Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Visoki pakistanski dužnosnik: "ukoliko Izrael napadne, stati ćemo na stranu Irana"

U ekskluzivnom razgovoru za britanski list The Sun, pakistanski visoki povjerenik za Britaniju, Wajid Shamsul Hasan, rekao je kako Pakistan - u slučaju izraelskog napada - neće imati druge opcije nego stati na stranu Irana.

Po pitanju tenzija oko Irana, Hasan je izjavio: "Ne bismo voljeli da Izrael napadne bilo koju državu, bez obzira radi li se o Iranu ili nekoj drugoj državi. Pogotovo ne bismo voljeli da ispadne da podržavamo takvu izraelsku kampanju protiv bilo koje države. Ukoliko Izrael napadne Iran, to će imati i znatan utjecaj na Pakistan. U tom slučaju mi ćemo biti prisiljeni braniti svoje interese. Mi također imamo i znatnu šijitsku populaciju u Pakistanu, ona zasigurno neće mirno dočekati takav sukob."

U razgovoru se također osvrnuo na aktualne odnose prema SAD-u za koje je izjavio da su na "najnižim" razinama do sada.
Navodi kako je zemlja ogorčena stalnim napadima američkih bespilotnih letjelica koje su u protekle 3 godine, prema njegovim informacijama, ubile 535 civila, od čega 60 djece.
Drugi pakistanski izvori navode kako je brojka i duplo veća.

Hasan o napadima američkih bespilotnih letjelica: "Ubijani su civili - žene, djeca, obitelji. Naši gubitci su golemi.""Mislim da je vrijeme da pakistanska vlada zauzme čvršći stav. Dolazi vrijeme kada će jednostavno morati poduzeti nešto i zaustaviti ovo što se događa. Pakistan ima dovoljno sredstva i snage da brani svoje granice i svoj teritorij.", navodi Hasan.
Ipak, u razgovoru daje do znanja da je aktualna pakistanska vlada jako oprezna po pitanju odnosa sa SAD-om: "Naravno, takve odluke bi dovele do eskalacije situacije i bio bi prekinut "Rat protiv terorizma", a to nije ono što bismo sada željeli".

Američka vojska tvrdi kako su napadi bespilotnih letjelica "obezglavili" vodstvo al-Qaede, civilne žrtve se ne spominju.

Unatoč nastojanjima pakistanske vlade da se prikaže kao veliki saveznik SAD-a, animozitet i ogorčenje stanovnika Pakistana moglo bi eskalirati do te mjere da se destabilizira cijela zemlja.
Iz komentara je očito kako je i visoki dužnosnik Hasan itekako svjestan te činjenice: "Mi znamo što se događa - uništavane su škole, bolnice, cijele zajednice. Ubijani su civili - žene, djeca, obitelji. Naši gubitci su golemi. Narod smatra kako bi smrti koje su prouzročene napadima bespilotnih letjelica trebalo tretirati kao ratni zločin. Animozitet je toliko velik da su Amerikanci najvjerojatnije najomraženiji narod među stanovnicima Pakistana."

Izvori:

The Sun

Komentari

(76):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +6
    usput
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:26 | 12.02.2012.
    "Ovaj svijet je opasno mjesto za življenje, ne zbog onih ljudi koji su zli, nego zbog onih koji u vezi toga ništa ne poduzimaju."
    Albert Einstein
    Prikaži cijeli komentar
  2. +4
    usput
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:50 | 11.02.2012.
    Trebao je reći "Zajedno u ratu- zajedno u miru" i odmah sklopiti sporazum o zajedničkoj odbrani.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +2
    antiglobalista
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:37 | 11.02.2012.
    @xxplod

    da li namjerno ili nenamjerno, izjednacavas siite i rafidije.to je notorna laz, koju je lansirala i distribuirala veh-bi-ajevsko (saudijsko)-angloamericko-cionisticka "ulema"("ucenjaci"), a koja nema veze sa realnoscu. rafidije su siijska otpadnicka sekta koja je zabranjena i u iranu. istom analogijom bi se za sve sunite moglo reci ahmedije ili neoharidzije/ekstremne vehabije (tzv tekfir grupa). bilo je takve veh-bi-aj (pokojni abdullah ibn jibreen)"uleme" koja je 2006 cak donosila fetve (obvezujuce vjerske upute), da je haram (strogo zabranjeno) pomagati hizbullah u ratu protiv cionista, cak i dovom (molitvom), naravno iz razloga sto su pripadnici hizbullaha rafidije (sto je namjerna zamjena teza i maliciozna generalizacija). njegovu sramnu "fetvu" je osporio sejh yusuf al-karadawi koji je donio kontra-fetvu koja glasi:(In response to Muslim scholar Abdullah Ibn Jibreen's fatwa declaring that it was forbidden for Muslims to support or pray for Hezbollah because they are Shia), al-Qaradawi issued a contrary fatwa, stating that it was mandatory for all Muslims to support Hezbollah in its fight against Israel, claiming that "Shias agree with the Sunnis in the main principles of Islam while the differences are only over the branches." In this fatwa, he also called upon the Sunnis and Shia of Iraq to end the civil war. dakle, vjerska obaveza za sve muslimane je potpora hizbullahu u borbi protiv izraela, tvrdeci da se siije i sunije slazu u glavnim vjerskim postulatima, dok je razlika u sporednim stvarima. nadam se da ces uvidjeti svoju pogresku...
    Prikaži cijeli komentar
  4. +12
    ivan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:11 | 11.02.2012.
    ljudi,sta je nama,odakle bilo kome pravo da udje u necije dvoriste i udara samare. zasto smo toliko pasivni i nista ne preduzimamo,sa cim su nam isprali mozgove i duse nam isprljali.dajte neke dobre ideje da nasilje na ovoj planeti prestane. cuj,amerika,eu,srbi,hrvati,muslimani,kinezi,rusi, ko nam je dao pravo da nekom djelimo lekcije i oduzimamo zivote. jeli toliko tesko u zivotu ciniti nesto dobro,prenijeti znanje onim koji manje znaju,nahraniti sve sto je gladno ,obuci sve kojima je hladno,iskrenu toplu rijec podariti svakom. ponavljam jos jednom MI NISMO NI AMERIKANCI NI KINEZI NI MUSLIMANI NI HRVATI NI SRBI NI INDIJANCI NI ESKIMI ....MI SMO LJUDI.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +5
    xxplod
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:27 | 11.02.2012.
    Tenzije i prevrati na Bliskom istoku se zagrijavaju. Iako su neki već u fazi postkrize, ono što za narod Bliskog istoka preostaje je da se fokusira na budućnost.

    Ali neke vijesti koje su nedavno potvrđene na Bliskom istoku ukazuju na to da Bliski istok ulazi u novo razdoblje koje postaje arena nadmetanja za tri najvažnije komponente svjetske snage.

    Te tri snage ne predstavljaju samo vojnu snagu, nego snagu ideologije i narodnih masa. Te tri snage su rafidije (šijje), Al-Kaida i Zapad (u Zapad također spadaju i "Izrael" i kraljevske porodice koje još nisu svrgnute). Ove tri snage imaju najviše potencijala da kontrolišu Bliski istok nakon krize. Zbog toga je interesantno analizirati kakav bi, inšaAllah, Bliski istok mogao biti za 10 ili 20 godina.

    Mi pretpostavljamo da će zadatak zbacivanja arapskih režima završiti, za većinu od njih, do kraja 2012. godine. Šta će se desiti poslije toga?

    Zapad i "Izrael"

    Zapad i "Izrael" će uvijek podržavati bilo koji režim na Bliskom istoku dokle god su dva uslova ispunjena: nepodržavanje terorizma (izvornog islama, op.PV) i kooperativnost u prodaji nafte Zapadu. Njih jednostavno nije briga za represivnu politiku tih režima protiv svog stanovništva. Čak i ako izuste pokoju kritiku, to nije ništa više od praznog govora visoko rangiranih političkih ličnosti.

    Zapadu je dobro bila poznata agresivna politika Hosnija Mubaraka, Gadafija i drugih tirana prema svome narodu, ali je čitavo vrijeme šutio, ne čineći nikakav značajniji potez. Zapad je bio neprijateljski raspoložen prema Gadafiju samo zbog toga što je on naredio obaranje zapadnog aviona koji se srušio u Lokerbiju. Zapad nikada nije interesovala njegova brutalnost prema svom narodu.

    Nakon što se Gadafi 'izvinuo' Zapadu, Zapad je sebi mogao priuštiti prihvatanje Gadafija, kao da prije nije bilo nikakvih problema. To se da razumjeti, jer je on bio kooperativan u prodavanju prirodnih resursa svoje zemlje, i što je još važnije, bio je žestok protivnik Al-Kaide i "terorizma" (odnosno džihada).

    Ali kada je narod počeo da napušta Gadafija i kada je Gadafi satjeran u ćošak, Zapad se nimalo nije ustručavao da ga odbaci. Ovaj šablon je postao standardni stav Zapada protiv bilo kojeg režima na Bliskom istoku, zapravo u čitavom svijetu.

    Suština je da Zapad vidi potencijal Bliskog istoka i Sjeverne Afrike kroz dva strateška razmatranja - koliko dugo se mogu koristiti njihovi prirodni resursi, i kolika je udaljenost između vladara i "terorističkih pokreta" a u cilju zaštite "Izraela". Problem je u tome što se Zapad, predvođen Amerikom, iznova i konstantno suočava sa novim problemima. Ekonomske krize koje postaju sve gore i gore, i moralno propadanje njihovih snaga na svim bojnim poljima (da ne kažemo poraz), čini da im se obraćaju (Zapadne vlade svojim vojnicima, op.PV.) sa sve više opreza.

    Znači, ovaj prevrat na Bliskom istoku je već poodmakao za Ameriku i Zapad generalno, jer se oni već valjaju u blatu Afganistana i Iraka, što im čini nemogućim da djeluju brzo i agilno kao prije. Prije, kada je Amerika još bila sila, prevrat ove vrste bi bio zlatna prilika, jer nije bilo protivnika. Ali danas, protivnika je već mnogo.

    Ali ovo nikako ne znači da je Zapad već paralizovan. Oni su još uvijek moćni i opasni, ali nije više situacija da jedan učesnik koristi prednost momentuma ovakve vrste prevrata, a da ne spominjemo da se to dešava u regiji važnoj kao što je Bliski istok, gdje se dešavaju glavne stvari svjetskog previranja.

    Rafidije (šijje), najrealnija prijetnja

    U vrijeme kada je Hosni Mubarak bio na vlasti, iza njegove nehumanosti prema narodu, postojao je geopolitički interes koji nije nikad realizovan - njegova mržnja prema Iranu. Otkada je Iran uspješno svrgnuo tiranski režim Reza Pahlevija 1979. godine i kada je smjer države promijenjen u čisto rafidijsku državu, Egipat nije nikada dozvoljavao da iranski brodovi prolaze kroz Suecki kanal. Ali kada je Egipat svrgnuo Mubaraka, po prvi put su kroz Suecki kanal prošli iranski ratni brodovi.

    Nemir u Bahrejnu je također zabrinjavajući, gdje su demonstranti rafidije koje se bore protiv režima kojeg vode sunije. Saudijska Arabija je u poziciji dvoumljenja. Ako dozvoli da režim Bahrejna bude svrgnut od strane rafidijskih demonstranata, to znači da će sunijski režim, koji je očigledno prijatelj Saudije, nestati. Jasno je da je Saudijska Arabija u opasnosti, jer se prijetnja rafidija povećava blizu graničnih linija. Iako će to izazvati oštre poglede iz međunarodne zajednice, Saudijska Arabija osjeća potrebu da pošalje vojsku direktno u Bahrejn, sa ciljem smanjenja napredovanja rafidija (šijja).

    Nije mnogo drugačija situacija ni u Omanu, Kuvajtu i Jemenu, gdje u svakoj od zemalja postoji veliki potencijal podrške šijjama. Ako prevrat ovih ljudi bude dobro odigran od strane Irana, nije nemoguće da Saudija postane sve više i više očajna zbog napredovanja rafidijsko - iranskog uticaja u regiji. Čak i prije izbijanja nemira, Hutsi pobunjenici u Jemenu su već zadavali brige Saudiji.

    Da ne spominjemo saudijski domaći prevrat, koji je također podstaknut rafidijskim pristalicama, koji su prije svega saudijske nacionalnosti. Oni su koncentrisani u gradovima istočnog dijela Saudije, kao što su Hufuf, Katif i Avamija. Saudijski sunijski režim je napadan od strane narodnog pokreta kojeg vode šijje (rafidije).

    Ako se ova situacija nastavi, problem će se povećavati, dovodeći Bliski istok u pravu opasnost i prijetnju od šijja i Irana. Istina, historija će uvijek kretati oko iste osnove. Ako se u prošlosti skriveno rivalstvo dešavalo između Arapa i Perzijanaca, danas se ta historija ponavlja. Sada arape predstavlja Saudijska Arabija a Perzijance Iran. A Iran je, još od davnih dana, uvijek bio veliki uzrok problema, jer mu je suđeno da bude plodna zemlja za širenje različitih novotara, sekti i zlobe. Nije nikakva novost u historiji Perzije da su se najčešće udruživali i uvijek bili kooperativni sa židovima.

    Iran je trenutno u zlatnom dobu sa svojim šijjama. Od kada je prestao da vodi rat sa Irakom u 80-im, njegovo djelovanje se svelo samo na širenje rafidijskog učenja u čitavoj regiji, ili čak i u svijetu. Zapravo, Indonezija je postala objekat ozbiljnog odgajanja. Ne manje od 300 indonezijskih studenata se odgoji svake godine sa rafidijskim učenjima u Iranu, Kumu i drugim gradovima, kako bi postali okosnica šiitskih boraca u Indoneziji. Oni su poznati po podmuklosti, jer oni ne dolaze sa novim Poslanikom, nego dolaze sa blaćenjem Poslanikovih ashaba. Ali osnova njihovog učenja je instaliranje mržnje prema ehli sunnetu wel džemaatu koji su većina u ovoj zemlji (Indoneziji).

    Može se reći da Iran ima veće šanse od Zapada da iskoristi prevrate na Bliskom istoku, zbog više faktora:

    1. Iran je bogata zemlja sa obiljem novca od nafte, od koje je bogatija samo Saudijska Arabija.

    2. Iran nije umiješan u rat protiv neke nacije, zbog čega su njegove finansije netaknute.

    3. Iran ima saučesnike u svim zemljama na Bliskom istoku sa svojim rafidijskim učenjima. Oni se mogu koristiti za skretanje smjera reformi, ili barem na reduciranje otpora sunijske zajednice protiv učenja rafidija.

    4. Iran je veoma blizu tačkama prevrata na Bliskom Istoku, i iranski narod ima relativno slično ponašanje, te čak pričaju arapski jezik. Njima je lahko da se infiltriraju, posebno što u svojoj akidi imaju tukju (pretvaranje), što im dozvoljava da se pretvaraju da su sunije, tako da mogu da rade "iznutra".

    5. Iran također ima svoju tehnologiju, što može postati alternativa za narod na Bliskom istoku a što ujedno odbija Zapad. Njegova vojska je također jaka, zapravo je možda najjača u regiji.

    6. Iran je također uporan u svom predstavljanju kao neprijatelja Amerike i "Izraela", što narodu Bliskog istoka otežava da odbace Iran, naprimjer kada je u pitanju odbrana Gaze.

    7. Iran također nije uznemiravan od strane Al-Kaide, što nije slučaj sa Saudijskom Arabijom i Zapadom. To je razumljivo jer Al-Kaida može djelovati samo gdje ima baze svojih sunija, dok Iran ima samo mali broj sljedbenika sunneta. To na kraju znači da iranska vojna i ekonomska snaga je u stabilnom stanju, te nema nekog značajnog uznemiravanja.

    Uzimajući sve ovo u obzir, može se zaključiti da će Iran sa svojim rafidijama nastaviti da se širi na ostale teritorije na Bliskom istoku i Sjevernoj Africi sa ciljem jačanja svoje prevlasti. Razdoblje prevrata i ubiranja plodova, u smislu otvorenih mogućnosti, može u potpunosti pripasti Iranu, u vremenu kada su druge regionalne sunijske zemlje zauzete svojim vlastitim poslovima.

    Na primjer Egipat - dok su ihvanijski aktivisti zauzeti sa borbom protiv sekularista u određivanju boje zastave svoje zemlje, rafidije slobodno čine davu u centru društva. Ne postoji više zakon ili pravilo koje ih može u tome spriječiti, jer razdoblje otvorenih mogućnosti je već počelo. Za 10 ili 20 godina od sada, Iranu će samo ostati da ubere plodove. Isto vrijedi i za ostale zemlje u regiji.

    Iran protiv Al-Kaide i globalnih džihadista

    U seriji iskušenja koje Allah daje islamskom ummetu sa ciljem uzdizanja njegovog statusa, ispostavilo se da su ta iskušenja došla veoma brzo. Kada su Al-Kaida i aktivisti globalnog džihada bili iskušani u izdržljivosti u borbi protiv svjetske supersile Amerike, na više mjesta odjednom, rafidije sa svojom podrškom iz Irana se već zbog toga grče. Rafidije i Iran se pripremaju da budu sljedeći neprijatelji nakon kolapsa Amerike i njene koalicije. Za 10 ili 20 godina od sada, inšaAllah, Iran sa svojim rafidijama će biti mnogo snažniji nego sada. Bit će mnogo stabilniji u nekim oblastima, da Allah sačuva.

    Početak razvijanja džihada i planiranje akcija rafidija počelo je istovremeno. Vođe rafidija su 1979. godine uspješno svrgnule režim Rezea Pahlavija i uspostavili su suverenu rafidijsku državu. U istoj godini Sovjetski Savez je napao Afganistan, kojeg su počeli da brane mudžahidi sa ne više od 6 pušaka. Hvala Allahu, 1991. godine, Sovjetski Savez je Allahovom dozvolom poražen, odnosno to čitavo carstvo se pocijepalo, ostala je samo Rusija. Kao da nam je data šansa da se natječemo u utrci sa iste polazne tačke - 1979. godine.

    Nakon 30 godina, Iran je postao sila na koju se mora računati. On ima širok uticaj u islamskom svijetu. Irak je već pod kontrolom Irana nakon odlaska Amerike, iako ne u potpunosti. Ako uspije u sprovođenju planova u Bahrejnu, broj rafidijskih država će se povećati. I tada će ih biti mnogo više.

    Sa druge strane, također nakon 30 godina, globalni džihad je uspostavio jak uticaj u Afganistanu, dijelovima Pakistana, Iraka, u Somaliji, Čečeniji, Kašmiru i u većem broju regija gdje su se desili oružani prevrati. Prije ili poslije, velika bitka između mudžahida i Irana će izbiti. Jer, nakon što je Amerika oslabila, Bliski istok mora biti očišćen od Irana.

    Razvijanje Irana može biti inspiracija za saudijske vladare i druge režime. Pošto su uznemireni zbog napredovanja rafidija, najbolji partner kojeg imaju je Al-Kaida i aktivisti globalnog džihada. Nažalost, saudisjki režim nije u mogućnosti da se riješi Amerike. Uskoro će zažaliti što su izabrali pogrešnog partnera.

    Na kraju, činjenica je da je Bliski istok u potrebi za Al-Kaidom i aktivistima globalnog džihada, ali su tamošnji vladari već otišli predaleko u vlastitim interesima i osjećaju da je ponos još uvijek u rukama Amerike. Međutim, pravi ponos se nalazi kod Allaha i Njegovog Poslanika putem ibadeta zvanog džihad na Allahovom putu. Traženje ponosa kod Amerike će muslimanima donijeti samo poniženje.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +1
    Istina
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    04:55 | 11.02.2012.
    @Za Istinu sa oba oka, gdje si sijo? :)

    Da, upravo se od sufijskih i si'iskih sektaskih krugova, forsira, da je, Engleska pokrenula projekat, zvani "vehabizam". :)

    I s' tom pricom, medijskom hajkom, iskren da budem, uspjesno si'ska i sufijska pagan rade. Ne cudi me, sto tako pricaju Englezi, Amerikanosi i drugi...
    Zalosno je sto se moramo prepucavat, ali jednostavno, zelja mi je da istina izadje na vidjelo, pa makar se drugi sladili muslimanskom ne slogom.

    Da, ne zanima me Saudijski kralj, meni je bitan narod u Saudijskoj Arabiji, koji je puno zreliji od njega, fala Bogu.
    99% si'ia, u Iranu, Iraku, Kuvajtu, Pakistanu, Afganistanu, ne predsjednik, vec narod si'iski, bi rastgrli sunnije (muslimane).

    Uvijek kada zelim da dodjem do necega, istinitog, uvijek se prije svega dobro informisem, ne vodim debate emotivno, nisam za rat izmedju USA i Irana, nedo Bog, vec samo zelim ukazati, ukoliko mi je to Uzviseni Bog, omogucio.

    Ja sam covjek, sklon grijesenju, i zeljan istine i dobra svim narodima ovoga svijeta, ma kojoj religiji necem drugom, pripadali.

    IRAN NECE RATOVATI SA AMERIKOM!
    Iran (koji je plasirao rijec, vehabizam), Izrael i Amerika, zele opravdati borbu protiv muslimana, za koju su je nazvali "vehabijski terorizam", jer su medijski odlicno odradili posao, i prikazati se svijetu, kako su sklonili jedno veliko, "zlo"!

    Nece dugo, doci se Isaa, a.s., i zavesti red, a prije toga, padnuce sile, te americke, rusko-kineske i ostale, fasisto-globalske ideologije!

    P.S. Kako narod kaze "Nicija do zore nije gorjela"
    Prikaži cijeli komentar
  7. +1
    Za Istinu sa oba oka
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    04:30 | 11.02.2012.
    Sije ovo ili sije ono ali ko je podrzavao Sadama Huseina u ratu sa Iranom,Ko je formirao Vahabitsku sektu i instalirao fahdovice(satanski rog iz nedzda) i njihovu ulemu sirom Arapskog svijeta.Da nisu englezi slucajno a ko je finansirao al qaidu do juce,ko je proizveo bin ladena da nije CIA,A kada Amerika napade Irak taj neprijateljski Iran nedade vazdusni prostor ni za Irak ni za Afganistan a dozvoli i Turska i vahabijska saudija i kuvajt i jordan Pakistan.Kako to ko izbeglice iz Afganistana prima...Ta vahabitsko haridzijska sekta koja sjedi u Rijadu i siri fetve i davu prizna Izrael grli se sa amerima jede zlatnim posudjem a njihovi ucenjaci ne vide to nego sije ovo ili sije ono.Amerika je morala radi svijeta da raspise izbore i gdje je jedan covjek jedan glas bio a Sije su cinile 70%Iraka sto je normalno da je premijer njihov.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +1
    Istina
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    03:22 | 11.02.2012.
    @nevidljiv_ca, ne komentarisem ovdje, kako bi vazio o Islamu ili nekoj drugoj religiji.
    Vec, hocu da ukazem na jednu istinu, a dobro bi bilo da malo bolje razmislis.

    Jeli do skoro bio rat u Iraqu, mada i dalje traje?
    Amerika napala Irak? Znas li druze, da je premijer Iraka, Nur al-Maliki? Maliki je ucenik Ahmedinedzada (Iranskog predsjenika), naravno i on je shi'ia!

    Amerika napala ---> Irak, i postavila shi'iskog, covjeka za premijera!
    Svasta, a "najveci neprijatelji", Americi i Izraelu, Iranci? Do skorosnje, kako neki vole kazati "vehabije"?
    Medijska masinerija, upravo sluzi za kasatriranje ljudskih mozgova!

    Drugo, eto sebe cu kontradiktirati, volio bi da pogledas jedan primjer o shi'iama:
    youtube.com/watch?v=81Dc7orVbYk (Ko su sije)

    youtube.com/verify_age?next_url=/watch%3Fv%3DfSxCL5mL2fQ (Ko su sije 2)

    Ako imas nalog na google-u, bilo bi dobro da se logujes i pogledas ovo:
    youtube.com/verify_age?next_url=/watch%3Fv%3DfSxCL5mL2fQ

    Mozda spamam, ukoliko te zanimaju detalji oko si'izma i sunita, bilo bi dobro da se informises, ti, ja, svi mi...


    Uzmi istoriju i vidi ratove Persije, danasnjeg Irana...
    Prikaži cijeli komentar
  9. 0
    nevidljiv_ca
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    03:05 | 11.02.2012.
    Istina: 02:51 11.02.12'
    Komentar ti je glup a sve zbog razloga jer navodis 2 Sveta grada za Sve Muslimane svijeta da ih Iran zeli unistiti, jedina reazlika u vjerovanju je ta da Suniti vjeruju u Muhammeda Bozijeg Poslanika a Shije vjeruju u drugog Poslanika (zaboravio sam kako se zove) a Qur'an im je identican, zato mislim da grijesis puno. Bog!
    Prikaži cijeli komentar
  10. -3
    Istina
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    02:51 | 11.02.2012.
    Nece ratovati Izrael, USA protiv Irana!
    Iran je prijatelj Amerikancima, samo se plasira u javnosti drugacije.
    Uzmite istoriju, nikad Persia (danasnji Iran) nije ratovala s' krscanskim svijetom, vec naprotiv su uvijek dobijali po nosu od Muslimana. (Ali, vodili su rat protiv Iraqa, zadnji detalj)

    Pakistan nece zaratovati protiv USA i Izrael, jer su mozda i najbolji frendsovi, zasto? Sto ne sprece NATO koji dopravise narod u Pakistan, Afganistan....

    Prijatelji, nemojmo emotivno, vec razmislite ispravno, Iran se sprema da okupira Saudijsku Arabiju, to im je cilj, od ovog prepucavanja nema nista, amerikanos bi odma krenuo, "ko fool, ne smije na Iran, jer ima Atomsku bombu", gluposti, pa ima je i Izrael, ima i USA i prijatelji njihovi...

    Bojim se, da ne dodje rata izmedju Saudijske Arabije i Irana, tek ce da bude cetvrti svjetsi rat, ne treci!

    IRAN NIKADA NIJE NAPAO KRSCANSKI (u ovom slucaju Ameriku ili Izrael) NAROD! ONI ZELE MEKKU I MEDINU (SVETE GRADOVE, SAUDIJSKE ARABIJE).

    I, nikad ne mogu da oproste, poraz od Halid ibn Velida (druga, Muhameda, a.s., Poslanika), koji je porazio Persiju tadasnju, a i Omer, r.a., (Muhammeda, a.s., drug), koji ih je s' malom vojskom porazio...

    Ohola su to gamad...
    Prikaži cijeli komentar
  11. 0
    zoro
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:37 | 11.02.2012.
    Neko tu naziva Rusiju pludiktatorskim režimom, pa koliko je ta zapadna propaganda utjecajna kada i ljudi koji bi htjeli promišljati kritički navode upijene propagandne stavove kao svoje,
    Rusija je najveća Slavenska zemlja mi smo slavenska zemlja i rusija je bratska zemlje.uvođenje hrvatske u eu i nato koji pokušavaju porobiti i uništiti rusiju je čin izdaje slavenske biti našeg naroda, za mene oni koji sprovode tu politiku su veleuzdajnici a zemlja porobljena kao u ostalom i u 2 svjetskom ratu, i tada je ndh napadala rusiju, priča se ponavlj,
    ŽIVILA RUSIJA dok je rusije biče i slavenskog duha i nas, nisam evropljani njemac neču da budem i gotovo, neču njihove pare ni standard neću eu neču nato neču evropske zakone ŽIVILA RUSIJA!!!!
    Prikaži cijeli komentar
  12. +6
    ivan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:42 | 10.02.2012.
    treci svjetski je neminovan i to je ono sto ce nas mozda ali samo mozda probuditi da SVI ustanemo,izadjemo na ulice i na -20 i kazemo ne moze to tako. stop ubijanju i razaranju. zasto je potrebna neka nesreca i nevolja da se ljudi ujedine i sloze. jel to ta evropa kojoj svi stremimo a ona ugnjetava i napada druge narode i naravno suruje sa amerinacistimma i izraelom. gade mi se,fuj.
    Prikaži cijeli komentar
  13. -10
    ciki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:13 | 10.02.2012.
    ma iran gubi rat..ustvari rata ni neče biti.ovi bacaju bombe na postrojena,razbiju im aerodrome,sjebu tel.komunikacije,unište sve šta mislu da treba uništiti..i to je to..a iran? šta on to može..ispaliti raketu..ovi je presretnu..šta mislite da ču ameri puškarati oko Teherana..kako da ne.
    Prikaži cijeli komentar
  14. -4
    blue sky
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:11 | 10.02.2012.
    @kladuscan, nikad nemoj mrziti sve, mrzi samo one koji su odgovorni, njihove političare i bankare oni su krivi, a ne narod
    Prikaži cijeli komentar
  15. -2
    KLADUSCAN
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:06 | 10.02.2012.
    Strah me od dragog Alahha otkud mi tolika MRZNJA pa da toliko mogu mrziti sve stoje Americko i zidovsko, sve me nekad zaboli od tolike mrznje prema njima.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +3
    Morpheus
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:18 | 10.02.2012.
    Sayyed Hasan Nasrallah speech
    youtube.com/watch?v=CogzLngIhgg
    Prikaži cijeli komentar
  17. -2
    amen
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:14 | 10.02.2012.
    -1ivan: 17:32 10.02.12'
    treci svjetski pocinje 02.03.2012. u 22 .30 kolektivno ludilo.

    KO KAŽE !!!!!
    Prikaži cijeli komentar
  18. +2
    Pacifist
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:14 | 10.02.2012.
    Nijednog rata ne bi smjelo biti, mi smo kreteni svi zajedno ne samo amerikanci, treba raditi na suradnji, na razoružavanju, a pogotovo zastoratovati zbog gluposti, ovo sve sto se događa su gluposti, sirijicmima ce biti isto pod assadom ili "pod amerima" dok mi imamo 300 000 nezaposlenih i dok ljudi u africi umiru. A nitko ne zeli rat osim politicara!
    Prikaži cijeli komentar
  19. -9
    ivan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:32 | 10.02.2012.
    treci svjetski pocinje 02.03.2012. u 22 .30 kolektivno ludilo.
    Prikaži cijeli komentar
  20. 0
    kontai
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:02 | 10.02.2012.
    zašto se brinete Pakistana,pa tu je Indija koja će im zakuhati ukoliko Pakistan direktno stane u rat.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +10
    nevidljiv_ca
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:18 | 10.02.2012.
    U slucaju nuklearnog rata Amrikanci bi bili u veoma losem polozaju jer u zadnje vrijeme se uzdaju (pogresno a recu vam zasto) u laserske systeme kojim bi mogli obarati (Primjera radi) Ruske rakete, samo napravili su 1 (JEDNU) veliku gresku jer ti laseri totalno su neucinkoviti ako se Raketa ili zrakoplov bombarder premazu tankim slojem srebrnog nitrata (AgNo3), tad laserske zrake umjesto da probiju cilj odbijaju se nazad ili u stranu ovisno pod kojim kutem je predmet naciljan.Zasto niko (ili nece ili nezna) nece da mi8 kaze koje 2 zemlje u svijetu imaju svakodnevno zracnu uzbunu? :) A pogledajte malko SS-27M i znajte da Rusija ima samo (ono sto se zna) preko 13000 nuklearnih zvijeri. Bog!
    Prikaži cijeli komentar
  22. +11
    nevidljiv_ca
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:09 | 10.02.2012.
    Denzel73: 09:45 10.02.12'
    Hrabrost članova anti-američke i anti-izraelske koalicije raste iz dana u dan. Hoće li to biti dovoljno da ih se odvrati od pokretanja svjetskog rata? Nažalost, ne vjerujem da jest.
    Izrael je stvorila Britanija i taj isti Izrael treba vratiti tamo odakle je i dosao pa ce Mir zavladati ali opet na kratko jer Zidovi zele da budu gospodari zivota i smrti,jesi citao Talmud na Engl jeziku ima preveden pa ako nisi malko progooglaj i vidi sta tamo pise :), Bog!
    Prikaži cijeli komentar
  23. +17
    nevidljiv_ca
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:05 | 10.02.2012.
    vix: 10:58 10.02.12'
    mi smo u nato paktu. nama nitko ne može ništa. ako nas netko dirne nadrljao je. ne trebamo se bojat, reko je naš dragi i osvjedočeni prijatelj hrvatske džordž dablju buš.
    Nebih se slozio tvojim misljenjem jer taj zlocinac George Bush Junior je psihichki bolesnik i kako mu vjerovati, ja vise vjerujem Ruskom Balistickom systemu a pogotovo SS-27M,Sad zamisli koliko bi trebalo tih paklenih raketica bilo potrebno za nasu dupelizacku drzavu (nedo Bog da se to u stvarnosti desi), ja kontam 3 SS-27M da bi zavrsili posao bez ispaljena metka sa nama ,Najbolje bi bilo da smo VAN svakog pakta sa North Athlantic Terrorist Organization koju drze Zidovi i sluzi za njihove ciljeve porobljavanja svijeta! Bog!
    Prikaži cijeli komentar
  24. +5
    zagi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:47 | 10.02.2012.
    Ne predlažem ništa,šta bih mogao predložiti u vezi ovoga?.Mislim da će svako morati raditi po svom izboru ili mogućnostima.Prenio sam ono što smatram da je tačno.Ja lično ću,ako stvari odu tako daleko,gledati da sačuvam one najbliže,s čim prije stignem.
    Prikaži cijeli komentar
  25. +2
    zagi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:43 | 10.02.2012.
    Ok,hvala btw,nisam to znao.
    Prikaži cijeli komentar
  26. +2
    geriljero
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:39 | 10.02.2012.
    Zagi,nisam shvatio šta ti predlažeš? Da se ostatak sveta suprotstavi anglo-saksonskim bolesnim namerama ili da im se suprotstavi. Po tebi ispada da nam nema spasa. Ako su tvoje postavke tačne ne vidim šta to njih sprečava da otpočnu ww3 i "reše" problem.
    Nadam se da nisi u pravu i da će progresivne snage ipak pobediti.
    Prikaži cijeli komentar
  27. +22
    inspiracija
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:39 | 10.02.2012.
    @zašto-zato
    ja u ovom trenutku mogu samo biti sretna što sam preko ADVANCEA informirana (jer na TV-u i novinama istina je sasvim drugačija da ne kažem upravo suprotna). Ništa drugo ne mogu napraviti nego voljeti svako toplo biće, svaku vlat trave, cvijet ... Mogu jedino biti zahvalna stvoritelju (ili bogu ili prirodi ili svemiru - što god to je) na obitelji koju imam, na prijateljima, vama ekipi tu na ADVANCE-u, na ovoj krasnoj Majci Zemlji koja nas hrani i trpi bez obzira na gadosti koje joj činimo.
    Što mogu učiniti? Mogu još otići na prosvjede, glasati na izborima za stranku koja je najmanje loša, na referendumu zaokružiti PROTIV EU.
    Zato, eto pokušavam i na ovaj način - pa možda uspijem. Možda ipak moja iskrena riječ probudi u drugima iskru ljubavi prema svim bićima ove planete, pa onda možda ipak ta ljubav i svjetlost narastu i otjeraju zlo i mržnju i sve proklete ratove na svijetu.
    Želim vidjeti sreću na svakom dječjem licu, želim piti čistu vodu, ubrati nešpricanu jabuku, želim pjevati i veseliti se slobodi sa cijelim svijetom.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +4
    chelavi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:24 | 10.02.2012.
    i opet da naglasim nista ovo nije lose,,samo jedan pred znak za sudnji dan,,valja uskoro uspostavljat racune za svoja djela i ne djela,,,
    Prikaži cijeli komentar
  29. +5
    chelavi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:22 | 10.02.2012.
    Kao sto vec dugi godina govorim...a niko ziv me ne slusa...treci svjetski je poceo podavno,,,sace se samo da zavrsi... a sto se tice pakistana u ovoj igri,,to nije cudo nikako ,,vec davni godina je napravljen pakt izmedzu.. SIRIJE IRANA I PAKISTANA,,,pokusace i turska nesto ali nece uspjeti,,od davnina su prodati...a sto se tice rata da li rat donosi mrznju,,nije istina...znaci ja bi trebao da mrzim srbe i hrvate radi ovog rata u bih,,mrznja je stvar krvi..kako kaze stari narod s koljena na koljeno sve se baca,,,
    sto se tice rusije i njenog stava,,,odupire se laganim potezima,,mada jos nije otplatila dug MMF-U..od drugog svjetskog rata..sto i jeste bio cilj amera da pomognu njemackoj da napadne rusiju i da je razjebu i zaduze,,i da im njemacka pomogne za koloniziranje zapadnjackog sistema po evropi i bliskom istoku,,,mada je hitler to kasno skontao,,,zato i ima tri miliona razliciti prica o njemackoj i hitleru,istina dugo izlazi na vidjelo,,,
    Prikaži cijeli komentar
  30. +9
    Skeptik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:30 | 10.02.2012.
    Žalosno je što se imperijalističkom zapadnjačkom stroju suprostavljaju (polu)diktatorski režimi poput Rusije, Kine, Pakisatana i sl. Stvarno se nadam nekom trećem bloku nesvrstanih zasnovanom na slobodarskim načelima, te se donekle nadam većoj globalnoj ulozi latinske Amerike.

    Jedino dobro vidim u tome što se se ove sile međusobno drže za gušu i što napokon prestaja globalna dominacije jedne jedine arogantne supersile.
    Prikaži cijeli komentar
  31. +12
    slast
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:25 | 10.02.2012.
    Neodoljivo podseca na drugi svetski rat, sobzirom da je u drugom svetskom ratu poginulo gotovo trostruko vise ljudi nego u prvom samo mogu da naslutim kako ce da izgleda treci.Mnogi od vas koji ovo ili citate ili ostavljate komentare nece perziveti a svet ce izgledati mnogo drugacije nego sad. Pitanje , cemu sve to , za koga i u cije ime?
    Prikaži cijeli komentar
  32. -3
    Zašto-zato
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:52 | 10.02.2012.
    @Inspiracija

    Sve je to lijepo, no same misli ne mogu ništa napraviti. Bitno je imati čiste misli jer dobre misli znače dobre naume, a dobri naumi znače dobro djelovanje. NO, same misli ne mogu promijeniti svijet. Možemo mi vizualizirati koliko god hoćemo pozitivu, ali to neće ukloniti zlo. Na zlo treba računati i truditi se djelovati dobro usprkos njemu, a mijenjati sebe. Uopće se ne osjećam pozvanim govoriti o nekom miru i ljubavi ako sam najbližim ljudima nepodnošljiv. Tu nešto ne štima. A osjećam da ima mnogo onih koji maštaju o miru, a ne mogu smisliti osobe koje svakodnevno gledaju oko sebe. To je laž, znam po sebi.
    Prikaži cijeli komentar
  33. +7
    inspiracija
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:43 | 10.02.2012.
    Slažem se s @kompicem - treba stalno govoriti i iskreno misliti i vizializirati sve pozitivno i u sadašnjem trenutku i vremenu => jer pozitivne misli vizualiziraju pozitvnu stvarnost (Greg Braden).
    Npr.: Osjećam ljubav, slobodu, mir u cijelom svijetu. U moj život ulazi sve više ljubavi. Imam novaca dovoljno za sve svoje potrebe.
    Što više ljudi želi cijelom svijetu dobro, ljubav, mir, slobodu, blagostanje => to bi trebalo polučiti pozitivu.
    Ljudi, ja to pokušavam, nisam u tome stručnjak - ali vjerujem da u tome ima istine. Širimo ljubav i svjetlost!
    Prikaži cijeli komentar
  34. +6
    Zašto-zato
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:39 | 10.02.2012.
    Rat protiv terorizma u ime nekih ideala, prava, slobode, što ja znam čega sve već ne. Ma nije sloboda loša, ali sve ovo samo pokazuje koliko su svi pojmovi relativni. Relativni su zato što iza njih ne stoji ništa. Da stoji čovjekoljublje, da se poštuje život, svetost života, onda bi sve te riječi imale smisla. Ovako, one su isprazni faktori jednadžbe koja kalkulira ljudskim životima, a čije je konačno rješenje ništica.
    Prikaži cijeli komentar
  35. +3
    btw
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:33 | 10.02.2012.
    zagi: 10:36 10.02.12', več je bilo 100 puta oko toga napisano, ima puno klikova u isto vrijeme, kad ti klikneš zbroje se ili oduzmu svi koji su kliknuli prije tebe i dobiješ rezultat
    Prikaži cijeli komentar
  36. +3
    tito
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:32 | 10.02.2012.
    youtu.be/SO9bhw3hqqY evo linka pa pogledajte ,mislim da se opčenito ovde radi o borbi dobra i zla jer se zlo hrani ljudskom patnjom a šta je bol i patnja veči to je nečastivi ili ti šejtan srečniji,
    Prikaži cijeli komentar
  37. +20
    kompic
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:14 | 10.02.2012.
    Yoda ima jedna poslovica:"Dobobro razmisli,kad nesto pozelis,da ti se to i ne ostvari."Nedaj Boze RATA,ni u snu,zato ljudi molite se za MIR, samo nas ljubav,moze spasit od ovog zla,jer sto vise nas zeli mir i ljubav ,manje ce se zelje mocnika ostvarivati,bez obzira koliko bilo tesko,NE PRIZELJKUJTE RAT MOLIM VAS,ne zbog nas vec zbog nase DJECE,budimo svjetlost i zajedno, da rastjeramo mrak koji se nadvio nad covjecanstvom,hajdemo dobrotom,da pobjedimo zlo,"SAMO DA RATA NE BUDE"
    Prikaži cijeli komentar
  38. +32
    svašta ima tu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:11 | 10.02.2012.
    Tito je rekao, imaš stalan posao do si živ i ne moraš se bojat otkaza ali ne govori protiv socijalizma.Slobodan si čovjek.

    Danas nam govore smijete brbljat što vas je volja ali stalni posao nećete moć imat. Evo ti radna knjižica i slobodan si čovjek. Možeš na burzu.
    Prikaži cijeli komentar
  39. +2
    BOSNA
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:09 | 10.02.2012.
    Nody: Zemo ;)Jedina valjana replika na ovo je da kina preko pakistana salje poruku,mislim toliko je prozirno da i onaj ko se tek ukljucio u sva ova desavanja moze razumijeti trenutno stanje:)
    Prikaži cijeli komentar
  40. -7
    sd
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:08 | 10.02.2012.
    youtube.com/watch?v=UfVk6259K74
    Prikaži cijeli komentar
  41. +4
    Janko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:07 | 10.02.2012.
    AU a Pakistan ima one abombonice i ako jednu samo spusti nestati ce Izraela sa lica zemlje.
    Prikaži cijeli komentar
  42. +16
    preporuka
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:04 | 10.02.2012.
    dragi ljudi, svijet će opet bit pola-pola i morat ćete se odlučit na kojoj ste strani. ako vam je savjest čista bit ćete na strani djeda mraza, a ne na strani djeda božićnjaka. djed mraz je djeci donosio darove, a ovaj konj božićnjak ne donosi ništa. nadam se da je jasno.
    Prikaži cijeli komentar
  43. +1
    dzizo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:02 | 10.02.2012.
    SD---- daj stavi drugi link izgleda da onaj vise nije u funkciji mora da govori o istini ko je krivac za sve ovo sto se desava u svijetu
    Prikaži cijeli komentar
  44. +14
    dzizo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:00 | 10.02.2012.
    al kaida je ogranak CIA e i američki izum ...terorizam je stvoren od njih samih a demokratija samo rijec za koju se naivni hvataju..
    Prikaži cijeli komentar
  45. +3
    vix
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:58 | 10.02.2012.
    mi smo u nato paktu. nama nitko ne može ništa. ako nas netko dirne nadrljao je. ne trebamo se bojat, reko je naš dragi i osvjedočeni prijatelj hrvatske džordž dablju buš.
    Prikaži cijeli komentar
  46. +3
    sd
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:57 | 10.02.2012.
    youtube.com/watch?v=fhNrqc6yvTU
    Prikaži cijeli komentar
  47. +14
    dzizo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:57 | 10.02.2012.
    srednji daleki i bliski istok treba da se ujedine i da istjeraju americke teroriste i njihove saveznike iz NATO a..izgleda da ce ipak na kraju srce pobijediti....
    Prikaži cijeli komentar
  48. +15
    Alex0!
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:56 | 10.02.2012.
    ''Američka vojska tvrdi kako su napadi bespilotnih letjelica "obezglavili" vodstvo al-Qaede, civilne žrtve se ne spominju.'' zar su oni nekad spominjali civilne zrtve uvek su ''bili precizni'' nikad nijednog civila nisu ubili :P
    Prikaži cijeli komentar
  49. +13
    zagi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:54 | 10.02.2012.
    Rusija,Kina,Iran,Pakistan sada...mislim da ih uvlače u paradoks i
    tešku dilemu.Reagovati i braniti se jeste logičan i razuman izbor koji istovremeni znači i rat,sveobuhvatan i uništavajući,ali je isto tako razumno ne uvući se u takav rat i ne biti isprovociran da uradiš upravo to!Anglo-saksonski plan jeste upravo to,pokrenuti globalno uništenje.Yebe im se za 5 milijardi ljudi i radijaciju,upravo naš žele očistiti s planete.Opasni su upravo zato jer se ne boje toga i jer žele UPRAVO to.Postoje spremni resursi i infrastruktura za višegodišnje preživljavanje odabranog broja i soja ljudi,koji će graditi "vrli novi svijet" nakon što se Zemlja upristoji i oporavi od neutronskih bombi i lešina koje će se razgraditi u očekivanom roku,tj. 2-4 godine.To im je cilj,stoga ne treba očekivati razum nego eskalaciju.Prirodni instinkti samoodržanja za elitu NWO ne važe,imaju tehničku i biološku infrastrukturu za opstanak.Nakon svih nas.
    Prikaži cijeli komentar
  50. +9
    vix
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:53 | 10.02.2012.
    meni su se do prije nekoliko godina svi smijali dok sam govorio da će doć do svjetskog rata i to prilično brzo, sad mi se smiju malo manje, a ubrzo će se smijat samo oni koji ne vide rat ni dok im fijuče oko glave
    Prikaži cijeli komentar
  51. +3
    Bean
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:52 | 10.02.2012.
    geronimo
    Ostat će mjerilo za zlo i nesreću.
    Prikaži cijeli komentar
  52. +13
    Nody
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:49 | 10.02.2012.
    @BOSNA

    zema druze....vidim ja kao i svi da si oko toga citao...al prijatelju...ovo bi trebao biti komentar a ne replika tri puta duza od samo clanka......
    ...bez uvrede
    Pozz iz Sarajeva
    Prikaži cijeli komentar
  53. +16
    dzizo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:48 | 10.02.2012.
    turska je drzava bez ponosa , molila je EU da je prime u clanstvo , ne moze da rijesi problem kurda a trpa se u sirijske probleme a ne zna izgleda da kurde naoruzava SAD... kome su SAD saveznik taj ne treba imati neprijatelja vec ga ima...
    Prikaži cijeli komentar
  54. +8
    as
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:47 | 10.02.2012.
    ljudi svi su se izjasnili na kojoj su strani a novčana i bankarska kriza drma tako da je sve spremno za vatromet. Neviđen do sad !!!!!
    Prikaži cijeli komentar
  55. +25
    usput
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:41 | 10.02.2012.
    Talibani u Afganistanu su najvjerovatnije najbolji gerilci današnjice. Sve zemlje u okruženju ih trebaju pomoći vojno i priznati politički kao autentične predstavnike suverenog Afganistana. Već mnogi znakovi iz Vašingtona govore o raspadu planova odnosno porazu saveznika u Afganistanu.
    Ukoliko taj poraz bude tako očit svakom običnom stanovniku planete zemlje onda su svi slobodoljubivi narodi na dobitku, a pogotovo okolne zemlje koje su sada pod strahovitim pritiscima od strane zapada. Jedan potencijani vojno-odbrambeni blok Sirije, Irana, Pakistana, Kine, Rusije,bi sasvin sigurno uskoro privukao i mnoge druge zemlje kojima je dosta robovanja "američkoj demokratiji". Činjenoica je da je SAD zahvaljujući svojoj arogantnoj i nepravednoj vanjskoj politici sasvim ubjedljivo najomraženija zemlja svijeta.
    Prikaži cijeli komentar
  56. +7
    zingla
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:39 | 10.02.2012.
    ako ne poginem, haag ce morat jedan samo za mene napraviti..
    Prikaži cijeli komentar
  57. -22
    zagi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:36 | 10.02.2012.
    Zna li neko šta se događa s ovim klikovima-lajkovima,kako god?
    Kad kliknem da mi se nešto dopada ide -3,a kad kliknem da mi se nešto ne sviđa,ide +2,otprilike...
    Prikaži cijeli komentar
  58. +9
    BOSNA
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:34 | 10.02.2012.
    Problem održivosti


    Izgradnja jake PVO u današnjim uslovima je vrlo problematično pitanje. Neosporna snaga Amerike i njenih saveznika pripadnica NATO pakta je zastrašujuća. Svojim nosačima aviona SAD mogu za vrlo kratko vreme da odnesu impozantan broj vazduhoplova pravo na bojište. Izuzetak su samo zemlje vrlo udaljene od mora a takvih je malo. Osim toga razgranatim širenjem uticaja na mnoge zemlje SAD su obezbedile čitavu mrežu jakih vojnih uporišta. U njima oni stacioniraju pre svega jake detašmane vazdušnih snaga i iz tih baza mogu delovati i po ciljevima koji su nedostupni avijaciji sa nosača aviona. Redovno koriste AWACS radare. Masovnim i efikasnim metodama snabdevanja aviona gorivom u vazduhu su dometi njihovih borbenih aviona značajno povećani. U naoružanju imaju veliki broj modela raznovrsnih preciznih projektila. Mnogi od tih projektila imaju velike domete a neki kao krstareće rakete i skoro potpunu samostalnost prilikom gađanja. Raspolažu vrlo razvijenim sistemima kosmičkog osmatranja. U oblasti elektronskog ratovanja poseduju čitavu gamu raznih sredstava za uništenje protivnikove odbrane. U odnosu na takvog protivnika zaista je teško izgraditi jaku PVO. Ipak takva PVO je moguća i Rusija pa možda i Kina ali i Indija je već danas poseduju. Pravo pitanje je da li i druge zemlje mogu da je imaju, a koje imaju manje teritorije i manji kvantitet sredstava u odnosu na Rusiju i Kinu. Odgovor je da mogu, ali ne sve, već samo one koje imaju mogućnost velikih finansijskih ulaganja u takvu PVO i što je još teže, koje mogu da održe i značajan kontigent avijacije naravno lovačkog karaktera. Na nesreću po male zemlje poterbno je raspolagati sa što većom teritorijom jer tako odbrana lakša. Međutim i manje zemlje mogu se upustiti u takvu problematiku gradeći potpuno kružnu odbranu.

    NEOPHODNOST ODRŽIVOG SISTEMA

    Nije teško doći do prostog zaključka da se vazdušno prostranstvo može odbraniti u potpunosti samo ako su tri noseća elementa u funkciji. Ta tri elementa su sredstva za osmatranje vazdušnog prostora ili elektronsko izviđanje (u tom smislu ikontamere), snage protivavionske odbrane i snage lovačke avijacije. Uz njih po značaju odmah dolaze i tri elementa koja omogućavaju upotrebu svih tih snaga. To su sredstva veze između činilaca odbrane, integrisani sitemi koji povezuju izviđanje i komandovanje i veliki pripremni uglavnom građevinski i infrastrukturni radovi. Samo ukoliko je celokupna odbrana adekvatno opremljena i obučena potrebnim sredstvima moguće je suprostaviti se NATO paktu. Ukoliko bi jedan od ovih segmenata bio onemogućen ceo sistem bi se srušio. I na kraju da napomenemo da i ako lovačka avijacija bude potpuno uništena u borbama, protivavoinska artiljerija može još dugo da se bori ali sa mnogo manje efekta. Čak i manji broj lovaca jako ometa napadača koji pokazuje tendenciju oklevanja dok god postoji lovačka pretnja.

    ODRŽIVOST LOVAČKIH SNAGA

    Održivost lovačkih snaga je prvi veliki problem u planovima PVO u borbi protiv NATO PAKTA. Opšte je poznato da NATO raspolaže sa najmnogobrojnijim vazduhoplovstvom na svetu. U tom smislu on raspolaže i sa najvećim brojem aviona koji se mogu upotrebiti za lovačke akcije. Ipak nisu svi ti avion jednako snažni za takve akcije. Avangarda su nekih 100 F-22 Raptora (broj će im rasti do 250 do 2015. god. a možda i 400 do 2020. god.) kao čisti lovci i prodirači. Isitina ovih dana smo svedoci njegove niske pouzdanosti koja možda i neće biti tako lako otklonjenja. Štaviše, pokazale su se neke trajne mane koje mnogo smanjuju efetivnost ovog aviona. Najveću snagu imaju čistokrvni lovci tipa F-15 Igl i njihove dvosede udarne verzije F-15E Stajk Igl kojih je ukupno oko 450 od kojih može biti upotrebljeno oko 300-400 odnosno 200 i 200 po tipu. Zatim F-18 Hornit (oko 600 na na nosačima i oko 200 u mornaričkoj pešadiji od kojih bi mogli da upotrebe odjednom oko 500) koji imaju nešto manje kapacitete u vazdušnoj borbi ali odličan radar. I najmnogobrojniji su F-16 koji su nižih sposobnosti od F-18 ali čiji je ukupni raspoloživi broj za akcije verovatno oko 2000 mada ne verujem da bi bilo upotrebljeno više od 1000. Uz te tipove pojavili bi se možda i neki lovci od zemalja unutar pakta kao što Miraž-2000, Tajfun, Rafal pa čak i Gripen ali u manjem broju. Ipak Tajfun je dostigao broj od 90 raspoloživih do 2015. a Rafal već ima 80 raspoloživih od toga 50 na nosačima aviona. Ovoj udarnoj armadi treba dodati i avione tipa Tornado (broj Tajfuna polako smanjuje njegov broj) i to bar nekih 150 ali i mali broj bombardera B-52, B-1 i B-2, mada u zbiru dostižu bar 50 u konkretnom angažovanju.
    Kvantitet je prvi problem. Još u Drugom svetskom ratu na istočnom frontu jedan nemački teoretičar rata je primetio da se prevlast u vazduhu osvaja dejstvom po aerodromima protivnika a ne lovačkim borbama. To je tačno ali samo ako su međusobni odnosni snaga unutar matematičke granice nadmoći. Ta granica pokazjue da se vi možete bez problema boriti sa lovcima protivnika u vazduhu čak i uspešno dok god je brojčani odnos između protivnika i vas do neke izvesne granice. Ta granica varira od slučaja do slučaja ali ona u stvari koincidira sa istim takvim opservacijama u modeliranju kopnene ili pomorske bitke.
    Ta granica u zavisnosti od realne situacije može da bude i 2:1 i 3:1 pa čak pod određenim uslovima i 5:1 ali svakako da će teško preći vrednost 7:1. Pošto realne mogućnosti NATO pakta u proseku variraju od 400 preko 800 do 1200 aviona u zajedničkom napadu one određuju i kritčan broj lovaca u upotrebi. Taj broj od oko 1200 aviona kojima bi oni napali teškog protivnika znači da je oko 400 lovaca određeno za njihovu žaštitu. Međutim tehničkom univerzalizacijom aviona koja se desila u prethodnih dve decenije i još 400 u akciji bi verovatno bili sposobni da uđu lovačku borbu. Zbog toga bi lovačku avijaciju kao skoro nesavladivu u vazdušnim borbama sam NATO ocenio kao onu koja može da digne u vazduh 400 prvorazrednih lovaca i 400 drugorazrednih. I gle čuda to to ne može ni jedna zemlja.
    Ipak kako je i pored velikih maksimalnih brojki negde oko 400-500 aviona u tekućoj akciji po jednom borbenom sektoru je realan maksimalan broj NATO napadača pa bi se jakom avijacijom smatrala strana koja može da digne bar 200 prvorazrednih lovaca ili 100 prvorazrednih i 150 manje klase. Međutim kao vrlo teškog protivnika ocenili bi stranu koja može da digne 75 prvorazrednih lovaca i 100 malo lošijih. I to verovatno jedva da može Rusija ali i Kina koja bi mogla da digne vrlo veliki broj trećerazrednih aviona ako već ne ispunjava potpuno uslove za prvu u drugu klasu lovaca. Minimalni broj za stvaranje ozbiljne opasnosti je dakle oko 75 prvorazrednih lovaca i 100 malo lošijih. Da bi ste digli toliko aviona verovatno je da bi ste morali da posedujete pri dobrom tehničkom održavanju oko 100 prvoklasnih lovaca i 150 iz druge klase. Dakle ukupno oko 250 dobrih lovaca uz tehničko održavanje. Uočavate da već jako mali broj zemalja može to da obezbedi. Ipak lovačko vazduhoplovstvo vrši svoju funkciju i do nekog broja kada broj vaših lovaca za vazdušnu borbu padne ispod 75 što znači 100 u posedu.
    U ovom trenutku samo Rusija raspolaže dovoljnim brojem lovaca a Kina je na samoj granici tog broja ali i Indija polako ali sigurno ide ka tome. Sa svojih 100 modernih Su-27 (i njihovih derivativa) i još 100 Su-27 (i malog broja Su-30 i Su-35) koji čekaju modernizaciju ali i nekih 50 modernizovanih i 100 nemodernizovanih MiG-31 kao i 50 modernizovanih i 100 nemodernizovanih MiG-29 Rusija jedina ima granično minimalan dovoljan broja lovaca za odvraćanje. Kod Kine je složenije ali su i oni oslonili snage na Su-30MKK i Su-27 kojih bi trebalao da bude preko 250 u upotrebi a tu su i novi kineski lovci J-10 kojih je oko 200 komada (nivo MiG-29 modernizovanog) ali i 50 starih F-8 i 250 F-7 lovaca. Broj kod Kneza je dovoljan ali ne i kvalitet.
    Umesto zaključka da rezimiramo da je do 500 letelica u tekućem napadu verovatno najveći prosečan broj koji zapad može da angažuje u pojedinačnom napadu u jednom sektoru. Međutim ako napadaju veliku prostorno veliku državau oni mogu da napadnu u 2 pa čak i u 3 sektora. Da bi lovačka odbrana sama po sebi bila neprobojna potrebno bi bilo angažovati u jednom uzletanju skoro 250 prvorazrednih lovaca što je za sada nemoguće za većinu zemalja. Ipak jaka odbrana će biti i sa 150 lovaca na uzletanju ako ispunjavaju kriterijum kvaliteta (sledeći kriterijum). Minimalni broj u zoni napada bi bio oko 75 prvoklasnih lovaca. Većina zemalja to u ovom trenutku ne može.
    Kvalitet je drugi problem. Zapadne avijacije raspolažu najsavremenijom opremom lovaca za borbu u vazduhu. Radari su im vrhunski a projektili takođe. Osim toga koriste u vazdušnim borbama podršku aviona sa letećim radarima (AWACS) koji imaju i ulogu letećih komandnih centara. Redovno primenjuju manje ili već elktronsko ometanje protivnika. Međutim sam vrh u avionskim radarima i senzorima više nije u posedu zapada. Najbolje radarske i optičke uređaje poseduju i ruski avioni ali uglavanom samo oni najnoviji kojih je u malom broju. Zbog toga se može reći da samo manji broj lovačkih aviona uopšte može da pristupi lovačkim borbama. U ovom tenutku modeli koji se mogu smatrati prvom klasom su Su-30 i Su-35 koji je tek počeo da se proizvodi i modernizovane varijante Su-27. Adekvatan je i MiG-35 ali je on ostao na prototipovima mada će ostali MiG-29 možda biti modernizovani u tom smislu. Ipak i savremeno modernizovani MiG-29 ili MiG-35 ako uopšte zaživi, su takođe adekvatni mada već druge klase. Takođe bi bio vrlo upotrebljiv u grupi prve klase MiG-31 u svojoj modernizovanoj varijanti mada je on teški presretač. Posedovanje lovačke avijacije bi moralo da bude isključivo u ovim nabrojanim modelima, jer ostale avione NATO alijansa može da obara u masi i pogodni su jedino za zasedna lovačka dejstva po Vijetnamskom modelu.
    Dodatan kvalitativan problem je posedovanje i borbena upotreba AWACS aviona i letećih tankera. Posedovanje AWACS aviona je krajnje potrebno u borbi protiv NATO avijeacije ali je krajnje teško obezbediti njihov opstanak na bojištu. Za realan opstanak potrebno je imati više jakih avio baza dublje u teritoriji koje su ekstremno jako branjene od krstarećih projektila i iznenadnih udara avijacije. Pri tome moraju se primeniti mnoge druge mere kao plansko zavaravanje satelitskog osmatranja i jaka lovačka prateća grupa. Za to je potrebno imati i veliku teritoriju i uložiti ogromna sredstva u izgradnju odgovarajuće infrastrukture ali i u sredstva za zavaravanje protivnika. Ipak čak i tako AWACS može da donese koristi pogotovu u prvoj fazi borbe. Osim toga kasnije će se protivnik orijentisati prvo na njegovo uništenje pri čemu možete da se koncentrišete i primenite druge taktičke mogućnosti za presretanje tih njegovih napada. Ukoliko napadne udarnom avijacijom može čak i da se porazi ali ukolko napadne samo krstarećim projektilima teško. U odbrambenim aktivnostima leteći tankeri nisu neophodni ali za napadačke akcije su skoro obavezni. kako bilo sa 26 AWACS-a Rusija jedina raspolaže kritičnom masom tog tipa.
    Raspravom o letećim radarima i tankerima i njihovom baziranju ulazimo u problem infrastrukture i komandovanja koji će biti obrađeni u posebnoj glavi. Problem komandovanja međutim nije objašnjen. Da bi se uspešno komandovalo borbenom avijacijm potrebno je imati kvalitetnu radarsku sliku bojišta i adekvatno navođenje. AWACS avion savršeno rešava taj problem ali kao što je već rečeno on ne može uvek da deluje. Zbog toga se mora posedovati integralna mreža automatizovanih sitema navođenja i sistem radara. Po mišljenju autora ovih redova ti komandni sistemi i radari ne mogu da se raspoređuju nezavisno od ostale PVO. Zapravo cela mreža navođenja treba zbog sopstvenog preživljavanja da bude upletena u PVO postrojbe. Zbog toga odavno već svi operativni sistemi (Proton,Univerzal, Akacija ali i Bajkal, Senjež) u stvari sadrže granu komandovanja avijacijom, koja postoji naravno i samostalno (Rubež, Splav...). Disiutabilna je pouzdanost veza u tim sistemima jer NATo snage jako ometaju te kanale. U pogledu Rusije i Kine verovatno nedovoljno zbog veličine bojišta li za male zemlje može biti neprijatno.
    U poslednje vreme i niži sistemi (višeg taktičkog nivoa Bajkal-1ME) dobijaju tu sposobnost a neki su je imali i ranije (Senjež-M1) ali su te sposobnosti uglavnom ograničene zbog prirode navođenja. Usled nemogućnosti totalne integracije u mešovite sisteme autori predlažu da svi takvi sistemi koji se ne mogu integrisati uđu direktno u PVO postrojbe. Unutar njih koristili bi radarsku (odnosno u širem smislu elektronsku) sliku bojišta kojom se snabdeva viši taktički nivo PAA pa najdalje.

    ODRŽIVI MODEL PROTIV AVIONSKE ARTILJERIJE

    Problem održive protivavionske artiljerije je generalno lakši po izboru ali je jednako težak u finansijskom i logističkom smilsu. Kao i kod lovačke avijacije i ovaj problem se svodi primarno na problem kvaliteta i kvantiteta a u značajnoj, ali manjoj meri problem infrastrukture.
    Problem kvaliteta se svodi na upotrebu onih oružnih sistema, sistema za akviziciju ciljeva i komandnih sitema koji mogu realno da vode borbu sa avijacijom NATO pakta. Iako je problem komandovanja iznet kao nezavisna komponetnta i kao takav prikazan na dijagramu radi se o specifičnoj podeli. Na dijagramu je predstavljen deo komandovanja na strateškom i operativnom nivou dok ćemo u ovom razmatranju mi govoriti o komandovanju na najnižim taktičkim nivoima i na srednjim taktičkim nivoima koji se uglavnom razlikuju od operativnog nivoa. Osnovna razlika je da se istovremeno masovno sadejstvo sa lovačkom avijacijom ostvaruje ne na taktičkom nego na operativnom nivou. Naravno ta problematika se ipak delimično preklapa.
    Prvenstveni problem kvaliteta u oblasti protivavionske artiljerije se svodi na posedovanje sistema koji mogu da vode borbu sa NATO paktom u realnom okruženju. Većina starih sitema PVO nije to u stanju da radi u realnom okruženju. Stvarno sposobni sistemi postoje, kako novi tako i stari ali ovi drugi moraju da budu značajno modernizovani. Ono što je jako pogodno kod novih sitema hijerarhija je što se modernizovani stari raketni sitemi mogu u potpunosti integrisati u nove sisteme komandovanja i preuzeti na sebe zanačajan deo težine borbe pa makar samo u početnoj fazi i makar samo kao mrtva staža. Ipak treba biti oprezan u tome šta može a šta ne može biti modernizovano a da i dalje bude upotrebljivo protiv NATO alijanse.
    Prvi problemje da oružni sitemi budu takvi da sa sopstvenim sredstvima mogu da deluju nezavisno od hijerarhija. Prvenstveni uslov za to je posedovanje adekvatnih sopstvenih radara. U tom smislu korišćenje 2D radara Vastok i 2D+1 radara Nebo-SVU je nezaobilazni deo opremanja svake PAA jedinice a koje bi sve trebale da imaju mogućnost samostalnog dejstva. Kako smo već malopre rekli da komponente VOJINA moraju da se rasporede zajedno sa PAA postrojbama dolazimo do toga da onda i radarski sistemi koji specifično odgovaraju za upotrebu pri lovačkoj avijaciji moraju biti na tom istom mestu. Isti zaključak će kasnije vrlo logično da se pojavi i za delove koji pripadaju elktronskom izviđanju. Posledica toga je da vrlo jednostavna. Jedinice PAA, i i njihova taktička sredstva automatizacije treba grupisati zajedno sa sredstvima automatizacije VOJINA i ELINT (elktronskog izviđanja) u oblasti koje bi smo mogli da nazovemo širi rejoni odbrane i na kojem bi se u mirnodopskom periodu primenila izgradnja ratne infrastrukture.
    Posedovanje radara u ostalim opsezima se podrazumeva. Oni se ionako nalaze po baterijama u centimetarskom i divizionima odnosno pukovima u decimetarskom području. Dakle od spoljne radarske informacije KIS i KISAR sistemi pre svega potrebuju metarsko područje i manjoj meri decimetarsko (da se rasterete oružni decimetraši). Sa druge strane KUBA sistemi više potrebuju decimetarsko područje pa i centimetarsko u napadnoj fazi. U toj fazi mogu bezbedno da rade jer pri lovačkom udaru, bilo stvarnom bilo finigiranom, niko neće dejstvovati po zemaljskim radarima. I tako smo došli do pojma grupisanja KIS(AR), ASURI i KUBA sistema u jednu borbenu nišu. No vratimo se na glavni tok odnosno PAA. Naravno bez velike analize koja nije ni potrebna jedini stvarno savremen raketni sistem za PVO je S-400 Trijumf. Naravno i verzija S-300 Favorit se uz modernizacije može smatrati prvoklasnom. Sistem Ural, nasavršeniji pojavni oblik linije Buk je takođe vrlo upotrebljiv ali pod određenim uslovima i uopšte nije potreban sitemima S-300Favorit, S-400 Trijumf za sadejstvo ali je neophodan S-300 Anteju. Njima su međutim potrebni Panciri-U ali najbolje u sadejstvu sa Tor-1M(2E) za dejstvo na granično bliskim dometima. Kombinacije sa Tunguskom-M1-(2) i sve vrste upoteba ostalih sredstava vrlo malog dometa kao što su Igla-S pa i Sterelec, Gruzja i Strela-10M4 su takođe kvalitetne i još dugo će biti efikasne. I stariji jako modernizovani sistemi na bazi Osa i samohodne usavršene verzije Neva su takođe dobri. Jednom rečju sva ova moderna sredstva malog dometa u nekoj od kombinacija efikasno služe poslednjoj odbrani onoga što smo nazvali borbena niša PVO. I što je karateristično sva ta mala sredstva podležu sinhronom upravljanju sa višeg sistema KISAR tipa Bajkal-1ME. Dakle kvalitetni univerzalni sitemi S-400 ili S-300 koji koriste nekoliko vrsta raketa u sadejstvu sa sistemima bliske odbrane kao što je Pancir, Tor-2E podržanim još od recimo Igla-S čine univerzalnu borbenu grupu.
    Drugi problemje naravno kvantitativni problem. Čak i kada posedujete oružje koje smo nabrajali veliko je pitanje koliko ga imate. U praksi problemje istovetan kao i kod lovačke avijacije ali sa nešto različitim ulaznim parametrima. Uticaj topografije terena i same veličine teritorije je znatan, čak veći nego po pitanju lovaca. Zbog toga svaka zemlja zasebno mora izvršiti prvo formiranje borbenih prostorija koje odsudno brani ali i da definiše krupne kontigente kopnenih trupa koje će možda biti u kretanju izvan tih prostorija i koje mora da brani. Ovo drugo važi samo za vrlo velike i jake zemlje. Na osnovu te topografije i uzimajući u obzir raspored borbenih aerodroma i drugih vojnih objekata ali usaglašavajući i jedno i drugo sa najvažnijim civilnim objektima formiraju se odbrambene zone u praksi najčešće kružnog oblika mada može da se javi i kordonski raspored. Osnovne vatrene snage PVO unutar tih prostorija moraju biti sposobne da obore bar 5% neprijatelja u jednom napadu. Kako je broj napadača i do 1200 ali najverovatnije oko 500 onda znači da morate biti u stanju da oborite 60 ili bar 25 protivnika. Kako je verovatnoća pogotka sa sistemima S-300,400 oko 50% maksimalno vaša strana mora dakle da ima bar 120 do 50 kanala po ciljevima.. Manji broj po niši se može prihvatiti jer u prvim napadima ide od 200 do 300 aviona (doduše sa većim učešćem dalekodometnih raketa V-Z). Kako divizioni S-300 (modernizovanog) i S-400 imaju aproksimativno 6 realnih kanala treba vam 9 do 17 diviziona po niši a to su 1,5 do 2,5 brigade (puka) sistema S-300. S-400 samo nešto manje jer realni broj gađanjih ciljeva vrlo verovatno ne premaša mnogo 6.
    Ovoliki broj PVO sredstava u zoni ima jedino Rusija a i ona verovatno samo 2 brigade. Doduše kod nje je to kompezovano jednom brigadom S-300VM i jednom brigadom Buk iz sastava kopnene vojske pa se može reći da ona više nego zadovoljava kriterijum sa 18 diviziona (do 12 S-300P, 3x3 S-300V i 3x5 Buk). Problem je naravno sa manjim zemljama. Libija bi na primer trebala da ima 4 borbene zone što daje čak 6 - 8 pukova kao potrebe što je svakako vrlo mnogo. Iran i Indija još više. Činjenica je da bi borbena zona dakle morala da ima dva kompletna puka, odnosno brigade najmanje, i po mogućstvu bar jednu vezanu za kopnenu vojsku, što je u sadašnjim uslovima isključivo vezano za smešanu upotrebu sitema tipa Buk i Antej-2500 (S-300VM) bar dok se ne pojavi duboko modernizovan sistem S-500 Trijumfator za zaštitu kopnene vojske izveden od S-300VMD. I pored omalovažavanja sa zapada poslednje verzije Buk-M1-2 a pogotovu Ural su postali sitemi prve klase a najnoviji S-300VM takođe. Istina mnogo su bolji ako imaju KIS Bajkal uz Poljanu-D4. Olakšavajuća okolnost su vrlo snažne modernizacije pre svega sistema NEVA, KUB i OSA koje omogućavaju paraleno korišćenje sa novijim sredstvima.
    I na kraju vezano za raketne odnosno vatrene delove treba odmah naglasiti da u slučaju da imate dve brigade (pa čak i samo jednu) obavezno morate da primente KISAR tipa BAJKAL-1ME koji je proistekao iz KIS Bajkal. On je praktično obavezan pratioc za moderne S-300,400 sisteme. Ovaj model je prosto dominatnan jer je u realnoj praksi pokazao da je bez premca među ruskim KIS sistemima. Ova poslednja varijanta je dobila i vezu sa lovačkom avijacijom, vrlo slično starim sitemima Senjež ali su oni osim starosti bili samo C2I sitemi a Bajkal je C3I.
    Tako smo doredili kvantitativne mere na približno dve brigade S-400 po borbenoj niši. To je verovatno skoro nedostižno za male zemlje ali ima nekoliko olakšavajućih okolnosti. Prvo može se urediti odbrana i sa jednom brigadom ali tako da dodatne delove jačine još jedne brigade formirate od starih sitema naravno modernizoivanih. Pri tome možete da koristite razne modernizovane siteme ali su svakako najbolji modernizovane Neva i Osa kombinacije a pod određenim uslovima i Kub. Svim tim sredstvima Bajkal-1ME može da komanduje istovremeno. Sistemi Volhov i Angara su potpuno zastareli zbog nemobilnosti mada bi baterije kineskih polupokretnih Dvina ili modernizovanih Volgi bile poželjne ali samo i isključivo za obaranje raznih dronova za prelazak u prikrevenost i dejstvo u kasnijoj fazi po visokoletećim ciljevima.
    Sa svim sredstvima malog dometa koji štite položaje brigade S-300,400 može se upravljati sa KIS tipa Ranžir kojima Bajkal-1ME takođe može direktno da komanduje. Pri tome Ranžiri ulaze u funkciju komandnih mesta diviziona a sa njih se komanduje nižim Ranžirama u svojstvu KIS baterija. Time se može ostvariti dobra bliska zaštita.
    I na kraju ne i najmanje značajno ali zapravo sve baterijske radare ali i pukovske treba zaštiti sitemima za blisku odbranu radara tipa Gazetćik i većim brojem lažnih pneumatskih meta ali i novim tipovima maskirnih mreža. Gazetćik nije svemoguć ali je vrlo snažan sitem odbrane koji kombinuje gašenje radara i emitovanje signala sa radarskog mamca za odvlačenje protivradarskih raketa i ispaljivanje većeg broja toplotnih mamaca za odvlačenje IC raketa ali i stvaranje aerosolnog oblaka neprozirnog za TV i laserski vođene projektile. Lažne pneumatske mete su se kod Rusa veoma usavršile i osim potpune fizičke (optičke) imitacije cilja one imitiraju objekat i u IC spektru i po osobinama radarskog odsjaja. Maskirne mreže su takođe napravile pomak jer osim u optičkom spektru vrlo dobro zavaravaju izviđanje i u IC i u radarskom spektru. Kombinacija korišćenja maskirnih mreža, lažnih pneumatskih meta i zaštitnog sistema Gazetćik može u ogromnoj meri da smanji efekat naleta protivničke avijacije. Postoje i drugi malo manje efikasni sitemi za zaštitu od protivradarskih raketa ali krajnje upotrebljivi i koji su na raspolaganju.

    ELEKTRONSKO IZVIĐANJE I KONTRAMERE

    Dolazimo do elktronskog izviđanja u širem smislu. Kao prvo odmah treba naglasiti da unutar jedne PVO niše ili žominijevski primenjeno operacijske zone PVO moraju postojati pasivni pelengatroski izviđači. DF sistem Orion-Vega treba da bude pridružen raketnim brigadama dok bar jedan TDOA sistem treba da bude na nivou zone. Apsolutni izbor je sistem Valerija ili u nedostatku istog Snežana (usavršena Tamara). Na nivou zone bilo bi krajnje korisno imati još jedan sistem Orion-Vega koji bi radio uz Valeriju.
    Osnovne komponente manje integrisanih sredstava trebaju da budu ometači AWACS aviona. Za to su neophodni uređaji Pelena i Topolj. Nažalost ovi uređaji su prilično stari i po mnogim elemtima zastareli, posebno Pelena, mada se javljaju novi modeli. Ipak to su jedini sposobni uređaji za ometanje AWACS-a. Uz njih može da se primenjuje i 1L250 (u žargonu autora nazvan Triangl) ali je to za sada slabiji ometač koji više deluje na prednjim isturenim krajevima i to skoro isključivo u svrhu sadjestva sa sopstvenom lovačkom avijacijom, mada je to i glavna namena Pelene. Možda Rusija ima i boljih ometača ali za sada nisu za prodaju mada su urgentno potrebni mnogim zemljama. Inače ometači ovog tipa idu u formacije VOJINA odnosno KUBA sisteme i koriste se po pravilu kada pošaljete svoje lovce u napad i to za njihovu zaštitu. Dakle ovi uređaji su vezani (bar u komandnom smislu) za aeorodrome baziranja lovaca ali i udarnih aviona.
    Sasvim je druga stvar sa ometačima radara udarnih aviona koji rade u modu osmatranja zemljine površine. Čak i stari sitstem AKUP-22 je posle modrnizacije sasvim solidan za tu svrhu. Naravno bolji je noviji sitem AKUP-1 koji je do sada radio sa nizom ometača SPN-2,3,4 ali sada nove verzije rade samo sa jednim univerzalnim tipom. Sistem je dosta veliki i glomazan na nivou bataljona ali je ipak bataljnoski rad napogodniji. Štaviše najbolje je bataljone ometača po četama ili po pravcima integrisati u jedan zatvoren sitem na nivou PVO divizije. Kao relativno efikasno sredstvo zaštite viskomobilnih jedinica KoV-a ali i za zaštitu PVO delova na maršu mogu usprešno da se upotrebe baražni ometači 1L245.
    Što se tiče radara za izviđanje koje do sada nismo spomenuli navešćemo samo one moderne. Pre svega u decimetarskom području to treba da budu radari Protivnik. On može da bude i untar višeg taktičkog nivo raketnih jedinica uz KISAR tipa Bajkal ali je njegovo prisustvo još važnije i za sredstva za navođenje lovačke avijacije.
    Uz oružne sisteme treba što više primenjivati i najnovije verzije radar Gama-D koji je i danas dobrim delom nepoznanica za zapad ali zasnovan je krajnje moderno. Moderne samohodne verzije ovog radara su pogodne za korišćenje i uz raketne jedinice.
    U manjoj meri ali ipak dovoljno treba opremiti i jedinice za navođenje lovačke avijacije i sa centimetarskim radarima Gama-S. Mogu da budu i u utar ASURI sistema ali ih ne treba koristiti unutar raketnih jedinica koje su zasićene sličnim radarima a i inače treba da budu samo dopuna metarskim i decimetarskim.
    ASURI delovi trebaju isključivo biti sastavljeni od sistema Fundament-1 četnog nivoa, Fundament-2 bataljonskog nivoa i Fundament-3 brigadnog nivoa. Jedini izuzetak je u slučaju da postoji brigada tipa Buk (ili S-300VMD,500) za koji bi KIS bio Bajkal ali bataljon ASURI bi bio sastavljen od PORI-2VM2 koji su u poslednjim verzijama potpuno kompatibilni sa Bajkalom-1ME. Četni nivo treba obavezno da raspolaže radarima u metarskom i decimetarskom području a samo po potrebi i u centimetarskom i to isključivo kao niskovisinskim detektorima ili sektorskim radrima malih visina ili balističkih ciljeva. Dežurnu mrežu radara koja radi u dugačkim vremenima krize treba formirati pre svega od radara starijih tipova kao što su modernizovani P-18 u metarskom zatim Kasta2-1 i P-19 u decimetarskom i ST-68UM u centimetarskom području. Neprekidan daleki rad treba organizovati sa radarima Nebo-UE ali ih treba odmah zagasiti i dislocirati po mogućstvu pre pojave neprijateljskih dejstava i ostaviti potpuno prikrivene izvesno vreme osim u krajnjoj nuždi. Čim neprijatelj počne povremeno da ometa čitave sektore u kojima rade ovi dežurni radari tako da budu smetnje u svim opsezima odmah treba staviti borbene radare na uzbunu jer kompleksne i široke smetnje ne prethode baš samom napadu ali svakako nije ni on daleko. Dežurni radari treba da počnu da što brže menjaju mesta a oni slabopokretni da organizuju 1.,2.,3. i 4. rezervni položaj dubini svoje teritorije sa kojih mogu da rade i sa daljinskim komandama. Kad napad počne slabopokretni radari neće preževeti na prvoj liniji.

    KOMANDOVANJE

    Pod komandovanjem u ovom smislu ne podrazumevamo niže taktičke komande raketnih jedinica tipa Bajkal ili lovačke avijacije tipa Rubež,Vertikal ili Sprut već operativni nivo. Svaka operacijska zona PVO treba da ima bar jedan združeni komandi centar korpusnog nivoa a obavezno treba da postoji isti takav rezervni komandni punkt. Ukoliko u PVO zoni postoje jedna do tri brigade PVO teritorije i jedna do dve brigade PVO KoV-a najbolje bi bilo grupisati po dve brigade i njihove mnoge parateće sastavne delove u diviziju. Komandu divizijom bi preuzeo na sebe niži operativni nivo a komandovanje nad celom zonom viši operativni nivo. Sredstva za to su ISKAP sistemi Univerzal i pogotovu Bastion. U slučaju nemogućnosti nabavke savremenih verzija ovih sitema treba primeniti beloruski sitem Panorama na svim ovim pozicijama sa modifikacijama prema nivou komandovanja. Sistemi beloruskih proizvođača Poljana-S, Neman, Prostor, Panorama su dobri i kvalitetni ali i uz samo neke mane koje ruski sitemi neamju. Za raketne jedinice pa čak i trupnu PVO ništa nije ravno KIS(AR) tipa Bajkal, i on je sistem izbora za sve raketne postrojbe.

    INFRASTRUKTURNI RADOVI (i problemi VEZE)

    Infrastrukturni radovi su jedan od nezobilaznih činoca u današnjem okruženju po pitanju PVO i RV. Pre svega prvi na listi su problemi vezani za posedovanje aerodromske strukture. Posedovnje aerodroma je složen, skup i neizvestan posao. Kvantitativni problemje prvi. Za avijaciju koja ima 150 do 200 modernih lovaca potrebno je imati bar 7 do 10 velikih i dobro opremljenih aerodroma koji bi služili isključivo za lovačku avijaciju. Tu se odmah javlja i problem rezervnih aerodroma kojih mora biti bar još toliko. Osim toga moraju se obezbeditii provizorna ad hoc uzletlišta za dejstvovanje u lovačkim zasedama. To čini zajedno 14 do 20 osrednje velikih lovačkih avio baza i bar dva puta više improvizovanih aerodroma. Ekstremno veliki i skupi infrastrukturni radovi.
    Poseban problem pri tome bi bili aerodromi za smeštanje AWCS aviona. Pojedine zone zbog geostrateškog položaja uopšte i ne bi bile prihvatljive za njihovo razmeštanje. U njima bi morali da dejstvuju helikopterske varijante AWACS-a i varijante montirane na lakim obično dvomotornim avionima. Veliki AWACS-i bi morali da budu u bazama daleko od mogućeg napada, i to sa ogromnim podzemnim hangarima. Iz takvih baza bi uzletali i delovali u daljini pod jakom zaštitom lovaca. Te baze bi morale da imaju pre svega jaku blisku odbranu, koja može da presreće i projektile u tom smislu pre svega krstareće i ogroman dijapazon pasivnih elemenata zaštite od lažnih ciljeva do stvaranja veštačkih magli, dima i aerosolnih oblaka pa i do stvaranja plazmenih oblaka. Morali bi se primeniti i metodi za ometanje satelitskih osmatranja istim i sličnim sredstvima uključujući lažne AWACS avione.
    Za navođenje i sadejstvo, uopšte komandovanje lovačkom avijacijom morala bi da postoji široka i razgranata mreža veze. Ona pre svega treba da bude realizovana u godinama mira kao vrlo složen sitem unapred postavljenih žičanih veza i optičkih kablova. Radove treba prikriti u civilnim aktivnostima ali sve uređaje osim samih linija treba držati izvan velikih sistema pošte. Niti jedan položaj komandnih mesta i čvorova veze koji se koristi u miru ne treba zadržati u ratu. Svaki stalni mirnodopski položaj treba da ima 6 rezervnih položaja i svi treba da su sa mogućnošću priključenja na žičane veze. Svi rezervni položaju u miru treba da budu zamaskirani nekom civilnom aktivnošću. Sve varijante rezervnih komandnih mesta trebada budu uigrane tokom vežbi ali po naizgled slučajnom modelu.
    Sistem veza kompetno treba smestiti unutar PVO niše. Što više koristiti žičane i radiorelejne pa čak i troposferske veze, a što manje radio linkove a od njih pre svega širokopojasne pa tek na kraju sa skaćučom frekfencijom. Kako se ovi drugi ipak moraju koristiti, što češće menjati položaje a početne emisije skratiti samo do nivoa uspostavljanja linkova i odmah preći na radio tišinu. Po mogućstvu što više koristiti satelitske veze ali na istom principu, uspostaviti vezu a onda preći na totalnu tišinu sve do momenta borbe. Sekundarne informacije i izveštaje slati pomogućstvu žičnim vezama ili kratkotrajnim korišćenjem satelitskih veza pri čemu se mora voditi računa da se i pre uspostave veze odabere lokacija dalje od vatrenih položaja a posle korišćenja veze vratiti se na položaje. Radioreleje koristiti bez straha od prisluškivanja ali se i njihove emisije prate i tako lociraju i uništavaju. Zbog toga i njih treba koristiti samo kratko do uspostave pa odmah preći na tišinu do borbe. Posle dejstava moraju se promenti položaji. Radio veze koristiti što ređe, što kraće i odmah menjati položaj. Pri prvom uspostavljanu veze posle kojeg se ide u tišinu korstiti protokole koji su različiti od borbenih, sa ciljem da neprijatelj poveruje da je u pitanju civilna ili policijska komunikacija. Na celoj teritoriji borbene zone izgraditi u mirnodopsko vreme hiljade podzemnih skloništa sa izvodima za žičane veze i posebnim pozicijama za radio vezu. U nešto većim skloništima pokretnog tipa forme skladišta ili još bolje šatora gde je moguće, obezbediti stalno sakrivanje radio relejnih i troposferskih radio stanica. Što više koristiti i urediti pećine i slične topografske formacije za smeštanje svih elemenata veze osim onih koji moraju biti na otvorenom.
    Iako su moderna PVO sredstva jako pokretna i samostalna ipak zavise od infrastrukturnih radova. Pre svega zavise od puteva. Iako putevi na ravnom i tvrdom zemljištu nisu krajnje neophodni brzi marševi u mirnodopsko vreme i u početnim dejstvima idu uglavnom putevima. Naravno od veće važnosti je mreža puteva nižeg reda jer velike saobraćajnice treba striktno izbegavati. Zato treba celu borbenu zonu što gušće išpartati mrežom kolskih i makadamskih puteva u svim mogućim pravcima. I asfaltni putevi nižeg reda su takođe pogodni ali samo ako im je mreža vrlo razvijena. U mirnodopskim vežbama trupe treba pripremiti na korišćenje takvih puteva.
    Mirnodopskim aktivnostima teba pažljivo rasporediti stotine podzemnih skloništa za rezervne rakete i drugu municiju ali i rezervne delove za vozila. Čak i rezervne delove sitema veza i elektronskih uređaja (pogotovu radara) treba brižljivo rasporeditiu podzemna skloništa u okviru rezervnih položaja. Većinu skloništa treba grupisati uz civilne objekte i neki spoljni ili naslanjajući deo skloništa ustupiti civilima na normalno korišćenje. Tako kada počne aktivnost u slučaju rata neće biti primećena razlika u satelitskom izviđanju. ne brinite z aŽensvsku konvenciju NATO vazdušne snage je striktno ne poštuju.
    Skloništa u totalnim zabitima se lako otkrivaju ako godinama nisu korišćena odmah po primećivanju vozila i njihovih tragova. Međutim takva skloništa ako ne postoji opasnost od tragova i može brzo da se pristupi i odstupi vozilima (ili da se vozila u njima sakriju) su najteži objekti za satelitsko i vazdušno izviđanje.
    Prikaži cijeli komentar
  59. +11
    asad
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:33 | 10.02.2012.
    popšt osmo u NATO paktu obećavam da ću se predat prvog dana ako dođe do shranja ako ne uspijem pobjeći ... mislim da smo ušli u predvečerje ww3
    Prikaži cijeli komentar
  60. +15
    s
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:31 | 10.02.2012.
    2-0 za siriju iran hahahhahah
    Prikaži cijeli komentar
  61. +1
    mirko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:23 | 10.02.2012.
    a kina
    Prikaži cijeli komentar
  62. +27
    geronimo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:21 | 10.02.2012.
    dok je stari rim bio na vrhuncu, a čak i kasnije nitko nije ni pomislio da bi mogla postojati jača sila. isto će se dogodit i amerima. svijet uskoro neće biti ni sličan današnjem ,a kamoli isti. amerikanci više neće bit mjerilo ničega.
    Prikaži cijeli komentar
  63. +9
    druxmax
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:15 | 10.02.2012.
    pakistan mozda i nije najrazvijenija zemlja na svijetu, ali sto se tice vojne tehnike uvjeravam vas da je u tom pogledu izuzetno sofisticirana....posjeduje plejadu projektila koji se mogu uporediti sa onim americkim, ruskim, indiskim, kineskim... u razvoju im pomaze kina, što znatno olaksava situaciju...
    neznam zasto mnogi podcjenjuju iran... pa nisu ameri u sveu prvi sto se tice vojske npr. 1.najbrzi krstareci projektil ima indija, 2.najbolju pzo ima rusija, 3.najbolje rakete za brodove ima opet rusija, 4.jedan od najboljih protiv radarskih projektila ima brazil itd itd
    Prikaži cijeli komentar
  64. +24
    BOSNA
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:14 | 10.02.2012.
    Pakistan jeste nuklearna sila al to vise nije bitno sad je bitnija stvar utrka ko ce prije da se dodvori Iranu i koce imati jacu poziciju u novoj Alijansi na bliskom istoku jer ocito je da je amerika ispala iz igre a pored amerike najveci gubitnici u ovom trenutku su Turska i Saudijska Arabija,Novi bliskoistocni blok je napravljen sad se utvrdjuju pozicije.
    Prikaži cijeli komentar
  65. +14
    Catamaran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:13 | 10.02.2012.
    Očito su zavladali iracionalnost i iluzija, koji uvijek idu ruku pod ruku. Oduvijek su na ovom svijetu bili bogovi novac, moć i teritorij pa ništa od ovoga nije neuobičajeno, to je normalna logika razvoja događaja.

    A ratu se, bez obzira na sve, ne treba nikako veseliti: moćnici će se i dalje rukovati, vježbati pred ogledalima zabrinute izraze lica i emotivne govore. Patit će oni koji nisu krivi, ljudi koji se svaki dan grebu za malo dostojanstva i koricu kruha, koji svojoj djeci ne mogu dati odgovor na pitanje čemu život jer bi već sutra mogli sakupljati njihove kosti.
    Prikaži cijeli komentar
  66. +8
    Tiamat
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:11 | 10.02.2012.
    Više se bojim nuklearki USA i Pakistana nego Irana.
    Prikaži cijeli komentar
  67. +38
    Bean
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:59 | 10.02.2012.
    Bojim se da se plan polako ali sigurno ostvaruje.Svi glavni igrači su uvučeni u igru. I Kina i Rusija pa evo sada i Pakistan. Bojim se da smo trećem svjetskom ratu na korak blizu.Prokleti englezi i amerikanci! Da bog da im se sjeme zatrlo.
    Prikaži cijeli komentar
  68. +14
    fredii
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:53 | 10.02.2012.
    Yoda nećeš se radovati ako rat dođe na tvoj vrata ;)

    Nije par stotina pobijeno nego par tisuća, 60-80 % ima trajne psihičke posljedice od tih napada. A još jednu bitnu stvar treba napomenuti, ta letjelica puca tamo gdje pilot nacilja i opali, bio je propagandni video gdje su kao prvo promatrali tri čovjeka na cesti na kraju je ispalo da su djeca. Da oni zaista to tako kako su prikazali na tom videu ne bi bilo toliko mrtvih, nego je to ispali raketu i koga jebe, šta god da pogodi dobro je.
    Prikaži cijeli komentar
  69. +19
    acdc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:52 | 10.02.2012.
    Ako je to istina sto je receno i potvrdeno ,onda je to dobra vijest i skidam kapu !
    Na to sam cekao,da se pakistan tako izjasni ! Ako,ne daj boze iran padne,moraju znati sto ih ceka !
    Prikaži cijeli komentar
  70. +35
    VIVA !
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:51 | 10.02.2012.
    Alo Pakistanci ! Pa vi ste nuklearna sila jeb**** miša ! Van sa okupatorom !
    Prikaži cijeli komentar
  71. +8
    ivan.od.rta
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:50 | 10.02.2012.
    samo da ne bi bilo shut down
    Prikaži cijeli komentar
  72. +27
    Oaky
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:48 | 10.02.2012.
    Nadam se što bržem padu pakistanske vlade. Vrijeme je da na čelo dođu ljudi koji nisu ulizice zapadu i koji neće puštati da im ovi tako mučki ubijaju vlastiti narod.
    Prikaži cijeli komentar
  73. +32
    Denzel73
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:45 | 10.02.2012.
    Hrabrost članova anti-američke i anti-izraelske koalicije raste iz dana u dan. Hoće li to biti dovoljno da ih se odvrati od pokretanja svjetskog rata? Nažalost, ne vjerujem da jest.
    Prikaži cijeli komentar
  74. +39
    Yoda
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:44 | 10.02.2012.
    Au bre koliko se radujem kad vidim ovakve vesti, pocinjem da brinem za sebe sto iscekujem ovoliko rat ...

    Al` vise mi muka ovakvog zivota, mora reset!
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.