Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Talijanski zamjenik premijera prozvao EU zbog tragedije u Genovi: "Fiskalne restrikcije onemogućile su nam ulaganje u infrastrukturu"

Talijanski zamjenik premijera prozvao EU zbog tragedije u Genovi: "Fiskalne restrikcije onemogućile su nam ulaganje u infrastrukturu"

Italija traga za odgovorima nakon velike tragedije u Genovi gdje je poginulo najmanje 35 osoba nakon što se srušio most. Talijanski zamjenik premijera, Matteo Salvini iz desničarske stranke Sjeverna liga, za tragediju je optužio Europsku uniju ističući kako su restrikcije po pitanju potrošnje ograničile talijanske investicije u infrastrukturu.

"Ukoliko nam se izvana uvode ograničenja na izdvajanje za sigurnost cesta i škola onda se zaista postavlja pitanje ima li smisla slijediti ta pravila. Fiskalna pravila ne smiju biti ispred sigurnosti Talijana", istaknuo je Salvini u razgovoru za Reuteres.

Podsjetimo, most u Genovi, Ponte Morandi, bio je izgađen 60-ih godina i tijekom godina ga se u više navrata saniralo i dograđivalo. Operater mosta, kompanija Autostrade, ističe kako je bilo nemoguće predvidjeti pad mosta, no, neki su i ranije kritizirali dizajn istog.

Izvori:

RT

Komentari

(19):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Grupiraj odgovore: | Prikaz:
  1. +4
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:31 | 17.08.2018.
    Čudno je, na prvi pogled, da Salvini nije optužio staru vlast, nego EU. Iako je EU izdvojila sredstva za izgradnju koja bi omogućila da se izgradi nova petlja i ovaj nesretni most makne. Ali upravo je cirkusant Beppe vodio kampanju protiv tog projekta, gdje je procjene da će se ovaj most neizbježno srušiti nazivao "bajkama".
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 2
    +2
    Sephirosu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    05:04 | 17.08.2018.
    @hint
    Hvala na informacijama. Očekivam sličnu situaciju i na Balkanu za 20-30 godina.
    Prikaži cijeli komentar
    +1
    K.Trout
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:22 | 17.08.2018.
    @Sephirosu
    Nemoj biti toliko pesimističan. Gradilo se u staroj Jugi itekako. Sjeti se Žeželjevog mosta, trebalo je, ako se ne varam, više od 60 direktnih pogodaka da ga sruše.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +17
    Sephirosu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:48 | 16.08.2018.
    Pozdrav. Po struci sam inženjer građevinarstva, točnije konstrukter. Do sada sam imao najviše iskustva s proračunima i gradnjom mostova. Ukratko, izjava je "jadna" i skupljanje poena/ili jednostavno anti EU reklama. Ne znam previše o mostu u Genovi, ali mogu biti ovi uzroci:
    1. Održavanje
    2. Slabo dimenzioniranje mosta na najgoru kombinaciju opterećenja tj slaba procjena opterećenja
    3. Gradnja tj ne ugradnja - na Balkanu veoma popularno - firme kradu na željezu ili asfaltu
    4. Eventualno pojavljivanje opterećenja izvan statistički očekivanog. Opterećenja u proračunu se povecavaju faktorom sigurnosti, što sigurno prelazi 40 posto maksimalnog, u planiranih 50-100 godina vijeka trajanja mosta. Vijek trajanja mosta se određuje u odnosu na kategoriju, primjenu....
    Broj 4 mi je nerealan i mislim da bi se o tome već pričalo da je uzrok. Broj 3 je mozda moguć jer u mostogradnji i autocestama politika i mafija igraji veliku ulogu.
    Broj 2-Da je greška inženjera od prije 60 godina ne vjerujem - s obzirom da su prije mostovi računati s vecim faktorom sigurnosti i veliki dio "pješke" izbacio bih i tu opciju.
    Tako da mi ovo smrdi na firmu ili vise njih koja radi ispitivanja i restauraciju. Jednostavno rečeno, testiram svakih 5 godina, uvijek sve ok, onda odlučim polovično raditi i pola novaca u džep, naravno to paše i politicarima i direktorima firmi (održavanje mostova je veoma skupo, čak do 5 posto cijene mosta). Pri svakom malom oštećenju u 5 godina bila bi potrebna dodatna duboka analiza mosta. Mozda je to primijećeno jer je 2016. očito bila restauracija pa se vracam na Broj 3 i firmu koja je restaurirala, osobu koja je nadgledala restauraciju te tko je placao restauraciju i kako je to prošlo. Ovo je samo ugrubo. Uff izvinjavam se ali kraće nisam uspio.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 1
    +1
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:27 | 17.08.2018.
    @Sephirosu
    Dakle, malo sam pogledao što je do sada izašlo u javnost. Sva četiri faktora koja si naveo su bila prisutna, čudo da je stajao do danas.
    Izgleda da u Italiji u zadnje vrijeme pada u prosjeku dva mosta godišnje. Zanimljivo, tko ih je gradio u veselim šezdesetim...
    Prikaži cijeli komentar
  3. -3
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:25 | 16.08.2018.
    Meni se više čini da se srušio jer su most od početka izgrizli crvi korupcije i zatim ga izgradili od ostataka i svojih govana koja su razmazali da izvana izgleda kao most, nego da se srušio zbog neodržavanja. Naravno, kada se nešto loše napravi, onda mora da ima mnogo skupog dadiljanja i podbačanja, za razliku od npr. piramida.
    Prikaži cijeli komentar
  4. +4
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:18 | 16.08.2018.
    Neke EU zemlje obnavljaju infrastrukturu, kod nekih imamo zadnjih osam godina kolosalan pad ulaganja u obnovu, svakako u Italiji, mislim i u Španjolskoj. Zašto, ne znam. Niti znam što Salvini hoće ovom izjavom. Promijeniti koncesionara?
    Ali nešto sam načuo da je betonu iz ranih šezdesetih istekao resurs, čak i ako za cement nije bila odgovorna Cosa Nostra. Ima li građevinara da malo razjasne?
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 1
    +1
    korisnik17937
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:43 | 17.08.2018.
    @hint
    A armiranom betonu je, navodno, vijek trajanja cca 800 godina.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +3
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:12 | 16.08.2018.
    Vjerojatno je netko na mostu štedio beton i željezo i taj dio ugrađivao negdje drugdje. To je kriminal ali Talijanski.
    Inaće tu štednju ili krađu betona i željeza vidjeli smo i drugdje.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +7
    DarioT
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:50 | 16.08.2018.
    Gospodarska moć jedne Italije svakako je dovoljna da se popravi jedan most. Desničarski populizam na kraju balade dobiva formu groteske.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 1
    +1
    korisnik17937
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:42 | 17.08.2018.
    @DarioT
    Svaka kritika EU-a, NATO-a i ostalih beskorisnih tvorevina se proglašava "jeftinim desničarskim populizmom". I ćorava kokoš pogodi zrno, pa tako ovaj put ne bih krivio EU za ovu tragediju. Kao i u cijelom svijetu mafija drma građevinskim sektorom oduvijek, pa tako i u Italiji.
    Bit će "veselo" i kod nas kada se izgradi Most za pelješenje - kako će to Kinezi za onako male pare izgraditi kvalitetan most, ostaje da se vidi.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +8
    korisnik6498
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:07 | 16.08.2018.
    Salvini je izvalio glupost za potrebe Autostrade. Naravno da EU nema ništa sa time. Ako su znali da je most kritičan trebali su ga zatvoriti za promet. No očito se netko kockao i kao svaki kockar za sve im je kriv netko drugi.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +10
    Bart
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:13 | 16.08.2018.
    Privatna tvrtka je imala odgovornost za odrzavanje tog vijadukta i ocito to nisu radili kako treba tako da EU ovdje bas i nije kriva. Naravno kako se prica po internetu sam dizajn vijadukta je bio los sto znaci da je trebalo taj vijadukt strukturalno ucvrstiti ili napraviti novi i ovaj srusiti. Lako je biti general nakon bitke, ali sigurno ima jos takvih mostova, vijadukata i trebalo bi ih pregledati i nauciti nesto iz ovoga.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +9
    dark night
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:03 | 16.08.2018.
    Ova izjava me podsjeća na naše političare kada su im svi drugi krivi za neki neuspjeh, nitko nije u stanju priznati krivnju. Ja mislim da su za ovo krivi Marsovci
    Prikaži cijeli komentar
  10. +17
    dieg
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:58 | 16.08.2018.
    Takvu budalastinu kakvu je Slavini izjavio moze popit samo netko tko nema sposobnost razmisljanja. Znaci, most je tamo od 60.ih, koncesiju vode talijanske tvrtke, imaju problema gotovo sa svakim drugim mostom u zemlji, mafija i druge organizacije im vode sve velike glavne javne radove, a on krivi EU? Razumijem jeftini populizam, ali vrijedanje zdravog razuma nikako.
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 2
    +8
    Arkaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:23 | 16.08.2018.
    @dieg
    Pa i nije toliko budalasto kako se čini. Ako su vlade pritisnute obavezom pridržavanja određenih fiskalnih okvira od strane EU birokracije onda financiranje takvih proporcija kao što je održavanje infrastrukture može doći u pitanje. Kod ovakve tragedije uzroci se gomilaju godinama i pronaći Pedra koga će se ritualno objesiti je prvenstveno političko a vrlo rijetko objektivno stručno pitanje. Italija sigurno nije jedina zemlja s urušavajućom prometnom infrastrukturom. Takvi problemi izraženi su čak i u USA a Trump zahtjeva od evropskih NATO država povećano izdvajanje za vojsku te povećava ionako monstruozno velik ček za Pentagon i vojnoindustrijski kompleks. Ako se slična tragedija dogodi u USA ili nekoj drugoj NATO državi mislim da bi traženje krivca isključivo u inžinjerskom i poslovnom krugu kompanija koje se bave održavanjem bilo zatvaranje očiju na dublje i važnije uzroke.
    Prikaži cijeli komentar
    +7
    dieg
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:40 | 16.08.2018.
    @Arkaj
    Tko odrzava autoceste u Italiji? Od kada? Kako? Tko utjece na natjecaje? Tko to financira? Kada je pocela politika fiskalne restrikcije? Sto tocno onemogucava? Kada se odgovori na sva ova pitanja, s malo predznanja o stanju u Italiji, sve je puno jasnije
    Prikaži cijeli komentar
  11. 0
    chavez
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:54 | 16.08.2018.
    Uskoro i u Hrvatskoj
    Prikaži cijeli komentar
    Reakcije na komentar: 1
    0
    kristi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:28 | 16.08.2018.
    @chavez
    Pa gdje kod nas tocno?
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.