Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Zapovjednik iranske Revolucionarne Garde: "Možemo uništiti sve američke baze na Bliskom istoku u samo nekoliko minuta"

Prema pisanju Reuters-a, Iran je zaprijetio kako je u stanju uništiti američke vojne baze diljem Bliskog istoka u "svega nekoliko minuta" nakon mogućeg napada. Izjava dolazi u vrijeme testiranja brojnih raketa kratkog, srednjeg i dalekog dometa. Podsjetimo velike iranske vojne vježbe održavaju se već treći dan u nizu (opširnije: Iran održava vojne vježbe - koristiti će se i rakete dalekog dometa koje će ciljati modele vojnih baza).

Zapovjednik iranske Revolucionarne Garde, Amir Ali Haji Zadeh"Sve ove baze su u dometu naših raketa, a i okupirana zemlja (Izrael) također je dostupna meta", rekao je zapovjednik iranske Revolucionarne Garde, Amir Ali Haji Zadeh. Istaknuo je kako Iran raspolaže s daleko najkvalitetnijim raketama do sada koje imaju domet od 2,000 kilometara. Specifično je istaknuo i kako su "35 američkih baza u dometu iranskih balističkih raketa".

"Imamo određene mjere kojima raketama možemo uništiti sve ove baze u svega nekoliko minuta nakon početka napada", zaključio je Haji Zadeh.
Izvještaj Reuters-a osporava broj američkih baza u regiji i navodi: "nije jasno od kuda Haji Zadeh dobiva podatke o broju američkih baza u regiji. Američka vojska ima postrojenja u Bahrainu, Kataru, Ujedinijenim Arapskim Emiratima, Kuvajtu, Turskoj i oko 10 baza u Afganistanu i Kirigistanu".

SAD se jučer i službeno očitao o najavama Irana da bi mogli zatvoriti Hormuški tjesnac kao odgovor na EU embargo. Glasnogovornica američkog State Department-a Victoria Nuland je izjavila: "svaki pokušaj Irana da zatvori tjesnac - ili da počne propuštati samo brodove koji imaju iransko dopuštenje - je protiv međunarodnih zakona. Tijekom godina i desetljeća sasvim smo jasno istaknuli kako ćemo napraviti sve što je potrebno kako bi taj tjesnac ostao otvoren".

Izvori:

Reuters | Xinhua

Komentari

(66):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:50 | 8.07.2012.
    @Adipate:
    Je nek kak,cela vojska je sam plaćenici....od pilota Strike Eagle-la do kapetana fregate...to moreš nekom drugome prepovedati.Abdullah je sebi stvoril respektabilnu vojsku između ostalog radi Irana a Ameri sam prodaju jer ovi to s čim imaju platiti dok Iran puše za vratom.
    ------------------------------------------------
    Vojska Saudijske Arabije je kula od karata, to zapamti.Pa ti broji F-15ske koliko got hoćeš.


    De poveč koliko je Irak poslal scud-ova na Izrael i S.Arabiju a koliko ih je kaj pogodilo? možda PRIJE DVADESET GODINA Patriot i nije imal učinkovitost od 99.9% a bogme ni "nadoštukani" scud-ovi nisu imali učinkovitost od 2%
    ---------------------------------------------------
    Mišaš kruške i jabuke. Ja ti govorim da je učinkovitost Patriot sustava protiv najgoreg balističkog projektila na svitu manja od 0 % ako se to tako i može kazat. Po jednom SCUD projektilu Ameri su u prosjeku pucali 4 Patriot projektila od kojih ni jedan nikad nije pogodia ništa. Ja ti govorim da je uspješnost Patriota u obrani baza nikakva i nepostojeća a ti govoriš o efikasnosti SCUD projektila. Totalno nepovezano.
    Al eko ćeš već pričat i o efikasnosti SCUD projektila reci mi kako si je definira baš me zanima?
    Razlog zbog kojeg ti ovo sve govorim je taj da napad na Američke baze u regiji nebi bile napadnute najjadnim od SCUD projektila već nečim drugim a u najgoru ruku dosta dobrim modifikacijama SCUD projektila.
    ---------------------------------------------------
    Lijepo sam naveo da je razvoj na Patriot-u posljednjih DVADESET godina nastavljen a od 2004
    MIM-104F PAC-3 namijenjen za "nadoštukane" scud-ove i ostale balističke projektile postao je operativan pri Amerima a izvezen u sve "savezničke" državice u zaljevu....
    -------------------------------
    Znam, međutim ono šta ti ne znaš su totalno drljava testiranja na kojima niko nikad nije prisustvova već bi opet ka i 90ih svi tribali virovat Rytheonu na njegovim već jednom dokazanim lažljivim izjavama. Patriot je protuzračan sustav koji ima toliko nedostataka o kojima ti nemaš pojma (jer da imaš nebi ih govoria) da ako išta spominja bi neke druge ABM sustave al sigurno ne Patriot. Da vidiš kako se provode prava ABM testiranja u odnosu na Američka pa bi na guzicu o kolikoj se razlici priča.


    -----------------------
    Sukob s Iranom nebu naravno kopneni...a na moru Iran ima za "ponudit" kineske kopije-a Exocet-a ili antiknih opet kineskih kopija P-15 Termit-a mini podmornice i ostale njihove "leteće" amfibije nebuju nikad ni imale priliku nekaj "zahvatiti"....
    ------------------------
    Ne znaš cilu priču niti rakete kojima je opskrbljen. To šta si navea stoji al nije sve.
    ---------------------------------
    zrakoplovstvo im je još tužnije ono kaj leti nije adekvatan odgovor za F-16 block 52 ili 60,F-18 C/D ili super hornet,F-15E Strike Eagle,Eurofighter il pak oni Tornadići "saveznika" u zaljevu
    ---------------------------------
    Istina.


    Prikaži cijeli komentar
  2. +3
    Adipate
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:05 | 6.07.2012.
    @svart_viking

    I još jedna stvar...
    Srušenu bespilotnu letjelicu SAD-a su već proučili u detalje, uočili nedostatke i kreću s domaćom proizvodnjom.

    Je nek kak da budu copy/paste Sentinel....tak im je i trebalo da kopiraju trideset godina Phoenix,Hawk,Sidewinder,TOW.....itd,itd.....
    Prikaži cijeli komentar
  3. +2
    Adipate
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:45 | 6.07.2012.
    @irkutsk
    Saudijsku vojsku sačinjavaju pakistanski i ini plaćenici kako svojim ljudima dovoljno ne viruje. Kakvu got opremu Saudijska Arabija kupovala nitko je nikad neće smatrat vojnom silom.
    Oprema se kupuje radi osiguranja političkog zaleđa i nema veze sa stvarnim sposobnostima vojske Saudijske Arabije.

    Je nek kak,cela vojska je sam plaćenici....od pilota Strike Eagle-la do kapetana fregate...to moreš nekom drugome prepovedati.Abdullah je sebi stvoril respektabilnu vojsku između ostalog radi Irana a Ameri sam prodaju jer ovi to s čim imaju platiti dok Iran puše za vratom.

    Kaj si još ono natafljal........."Onda sigurno nisi gleda video snimke di Irački SCUD projektili padaju po Patriot Baterijama branjenim Izraelskim gradovima??? JEL? ..."
    De poveč koliko je Irak poslal scud-ova na Izrael i S.Arabiju a koliko ih je kaj pogodilo? možda PRIJE DVADESET GODINA Patriot i nije imal učinkovitost od 99.9% a bogme ni "nadoštukani" scud-ovi nisu imali učinkovitost od 2%.Lijepo sam naveo da je razvoj na Patriot-u posljednjih DVADESET godina nastavljen a od 2004
    MIM-104F PAC-3 namijenjen za "nadoštukane" scud-ove i ostale balističke projektile postao je operativan pri Amerima a izvezen u sve "savezničke" državice u zaljevu....

    Sukob s Iranom nebu naravno kopneni...a na moru Iran ima za "ponudit" kineske kopije-a Exocet-a ili antiknih opet kineskih kopija P-15 Termit-a mini podmornice i ostale njihove "leteće" amfibije nebuju nikad ni imale priliku nekaj "zahvatiti".....zrakoplovstvo im je još tužnije ono kaj leti nije adekvatan odgovor za F-16 block 52 ili 60,F-18 C/D ili super hornet,F-15E Strike Eagle,Eurofighter il pak oni Tornadići "saveznika" u zaljevu.
    Prikaži cijeli komentar
  4. +2
    svart_viking
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:14 | 6.07.2012.
    I još jedna stvar...
    Srušenu bespilotnu letjelicu SAD-a su već proučili u detalje, uočili nedostatke i kreću s domaćom proizvodnjom.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +2
    Bob-Kanada
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:54 | 5.07.2012.
    @Citizen Kurchatov

    Hoćete, naravno da ćete ginuti... tako rade "saveznici"... no, pomoći će vam i Bošnjaci! zato, ne brinite, pobijedićemo (mi Ameri)
    Prikaži cijeli komentar
  6. +3
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:17 | 5.07.2012.
    Adipate: 19:13 05.07.12'
    Ljudi,hajmo realno...svi zaboravljaju spomenut Saudijsku Arabiju u konfliktu s Iranom te dvije države mrze se otvoreno više desetljeća.Tko malo prati situaciju poznato mu je da su S.Arabija i Izrael imaju najmodernije zrakoplovstvo u regiji...a Iran to nema.S.Arabija je saveznik Amera,nisu se direktno miješali u oba zaljevska rata s Irakom ali vjerujem da u sukob s Iranom će itekako se upustit.
    --------------------------------------
    Saudijsku vojsku sačinjavaju pakistanski i ini plaćenici kako svojim ljudima dovoljno ne viruje. Kakvu got opremu Saudijska Arabija kupovala nitko je nikad neće smatrat vojnom silom.
    Oprema se kupuje radi osiguranja političkog zaleđa i nema veze sa stvarnim sposobnostima vojske Saudijske Arabije.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +2
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:14 | 5.07.2012.
    @Adipate:
    Još jedna činjenica...sve američke baze u zaljevu pa tako S.Arabija te Izrael (Arrow sustav) i oko njega su pripremljen za scenarij Iranskom raketnog napada...Patriot se "nosio" s Iračkim varijantama scud-ova pred dvadeset godina i njegov (Patriot) razvoj nije stao već je nastavljen pa tako "F" varijanta Patriot-a "posvećena" balističkim raketama koja nije postojala za prvog zaljevskog rata ..tak da se bi danas itekak učinkovito snašal s Iranskim "nadoštukanim" scud-ovima.
    --------------------------------------------------
    Onda sigurno nisi gleda video snimke di Irački SCUD projektili padaju po Patriot Baterijama branjenim Izraelskim gradovima??? JEL? ... snimke koje su u javnost pustile izraelske obavještajne službe.

    Sigurno nisi čua za SCUD raketu koja je pogodila Američku bazu u Saudijskoj Arabiji.

    Činjenica je da su Ameri reklamirali 99.9% učinkovitost Patriot sustava međutim stvarna je činjenica kasnije analizama pokazana kako Patriot nije uspia oborit NI JEDAN SCUD balistički projektil iako su u prosjeku 4 patriot rakete lansirane na jedan SCUD. Zbog čega nisu? Predmet je rasprava. Ameri su se kasnije pravdali vremenskim odmakom u radu njihovog sustava zbog visokih temperatura al činjenica je da su svi zabilježeni "pogoci" u biti faliveni i u nijednom slučaju bojna glava skoro najstarije balističke rakete nije uništena već bi se naprotiv svaki put obrušila o zemlju.

    Stvar je u tome da Patriot sustav nije ni zamišljen da bude i funkcionira kao ABM sustav i potrebni su mu sateliti kako mu je vrijeme reakcije preveliko da bi uništava balističke projektile.

    Postoje nekakve kasnije nadogradnje međutim otom potom. Jednako kao i o Izraelskom Arrow-2 ABM sustavu. Samo ću ti reć - pogledaj protiv čega se testira pa se vrati vamo sa izjavom kako će obarat Iranske Sahab-3 BM dometa 2000+ km.
    Prikaži cijeli komentar
  8. 0
    Adipate
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:13 | 5.07.2012.
    Ljudi,hajmo realno...svi zaboravljaju spomenut Saudijsku Arabiju u konfliktu s Iranom te dvije države mrze se otvoreno više desetljeća.Tko malo prati situaciju poznato mu je da su S.Arabija i Izrael imaju najmodernije zrakoplovstvo u regiji...a Iran to nema.S.Arabija je saveznik Amera,nisu se direktno miješali u oba zaljevska rata s Irakom ali vjerujem da u sukob s Iranom će itekako se upustit.

    Iran štanca klonove R-11,R-13,R-21 u svoje varijante "nadoštukanih" scud-ova što je tehnologija pedesetih...dobro "nadoštukali" su oni kapacitetniju R-27 ali zajedničko im je da ih je vrijeme pregazilo razvijeni su sustavi Arrow i Patriot.

    Još jedna činjenica...sve američke baze u zaljevu pa tako S.Arabija te Izrael (Arrow sustav) i oko njega su pripremljen za scenarij Iranskom raketnog napada...Patriot se "nosio" s Iračkim varijantama scud-ova pred dvadeset godina i njegov (Patriot) razvoj nije stao već je nastavljen pa tako "F" varijanta Patriot-a "posvećena" balističkim raketama koja nije postojala za prvog zaljevskog rata ..tak da se bi danas itekak učinkovito snašal s Iranskim "nadoštukanim" scud-ovima.

    Emocije po stranu ali Iran nema što "ponudit" u sukobu s Amerima i saveznicima.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +2
    Nizzde
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:50 | 5.07.2012.
    Teroristi Ameri i NATO se ne usude napasti Siriju od koje je Iran vojno 50x jači

    Prvi i osnovni problem Amera je NEZNANJE , do sada su napadali države koje su oružje kupovale od USA ,problem sa Irancima je u tome što Iranci sami proizvode oružje o kojemu neprijatelj malo zna ili nezna ništa
    Zna se jedino da Iranci proizvje daleko nabolje rakete i torpeda na svijetu
    Zašto? Pa izmislili su Šah
    Iran je sve preodredio obrani zemlje jer gledaju par poteza (godina)unaprijed
    Največa helikopterska flota na svijetu hrpa tenkova najmobilnija vojska na svijetu i prirodni reljef Irana(pustinja pa malo brdašce)ne daju nikakvu šansu za kopnenu invaziju na Iran

    Najbrža i najpreciznija torpeda i rakete doslovno u par minuta može uništiti sve baze i svu flotu u perzijskom zaljevu

    Ako USA napadne Iran to če joj biti prvi puta od WWII da nasuprot ima vojnu silu a dobro znamo kako su pušili protiv 100x slabijih


    Prikaži cijeli komentar
  10. 0
    mickey je bobjedio
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:57 | 5.07.2012.
    hunter
    Nisam provjeravao, oprostite stavio sam link, a nisam stavio da je to jedan komentar: nik -> nikola
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    hunter
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:37 | 5.07.2012.
    arkaj
    tvoj komentar mi je najrealniji. naravno da su iranci konvencionalno velika sila i da su spremni branit svoju domovinu do posljednjeg covjeka i da imaju dobro razvijenu vojnu industriju,ali realno sve to nije ni do koljena americkim napadacima. Obama je odavno spomenuo da je spreman koristiti i takticko nuklearno oruzje u slucaju rata s iranom,a pitanje brojcanog omjera snaga u ljudstvu postaje nebitno kad znamo da se najnovija americka strategija temelji na dronovima. vrlo realna mi je procjena da smrdljivi ameri za 10h mogu vratiti iran u kameno doba,naravno pretrpit ce i oni relativno velike gubitke,al to njima apsolutno nista ne znaci,dapace to ih samo jos vise veseli.
    Prikaži cijeli komentar
  12. 0
    hunter
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:26 | 5.07.2012.
    mickey
    bez uvrede,al zar ne mislis da si ipak malo pretjerao??
    Prikaži cijeli komentar
  13. 0
    starlightmelody
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:29 | 5.07.2012.
    @cool-t
    to je stara stvar:
    youtube.com/watch?v=Y_WJAfeAy-0
    :)))))))
    Prikaži cijeli komentar
  14. +2
    franchesko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:28 | 5.07.2012.
    Uvjeren sam da do rata neće doći jer nikome ne bi odgovarao. SAD-u nije potreban još jedan rat (možda ako republikanci dođu na vlast budu drugačije raspoloženi). Iran je svjestan da bi u ratu njegova infrastruktura bila potpuno uništena, a daljnji razvoj zemlje zaustavljen. Ipak ukoliko do rata dođe (NE PRIZIVAM TAJ SCENARIJ) postoji nekoliko smjerova kako se može razvijati ali svi vode potpunom uništavanju Irana. Ako Iran prvi napadne ima prednost i uistinu će uništiti veliki broj baza SAD-a u regiji. Ti udari neće oslabiti ali ne onesposobiti američke snage u regiji jer je vojska SAD-a spremna na taj scenarij. Odgovor bi bio strašan u vidu bombardiranja velikih razmjera, u ovom scenariju SAD-u bi se brzo priključili i saveznici. O kopnenoj akciji ne želim raspravljati jer je pitanje bi li do nje došlo. Ukoliko bi došlo SAD bi imale velike vojne gubitke ali stradanja Iranac bi bila velika. Ako SAD prvi napadne Iranske raketne i zračne snage bit će relativno brzo razbijene tako da neće imati veliku moć odmazde (iako će donekle imati snage za odgovor). Pitanje je samo koliko Iran može nanijeti štete SAD-u i njegovim saveznicima u regiji, a nije pitanje tko će izvući deblji kraj.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +3
    svart_viking
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:25 | 5.07.2012.
    @black bloc

    Hvala što si naveo točno koje rakete i PZO koriste protiv njih. Za Pantsir nisam siguran jer ih ni Rusi nemaju toliko (22). Dovoljno je što imaju verzije S-300 pa već imaju problema. Ako ih budu gađali Raperima ili Rolandima, onda će europske snage biti oborene vlastitim oružjem :)

    Ono što Iran ima a NATO nema je borbeni duh i visoki moral te prednost domaćeg terena.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +8
    ishaq
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:24 | 5.07.2012.
    Samo Bog zna šta bi bilo kad bi bilo. Ne daj Bože rata. U svakom slučaju nastradao bi silan Iranski narod, jer bi se vodio na njihovoj teritoriji.
    Već mene hvata neka druga vrsta panike - ako cionisti povedu rat i recimo ne dobiju ga, ali unazade Iran za narednih 50-100 godina, ko će se suprostaviti pošasti zvanoj Zapad.
    Možda Rusi ili Kinezi - ma kakvi, svi oni u istu tikvu pušu samo se nama čini da su u sukobu. Sirija i ostale zemlje su za njih samo geopolitička igra u kojoj je bitno ko će se bolje pozicionirati, istočni ili zapadni masoni.
    Mislim da su Iran i još po koja zemlja tipa Kube, jedini bastioni normalnog života, normalnih ljudi, ne zagađenih trulim zapadnjačkim idejama koje rastaču samu bit života.
    Prikaži cijeli komentar
  17. +2
    cool-t
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:18 | 5.07.2012.
    @ mickey je bobjedio,
    evo guglam malo po netu tvoje podatke i nemogu vjerovati, dao si mi sate i sate surfanja i filtriranja podatka... izgleda da je stvarno jedan b2-spirit (izmedju ostaloga) skinut iznad srbije i to je dobro zataskano ...
    Prikaži cijeli komentar
  18. +3
    Prometeus
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:58 | 4.07.2012.
    @Black_Bloc:
    Sve sto si naveo su cinjenice tako da se apsolutno slazem s tobom.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +3
    anixson
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:58 | 4.07.2012.
    Ameri da su smjeli vec davno bi napali , za ove ozbiljnije : je li uredu da se kaze neprijatelju sta sve iran posjeduje i na koji nacin ce voditi rat , pa molim vas nemojte biti djeca ovdje se prica o Iranu kojeg jos nikada niko nije porazio...

    IR Iran izmedju ostalog posjeduje svoje satelite koje salje kada hoce a povremeno i najavi da ce lansirati e sada se postavlja pitanje a zasto najavi da salje jer nema nikakve obaveze za najavom a onda sada zamislite koliko ih posalje a da ne da u javnost a to sve se veze i za ostala takticka desavanja npr. kako je oborena spijunska najsavremenija letjelica pa da je od kartona ako je u kvaru pala sa 10000 M nestala bi u prasini a ona skoro pa citava i jos dosta stvari tu ima koje mi pruvelicajemo kod amera naravno sve poredimo sa americkim filmovima i onda mislimo to je to....


    Ne brinite ameri nesmiju napasti IR Iran sve je ovo suplja prica koja se prica vec skoro 15 godina.....

    Prikaži cijeli komentar
  20. +13
    Black_Bloc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:43 | 4.07.2012.
    Drugovi naravno da Iran može sravnit sa zemljom sve baze na bliskom istoku to govorim zbog činjenice da je Iran 2007 godine imao cca 150.000 balističkih raketa dometa iznad 600km,Nekoliko tisuća Iranskih raketa (Shahab-3 domet oko 2000km i napredniji Sejil 2-3-4) su smješteni u vertikalne podzemne silose s već određenim kordinatama (što uvelike smanjuje vrijeme lansiranja.)Nadalje iran ima vojne satelite u orbiti tako da može reagirat preventivno.
    Što se tiče anti-air mogućnosti,Iran je nedavno završio projekt BAVAR-373 Iranska verzija S-300,također nabavio je i nekoliko baterija HQ-9 (Kineska verzija S-300),posjeduje velik broj unapređenih sustava "Hawk",nadalje 29 baterija TOR-M1,oko 30 sistema PANTSIR S1, OKO 200 baterija S-200
    (također modificiranih), tu su još i KUB-ovi,NEVE,STRELE,ROLAND,RAPIER i ostali sistemi također ne zaboravimo nekoliko tisuća "pametnih topova" 105 mm domaće proizvodnje (ovaj top ispaljuje granate radarski navođene,granata se kreće po inerciji ali ima krilca kojima zapovjeda mikro ćip u nosu granate koji pak dobiva instrukcije sa zapovjednog vozila) svi ovi sistemi mogu i moraju stvoriti dobar zračni zid protiv NATO agresora.
    Ali najbitije Iran ima stanje zdravog razuma,volju I svako moralno ljudsko pravo i dostojanstvo da se odupre cionističkim NWO barbarima.

    BOLJE GROB NEGO ROB!!!
    Prikaži cijeli komentar
  21. 0
    sancho_bo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:31 | 4.07.2012.
    ameri ak' će napasti, učinit će to za nastupajući Ramazan. mogao bih se kladiti u to!
    Prikaži cijeli komentar
  22. +4
    hancack
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:31 | 4.07.2012.
    nije slucajno iranski predsjednik nedavno bio na sastanku u rusiji.naredenje ne napasti prvi a ako jenkiji napadnu ovo je idealna prilika da im rusi vrate za stingere u afganistanu.Mozda ce iran biti zrtva koju ce ameri unazaditi dvadeset godina ali tu ce biti i kraj americkog osvajanja i zavuci ce se dvadest godina u svoju jazbinu dok ne dode jos jedna ko zna koja po redu debilna generacija.
    Prikaži cijeli komentar
  23. +3
    mickey je bobjedio
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:15 | 4.07.2012.
    vaseljenska.com/svet/vojni-poker-u-persijskom-zalivu/
    Sto se tice vojne sile amerika blefira kako bi,uplasila iranske pregovarace da budu popustljivi prema izraelu.
    Tako su oni i nas obmanjivali za vreme bombardovanja da su umesto 25.000 borbenih misija (koliko ih ima u arhivama Americke vlade),imali 35.000 borbenih misija.
    Isto tako nisu priznali ni gubitke koje su pretrpeli:
    A to su:
    -40 bespilotnih letelica;
    -preko 1000 tomahawka;
    -oko 30 lovaca F-15 (prisilno su sletali u Bosni i Hrvatskoj,a neki su unisteni i u napadima na tuzlanskom aerodromu) ;
    -oko 12 lovaca F-16;
    -Hercules C-130 srusen na granici sa kosovom;
    -5 helihoptera AH-64 Apache,unisteni u napadima na aerodrom Rinas u Tirani i jedan oboren na Kosovu;
    -430 americkih vojnika,oficira i pilota (umesto priznata 2)
    -3 F-117 jedan oboren u Budjanovcima,a dva prinudno sletela u Hrvatskoj;
    -Jedan B-2 Spirit;
    -Jedan B-52;
    Ima jos puno gubitaka,zamolio bih vas da PROGUGLATE po netu.
    Prikaži cijeli komentar
  24. +2
    hancack
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:03 | 4.07.2012.
    drugi vijetnam ali ovaj put sa nesagledivim posljedicama.amerima treba rat mogu ga poceti ali nisu sigurni gdje ce zavrsiti pa okljevaju.ma ne boje se iranci jer ameri mogu dobiti rat u zraku ali nikada na kopnu jer nije to evropa i srbija a susjedstvo totalno otkaceno da ni najpametnijem nije jasno sta bi se dogodilo
    Prikaži cijeli komentar
  25. +1
    audio orb
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:01 | 4.07.2012.
    Kakva je to raketa "Silkworm"?
    Prikaži cijeli komentar
  26. +3
    mico
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:06 | 4.07.2012.
    uvjeren sam kada bih se borili u nekoj fer borbi da bih ameri izgubili,vec je dokazano da su kukavice i nista vise,ali ako bih raketirali te baze ameri bih bacili atomske bombe pa vec su to zaboga napravili jednom,ni indijance goloruke nebih pobedili da nisu imali bolje oruzje,hijene od nacije nista vise.nadam se na ce iran proc dobro u ovom svemu
    Prikaži cijeli komentar
  27. +7
    svart_viking
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:58 | 4.07.2012.
    Dobro za Iran da ima dobre rakete (makar sumnjam da su ih više Rusi razvijali i radili na njima; pravi prijatelji). Ja već mislio da je Nacionalna Garda obična milicijska i civilna služba u Iranu, nešto kao Volkssturm za Njemačku (niži rang opreme i obuke). A ako imaju "Silkworm" rakete onda je bolje SAD-u da čuva glavu. Ako sve ovo nije istina za kvalitetu raketne obrane, SAD i saveznici će ga nažalost sravniti u par dana sa zemljom. Gadafi bi dobio pobunjenike da se NATO nije mješao. Ovdje nema pobunjenika već 815,000 vojnika kontinentalne vojske Islamske Republike. Nek im je sa srećom (Iranu)
    Prikaži cijeli komentar
  28. -14
    Nephilim
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:46 | 4.07.2012.
    Mozda oni to i mogu uraditi u samo nekoliko minuta ali zato Amerika isto tako brzo moze unistiti citav Iran a ne samo vojne boze... Prema tome, ovaj clanak je besmislen jer Iran jako dobro zna da to nesmije uciniti jer bi takav cin jednostavno bio jednak nicem drugom do suicidu.
    Prikaži cijeli komentar
  29. +3
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:02 | 4.07.2012.
    Čuj, oni se pitaju odakle mu te brojke.... Pa ako netko zna kako stoje stvari na terenu, valjda on zna, tko može bolje znati od njega tko koliko i gdje točno ima baze u regiji?! Ali opet ova huškačka retorika, e to mi ide na korijen živaca.
    Prikaži cijeli komentar
  30. 0
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:58 | 4.07.2012.
    0Bački agronom: 18:48 04.07.12'
    Brate iz Sibira!!
    Iran nema priliku za DVA udara!!!
    ---------------------------------------
    Ima priliku lupat poprilično dugo dapače mala je šansa da će se ijedna od Iranskih Balističkih raketa presrest.


    ------------------------------------------------------
    Ima samo prvi-traljav udar!! Gde??
    -----------------------------------------------------
    Zašto traljav. Američke baze u regiji imaju fiksne i poznate koordinate a i dovoljno su velike da sa priličnom pouzdanošću Iranske rakete slete na njih. Nije to neka filozofija. Takvi kopneni raketni udari višestruko su jači od kopnenih ... to je prava "Shock and awe" strategija.



    ------------------------------------------------------------
    ZA "drugi udar" pročitaj svoju poslednju rečenici ?? :(
    Iranska MEKA moć je daleko snažnija u regionu! To je ključ i to znaju svi akter?!! To je fokus svih zainteresovanih igrača!??
    A sami Iranci to jako dobro znaju, i to za sada, prilično dobro koriste??
    ----------------------------------------------------------
    Ne virujem osobno da će do nuklearnih udara doć. I tad se Izraelci nebi dobro proveli al to je neka druga priča.

    Šta se meke moći tiče ona trenutno nije predmet rasprave iako da slažem se sa tobom.
    Prikaži cijeli komentar
  31. +1
    Bački agronom
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:48 | 4.07.2012.
    Brate iz Sibira!!
    Iran nema priliku za DVA udara!!!
    Ima samo prvi-traljav udar!! Gde??
    ZA "drugi udar" pročitaj svoju poslednju rečenici ?? :(
    Iranska MEKA moć je daleko snažnija u regionu! To je ključ i to znaju svi akter?!! To je fokus svih zainteresovanih igrača!??
    A sami Iranci to jako dobro znaju, i to za sada, prilično dobro koriste??
    Prikaži cijeli komentar
  32. +8
    Citizen Kurchatov
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:24 | 4.07.2012.
    Ako Amerika udari na Iran
    hocemo li mi Hrvati ici ginuti za njihove imperijalne interese?
    Prikaži cijeli komentar
  33. +4
    Saladin
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:15 | 4.07.2012.
    Malo sam izmjenio Mao ce tunga :-)))
    Prikaži cijeli komentar
  34. +6
    Saladin
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:14 | 4.07.2012.
    Ameri su najsuperiornija drzava sto se tice naoruzanja ,ali netreba podcjenit jednu drzavu kao sto je i Iran , koji takoder imaju svoje satelite i dobro znaju o cemu pricaju i jos nesto imaju jedan od najboljih tehnickih fakulteta na svjetu ,sto znaci da imaju dobre strucnjake...siguran sam da ne blefaju toliko .Sto bi rekao Mao ce Tung " Neka leti tisuce raketa "
    Prikaži cijeli komentar
  35. +2
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:14 | 4.07.2012.
    0Bački agronom: 17:57 04.07.12'
    Hmmm - samo par minuta??!!
    Stavljanje u borbrni položaj više stotina-hiljda razni raketa, je vidljivo i golim okom, a ne sa neba!!??
    --------------------------------------------------
    Recimo prvi udar 500 raketa. Sasvim dovoljno.
    Kad stignu medicinari i ekipa da pokupi ljude drugi udar od 500 raketa i napravia si nesagledivu štetu. Iranske rakete su na kruto gorivo, ne triba in puno da se lansiraju.

    Na drugu stranu svi Američki i Britanski specijalci ni uz pomoć najsuvremenije tehnologije iz zraka i iz svemira tokom prvog Zaljevskog rata nisu uspili nać ni JEDAN mobilni lanser SCUD projektila dovoljno govori za sebe a sve sama pustinja. Iran predstavlja još daleko pogodniji teren za skrivanje mobilnih lansera.

    ----------------------------------------
    Jednovremeno lansiranje velikog broja projektila - detektuje se ODMAH!!??
    Nakon toga - NEMA sposobnih stanovnika Irana da analizira efekat svog raketnog napada!!???
    ----------------------------------------
    U slučaju bez obzira kakvih konvencionalnih udara itekako ima. Dovoljno ti je da stari dida broji broj aviona koji sljeću na obližnju pistu (po kapacitetu znaš broj mrtvih+ranjenih) ... dođe li do nuklearnih udara cila situacija se diže na novi nivo sa nesagledivim posljedicama.
    Prikaži cijeli komentar
  36. +5
    Arkaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:12 | 4.07.2012.
    Izjave iranskog zapovjednika u službi su propagandnog djelovanja i ne odražavaju realne iranske vojne mogućnosti. To je samo dobar način da se upozori kako iran iako daleko slabiji nije posve bespomoćan i da će agresor naići na jedinstvenu zemlju i odlučan otpor. Američkoj politici je manji problem vojno slamanje irana a puno veći kako opravdati takav čin vlastitoj i svjetskoj javnosti. Izjave iranskog zapovjednika iako pretjerane služe kao podsjetnik da cijena takvog sukoba neće bit plaćana samo na jednoj strani.
    Prikaži cijeli komentar
  37. +4
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:07 | 4.07.2012.
    @musa:

    To je to ... ima tu još stvari al evo većina najbitnijih je rečena.

    Iran nema proizvodnju tehnološki zahtjevnih vojnih sustava no međutim vojnu strategiju je prilagodia zahtjevima.

    Par primjera.
    Razlog zbog čega kopnena invazija otpada je nevjerovatna količina istreniranih snajperista i sa noćnom optikom, licencna proizvodnja RPG-29 kupljena od Rusa kao i naprednih vođenih protutenkovskih sustava tipa Kornet i Metis.
    Velike količine Igla/Strela MANPADS-a i raznih teških mitraljeza.
    Koliko se got nabrojano parilo zanemarivo u stvarnosti gerilske taktike predstavlja nepremostiv problem sa kojim se Ameri ni danas ne znaju nosit. Troškovi učinkovite kontrole Irana značile bi angažman snaga koji si Amerika ni u snu ne može podnijet.

    Šta se tiče mornaričkih snaga, svaka ideja o suprostavljanju Američkoj mornarici je uzaludna sa stajališta stojeće flote međutim velike količine suvremenih mina, torpeda, te polupodmornica naoružane Ruskim Škval torpedima čine barijeru koja po Američkim simulacijima daju dobitnu kombinaciju.
    Ima još poprilično stvari mimo ovih koje si ti Musa nabroja a i ja koje su tehnološki malo zahtjevne a čine velike probleme za bilo koje vojne planere.
    Prikaži cijeli komentar
  38. +6
    starlightmelody
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:03 | 4.07.2012.
    @kaveni
    a gdje su informacije iz prve ruke? nekako fale.... :)))
    @irkutsk
    opet ponavljam, nemam veze sa vojnom doktrinom, ali...ako samo jedna raketa (od 100-200...)doleti do tog famoznog nosača aviona, i uništi pistu - on je, čini mi se onda hrpa plutajućeg željeza s kojih ti famozni avioni ne mogu poletiti
    @cool-t
    američki vojnik ide u rat jer je za to plačen. iranski vojnik brani svoj dom i svoju obitelj. što je jače - novac ili srce?
    Prikaži cijeli komentar
  39. +1
    Bački agronom
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:57 | 4.07.2012.
    Hmmm - samo par minuta??!!
    Stavljanje u borbrni položaj više stotina-hiljda razni raketa, je vidljivo i golim okom, a ne sa neba!!??
    Jednovremeno lansiranje velikog broja projektila - detektuje se ODMAH!!??
    Nakon toga - NEMA sposobnih stanovnika Irana da analizira efekat svog raketnog napada!!???
    Prikaži cijeli komentar
  40. +1
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:55 | 4.07.2012.
    @dino10: 17:50 04.07.12'
    Svasta sam procitao u komentarima
    Ja bih samo konstatovao:
    ----------------------------------
    Problem je šta se rat protiv Irana upravo radi problema koje si naveo i koje nisi nebi vodia nekakvom kopnenom invazijom ka protiv Iraka već bi se isključivo ograničia na zračne napade.

    Također postoje problemi i razlozi i izdaje i svašta nešta zbog čega Iran ima svoje konvencionalne snage jako zastarjele i šta nema nekog isporučenog superoružja.
    Prikaži cijeli komentar
  41. +1
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:53 | 4.07.2012.
    čovjek leptir: 17:36 04.07.12'
    E pa ne znam kako bi nosač aviona preživio da popije jedno stotinjak raketa!
    --------------------------------
    Problem je šta ne znaš di je i nemaš načina otkrit di se nalazi, ako i otkriješ a nebudeš oboren nemaš načina navodit raketu do njega za šta je opet potrebna posebna meta. Također nosač je pokretna meta šta također iziskuje posebnu tehnologiju koja prevladava i taj problem.
    Prikaži cijeli komentar
  42. +6
    musa
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:52 | 4.07.2012.
    iran ima oko 165.000 raketa.i ima ljude trenirane i fanaticne u blizini americkih baza i drugih vaznih instalacija,kao nafta,putevi,struja,...iranska snaga lezi u americkoj pohlepi.amerikanci zele da opljackaju iran-trilioni dolara u zlatnim i deviznim rezervama,srebro,platina,dijamanti,...,te nafta,rude i sve drugo sto iran ima,bi izlijecili americku ekonomiju.a zracne snage ne mogu pokupiti sve ovo,moraju poslati marince u iran,gdje ih cekaju fanaticni borci koji vole svoju zemlju.iran je puno veci od iraka,ima 73 miliona stanovnika,a nije ni razjedinjen kao irak.
    Prikaži cijeli komentar
  43. +1
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:51 | 4.07.2012.
    @0direktor svemira: 17:45 04.07.12'
    nikoga ne podcjenjujem od te tri države,ali amerika ne bi bila tu gdje je da to nije tako,pa okupirala je cijli bliski istok,osim irana i sirije,cijelu afriku i europu..ili nije?
    ------------------------------------------------------
    Oke, istina al moraš razumit razliku da države tipa Rusije i Kine zasad nemaju ni blizu mogućnosti projekcije moći na drugi kraj svita niti in to zasad triba istovremeno Ameri sa svom tom silom nemaju mogućnosti napravit štetu Ruskoj/Kineskoj obrani u napadu na njih. Tako da je to trenutno nekakva pat pozicija. Rusi/Kinezi mogu dostavit količinu oružja al imaju jako malo otvorenih opcija na stolu da fizički zaštite svog saveznika koji se nalazi udaljen od njih ako nastanu problemi.
    Prikaži cijeli komentar
  44. +6
    dino10
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:50 | 4.07.2012.
    Svasta sam procitao u komentarima

    Ja bih samo konstatovao:
    NESPORNO JE DA JE AMERIKA TEHNOLOŠKI SUPERIORNIJA U BILO KAKVOM SRAZU SA IRANCIMA, ali molim vas nemojte zaboraviti dvije činjenice kojih se amerikanci pribojavaju u konkretnom slučaju (sukobu sa Iranom)
    1. Niko nemože garantovati šta od oružija su Rusi i Kinezi dali Iranu a šta ne
    2. Niko ovdje ne spominje rat iz 2006. godine između Hezbolaha i Izraela koji je bio ustvari pokazna vježba i proba za sukob sa Iranom. Izrael je upotrebio svwe tehnološki najnaprednije što je imao i rat je opet završio nekom pat pozicijom.

    Nisu bas stvari tako jednostavne kako izgledaju. Naravno opet ponavljam NESPORIM DA JE AMERIKA TEHNOLOŠKI SUPERIORNA ali u tom ratu 2006. godine bilo je nekoliko preseda sa kojima se Izrael prvi put susreo i koji su za njuih bili nepojmljivi kao npr. način uništavanja Merkava tenkova, raketni napad na izraelski brod etc.
    Prikaži cijeli komentar
  45. +10
    Zmaj_od_Bosne
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:49 | 4.07.2012.
    navijam za >IRAN<
    ovako ce dobit na vremenu da odvrate zedne amere,pa mozda naprave i koji nukleareni proektil a mozda ga vec i imaju ko ce ga znat,ne moze americki satelit snimat pod zemljom da znaju sto oni imaju,davno bi oni njih napali.Iranci su mudar narod,i to sto idu po nekim glupim sastancima da se pravdaju za svoju nukleranu tehnologiju,znaju da od tog nemaju nista,ali imaju jednu pozitivnu stvar je to da se sto vise naoruzaju.dosta je nekih bilderberga,rockfellera tajnih sastanaka bogatih shupaka,koji nauprvljaju svijetom glume neke bogove...
    Prikaži cijeli komentar
  46. +3
    direktor svemira
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:45 | 4.07.2012.
    irkurtsk
    nikoga ne podcjenjujem od te tri države,ali amerika ne bi bila tu gdje je da to nije tako,pa okupirala je cijli bliski istok,osim irana i sirije,cijelu afriku i europu..ili nije?
    Prikaži cijeli komentar
  47. +3
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:42 | 4.07.2012.
    direktor svemira: 17:37 04.07.12'
    no,i dalje mislim da su višestruko nadjačali kinu,rusiju i iran zajedno
    ----------------------
    Zbog čega to misliš?
    Prikaži cijeli komentar
  48. +11
    Glory to the Slavs
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:38 | 4.07.2012.
    Podrska Iranu u borbi protiv anglo-cionista.
    Prikaži cijeli komentar
  49. 0
    direktor svemira
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:37 | 4.07.2012.
    je li američka vojska pobjediva? teško...mislim da se oni itekako usude napasti iran,samo ih brine hoće li time izazvati kaos kojeg nisu u stanju kontrolirati onako kako su navikli...no,i dalje mislim da su višestruko nadjačali kinu,rusiju i iran zajedno,ali ako se u obzir uzme da će nabrojani voditi obrambeni rat,bit će u prednosti,dok će ameri lijepo nas iz ostalih članica NATO-a gurnit na prvu frontu,a svoju mašineriju će čuvat za pobjedu..nadmoćniji su,ali mi ćemo ispaštati-kad tad...
    Prikaži cijeli komentar
  50. +2
    čovjek leptir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:36 | 4.07.2012.
    E pa ne znam kako bi nosač aviona preživio da popije jedno stotinjak raketa!
    Prikaži cijeli komentar
  51. +3
    bole
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:34 | 4.07.2012.
    tako je, treba pokazat zube
    Prikaži cijeli komentar
  52. +2
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:30 | 4.07.2012.
    @kaveni.ivan:
    logfično je za pretpostaviti da istu strategiju imaju i za nosače aviona.
    ----------------------------------
    Jako malo država ima tehnologiju za gađanje Nosača aviona balističkim raketama. Iran nije jedna od tih.
    Šta se krstarećih raketa tiče i nosača aviona Iran nema protubrodske rakete koje imaju domet koji bi ugrozia Američke nosače aviona.
    Napad na nosač aviona je posebna problematika koja zahtjeva veliku količinu resursa i tehnologija koje posjeduje samo par država na Zemlji.
    Prikaži cijeli komentar
  53. +7
    cool-t
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:25 | 4.07.2012.
    Amerikanci nadmocni u vojnom smislu, to uopce nije upitno. Ali pitanje je, koliko su aviona, pilota, vojnika, brodava i mornara amerikanci spremni zrtvovati za postizanje konacnog cilja, za koji i sami kazu da bi samo kratkorocno odgodilo iranske nuklearne ambicije... u tome grmu lezi zec, i zato toliko okljevaju s napadom, tj kako ja kazem laju i placu, oni bi ratovali ali bez da izgube ijednu njihovo presakupu igrackicu...
    Prikaži cijeli komentar
  54. +11
    Marinianis
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:22 | 4.07.2012.
    Živila demokratksa država Iran! Tako se brani interes vlastite zemlje protiv judeo-američkog imperijalizma

    Samo napred! Imate potporu..
    Prikaži cijeli komentar
  55. +8
    Vandal
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:18 | 4.07.2012.
    @Thud
    to ti se zove imati cojones :)
    bolje grob, nego rob!!! a generala drzim za rijec
    Prikaži cijeli komentar
  56. +5
    zerotolerancija
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:17 | 4.07.2012.
    ovo sto leti na slici je genetski manipulisani krastavac
    Prikaži cijeli komentar
  57. +9
    kaveni.ivan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:14 | 4.07.2012.
    sasvim jasno daju do znanja svima da su im poznate SVE američke baze u širem okruženju. brojka 35 nije bezrazložno rečena.
    slažem se s irkutskom, šteta koju iran može nanijeti američkim bazama masivnim balističkim raketnim napadom je ogromna.
    logfično je za pretpostaviti da istu strategiju imaju i za nosače aviona. iran je raketno iznimno jak, i toga su svi poprilično svjesni. i baš zbog toga, a ne zbog ratne retorike...vjerujem i nadam se da do vojnog sraza neće ni doći.
    Prikaži cijeli komentar
  58. +5
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:07 | 4.07.2012.
    @+1starlightmelody: 16:55 04.07.12'
    nisam muško, nit sam vojni ekspert, ali ne razumijem - ako iran uništi sve baze, odakle će ih ameri napadati da bi ih "sravnili sa zemljom"??
    -----------------------------
    Jedna prenamjenjena podmornica klase Ohio ima cca 150 Tomahawk krstarećih projektila dometa 2500km. Ameri imaju 4 takve podmornice ukupne udarne moći 616 Tomahawk projektila.

    Ameri mogu poslat npr 10 nosača aviona sa blizu 800 aviona F/A-18E/F protiv kojih Iran nema obranu.

    Da ne spominjem ostalo i ovo je previše.

    ------------------------
    otkud ti znaš što iran ima ili nema? ne bi da se ti podaci nalaze na internetu. a za zemlju koja proizvodi sve što joj je potrebno, vjerujem da imaju i više nego im je potrebno...
    ---------------------
    Ne proizvode sve šta in je potribno al su u skladu sa svojim mogućnostima proizvodnje utvrdili vojnu proizvodnju i prilagodili vojnu taktiku koja in omogućava učinkovito asimetrično ratovanje.
    Prikaži cijeli komentar
  59. +5
    Klobučar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:02 | 4.07.2012.
    @irkutsk
    Odlična i iscrpna analiza, hvala ti na informacijama
    Prikaži cijeli komentar
  60. +12
    irkutsk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:00 | 4.07.2012.
    @Thud: 16:39 04.07.12'
    kako ne kuže da će svi izginut ako krene nešto? kog briga što mogu uništit te baze kad će ih poslije toga sravnit sa zemljom??
    ----------------------------------------------------
    Iran je već jednom vodia totalni rat sa Iranom, tako da in ideja pravog fight-a nije nepoznata. Šteta koju su sposobni napravit je nevjerovatna i šta got zapad priča i bez obzira koliko konvencionalne snage Iranske vojske bile beskrajno zastarjele šteta koju asimetričnim ratom mogu nanijet je OGROOOMNA i magnitudama veća nego šta bilo koji zapadni političar može pojmit.
    -------------------------------------------------

    @Paki: 16:42 04.07.12'
    Bilo bi lepo da ovo nije prazna priča generala Amira Ali Haji Zadeha. Ako bi Iran hteo da uništi sve te baze u jednom naletu bilo bi mu potrebno nekoliko hiljada raketa, sa raznim tipovima bojevih glava, i isto toliko lansera.
    A Iran to nema.
    ------------------------------------------------------
    Jedna najobičnija SCUD raketa kojih Iranci imaju u golemin količinama i od kojih imaju daleko modernije i preciznije također u golemin količinama ima bojnu glavu od 1000kg.
    Na drugu stranu Američke vojne baze u regiji su tijesno spakirane radi lakše obrane šta na drugu stranu pogoduje raketama sa bojnim glavama od 1000 kg :)

    Da se razumimo tokom prvog Zaljevskog rata Američku bazu u Saudijskoj Arabiji su napali modificirani Irački SCUD projektili (Al Hussein) koju su branili Američki Patriot sustavi. Američka je sreća bila šta su Iračke modifikacije Ruskih SCUD projektila bile loše napravljene te su se projektili pri ulasku u Zemljinu atmosferu raspadali. Međutim jedan je proša i nije skinut Patriot sustavom te je napravia dar mar u Američkoj bazi sa cca 100 poginulih vojnika te x10 ranjenih. Danima su ih Američki C-5 izvlačili na putu za Ameriku.

    Sad imaš situaciju di se 35 Američkih gusto pakiranih baza sa golemom zapaljivom tehnikom i ljudstvom nalazi u dometu bar 1000 Iranskih balističkih projektila protiv kojih jednostavno Ameri nemaju nikakvu obranu. Količina štete je nemjerljiva i neizreciva. Samo to bez ostalih asimetričnih taktika primjenjivih u svakom trenutku.

    Uzmi u obzir primjer. Neka Iran ima samo 500 raketa (a ima ih itekako više) da ti na 35 Američkih gusto pakiranih baza daje prosjek od oko 15 raketa po bazi. Šta daje udarnu moć od 15 000kg eksploziva po bazi. Sad samo zamisli štetu.

    Također čisto da se zna ovo nije najopakiji Iranski odgovor.

    Prikaži cijeli komentar
  61. +8
    starlightmelody
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:55 | 4.07.2012.
    @thud
    nisam muško, nit sam vojni ekspert, ali ne razumijem - ako iran uništi sve baze, odakle će ih ameri napadati da bi ih "sravnili sa zemljom"??
    @paki
    otkud ti znaš što iran ima ili nema? ne bi da se ti podaci nalaze na internetu. a za zemlju koja proizvodi sve što joj je potrebno, vjerujem da imaju i više nego im je potrebno...
    Prikaži cijeli komentar
  62. +13
    Drvokradica
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:48 | 4.07.2012.
    Kako nemaju rakete? Šta ono gore leti na slici? Krastavac? Ja mislim da imaju i to hrpe. Pa rade i svoje podmornice. Ej, ako je pokojni Kim mogo napraviti atomsku, vjerujem da može i Iran par hiljada dalekometnih balističkih grdosija.
    Prikaži cijeli komentar
  63. +4
    Paki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:45 | 4.07.2012.
    @Drvokradica
    petlju imaju, ali rakete nemaju :)

    @Thud
    Čisto sumnjam da Amerika može da vojno porazi Iran. Za američke vojne intervencije je karakteristično da, počevši od pustinjske oluje pa na ovamo, napadaju samo daleko slabije zemlje, zemlje koje su godinama u blokadi, ili one koje su rastrzane građanskim ratovima.

    Iran ne spada ni u jednu od tih kategorija
    Prikaži cijeli komentar
  64. -7
    Paki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:42 | 4.07.2012.
    Bilo bi lepo da ovo nije prazna priča generala Amira Ali Haji Zadeha. Ako bi Iran hteo da uništi sve te baze u jednom naletu bilo bi mu potrebno nekoliko hiljada raketa, sa raznim tipovima bojevih glava, i isto toliko lansera.

    A Iran to nema.

    Ili je ovo posredan način da se stavi do znanja da je nuklearno oružije spremno?
    Prikaži cijeli komentar
  65. +12
    Drvokradica
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:41 | 4.07.2012.
    @Thud
    Hm, da... ali moraš im priznati, imaju petlje :)
    Bolje se boriti, pružiti otpor, pa taman da i izgubili, nego dati da ih ove hijene iznenade.
    Prikaži cijeli komentar
  66. +2
    Thud
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:39 | 4.07.2012.
    kako ne kuže da će svi izginut ako krene nešto? kog briga što mogu uništit te baze kad će ih poslije toga sravnit sa zemljom??
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.