Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Zbog genocida i drugih ratnih zločina za vrijeme rata u BiH na doživotni zatvor osuđen Ratko Mladić

Bivši zapovjednik vojske bosanskih Srba, Ratko Mladić, danas je pred UN sudom u Haagu osuđen na doživotni zatvor zbog genocida i drugih ratnih zločina na prostoru BiH za vrijeme rata 90-ih godina.

Bio je zapovjednik snaga za vrijeme masakra u Srebrenici kao i za vrijeme opsade Sarajeva.

Nakon višegodišnjeg suđenja danas je osuđen po 10 od ukupno 11 točaka optužnice. Mladić (74) bio je u sudnici za vrijeme izricanja presude, no uklonjen je jer se počeo derati na suce.

Podsjetimo, nakon rata, 1995., Mladić se dao u bijeg, a od izručenja Haaškom sudu čuvali su ga članovi obitelji i određeni elementi sigurnosnih snaga u Srbiji. U konačnici je pronađen i uhićen u ruralnom dijelu sjeverne Srbije 2011., nakon 16 godina bijega i skrivanja.

VIDEO: Izricanje presude i uklanjanje Mladića iz sudnice

Izvori:

BBC | The Guardian | AP

Komentari

(88):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    TarikAdo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    02:00 | 5.03.2018.
    Definitivna presuda jednoj politici koja je lansirala tezu etnickog ciscenja, a koja je javno proklamovana prvi put na Skupstinskim zasjedanjima BiH prije rata, kada je osudjeni ratni zlocinac Radovan Karadzic prijetio "da muslimanski narod ide u nestanak". Danasnji recidivi te iste politike jedinu slamku spasa vide u teoriji relativiteta i izjednacavanja, stvarajuci valjda status quo i pretpostavke za nove identicne politike za koje ce jednom doci vrijeme. Nevidim kako se mogu ocekivati promjene u odnosima, kada je sadasnji predsjednik jedne ozbiljne drzave kao sto je Srbija, 95e prije pada Srebrenice, prijetio da za jednog ubijenog Srbina treba ubiti 100 muslimana. Njegove zelje su se brzo obistinile u samoj Srebrenici. I sto bi rekli neki mudri ljudi, za potpuni trijumf zla potrebno je da dobri ljudi ne urade ama bas nista, a na tom je fonu je i presuda Haskog suda u tuzbi BiH prema Srbiji. Za dvadeset tri godine od kraja rata u BiH, nisam potpuno siguran da se srz politike koja je lansirala raspad juge i za milimetar promjenila. Sredstva i retorika, da, ali su ciljevi identicni i trajni. I dok Bosnjaci trenutno nemaju puno izbora, jer se u odnosima snaga nista i ne pitaju, Srbija itekako salje vrlo jasne poruke zadnje 23 godine. U svakom slucaju do nekog trajnog rjesenja ovog pitanja, osudjeni smo da gledamo linvisticke igrarije bez granica, da li se horor Srebrenice moze nazivati genocidom. Za sve koji se zaigraju, preporucujem da posjete taj mali bosanski gradic i pogledaju sami sebi u ogledalo. Mozda shvate razmjere vlastitog idiotizma u tvrdnjama kako je rijec genocid ustvari britanska podvala protiv trajnog mira.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +6
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:28 | 24.11.2017.
    I za kraj druženja jedna SEVDALINKA za svih a posebno za moje stare drugare iz ponosne i gorde Bosne.
    Štagod noćas da zapjevam vući će na sevdalinku...
    Usnuo sam čobanicu uplakanu u šljiviku...
    Grom udari... Planu seno... Rasturi se stado njeno...Zaplete se dim na uvojku... Reče da se zove Bosna...Čudno ime za djevojku.

    Osta ovaj stari kompas u grudima...
    A po polju nikli zabrani...
    Crne sjenke što se gnjezde u ljudima nadleću me kao gavrani...
    Nekada sam putovao po mjesecu...
    Kroz vilajet pun hajdučije...
    A sada me oči ljudske plaše više nego vučije.

    Stoputa su prijatelji u molitvi pomenuti...
    Dal će mi se radovati? Ili glavu okrenuti?
    Šta slagati? Šta im kasti? Svijet ne možeš pjesmom spasti...

    A nekad smo se bratimili po pogledu sluteći da isto sanjamo...i bogu je prosto bilo krstimo l' se ili klanjamo...
    Da li su to stvarno bili bolji dani, ili smo to bolji bili mi???
    Prikaži cijeli komentar
  3. +3
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:14 | 24.11.2017.
    I mislim da ovu raspravu, diskusiju treba privest kraju jer ovo nikuda ne vodi...
    Potpisujem i...BRAVO ProlazNik, plus veliki ko kuća...i svima na kraju da poželim da rata na Balkanu više nikad ne bude! Živili vi meni prijatelji moji gdje god bili...
    Prikaži cijeli komentar
  4. +6
    ProlazNick
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:21 | 24.11.2017.
    Neki od Vas štovanih komentatora kažete da ne mogu uzeti Sisak za primjer !!! Pa ljudi moji svaka druga, treća srpska kuća, dom u tom kvartu je bila "dignuta u zrak", to znam iz prve ruke !!! "Oni" su pljačkali i obijali sve redom gdje su ljudi se sklonili iz silnog granatiranja iz pravca Petrinje bili to srpski ili hrvatski domovi, kuće, doduše taj kvart je na najdaljem dijelu grada, najgore je bilo u bližim dijelovima poput industrijske zone, Capraga...Ali ljudi su se poslije VRATILI !!! I mislim da ovu raspravu, diskusiju treba privest kraju jer ovo nikuda ne vodi...
    Prikaži cijeli komentar
  5. +2
    nikolatr
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:19 | 24.11.2017.
    Prolazniche,

    I meni isto tako mnogo put krv se 'uzburka' al se smirim ond. gledam da budem racionalan kad pisem.

    Lihepo ti je meko pomenuo gore da ne mozes dati Sisak kao primjer jer nikad nihe bii dio Krajine. Eto ti uzmi oticaj stanovnistva iz Petrinje, to bi bilo referentnije.

    Inace veliki pozdrav vama, sjecam ste kad ste dosli prine neku nedelju i pomenuste da ste bili Hdz al ljevicar koji volite Putina, do daske :-) sem ukoliko to nije bio drugi kolega.

    Upit redakciji zasto moj poslednji post od juce gdje sam pominjao krivoustog njofru nije pomenut? Taj sovinista je vrlo odgovorno lice za rat, huskao je protiv Srba godinama da bi na kraju ispalo da su mu to unuci Kosutici.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +3
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:12 | 24.11.2017.
    @ProlazNick
    Nitko nije rekao da su svi autoktoni Srbi protjerani ali ako gledas samo Sisak kao referncu onda imas iskrivljenu sliku jer Sisak nije pao i cijelo vrijeme je bio pod kontrolom RH pa vecina Srba za vrijeme rata iz njega nije pobjegla nego je nastavila zivjeti u svojim domovima.
    Medutim ako pogledas Baniju onda ces vidjeti puno praznih kuca jer su ti ljudi na brzinu odselili tokom Oluje i vecina se vise nije vratila.
    Neki su prosli i bolje jer su ih naselili u kuce protjeranih Hrvata u Vojvodini gdje su imanja bila i veca nego u Banijskom kraju.
    Upoznao sam jednog Vojvodana koji je radi sigurnosti svoje obitelji odlucio ostaviti sve i otici u Hrvatsku jer su bili maltretirani do mjere kad je sve dalje bio rizik ostati jos jedan tjedan.
    Jedan postotak Srba u HR se nije vratio jer zna da bi morao pogledati u oci bivsim susjedima kojima su pokrali i spalili imovinu i kuce (a ponekad i ubili ili silovali kojeg clana obitelji), a za mnoge se zna da su bili spremni ciniti zlocine i prijetili su ili su pak vec i pocinili zlocine jer su se sami hvalili preko radio stanica. Naime, zbog silnog nesrazmjera u kolicini i kvaliteti naoruzanja oni nisu mogli predvidjeti da ce izgubiti rat pa se cesto nisu nimalo suzdrzavali.
    Za takve je i bolje da se ne vracaju ali mi je zao Srba u mjestima gdje su dobili takve susjede.
    Neki su preko organizacije APN prodali svoje kuce.
    Uglavnom, referentni podatak o prijasnjem i sadasnjem broju moze biti samo popis stanovnistva.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +3
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:41 | 24.11.2017.
    @ProlazNick
    Pa ako pogledas komentare s obzirom na prezivljene boli, patnje, osjecaj nepravde i tako dalje, ljudi svejedno komuniciraju u granicama ljudskosti sto je za pohvaliti i pozdravljam sve komentatore.
    Mogu samo zamisliti kako bi ova rasprava izgledala u komentarima npr. indexa. :-)
    Ono sto je problematicno je velika razlika u pogledu na istu stvar s razlicitih strana zbog vise faktora (propaganda, psihologija itd.) i to je razumljivo i prirodno.
    Nije za ocekivati od ljudi da budemo objektivni poput strojeva i tu se ne moze puno napraviti jer ponekad je tesko promijeniti misljenje ili stav cak i u sukobu s neoborovim cinjenicama i argumentima jer bi to zahtijevalo propitivanje i izlazak iz vec sigurne zone.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +3
    Data
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:23 | 24.11.2017.
    Priča u Hr se poklapa sa pričom u Sandžaku, gde su Srbi manjina oko 10%, no predsjednik opštine, svi direktori su bili Srbi, šef policije i td., ali, kasnije se saznalo, da je svaka srpska kuća jedne prelijepe noći 1992-3g. dobila oruzije, verovatno da napravi red i mir u gradu. Međutim ljudi kada su vidjeli šta se dešava u Bosni, shvatili su da se moraju pripremiti, pa je počelo aktivno naoružavanje i čak su bila neka dezurstva organizovane grupe ljudi za svaki slučaj. Kad bi policija našla nekom u kući oružje od muslimana, bili je po tabanima do jutra dok ne prizna sve. Pa su mnogi i umrli od tih posledica.
    Hvala bogu mi nismo došli na red za ozbiljniju vojnu intervenciju.
    Ja kao jako malo dijete se sjećam tih vremena kad je policajac mogao bez dozvole da uđe u bilo čiju kuću da provjerava nešto. Mogli su na ulici da te sretnu i pretresaju kad hoće. Čak se sjećam momenta kad sam sa ocem išao na selo oni nas zaustave i u sumnji da vozimo nešto skinu nas gole pored puta da provjere.
    Potom 99 su vojnici upadali u muslimanske kuće da bi se krili od nato bombardovanja, a kuće koje su bile prazne su i zauzimali i tu živjeli.
    Ili 2007 na graničnom prijelazu Zvornik u autobusu Beograd - Istočno Sarajevo, pošto sam bio jedini musliman u autobusu odvedu me i posle 1h i 30-40min ispitivanja puste. Najgore što je na fotoaparatu bilo oko 2500slika pa su sve pregledali.
    Opet skidanje do gola.
    Na kraju izvinite sve je u redu.
    Zato kako se kaže, oprostiti ali ne zaboraviti.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +3
    ProlazNick
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    03:52 | 24.11.2017.
    Čitajući komentare, za prvo mi se na neke uzburka "vruća" krv pa se poslije smirim ! I onda opet komentar koji mi "digne tlak", ali nakon dubljeg promišljanja se opet smirim, ne idem na "volej" kao što sam davao linkove na videozapise (jednostavno čista ad hoc reakcija) koji su u suprotnosti s docnije napisanim!!! Kolo ili slikovitije rečeno zupčanik vremena ide samo naprijed i to svi znaju i onaj ko ide kontra njega može samo "slomit zube" !!! Kako ja tako i svi ostali ! Znam da je nekima pa i meni teško se s nekim činjenicama pomirit! Ali moramo preko njih prijeć jer nam nema druge, jer jedna "mržnja" rađa drugu i tako možemo u nedogled! Pa zar nemožemo makar u ovome "virtualnome" načinu komuniciranja biti samo ljudi, osobe, ličnosti, jedinke koje ne "mrze", već ljudi koji "shvaćaju" !!! I ja sam bio u ratu i pucao, dali sam nekog pogodio, ranio, usmrtio NE ZNAM i to me ponekad "ždere"!!! Ja sam iz Siska, iz predgradskog kvarta Zeleni Brijeg gdje je možda samo (10-15)% Hrvata više od uglavnom Srba i nešto Bošnjaka, tako da mi nitko ne može "bacat krafne u oči" kako su svi autohtoni Srbi protjerani! Dapače moja stara mati o kojoj se brinem svako jutro već godinama uvijek ispija kavu s desnim susjedima koji su Srbi !!! Da ne duljim dalje svi mi trebamo biti kako se kaže "čovjek je čovjeku čovjek", a ne "čovjek je čovjeku vuk" !!! Eto toliko od mene.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +2
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:09 | 24.11.2017.
    @nikolatr
    "Vecito se pokusava nametnuti teza da su iz Srbije dosli neki okupatori, a niko ne pominje da su to autohtoni, hrvatski Srbi koji su odjednom pro noci oostali obespravljeni, gradjani z- njtog reda. Onda ste krenuli da blokirate kasarne, tad je jos bila Sfrjot, nema priznanja Hrvatske."
    --
    Srbi koji su ostali u HR nakon Oluje (na oslobodenim prostorima) za sva razaranja i zlocine krivili su tzv. uvozne Srbe iz Srbije i kojekakve dobrovoljce. Sad pak ispada da su to sve bili autoktoni hrvatski Srbi? :-)
    Neda mi se sad provjeravati ali ako me sijecanje dobro sluzi prvo je bio referendum pa proglasenje neovisnosti i stvaranje Zbora Narodne Garde pa onda tek blokiranje kasarni, zamjena dinara s hrvatskim dinarom, itd.
    Ustav SFRJ je predvidio da je razdruzivanje moguce voljom naroda koja se iskazuje na referendumu i ne spominje potrebu da novonastale drzave priznaje netko treci.
    U tom kratkom vremenu prije samog pocetka ratnih godina u HR Srbi nisu imali vremena postati gradani treceg reda (niti im je itko to spremao) i zivjeli su normalno kao i do tada. Medutim JNA ih je tada vec dobro naoruzala automatskim oruzjem i tromblonskim minama i prije nego su pocele blokade vojarni.
    Neke stvari znam iz prve ruke i ne moze mi se prodavati magla.
    Nekome je u to doba odgovaralo da se Srbe u HR plasi sa povratkom ustaskog sistema iz WW2 i na tome se temeljila propaganda o ugrozenosti srpskog naroda sto daje opravdanje za naoruzavanje i na kraju poduzimanje konkretnih akcija od kojih su neke bile prava zvjerstva.
    Prije svega toga medu Srbima su se zaredali tzv. mitinzi na kojima su se ovakve price ponavljale, a neki su na te mitinge dolazili biciklima na kojima su vozili zasiljene kolce kao simbol sto ce se raditi neprijatelju.
    Prilicno sam siguran da Srbi u Srbiji nemaju pojma kako je sve pocelo u HR i sto se tu sve dogadalo jer su informacije mogli primati samo u filtriranom obliku za razliku od nas koji smo bili u prvom redu ispred pozornice ili ponekad na samoj pozornici.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:43 | 23.11.2017.
    @siñor
    Podatke o broju Srba prije i poslije rata iznio sam tek nakon sto si ti iznosio nekakve svoje proizvoljno uvecane brojeve.
    Dakle nije tocno da je jedini podatak koji si iznio onaj o 1852 ubijena/nestala u Oluji. To se moze vidjeti nize u postovima tako da ne znam cemu ovo.
    --
    Pripisujes mi karakteristike koje bi ti volio da ja imam pa da se mozemo prepucavati do sudnjeg dana.
    Ja ni u jednom trenutku nisam tvrdio da za vrijeme Oluje nije ubijen odreden broj civila. To je logicki neprihvatljivo i tehnicki nemoguce u tako velikoj ofenzivi kakva je bila Oluja. I naravno da je najveci broj ubijenih civila srpske nacionalnosti.
    Ono na sto sam reagirao je tvoje (sad vec mogu zakljuciti) namjerno manipuliranje brojevima.
    Takoder, Oluja nije bila uperena protiv Srba nego protiv kontrole pobunjenih srba nad preostalih 30% HR teritorija. U tom smislu vojni ciljevi Oluje nisu bili protjerivanje kompletnog naroda s tog prostora nego slamanje otpora naoruzanih jedinica i uspostava pravnog poretka RH na cijeom teritoriju.
    Zasto i kako je cijeli jedan narod takvom brzinom pobjegao u Bosnu ostavljam da objasni nekome tko je bio medu tim ljudima koji su bjezali jer me zivo zanima tko i kako ih je tako dobro organizirao, alarmirao i pokrenuo u zbjeg.
    --
    Za kraj... Da, osudujem zlocine, masakre nad bilo kim i takoder osudujem one cija je duznost bila da se zlocine istrazi, zlocince pohvata i kazni, a u 25 godina nisu ucinili nista ili bar ne dovoljno.
    Prikaži cijeli komentar
  12. 0
    Data
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:08 | 23.11.2017.
    Zvanično Srbija je agresor na BiH.
    Međunarodni sud za ratne zločine počinjene na području bivše Jugoslavije okarakterizirao je djelovanje srpskih snaga u Srebrenici kao genocid.
    Znači ne radi se o individalcu, bez obzira što možda 90% Srba ovo je poslednja stvar koju su željeli, ali predstavnici tog naroda su to uradili što se onda obično prilijepi cijelom narodu, jer rukovodstvo je narod birao.
    Ali hajde da kažemo jedan čovjek je sve to uradio, ja opet u svim komentarima nisam pročitao da je neko napisao, nas čovjek je bolestan i predstavljao nas takav i uradio je taj užas i isprljao nam obraz.
    Da je ovo prvi genocid predstavnika srpskog naroda na susedima ili građanima svoje zemlje, ja bih rekao slučajnost, međutim ovo je kao hronična bolest, javlja se kroz neko vrijeme kad se naprave uslovi za to.
    Prikaži cijeli komentar
  13. 0
    nikolatr
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:08 | 23.11.2017.
    Data,

    Vi otvoreno dakle amputirate da je " ceo srpski narod" odgovoran za zlocin, a sustina price je da je krivica- individualizovana na ljude sa imenom i prezimenom.

    Pomirenja tamo nikds nece biti, ako pod tom rijecju "pomirenje"podrazumevate da vecina naroda prizna - svoju krivicu za rat. Dakle od toga nema nisto, nikad 100%.

    Samo da dodam amu da se slazem skroz... Andric jest bio perfidni, potuljeni pisac u cijem je djelu konstanta- etnicko ponizavanje, unizavanje da budem specifik Muslimana odn
    Bosnjaka. Dobro se sjecam njegovig djela i knjiga, nije se ni priblizno negativnom energijom fokusirao na katolike il pravoslavce. On je meni po stilu pisanja jedan potuljeni Latin- katolik koji je razvrgivao ruglu Muslimane nazivajuci ih pogtdno Turcima. A sto se NJegosa tice to je po Cgcima Djukanovica od kad je promjenio kurs jedan "genocidash" lol! To od kad je potrebno tamo u Cg pomireenje Bosnjaka i Muslimana sa jedne str. sa Srbima i pro- srpskim Cgcima sa druge post rata u Bosni.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +2
    siñor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:00 | 23.11.2017.
    Data,da su pojedinci mog naroda pravili zlocine ja sam to vec prelomio i rekao. Slicnu stvar od tebe nisam cuo i ne djeluje mi da si spreman na to.
    Oko genocida sam vec dobro objasnio.

    Moze se lijepa paralela povuci izmedju albanaca na kosovu i srba u hrvatskoj. Ne mogu Srbi u oba slucaja bit krivi...
    Prikaži cijeli komentar
  15. +7
    dapi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:28 | 23.11.2017.
    @Amu
    To što se Karadžić pozivao na Andrića ne govori ništa o Andriću. I nacisti su se pozivali na Nietzschea, pa to ne znači da je Nietzsche bio nacist.
    Kad govoriš o Jugoslaviji, ne možeš uspoređivati BiH i Hrvatsku, jer nisu bile jednako ustavno uređene. Po Ustavu SFRJ sve su republike bile definirane kao države većinskog naroda i ostalih narodnosti koje tu žive, osim BiH - jedino je ona bila definirana kao zajednička država tri konstitutivna naroda.
    Ne zato što je netko mrzio Bošnjake, nego zato što u BiH nijedan narod nije bio većinski (Muslimana je bilo najviše, ali ispod 50 posto - mislim oko 43 posto uoči rata).
    Zato je osjetljivost prema nacionalnim pitanjima (poput naziva nacije ili naziva jezika) u BiH morala biti veća nego u ostatku države. Tko to ne razumije, taj ne zna što znači višenacionalna zajednica bez većinskog naroda. Takva je bila BiH, ali takva je bila i Jugoslavija u cjelini.
    Ako će netko u takvoj višenacionalnoj zajednici biti oko tih pitanja tako "kategoričan" kako ti sam kažeš, to ti obično završi onako kako je završilo nakon 1990. godine.
    A što se mene tiče, ti budi kategoričan koliko god te volja.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +1
    Data
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:11 | 23.11.2017.
    KOlega @siñor
    Zašto je tako teško prelomiti preko jezika i priznati "da moj narod ili pojedinci mog naroda su napravili genocid".
    Od te rečenice treba krenuti da bi mogli da tražite da neko prizna zločine nad vama.
    Zašto je tuđe nebitno, a vaše je bitno.
    Pa siguran sam da ste imali šansu i u HR da bi ste i tamo napravili genocid. Ali eto tamo je imao neko da odbrani, pa ste zato krenuli na BIH, pa posle toga i Kosovo.
    I na kraju šta se desilo, građani Srbije (srbi) ne vole bosanske Srbe, isto tako i kosovske Srbe, a vas u HR ili Kosovu ne vole jer vam ne vjeruju.
    Da bi vam neko vjerovao morate za početak da prestanete da lazete sami sebe, da priznate šta ste uradili i onda posle toga da tražite oprost.
    Koliki smo mi sličan narod i koliko volimo jedni druge najbolje govori susret ex yu građana u inostranstvu. Van granica se svi poštuju, svi se vole, drže zajedno, a u svojoj državi bi se između sebe poubijali. Zašto ne mogu da shvatim.
    Prikaži cijeli komentar
  17. +2
    siñor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:48 | 23.11.2017.
    Josic, pa sto ako je 5% Srba bilo u Hrvatskoj vojsci? (ako je to uopste tacno). Da li to opravdava Hrvatske zlocine? Mislis da nije bilo hrvata u vojsci Srbije? To nista ne znaci.
    Prikaži cijeli komentar
  18. 0
    amu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:31 | 23.11.2017.
    Odbijam svaku pomisao na to da Bošnjaci imaju ili trebaju imati mentalitet žrtve ili komplekse zbog svoje vjere! Niti mi treba priznanje niti izvinjeneje od onih koji su radili zvjerstva i zločine! Mi smo ponosan i gord narod,preživjeli i smo mi i gore dane. Ne želim bilo nikoga da uvrijedim,samo ne dozvoljavam da se iznose iskrivljeni ili netacni podaci o mom narodu. Lijepi pozdrav svim komentatorima.
    Prikaži cijeli komentar
  19. 0
    amu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:19 | 23.11.2017.
    @data kažeš da je nisu "priznali" niti austrija niti kraljevina jugoslavija,istina nisu,nisu ni morali ,jer su Bošnjaci opljačkani do gole kože bili,zemlja im je bila oduzeta na silu,nisu imali vojnu niti ekonomsku niti političku snagu,tako da nisu predstavljali "pretnju"! Kažeš da bi naziv Bošnjaci iritirao sentimente druga dva naroda? Pa Bošnjaci su većinski narod tada bili i sad su većinski narod,pa kako onda to opravdati radi manjinskih naroda??? Zamisli situaciju da kažu,eto vi hrvati jeste većina u HR ali se ne smijete tako izjašnjavati da ne biste time srbe uvrijedili?? Ma molim te,pa niko mi ne može opravdati ugnjetavanje moga naroda! A za Ivu Andrića Bošnjaci su "nerazumna živina,koja odbija da živi kao čovek " "azikatski ratnički narod,čija je vera nastala pod drugim klimatskim i društvenim uslovima " PA se čovjek pita da to nije možda Isus u beogradu ili londonu rođen??? Djela Ive andrića i njegosa su bili i jesu biblija svim zločincima koji su radili zvjerstva nad bošnjacima!!! Sjeti se Milana Lukića koji je zapalio 70 žena i djece pod izgovorom da je čitao andrića i da sudija treba da ga pročita pa će ga "razumeti" ,ili karadzica koji je u ženevu nosio pisma andrića kao krunski dokaz da je sa "muslimanima nemoguće živeti"
    Prikaži cijeli komentar
  20. +5
    dapi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:58 | 23.11.2017.
    @josic @sinor
    Ne znam hoće li vam pomoći u raspravi, ali što se tiče srpskih civilnih žrtava u Oluji i nakon nje, silom prilika sam to svojedobno istraživao i konzultirao više-manje sve poznatije izvore koje spominjete.
    Pokazalo se da udruga "Veritas" i njen šef Savo Štrbac nisu baš najpouzdaniji izvori, jer na spisak žrtava stavljaju i imena ljudi koji su poginuli u drugim okolnostima ili na drugim mjestima. Tako da bih brojku od 1852 žrtve uzeo s rezervom.
    Smatra se da je tada u cijeloj Krajini u kućama ostalo između dvije i tri tisuće ljudi, pa bi ova brojka značila da su gotovo svi pobijeni koji su ostali.
    U Oluji je bilo brojnih zločina prema srpskim civilima, tako da nema potrebe povećavati ionaku pregolemu brojku.
    Rekao bih da su najrealniji i najbliži istini podaci HHO-a (Hrvatski helsinški odbor), čiji su aktivisti prvi izašli na teren, dok su kuće u Krajini još gorjele. Oni govore o oko 700 ubijenih (mislim da je netko od vas dvojice spomenuo 682 mrtva). To pokazuje da je u Oluji i nakon nje ubijeno između trećine i četvrtine srpskih civila koji su ostali.
    To su uglavnom bili stariji ljudi koji su povjerovali Tuđmanu da im se ništa neće dogoditi.
    Svakako treba reći da je većina zločina počinjena u danima nakon Oluje, često i od neredovne vojske i raznih individualnih osvetnika, jer je redovna vojska odmah nakon Knina krenula za Bosnu.
    Hoću reći da krivnja i odgovornost za propuštenu zaštitu srpskog naroda pada najviše na civilnu hrvatsku vlast, od Tuđmana pa do ljudi koji su preuzeli vlast u Kninu nakon Oluje.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +3
    nikolatr
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:52 | 23.11.2017.
    Josic,

    Ne moramo mi da se slazemo i nikad se necemo sloziti oko nekih stvari. Samo da mi neko prica price kako je Gotovina good fellow i kako je eto tako odhovoran za " par ispucanih projektila", znate ne patim ja od kolektivne amnezije ako vi pojedini da u Hrv. Cemu onda 1800 mrtvih sto spomenu kolega, sprzena zemlja, ko je pa odgovoran za 12 preklatih staraca u Varivodama il su i to teroristi koji su bacali mine na "osloboditelje" lol..?
    Bit problema je u sledecem. Kad je krivousti dosao na vlast sa svojom sovinistickom partijom Hdz, krenule su prijetnje Srbima, izbacivanja sa posla, delozacije iz stanova..pa onda napadi na imovinu u Gospicu, Bor. selu.
    Vecito se pokusava nametnuti teza da su iz Srbije dosli neki okupatori, a niko ne pominje da su to autohtoni, hrvatski Srbi koji su odjednom pro noci oostali obespravljeni, gradjani z- njtog reda. Onda ste krenuli da blokirate kasarne, tad je jos bila Sfrjot, nema priznanja Hrvatske.
    Kako njofra nije osudjen za onaj cuveni film gde trabunja matorome Boljkovcu..tipa "a Knin cemo resiti tako da Srbi nikad nece bit- faktor". Da je prezivio i on bi bio osudjen za ratne zlocine jer je upravo to i bio rat. zlocinac, huskas i sovinista neskriveni. Nemojte molim vas, sto je komandna odgovornost? Djubre jedno bolesno ko i Mladic, Karadjic.
    I sad ce tu neki jebeni Pedja Misic da prica kako on zastupa Srbe u Vukovaru, on kojemu smeta cirilica i lomi table, koji je kao vjernik svakako ne pravoslavni al mozda neo- katolik. On koji je u nekoj pro- ustaskoj parti prica da je Srbin..haha ? Dajte nas tih prica dobro pamtimo kako je to pocelo. Moremo sve civilizovano sa daljine gledat sad..Nigdje niko od vas da i pomene ta nasilna pokatolicavanja i nestajanje etnickog korpusa i tim nacinom itd.
    Prikaži cijeli komentar
  22. 0
    Data
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:03 | 23.11.2017.
    Srbi su uvijek tražili nešto više iako su imali sve. Sve je to moglo da prođe bez metka da su htjeli, ali kako su i kroz istoriju pravili genocide i sada su su to uradili.
    To u Hrvatakoj šta se sa njima desilo, nažalost na neduznom narodu, je samo uzročno posledična reakcija.
    Ali i u BiH i u Hrvatskoj, pa i na Kosovu, mislili su da imaju jaku vojsku da će oni zacčas to da srede, hteli su da ponove istoriju, pa kako "kažu kad diraš mačku za p..." znaš posledicu.
    Kako da ponove istoriju. Pa recimo da su Užice (titovo užice) bio grad sa najviše džamija u srbiji, danas nema ni jednu. Da je Nikšić bio 95% muslimanski grad danas je 1%. Da danas živi u Turskoj 7-9miliona bošnjaka iz ili porijeklom Srbije, Crne Gore i BiH koje je Karađorđe i slični njemu proteravali.
    I ovaj put su pokušali da etnički očiste teritorije i djelimično su uspeli, ali su eto u hrvatskoj dobili po nosu, pa za to kukaju na sva zvona.
    Na Kosovu su sve držali, bili direktori, rukovodioci, pa im je o to malo bilo, pa su i tamo zakuhali.
    Kažu Oluja ovo Oluja ono, a što sami ne priznaju da su napravili genocid nad Bošnjacima, koji je po sravnjenju na Oluju puno veći zločin. Nego svoje grijehove ne priznaju a tuđe vide.
    Iskreno se nadam da su se barem malo opametili i da im se neće ponoviti genocidi koje su ponavljaljali kad god su imali šansu.
    Prikaži cijeli komentar
  23. +1
    siñor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:26 | 23.11.2017.
    Josic, jedini podatak koji sam naveo je ovaj o 1852 ubijena/nestala u Oluji. To nije mala brojka.

    Podatke o broju Srba prije i poslije rata iznio je Djosip
    Prikaži cijeli komentar
  24. +3
    josic
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:07 | 23.11.2017.
    250.000 srba je potjerano iz Hrvatske za vrijeme Oluje,a možda gosp.Sinor ne zna ili ne razumije da je 5%srba bilo u Hrvatskoj vojsci,da je oko 250.000 ostalo po zadnjem popisu u Hrvstskoj.Veliki broj etničkih Srba se izjašnjava kao Hrvati,a neki i kao katolici.
    Brojke vam definitivno ne štimaju g.Sinor.
    Ko je napravio zločin treba odgovarati,to je najpravednije,ali mi smeta kada se izvrće istina!
    Mnoge je paravojne srpske formacije Oluja pomela,a samo se o civilima priča,a vodstvo SAO Krajine nije prihvatilo plan Z4 i time su željeli ratovanje.Očekivali su pomoć Beograda,ali nisu dobili u očekivanom obujmu!
    Prikaži cijeli komentar
  25. +4
    dapi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:01 | 23.11.2017.
    @amu
    Možda sam se neprecizno izrazio kad sam rekao da su vam komunisti "dali naciju". Preciznije je da su vam "priznali naciju" (ili priznali status nacije), a to ipak nije napravila ni Austrija ni Kraljevina Jugoslavija.
    Istina, nisu je nazvali "bošnjačkom" nego "muslimanskom", pa su na neki način izjednačili vjersko i nacionalno. To je bilo političko pitanje - komunisti su strahovali da u tako složenoj zajednici kao što je Bosna i Hercegovina, gdje žive tri konstitutivna naroda, a nakon krvavog WW2 u kojem je bilo puno međusobne krvi, da će naziv "Bošnjaci" izazvati porast tenzija kod bosanskih Hrvata i bosanskih Srba, jer bi se onda ta republika zvala po samo jednom od ta tri konstitutivna naroda, a to bi izazvalo podozrenje kod druga dva naroda.
    Isti je razlog za formalno nepostojanje posebnog "bosanskog jezika" u SFRJ. Nije to bilo samo prema muslimanima, nego i prema Hrvatima i Srbima. Recimo, ja sam išao u školu u Hrvatskoj, a slušao sam predmet koji se zvao "hrvatskosrpski jezik", kao što su moji vršnjaci u Srbiji učili "srpskohrvatski jezik". I ja bih onda mogao reći da komunisti nisu priznavali moj hrvatski jezik.
    Naprosto, komunisti su najviše strahovali od toga da nekim potezom izazovu ili razbuktaju nacionalizam kod naših naroda, a događaji nakon 1990. su pokazali da taj njihov strah nije bio neosnovan.
    Onako usput, ja smatram da je to sve jedan te isti jezik (zapravo nemam ja što smatrati ii ne smatrati, nego tako kažu kriteriji lingvističke znanosti). A dokaz je to što se ti i ja savršeno jezično razumijemo u ovoj našoj prepisci, iako ti pišeš bosanskim, a ja hrvatskim jezikom.
    A što se tiče Andrića, ako ćeš po njegovom prikazu jednog lika (Corkana) generalizirati njegov stav prema svim Bošnjacima, onda ćeš iz Andrićevog romana "Gospođica" zaključiti da je Andrić mrzio sve Srbe i smatrao ih škrtim i lošim ljudima. A naći ćeš i njegove zgodne anegdote o bosanskim fratrima, iz čega bi mogao zaključiti da Andrić mrzi sve Hrvate.

    Prikaži cijeli komentar
  26. +3
    siñor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:24 | 23.11.2017.
    @djosip, vrlo je indikativno to sto kazes "Nisam spomenuo ni koliko je stradalo Hrvata ni roma itd, a sigurno ih je bilo." Zasto bi ih spomenuo? Pa nije Oluja bila uperena protiv njih.

    Ti ne zelis da se pomiris da je tokom te akcije pobijen veliki broj Srba, a bio bi i veci da nisu pobjegli. Vrlo svjesno si u proslom komentaru predstavio Oluju kao da su usli hrvatski redari da pociste ulice i posade drvece. Na wikipediji moze da pise ko sto hoce, ovo je spisak osoba koje su pobijene ili nestale u Oluji. 1852 osobe da budem precizan.
    veritas.org.rs/srpske-zrtve-rata-i-poraca-na-podrucju...

    Sto se podataka tice, ovaj o predratnom stanju Srba dao sam iz glave i ocito je bio pogresan, ali to apsolutno ne mijenja nista. Cak i sa onim koji su se do 2011 i cine ovih 4%, u ratu je, po Tvojim podacima, protjerano ili pobijeno DVIJE TRECINE Srba.

    Tvoja duznost i duznost svih nas je da osudimo, iskreno, svaki akt koji je doveo do ubijanja ili protjerivanja i jedne jedine osobe. To je duznost koja se nikad ne zavrsava, bego uvijek sebe moramo podsjecati na zvijer koja zivi u nama a krije se iza "patriotizma". Ja moju duznost obavljam, obavljas li ti tvoju?
    Prikaži cijeli komentar
  27. +4
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:30 | 23.11.2017.
    @siñor
    Kazes da je prije rata bilo skoro 30% Srba u HR, a poslije rata 2%.
    Gdje izvlacis te brojeve ili je to rekla-kazala pa si zapamtio i jos malo podebljao?
    Prema podacima iz popisa stanovnistva iz 1991. prije samog pocetka rata bilo je 12.15% Srba u HR.
    Prema podacima iz popisa stanovnistva iz 2011. bilo je 4.36% Srba u HR.
    Mene optuzujes da sam nacionalist, a ja samo zelim ispraviti netocne podatke koje ce netko kasnije dodatno zasoliti i koristiti kao opravdanje u nekim buducim nesuglasicama i konfliktima.
    Znam da Srbi vide Oluju kao najvece zlo u povijesti nakon Kosovske bitke i zbog toga odbijaju bilo kakve druge informacije osim onih koje se uklapaju u vec ustanovljene mitove umjesto da se educiraju o tome sto se zaista dogodilo. Pogotovo oni koji su mladi pa nisu zivjeli u to doba i na tom mjestu.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +2
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:35 | 23.11.2017.
    @siñor
    Nisam spomenuo ni koliko je stradalo Hrvata ni roma itd, a sigurno ih je bilo.
    Inace, iz kojih izvora si izvukao broj od 1800 stradalih srpskih civila?
    Srpska strana tvrdi da je poginulo 1192 (ili 1205) civila srpske nacionalnosti.
    Hrvatska strana tvrdi da je poginulo 214 civila srpske nacionalnosti.
    Humans Right Watch tvrdi da je poginulo 116 civila srpske nacionalnosti.
    Hrvatski helsinski odbor tvrdi da je poginuo 681 civil srpske nacionalnosti.
    To su sve podaci s wikipedije.
    To su sve tvrdnje razlicitih strana i organizacija, a nama je ostavljeno da se natezemo oko broja kostiju. Nikad ni jedan sukob dviju strana nije dao iste brojeve stradalih, a tko je u pravu (ako itko) ja ne mogu znati.
    U svakom slucaju, da bilo je mrtvih civila i Srba i Hrvata i sumnjam da netko moze tvrditi drugacije. Poginulih srpskih civila je bilo nekoliko puta vise sto je i logicno jer je Hrvatska Vojska bila u ofenzivi.
    Takoder sam uvjeren da je jedan postotak ljudi poginuo nakon prolaska HV-a.
    Prikaži cijeli komentar
  29. +6
    gibigrozni
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:34 | 23.11.2017.
    Za sve ovo sto se desilo na nasim prostorima smo sami krivi jer smo glupi i uvjek padamao na strane gore umesto da slusamo svoje srce zao mi poginulih ljudi samo dok ce bit na ovim prostorima ovakvih ovaca kao sto smo mi bit ce i ratova i klanja i silovanja i otimanja itd dok ne svhatimo da nam je jedino dobro da smo zajedno i da negledamo na naciju i na vjeru dogadace se nam ovakve stvari pozdrav svim pravim slavenima
    Prikaži cijeli komentar
  30. +4
    siñor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:06 | 23.11.2017.
    @Makistar, dao si dva problematicna komentara. U prvom si lijepo opisao definiciju genocida (s kojom se ja inace ne slazem): "...nije neophodno pobiti i muškarce i žene da bi se postigao genocid. To se postiže i preseljavanjem."

    A onda kad sam ukazao na Oluju koja odgovara tome opisu (preseljavanje), onda ide drugi tvoj komentar koji kaze, parafraziracu, ne znam ja sta je genocid, ali znam da je Ratko Mladic izvrsio genocid...

    Da odmah bude jasno, ne pada mi na pamet da izjednacavam niti poredim, Srebrenicu, Oluju i ostale zlocine (da, Oluju nazivam zlocinom). Ti zlocini ne opravdavaju jedan drugog, i njihovi glavni protagonisti se moraju osuditi. I ne samo oni.

    Ja i ti ne pricamo ovdje o Mladicu, pricamo o meni i tebi. Cak i mi koji u tome nismo ucestvovali, imamo duznost da u sebi pronadjemo i osudimo i najmanje tragove nacionalistickih ideja koje u nama zive i kojima smo SVI u vecoj ili manjoj mjeri skloni. (Nadam se da ce se djosip ovdje pronaci i zamisliti)

    Sad sto se tice izjava Karadzica. Takvih je izjava bilo u Bosni na sve strane. Jesu li bile cesce u Srba - moguce. Ako dobro pamtim, u HR Saboru je jedan '92 vikao koljimo Srbe. Ono sto hocu reci je da takve izjave nisu DOKAZ da je zaista postojao i sprovodjen plan za genocid, a narocito nemaju veze s onim sto se desilo u Srebrenici. Tamo se desilo nesto banalno i uzasno. Ratko Mladic je dao naredbu da se pobiju ratni zarobljenici. Just like that. Bez dubljeg plana, bez ikakvog plana tojest.

    Nacionalne drzave su svi pravili/planirali: Srbi, Hrvati, Bosnjaci. U Hrvatskoj je prije rata bilo skoro 30% Srba, poslije rata 2%. Genocid?

    Ponovicu jos jednom jer je JAKO vazno. Teza o Genocidu u Bosni dosla je iz Britanije sa SAMO jednim ciljem: da u Bosni NIKAD ne bude trajnog mira. Srbi nikad nece priznati Genocid, Bosnjaci ce se zbog toga UVIJEK osjecati osteceno.

    Bez te price o Genocidu, Ratka Mladica (i jos vaznije, Ratka Mladica u sebi) bi svako vremenom osudio, mozda bi onda i Oric dosao na red i tako dalje.

    A ovako cemo da guslamo jednu istu pricu jos desetljecima...


    Prikaži cijeli komentar
  31. +4
    Data
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:59 | 23.11.2017.
    Žalosno je što je ovaj psihopata dobio ovakvu malu kaznu.
    Žalosno je što ne postoji takva kazna u kojoj bi ovaj psihopata patio kao što su patile njegove žrtve a posle toga njihove porodice.
    Žalosno je što slični njemu su i dalje na slobodi i prkose svemu i unose smutnju među ljudima.


    Prikaži cijeli komentar
  32. +2
    siñor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:07 | 23.11.2017.
    @djosip, Mozes li da mi odgovoris zasto nisi pomenuo da je tokom Oluje ubijeno je 1800 Srba?
    (Oni koji nisu pobjegli na vrijeme)
    Prikaži cijeli komentar
  33. +2
    amu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:37 | 23.11.2017.
    Ja apsolutno odbijam takve trvdenje,Kao komunisti su nam dali naciju?? Pa kako ti možeš "dati" naciju nekome ko je stariji od tebe,narodu koji je vijekovima tu živio,koji je krvario za tu državu i koji je nosioc njegova suvereniteta??? Pa nisu Bošnjaci postali dolaskom komunista ili 93' !!!!! Kako ti možeš izjednačiti vjersko sa nacionalnim?? Pa musliman je i onaj u indoneziji,ali nije Bosnjak ! I upravo u tome leži kavaka,negiranjem Bošnjaka kako nacije,negiranjem njihovoga jezika,daju se prava na teritorijalnu pretenziju Srbije i Hrvatske da raskomadju Bosnu.
    Prikaži cijeli komentar
  34. -3
    amu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:31 | 23.11.2017.
    @dapi naravno da sam ogorčen,jer je politika tih država u proteklih 200 godina radila na tome da se Bošnjaci denacionaliziraju,da se prikažu kao osmanski relikt,vrijedan samo za ubiti,pritom se grubo zanemaruju historijske činjenice! Kultrura se takoder kretala u tom smjeru,spomenuo sam Andrića,istog onoga koji piše Corkana i svabicu (izmišljen lik) ,bastard kako ga on naziva -sin ciganke i nekog askera Anadolca -sto implicira da je porijeklo bošnjaka turska. Izrugivanje corkanu,negiranjem njegovog etničkog identiteta i naglašavanjem odsustva personalnog integriteta i ljudskog dostojanstva ovaj pisac dosljedno realizira ideju klevetanja i nidpostavanja Bošnjaka. Isti pisac se podlo izivljavao na račun najvećeg nacionalnog junaka bošnjačke nacionalne epike Alije Derzeleza,prikazujući ga inferiornijim i od njegovoga konja. Postavlja se pitanje zašto nije recimo kraljevica marka tako predstavio? Kako bi srbi reagirali? Kako bi reagirali da se izvodi Corkan u beogradu ili u zagrebu sa konotacijom da je Corkan srbin/hrvat?? Kako neko moze opravdati ovakvo masakrirsnje i izivljavanje nad jednim narodom i pritom to nazivati apsolutnom umjetnošću??? O vladiki radetu petrovicu ne bih trošio riječi,dokazani mrzitelj svega što je islamsko!
    Prikaži cijeli komentar
  35. +5
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:53 | 23.11.2017.
    Ja bi zaključio - KRIVI SMO MI SVI! Ovo je komentar kolege JOLLYja na drugoj temi...PROČITAJTE! Problem covjecanstva zadnjih cca 10 000 godina je upravo taj mentalni konstrukt. Mora biti neka vlast. Umjesto da se svatko uhvati svoje odgovornosti projicira je prema gore, u ranoj povijesti kao sumer i akad i slicno su bili despoti koji su imali apsolutnu moc, mislis da su oni tu moc dobili samo tako?

    Neki jedan covjek je eto bio tako mocan sam od sebe, ne, svi ljudi su sudjelovali u tome, svi su imali "korist" i ministri i srednji slojevi i najnizi, svi su pumpali ego i apsolutizam vladaru i cijelom sustavu, jer "vlast mora postojati", onaj najnizi je mislio da je siguran, a zauzvrat je morao robovati ovima iznad, ovi srednji su imali ogromne posjede i fine pozicije, ali su morali pumpati despota do apsolutnih maksimuma ljudskog egoizma da bi ovaj na kraju i vjerovao da je on nesto posebno....

    .... i tako kao neko kolo koje se okrece i svaki put GAZI pod sobom MILIJUNE ljudi je taj kontrukt "moramo imati vlast" isao kroz povijest iz jednog oblika u drugi i svaki put bi GAZIO NOVE GENERACIJE ....a sve ljudi sami sebi napravili i odredili, jer nitko ne zeli biti odgovoran pojedinac, ne moze ti nijedna skupoina odozgor nametnuti nista sto vecina vec ne zeli prihvatiti, zato je jedini nacin da se potpuno promjeni paradigma, slomije kolo.
    Prikaži cijeli komentar
  36. +2
    josic
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:30 | 23.11.2017.
    Korisnik [email protected]
    Nemogu u istu rečenicu Gotovina i Šljivančanin!
    Oprosti,ali nikako se ne mogu uspoređivati to dvoje ljudi po napravljenim zločinima!
    Ovaj je izmasakrirao nemoćne ranjenike,a Gotovina ispalio koju granatu previše i napravio propust kod oslobađanja Knina jer su pojedinci napravili izolirane zločine!
    Gotovinu smatram plaćenikom iz legije stranaca koji bi možda došao i da nije Hrvat,za dobru lovu,a Šljivančanin je krvnik!
    Prikaži cijeli komentar
  37. +5
    korisnik17062
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    06:15 | 23.11.2017.
    Makistar,

    Apsolutno se slazem s vasim pristupom i identifikacijom problema. S tim da smo oba (izvinjavam se ukoliko grijeshim, al sigurno onda - ja) zaboravio (li) da pomenemo h...e Holandske vojnike iz KFORA, koji su pjanili Heinekena, umjesto da rade svoj posao! I to je bio jedan faktor.
    Ja sma uvek na strani slabije strane, tako sam odgojen -u bilo kom sportu i zivotu, i apsolutno jest RATNI ZLOCIN okruzivanje gusto nasaljenih zona- gradova tipa Sarajeva i IDIOTSKO granatiranje godinama znate sa tih brda!
    Jesam Srbin, no shto mi je dodatno odvratnije u celoj sarajevskoj prici tog neopisanog stradanija, je kad doticni se izdira na komandira Romanijskog korpusa Milosevica preko telefona..: "Samo cepaj brate po...(stavite sta ocete: Ilidzi, Vogosci, Ilijashu tamo ima malo Srba")- e pazite to je odmah DOKAZ- corpus delicti numero Uno, inkriminisuci materijal za toga idiota koji uzima sebi za praov jos da mjeri koja nacionalnost gdje zivi. Nije samo doticni imao tih bisera, no i Dr. Dabic- Karadzic, bolesni psihijatar koji je umislio da je on neki Mesija, i "oslobodtielj Bosne". Znate citam vesti iz Srbije gde neki tvrde a on je "odbrani Srbe u Bosni i stvorio im drzavu". Al onda kad vidite taj sadizam, to divljastvo- dobro ga je okarakterisao novinar sa BBC- ja, i dodate one izjave o "osveti Turcima"- e onda takvoj osobi, nema spasa.
    I dobro je sto nema spasa, jer ovime je krivica individualizovana, nisam kriv ja- Nikola X, koji nisam ni ucestvovao u tom ratu, niti bih ikad, kriv je Predsednik te drzave i sef njenog GS-a. Nije kriv moj (ili bilo koji) narod za rat, krivci su vodje, vodstvo sa INDIVIDUALNIM IMENIMA i PREZIMENIMA. Ovo je dio procesa katarze kroz koji prolaze sva 3 (ili 4) naroda u ratu u ex- Yu., a mene APSOLUTNO NE zanima sta se radi sa zlocincima dr. strana- to je vas odn. njihov problem.
    Ocu da sa str. mog naroda, SVAKO ko je pocinio zlocin bude proprocionalno ucinjenom- osudjen za svoja zlodela. Sot se tice pitanja pravde, mozda i neke kaze nisu proprocionalne npr. Sljivancanin, Mrksic, Oric, Halilovic, Divjak, Gotovona, Markach- ali za sve koji brinu o tome ima jedan..:

    Gospod - i Kuran i Biblija govore o tome, ak' izbegnes sud na OVOME svijetu, 100% neces na- onome. To je potonji sud, the last check koji ceka sve nas.
    Prikaži cijeli komentar
  38. +2
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    04:08 | 23.11.2017.
    @nikolatr Ima grešaka na svim stranama oko Srebrenice, a mislim da je glavna odgovornost onih koji su opkolili grad, blokirali ljude i humanitarnu pomoć, a tu se inače naguralo ljudi iz okolnih područja bježeći od zločina pa je grad bio opterećen u smislu normalnog funkcionisanja pored blokiranja ljudi i humanitarne pomoći (ona je stizala ali ograničeno, npr. ograničen je uvoz soli na skoro ništa). Ako uhvatiš nekog za vrat, ne znači da će biti pristojan, možda počne mlatarati rukama i nogama da se odbrani, i ko bi mu zamjerio. Tako se u tim uvjetima ne očekuje da neko sjedi i čeka smrt i da bude normalan uz stalni psihološki pritisak i manjak soli u organizmu, doduše, mislim da je Naser Orić najverovatnije poslan da pogorša situaciju i onda je izvučen helikopterom kada je obavio zadatak provociranja, to jest, da je radio bespotrebne zločine, ako je trebalo samo uzeti hranu. CIA je bila umiješana na svim stranama da dobiju šta žele. I to na kraju nije bila zaštićena zona jer nije bila zaštićena. Dio oružja, možda i većina, je bio oduzet braniteljima i UN ga je čuvao u magacinu čak i pred napad i to je više bilo ugrožavanje nego zaštita. Ispred UN-a je oduzimana dokumentacija muškarcima i po tome se moglo pretpostavljati da se sprema zločin, ali nije bilo reakcije pošto je vjerovatno to i priželjkivano da se desi da bi se prešlo u fazu B.
    Osim što je grad bio pod opsadom što normalno zahtjeva probijanje opsade i normalno je da Ratko kao general pokuša ostvariti kontrolu nad još jednim gradom, to je sve moglo biti civiliziranije u smislu da se ne ubija civile i zarobljenike, nego isprati na sigurno i kada sve prođe da se dopusti povratak kući, ali tu dolazimo do onog pitanja da li je genocid ili etničko čišćenje kao blaži pojam da se dobije grad u kojem će dominirati jedan narod u republici koja će se zvati po jednom narodu. Dakle, kad govorimo o Srebrenici, manji problem je što je napadnuta, nego šta se desilo nakon što je poražena, tako da nije tako bitno da li je ili nije bila zaštićena zona, osim za proširivanje slike. Ako je to rađeno zbog Nasera Orića, on je već bio pobjegao helikopterom i nije bio u Srebrenici, i kazna je onda bila nad civilima i zarobljenicima. I ostavljam opet pitanje za razmišljanje, da li se jednako strogo može gledati na ljude pod opsadom i ljude koji drže druge ljude pod opsadom, na one koji napadaju i one koji se brane i uzimaju oružje tek nakon što su napadnuti, i to ne zbog nekog tamo negdje kojeg smatraju članom svoje grupe, nego lično napadnuti?
    Prikaži cijeli komentar
  39. +13
    nikolatr
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    02:47 | 23.11.2017.
    Gamoc,

    Strani faktor je gl. razlog rata u sto bi Tudjman rekao EsFeReJot, nikako domaci! Nemojte mi neki imamo jako dobro pamcenje ko da je juce sve to bilo i Amanpour s jebenog Cnn a koja je huskala i florance hartman koja je kao i DelPonte trebala bit osudjena za otkrivanje tajni, a vi dobro znate u Hrv. nagradjena je kucom na obali. Jest Mladic monstrum, zlocin sledi kazna po Dostojevskom sasma proporcionalna u ovom slucaju. To je psihopata ko I Karasjic. Al jednako je tako psihopat i zlocinac i onaj "krivousti" sto rece jedna baba izgjeglica iz Knina na bgdskoj tv 94. " Budjmane m..ti j..m, sve su mi tvoji popalili". Isto je to govno zlocinac i psihopata i Gotovina, legionar i Naser Oric. Nigde na vasim zapadnim glasilima nije se moglo procitati sto je to uzrochilo napad na zasticenu UN zonu..? Da su bande, skupine Orica terorizirale i ubile oko 3000 ljudi u selima oko Bratunca tokom god. dana stalni napadu..Da l vi to znate ljudi moji?! Kakva je to onda "demilitarizovana zona"? Isto stoji za Zepu i Bihac je bio pred padom da se Hv nije umeshala. Lepo ovde neko napisa- ovo je poslednja odluka vec od 1. Januara ex - suda da se krv dodatno zatruje da nema NIKAD pomirenja na tim prostorima. Krvomutnik, lazov i zlocinac je isti onaj dikobraz koji je tvrdio " ja sam svoj zadatak obavio, Juge vise nece bit". I on je odgovoran za pokolj Srba u Petrinji kao predsjednik vlade Hr direktno je od Tudjmana primio komandu i prenio je Ivanu Bobteku, sinu Janka.
    No sila Boga ne moli. Kako to da jedan Kisindzer, Holbruk ili Negroponte nikad nisu odgovatali za horde ubica i tone smrti u Gvatemali i Nicaragui koje je njihova drzava uzrocila?
    Ovo je sve smisljeno tako da POKVARENI ameri- usanci sutra dodju tamo da siju mrznju i bache seme novoga rata, a onda da dolaze kojekakve svjetske propalice, pijandure, drogoshi da prodaju - oruzje i ko fol mire.
    U pamet se braco- Srbi, Hrvati i bosanski Muslimani, nemojte da vi Gospod opet sjutra bude kriv..! Kurtalishite se mrznje sto bi govorila moja baka iz Cg, inace ce vasi sinovi opet da ginu za potuljenike amere. Moja nece- fala Bogu.
    Prikaži cijeli komentar
  40. +1
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    02:44 | 23.11.2017.
    @siñor
    Nemam namjeru upustati se preduboko u raspravu poput moji su cisti, tvoji nisu jer to nikud ne vodi, a jasno mi je da ljudi kad pogrijese moraju naci gresku slicne tezine i na drugoj strani jer drugacije ne bi mogli nositi teret propitivanja generalne ispravnosti postupanja vlastite strane.
    Najlakse je konstatirati da su svi jednako krivi pa se nema nad cim promisljati.
    --
    Sto se tice Oluje ona zaista je izuzetak, a evo po cemu:
    1. za vrijeme Oluje pusta se na vijestima Tudmanov apel gradanima na okupiranom podrucju da ne napustaju svoje domove. Ovo je vjerojatno cinio zbog pritiska medunarodne zajednice, a da budem iskren da sam ja bio na mjestu pobunjenih Srba ni ja ne bih cekao da vidim je li poziv i obecanje iskreno. Pogotovo nakon zlocina koje su radili susjedima.
    2. vec u prvim danima oluje narod se s okupiranih podrucja masovno selio prema Bosni tako da su jedinice HV-a nailazile na gotovo pusta naselja s izuzetkom pokojeg starca koji je odlucio ostatati i cekati sudbinu radije nego da u starosti uci sto je izbjeglistvo.
    3. posto je ostalo vrlo malo ljudi na putu HV-u logicno, bilo je vrlo malo poginulih civila i s obzirom na obujam akcije vrlo malo ratnih zlocina.
    4. Ljudi koji su ostali u svojim kucama (kao sto rekoh uglavnom starci), uglavnom nisu bili maltretirani i ostali su u svojim kucama, neozlijedeni i nakon sto je HV prosla kroz njihova naselja nastavili su svoj uobicajeni zivot. Bilo je slucajeva gdje su neki od tih staraca bacili rucne granate na skupine vojnika HV-a koje su se okupljale da se odmore prije nego sto krenu dalje. Za slucaj koji znam takav starac priveden je i odvezen u policiju i koliko sam cuo nedugo nakon toga je pusten. S obzirom na to kako je izgledao rat na nasim prostorima iako nije bilo zrtava od bacene rucne granate, ovo je na granici bizarnog.
    5. Oluja je kratko potrajala jer nije bilo previse organiziranog otpora. Na nekim mjestima otpor je bio jaci i potrajao je nekoliko dana. Negdje je otpor bio organiziran, a negdje se radilo o par bunkera uz cestu koje njihovi graditelji nisu htjeli napustiti po cijenu zivota.
    6. Ubrzo nakon pocetka Oluje i napredovanja HV-a pojavljuje se meni do tada potpuno nepoznat fenomen u obliku masovne krade i pustosenja kuca i imanja ljudi koji su pobjegli prema Bosni i napustili svoje kuce. Ovo nije cinila vojska koja je inace nastavila dalje napredovati vec organizirane male skupine lopova s kamionima, osobnim autima, traktorima itd, a cesto bi nosili maskirne uniforme i oruzje, a (sudeci po registarskim oznakama) dolazili bi cak i iz dijelova HR koji nisu bili zahvaceni ratom.
    Radi se kradi epskih proporcija, nakon sto bi ti zohari prosli kroz neko naselje u kucama bi ostali goli zidovi. Nesto sto je uobicajena praksa na Bliskom Istoku.
    7. Par dana nakon Oluje ako se ne varam Tudman osuduje takve krade i lokalnim policijskim stanicama dolaze napuci da sprijece daljnje krade. Medutim policajci (cesto mladi i neiskusni) koji su postavljeni da paze na cestovne pravce kojima su se sluzili lopovi nisu mogli izaci na kraj s naoruzanim bandama i dovodili su u opasnost svoj zivot (imao sam prilike vidjeti bahatost tih lopova prema policajcu). Tako je krada nastavljena dok se nije sve pokralo.
    8. Ljudi izbjegli u Bosnu vjerojatno rade pritisak u Bosni pa se iz Bosne u Hrvatsku slijeva rijeka protjeranih ljudi kao odmazda za Oluju (uglavnom Katolika) koji onda bivaju smjesteni u napustene i sada vec potpuno prazne kuce.
    --
    Nadam se da vidis razliku izmedu tijeka Oluje i klasicnog napredovanja JNA i pubunjenih Srba koji su se cesto poistovjecivali sa cetnicima (a tako smo ih i zvali) i kojima je standardna praksa bila ovakva:
    1. pobiti sve musko i ono sto nije za silovanje i potom masakrirati tijela, a ponekad jos dok su zrtve zive
    2. silovati ono sto je ostalo zivo, zatim pobiti
    3. pokrasti sto vrijedi ukrasti
    4. spaliti sto se da spaliti
    5. minirati ono sto ne moze izgorjeti (jos za vrijeme Oluje sam bio u jednom takvom selu koje je bilo sravnjeno do temelja i nisam mogao vjerovati koji je trud bio ulozen u to)
    --
    Jos bih spomenuo da se brzo izvodenje Oluje u HR slavi kao primjer uvjezbanosti i planiranja dok je SR plasirala pricu da su Hrvatima planove radili Amerikanci.
    Prava je istina da je Oluja bila izvodena relativno lose i bilo je puno gresaka. Dogadalo se da se neke jedinice posalju usred kakve sume da nesto cekaju i da budu potpuno zaboravljene.
    Samo je odluka o masovnom zbjegu pobunjenih Srba zasluzna za to sto nije bilo pravog otpora i krvi do koljena pa je Oluja mogla brzo zavrsiti.
    Zbog tog slabog pruzanja otpora se neko vrijeme nagadalo da je Oluji prethodio nekakav dogovor ali tesko da cemo ikad saznati istinu je li takvog neceg bilo ili nije.
    --
    Za sve ovo sto sam napisao mozes me optuziti za neobjektivnost ali sve se moze dokazati brojevima, zivim svjedocanstvima, stanjem na terenu i video materijalom na youtubeu.
    Ne ocekujem da ti se ista od ovoga svida ako si imao neke druge scenarije u glavi.
    Prikaži cijeli komentar
  41. +3
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:45 | 23.11.2017.
    @siñor Ja nemam definiciju genocida, koristim se tuđim definicijama. Nije mi tako bitan taj izraz, ali znam da ako je iko ostvario uvjete iz tih definicija, to mogu biti prije svega Mladić i Karadžić. Ako nisu ni oni, biće slavljeni od strane psihopata i radikalnih nacionalista kao neko ko je zamalo uspio u tome.
    Prikaži cijeli komentar
  42. +13
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:29 | 23.11.2017.
    Mene uvijek fascinira kako se za neki strasan zlocin sudi jednoj do maksimalno pet osoba i time je slucaj zatvoren.
    A gdje je sudenje onima koji su fizicki odradili taj "posao"?
    Prikaži cijeli komentar
  43. +22
    dapi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:48 | 23.11.2017.
    @amu
    Moram te ipak ispraviti. Mogu se složiti da su muslimanski stanovnici Bosne i Hercegovine patili pod Austrougarskom, Državom SHS i Kraljevinom Jugoslavijom, ali da su patili u SFRJ, e to stvarno ne stoji.
    Ponavljam da je upravo SFRJ prva i jedina od svih tih država priznala muslimane kao posebnu, konstitutivnu naciju.
    Vrh SFRJ već je u drugoj polovini 1960-ih shvatio da muslimansko pitanje nije dobro riješeno i zato su tada muslimani postali Muslimani, s velikim M. Godine 1971. donijeti su amandmani na Ustav SFRJ kojima se to i službeno verificiralo, a već na popisu stanovništva iz 1971. ljudi su se mogli izjasniti kao Muslimani (dotad su mogli biti samo Hrvati, Srbi ili neopredjeljeni).
    Ako si mlad da se toga sjećaš, možeš pitati prvog starijeg Bosanca do tebe i provjeriti. Da ne misliš da ti pričam priče.
    Komunisti su vam dali naciju, nitko drugi, koliko god to nekome možda bilo teško prihvatiti. I neka su, dobro su napravili. Možda su mogli i ranije, ali dobro.
    A da je Ivo Andrić podgrijavao mržnju prema Bošnjacima, tu ostajem vrlo iznenađen. Pročitao sam sve Andrićeve romane i dobar dio priča (pjesme baš i nisam), i bogami niti u jednom retku nisam našao ni najmanjeg traga takve mržnje.
    A Njegoš je živio i pisao ranije, dok su još Turci vladali ovim prostorima. Kod Njegoša ima mržnje, i to žestoke, ali to je mržnja prema Turcima, prema agresorima tadašnjeg doba.
    Uglavnom, žao mi je jer vidim da si ogorčen jednako na sve države koje su ovdje bile u zadnjih 200 godina, a mislim da time radiš nepravdu Titovoj Jugoslaviji. Da je Titova Juga opstala, ne bi dlaka falila s glave nijednom Bosancu. Ili Bošnjaku, kako ti je bliže.
    Prikaži cijeli komentar
  44. +4
    siñor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:44 | 23.11.2017.
    @Makistar, s mobilnog sam pa cu kratko. Po tvojoj definiciji, Oluja, nakon koje Srpskoga uveta na tom prostoru nije ostalo, nije nista drugo nego genocid. ili je Oluja na neki nacin izuzetak?
    Prikaži cijeli komentar
  45. +9
    Fratello
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:23 | 23.11.2017.
    Genocid ili ne, nema kazne za taj zločin.
    Što ne znači da je težnja Srba da ostanu u jednoj državi manje legitimna od težnji drugih naroda za dominacijom u vlastitoj.
    Gamoc,
    Jugoslavija se nije morala raspasti i nije se mogla raspasti mirnim putem, jer je bila kompromis.
    Bošnjake je bilo ispravno zvati muslimanima, ali je trebalo zvati i hrvate katolicima i srbe pravoslavcima. Jedan narod, jedan jezik, tri religije. Ista neizmjerna glupost. Tko to ne vidi slijep je kraj očiju.
    Prikaži cijeli komentar
  46. +3
    nexus
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:10 | 23.11.2017.
    @cardaciste
    Djela, ne rijeci. Nije bitno kako se tko zove. Dobro, ima izuzetaka i takvih glupih situacija, ali covjeka se generalno ne gleda prema tome kakvo mu je ime i prezime, nego po njegovim djelima. Ima u mojoj sredini i Srba koji su se borili za Hrvatsku i Srba koji se nisu borili, i onih koji su otisli na drugu stranu. U svakom slucaju, prema ljudima se odnosi onako kako su to zasluzili svojim djelima. A opcenito se naviknes na svako ime i asocira te na karakter osobe, tada to ime vise nema prizvuk pripadnosti narodu.
    Prikaži cijeli komentar
  47. +15
    cardaciste
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:56 | 22.11.2017.
    Ova vaša rasprava pokazuje zašto je izbio rat u ex Yu. Tko je izmišljen narod, tko nije, tko je koga ugnjetavao, tko nije, za koga igra Ratko Mladić...
    Imam kolegicu Mladić iz Poznanovca, iz centra Zagorja,tamo žive Mladići koji su svi Hrvati,zove se Ana Mladić, kao pokojna kćer ovog zločinca! Žena je triput bila u Vrapču jer su je maltretirali da je četnikuša, dala otkaz u ministarstvu (u državnoj službi, pazi to!)! Tko strada u ratu? Takvi! Iz Otoka pored Sinja, otkud je Mirko Norac, žive Samardžići koji su svi Hrvati, radikalno desno orijentirani, često imaju ime Dušan, kojeg ima dosta u Sinju! Tko zna što je tko bio prije 200 godina? Zastupnik SDSS-a u Saboru je bio Mile Horvat...
    Prikaži cijeli komentar
  48. +4
    korisnik13252
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:55 | 22.11.2017.
    @budabuda
    Komentatori na advance-u su svi budale ukljucujuci i mene,jedino si ti pametan,
    @rezonancija 15445
    Herojski otpor srpskog politickog vojnog i intelektualnog vodstva tom zlocinackom planu zapada ostat ce zabiljezen za vjeke vjekova.
    Prikaži cijeli komentar
  49. +5
    rezonancija 15445
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:44 | 22.11.2017.
    Osim toga i tudjam i milosevic su bili na platnome spisku CIA i stalno se sastajali sa njihovim agentima...zato su se tudjman i milosevic i stalno nalazili...najvise mi je zao muslimana iz bosne,najvise su pretrpjeli a jedini nisu bili krivi...i iz nasega hrvatskoga naroda izronilo je puno smeca u tome ratu.
    Prikaži cijeli komentar
  50. +3
    rezonancija 15445
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:39 | 22.11.2017.
    Srebrenica i gorazde je enklava koja razdvaja ...kosovo,bosnu,sandzak i dolje je albanija..za nekih 30 godina ta podrucja ce rapidno povecati stanovnistvo i europa i svijt je htio sprijeciti nastajanje velike zajednicke drzave muslimana na podrucju europe zato su srbi imali presutnu podrsku zapada da to naprave i to je uzasan i gnjusan cin ....zato je likvidiran milosevic u haagu i krunski svjedok pokajnik babic koji je bio glavni da osudi milosevica...milosevic je imao dokaze o prljavoj politici zapada pa je zato uspavan.bjelosvjetske igre su jos uvijek barbarske...
    Prikaži cijeli komentar
  51. 0
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:27 | 22.11.2017.
    Ratko je mogao imati neke garancije da će mu biti dopušteno da zauzme Srebrenicu. Postoji otvorena diplomatija, ali i ona ispod stola. Sve dogovor na visokoj razini sa raznim stranama, tako i sa službenim vlastima BiH. Ali nije valjda mu rečeno da će to biti iskorišteno za intervenciju. Pitanje je da li su znali/dogovorili da će činiti takve zločine ili su u SAD-u pretpostavljali da mora biti nekih zločina prema dosadašnjoj praksi, da bi im bilo dovoljno da je ubijeno i desetak ljudi. A Alija je možda pristao misleći da će biti 100-200 mrtvih ili mu je bilo svejedno.
    Prikaži cijeli komentar
  52. -7
    amu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:21 | 22.11.2017.
    Ja znam ja ko su Bošnjaci! U Bosni do kraja 19 stoljeća nisu živjeli nikakvi bosanci i hercegovci niti su živjeli srbi niti hrvati,nego su živjeli Bošnjaci sa tri vjere! To čak i Ilija Garasanim u svom djelu Narcertanije piše i samim time negira današnje nacionaliste! Na to pitanje nikad nisam dobio odgovor,zašto se negira postojanje Bošnjaka i govori se o njima kao naciji koja je stvorena tek '93 a otac srpskog nacionalizma i hegemonije ih priznaje i čak lijepo priča o njihovoj hrabrosti i poštenju??
    Prikaži cijeli komentar
  53. +17
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:15 | 22.11.2017.
    amu, ja sam govorio o Bosancima...u Jugoslaviji su svi bili Bosanci i nije se pravilo razlike jesu Muslimani, Srbi ili Hrvati... znam samo jednog Bosanca koji se prezivao Bošnjak...i to je sve šta znam o Bošnjacima
    Prikaži cijeli komentar
  54. -7
    amu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:03 | 22.11.2017.
    Kao posljedicu svega toga Bosnjacima je u "amanet" ostavljen i usudio bih se reći nametnut (ne zaboravimo da je Sanu reagirala i tražila da ga se pusti iz zatvora) Alija izetbegović,politički diletant neviđenog kova,koji je dozvolio da se Bošnjaci uvuku u rat sa srbima naoružanim do zuba.
    Prikaži cijeli komentar
  55. +3
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:02 | 22.11.2017.
    @siñor To bi bio način da neko izbjegne optužbe za genocid, da pobije uglavnom muškarce ili uglavnom žene, da izabere nešto od toga. Ali to nije bitno za definicije genocida i nije neophodno pobiti i muškarce i žene da bi se postigao genocid. To se postiže i preseljavanjem. I ako nema jednog spola, nema razmnožavanja. I argument da nije bilo takvog plana je tanka slamka. Karadžić je upozoravao da će izvršiti genocid i prije nego što je rat počeo ("Nemojte da mislite da nećete Bosnu i Hercegovinu odvesti u pakao, a muslimanski narod možda u nestanak."), a kasnije je to povrđivao, npr. sa izjavom "to sve treba pobiti" i naredbom: "Svakodnevnim planskim i osmišljenim borbenim aktivnostima stvoriti uslove totalne nesigurnosti, nepodnošljivosti i besperspektivnosti daljnjeg opstanka i života mještana u Srebrenici i Žepi". Sam naziv Republika Srpska (i prije toga "Srpska Republika BiH") je dio plana genocida jer se područje sa tri konstutativna naroda naziva po jednom narodu, koji čak nije većinski - ali su neki imali plan kako da to postane: ubojstvima, terorom i ubijanjem. Npr. u Federaciji BiH žive Srbi i ostali i oni se sigurno osjećaju ugodnije što je to nazvano Federacija BiH, a ne Federacija Hrvata i muslimana, za razliku od nacionalističkog ključa kako je ime dobila R Srpska. Jedan od pokretača tog rata je srpska ideologija koja je ljudima govorila da BiH pripada Srbima i da je bila srpska dok nisu došli Turci, što je iskrivljavanje istine radi ideološke propagande. Npr. mnogi ljudi koji izvorno nisu imali veze sa Srbima su prešli pod Srbe u periodu stvaranja nacija, jer su prije toga prihvatili pravoslavnu religiju pa im je bilo logičnije da se nazovu Srbima, i to područje je bilo naseljeno prije dolaska slavenskih naroda, kasnije dolazi do miješanja, razne narode se gutalo u religije pa nacije kroz želju za kontrolom područja. Takve podatke ti ideolozi izbjegavaju. Genocid se unutar te srpske ideologije i politike podrazumjeva, ohrabruje i ne obeshrabruje. Svakom vodstvu je uglavnom u interesu da negira genocid i ostala zlodjela, da bi mogli nastaviti svoju politiku (ako njeguju slične interese i istu ideologiju) i izbjeći odštete. Zatim, ako nešto zvuči loše, a priljepljeno je na nekog kojeg se percipira kao člana vlastitog čopora, onda se prirodno stvara otpor tome. Ali to je više na nivou instikta nego razvijenog ljudskog bića. To je još jedna loša strana nacionalizma, što ljude sljubi sa zločincima i navodi ih da brane kriminalce ili zločince zbog nacionalnog predznaka, a zločine protiv "drugih" minimiziraju ili hvale.

    Prikaži cijeli komentar
  56. -11
    amu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:59 | 22.11.2017.
    @radnik drago mi je zbog tebe i tvojih lijepih trenutaka. Ono što sam ja htio reći je To,da su Bošnjacima prije svih Turci uništili i eliminirali elitu kada su se ovi borili za suverenu Bosnu,pa su onda austrijanci to radili (onako prefinjeno,evropski) pa onda u Kraljevini jugoslaviji- sjetimo se riječi protica da Bošnjake treba pobiti na što je reagirao pašić riječima oduzeti ćemo im zemlju (što i jesu uradili) nećemo im dati posla i sami će otici - pa onda dolazimo na titovu jugoslaviju koja nije dozvoljvala se izjasnavamo kao Bošnjaci i nametnula nam srpsko hrvatski jezik. Da ne pričam o zatvaranju i ubijanju Bošnjačkih intelektualaca,ono malo što ih je ostalo! To za mene jeste tamnica naroda,nocna mora i horor koji za Bošnjake,moj narod traje skoro 200 godina.
    Prikaži cijeli komentar
  57. +5
    cardaciste
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:50 | 22.11.2017.
    Zadovoljeni su jedino suci, tužitelji, odvjetnici koji su se nabrali love da ne znaju kud će s njom. To je bio i cilj.
    Prikaži cijeli komentar
  58. +18
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:41 | 22.11.2017.
    amu, ja sam radio takav posao da sam bio kao doma po cijeloj Jugoslaviji...neznam šta se događalo po nekim zabitima...ali po gradovima u BiH družio sam se i sa Muslimanima Bosancima i Srbima Bosancima i sa Hrvatima Bosancima...i nikada nisam zapazio ni trunke netrpeljivosti između njih
    Prikaži cijeli komentar
  59. +21
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:33 | 22.11.2017.
    DAPI, lažu, mažu, izvrću povijest...kažu da smo živili u tamnici naroda, a ja živio dobrih četrdeset godina u toj tamnici...gdje god sam krenuo u toj tamnici...od Vardara pa do Triglava, od Đerdapa pa do Jadrana...naišo sam na smijeh, pjesmu i veselje...e neće razbojnici dok sam ja živ mutiti mi bistru vodu
    MATE, radi takvih bandita postojao je Goli otok...oni su tamo u miru tucali kamenje, a 24 miliona ljudi je mirno živilo svoj život
    NEXUS, Velika Srbija, Velika Hrvatska...isti banditi... jedni i drugi su nekad hladili svoje vruće Velike ideje na Golom otoku, a narod živio u miru i slogi
    Prikaži cijeli komentar
  60. 0
    amu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:31 | 22.11.2017.
    @dapi -slazem se sa tvojim posljednjim komentarom. Pišem sa mobitela pa ne stignem brzo pisati i pratiti raspravu.
    Prikaži cijeli komentar
  61. -5
    amu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:28 | 22.11.2017.
    @dapi mislim na jugoslaviju titovu,a i onu prije nje a mislim i na vrijeme Austrougarske okupacije Bih.
    Od kud nekom pravo da negira jedan narod a kamoli naciju kao što je bošnjačka??? Da mu brani njegovo ime,njegov jezik? Istina ,Bosanski jezik je Austrougarska zabranila,ali se ta politika neigranja nastavila kroz kraljevini jugoslaviju i titovu jugoslaviju! Ispravi me ako grijesim! Ta politika je njegovana i podgrijavana djelima njegosa i ive andrića koju su ocrnili bošnjake i predstavili ih nižim bićima,nižim od životinja!! Ta djela (ne samo ona,naveo sam ih kao primjer) i ta politika su plodove dali 90 tih godina kad je bio otvoren lov na Bošnjake,Kad su najveća zvjerstva bila smatrana osvetom turcima i blagosiljana od strane srpske pravoslavne crkve.
    Prikaži cijeli komentar
  62. +6
    dapi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:08 | 22.11.2017.
    @sinor
    "Po definiciji, genocid znaci ciljano i PLANSKO unistavanje cijele jedne grupacije (rasne, nacionalne, plemenske, vjerske). Da bi se nesto proglasilo genocidom, mora da postoji jasan plan za unistenje kompletne nacije, kao i dokazi da su ubijani i zene i djeca. U slucaju Srebrenice (...) zene i djece gotovo i nema."
    Bojim se da ova tvoja zadnja rečenica upravo dokazuje postojanje genocida. Da sad ne tupim s definicijama, pravna suština genocida je u tome da se planski onemogući daljnji opstanak i reprodukcija neke zajednice. Upravo to je Mladić napravio u Srebrenici.
    Naime, to što navodiš da tamo gotovo i nema žena i djece, logički znači da su ubijani gotovo isključivo odrasli muškarci. A bez odraslih muškaraca nema reprodukcije - žene ne mogu same, a ne mogu ni s djecom, niti djeca mogu međusobno.
    Znači, reprodukcija muslimanske zajednice na prostoru Srebrenice je onemogućena, a to je suštinski opis posljedica genocida.
    Možda te buni to što na popisu žrtava Srebrenice tražiš spolni omjer: koliko ima muškaraca, a koliko žena. Umjesto toga, treba se gledati brojčani omjer unutar onog spola kojeg se istrebljuje - koliko je muškaraca (ili žena) na nekom prostoru ubijeno u odnosu na ukupan broj muškaraca (ili žena) na tom prostoru.
    Tu ćeš vidjeti da je na prostoru Srebrenice taj postotak ogroman, ja mislim čak i 100 posto, jer su ubijeni svi muškarci iznad 15 godina koji nisu uspjeli pobjeći.
    To se zove genocid.
    Prikaži cijeli komentar
  63. +2
    Zvrk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:05 | 22.11.2017.
    ha slušaj, tom analogijom mogu napomenuti da dr. franjo nikad nije jasno optužio svog istočnog susjeda...uglavnom retorika ti šuplja.
    Što se tiče presude, mislim da je to tek sitna, mala duhovna olakšica za sve žrtve i preživjele od strane tog krvnika. a što se tiče istine, onda je ubijena s prvim metkom.
    Prikaži cijeli komentar
  64. 0
    justpassingby
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:47 | 22.11.2017.
    Kako to i ovdje podmuklo, ‘prefinjeno’, upakovano u nazovi objektivnu analizu, a u biti sa ciste nacional-sovinisticke pozicije biva receno: Aliju Izetbegovica se stavlja u istu ravan sa velikosrpskim i velikohrvatskim liderima. E, pa, drugovi moji, mogu vam reci da vam to nikad nece uspjeti. Uzalud vam trube, mozete trubiti koliko hocete. Proslo je vise od dvije decenije, trazili ste, kopali, rovili i ama bas NISTA niste nasli cime biste svoju mrznju mogli racionalizirati. Ostale su vam samo isprazne lazi. A jedna uciteljica ce uvijek biti protiv vas: istorija.
    Samo dva covjeka su konsekventno od prvog do posliednjeg momenta bila protiv rata i bilo kakvog nasilja: makedonski i bosanski predsjednici. Izetbegovic nije nikad, ama bas nikad, niti jednom rijecju, niti djelom podsticao ili sirio mrznju. Pratio sam njegovo politicko djelovanje vise od 15 godina, i ne samo njega, i nikad ga nisam mogao ‘uhvatiti’ da zagovara netrpeljivost. Jeste pravio politicke greske, ali ne uperen protiv druga dva bosanska naroda.
    Pozivam vas skrivene nacionaliste koji ipak ne mogu a da ne pokazu svoju pravu prirodu da navedete konkretne dokaze o ‘ratnohuskackom’ Izetbegovicu. Lazi i suplje kvalifikacije me ne interesuju, vec samo konkretne cinjenice.
    Hocu jos reci samo ovo: gotovo je ‘nevjerovatno’ da je taj covijek uspio sacuvati svoj obraz, ostati human i u najtezim trenutcima kada je citav njegov narod (u etnickom smislu) zamalo bio osudjen na nestanak, gotovo nenaoruzan i napadnut sa svih strana.
    Zato rekoh: mozete mlatiti praznu slamu koliko hocete, ne pomaze.
    Prikaži cijeli komentar
  65. +8
    dapi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:01 | 22.11.2017.
    @gamoc
    Po pitanju Ustava SFRJ iz 1974. najbliži istini je definitivno Mamula. To što piše Jović, da je Tito taj ustav donio po direktivi Kominterne iz Dresdena 1928., nema smisla.
    U Dresdenu je inače 1928. održan kongres Komunističke partije, a ne Kominterne, ali je sasvim moguće da je Kominterna dala takve upute. No zašto bi Tito onda čekao s tim do 1974? Mogao je to 30 godina ranije napraviti.
    Osnovni razlog donošenja tog Ustava iz 1974. je ono što se 1971. događalo u Hrvatskoj - "masovni pokret" (maspok), kasnije nazvan "Hrvatsko proljeće". Tito je tada smijenio kompletno hrvatsko rukovodstvo (pa je dogodine radi ravnoteže maknuo i srpsko rukovodstvo), ali je iz širine tog hrvatskog nezadovoljstva shvatio da mora povećati ovlasti republika. Zato je 1974. Kardelj napravio takav ustav.

    @amu
    Nije mi jasno na koju državu misliš kad kažeš da je nesreća Bošnjaka "u tome što su bili primorani živjeti u takvoj državi koja ih je negirala kao i njihov Bosanski jezik".
    Ako misliš na Titovu Jugoslaviju, pa baš je ona prva i jedina priznala Muslimane kao posebnu naciju. I kolega Gamoc je naveo kako su pojedini generali JNA smatrali da je najveća Titova greška što je priznao muslimane kao naciju.
    Naravno da taj Titov potez nije bio greška, dapače, ali optuživati Tita da je negirao Bošnjake je okretanje povijesti za 180 stupnjeva.
    Prikaži cijeli komentar
  66. +18
    mate
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:55 | 22.11.2017.
    Rezonancija, to je RAT. Najgnjusnije i najgore što se može dogoditi. On je svugdje isti sa svim svojim strahotama. Na žalost, mi koji smo odrastali u Jugoslaviji u sigurnosti i miru nismo ni mogli zamisliti što znači ta užasna riječ - RAT. Užase rata osjećamo i danas na prostoru cijele Ex Yu. Uništene ekonomije nekoć snažne države, posvađani narodi koje hrane mržnjom da zamagle otimačinu i porobljavanje. Jugoslavija je imala oko 24 milijuna stanovnika. I svi smo bili taoci od možda samo nekoliko stotina bandita koji su željeli rat, a dočepali se vlasti. I još uvijek smo.
    Prikaži cijeli komentar
  67. +3
    siñor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:53 | 22.11.2017.
    STRAVICNO prljava igra Zapada, samo u jednom jedinom cilju: da na Balkanu NIKAD ne bude trajnog mira, pa da oni mogu upravljat, ucjenjivat NATOom, privatizovat, cinjet sto im je drago.

    Da ne bude zabune: Mladic je naredio ubistvo oko 8 hiljada nenaoruzanih odraslih muskaraca kojima je prije toga garantovao sigurnost. To je UZASAN zlocin za koji NEMA opravdanja.

    A sad pojasnjenje za moj prvi pasus:
    PRVO: Britanci su uveli tezu da se u Srebrenici desio genocid. Ova teza, netacna (potvrdio, izmedju ostalih i Noam Chomsky) sluzi ISKLJUCIVO da ZAUVIJEK podgrijava mrznju izmedju Srba i Muslimana. Jer Srbi genocid nikad nece priznat, a Muslimani ce to dozivljavat kao nepravdu.
    Genocid ne znaci veliki broj zrtava. Po definiciji, genocid znaci ciljano i PLANSKO unistavanje cijele jedne grupacije (rasne, nacionalne, plemenske, vjerske). Da bi se nesto proglasilo genocidom, mora da postoji jasan plan (kao sto ga je imao Hitler) za unistenje kompletne nacije, kao i dokazi da su ubijani i zene i djeca. U slucaju Srebrenice, ni jedno od ta dva ne postoji! oocities.org/xam3a/spisak_srebrenica_txt.pdf
    Na ovom spisku (malo manipulacija u Excelu) vidjecete da zene i djece gotovo i nema.

    DRUGO, Naser Oric, koji mozda nije pobio jednak broj Srba kao sto je Mladic muslimana, ali je svakako dobro okrvavio ruke (o brojkama drugom prilikom), pusten je na slobodu i danas je uzorni gradjanin Sarajeva, i slavljen kao heroj u muslimana. Oslobadjanje Orica itekako ima veze sa njegovim angazovanjem od strane CIAe, vise u filmu youtube.com/watch?v=RUuhSGnLvv8

    Ratko Mladic treba da trune u zatvoru, ali bojim se da ovom presudom nije pomognut mir, vec zagarantovan trajni sukob na Balkanu
    Prikaži cijeli komentar
  68. +5
    rezonancija 15445
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:27 | 22.11.2017.
    Uf rat je odavno zavrsio na prostorima bivse juge i ne ponovio se vise nikada...najgnjusnije od ovoga rata su bili konc logori u kojima su vecinom bile bosanske zene koje su svakodnevno silovane a bilo je i djevojcica...bilo je slucajeva i to vise gdje su djevojcice odvodili od svojih majki ti pijani monstrumi...i zeene su bile sustavno silovane svaki dan vise puta do osmoga mjeseca trudnoce...to je stravican horor koji je meni nezamisliv...a bilo je takvih logora vise u obosni..i ratko mladic je znao za njih i to je odobravao...najvise mi jee zao bosanaca iz srebrenice...bio sam pred pred zadnja generacija u jna pred izbijanje rata...svi ti mladici iz srebrenice su bili teska sirotinja i vecinom neuhranjeni....jos im znam i imena i dobro ih se sjecam...nikada nisam vidio nekoga bas tako nevinoga kao te mladice...tko je mogao ubijati tako divne,nevine i siromasne ljude kao te iz srebrenice?
    Prikaži cijeli komentar
  69. +9
    gori
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:20 | 22.11.2017.
    @gamoc16:25 | Srijeda - 22. 11. 2017
    "U ovoj raspravi samo još jedna stvar,
    svi vi koji kažete da je bilo miješanja stranih faktora u krizu u Yu ste u pravu. ali pri tome jako precjenjujete moć i snagu stranog faktora.
    Glavnu ulogu u razbijanju SFRJ imali su domaći političari"

    ---
    1.
    Na ovom portalu se govori o politickim situacijam u kojima autor i komentatori vide strano mesanje na sve strane. Saglasan sam sa tim.
    2.
    Posto je to tako postojanje domaceg faktora u ExYU je "tehnicko" pitanje. Naime verodostojnije je ako mogu da se upregnu domaci na rusenju nego da se exponiraju stranci.
    3.
    Pa ako strani faktor ima toliku snagu (Sirija, Libija Irak kao najvise eksponirani primeri) zasto misliti da je domaci faktor bio jaci i srusio YU protivno njihovoj zelji.
    4.
    Da je strani faktor bio na strani ocuvanje ExYU on bi pomogao Antu Markovica a ne republicke vrhuske. A "strani faktor" je svojim delovanje osudio Antu na politicku propast.
    --
    Druga varijanta je mogla da bude podrska JNA pa da se strasti smire i izvrsi mirna podela YU
    5.
    Sve se to nije desilo vec je u Bosni politicku pobedu odneo Izetbegovic (opcija konfrotacije i sukoba) a ne Adil Zulfikarpasic sa svojim vidjenjem. Po ostalim republikama smo lakse razaznavali ujedinjenje razbijaca ExYU.

    PS
    licno sam svojevremeno dovio potvrdu od coveka iz Antine stranke, koji mi je rekao da kad je Djani deMikelis (Gianni de Mihelis) dosao ispred Evrope (II Evropska komisija) da nas miri da Ante i njegovi ne mogu do njega da doju. To samo govori da nije hteo da se sa njima sastane a dosao je da miri... on koji nije iz Papue ili iz Mongolije vec sused koji je dooobro znao sta se desava u nas. Samo je sprovodio zacrtano.

    Ima toga jos, kad je izdajnik Mesic trbao da uzme predsednicku fotelju u predsednistvu, "strni faktor" je insistrao na tome da se drzimo pravilnika. Posle je doticni izjavio sta je izjavio a Robert Bear (iz CIA) potvrdio da je u jednom periodu dobijao pare od agencije...

    Prikaži cijeli komentar
  70. +5
    nexus
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:52 | 22.11.2017.
    Da je najsretnije rjesenje ovakav clanak gdje se okuplja ex-yu ekipa.. nije bas. Ali sto je tu je. Hrvati, Srbi i Bosnjaci se nikada nece sloziti oko ratova 90-ih, bez obzira koliko smo slozni i pratimo geopoliticka zbivanja u ostatku svijeta. Srecom povijest ne pisu agresori, nego znanstvenici i sva suplja prica i svo negiranje ratova je svijetu smijesno i one koji zagovaraju te teze ismijavaju i smatraju zaostalim divljacima.
    Cinjenica, ono sto je neosporna cinjenica jest da je ovaj covjek cudoviste, svaka kazna je premala, a stotinama tisuca njegovih zrtava ovo je tek mala satisfakcija. Tolika mrznja, dvolicnost, propaganda i bezobrazluk u manipulacijama svega sto je bilo jest nevidjeno. Ali nije problem ni njegov osobni stav, problem jest teror koji je taj covjek skupa sa tisucama sunarodnjaka sijao diljem Balkana, teror kojeg se ne bi postidio ni srednji vijek, a da se to moralo dogoditi pred kraj 20. stoljeca je sramotna ljaga koja ostaje upisana u povijesti covjecanstva.
    Tolika ubojstva, zvijerstva, agresija na suverene drzave, unistavanje imovine, silovanja, pljacke, najgora mucenja, koncentracijski logori, i sve najgore sto nismo vidjeli od WW2, pa cak ni tada, ovaj covjek nije to mogao sam odraditi. Odgovoran je svaki onaj zlotvor koji je cinio te najmonstruoznije zlocine skupa s njim. Nazalost to je mentalni sklop iz sredine 19. stoljeca sa idejom o "Velikoj Srbiji" koji i dalje zivi. Problem je, problem je ozbiljan kad netko sa inteligencijom zaostaje 150 godina i sto zdrav razum tu moze?
    Prikaži cijeli komentar
  71. +8
    josic
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:34 | 22.11.2017.
    Pokoj vječni svim žrtvama ovog monstruma!
    Europo srami se radi Vukovara,Srebrenice,Škabrnje,Ahmića,Sarajeva...
    Prikaži cijeli komentar
  72. +19
    kdk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:28 | 22.11.2017.
    Hrvat sam! Ova i ovakva (i ovakve) presude mi smetaju! Mladić je bio vojnik, mnoge stvari su pošle po zlu i na kraju on i njemu slični plaćaju grijehe struktura i ideoloških kreatora (kreatura), sude mu oni koji to ne bi smjeli!!! Jadni smo, ako je netko trebao suditi ovakvim likovima nikako to nisu "zapadni saveznici"...sjetite se da je Gotovina u prvostupanjskoj presudi istog (ili sličnog, ne pratim više) suda dobio cca 24 godine "strogog zatvora"...
    Izgleda da je cilj da se sukob ne završi i da sjeme razdora bude još veće, dublje...pravda nije i neće nikada biti zadovoljena...
    Mogao bih pisati o silnim ratovima i zločinima u prošlosti ali neću, ovo ionako nije za svakoga, tko razumijue - shvatit će!
    Ako netko treba suditi to smo mi, ako netko treba osuditi ili praštati to smo mi, osuđeni smo živjeti jedni pored drugih. Bilo bi lakše i ljepše da živimo jedni sa drugima...
    Prikaži cijeli komentar
  73. +18
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:25 | 22.11.2017.
    U ovoj raspravi samo još jedna stvar,
    svi vi koji kažete da je bilo miješanja stranih faktora u krizu u Yu ste u pravu.
    ali pri tome jako precjenjujete moć i snagu stranog faktora.
    Glavnu ulogu u razbijanju SFRJ imali su domaći političari.
    Došlo je do sukoba unitarne i konfederativne koncepcije zemlje i raspad je bio izvjestan.
    Ali se nije trebao dogoditi na tako nasilan način.

    Prikaži cijeli komentar
  74. +18
    ProlazNick
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:19 | 22.11.2017.
    Nije na meni da otvaram "stare" rane iz nesretnog rata, ali neke činjenice su očite !!! Ne volim sadašnju RH vlast niti one koji su tijekom "tranzicije" pokrali i osiromašili ovu državu, s gnjušanjem isto tako gledam na NATO-vu bezočnu agresiju na Srbiju 99 ! Dali je mene itko pitao da li želim da mi zemlja uđe u taj isti NATO, NE !!! Nisam baš neki "intelektualac", al sam se u životu naradio i to krvavo, za razliku od nekih kako se kaže "nisu se u životu vrući hladne vode napili" !
    Prikaži cijeli komentar
  75. +9
    Bob The Irish
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:10 | 22.11.2017.
    @radnik
    Bravo za komentar. U potpunosti se slažem.

    Prikaži cijeli komentar
  76. +16
    korisnik2000
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:41 | 22.11.2017.
    psihopat i ubojica...odgovornost za srebrenicu je i na un snagama koje su dozvolile ratnom zločincu naseru da nekažnjeni napadaju iz ''demilitizirane zone'' te se poslije zločina vraćaju u un zaštićenu zonu. nije sve crno i bijelo...ali mladić je dobio zasluženo
    Prikaži cijeli komentar
  77. +3
    amu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:38 | 22.11.2017.
    @gamoc ..greska Bošnjaka i nesreća je u tome što su bili primorani živjeti u takvoj državi,koja ih je negirala kao i njihov Bosanski jezik! Mislim da su Bošnjaci jedini narod kojem je i službeno zabranjen njihov jezik! Bošnjaci su najveće žrtve te države,koja ih je sustavno ponižavala na svim nivoima,tako da pričati o Bošnjacima kao uzrocima rata je smiješno bez obzira na sve! Alija Izetbegović je nešto najnepovoljnije za Bošnjake,takvu političku diletantnost i nekompetenciju svijet odavno nije vidio.
    Prikaži cijeli komentar
  78. +23
    pustinski lav
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:27 | 22.11.2017.
    Najgore prosao narod sto se najmanje pitao , da mi ko ne zamjeri to su Bosanci , Bosanci su bili nijemi posmatraci kad je rat u Slo.. izbio kao i u Hrvatskoj , mnogi Bosanci (Bosnjaci) su cekali ishod rata u Hr. nadajuci se da ce ostat u jedinstvenoj Republici , kad su uvidjeli da nema nista od toga , onda su krenuli nekako da se organizuju , al vec je bilo kasno , priznali ili ne muslimani su najvise stradali i najveca nepravda zadesila , zapad nije dao oruzje , uveli embargo i td , al eto svako na svoju stranu vuce , mi sto smo ratovali ispada da smo najnormalniji .
    Prikaži cijeli komentar
  79. +17
    59305
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:05 | 22.11.2017.
    Gamoc,
    Slobo , Francek, Alija-balija i ekipa su bili nista drugo nego korisni idioti gospodarima rata i mira!
    Prikaži cijeli komentar
  80. +22
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:59 | 22.11.2017.
    Ne bi želio ulaziti u raspravu po ovim pitanjima jer su razlike u mišljenjima prevelike.
    Da,Slovenija,Hrvatska i drugi su se htjeli odcijepiti-pravo po ustavu iz 1974-, ali zašto..?
    Zato što nisu željeli živjeti u miloševićevoj Jugoslaviji, u unitarnoj i centraliziranoj federaciji gdje bi Srbi imali prevlast.
    Te republike podržavale su samo Titovu YU, na osnovama AVNOJ-a.
    Osim toga Milošević je kao čovjek bio jako netolerantan.
    Slika i prilika te netolerancije i agresivnosti je general Mladić.
    Prikaži cijeli komentar
  81. +9
    59305
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:50 | 22.11.2017.
    gamoc ti zaboravljas da su najmanje 3 socijalističke republike nabavile šlepere i šlepere naoružanja 90. godine i da su se spremale za rat. Za rat je potrebno najmanje dvije strane! Da Kučan, Tudjman i Alija nisu željeli rat Slobo nebi ni ima sa kim ratovati!
    I jos jedno: zna se ko je gospodar rata i mira u svjetu! Gradjanski rat u Sfrj nije bio nekakav lokalni sukob ili srpska agresija sve je to zakuvano u kuhinji daleko od Bg, Zg, Sa itd.
    Prikaži cijeli komentar
  82. +22
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:18 | 22.11.2017.
    Mnogi misle da je rat nastao radi ustava iz 1974.U jednom razgovoru general Ljubičić kaže da su , navodno, najveće Titove greške što je napravio republike državama i što je priznao muslimane kao naciju, jer to je kaže dovelo islamske države u Bosnu.
    Ne slažem se sa tim mišljenjem.
    Admiral Mamula pak kaže da je ustav iz 1974 trebao biti osnova za neki novi dogovor jugoslovenskih naroda u budućnosti i da je Tito to imao u vidu ali po načelu ako možemo zajedno ok a ako nemožemo mirni razlaz.
    Ovo mi je puno realnije.
    Međutim Jović je nedavno izdao knjigu u kojoj tvrdi da je Tito stvorio druge države republike po direktivi kominterne iz 1928, Drezden.
    Ali opet tvrdim ako se YU morala raspasti moralo je to biti mirnim putem kao SSSR i Čehoslovačka i onda nebi bilo ratova i zločina pa ni generala Mladića.Prevelika je odgovornost bivše JNA za krvavi raspad.
    Prikaži cijeli komentar
  83. +23
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:10 | 22.11.2017.
    Besplatna njega umjesto skupog staračkog doma. Tu nema pravde osim što je rečeno da je uradio ono šta je uradio, to jest da je kriv. I mogao bi biti zadovoljan, ako ne vjeruje u plaćanje računa. Viđen je u društvu svećenika, ali valjda mu nisu stigli objasniti ili ni njima nije jasno. Rekao je: "Nisam voleo popove, svi su dolazili do mene. Samo cenim popa koji je poginuo u Skelanima." Neki smatraju da mu se nije sviđao ni momak od ćerke, pa ga je poslao na ratište gdje je poginuo. Zatim mu se ubija ćerka i kroničari smatraju da je od tada ostao okrutniji. To je uobičajeno da se loši događaji koriste kao mračni katalizator. Neki koji su ga sreli ga smatraju psihopatom - velike su šanse da jeste. Ko bude htio razvijati slične osobine, moći će ga koristiti kao inspiraciju, nebitno kojem narodu pripada, za pojačanje mraka u sebi. Zato krišćanstvo naglašava praštanje, da bi se blokirao mračni događaj kao katalizator za razvoj vlastite mračnosti, to jest otklonila blokada u duhovnom razvoju. Bilo da se Ratko mrzi ili obožava, osoba time postaje slična njemu. Moje je da upozorim, a svako bira šta želi.
    Prikaži cijeli komentar
  84. +10
    jezivi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:54 | 22.11.2017.
    ZA tog Mladića su i neka dva klinca na odsluženju vojnog roka pobijeni. Samo da bi ga službe sakrile od Haga. ŠTa je sve bila sprema Srbija da uradi za tog čoveka nije bilo normalno.
    Prikaži cijeli komentar
  85. +13
    mariet
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:50 | 22.11.2017.
    @radnik, nemam sto za dodati,ali nazalost nista od toga se nece realizirati osim ako im narod ne sudi. Takva vremena su proslost jer narod hoda pognutih glava i da ne kazem kako velika vecina glave drzi duboko u pijesku. @karlek ,ne znam koji su to jugoslavenski nacionalisti. Nauci me molim te
    Prikaži cijeli komentar
  86. +7
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:44 | 22.11.2017.
    Meni je zanimljivo promatrati ljudsku prirodu.Dok je bio u JNA Mladić je propovijedao bratstvo jedinstvo i Tita.Kada je ta ideologija ukinuta postao je najveći zločinac.Dakako on ne misli da je zločinac već borac za novu državu.
    Ako je već bilo suđeno da se Yugoslavija raspadne minimum koji je trebalo poštivati je da se ona raspadne isključivo mirnim putem.Mnogi su za ovakav rasplet odgovorni ali držim najodgovorniji- Milošević,Jović,Kadijević.
    Prikaži cijeli komentar
  87. +13
    MrNo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:38 | 22.11.2017.
    @ProlazNick
    Sreća pa nas još ima koji preziremo sve nacional-fašiste, bez obzira na nacionalnost, vjeru i etničku pripadnost. Volio bih da je ova presuda zadnji čavao u lijesu mračne povijesti, ali bojim se da to neće biti tako.
    Prikaži cijeli komentar
  88. +14
    vjur
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:38 | 22.11.2017.
    Kada je sve krenulo pogrešnim putem bili smo mladi, jako mladi. Danas je mojih par prijatelja postalo djedovima. I to je kao pravda... e JEBEM TE PRAVDO AKO TAKO IZGLEDAŠ
    Prikaži cijeli komentar
  89. -14
    karlek
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:38 | 22.11.2017.
    @ProlazNick
    a jugoslavenski nacionalisti?
    Prikaži cijeli komentar
  90. +24
    ProlazNick
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:31 | 22.11.2017.
    Koliko mi se gade hrvatski nacionalisti toliko i srpski, ne pravim razlike !!!
    Prikaži cijeli komentar
  91. +1
    ProlazNick
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:28 | 22.11.2017.
    Ajd pogodite tko će žalovati i po mogućnosti mu dignut spomenik kao heroju za "srpsku stvar" ! Da me ne shvatite krivo nemam ništa protiv Srba, na faceu su mi gotovo 45% prijatelji !!!
    Prikaži cijeli komentar
  92. +52
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:26 | 22.11.2017.
    jedan dio pravde je zadovoljen...zrno pjeska u moru...stotine ako ne i hiljade bi još trebalo da bude osuđeno na doživotnu robiju...svi po spisku: za huškanje naroda i lažne propagande...za veleizdaju i ratno profiterstvo...za klanje, palež, pljačku, silovanje i ubijanje...od domačih psihopata do stranih plačenika...uza sve to i dužnosnike stranih vlada koje su radile na razbijanju Jugoslavije...plus popove i lopove iz Vatikana...nastavi niz
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.