Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Škabrnja: pod policijskom pratnjom romska obitelj napustila svoju parcelu nakon što su je mještani ogradili žicom

Škabrnjani su rovokopačima i drvenim kolcima, žicom i crvenom trakom ogradili posjed od oko 4500 m2 koji je kupila romska obitelj iz Našica, od jednog mještana.
Prije toga su im izvikivali da se vrate odakle su došli jer ne žele "tuđince u svom mjestu koje se krvavo izborilo za slobodu", kako javlja Jutarnji list.

Pučki pravobranitelj Jurica Malčić, napomenuo je kako je diskriminacija u Republici Hrvatskoj zabranjena Ustavom, brojnim međunarodnim ugovorima te Zakonom o suzbijanju diskriminacije.
Malčić navodi kako je "prosvjedni skup navodno započeo neprimjerenim riječima "Od pamtivijeka u Škabrnji nema ni Srba ni Roma, a neće ih biti ni ubuduće". Uvažavajući osjećaje stanovnika Škabrnje i sve što su proživjeli, napominjemo da ovakvim izjavama nema mjesta u Hrvatskoj 21. stoljeća", ističe pučki pravobranitelj.
Jurica Malčić rekao je kako se također može smatrati poticajem ili diskriminacijom i "krajnje neprimjerena ponuda koju je načelnik Škabrnje navodno dao da "će otkupiti zemljište samo da bi otišli", kako prenosi Jutarnji list.

Poziv na skup zbog takozvanog problema s doseljenim Romima, objavila je Općina Škabrnja, a na zahtjev natpolovičnog stanovništva mjesta, rekao je načelnik općine, Luka Škara, piše Index.hr
Iako je romska obitelj isticala kako je zemljište kupila legalno i kako imaju sve potrebne papire, mještani nisu stali samo na vrijeđanju i prijetnjama već su iskopali rov i podigli ograde oko okolnih posjeda koja graniče sa zemljištem obitelji Đanija. Prijetili su i zatvoriti prolaz ukoliko se obitelj Đanija ne iseli.
uz pratnju policije obitelj je jučer napustila Škabrnju.
Tužna karavana od dvije kamp kućice i dva kamiona krenula je natrag za Našice.
Mještani Škabrnje su Rome ispratili pljeskom, javlja Večernji list.

Romi
Službena zastava RomaRomi je vlastito ime tradicionalno nomadskog naroda porijeklom iz sjeverozapadne Indije koji se klasificira Indo-Iranskoj jezičnoj porodici.
Romi su lutajući narod indijskog porijekla raspršen širom svijeta, pretežno u Europi. Prvi podaci o Romima u Europi spominju se u 11. stoljeću.
Procjene o broju pripadnika krajem 20. stoljeća kreću se od 3 do 8 i više milijuna.
Najviše ih živi u državama Istočne i Jugoistočne Europe te u Španjolskoj.

Romske organizacije zalažu se za priznanje da su Romi zaseban neteritorijalni narod s vlastitom poviješću, jezikom i kulturom.
Karakteristični su po jeziku, nomadizmu, ali i po zanimanjima: mala trgovina, sitni popravci, skupljanje i prodaja otpadnih materijala, građevinski radovi, muzika, zabava, gatanje itd.
Oko milijun Roma živi u Sjedinjenim Američkim Državama, a oko 800.000 u Brazilu, gdje su bili deportirani od strane vlade Portugala tijekom kolonijalne ere.
Za vrijeme Drugog svjetskog rata nacistička Njemačka i NDH pokrenule su sustavni genocid protiv Roma, koji su ubijani i osuđivani na prisilni rad u koncentracijskim logorima.

Ukupan broj žrtava se različito procjenjuje - između 220.000 do 1.500.000, ali čak i najmanja procjena oko 220 000 žrtava govori o jednom od najvećih masovnih ubojstava u povijesti.

Romi su nomadski narod bez domovine i vlastite političke organizacije.
Kod njih nema ni tradicije o državi ni nacionalizma. Međusobno su vrlo složni i nikada nisu vodili osvajački rat.
(izvor: wikipedia.org)

Izvori:

foto: ilustracija/ intothehermitage.blogspot.com | wikipedia.org

Komentari

(71):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +1
    pogled sa strane
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:04 | 12.05.2012.
    hej svenne, ja volih ciganke i ne zalim.
    i bas mi se svidjalo to sto nije isto kao s "nasim"
    Prikaži cijeli komentar
  2. +2
    svenne
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:20 | 6.05.2012.
    Stavio sam prst na čelo i upitao se:
    Zašto svi mi (Romi takođe) izbegavamo, ne prihvaćamo, ne podnosimo, ne volimo pa čak i mrzimo one osobe ili grupe koje se razlikuju od nas?
    Zašto sam uvek ja (mi) i meni (nama) slični
    bolji, lepši, inteligentniji, vredniji...?
    Zašto je većina od nas nezadovoljna i nesrećna sa svojom svakidašnjom sudbinom a niko ne sumnja u ispravnost svog razuma?
    Zar smo zaista osuđeni na jedan veliki brodolom i da se na pustom otoku nađu jedan Rom, Hrvat, Juda, Palestinac, Crnac, Amerikanac...pa da se ponovo na-učimo voleti?
    Čoveče, seti se da si Čovek!
    Prikaži cijeli komentar
  3. 0
    pogled sa strane
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:33 | 6.05.2012.
    i da malo pojasnim, ali ne mislim da sma mudriji tim od vas,uvijek se prica kako su oni diskriminisani u svim drzavama.ali, nitko ne prica da oni sami omalovazavaju/dikriminisu sve moguce instrumente i institucije SVAKE drzave u kojoj se nalaze!Ali, ne cijene oni ni one institucije koje ih pomazu, samo ih pogledajte kako protestuju kad ta mizerna pomoc -kasni!!Odmah im je netko kriv.
    Moze se reci, mi domicilni smo pokusavali 1000 godina jos od doba kad su ih protjerali iz Indije, pa eto, ne ide! pitam se zasto li nisu valjali ni tamo??Ej, Indija je to pa im ovi nisu valjali!!
    Prst na celo.
    Prikaži cijeli komentar
  4. 0
    pogled sa strane
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:18 | 6.05.2012.
    Rome nije lako voliti. A probao sam nije da nisam.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +1
    svenne
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:35 | 5.05.2012.
    Dekkers...
    Potpuno se slažem sa tobom da "... kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu naš narod većinom prihvaća pravila zajednice u kojoj se nalazi, radi i stvara, te doprinosi društvu. Manjina se bavi kriminalom iz svojih osobnih razloga."
    Čitajući tvoj daljnji tekst lako dobijem osećaj da u taj koš koji nazivaš naš narod, nedostaju Romi. Znači MI i ONI. Žitelji prvog i drugog reda.
    A to i slikovito opisuješ sa sa tvojim rešavanjem problema: Da se Romi (r)educiraju uz našu pomoć jer "...njima se treba promijeniti kompletan nazor na svijet i mentalitet, a to je nešto što Mi Hrvati ne uspjevamo kod sebe promijeniti..."
    Zar nije problem baš u tome što se oseća potreba i želja menjati njihov nazor na svet pošto MI svoj ne uspevamo promeniti?
    Meni to sve liči na neku formu šovinizma ili rasizma, a bilo bi mi drago da grešim.
    Kažeš mi da je moje usporedjivanje Roma i Hrvata bespredmetno. Dali je tvoja usporedba u vezi posla u nadnici više predmetna?
    Ne, nisam Rom ali sam imao sreće odrasti sa njima u komšiluku i kasnije zajedno raditi baš u nadnicama.
    "Znanje radja kritičku misao..." - jeste tako je. Ali samo vlastito iskustvo može da radja samokritičku misao koja mnogima nedostaje.
    Prikaži cijeli komentar
  6. 0
    Dekkers
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:24 | 5.05.2012.
    @ Krepana Kuna - Svaka čast na tome što radiš. Najkompletnije rješenje problema bi bilo baš to - da se Romi, uz pomoć svih nas i države (institucija, da sada ne nabrajamo koje i za što bi trebale biti zadužene) educiraju. Ista stvar vrijedi i za Afriku i za sve krajeve svijeta pogođene fundamentalizmom, primitivizmom i međuplemenskim ili međudržavnim ratovima. Znanje rađa kritičku misao, a ona kod imalo inteligentne osobe dovodi u pitanje slijepu poslušnost, dogme i tradiciju. Pomak naprijed se postiže educiranjem mlađih generacija, to je univerzalni lijek za probleme u svijetu. No, iako je jednostavno zaključiti što treba, bojim se da aktivizam pojedinaca poput tebe neće biti dovoljan, a u kapitalizmu za ovakvim borbama ne vlada interes tako da iako pohvalno i plemenito s tvoje strane i strane svih drugih koji se uključuju u borbu sa problemom, problemi će s gotovo jednakim intenzitetom biti prisutni i u godinan koje dolaze. Pesimističan stav, znam, ali trenutno mi se čini da je tako.

    @ svenne - mislim da nisi pogodio sa usporedbom... Uspoređivati Hrvate i Rome je bespredmetno, kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu naš narod večinom prihvaća pravila zajednice u kojoj se nalazi, radi i stvara te doprinosi društvu. Manjina se bavi kriminalom iz svojih osobnih razloga. Romi su primarno skupljači, ali u nedostatku sekundarnih sirovina velika većina se ne libi otuđiti tuđe vlasništvo. Nemojte živjeti u zabludi da su oni samo neuki, oni imaju vlastito vodstvo, vlastite "plemenske (obiteljske) poglavice" i svoju hijerarhiju kao i metodu rada. Kada bi im i ponudili posao u nadnicama (kao što je bio slučaj u ovom selu), oni ga ne bi prihvatili jer se njima ne radi ono za što smo mi Hrvati očigledno dovoljno dobri. Dakle, dopustite da dio krivice za današnju situaciju snose i oni. Oni nisu neuka djeca i ne treba ih odgojiti, njima se treba promijeniti kompletan nazor na svijet i mentalitet, a to je nešto što ni mi Hrvati ne uspjevamo kod sebe promijeniti pa je iluzorno očekivati da ćemo uspjeti kod njih. Isto tako, oni su rasprostranjeni diljem svijeta i njihove metode rada su svuda iste. Koristite dedukciju pa izvucite zaključak iz ovoga što sam rekao.

    @ spidi - ideološki ispravno ali realno teško ostvarivo. Ne pokrećemo se ni dok nam otimaju zadnje novčiće iz ruku, razjedinjeni smo i netrpeljivi jedni prema drugima. Iskreno mi reci, kolika je šansa da se veći broj ljudi okupi oko ovakve stvari i ujedinjeno pritisne institucije ove države koje su realno gotovo nedodirljive? Sve je to lijepo u teoriji, ali praksa kroz zadnjih 20 godina pokazuje da se Hrvati nisu izborili za ništa nakon Domovinskog rata.

    I usput, ja sam muško. :)
    Prikaži cijeli komentar
  7. -1
    JA I JA
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:46 | 5.05.2012.
    "Često znam od Roma kupovati knjige i poneki komad namještaja (nekome nebi palo na pamet tako nešto, ali to sam ja), najbolji šoping na svijetu , kao i doček i ispračaj."
    Ali se pritom nepitas dali je to mozda ukradeno.
    Iz vikend kuće su mi cak i ogradu iscupali i odnesli a da nepricamo o ostalim stvarima.Prijavljeno policiji, napravljen zapisnik i jos su se na to i nasmijali, normalno do dana danas nista.Sve to treba na goli otok od vrha pa na dolje.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +1
    Fiuman24
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    05:15 | 5.05.2012.
    Prije nekoliko godina sam brutalno pretuchen od skupine roma blizu Rijeckog naselja Pehlin , par minuta setnje od svog stana . Zavrsio Sam na hitnoj . Nije mi padalo na pamet da dizem tuzbu jer je javna tajna da ta potlacena nacionalna manjina radi sa autima I drogom te je kao takva izuzeta od represije pravne drzave koja preko njih a putem tajnih sluzbi , a u suradnji sa nashim sljamom I albancima sa kosova gomila na nashim venama I autima milijunske iznose . Naravno da nisu svi kriminalci Ali su svi zato povezani sa kriminalnim miljeom . Za kraj , zasto Sam pretucen ? Bila su trojca na mene samoga , a na pitanje sta radim tu sam odgovorio da tu zivim sto njima nije svidjelo pa su me stali mlatiti . To niti je izolirani slucaj niti je rijetkost . Maltretiranja u autobusu , pipanje djevojaka , psovanje ustaske majke , premlacivanje mulaca nocu po parkovima dok pushe jointe , a kad se pokave kamere HTVa u njihovim naseljima , samo nasmjesena , mirna , dobra sirotinja . Ispricavam se ako Sam povrijedio vase standarde za politcku korektnost . Samo pishem ono sto Sam vidio I sto mi je na srcu .
    Prikaži cijeli komentar
  9. +2
    Taranis
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    04:03 | 5.05.2012.
    Zalupanost i primitivizam koji su demonstrirani u ovom slucaju su dobro opravdanje za daljnju represiju medjunarodnih lopova nad priglupom vecinom ove nacije.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +4
    Crveni Boris
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:35 | 5.05.2012.
    @Dekkers-što TI smatraš da se TREBA učiniti po tom pitanju?Ja živim s njima i nimalo problema nemam,dok na radnom mjestu imam,ali imam i razumjevanja bez obzira koliko me naljutili..stoljeća nepravde i mržnje učinili su svoje i teško je to popraviti a li može se samo se treba potruditi i vjerovati u uspjeh..i nisu potrebna stoljeća :)
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    milomlat
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:54 | 4.05.2012.
    Daj da se ne zajebavamo ljudi. Ok, svi ste internecionalisti, altruisti i tako to, ali, pitam se koliko vas ima nekog prijatelja medju Romima?

    P.S.
    Ovo sto Skabrnjani rade je za svaku osudu, jer da nista drugo, ti ljudi (romska familija) su KUPILI taj posjed svojim novcima, nisu uzurpirali to zemljiste.
    Ovo sam dodao tek toliko da se ne pomisli da sam na strani ovih fasista iz Skabrnje koje, vidim, niko ne naziva pravim imenom. Da, stradalnici su to domovinskoga rata, ali, u ovom slucaju se ne radi ni o cemu drugom do nepatvorenom fasizmu.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +4
    Krepana Kuna
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:23 | 4.05.2012.
    Ako itko čita postove s razumijevanjem i do kraja,trebao bi zaključiti da je danas teško biti i čovjek.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +2
    DylanDog
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:18 | 4.05.2012.
    Inače su škabrnjani poznati po svojem nevjerojatnom divljaštvu. Znate što kažu za škabrnska vjenčanja? Ili pirove, kako ih oni zovu? Kažu da ne samo da sve porazbijaju, nego i zapale! Nakon njihovog pira ne ostane ništa.
    To su divljačine, ja ih uopće ne smatram dijelom hrvatskog korpusa. Vjerojatno su porijeklom neki divljaci iz pič.. mat... iz neke nedođije, ali su s vremenom prigrlili hrvatstvo i sad nas samo sramote.
    I još jedna stvar, pokolj u Škabrnji bio je omogućen Srbima jer su škabrnjski branitelji bili negdje gdje nisu trebali biti. Pitajte nekog od njih gdje su bili. Teško da će vam reći.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +2
    Bismarck
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:14 | 4.05.2012.
    Problem je što tu nema pojedinaca. Ima dobrih Roma međutim problem je što ti koji su normalni i vrijedni bivaju šikanirani od ovih koji su u većini, zbog ljubomore i kompleksa.

    Razumijem da nisu oni krivi što su se rodili takvi, i nije lako izrast u normalnog kad si odgajan u takvim uvjetima i srodnicima međutim ako želimo nešto promjeniti, moraju obje strane prihvatiti to.

    Hrvati mogu, pogledajte primjer Međimurja, no često romi ne žele sudjelovati u integraciji i socijalizaciji. TO JE PROBLEM.

    Imaju besplatno školovanje (knjige)a ne pohađaju nastavu, besplatni smještaj u domu (pitajte ljude koji borave s njima o njihovom ponašanju), socijalnu pomoć (zato ima toliko novorođenih), besplatne kuće su dobili u naseljima, besplatni plinovod... Mislim da bi mogli pokazati malo zahvalnosti. Pitajte Međimurce ;)

    Ako se već toliko dičite svom LIBERALNOŠĆU onda probajte saslušat i drugu stranu, tj. Hrvate koji žive uz njih.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +3
    spidi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:11 | 4.05.2012.
    @Dekkers:

    "Dakle, molim sve vas kojima su puna usta političke korektnosti da mi odgovore - kako riješiti ovaj problem?"

    Sama si si dala odgovor na ovo pitanje, već u slijedećoj rečenici:

    "Ponavljam, bagerima i žicom definitivno nije rješenje, ali kada institucije društva zakažu u zaštiti onih koji ih financiraju (a to nisu Romi)..."

    Na institucijama društva (tj. vlasti) je da riješe probleme i zaštite *sve* svoje građane.

    "...što ostaje kao alternativa?"

    Ako institucije zakažu, onda je riješenje okomiti se na njih u svom gnjevu - pa i sa bagerima i žicom, ako zatreba.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +3
    svenne
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:01 | 4.05.2012.
    Mislim da bi ti Bismarck, Dekkers i još poneki, ipak trebali praviti razliku izmedju ROMA kao nacionalnosti i romskih pojedinaca ili grupa.
    Niko ne govori da su Hrvati lopovi i kriminalci zbog nekih pojedinaca ili grupa koje se time bave.
    Prikaži cijeli komentar
  17. +1
    Bismarck
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:43 | 4.05.2012.
    eto, Dekkers je objasnio
    takav slučaj je svugdje
    znam osobno, pošto živim blizu njih i išao sam u školu snjima a frendovi su mi bili napadani od strane tih roma
    Prikaži cijeli komentar
  18. +1
    Krepana Kuna
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:28 | 4.05.2012.
    Dobar dio toga što rade nema veze sa socijalizacijom. Sjetite se rata, i sjedne i s druge strane lopovi su kupili što su stigli, a prije toga bili normalni ljudi iz susjedstva, nebi čovjek pomislio da bi tako nešto napravili... Da ne spominjem gore stvari, silovanja, mučenja... obiteljski ljudi sa ženama i djecom. Stanje u zemlji nije ni malo dobro,za nikoga, nije isključeno da i drugdje krene grabež a da nema veze s Romima. Prilika čini lopova, a ljudi u selu koji plaćaju poreze i prireze trebaju načelniku općine i policije postaviti pitanje o zaštiti imovine.
    Pretostavljam da su te Rome doveli iz drugih dijelova Hrvatske, dali im smještaj i socijalnu pomoć, misleći da je time sve rješeno. Dokoni um (i ruke) je đavolje igralište. Bili Romi, Hrvati , Šveđani ili Aboridžini, ako se ljude ne zaposli, fizički i umno, ništa dobro neće nastati, i u većim sredinama je problem s mladima koji nemaju posla već se okupljaju u čopore i traže što bi razbili i uništili.Romi nisu zemljoradnici, ali su trgovci, a mogu biti i proizvođači samo da im se da prilika. Dokaz su Romi u Podravini, barem što se prodaje (metala u glavnom) tiče.
    Što se tiče dokumentacije i pravnih pitanja problem je u socijalnim službama, koje ne rade što bi trebale. Romi su većinom nepismeni (još jedan problem kojim se trebalo davno pozabaviti), mislim da rješavanje nekakve osnovne papirologije i bolje obrazovanoj osobi predstavlja tlaku i problem, a kamoli li nepismenoj osobi, kada je službenik uputi da prije vađenja osobne ili oib-a mora obići barem 3 mjesta...
    Isto tako socijalna služba bi morala imati stalne timove jer Romi u institucije nemaju povjerenja, a razlog je ignoriranje i to što većina službenika kaže što trebaju napraviti, umjesto da im pomognu zbog gore navedenog razloga. Od nekuda treba početi, možda od timova koji bi radili na edukaciji roditelja, mislim da bi uz stalan rad za koju godinu vidjeli rezultate. Odavno se o tome priča, obično se izvlači kada bude neki incident sličan ovome.Romi vole sigurnost, ako ih prevarite ili izdate, teško će te vratiti povjerenje. zato su potrebne pouzdane osobe za rad s njima kao i želja, jer ako odustanete, vraćate se 3 koraka unatrag.
    Štete i pljačke treba spriječiti policija, ne znam zašto to ne rade, valjda zato što su to "ciganska posla" i to se očekuje. Ljudi u selu i vlasnici oštećene imovine bi trebali izvršiti pritisak na policiju, posebno na načelnika PU.
    E sad, možemo ih strpati u avione ili vlakove i poslati preko granice,kao Francuzi ili se uhvatiti u koštac s problemima za koje smo i sami krivi i pokušati ih zajednički ispraviti.
    Teško mi je ovdje ići u detaljnu analizu, sukoba među skupinama ima, ni manje ni više nego među regijama u Hrvatskoj, narod kao i svaki drugi, osim što su stranci gdje god bili. Radila sam na jednom sličnom programu koji se prestao financirati, s tim da nas je par volontiralo, a novac je išao u uređenje prostora i potreba djece. Moje mišljenje je da se Romima neda prilika,a i sami se boje integrirati u drušvo zbog predrasuda...
    Prikaži cijeli komentar
  19. +2
    Dekkers
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:21 | 4.05.2012.
    E pa, evo jednom da i ja idem protiv struje...

    Dakle, iako sam protiv svih oblika diskriminacije i smatram da je ovakav postupak nemoralan i nazadan, imam jedno pitanje za sve vas koji na sva usta izvikujete da je ovo sramota:

    - Kako riješiti pitanje socijalizacije Roma?

    Naime, dat ću vam primjer jednog sela u Slavoniji koji je trenutno aktualan - Budimci. Ima ih mnogo, ali ovaj znam provjereno iz osobnog iskustva...

    Caritas je kupio nekoliko starih, trošnih kuća u selu i tu je naselio Rome. Nedvojbeno da rasterete neko drugo područje. E sada, velika većina Roma (barem u ovom dijelu Hrvatske) aktivno odbija socijalizaciju, što znači da ne šalju djecu u školu (protiv čega je socijalna služba efektivno nemoćna), nemaju dokumente niti OIB, ne rade, ne polažu vozački ispit niti u bilo kojem pogledu pokušavaju prihvatiti pravila područja na koje dođu. Razmontirali su sve u okolici, uključujući kuću pradjede moje žene u kojoj nitko trenutno ne živi ali je vlasnički neupitno u vlasništvu ženine obitelji. Pokidali su sve - voćke, kuću, skinuli su krov, razmontirali ogradu...

    Policija je (i ovo je njihova izjava) nemoćna, jer se privatnim tužbama ne može ništa riješiti a njihove intervencije ni malo nisu pokolebale Rome u njihovom pohodu. Jedan su dan čak zapalili gume na ulazima u selu i cijeli dan trčali ulicama i kupili gdje su što stigli. Zbog političke korektnosti, o tome niste čitali nigdje...

    Nitko u selu nije učinio ništa agresivno ili protuzakonito protiv Roma, oni su mirni i čekaju da se situacija riješi od strane nadležnih službi no to se neće dogoditi. I što sada?

    Siguran sam da je diskriminacija pri zapošljavanju Roma velika, ali ni mi, autohtoni Hrvati, ne radimo jer nema posla. Međutim, ne vidite mene ili moje prijatelje da okolo skidamo šahtove sa ceste, da vadimo tračnice ili da po noći devastiramo imovinu drugih građana. Razlog tome je socijalizacija, mi smo pripadnici ovog društva i kao takvi se i ponašamo. Romi većinom ne dijele taj sentiment.

    Njihov način života aktivno ometa i čak ugrožava način života svih koji se nalaze u blizini. Pokraj diskriminacije koju zasigurno doživljavaju oni Romi koji se zaista pokušavaju uklopiti u društvo (ne generaliziram, nisu svi dobri ili loši i nije sve crno ili bijelo), ostaje činjenica da većina njih to uopće ne želi. Kada potroše i pokupe sve što mogu, oni idu dalje i osavljaju iza sebe nebrojene imovinsko-pravne delikte i prekršaje za koje vlasnicima devastiranih objekata nitko nikada neće nadoknaditi štetu.

    Dakle, molim sve vas kojima su puna usta političke korektnosti da mi odgovore - kako riješiti ovaj problem?

    Ponavljam, bagerima i žicom definitivno nije rješenje, ali kada institucije društva zakažu u zaštiti onih koji ih financiraju (a to nisu Romi), što ostaje kao alternativa?
    Prikaži cijeli komentar
  20. +1
    Krepana Kuna
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:27 | 4.05.2012.
    Spomenula sam 3. reich, treba biti jasno da bi "rasna čistoća" zahvatila i ovaj dio Evrope da je Hićo kojim slučajem dobio rat, a njegov saveznik i poltron Pavelić je krenuo tim putem, no nije bitno, završilo je i neka se ne ponovi.
    Nikakav nacional-socijalizam nebi donio ništa dobro nikome, to samo znači separaciju i pritisak na druge i drugačije. Pretpostavljam da bi se i ja i dobar dio posjetitelja ovog portala našlo u nemilosti.
    Zašto reciklirati prošlost, pokušajmo napraviti ovaj svijet i državu po mjeri čovjeka, učeći na greškama iz prošlosti, bez karizmatičnih vođa,podjela na stranke, ideologija i ostalih izmišljotina koje su nas dovele tu gdje jesmo.
    Svi smo ljudi, s manama i vrlinama. Krenimo s promjenama od sebe, na bolje.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +3
    Marinianis
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:53 | 4.05.2012.
    @ Krepana Kuna:
    nadovezao bi se samo na kometar koji je upućen Bismarcku.
    ----
    Treći Reich je jedan drugi par opanaka. Ako izuzmemo rasne zakone i stavimo na strnu se vloše što je njihov umobolni vođa radio vidjet ćemo da Nacional-socijalizam nije toliko loša politička opcija koliko svi tvrde. Okej ubijali su. Ubijali su i Englezi, al se o tome ne govori. Ubijali su svi. I u bivoš Jugi je bilo "rasnih zakona" koji su protjerivali folksdojčere, i židove i imućnje građane. Tako da, kad bi neko malo razmislio vrlo brzo bi shvatio da Nacional-socijalizam (naglašavam) nije loša ideja. Pogledajte kako je taj Hitler izukao Njemačku iz krize nakon prvog svjetskog rata, i kako je skoro dobio drugi svjetski rad. A i dobio bi da se nije amerika umješala.
    ...nacional-socijalizam nije loša ideja, i zbog toga sam često puta bio sankcioniran. Najlošija moguća ideja koja nam se mogla desiti je kapitalizam, feudalizma, robovlasništvo.
    ----
    razmislite malo o tome.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +9
    mmfjeblef
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:10 | 4.05.2012.
    Ovo je hrvatski recept za: Kako stvoriti Gazu za 5 minuta...rovokopac, zica , motika...sta je onda fashizam ako ovo nije?
    Prikaži cijeli komentar
  23. +8
    Goran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:48 | 4.05.2012.
    Stara je prica, gdje ima roma ima i zivota, diskriminacija bilo kojeg naroda nije dobra za narod koji to radi, pogotovo organizovano, javno i uz podrsku vlasti.
    Prikaži cijeli komentar
  24. +4
    insomniaziran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:36 | 4.05.2012.
    pitanje roma se ne može generalizirati. nisu svi isti. niti svi prose, niti svi kradu niti svi skupljaju sekundarne sirovine. ima više grupa roma, sa različitim načinom života, pa ćak i s različitim jezikom. i uglavnom se te različite grupe međusobno ne trpe.

    ove u škabrnji tjeraju, a prije par godina je onaj Rom pobijedio na Big Brotheru. ljudi sa svim svojim različitostima ko i svi drugi narodi.

    Prikaži cijeli komentar
  25. +1
    Jahorina
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:31 | 4.05.2012.
    Mogu Romi da budu dobri drugari.Ali ne mozes im cud promijeniti,to ti je isto kao da vuka pokusavas pripitomiti,oni imaju svoja pravila i to je tako,ko moze da se pomiri sa komsilukom toga tipa treba to sto prije da uradi a ko ne...,e pa za njega ne znam sta treba da radi,to su ipak ljudi kao i svi mi.
    Prikaži cijeli komentar
  26. -1
    insomniaziran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:30 | 4.05.2012.
    spidi:

    dobro, morati je gruba riječ. ali treba poštivati druge ljude. znam i da je sve podložno promjenama, pa tako i način života.

    na kraju krajeva, svi smo mi od negdje došli, ako ne mi onda naši preci. ali ako negdi idem, onda ću birati okolinu koja mi paše, i u koju ću se lako uklopiti sa svojim načinom života.

    ako dođe, recimo austijanac, i prihvati da sad živi u hrvatskoj, i tako to, onda ok, ali ako mi kroz priču veliča austrougarsku i postavlja se kao da je on tu gazda a mi neki niži od njega, e onda se taj neće osjećati ugodno
    Prikaži cijeli komentar
  27. +4
    Krepana Kuna
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:27 | 4.05.2012.
    @Bismarck
    Otprilike slična retorika se koristila za 3.Reicha, ne ponovilo se.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +2
    Krepana Kuna
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:22 | 4.05.2012.
    @Marinianis
    Izgleda sam borac za prava Roma...
    Radila sam s njima, nikada nikakvih problema, napravit će sve što treba i više od toga. Najviše problema sam imala sa naoko kulturnim i obrazovanim Hrvatima. Božeoslobodi...
    Često znam od Roma kupovati knjige i poneki komad namještaja (nekome nebi palo na pamet tako nešto, ali to sam ja), najbolji šoping na svijetu , kao i doček i ispračaj.
    Neki djelovi Hrvatske izgledaju kao Černobil a tamo nema Roma.U nekim kvartovima moga grada je opasnije hodati nego po kakvoj ratnoj zoni, da ne pričam o skinsima koji žicaju, ajde njima uskrati kunu... Vjerujem da je bilo takvih incidenata s Romima, mediji bi vrištali a rulja krenula u obračun.
    Ponekad je najgori neprijatelj i najbliže. razmislite o svojim predrasudama a kritike uputite onima koji vas kradu i žive pod krinkom vlasti.
    Prikaži cijeli komentar
  29. 0
    Bismarck
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:11 | 4.05.2012.
    Romi su bili nomadski narod možda nekad. Sada više nisu jer se trajno nastanjuju tamo gdje dođu zahvaljujući "ljudskim pravima" i socijalnoj pomoći koju ostvaruju.

    Netko tko nikad nije živio blizu roma ne može mi pričat o suživotu s njima.

    Nitko tko nije išao s njima u školu, ne može mi pričat o tome kako su oni diskriminirani.

    Nitko ne bi pričao ništa loše o njima da nema povoda i razloga za to.

    O kakvoj kulturi vi pričate? Možda o vjenčanju sa 14 godina, prvo dijete sa 15, prodaja djece, krađe i iznude.

    Jeste li se ikad zapitali, kako to da oni nemaju svoju državu a postoje već toliko godina?
    Možda zato što nisu sposobni stvarati, nemaju kulturu a složni su samo kad su ugroženi. Žive na račun drugih.

    To da nisu ratoborni ne stoji, samo su pičke. Nikad neće napasti kad su u manjini, ali su zato "najjači" kad su okupljeni u svoju "bandu".

    A ono kad malom romu poklonite tih 5 kuna i mislite da ste napravili veliku stvar, vjerujte mi taj novac oni ne vide već se sve to slijeva u džepove njihovih roditelja ili onih koji ih prisiljavaju na prosjačenje.
    Prikaži cijeli komentar
  30. +4
    Krepana Kuna
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:05 | 4.05.2012.
    @spidi
    Slažem se. Nekima je subota "sveti dan", neki nemaju sveti dan. Mislim da se susjede ili državu ne treba ticati što netko nosi na sebi, radi sa sobom, radi po svom dvorištu, u kući, krevetu ili wc-u ,dokle god time ne ugožava druge.Ako se netko osjeća ugroženim ili povrijeđenim što susjed gol do pasa vježba jogu na svom travnjaku ili štiha vrt u nedjelju, ima problem sa sobom , ne sa susjedom. Drugi par rukava je paljenje krijesa od smeća ili cirkular i drva u 5 ujutro.
    Prikaži cijeli komentar
  31. +2
    Marinianis
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:57 | 4.05.2012.
    Ne želim da me iko krivo shvati, al 4-5 kilometra od mog grada ima jedno polu-romsko selo. U njemu žive i domaći stanovnici, ali i Romi. Zbilja kad se prolazi koroz to selo imaš osjećaj ko da prolaziš kroz Černobil i moliš boga da te neki mali ne spopadne i ne žica 100 kuna kojih nemaš jer onda ćeš sigurno dobit batina (al poštenih). Ja nisam nikad imao konfilkta s njima, ali nije baš ugodno se s njima kačiti. Pretpostavljam da svi vi što pišete o nekakvim jednakostima prema zakonima niste nikad imali bliski doticaj sa Romima.
    Činjenica je da je to narod koji nije vezan za neki geografski položaj i činjenica da su nomadi te još više dovodi do zaključka, da kako živo dosta "neuredno" i da će se nakon par godina kad sve iscrpe samo pokupiti i otići.
    Je*iga, takvi su Romi danas; ali nekad su to bili i pošteni ljudi, tamburaši, nadničari...kao i mi "domaći" (samo što su oni znali bolje svirat ;)).

    ...znam da ću pobrat masu dislajkova i da će me se prozivat jer sam do sad imao sve komentare u maniri Karla Marxa, ali moje je mišljenje da se trebaju ipak malo bolje prilagoditi u zajednicu. Pogledajte Rome iz Pitomače. To su, ajmo reći jedini kulturniji ljudi, i potpuno mijenjaju percepciju o "prljavim Romima" kao takvima.
    Nadam se da se nećete uvrijediti, ali ja se ipak zaležem da bi se malo trebali prilagoditi zajednici, a ne namtati se jer to apsolutno ne vodi nikuda. Samo u još veću mržnu...i ovaj potez Škarbnjana možda i izgleda nacistički i neprimjereno za jedno demokratsko društvo. Tako društvo reagira, i tako bi svi reagirali bez iznimke, zato molim vas da se ne preseravate sa tim metropolskim forama. Romi bi trebali svirati, a ne kupiti metale i sami sebi srozavati ugled.
    ----
    Smrt fašizmu, sloboda (Romskom) narodu!
    Prikaži cijeli komentar
  32. +1
    spidi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:53 | 4.05.2012.
    @insomniaziran: Razilazimo se oko ideje da netko *mora* poštovati običaje. Moj je stav da me *nitko* nema pravo siliti na to, ako isti nisu regulirani zakonom (a ponekad ni onda).
    Prikaži cijeli komentar
  33. +2
    spidi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:29 | 4.05.2012.
    @jednaodonih: Nema na čemu. Inače, ne bi imao ništa protiv da si ga i sama stavila. Evo:

    "Highly religious people are less motivated by compassion than are non-believers"
    ( newscenter.berkeley.edu/2012/04/30/religionandgenerosity/ )

    "Live long and prosper."
    Prikaži cijeli komentar
  34. +1
    jednaodonih
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:15 | 4.05.2012.
    @spidi:hvala za onaj tekst, mozes ga i ovde staviti.
    "Ljubi bliznjeg svoga!"
    Prikaži cijeli komentar
  35. 0
    insomniaziran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:58 | 4.05.2012.
    spidi

    ja ni najmanje ne krivim Rome. niti imam nešto protiv njih.

    krivim državu koja nije uređena.

    napisao sam da je moj stav da treba poštiovati zakone, a i običaje kraja u koji se doseliš. tako i ja živim. kad odem u njemačku poštujem njihove običaje i način života.

    osobno mi ne smeta da se itko doseli u moje susjedstvo. ali, ako je recimo, običaj da se nedjeljom ne radi ništa oko kuće, onda očekujem da pridošlica neće svaku nedjelju štemati ili brusiti cijeli dan. isto tako ne smatram da to neko može raditi samo zato što je starosjedilac.

    Prikaži cijeli komentar
  36. +2
    Krepana Kuna
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:55 | 4.05.2012.
    @Aragorn
    Mislim da nema, možemo to zvati ciganjenjem, primitivizmom, ista stvar- drugo pakovanje. Nedavno je bilo incidenata oko Karlovca, ako se ne varam, mediji su to zvali "rat romskih (ciganskih)obitelji", a kad se neki šljam poubija po cesti u centru grada, onda je to "organizirani kriminal", malo glamurozniji naziv. Budala prebije ženu i djecu - branitelj s PTSP-om, kod Roma su to "ciganska posla", ne vidim razliku. Mogu tako nabrajati do sutra...Ali izvršna i sudska vlast izgleda vidi razliku...
    Nigdje nisam čula ni vidjela da su Romi iz svog naselja (geta- jer smo ih tamo stjerali) ispirili nekog "domoroca" ili mu zabranili kretanje po istom, dok se s naše strane to uredno događa.
    Pretpostavljam da većina zaboravlja kako je biti stranac u drugoj zemlji, što god radili, kako god izgledali (čak i kao najobrazovaniji i najljepši arijevac napetog tijela), za većinu ste u istom ste košu kao i npr. Afrikanci, Kinezi, Turci, Rumunji...I vjerujte, neće se ništa promjeniti po tom pitanju kada i ako Hrvatska uđe u EU.
    Neće nam past kruna s glave od malo tolerancije.
    Prikaži cijeli komentar
  37. +4
    spidi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:41 | 4.05.2012.
    @insomniaziran:

    "mislim da svatko ko se negdi doseli mora poštovati zakone , pa i neke običaje sredine u koju dolazi živjeti i tražiti gostoprimstvo."

    Ako neko poštuje zakone, zašto bi "trebao" poštovati i (ma i neke) običaje? Ne može se ovakvom retorikom prebacivati odgovornost sa institucija vlasti na kojima je da primjene zakone (i donesu one koji su potrebni kako bi se uspostavilo skladno i pravedno društvo). S obzirom da je svijest pojedinca određena sviješću društva (kod nekih manje, kod nekih više - uglavnom više), ne možemo očekivati da će promjene ići u suprotnome pravcu. Društvo je to koje treba djelovati i na odgovarajući način stvoriti svijest, koja će onda utjecati i na promjenu svijesti pojedinca.
    Za to što se ti "moraš" ponašati u skladu sa zakonima, a neki Romi ne, nisu odgovorni Romi. Oni su u cijeloj priči u najgorem položaju, samo što su se naučili živjeti s time - sumnjam da bi se mi ostali tako dobro nosili s njihovom situacijom.
    Prikaži cijeli komentar
  38. 0
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:34 | 4.05.2012.
    @Kuna
    Je, u pravu si.... Ima toga, to stoji.... Ipak, daleko je manje uobičajeno nego kao kod npr. Roma. Mislim da je @insomniaziran vrlo sažeto objasnio u čemu je štos, to što je napisao je uglavnom i moje stajalište.
    Prikaži cijeli komentar
  39. +11
    cenzor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:34 | 4.05.2012.
    e moji dragi Škabrnjani, ništa vi u svojoj nesreći naučili niste....da je tome tako, vidi se iz vašeg sramnog ponašanja. Idete u crkvu, vjerujete u Boga? Ili gajite čovjekoljublje , Isusov glavni nauk? Ništa nemate, nit' u glavi a nit' u duši......ma, sram me i pisati ovako jer se ne želim izdizati u ovakvim sramnim situacijama, no neka vam Bog pomogne spoznati milost
    Prikaži cijeli komentar
  40. +4
    mickey je bobjedio
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:24 | 4.05.2012.
    To što se dogodilo u Škabrnji, to u Hrvatskoj nije izuzetak već pravilo po osnovnim pitanjima ljudskih prava od strane državnih institucija. Jer ove institucije bi u skladu sa zakonom prve morale preduzeti mjere zaštite i procesuiranja svih onih koji narušavaju ustavni poredak u poštivanju zakona u kojem bi po istim tim zakonima svi građani trebali pred zakonom biti jednaki. Ovako nam se očigledno prikazuje pravo lice nacije koje je svakodnevno prikriveno kroz raznorazna diskriminirajuće odnose jednih nad drugima i to diljem naše lijepe. Ovako nam se na krajnje istaknut način, razgoličeno, u jednu posve čisto, kako sami istiću, ''hrvatsku'' sredinu doseljava, legalnom kupnjom zemljišta, druga ''hrvatska'', da tako kažem sredina, ona ''manjinske'' populacije, koja je karakterno najgore prikazana. Njoj se zbog toga preti, odnosno onemogučava joj se život sa jednakim pravima sa domicilnim stanovništvom. Jedini razlog tome leži u djeljenju ljudi na manje vredne ili više vredne građane po kriterijima osobnog svojatanja slova zakona nekakvim nadpravom pozivanjem na tzv. nasljeđe srednje europsko kulturno građanske vrijednosti života i radanih navik koje ovi potonji nemaju. Pri tome se zaboravlja da svaki pojedinac ima pravo na slobodu svog izbora kako će da živi. Druga je stvar dali netkom nekom takav nije mio ili mu ne odgovora, ali to je isključivo njegova privatna stvar. Međutim to govori nešto drugo, a to je da Hrvatska nije pravna država, da svi nisu jednaki, da određene strukture u društvu su se uspostavile mimo bilo kojih moralnih ili etičkih vrijednosti, pa time i samog zakona koji za njih često uopće ni ne važi, sa raznoraznim i to maksimalnim privilegijama mimo zakona i prava na koji se pozivaju, siva zona djelovanja. Dokazi tomu su sljedeći, samo neki značajni: 1) Ozakonjen rad bez naknade, pojava višemjesečnog rada bez plaće., 2) poverioci idu u stečaj, jer im dužnici ne plačaju na vrijeme, a ovi i pored dugova ne idu u isto takav stečaj. 3)Nezna se poreklo nečijeg novca ili se ne plača porez na luksuz, višemilionske jahte poslodavaca koji ne podmiruju svoje obaveze 4) Iznos minimalne plaće ne zadovoljava ni elementarne potrebe pojedinca, a kamoli 3 članu obitelj, 5)odnos između najmanje i najveće plaće u Njemačkoj je oko 1:8, kod nas 1:beskonačno, nema limita, 6) poticaji koji nisu u funkciji razvoja i napretka već u funkciji ubrzanog bogačenja privilegovanih da ih dobiju, a trebali bi biti nosioc i okosnica prosperiteta, itd, itd.
    ______
    Zato pustimo sadašnju vladu da ispravi ove propuste, a za to joj je potrebno najmanje 2 do nekoliko godina!
    Prikaži cijeli komentar
  41. +8
    insomniaziran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:22 | 4.05.2012.
    i nemojmo biti licemjeri. da su tamo došli recimo NATO vojnici na neku vojnu vježbu, dogovorenu s MORHom. ti isti ljudi tamo bi ih gledali kao heroje, a mi bi tu pljucali po njima.

    moj stav je prema svakome isti. svatko je dobrodošao ko poštuje zakone, običaje i kulturu.
    Prikaži cijeli komentar
  42. +1
    insomniaziran
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:14 | 4.05.2012.
    ima i drugih mjesta di su se romi naselili isto kao što su pokušali u Škabrnji, pa ih nitko ne dira niti im prijeti. tako da je glupo reči da su svi u Hrvatskoj šovinisti.

    čak se i stvorio neki suživot. lokalni lovopčići kradu bakar na sve strane, skidaju oluke s kuća, i sl. te ih prodaju romima. milina. onda oni to lijepo na poljoprivrednom zemljištu, gdje su okolo vinogadi, maslinici, polja, lijepo pale kabele, dimi se crni dim, okolo kampa ostaci frižidera, samo djelovi koji se ne mogu dalje prodati. ja bi rekao nedrealizam, lijepota prirode, u kontrastu sa smećem svake vrste.

    i ipak ih nitko ne dira ni ne tjera. i naravno, ako je netko vlasnik parcele 1/1, nitko ga ne smije od tamo protjerati. ali ipak bi tu trebali proraditi zakoni i regulirati što se na toj parceli smije a što ne smije raditi.

    u isto vrijeme ja čekam dozvolu za gradnju kuće na svojoj parceli, koja je u građevinskoj zoni, plaćam za to sva davanja, i sve što ide. i to već 4 godine, i uvijek me traže neke nove papire.

    i zašto bi se sad bilo tko doselio tek tako na poljoprivredno zemljište.

    mislim da svatko ko se negdi doseli mora poštovati zakone , pa i neke običaje sredine u koju dolazi živjeti i tražiti gostoprimstvo.

    i to nema veze da li su to Romi, Srbi, Hrvati iz Bosne, Kinezi, ili bilo tko drugo.
    Prikaži cijeli komentar
  43. +2
    slas
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:06 | 4.05.2012.
    Nisu krivi stanovnici Skabrnje a ni Romi, krivo je drustvo u kome se razvila takva svest ljudi.Kod ljudi treba razvijati svest o tolerancij i razumevanju a i podizanju licne svesti o kulturi ophodjenja i ponasanja a i zivljanja. Romima treba pomoc da bi se pre svega odskolovali a i promenili neke navike koje mogu da iritiraju ostalo stanovnistvo koje zivi u njihovoj blizini
    Prikaži cijeli komentar
  44. +2
    Dragan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:57 | 4.05.2012.
    @mate
    pre 2 dana sam cigančici (5-7 godina staroj) dao na semaforu neki sitniš. tu sreću u očima, nisam video godinama, i tu se slažem sa tobom. problem je ako im obezbediš sve za pristojan život, te sreće će nestati... na žalost, izgleda da je izbor čovečanstva civilizacija ili sreća. šta ti misliš o tome?
    Prikaži cijeli komentar
  45. +5
    spidi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:52 | 4.05.2012.
    Svi ovi problemi s Romima idu isključivo na dušu naših dosadašnjih vlada. Koriste ih kao fitilj za potpaljivanje netrpeljivosti, kroz koju se onda ventilira nezadovoljstvo indoktriniranog djela naroda (dakle većine), u trenucima kada osjete da se u društvu akumulirala kritična količina nezadovoljstva, koja bi mogla biti usmjerena spram njih. Da tome nije tako, odavno bi se riješilo "romsko pitanje".
    Ništa drugačije nije ni u ostatku Evrope. Sjetimo se samo nedavnih Francuskih deportacija.
    Prikaži cijeli komentar
  46. +5
    Krepana Kuna
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:45 | 4.05.2012.
    @Aragorn
    Jbg, to me podsjeća na ovo asimiliranje cijelog svijeta u demokraciju/kapitalizam...
    Poznanik kupio plac, napravio kuću, miriši cvijeće, ma idila... nedugo zatim eto ti novog susjeda, Hrvat,pošten, poduzetnik, auto-limar.I krenu se gomilati olupine po dvorištu, tik uz među ovog mog poznanika. 5,5 godina je na sudu, 2 ročišta održana, s tim da je uvijek netko odsutan.Da nije Hrvat, poduzetnik već Rom, davno bi ga deportirali.
    Često se uz obalu mogu vidjeti placevi sa montiranom kamp-kućicom, bez vode i kanalizacije, s nekakavim prastarim bojlerima ofarbanim u crno i sklepanim od cijevi i paleta (reko bi čovjek da žive u groznim uvjetima tijekom ljetovanja), montiranim rashodovanim cisternama u koje skupljjaju kišnicu, vlasnici u glavnom Hrvati, ima nešto Slovenaca i ostalih, nisu im spalili kućice i načelnik općine otkupio ili izvlastio parcelu.
    Dvostruka mjerila i licemjerje. Uzet će ti djete ako ne zadovoljava "standarde", ali Romima neće, neka ih, takvi su, a i teško ih je udomiti, a u domovima opet kvare lijepu bijelu djecu...
    Umjesto da se radi na suživotu i dopusti im se sloboda i njihov način života (dokle god ne krše zakone kao i bilo tko drugi), ne, njih se pokušava strpati u kalupe u kojima svi živimo ali pod uvjetom da se drže podalje od nas.
    Prikaži cijeli komentar
  47. +4
    mica
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:44 | 4.05.2012.
    jadna ta obitelj :( kupili parcelu da žive normalnim životom kao i svi drugi a onda ih ti drugi protjerali kao da su stoka a ne ljudi :(
    upoznala sam neke Rome koji se stvarno trude,studiraju i rade i normalni su ali sam imala prilike vidjeti i one neću reći Rome nego Cigane koji naštancaju djecu pa tu jadnu djecu šalju na raskrižje Vukovarske i Heinzlove da prose sva prljava i gladna :(((
    Ako su ti Romi normalni imaju želje za normalnim životom, onda im treba zajednica pomoći a ne odbaciti ih ali ako svoju djecu koriste kao instrument zarade onda se zna kako se s njima treba postupati!
    Prikaži cijeli komentar
  48. +9
    spidi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:39 | 4.05.2012.
    Škabrnja - još jedno mjesto koje treba zaobilaziti u širokom luku. Nažalost, takav mentalitet je toliko rasprostranjen da se isto može reći i za čitavu Hrvatsku.
    Prikaži cijeli komentar
  49. +12
    Taranis
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:35 | 4.05.2012.
    Po ovome se vidi da dijelovi naseg naroda ne zasluzuju milost, i ne mislim da ce je dobiti. Uvijek ce ostati sirotinja, i to teska sirotinja u glavi. Oko Skabrnje sagraditi zid i bodljikavu zicu, i obilaznicu, upravo ono sto je ta stoka namijenila romima.
    Prikaži cijeli komentar
  50. +4
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:19 | 4.05.2012.
    Ima tu dvije strane gledišta... Jedna je evidentno tužno stanje hrvatske psihologije, cijelog naroda, negdje više, negdje manje, ali je posvuda prisutno.... Evo, u Škabrnji je u kulminaciji, to je čisti šovinizam, upravo rasna mržnja i ne skriva se već javno očituje. Druga strana jest ona koju je netko, mislim @class spomenuo.... Koliko bi nas iskreno blagonaklono gledalo da mu odjednom prvi susjedi budu Romi koji se bave skupljanjem sekundarnih sirovina?! Mislim da nitko, ali dok su drugdje a ne blizu "mene", "ja" ću se sablažnjavati o kršenju elementarnih ljudskih prava... Treba razmisliti, ti ljudi ne žive po istim ili sličnim standardima kao većina ljudi u nas, neću u detalje, tko želi i hoće može se prisjetiti kako. Uglavnom, oko mjesta njihovih prebivanja ne miriši cvijeće, a model ponašanja i kontakta je priča za sebe. Da me se pogrešno ne shvati, svejedno mi je tko je tko ako je čovjek kako spada, ali neki osnovni standard življenja u naselju se mora poštovati. U protivnom slijedi narodni bunt i preseljenje. Ova obitelj nije stigla ni ukotviti se, a već je "iseljena".... Je.i ga, došli su u kamionu i kamp kućicama.... Što da narod misli nego da su, opet moram reći, čergaši...
    Prikaži cijeli komentar
  51. +5
    Krepana Kuna
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:17 | 4.05.2012.
    @zeleni
    I što sad? Kastracija, sterilizacija??? I naši stari su imali po 10-oro djece,bez zdravstvene skrbi i higijenskih uvjeta, recimo slično kao romi... Gdje bi svi bili danas da je eugenika pod pokroviteljstvom nacista ostvarila svoj cilj?
    Problem je kada ti nameću kako ćeš živjeti i koliko djece ćeš imati ili nemati.
    Prikaži cijeli komentar
  52. +3
    ivo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:10 | 4.05.2012.
    Priopćenje za medije Centra za mirovne studije povodom rasističkog istupa načelnika PU Osiječko-baranjske Željka Prše u Jutarnjem listu, od 19. travnja. 2012.
    Povodom teksta u Jutarnjem listu od 19. travnja 2012. godine naslova Šef osiječke policije: Romi nas pljačkaju, trebamo ih potjerati

    Centar za mirovne studije izražava zabrinutost...
    Prikaži cijeli komentar
  53. +3
    zeleni
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:07 | 4.05.2012.
    Romi imaju po 10 djece i to iako je mozda neprimjereno reci je u biti problem... nazalost vise puta sam se uvjerio da oni ne zele raditi vec samo traziti milostinju itd... ne znam kako bih se opredjelio u ovom slucaju... ako su građani hrvatske onda mogu zivjeti gdje zele , ali drzava je davno trebala uzeti u obzir polozaj roma ...
    Prikaži cijeli komentar
  54. +15
    maret
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:45 | 4.05.2012.
    Zar ih ni policija nije mogla zaštititi,nego ih je fino ispratila iz Škabrnje, ajme sramote za ovu našu "pravnu državu"!!! Gdje su sad one civilne udruge koje se bore za ljudska prava i prava manjina. Još jučer su svi ustali ko jedan kad su čuli da će dobivati manje novca, a danas se ne bore tako srčano za ovu obitelj i njena prava. Što sve financiramo, a zašto??...eto vidi se sad na djelu!!!
    Prikaži cijeli komentar
  55. +7
    Tzar Ivan Grozny
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:30 | 4.05.2012.
    Užas, strašno... Šta bi bilo da se hrvatska obitelj iz Škabrnje nije mogla naselit negdi. To bi sve gorilo, bune bi izbile. Od svega mi je najžalije dice od tih familija, kako je njima to se niko ne pita...
    Prikaži cijeli komentar
  56. +14
    mate
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:27 | 4.05.2012.
    martha: 09:44 04.05.12'
    možete ih tjerat i ubijat ali im nećete uspjet oduzet radost i slobodu...oni su slobodan narod, slobodni umom...bez mržnje i nacionalizma

    POTPISUJEM! Oni su unatoč svemu sretniji od većine onih koji se smatraju "višom rasom",imao sam priliku doći u njihovo naselje - slobodni i veseli, a djeca pogotovo...dok naša več masovno gutaju tablete protiv ADHD-a po uzoru na Europu! btw. odlična ilustracija na nasl. slici :)
    Prikaži cijeli komentar
  57. +10
    lujprvi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:24 | 4.05.2012.
    Tu se nema što dodati. Ako pola Škabrnjana misli kao rasisti i fašisti, onda je u tom mjestu zakazala i škola, i crkva i predsjednik općine. Sramota je njihova, a jednostavno bih preporučio svima da općinu Škabrnja, na žalost, treba potpuno ignorirati i zaobići.
    Prikaži cijeli komentar
  58. +5
    zveki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:20 | 4.05.2012.
    Nek oproste cijenjeni Škabrnjani, ali ovo nije u redu!
    Prikaži cijeli komentar
  59. +5
    Krepana Kuna
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:04 | 4.05.2012.
    Generaliziranje.
    Pretpostavljam da nisu došli u centar Škabrnje sa svim blagodatima civilizacije kao što su kanalizacija i vodovod, već su kupili komad zemlje negdje na periferiji, a to što će netko raditi u svom dvorištu se ne treba nikoga ticati dokle god ne radi štetu drugima. Btw, znam situacije gdje lijepi bijeli Hrvati obavljaju nuždu gdje stignu i nitko ih nije protjerao.
    Ako oni ne žele u sustav, nemam ništa protiv, kamo sreće da nas više ima koji ne podliježu i slijepo se pokoravaju nametnutim pravilima jer je netko negdje rekao da tako treba biti.
    Očiti primjer je odlazak na mise iako je vrlo mali broj iskrenih vjernika, već se sve odvija po sistemu "kud ja tu i mali Mujo", da selo, susjedi ili netko drugi potpuno nevažan nebi upro prstom u vas i etiketirao nekim njemu negativnim nazivom.
    I ne znam zašto bi netko nešto MORAO, samo se umrijet mora.
    Zanima me gdje su bili oni crni Stormtrooperi od jučer da zaštite ljude na njihovom privatnom vlasništvu.
    Prikaži cijeli komentar
  60. -3
    Class
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:36 | 4.05.2012.
    Iskreno ljudi, koliko bi vas željelo imati za prve susjede Rome koje žive od ilegalnog skupljanja svih vrsta metala? Bez minimalnih higijenskih uvjeta, znači bez vode, sanitarnog čvora. Gdje završava smeće koje naprave, gdje obavljaju veliku i malu nuždu? Sigurno smeće ne ostavljaju čistoći ili nekom sličnom za odvoz. Na žalost velika većina Roma ne želi živjeti i raditi po pravilima koja vrijede za većinu građana Hrvatske. I to je najveći problem, prisiliti ih se ne može, jer će dignuti sidro i otići negdje drugdje gdje će neko vrijeme prolaziti te stvari kaj rade i onda opet put pod noge.
    Prikaži cijeli komentar
  61. +16
    m.moretti
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:36 | 4.05.2012.
    A GDJE JE MJESNI ŽUPNIK U CIJELOJ OVOJ PRIČI
    Prikaži cijeli komentar
  62. +6
    travatar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:35 | 4.05.2012.
    ovo su romi, ali bijeli ljudi su cigani !
    Prikaži cijeli komentar
  63. +10
    svenne
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:31 | 4.05.2012.
    Natpolovično stanovništvo mesta Škabrnje neće se rešiti svojih umobolnih problema sramotnim iseljavanjem romske obitelji.
    Najgore je to što će svojom mržnjom zaraziti svoju još uvek nevinu decu.
    Prikaži cijeli komentar
  64. +2
    Orion89
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:09 | 4.05.2012.
    Pa da su ti smradovi iz Škabrnje koji su napravili ovo što su napravili i da su prošli golgotu ne bi činili isto ;)
    Prikaži cijeli komentar
  65. +10
    OCCUPY_HRT
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:03 | 4.05.2012.
    Da su pederi, država bi im dala sva prava i moguću zaštitu. Čak bi od Soroša vjerojatno dobili i novaca i nitko protiv njih ne bi smio pričati, čak ni "slobodni" novinari. Ovako...
    Prikaži cijeli komentar
  66. +16
    ZgbCroRu
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:00 | 4.05.2012.
    Vjerujem da su u toj Škabrnji sve veliki vjernici i da svake nedjelje idu u Crkvu!
    Prikaži cijeli komentar
  67. +10
    sam-u-raj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:59 | 4.05.2012.
    još jedna hrvatska sramota
    Prikaži cijeli komentar
  68. +9
    Tupaq Amaru
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:55 | 4.05.2012.
    Pa kakvi su to ljudi iz Škabrnje, nakon što su prošli pakao u Domovinskom ratu, da sada oni nanose zlo drugome? Stvarno se nikad ništa iz povijesti ne nauči.
    Prikaži cijeli komentar
  69. +17
    martha
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:44 | 4.05.2012.
    možete ih tjerat i ubijat ali im nećete uspjet oduzet radost i slobodu...oni su slobodan narod, slobodni umom...bez mržnje i nacionalizma
    Prikaži cijeli komentar
  70. +18
    kurda
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:39 | 4.05.2012.
    Svi jednaki i svi različiti, svi sa istim pravima, svi isti pred zakonom. Pitanje je samo, kome je za oko zapela parcela, koju su kupili ljudi, za svoj novac. Pa kuda idemo za miloga boga, gdje sada crkva, gde su sada partije, koje se bore za jednakost naroda koga zastupaju. Ko u ovoj državi ima pravo da otima tuđu zemlju i na koji način. Danas Romi, ko sutra?????
    Prikaži cijeli komentar
  71. +25
    mate
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:39 | 4.05.2012.
    sramota za Škabrnju prvo ali i za sve nas u Hrvatskoj, kakvih ogavnih ljudi ima na ovim prostorima, fuj!!! STOKA!
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.