Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Zračni napadi na Deir ez-Zor, na prostor grada koji se nalazi pod kontrolom sirijskih vladinih snaga - ubijeno desetak civila

Tijekom jučerašnjeg dana izvedeni su zračni napadi na grad Deir al-Zor, točnije na gradsku četvrt Qusur koja se nalazi pod kontrolom vladinih snaga. U napadima je ubijeno više od desetak ljudi, potvrdila je sirijska državna televizija. Napade su potvrdili i opozicijski izvori.

Sirijska državna televizija navodi kako su napade izveli vojni zrakoplovi američke koalicije te kako je pritom ubijeno najmanje 14 civila dok ih je 32 ranjeno.

Opozicijski izvor SOHR pak navodi kako nije poznato tko je izveo zračne napade te ističu kako je ubijeno najmanje 22 ljudi.

Glasnogovornik američkih snaga, pukovnik Ryan Dillon, rekao je kako se navodi provjeravaju, no ističe kako nema smisla da njihove snage izvode napade u gradu Deir ez-Zor pošto se SDF snage, koje podupiru, ne bore na tom prostoru.

Izvori:

Reuters

Komentari

(26):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +5
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:45 | 24.10.2017.
    Ali ne treba zaboraviti da se SDF dogovorio sa lokalnim ISIL-om da prijeđu na njihovu stranu.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +4
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:36 | 24.10.2017.
    @moreplovac Da, i u isto vrijeme SDF ne mora preskakati ni sela ni rijeku nego pravo kroz pustinju.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +3
    moreplovac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:19 | 24.10.2017.
    Makistar, sto se mene tiče presudan je bio post Pustinjskog Lava gde je pisao kako je SAA rizikovao i preskocio niz sela da bi dosao sto pre do Al Mayadina i naftnih polja.
    Prikaži cijeli komentar
  4. +3
    Varaha
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:53 | 24.10.2017.
    Znam,da tu opet sam pisam u vjetar,ali osnovna je potreba,ako SAA,Rusi i Turci,zele,planiraju, Kurdski problem da srede jednom za svagda,najpre da jih puste da urade dovoljno sranja,da bi zesci sukob bio opravdan!
    Prikaži cijeli komentar
  5. +6
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:31 | 24.10.2017.
    Neki su pravili procjene da će SAA doći prije kurda na Omar naftna polja i meni je to odmah bilo sumnjivo jer je SDF u boljoj poziciji, i kada je SDF stigao prvi nisam se osjećao iznenađeno, ali ko je očekivao da će SAA stići prvi, sada je vjerovatno iz pretjeranog optimizma pao na pretjerani pesimizam. Kad je neko emotivna osoba, onda se to dešava. Ljudi vjerovatno uživaju u tome, pa se zato vežu za neku nogometnu ekipu i slično pa sa tom ekipom proživljavaju emotivne uspone i padove.
    Prikaži cijeli komentar
  6. 0
    hrast
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:26 | 24.10.2017.
    Pa je istina da nemam dosta pojma o geopolitici....pa me možda iz tog razloga obuzimaju osječaji o kojima pišu i moreplovac i " zlikowski " . Iste misli mi dodzu na pamet.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +14
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:13 | 24.10.2017.
    Prije svega, ne zna se čiji su avioni,a ovdje se vodi rasprava kao da se zna da su američki. U blizini sirijski i ruski avioni vode operacije, u tom istom gradu, samo drugoj polovici.
    Zatim, da je sirijska vojska požurila na Omar polja, mogu pretpostaviti šta bi SAD i SDF uradili, povukli bi se da daju ISIL-u prostor za djelovanje, dali mu obavještajne podatke, artiljerijsku podšku, potaknuli i platili preko S. Arabije da učine sve da otjeraju SAA i onda bi SDF ipak uskočio. Ako bi ipak SAA izdržala napade, SDF bi imali daljnju mogućnost da u kratkom sukobu potisnu SAA i onda organiziraju primirje, kao nećemo se više tući, ali naftno polje je sada naše, a sirijska vojska je prilično nategnuta do granica, i to bi moglo ići uz kombinaciju sa još jednim ISIL-ovim napadom na SAA, i SAA bi pristali na primirje.
    Ipak, ako bi se desilo da SDF zauzme polja i pokuša ih zadržati trajno, logistički su u nepovoljnijoj poziciji, izloženi u pustinji, daleko od gradova pod svojom kontrolom, blizu gradova koje drži SAA. Turska bi također vršila pritisak da se povuku, i čak i uz SAD to je nepovoljna pozicija, sa naftom koja mora ići preko Turske ili Iraka (gdje se miješa utjecaj SAD-a i Irana) i njihove dobre volje. S vremenom bi SAA ojačala i riješila neke druge probleme da se lakše posveti tome.
    Što se tiče Kirkuka, cionistički lobi nije sretan razvojem događaja i možda (ali to će se vremenom pokazati da li je) jedina sreća u tome što Trump samo glumi da je za taj lobi. Jer da je Kirkuk u rukama Kurda, onda, šta god se kasnije desilo sa Irakom, pozicija Irana i Iraka bila oslabljena, uz dobro kontrolirane Kurde (jer im opstanak ovisi o zaštiti SAD-a) i time dobro kontroliranu naftu snižene cijene.
    I napominjem da ne želim da se ljudi dijele na optimiste i pesimiste, nego da svi uzmu u obzir dobre i loše strane/mogućnosti razumijevajući da je krajnji rezultat nepoznat, i da će imati dobre i loše strane, a ne da će biti pesimističan ili optimističan. Svaki potez, i kad se čini da je pretežno dobar, ima svoje mane i obratno.
    A čak i ako jeste da su Sirija i Rusija slabi i nesposobni, da li da se ljutim i plačem zbog toga? Svi znamo odavno da je SAD svjetska sila broj 1 i s moje tačke je sve skupa do sad učinjeno dalo vrlo zanimljiv rezultat, i ako neko sada plače da mi je vidjeti njegovo mišljenje kada je Sirija bila pred padom, sigurno nije ni pomišljao na kontrolu naftnih polja nego je otpisao čitavu stvar.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +8
    Vagabondo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:15 | 24.10.2017.
    Pa da se i ja pridružim pesimistima sa pitanjem..pa gdje je dovraga taj famozni PZO!! Pa Sirija je u većem dijelu ravna ko tepsija i mogao bi vidjeti na kilometre kad ti se neko približava. I što veli @zl1k0wsk1.. pa to je tvoje yebeno polje i imaš pravo rušiti sve što se miče a nije tvoje. Kad će jednom Rusi nekoga zbombati i reći..sorry zayebali smo se..nećemo više. Moš mislit
    Prikaži cijeli komentar
  9. +15
    moreplovac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:36 | 24.10.2017.
    @makistar, svi ovde što čitaju Advance, na ovom su sajtu zašto sto misle svojom glavom i odbijaju da ih mainstream mediji prave ovcama.
    Kad već mislim svojom glavom, onda sam otporan i na "tanke" priče i onih sa koji su mi čak i istomišljenici.

    Ja jednostavno ne mogu da nadjem opravdanja za al-omar naftna polja. Što su prelazili Eufrat po drugi put ako su u stvari prioritet stavili na Abu Kamal? Preći Eufrat i onda biti danima pasivan na 10km od najplodonosnijih polja u Siriji? Suludo.
    I nije dobra paralela sa poljima u Iraku koje su Kurdi predali. Postoji bitna razlika. Predali su ih američkom vazalu, Iraku. Jeste da Irak pokazuje znakove da hoce da se izvuce iz US zagrljaja, ali oni su i dalje, de facto, okupirana zemlja i ipak je US čija je tamo poslednja.
    U slučaju Al-omar polja Kurdi bi trebali da ih predaju Asadu/Rusima? Nema šanse. Bar ne mirno. A ako dodje do frke, siguran sam da će negde da bukne novo žarište po Siriji koje će SAA morati da gasi.


    Prikaži cijeli komentar
  10. +5
    karantanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:31 | 24.10.2017.
    Ako neki avion napada tvoju teritoriju on postaje legitimna meta.Zašto ti siriski saveznici se ne usudiše da u takvim situacijama, kojih je bilo napretek, bar pokušaju oboriti neprijateljski avion.U obrnutoj situaciji kada bi rusi bombardovali SDF snage bili bi oboreni od amerikanaca bez dvoumljenja. Imajući sve
    ovo u vidu ciofašisti će sve češće izvoditi ovakve napade jer su sigurni da zbog toga neće biti sankcionisani.
    Maki,čto se tiče naftnih polja ona nikad neće biti vraćena jer će na njih ameri staviti svoju šapu.Situacija sa Barzanijem je drugačija jer se on puno osilio pa je izgubio sve saveznike,pa je za iračku vojsku postao lak plen.

    Prikaži cijeli komentar
  11. +7
    marjo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:20 | 24.10.2017.
    @zl1kovsk1, piše tako veselo i dinamično, da ti je lijep i vlastiti pogreb. Međutm ocvali defetizam (nekih) nije kolegijalan, jer su mu posljedice zlovolja. Pozivam pesimiste na milost, te da (optimistima) pokušaju ostaviti tračak...
    Kao ono Mujino drugo pismo Hasi: "Šetala ti majka po krovu..."
    Prikaži cijeli komentar
  12. +13
    Pinki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:44 | 24.10.2017.
    Sta ste tako pateticni,pa rat tek pocinje.ali sa malo manje pijuna :)
    Prikaži cijeli komentar
  13. +17
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:43 | 24.10.2017.
    Kako su se danas svi raspekmezili, valjda za sve postoji dan pa i "dan pekmeženja". Potaknuto zračnim bombardovanjem, ne zna se čijim, ali pravi uzrok je frustracija zbog naftnih polja. Šta se desilo sa naftnim poljima u Kirkuku? A čak je Izrael stojao iza Kurda u tom slučaju da dolazi do najjeftinije nafte na tržištu.
    U Siriji SAA ima namjeru da oslobodi gradove uz Eufrat pa vjerovatno onda naftna polja, nakon što obezbjede sebi bok i prolaz, ali SDF to iskorištava, čeka da im SAA obezbjedi bok pa trči preko pustinje na naftna polja. Teško je tome parirati. A uz to ISIL je izgleda odlučio da glavnu kontra-ofanzivu usmjeri na SAA na cestu koja vodi u Deir ez Zor. Rusi su eventualno mogli riskirati zračnim ubacivanjem specijalaca na naftno polje u okruženje i riskiranjem njihovih života. U suštini, njihova taktika je njihova stvar - njihovi resursi, njihovi životi. Mi možemo, radi vježbe, nagađati koja taktika bi bila bolja, što ne znači da bi u praksi bila bolja. Mislim da je dugoročno neodrživo da SDF drži naftna polja u pustinji pored gradova pod kontrolom SAA i da će SDF to predati poslije pregovora. To može biti i ne mora, ali dok se situacija još razvija i fokus je na porazu ISIL-a, mislim da je prerano izlijevati emocije kao puknuta lubenica, ali opet, ako neko uživa u tome, samo naprijed!
    Prikaži cijeli komentar
  14. +5
    MiBo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:42 | 24.10.2017.
    slikowski, spuco' sam ti lajk. A sve se nadam da će na kraju biti drugačije, da je dublja strategija u pitanju.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +6
    karantanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:39 | 24.10.2017.
    ove minuse sam dobio ili zbog njegoša ili zbog rusa.E moji momci možda je meni ova istina mrznija nego vama ali je na žalost istina i ona boli.Boli i mene,ali se od nje ne može pobeći.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +6
    karantanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:24 | 24.10.2017.
    Nera,nažalost,potpuno si u pravu! Rusi bi hteli da se j..u ali da im ne uđe. Hteli bi da su super sila i da ih se nešto pita u svetskoj geopolitici ali da ne okrvave gaće. E pa to neće moći! Moram parafrazirati onog crnogorskog rodonačelnika četništva na Balkanu koji na jednom mestu reče:"Što se mrči kad nešće kovati". Te tako i Rusija; nije se trebala upuštati u sirisku avanturu kad su znali da protiv sebe imaju ciofašiste koji su se infiltrirali i u njihov državni vrh.Ovako će Sirija biti podeljena i osakaćena jer su se tako dogovorili rusi i ciofašisti.Rusima je vžno da zadrže kontrolu nad mediteranskom obalom, a šta že biti sa Sirijom nije im ni najmanje bitno. Moramo se pomiriti da su na ovoj planeti pobedile sile zla.
    Prikaži cijeli komentar
  17. +24
    zl1k0wsk1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:04 | 24.10.2017.
    vise mi je pun qurac SAA nesposobnosti i ruskog saveznistva. i opravdanja istih nekakvim velemajstorskim "sahovskim" potezima. izrael lupa samare asadu kad i gdje im se prohtije, saveznik suti. amerika lupa samare kad i gdje je to potrebno njihovim dupeliscima, saveznik suti i laprda o nekim spoznajama koje inkriminiraju ameriku. da i? ameri su polupali SAA i inicirali napade terora koji su potom protjerali SAA miljama u nazada, upali su im u tabqu nekakvim desantom i odrezali SAA od raqqe, sada su uzeli najvaznija naftna polja, katayebenastrofa! i nisu to nikakvi velemajstorski potezi kao zalog neceg buduceg i veceg, to je nesposobnost i nevoljkost. zasto SAA i rusi nisu uzeli al-omer polja pa onda pregovarali? jer ne mogu. ako su to polja od strateskog znacaja, onda odes tamo i uzmes to polje. na kraju, to je tvoje yebeno polje. pa makar ti i sto puta odsjeku cestu. ako se d-e-z branio tri yebene godine, odsjecen od ostatka zemlje, onda se i strateski vazno mjesto moze braniti. kazu vukovar je pao u zamjenu za priznanje. jos jedan majstorki potez? yebena ti je bila majstorija ako pitas vukovarce. i moze SAA jos deset puta preskociti Eufrat, ali samo da bi lovili ribu na drugoj strani obali, jer tanak naftna polja uz ovakvog saveznika i sa ovim metodama na zalost nece uzeti. i nema nista velemajstorski u tomu.
    Prikaži cijeli komentar
  18. +9
    MiBo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:02 | 24.10.2017.
    Da, dbox, to itekako ima smisla i objašnjava inertnost prema najvažnijim naftnim poljima u zemlji. Jer kad iza sebe imaš Rusiju (nafta), Iran (nafta), pa i Irak (nafta), onda sigurno postoje preče stvari od nafte, barem sada u kratkoročnom smislu. A sutra sa Kurdima koji su daleko od svoje zone ko zna šta će biti, kao i sa Amerima koji su tu ipak ilegalno, a to ne može trajati vječno. Na kraju krajeva tu su regionalne sile svi igrači, osim SAD-a. Tako da se nadaju da će sutra njih najlakše izbaciti bez obzira što su i dalje br.1 u svijetu.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +12
    dbox
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:42 | 24.10.2017.
    Glavni i osnovni cilj američke koalicije je preuzimanje naftnih polja, međutim ono što im je daleko bitnije je zauzimanje Abu Kamala prije saa i na taj način spriječiti kopnenu komunikaciju Sirije sa Irakom i Iranom a ovih dana je za očekivati upravo pokretanje takve akcije pošto je većina priprema u završnom tijeku, kako bi ta akcija potrajala čim kraće očekuje se masovnije pokretanje akcije uz iračku granicu da bi se izbjegao put uz eufrat gdje bi ipak nešto duže ta operacija potrajala.
    Zato bi bilo krajnje vrijeme da iračke snage u dogovoru sa sirijskim pokrenu čim prije akciju preuzimanja ovog graničnog područja ili da se čim prije riješi preuzimanje pumpne stanice T2 i krene prema Abu Kamal.
    Prikaži cijeli komentar
  20. +5
    davor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:11 | 24.10.2017.
    Jednom kada sam bio u Austriji na nekom školovanju je došao jedan čovjek iz SAD-a da predstavi njihovu školu i rekao je da imaju jedno osnovno geslo - "Learning making money".
    Prikaži cijeli komentar
  21. +14
    moreplovac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:58 | 24.10.2017.
    Prestaću da čitam ovu geopolitiku... Samo se nerviram, a nakon ove bruke sa naftnim poljima, ispada da uvek loši momci na kraju pobede.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +8
    josic
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:25 | 24.10.2017.
    Ja se slažem sa Nerom!
    Prikaži cijeli komentar
  23. +12
    marjo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:16 | 24.10.2017.
    Duboko vjerujem da Rusi jako dobro znaju sto cine i na koji nacin ce pomoci ovoj napacenoj zemlji.
    ps
    @mariet, oprosti kopirao sam ljepši dio posta!
    Prikaži cijeli komentar
  24. +11
    Varaha
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:09 | 24.10.2017.
    Nazalost,Rusi moraju dozvoliti Am. koaliciji jos dosta toga bezobrazluka i kriminala,sve dok svijet ne progleda,i dobiju ga na svoju stranu!
    Prikaži cijeli komentar
  25. +20
    mariet
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:08 | 24.10.2017.
    @Nera ,mislim da je nase znanje o Ruskoj inicijativi vrlo mizerno,pogotovo o vojno politickim i strateskim planovima. Duboko vjerujem da jako dobro znaju sto cine i na koji nacin ce pomoci ovoj napacenoj zemlji. Ako sam u krivu moje razocarenje bit ce neizmjerno
    Prikaži cijeli komentar
  26. +18
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:55 | 24.10.2017.
    Ja amerima ne vjerujem ni pod nerkozom.Ako se ovo ovako nastavi Rusi sa svojim saveznicima će se od pobjednika pretvoriti u gubitnike.Cionisti će ovo rusko dopustanje bombanja od i Izraela i ostalih izraelskih saveznika shvatiti kao slabost Rusije i to će efektno iskoristiti.
    Ako to Rusija ne shvati zali Boze cijelog truda i Rusije i sirijske armije i Iranske armije.
    Ako ovako nastave bolje im je da se pakuju kući u Rusiju.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.