiti za dobrobit prije svega građana koji žive u našoj državi, da to je moguće, ali nije moguće sa našim političarima i nije moguće u tvorevini sa zakonima koje vladaju u EU.
    E to je moguće u Islandu, Norveškoj i Švicarskoj, toga su svjesni i političari i stanovnici pa zato i nisu htjeli bar do sada u EU.
    Prikaži cijeli komentar
  35. +11
    jugoslavija
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:52 | 18.01.2012.
    eto dragi moji narode dokle su nas odveli oni koji su širili mržnju a ne dobrotu i poštenje - 20 milijuna ljudi - odveli u propast
    Prikaži cijeli komentar
  36. +8
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:38 | 18.01.2012.
    Možemo i mi implementirati sve zakone iz EU i provoditi ih kao reciom Norveška i Island a da nismo članica.
    Ali Norveška ne želi svoju naftu i plin, a Island ulov ribe dijeliti a sa time i prihode sa EU niti da im oni određuju kvote sa kojima će iskorištavati svoja prirodna bogastva, nego ih što je sasvim ispravno koriste ih za svoj standard.
    Island je sada posrnulo gospodarstvo ali svoje prihode za sada ne mora dijeliti. Svakao je taj ulazak prije svega želja političara, odnosno krupnoga kapitala, a referendum će pokazati je su li za ili ne.
    E sad, sasvim je nešto drugo , što mi jednostavno nemamo ljude u političoj eliti koja prije svega voli svoju zemlju i ljude, koje su pošteni, koji imaju stava pa i sposobnosti provesti europske reforme iskoristiti bezborojne pogodnosti kojom ova zemlja obiluje da se popravi standrad življenja. Koristimo svoje prednosti i bogastva samo za sebe.
    Dok je to mogao Island nije htio u EU. A pošto je to za nas bajka, jednostavno mi nemamo poštenih političara, mislimo da će EU uraditi to za nas, i hoće, istina provodit će se europske norme i zakoni ali u našim okolnostima i mentalitetima to će dovesti do još više problema, još jednu dugotrajnu, bolnu, prisilnu implataciju, porast cijena, ropstvo a samo naizgeld bještavilo.
    Puno bolje da sami provedimo reforme, primjenjivamo zakone, prilagođavamo sebe i svoju ekonomiju a ne da drugi to rade, ako nam drugi to budu provodili, nastupit će još veće zlo od ovoga u kojem jesmo.
    Prikaži cijeli komentar
  37. +18
    YU
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:33 | 18.01.2012.
    Nekadasnje:"Tudje necemo, Svoje ne damo" izgleda se u nasoj bivsoj zemlji okrenulo na:"Tudje hocemo, Svoje prodajmo".Pozdrav zapadna braco...Poz iz Srbije i kod nas je isto.
    Prikaži cijeli komentar
  38. +7
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:45 | 18.01.2012.
    Ma nemoj mi reći!
    A šta je Luxemburg? Velesila, zasigurno. A tek Malta! Malta će dogodine dobiti pravo veta u UN!
    Naravno Zlatane da je San Marino, Lihtenštajn, Andora i Monako neovisne države a je su li suverene to je nešto drugo, moglo bi se postaviti pitanje je li i SAD suverena država jer Židovski lobi diretno utječe na odluke Američke adiministracije.
    Norveška, Zlatane, nije "specifičan slučaj" ako se to može reći za državu Svicarsku koja je neovisna od 13 stoljeća. Norveška je najugodnija zemlja za život, naravno u ekonomskom smislu, možeš provjeriti.
    Prikaži cijeli komentar
  39. +2
    Iveza
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:39 | 18.01.2012.
    PA po tebi koja je onda prednost ulaska ako nemaš utjecaja ni na što. Sigurnost? Stabilnost? Prosperitet? Jednakost? nisam baš siguran. Kad bi Mi kao narod bili svjesni sebe i naših zajedničkih ciljeva ja bih možda i bio za ulazak ali ne za potpuni. Uredimo mi prvo sami sebe a onda možemo vidjeti kako dalje.
    Prikaži cijeli komentar
  40. +1
    Oldman
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:36 | 18.01.2012.
    Hrvati su uvijek i do sada u povijesti bili najviše od svih drugih za "panslavizam" Ljudevit itd.Odgovorno voditi državu sami nikada nismo znali. Nama je država trebala dok je nismo pokrali.Sada bi je najradije nekom dali. Zaštitu možemo naći samo u EU.Eu će štiteći sebe (ne zbog nas) čuvati i nas.Usporedjivati našu državu sa nekim naprednim zemljama koje su izvan Unije ali koje imaju implementirane sve zakone Evrope je neodgovorno i pokazuje nepoznavanje činjenica.Jer takav status nama nikada ne bi bio dopušten! Mnogi u nas misle da smo mi nešto ekstra i puno iznad drugih što je inače odlika nedovoljne obrazovanosti i primitivizma.Se što sam ovdje napisano protiv ulaska su obične floskule!
    Prikaži cijeli komentar
  41. -7
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:29 | 18.01.2012.
    IVEZA, a kakav je utjecaj Malte inače? Kakav bi bio njen utjecaj da nije u EU? Pa eto i taj Island nije u EU, a tko uopće mari za tu zemlju, izgubljenu u oblacima sjevernog Atlantika? Dajte budite realni. Države ništa ne znače. Veći utjecj na Svijetu imaju svjetski mega-gradovi nego mnoge države. I to države koje i nisu malene, koje su srednje veličine.
    Prikaži cijeli komentar
  42. -5
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:25 | 18.01.2012.
    KOMANDOS, ta Norveška je članica Nato pakta, što je po meni gora stvar od EU-a. Po čemu je to Norveška najugodnija za život na Svijetu? Mene je ne zanima vidjeti niti kao običan turist, radije bi se brčkao na nekoj tropskoj plaži. Švicarska je specifičan slučaj. Tamo prevagu odnose Nijemci, koji su većina stanovništva od nekih 65 ili 70 %. Švicarski Romani ( Francuzi, Talijani i Retoromani ) su mahom za EU. Oni su bili ti koji su gurali Švicarsku u UN i postali su to 2002 godine. A ti švicarski Nijemci su tiha jeza kada se tiče nekih neugodnih stvari. Kao što su: samoljubje, hladni germansko-protestanski cinizam, škrtost itd. Nisu svi takvi, ali mnogi jesu. Imao sam prijatelje koji su živjeli u Švicarskoj, dobro su ih upoznali, a ja sam planinario po švicarskim Alpama, davno, davno. Čuj budimo realni. Ta državičice kao što su: Andora, Lihtenštajn, San Marino i Monako i nisu države u pravom smislu. To su samo turističke atrakcije. Nemaju ništa svoje, ni valutu ni identitet. Pa ta Andora je samo dogovor između Španjolske i Francuske, još odavna. Zar zaista misliš da su to države? Ja predlažem da mi naš otok Lastovo proglasimo za samostalnu kneževinu. Garantiram da bi turisti navalili kao pljeva, za doživljaj ulaska u tu kneževinicu.
    Prikaži cijeli komentar
  43. +5
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:24 | 18.01.2012.
    Vidiš.... Lijepo je to NYT uobličio.... No, ajd i od nešto pametnih ljudi u tom SAD - u pročitamo....
    Prikaži cijeli komentar
  44. +18
    sarmani
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:19 | 18.01.2012.
    Hrvatska, ne ulazi u EU! EU je zlo!
    Prikaži cijeli komentar
  45. +9
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:08 | 18.01.2012.
    Zlatane.
    Naravo da odlučujemo o svojoj sudbini. Ako se kaže ne EU onda će se ulazak i odgoditi, što bi svakako ostavilo prostora za prilagodbe.
    Sjeti se Norveške koja je dva puta do sada odbila ulazak u EU pa se očito ne smatraju da su u vasioni, nego su najugodnija zemlja za život na svijetu.
    A što se tiče Malte i Luksemburga, jedna Andora je površinski veća od Malte pa ne smatra da mora biti članica EU.
    A gdje je Švicarska koja je je površinom manja od Hrvatske pa ne smatra da je u vasioni ako nije u EU.
    Uspoređuješ EU i UN?
    Kakve veze imaju EU i UN u ovom kntekstu?
    Za ulazak u UN netreba mijenjati zakone i ustav države za ulazak niti otvarati niti zatvarti pregovaračka poglavlja, proces koji traje godinama za neke i desetljeća!
    UN je međunarodna oragnizacija sa potpuno drugačijim mehanizmima upravljanja i odnosima prema svojim članicama. To je neka druga priča koja nema veze sa EU i njezinim mehanizmima pa to ne treba uspoređivati.
    Tvoje je pravo i ja ga poštujem da ti glasaš za opciju koju smatraš da je ispravna.
    Ja za ulazak u EU i to na ovaj način, neću.

    Prikaži cijeli komentar
  46. +1
    Iveza
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:06 | 18.01.2012.
    Daj mi Zlatane reci kakav je utjecaj Malte u EU, odnosno na globalna kretanja kad već istićeš Crnu Goru, ili recimo Luksemburga ili recimo Islanda hm.....
    Prikaži cijeli komentar
  47. +4
    idealist
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:59 | 18.01.2012.
    Ljudi, ne u EU!

    Kažu da alternative nema, ali ja još virujen u čovjeka i smatran kako alternativa postoji, samo se moramo osvijesti i shvatit da smo ljudi! Što je više moguće prakticirati direktnu demokraciju! Kako?!

    Organizirati se u školama, na faxovima, kvartovima, gradovima, tvornicama...i zajedničkim konsenzusima donositi odluke koje se tiču nas samih, te na taj način vršiti pritisak na vlast odozdo!

    Prikaži cijeli komentar
  48. +4
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:57 | 18.01.2012.
    OLDMAN, u pravu si. Hrvatska već sada nije država u pravom smislu. Naše je samo: zastava, grb, himna i tako nekako. A većina ostalih stvari su ionako u rukama stranaca. A neke druge države su u još goroj poziciji. Braćo po krvi Crnogorci, nemojte se ljutiti, ali što npr.predstavlja jedna Crna Gora? Ima samo 625 tisuća stanovnika. Kakav je utjecaj jedne takve države na globalna pitanja?
    Prikaži cijeli komentar
  49. +41
    proleter
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:54 | 18.01.2012.
    Bolje rat nego pakt! Bolje grob nego rob! Slaveni svih zemalja udružite se!!!
    Prikaži cijeli komentar
  50. +25
    jaksa
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:51 | 18.01.2012.
    mislim da bi bili kolektivno puno pametniji da napravimo jednu jaku ekonomsku uniju s našom bivšom bracom iz svih republika, pa da ponosni juzni Slaveni pokazu i truloj EU i truloj SAD da jos ima naroda koji ce reci BOLJE GROB NEGO ROB!
    Prikaži cijeli komentar
  51. +1
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:50 | 18.01.2012.
    Jedan od stihova ruske himne kaže: širokij prastor dlja mječti i dlja žiznji, u prijevodu: široki prostor za maštu i za život! E zato ako jednog dana EU bude slobodna tvorevina, slobodnih naroda i slobodnih pojedinaca, moći će upotrijebiti iste ili slične stihove!
    Prikaži cijeli komentar
  52. +14
    Iveza
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:48 | 18.01.2012.
    Ovo je ko Titanic, iz prvog reda gledam vlastiti narod kako tone u veliko crnilo Bruxelles-a. Opet se Radić okreće u grobu i viče NE SRLJAJTE GLUPANI GLUMPAVI KO GUSKE U MAGLU.
    Ionako smo već sve rasprodali ionako smo već osvojeni i poraženi pa zar treba još ovo malo duše i komadićak neba da predamo DEBELIM GUZONJAMA i pijancima iz Brisela, pa daj narode izađi više na tu hebenu ulicu i reci jedanputa NE. NE i NE. NE pod ovakvim uvjetima NE. Možemo ući za tri mjeseca ali moramo izmijeniti pristupni ugovor dakle NE ŽELIMO POTPUNO ČLANSTVO - barem to moj narode samo ne potpuno članstvo. To je isto kao da se vratite u prošlost i kupite kartu za Titanic samo zato da vidite Ameriku a znate da vas čeka santa. Pa daj više prestanite tipkakti i kukati pred ekranima i izađite na tu hebenu ulicu da vas vidi ostali narod i recite NE.
    Prikaži cijeli komentar
  53. -9
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:47 | 18.01.2012.
    Dragi moji, mi uopće ne odlučujemo o svojoj tobožnjoj sudbini. Ništa ne može opstati samo za sebe, postoji nešto šta se zove zakon spojenih posuda. Pa mi smo u NATO paktu, ja sam prvi bio protiv NATO-a, čak sam bio u demonstracijama. Tada sam rekao da je NATO preživjeli dinosaurus iz doba Hladnog rat, koji služi interesima veliko-američkog imperijalizma. To i danas mislim. Ali EU nema veze sa NATO paktom, zato ću glasati za. Ugodnije se osjećam kada je oko mene veliki prostor, nego kada su mi krila skresana. Oni koji kažu da mi ne trebamo EU, već oni trebaju nas, dajte budite realni. Hrvatska predstavlja samo 0.9% stanovništva EU-a, ili samo 0.65% stan.cijele Europe. Iz te realne matematike je vidljivo da mi trebamo njih, a oni nas niti ne primjećuju. To još jedan moj dokaz koji kaže koliko su mali iskompleksirani. Pa u EU je i jedan Luksemburg, ima samo 350 tisuća stan.! Ili Malta sa 320 tisuća stan.! Šta mislite da nisu u EU, da bi oni bili regionalne sile? To je pokojni predsjednik govorio za Hrvatsku, da je regionalna sila. Moš mislit, očito su mu svrake popile mozak pred kraj života. A dobro, ako ne želite u EU, zanima me zašto želite da budemo članica Ujedinjenih naroda? Nakon ovog referenduma, predlažem onima koji su protiv, da organiziraju referendum o napuštanju UN-a. A što nakon toga? Najbolje bi bilo da se lansiramo u vasionu i da budemo sretni sami sa sobom negdje u orbiti do kraja vremena.
    Prikaži cijeli komentar
  54. +15
    Rumburak
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:43 | 18.01.2012.
    Mene tješi samo jedno - ako i budemo kolektivno dovoljno blesavi da uđemo u EU (ili namjeste rezultate referenduma), moramo samo pričekati braću Srbe. Kada se skupa nađemo u EU razbucaćemo je kao Panta pitu,....
    Prikaži cijeli komentar
  55. +4
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:38 | 18.01.2012.
    Kako ja znam iz BiH bježi svatko tko god može, bez obzira na nacionalnost. Upitaj mlade ljude u BiH bi li ostali u BiH ili bi živjeli negdje drugo ako im pruži dobra prilika.
    To nema veza sa Hrvatskom, EU, ili nekom drugom državom, nacionalizmom, nego sa stanjem sa ekonomijom gdje je nezaposleno 50% radno sposobna stanovništva.
    Prikaži cijeli komentar
  56. +21
    blu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:11 | 18.01.2012.
    Srbine dobro da si se oglasio. Kod nekih komentatora počela je prevladavati teorija da su protiv EU samo USTAŠE i ANARHISTI. Ti si potvrdio, da su za ne ulazak svi ljudi koji razmišljaju svojom glavom. Ljudi koji žele živjeti pošteno od svoga rada, a ne plaćati koje kakve parazite koji su svi redom za ulazak u EU. Za EU: političari, crkva, sindikalisti, tvz. branitelji, mediji, sve sami antisocijalni paraziti. Ulazak u EU je njihov interes, ne naš, ulaskom u EU samo će zacementirati svoje nelegalno stečene privilegije. Naš je interes da pokušamo spasiti što se spasiti da,:HEP,vodovod,brodogradilišta.

    AKO ništa drugo,za PROTIV postoji tvz. popravni, za DA toga nema.

    Zato u nedjelju PROTIV.
    Prikaži cijeli komentar
  57. +1
    edin
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:06 | 18.01.2012.
    mnoge navedene stvari koje EU donosi mislim na stvari koje nisu povoljne su vjerovatno tacne jer ja nisam ekonomicar pa ne bih znao reci nista za to.Ali sto se tice "imigranata" u to sam siguran da ce ih biti jako puno,specijalno iz Bosne i Hercegovine.Jer u BiH ima mnogo hrvata koji bi volili otici u Hrvatsku,narocito sad kad bi trebala uci u evropu.....ja mislim da ce ih puno otici u Hrvatsku,jer iskreno i ja bih da sam na njihovom mjestu,jer su svi uvjereni da je u evropi "fino",naravno da nije tako,ali ljudi ce opet seliti u Hrvatsku,i to u velikom broju.Ljudi su ljudi,ali to bi mogao biti problem...
    Prikaži cijeli komentar
  58. -31
    Oldman
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:57 | 18.01.2012.
    Ako Hrvatska ne udje u EU sada,nikada nit neće.Ne samo da neće nego će u jednom relativno kratkom vremenskom roku prestati postojati kao država.Propustila je to u svojoj povijesti dva puta ali treći neće biti.Nema popravka. Koliko god da su argumenti protiv ulaska u EU oni su površni i nisu nikakvi argumenti!Sve se svodi na: doći će talijani i lovit našu ribu,izgubit ćemo samostalnost i takve budalaštine. Ti ljudi ne znaju o čemu pričaju. Meni je dovoljan razlog da će se granica pomaknuti na Bajakovo. I da vjekovna vukojebina kojoj ni Bog ne može pomoć(najgora je ona u glavi ali je važna i geografska) nije više s nama. Definitivno!!
    Prikaži cijeli komentar
  59. +63
    SRBIN
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:28 | 18.01.2012.
    Braćo, komšije, prijatelji, ljudi,
    Nadam se da ćete imati dovoljno snage i da vam medijska propaganda neće pomutiti um, te da nećete dozvoliti dalju devastaciju vaše zemlje. Sačuvajte to malo što vam je ostalo (ako vam je išta ostalo) i klonite se EU.

    To gde vas zovu nije kapitalizam nego KORPORATIVIZAM. Dakle nije poenta u tome da se sve vrti oko novca nego da taj novac vrte korporacije i to one najveće. Drugim rečima, oni će se još malo obogatiti ali na račun vas koji ćete još MNOGO osiromašiti.

    Nađite snage kako znate i umete i oduprite se kako bi mogli biti uzor nama koje to odupiranje tek čeka.

    Već su opljačkali i vas i nas a TEK će da nas pljačkaju ako se uhvatimo u evropsko kolo.

    Knjiga "Doktrina šoka" Naomi Klajn lepo opisuje kako se te pljačke naroda planiraju i realizuju. Priča počinje još (stara dobra vremena) 1973. sa Pinočeom i prvom glavom čikaške škole ekonomije (začetnikom ideje koju danas živimo) Miltonom Fridmanom.
    Sada ima i istoimeni dokumentarni film pa makar to pogledajte ako vas mrzi da čitate.

    Ostajte mi zdravi i prisebni!
    Prikaži cijeli komentar
  60. +6
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:24 | 18.01.2012.
    Narano Dunav Sava Morava.
    Za dobar proizvod ne treba reklama, sam će on naći dovoljno kupaca i bez propagande.
    Prikaži cijeli komentar
  61. +30
    DunavSavaMorava
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:18 | 18.01.2012.
    Moramo se upitati!
    Ako je nesto dobro i lepo, da li onda potrebna tolika propaganda.
    Prikaži cijeli komentar
  62. +3
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:17 | 18.01.2012.
    Vidi Zlatane.
    Ovdje je većina svjestna da je EU neizbježan, nema veze to sa kompleksima, baš suprotno, mali bi traži zaštitu većeg i jačeg, ali je smo li spremni, upoznati pa i prilagođeni sada sa svim aspektima iz EU?
    Treba po meni ljude sa svim stvarima upoznati, prilagoditi se, pripremiti ekonomiju pa onda odlučivati o ulasku.
    Vidi još nešto, sam kažeš da smo mala zemlja koja ne odlučiva o ničemu, pogotova sa političarima bez stava, misliš li kad se uđe u EU da će nas netko nešto pitati i da ćemo mi na nešto moći utjecati?
    Prikaži cijeli komentar
  63. +3
    ivan.od.rta
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:53 | 18.01.2012.
    mene najviše brine što ova država nema vidljivu pametnu strategiju ni u slučaju da uđemo u EU, a još manje u slućaju da ne uđemo.

    ali sve ide u tom smjeru da će na kraju nama ući, i to na suho.

    sama činjenica da je na referendumu potrebno 50% + 1 glas od onih koji izađu na izbore, umjesto da bude 50% + 1 glas od ukupnog biračkog tijela, govori da je mala šansa da referendum ne prođe. kad jo dodamo medijsku kampanju. na žalost, realno su male šanse da nam ne uđe.

    tako da na kraju ćemo ući iako manje od 50% ljudi bude za.

    a to je tek početak, odnosno prva prevara koja nas čeka u EU.

    Prikaži cijeli komentar
  64. -23
    zlatan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:50 | 18.01.2012.
    Zašto se neki boje EU-a? Valjda zbog kompleksa, jer smo relativno mala zemlja, ima nas manje od 4.5 milijuna. Poznato je kako se mali prave biti veliki. Drugim riječima, neki naši ljudi misle, ako smo sami sa sobom da smo veliki, ali ako uđemo u EU da ćemo biti ništa. Kao da sada odlučujemo o svojoj sudbini. Bili mi u EU ili ne, uvijek ćemo biti dio Europe, Svijeta, i uvijek ćemo biti relativno mala zemlja. A povijest stvaraju i određuju velike zemlje i veliki narodi, a mali tu nemaju nikakav utjecaj. Zato je bolje biti dio zajednice koja pokušava izgraditi jedan zajednički identitet. EU je jedinstvo u različitosti. A oni koji se žele boriti protiv EU, ovo je prava prilika. Neka glasaju ZA, pa će tu njima omrznutu tvorevinu EU, moći rušiti iznutra. Ovako izvana je neće moći rušiti. Ako ostanu van EU-a, samo će se brčkati u blatu i kokošinjcu svoje male tvorevine.
    Prikaži cijeli komentar
  65. +7
    Stijef
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:48 | 18.01.2012.
    Meni su ti iz te EU kak fiskali, kom su pa fiskali kaj dobrega donesli, oni nigdae nis ne donosiju oni sam odnosiju
    njihova je navek bolj vredna kak moj celi grunt, ma im ja svega grunteka nedam.
    Ma se mi zdi da su gosponi predsednik in vsi okrog tam na Markevem Trgu (kam su nam nasega Matiju vubili) tudi fiskali postali i nam sam nekaj govoriju u kaj pa sami ne verujejo.

    Naj vas Bogek dragi pozivi, tam vu te EU ja vam in njim pa svojega grunta nedam.
    Prikaži cijeli komentar
  66. +13
    Rashomon
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:40 | 18.01.2012.
    Moze li mi neko pojasniti kako to da i premijer i predsjednik ,kao i svi ministri,na svim medijima direktno govore narodu da svi glasaju za ulazak u EU.Zar se to smije???Mislim zar je po ustavu da vodeci ljudi u drzavi stanu na jednu stranu ,u ovom slucaju za ulazak u EU.Molim da mi neko pojasni...
    Prikaži cijeli komentar
  67. +3
    igor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:39 | 18.01.2012.
    To da li mi želimo u EU ili ne je naša stvar. Mene više brine činjenica da se ugledni list iz Amerike koja u puno lošijem stanju nego bilo koja članica EU bavi tom problematikom i na suptilan način pokušava dijeliti "savjete".
    SAD-u ne paše jaka i ujedinjena europa, ne paše im to da je deutsche boerse prije nekoliko mjeseci kupio njihov NYSE, njihova je logika da se ne mogu izvući, ali bi onda bilo dobro potopiti ostatak svijeta ne bi li onda u prosjeku svi izgledali jednako - u govnima.
    Uostalom pogledajte ove fotografije s ovog portala, pa recite koji grad europe izgleda ovako: advance.hr/galerija/detroit-posrnuli-grad/slika-1.html
    Prikaži cijeli komentar
  68. +11
    Tom
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:36 | 18.01.2012.
    Opet Strah i opet nemamo alternativu.Kao i 1918. smo se požurili(kao guske...) udružiti sa Kraljevinom Srbijom od straha od Talijana.Medjutim Talijani se nisu ni usudili doći u Rijeku još godinu dana nakon što su ju dobili Medjunarodnim ugovorom a sve od straha od poraza u I sv.rata od naše vojske na čelu sa feldmaršalom Borojevićem..Tek nakon godinu dana ekscentrični pjesnik Danunzio sa skupinom probisvijeta u crnim košuljama dolazi u Rijeku.Ni tada nismo imali alternativu.Ništa ne učimo iz povijesti.
    Prikaži cijeli komentar
  69. +14
    Kajtebriga
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:36 | 18.01.2012.
    Je mi Hrvati navek drugace kot vsi ostali, sade dosti njih bi radje vun mi bi pak nutri, kaj se mi nigdar nemremo spametiti.
    Zakaj oni nas zdele hoceju prej nas nisu pa hoteli, zakaj mi to nebi mal bolje predisuterali, naj babice nekaj poveju ne sam muzi.
    Moja kuma Bara bas i meka ni za tega kajti su je povedali da nbu vec mogla na trznicu nositi sireka z vrhnjem, jajca i kobase domace, kajti veliju da oni tam iz tega Euja imaju velike duge i debele klobase kaj ih nemaju kam dati a jajca su im kak v bicka i oni bi nam to dali.
    Damacega picak su nam ze prpovedali nositi gor na Dolec, kajti nas picek je domaci i nam ni treba konkurijerati tim kaj ih dopeljeju z Barzila, kaj ti sam Bogek dragi ve kolk je stari ti njihovi piceki. Moja Jalza je kupila enega in ga v lonec dala ko je voda zavrela je zacel smrdeti pa sme ga prasici dali a mi smo si kruheka z mastjo hrdali.
    Prikaži cijeli komentar
  70. +8
    bingo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:33 | 18.01.2012.
    ovo bi trebalo poslati na TV i svim portalima i natjerat ih da objave
    Prikaži cijeli komentar
  71. +9
    ipse
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:30 | 18.01.2012.
    DALI SU RADIKALNOJ DESNICI PREVIŠE MEDIJSKOG PROSTORA. TO ĆE BITI JEDAN OD RAZLOGA "ZA". SIGURNO. SVIJU KOJE ZNAM U SLAVONIJI GLASAT ĆE ZA EU UPRAVO ZATO.ŠTO TO ZNAČI? DA SU NAS NAŠI DOMAČI FAŠISTI KONOČANO POKORILI!
    Prikaži cijeli komentar
  72. +18
    Kajtebriga
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:23 | 18.01.2012.
    Nisam ja protiv udruzivanja, "dva losa ubise Milosa" kaze ona stara, ali bas ne volim biti u drustvu stalno na koljenima spustenih i poderanih gaca dok u drustvu ima onih sa dignutim spo*ovilom.
    Ima jedna koja kaze: "Bolje prvi u selu nego li zadnji u gradu"
    Hajdemo mi lijepo sacekati jedno pola godine ili mozda dvije godine da vidimo hoce li ta birokratska EU opstati pa cemo se onda odluciti ZA ili PROTIV.
    kUPIMO SI MALO VREMENA, hajdemo se malo cifrati kak Zagorska mlada.
    Prikaži cijeli komentar
  73. -12
    aoti
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:20 | 18.01.2012.
    ja bi bas da mi uđemo jer bolje nismo ni zaslužili
    Prikaži cijeli komentar
  74. +31
    Janko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:18 | 18.01.2012.
    Poziv za EU je kao i da vas netko danas pozve na kruzno putovanje brodom Costa Concordija, ukrcaj odmah uz Talijansku obalu, smijer puta prema dolje pod kutom 45 - 90 stupnjeva, kraj putovanja vrlo brz, smijestaj mokar i neudoban, ali je besplatno kupanje, cilj putovanja dno.

    Prikaži cijeli komentar
  75. +17
    Komandos
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:18 | 18.01.2012.
    Pristup ovim detaljima koje iznosi NY times nećete naći u hrvatskim medijama koje su su najgledanije i najslušanije, zanči ljudi kojim izravno egzistencija ovisi o tijeku spomenutih stvari neće biti niti upoznati, ako ne prate advance, a glasat će, vjerovatno većina njih za svoj propast, vjerovatno otkaz.
    Licemjerstvu, nema kraja. Nasmiješene face sa TV uvjeravaju nas da je EU izvaredno rješenje za probleme a ljudi koji će ostati bez posla zbog striktnih normi EU-a, većina će glasati za, nemaju pojma kakva ih sudbina čeka.
    Nakon bolne prilagodbe prilikom tranzicije imat ćemo još jednu,umjesto da se opet sralja kao "guske u maglu", puno bi bolje bilo pripremiti zemlju i ljude koliko god da je to moguće za projekt zvani EU pa onda raspisati referendum.
    Koga naši političari vole i štite nas ili EU?
    Njima će biti još bolje. A nama još jedna tranzicija?
    Prikaži cijeli komentar
  76. +10
    trouble
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:11 | 18.01.2012.
    @morci
    je...i onda opet eto nam referenduma za 6 mjeseci....
    ja se više volim nadati da će se unija raspasti...to mi je nekako sigurnije :))
    Prikaži cijeli komentar
  77. +10
    DelBoy
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:07 | 18.01.2012.
    @MorciTheCroat
    Ili drugim riječima "mali gospodarstvenik" je oportunist. kuži da je stvar loša, ali se ipak nada da će baš njemu kapnuti kakva lova ili koji EU fondić. Eh, naivan narod...
    Prikaži cijeli komentar
  78. +12
    MorciTheCroat
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:05 | 18.01.2012.
    Tekst se završava citatom malog gospodarstvenika s početka priče "Svjestan sam da ćemo ipak morati ući u EU, ali također znam da nam od toga neće doći ništa dobro".

    Koje glupo razmisljanje, pa necemo uci jer ce na referendumu bit vecina protiv.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.