Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Veliki prosvjedi u gradovima diljem Poljske protiv kontroverznog zakona kojime bi se potpuno zabranio pobačaj: "Želimo liječnike, a ne misionare!"

Veliki prosvjedi održani su tijekom jučerašnjeg dana u više od 60 gradova diljem Poljske protiv kontroverznog zakona koji bi uveo potpunu zabranu pobačaja u zemlji. Brojni prosvjednici bili su odjeveni u crno.

Tisuće su se okupile ispred sjedišta vladajuće stranke PiS (Stranka Zakona i Pravde) u Varšavi. Izvori prenose kako se u glavnom gradu Poljske okupilo više desetaka tisuća prosvjednika.

"Želimo liječnike, a ne misionare!" i "Jaroslawe, odlazi!", bili su neki od pokliča prosvjednika u Varšavi. Prozvan je lider stranke PiS, Jaroslaw Kaczynski.

"Žena nije inkubator", "Moje tijelo, moja stvar", neki su od transparenata koji su se mogli vidjeti za vrijeme demonstracija.

Podsjetimo, Poljska je zemlja u kojoj veliki reakcionarni utjecaj ima katolička crkva, a pristaše zabrane pobačaja zalažu se za zakon koji bi omogućio zahvat samo u slučaju spašavanja života žene.

VIDEO: prosvjedi u Varšavi i drugim poljskim gradovima


Vezano uz temu:
Analiza: Što nam pobjeda desnice u Poljskoj govori o aktualnoj europskoj politici?

Izvori:

The Guardian | RT | AP

Komentari

(31):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +2
    korisnik11768
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:35 | 11.10.2016.
    @korisnik9642
    "Lako je s Bosancima i Albancima. Rekao bih "Nasim muslimanima".
    Oni su Europljani.
    Pakistance, Afganistance, Turkmene i ostale...
    Njih ne poznate. I nebi trebali da ih upoznajete.
    Usporedite samo Sarajevsku carsiju nekad i danas u sto se pretvara. Belgiju nekad i danas. Svedsku nekad i danas.
    Zapamtite Europu da imate o cemu pricati unucima. Pricati im, sto smo mi to ucinili!"

    To sa sarajevskom čaršijom i Švedskom je velikim dijelom istina.
    Ali tu je abortus samo... simptom.
    Problem je u dekonstrukciji braka i obitelji, forsiranju ekstremnog individualizma, izjednačavanju muškarca i žene (ne po pravima i danim prilikama, već doslovce negiranju razlika koje počivaju na biologiji) itd.
    Naravno, nisam protivnik individualizma, ali za sve treba imati zdravu mjeru.

    Također, već Albanci nisu cvijeće.
    Prikaži cijeli komentar
  2. 0
    korisnik11768
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:21 | 11.10.2016.
    @korisnik6208
    "Da ti pojasnim uvaljivanje u neželjenu trudnoću riječima moje pokojne babe, " muško se isprazni i posli ga boli dupe za tebe ".
    Poslije će naravno bit najveći protivnik abortusa, ali na zaštitu uvik triba mislit žena, e pa onda i o abortusu može mislit samo žena."

    Opet kažem, žene se danas mogu školovati, zaposliti i zarađivati, nasljeđivati imovinu i donositi odluke o svom životu.
    Među te odluke spada i odabir s kim će spavati te hoće li koristiti kontracepciju (i kakvu) ili će zahtijevati od partnera korištenje kontracepcije. Ako partner ne želi koristiti kontracepciju, a žena se s time ne slaže, dotična ima pravo reći ne. Ako nakon toga muškarac nastavi, to je silovanje.
    Dakle, nema smisla žene smatrati idiotima nesposobnim za donošenje razborite odluke.
    To što tvoja baba priča je situacija od prije sto i više godina. Ali mi ne živimo u tom vremenu.
    Žene danas imaju prava, a s pravima dolaze i obaveze. Konkretno, obaveza da planiraju trudnoću.

    I da se ponovim za kraj. Nisam protiv abortusa, ali abortus je po meni nužno zlo, ne metoda kontracepcije.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +2
    korisnik9642
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:35 | 6.10.2016.
    Lako je s Bosancima i Albancima. Rekao bih "Nasim muslimanima".
    Oni su Europljani.
    Pakistance, Afganistance, Turkmene i ostale...
    Njih ne poznate. I nebi trebali da ih upoznajete.
    Usporedite samo Sarajevsku carsiju nekad i danas u sto se pretvara. Belgiju nekad i danas. Svedsku nekad i danas.
    Zapamtite Europu da imate o cemu pricati unucima. Pricati im, sto smo mi to ucinili!
    Prikaži cijeli komentar
  4. 0
    korisnik9642
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:24 | 6.10.2016.
    Ljudi citaju text a selektivni mozak zaokupljen balkanskim inatom (gluposcu) ne vidi stablo od sume.
    Dotaknimo se jos jedne teme koju je Makistar podcrtao.

    opet citiram


    "A kad Poljakinja ubije svoju bebu, javiće se potreba da na njegovo radno mjesto dođe Pakistanac. Poslije nekog vremena, nakon niza godina u kojima Poljakinje ubijaju svoje bebe, a Pakistanci vole svoju djecu, Poljaci će primjetiti da su postali manjina. Sa takvim ponašanjem i moralnim vrijednostima - zasluženo."
    Prikaži cijeli komentar
  5. +4
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:43 | 6.10.2016.
    podrška punom snagom za d.josipa!
    podpisujem svaku riječ
    Prikaži cijeli komentar
  6. 0
    Grgech
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:31 | 6.10.2016.
    Jednom zacet "zivot" bez obzira na okolnosti nije nicije "VLASNISTVO" !!!
    Prikaži cijeli komentar
  7. +9
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:13 | 6.10.2016.
    @Grgech
    Ako gledas na taj nacin onda zamisli sve one potencijalne jajne stanice koje su propale, a nisu iskoristene za oplodnju ili sve one milijune spermija koji su zavrsili u kanalizaciji umjesto u nekoj zeni, jel. :-)
    Osim toga spominjes majki koje su se "odlucile". Treba li uskratiti mogucnost odluke danasnjim generacijama zena?
    Prikaži cijeli komentar
  8. 0
    Grgech
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:14 | 6.10.2016.
    Svaka cast svima na izvrsnim komentarima i opazanjima. No najvise me smeta da se kao zenama ukidanjem prava na pobacaj "oduzima kontrola nad vlastitim tijelom". A tko im je to tijelo dao, njihove majke koje da su se odlucile isto te "zene" ne bi postojale! Vidi li tu itko "catch 22"!!!
    Prikaži cijeli komentar
  9. +12
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:08 | 6.10.2016.
    @slikaton123
    Ti si naravno musko, sto nije nevazno u postupku formiranja tvojih stavova.
    Dobar dio tvojeg komentara ima validne argumente, a za ostalo si vjesto upotrijebio negativne usporedbe kao u primjeru s nacistickom Njemackom da do kraja prikazes pobacaj kao ultimativno negativan, nemoralan i kriminalan cin gubeci iz vida da sve razvijene i vjerojatno vecina nerazvijenih ima neki oblik regulacije abortusa i opcenito ga dozvoljava.
    Ali ne, idemo napraviti usporedbu s nacistickom Njemackom jer znamo sto ona simbolizira.
    Meni su odbojne ideje o degradaciji zena na razinu inkubatora jajnih stanica od trenutka kad zacne pa dok ne rodi nakon cega ponovno dobiva status zene ali ne samo zene nego zene-majke.
    Preventivno oduzimanje prava zenama da odlucuju o svojoj buducnosti i uskracivanje mogucnosti abortusa (sa svim fizickim i psihickim posljedicama koje s abortusom neminovno dolaze) i uznemiravanje tih zena smatram krajnje neprihvatljivom mjerom koju bih cak izjednacio sa silovanjem.
    Bas ovih dana imamo incident u Vukovaru gdje skupina sektasa ispred bolnice maltretira zene za koje su saznali da ce vjerojatno ici na pobacaj.
    U Hrvatskoj vec godinama postoje skupine (a mozda je to dio iste organizacije odnosno pokreta) ciji clanovi ulaze u rodilista i od zena koje su rodile traze da potpisu dokument kojim se obvezuju da ce sljedecih nekoliko godina dojiti dijete vlastitim mlijekom.
    Clanovi takvih skupina su najcesce vjerski fundamentalisti koji ne znaju zasto rade to sto rade ali netko ih je uputio u tom smjeru.
    Sto se tice moralnosti pobacaja tu se nema sto dodati i kao sto sam vec rekao cijeli problem pobacaja je delikatna tema. Kod nas je odreden vremenski period do kojeg se dopusta abortus nad zdravim plodom i to vjerojatno nije radi toga sto netko zaista misli da na odredeni dan plod iz ne-covjeka postaje covjek nego zato jer bi abortus nakon odredenog perioda imao puno vece posljedice za psihofizicko zdravlje zene, a ni doktorima nije svejedno kad vade nesto sto lici na razvijeno dijete.
    Dakle zasto onda ne zabraniti nemoralan cin? Zato sto je forsiranje zene na nosenje i radanje kontra njezine volje jos manje moralan cin i moze uzrokovati i vece zivotne tragedije od strucno izvedenog ranog pobacaja i zato sto nam je dobro poznato da gdje se pobacaj zabranjuje tamo se pobacaj vrsi nekontrolirano i u losim higijenskim uvjetima, a cesto i od osobe koja nije doktor medicine.
    Ono sto svakako treba omoguciti zenama koje se nadu u situaciji da promisljaju o abortusu je strucna pomoc u vidu psihologa koji ce bez prisile zeni pokusati omoguciti da sagleda problem iz drugog kuta iz kojeg mozda nije sve tako crno i koji se mozda zbog pritiska i straha od buducnosti teze samostalno sagledava. Moze joj se eventualno pokazati da odluka o nosenju i radanju djeteta nije kraj svijeta, upoznati zenu sa svim mogucim psihofizickim tegobama nakon abortusa i potom zena moze donijeti svoju odluku (o mogucnosti da se radi o maloljetnoj zeni sto dodatno komplicira stvar necu ni pisati).
    Po mojem misljenju tako bi to trebalo biti rijeseno, a mozda i je. Nisam siguran razgovaraju li sa psihologom ali doktor prije abortusa sigurno razgovara sa zenom prije upucivanje na postupak.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +6
    slikaton123
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:48 | 5.10.2016.
    Svaka stvar ili živo biće određuje se po svojoj biti, a ne stanju. Promjena stanja ne može promijeniti bit. Bit je pak ono što neku stvar ili biće svrstava u određenu grupu ili kategoriju, dok je stanje ono što određuje trenutnu sposobnost ili kvalitetu. Tako na primjer voda ostaje vodom u svojoj biti, pa bila ona u krutom, tekućem ili plinovitom stanju. Ljudsko biće ostaje ljudskim bićem pa bilo mladić, žena, invalid, nemoćni starac, malo dijete koje još nije ni prohodalo ili fetus koji stane na dlan. Stanje je drukčije, ali je bit ista.
    Kad fetus u svojoj biti ne bi bio ljudsko biće, onda bi se mogao razviti u majmuna, kokoš ili nešto treće. Ljudski se fetus, međutim, može razviti samo u ono što on u svojoj biti jest, a to je ljudsko biće. Fetus, embrio, dojenče, dijete, mladić, djevojka, muž, žena, starac, samo su nazivi za pojedina stanja iste biti, to jest ljudskog bića. Embrio je od samog začeća živ, jer da nije živ, ne bi mogao rasti, što znači da je živo biće, a svako biće pripada nekoj životnoj vrsti. A kojoj to vrsti može pripadati biće stvoreno biološkim sjedinjavanjem dvoje ljudi?
    Embrio i kasnije fetus, živo je ljudsko biće, a život mu je moguće oduzeti samo zato što je nesposobno da se brani, pa oni koji to odobravaju s moralnog stanovišta, mogu se pozvati samo na pravo jačega.
    Mnogi opravdavaju pobačaj tvrdeći da je fetus samo nakupina stanica, no zar se isto ne bi moglo reći i za svakoga od nas? Razlika je samo u sposobnostima (stanju), no ta je razlika između fetusa i novorođenčeta počesto manja od razlika u sposobnostima između novorođenčeta i odraslog čovjeka. Daje li nam to onda pravo da ubijemo novorođenče?
    Mnoge žene smatraju da imaju pravo pobaciti zato što je dijete u njihovoj utrobi. One govore: To je moje tijelo, mogu s njim raditi što hoću. I pritom polaze od sasvim pogrešne pretpostavke.
    Istina jest da je dijete u majčinoj utrobi, ali ono nije njezino tijelo. Fetus je od samog začeća genetski jedinstveno ljudsko biće, te ima pravo na život kao i svaki drugi čovjek. Majka (s moralnog stanovišta) nema pravo oduzeti život ni sebi samoj, pa onda još manje smije usmrtiti nekoga samo zato što taj netko tek kratki djelić svog potencijalnog života boravi u njezinoj utrobi. Napokon, smije li otac ubiti vlastito dijete samo zato što je u njegovoj kući?

    Neki koji se inače protive pobačaju misle da u nekim slučajevima treba dopustiti iznimke, primjerice kod silovanja. Silovanje je neosporno gnusan i težak zločin, ali dijete začeto silovanjem nevino je ljudsko biće koje stječe pravo na život već samim svojim postojanjem, kao i svaki drugi čovjek. Zar da ubijemo dijete zbog očeva zločina? Kako je uopće moguće opravdati ubojstvo nevinog ljudskog bića?
    One koji zločin pobačaja opravdavaju time što je pobačaj zakonski dopušten, treba podsjetiti da je za vrijeme nacističke Njemačke bilo legalno i ubijanje Židova. Pobačaj legalizacijom ne postaje moralnim - njegova nam je legalizacija moralni putokaz samo utoliko što ukazuje na jadno moralno stanje današnjeg društva.
    Prikaži cijeli komentar
  11. -1
    korisnik6208
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:36 | 5.10.2016.
    @korisnik 11768,
    da ti pojasnim uvaljivanje u neželjenu trudnoću riječima moje pokojne babe, " muško se isprazni i posli ga boli dupe za tebe ".
    Poslije će naravno bit najveći protivnik abortusa, ali na zaštitu uvik triba mislit žena, e pa onda i o abortusu može mislit samo žena.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +2
    korisnik11768
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:35 | 5.10.2016.
    @korisnik6208
    "Žene nisu vlasništvo, ako ne želite da ostanu trudne koristite gumicu ( ili neku drugu vrstu kontracepcije ), ako ih uvalite u neželjenu trudnoću onda ste ili glup ili zao."

    Slažem se da žene nisu vlasništvo, ali čemu ovo o uvaljivanju u neželjenu trudnoću?
    Po meni je uvaljivanje žene u neželjenu trudnoću moguće samo ako se radi o silovanju.
    Da pojasnim, ako žene mogu birati s kim će spavati, mogu i zahtijevati kondom. I odustati od seksa, ako dotični ne želi koristiti kondom. Također, mogu se koristiti i drugi oblici kontracepcije.

    Ukratko, slažem se s djosipom.
    Abortus da, ali ne kao oblik kontracepcije. Posebice ne danas kad ima toliko sredstava za zaštitu i izbjegavanje trudnoće.
    Prikaži cijeli komentar
  13. -1
    korisnik9642
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:03 | 5.10.2016.
    CITAJTE MAKISTARA!!!
    Prikaži cijeli komentar
  14. +12
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:07 | 5.10.2016.
    Abortus je vrlo delikatna tema i o njemu prijedloge za regulaciju trebaju donositi biolozi i medicina, a ne religijske organizacije.
    Moje osobno misljenje je da je zabrana abortusa neprihvatljiva do mjere da se o tome uopce ne moze raspravljati.
    S druge strane pucanstvo mora biti educirano o posljedicama neopreznog spolnog odnosa i treba na nekim nacin suzbijati (bilo edukacijom bilo nekim oblikom represije) koristenje abortusa kao zamjene za kontracepciju, a znam neke slucajeve koji su bili upravo takav primjer.
    Posebni su problem osobe smanjenog IQ-a kod kojih je upitna mogucnost uspjesne edukacije i sto s takvim osobama i njihovim djetetom kad se rodi? Onda ce se dijete svejedno oduzimati majci jer ni sama majka nije ni mentalno ni financijski sposobna voditi brigu o djetetu.
    Nije li u takvom slucaju pravovremeni abortus bolji od forsiranja nosenja djeteta i radanja ili bi mozda trebalo posegnuti za metodama nacistickog prizvuka i izvrsiti privremenu sterilizaciju?
    U svakom slucaju pitanja prava na abortus i radanje su siroka i delikatna i nije nesto o cemu treba odlucivati politika.
    Takoder je pitanje hoce li se ljudi kroz par desetljeca okupljati na ulicama i trgovima trazeci pravo na zacece jer kako su stvari krenule sa demokracijom i divljanjem politickih elita ne bi me cudilo da se uvede sistem po kojem samo "probrani" imaju pravo na prokreaciju.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +4
    korisnik14310
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:06 | 4.10.2016.
    Bizon - pogodio si u sridu...današnja stvarna radikalna desnica ( ne mislim tu na Le Pen i slične nego prave ultradesničare, ove koji su na vlasti u Poljskoj i okolo, zar nije ukrajinksi režim najgora desnica) ima adut koji prije nije mogla imati - totalna lojalnost NATO-u i Eu i mogu interno raditi šta hoće...tako je ta ista desnica imala strateškog partnerta 40-ih, i dok je išlo, dobro im je išlo.
    Pitanje prava na abortrus nema veze s reprodukcijom i pravom na život, smatram, to je čisto politiko pitanje...isti ti koji su protiv abortusa jednako su tako i protiv umjetne oplodnje, tu im nije život djeteta nimalo važan.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +7
    korisnik6208
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:51 | 4.10.2016.
    Žene nisu vlasništvo, ako ne želite da ostanu trudne koristite gumicu ( ili neku drugu vrstu kontracepcije ), ako ih uvalite u neželjenu trudnoću onda ste ili glup ili zao.
    Moraliziranje oko abortusa ostavljam svećenicima, ateist sam i njihovo mišljenje me ne obavezuje.
    Abortus je osobni izbor ( žene prvenstveno ) a ne pravo nekog državnog službenika koji nas želi pretvoriti u govedo u vlasništvu države.



    Prikaži cijeli komentar
  17. 0
    crodaemon1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:33 | 4.10.2016.
    obicno u anketama 1. ponuđeni odogovor bude DA, a 2. NE
    Prikaži cijeli komentar
  18. +1
    korisnik9642
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:07 | 4.10.2016.
    Ma samo jedna recenica koja zasluzuje da je se izvuce iz komentara (Makistarovog)

    "Lakše mu je biti sebični gad nego svjesno i savjesno ljudsko biće."
    ...ili ...da bi (izgleda) vecina razumjela: "U se, na se i poda se"!
    ...bez straha od posljedica (da ne spominjem Boga)
    ...
    O tome je i Sv. Ivan Pavao II govorio dok su nedobronamjerni izvukli iz konteksta samo dio o kondomima.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +1
    korisnik9642
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:08 | 4.10.2016.
    Makistar svaka cast!
    Sve bitno sazeto u nekoliko recenica,
    CITAJTE MAKISTARA!
    Prikaži cijeli komentar
  20. +4
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:55 | 4.10.2016.
    walter001
    O tvoja prva dva prijedloga može se racionalno diskutirati. Ali nepromišljena trudnoća je već i sama po sebi vrlo velika kazna.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +1
    t0mekk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:37 | 4.10.2016.
    Abortus da,ali u specialnim slucajevima a ne za svaki k..kao sto rade klinke.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +9
    Naucnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:37 | 4.10.2016.
    Bez uvrijede, ali sama cinjenica da 17 posto glasaca smatra da institucija koja vjeruje u nesto u nebu treba odluciti za zenu sta ce ona raditi sa svojim tijelom je strasno. Jedini slucaj za koji znam gdje se abortus zloupotrijebljavao masovno je u kini tokom politike jednog djeteta. Zato i imaju 25 miliona vise muskaraca. Abortirati dijete na osnovu pola je po mom misljenju okrutno, mada je i to otvoreno za debatu. Pretpostavljam da su vecina glasaca, ukljucujuci mene, muskog pola, tako da je jako upitno koliko su nasi argumenti validni kad na kraju dana nam se to nikad nece desiti. Crkva bi trebala biti institucija koja poducava ljude da budu dobri, a ne zakonodavno tijelo. Vidjeli smo na principu srednjeg vijeka koliko se sranja desi kad se da uloga instituciji koja i dalje odbija prihvatiti teoriju evolucije bez ijednog dobrog argumenta protiv. Cak i da ne kritikujem crkvu, nego samo vladu, oduzimanje prava zeni da radi sta hoce sa svojim tijelom, da ne spominjem zabranu na abortus u slucaju silovanja, je zlocin jednak ropstvu. Neka pitaju zene u referendumu sta hoce pa neka bude po njihovoj volji. A s obzirom na to koliko ih ide u druge zemlje da to obave, mislim da je ocigledno sta zele. Sta se mi muski imamo uplitati u situaciju koja se nama ne moze bioloski desiti?
    Prikaži cijeli komentar
  23. 0
    walter001
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:41 | 4.10.2016.
    ako postoji neko ko preuzima odgovornost za to novorodjeno dete, onda treba zabraniti abortus.
    -
    Ako pak nema nikog i ono je primorano ziveti sa osobom koja ga mrzi, onda nema smisla forsirati.
    -
    A takodje treba uvesti neki oblik kazne za nepromisljenu trudnocu.
    Prikaži cijeli komentar
  24. +4
    crnipero
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:29 | 4.10.2016.
    @makistar, ovo je zaista teška dilema, a i ne bi se smjelo poopćavati. Svatko od nas je mogao biti "nerođen" zbog abortusa, ljudi i to zaboravljaju. Osobno sam više zagovaratelj tablete "dan poslije" nego abortusa.
    Uostalom, evo navod iz Wikipedije pa neka svatko misli što želi: "Od 10. do 14. dana embrij svojim hranjenjem i izlučivanjem hormona spriječava mjesečnicu. Živčani sustav, mozak i leđna moždina oblikuju se 20. dan. Dan kasnije srce počinje kucati. Nakon četiri tjedana mogu se raspoznati noge, ruke, oči i uši." -- Najčešće sama spoznaja o trudnoći dolazi tek nakon mjesec dana, a srce bebe-začetka već počne kucati cca 21. dan, tako da je zaista upitno što je u kojem slučaju humano i odgovvorno...
    Prikaži cijeli komentar
  25. +13
    dieg
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:54 | 4.10.2016.
    Makistar
    Pitanje je biologije kada stanice postaju covjekom. Slozit ces se da stanice nemaju kognitivnih sposobnosti, one se razvijaju u kasnijim stadijima. Abortus nije u 90% slucajeva laka odluka te se s njom zena nosi do kraja zivota. Do odredene tocke to nije ubojstvo covjeka, vec stanica, isto kao sto se dogada sa smrcu stanica nakon ejakulacije
    Prikaži cijeli komentar
  26. +5
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:42 | 4.10.2016.
    Pokušavam biti objektivan, ali ko zna, možda sam pod utjecajem toga što sam bio namjenjen za abortus, pa se mati predomislila u zadnji tren i pobjegla iz bolnice. Neko će reći - šteta. Ali život je kratak ionako.
    Prikaži cijeli komentar
  27. +5
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:33 | 4.10.2016.
    "zakon koji bi omogućio zahvat samo u slučaju spašavanja života žene" - znači, da se beba ubije samo radi potrebe spašavanja života, to je dobro opravdanje. Ali ubijanje bebe samo zato jer ga majka mrzi?
    Budimo oprezni oko toga šta znači napredak: da li je napredak ako ljudski život postane bezvrijedan i da se može zgnječiti kao buba po prostoj proceduri bez razmišljanja i filozofiranja, jer je beba prvo kreirana pa proglašena nepoželjnom? Uvijek će biti načina da majka ubije svoju bebu, ali ostaje pitanje da li društvo treba u tome da pomogne ili stavi neka ograničenja.
    Kao što je društvo zabranilo kanibalizam i međusobna ubojstva rođenih, ona se ipak dešavaju ali se sankcioniraju, društvo isto može birati da li će da se zaštiti od majki i žena koje imaju želju i potiču druge u takvim razmišljanjima, da bez grižnje savjesti ukinu ljudski život u startu.
    Šta je grublje kršenje ljudskog prava: pravo na ubojstvo ili dozvola za ubojstvo? A kad Poljakinja ubije svoju bebu, javiće se potreba da na njegovo radno mjesto dođe Pakistanac. Poslije nekog vremena, nakon niza godina u kojima Poljakinje ubijaju svoje bebe, a Pakistanci vole svoju djecu, Poljaci će primjetiti da su postali manjina. Sa takvim ponašanjem i moralnim vrijednostima - zasluženo.
    Odabir crne odjeće je sasvim opravdan u ovom slučaju, ko i kod ISIL-a, jer promoviraju smrt svoje djece i smrt Poljske, pljuju na život. I nose crne transparente sa bezobraznim uvredljivim natpisima "Odhebite", "Sranje" koji dodatno pokazuju koja vrsta arhetipa ih obuhvata. Crna odjeća i zatamnjen mentalni sklop bez moralnog kompasa.
    Zašto da se pravo na ubojstvo ograniči samo na nerođenu bebu? Vjerovatno ima majki koje se predomisle poslije nekoliko godina ili mentalno obole i također bi htjele da bez ikakve odgovornosti pobiju djecu pri povratku iz škole, a zatim i njihovog oca? Jer joj idu na živce i smetaju u karijeri itd. Tako je kad se bez ograničenja šire ljudska prava - počnu da zadiru u tuđa prava, slobodu i život.
    Sve je to nakaradno: beba ne umije da govori i da se bori za svoja prava, dok žene vrište tražeći od države dozvolu za ubojstvo, u odbranu njihove nijeme djece staju stranci: stranci pokušavaju da zaštite bebu od pomahnitale majke? Ako je čovjek čovjeku vuk, ovo je još mračnije od te izreke.
    U ovom potrošačkom društvu se na bebu nastoji gledati kao na još jedan proizvod na traci kojeg se prosto može proglasiti viškom ili defektnim i baciti u kantu za otpatke. Tolika je naša poniznost i poštovanje prema životu, slično kao kad al Kaida i ISIL detoniraju bombu na trgu, isto bez poštovanja i poniznosti prema životu. Ljudi se pretvaraju u sebične ljušture: ako se neko napali, seksa se s kim prije stigne, ako dobije bebu a ne treba mu, ubije je i ide dalje da zadovoljava svoje tjelesne potrebe - ne želi da bude tako ljubazan da pazi na bebu ili da je pokloni paru koji ne može da začne. Lakše mu je biti sebični gad nego svjesno i savjesno ljudsko biće. A da razmišlja o karmi i o tome kako je prihvatio paket kosmičkih pravila i standarda koji će se kasnije primjeniti na njega - ni na kraj pameti jer takve misli ne daju direktan stimulans tjelesnim čulima.
    Eto, malo drugačije mišljenje da se istina lakše nađe negdje na sredini. Makar naletio na neodobravanje mase.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +8
    Denzel973
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:56 | 4.10.2016.
    Katolički svećenik: "Obitelj je temelj društva, muškarci i žene trebaju imati djecu. Zato sam se ja zaredio i ne namjeravam nikada imati djecu niti obitelj." Bljak.
    Prikaži cijeli komentar
  29. +4
    korisnik15276
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:19 | 4.10.2016.
    @vladek68
    Taj "mrak" srednjeg vijeka ti je omogucio znanost, obrazovanje i kulturu kakvu danas poznaješ. A da smo i dalje u "mračnom" vijeku, surađivali bismo sa narodima Bliskog istoga u izmjeni te iste znanosti, obrazovanja i kulture. Umjesto toga, mi ih gazimo pod vodstvom prosvijećenih Amerikanaca, pa se onda čudimo kada nas gađaju bombama i smatraju smećem.
    Prikaži cijeli komentar
  30. +18
    Bizon
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:29 | 4.10.2016.
    Strašno... najgora situacija biti će u ovim neo-fašističkim zemljama koje su u isto vrijeme veliki NATO akteri. Jednostavno je, njih nitko neće moći prežestoko kritizirati i unutarnja situacija će se sve više i više pogoršavati. Bojim se da slična sudbina čeka i HR pogotovo ako se mladi progresivni ljudi masovno isele vani, ostati će samo rodjački mafijaški klanovi, najveći grešnici koji su ujedno i najveći ljubitelji oltara.
    Prikaži cijeli komentar
  31. +17
    vladek68
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:24 | 4.10.2016.
    To i nas očekuje.I Hrvatska polako ali sigurno tone u mrak srednjeg vijeka i teško da će se u dogledno vrijeme nešto promijeniti...
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.