Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Ruski general Nikolai Makarov: "Finskoj bi bilo bolje da ne traži NATO članstvo, bolje bi im bilo da se vojno vežu uz nas"

Najnovije izjave ruskog generala Nikolai Makarova (na slici, gore) izazvale su niz reakcija u Finskoj i Švedskoj nakon što je otvoreno upozorio Finsku da bi svaki potez ka povezivanju s NATO savezom bio interpretiran kao znak neprijateljstva prema Moskvi. Imajući u vidu povijesne animozitete između dviju zemalja, izjava je izazvala niz žestokih reakcija.

"Suradnja između Finske i NATO-a ugrožava rusku sigurnost. Finskoj bi bilo bolje da ne traži članstvo u NATO-u, bilo bi bolje kada bi se njena vojska snažnije povezala s Rusijom", rekao je Makarov, prenosi list Defense News.

Ruski general također je postavio pitanje s kojim pravom finska vojska održava vojne vježbe u blizini ruske granice - "Protiv koga su ove vježbe usmjerene?", upitao se Makarov. Nadalje, Makarov je rekao kako je kontinuirani zajednički projekt nordijske obrane nepotrebna distrakcija i potencijalna prijetnja Rusiji.
Makarov je izjave dao za vrijeme govora na odboru finske nacionalne obrane u Helsinkiju gdje je gostovao. Otvoreno je predložio Finskoj i Švedskoj da jednostavno "zaobiđu NATO" i počnu s jačanjem vojne suradnje s Rusijom.

Ipak, mnogi u Finskoj i Švedskoj ove izjave nisu doživjeli kao prijateljski poziv, već kao prijetnju, pogotovo u Finskoj. Finski ministar vanjskih poslova, Erkki Tuomioja, odmah je reagirao i rekao kako će finske vlasti tražiti "razjašnjenje" i dokučiti da li su komentari Generala Makarova ujedno i službeni stavovi Kremlja.
"General Makarov je još jedan od onih generala koji žive u Hladnom Ratu, no Rusija nije jedina država u kojoj postoje takvi generali. Unatoč tome, ovakav 'govor iz prošlosti' ne bi trebao više dolaziti od strane ozbiljnih ruskih vođa", istaknuo je Tuomioja.

Finski premijer, Jyrki Katainen, također je žestoko reagirao: "Sve naše političke i vojne odluke će se donositi nezavisno i demokratski u Finskoj, a ne u Moskvi".

Izjave je komentirao i švedski ministar obrane, Karin Enström, rekavši: "Naš je stav da svaka država ima pravo samostalno donositi odluke po pitanju nacionalne sigurnosti. Švedska smatra kako je nužno imati dobar dijalog s drugim zemljama. Unatoč činjenici da imamo drugačije stavove po ovom pitanju, Rusija je važna država u našem susjedstvu i država s kojom želimo surađivati".

Izvori:

Defense News

Komentari

(39):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:17 | 23.06.2012.
    DA ODGOVORIM OVOM GOSPODINU=UNA-SAVA-DRINA= ,VJEROKJATNO SLIJEDBENIK VELEUMNOG MAXA LUBURIĆA.
    E ,MOJ GOSPODINE ,ČIM NETKO OVAKO NEŠTO NAPIŠE ZAKLJUČAK JE DA JE TA SPODOBA ,MALOUMNIK.ZATO GOSPODINE ,GORE OZNAČENI ,MARŠ SA OVOGA PORTALA ,U KATOLIČKE SEKRISTIJE I TAMO BALJAZGAJTE O EVANĐELJIMA PO LUKI ,IVANU I MATEJU. TAMO ĆETE NAĆI NEŠTO ZA SEBE -.
    OVO JE SVIJETOVNI PORTAL NA KOJEM SE SUSREĆU MISLEĆI LJUDI ,A NE MALOUMNI KATOLICI.
    Prikaži cijeli komentar
  2. -3
    Una.Sava.Drina.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:31 | 21.06.2012.
    Prosla su ta vremena kad je rus nekome mogao prijetiti.
    Prikaži cijeli komentar
  3. -2
    zhenghe77
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:08 | 21.06.2012.
    Koja je to Rusija mirna i prijateljska i kome...šta to radi NATO i drugi a da ne rade rusi...gdje su to ratovali "nato i bato"...sve se nešto ne vole pa zakažu tuču u tuđem dvorištu...sve su to zablude i spletke za običan narod da se ima čime zanimati jer voli visoku politiku...a kad "padne marak...mrak..stavit ću te malena...i tako dalje"...kada bih se vagala zlodjela vojski natoa i ruske...pitanje je ko bi pretegao...vjrovatno Crvena armija...ona bi ponijela titulu najzločinačkije armije svih vremena...nevolim ni natu a ni batu..
    Prikaži cijeli komentar
  4. 0
    Veliki_Mestar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:04 | 20.06.2012.
    Postovana demokretenizacija: Rusija je clanica vijeca NATO Rusija koji je osnovan zbog suradnje i zajednickih interesa a to su borba protiv terorizma,radikalnog islamizma i sprjecavanje sirenja Kineskog utjecaja u aziji. mvep.hr/nato.aspx?mh=216&mv=1227 nato.hr/suradnja-nato-a-i-rusije-i-vise-nego-dobra
    Prikaži cijeli komentar
  5. 0
    svart_viking
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:11 | 19.06.2012.
    Žao mi je što Finska nije neutralna zemlja kao lukavi Šveđani. Nastave li ovako scenariji uspjeha iz 1940. teško da će se ponoviti, tim više što nisu u NATO-u. Ako se približe dovoljno, Rusi će ih sravnit sa zemljom. Nisu ludi da čine iste pogreške kao Staljin.

    Prikaži cijeli komentar
  6. 0
    mickey je bobjedio
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:43 | 19.06.2012.
    franchesko: 14:30 18.06.12'
    @Aragorn
    en.wikipedia.org/wiki/Winter_War

    Nije mi jasan jednostran pristup temi, ja uvijek polazim iz perspektive mogučeg i nečeg što je imanentno bez obzira na vremenski otklon mali ili veliki. A vidimo iz te perspektive ili pogleda da je rusija imala odnosno da nije imala Staljina što bi se dogodilo i dali bi uopće i pričali danas o Finskoj kao takvoj. E sad se otvara jedna nova mnogo šira i prostorno-vremenski mnogo veća tema tko je on bio i za čije interese je radio Staljin. Iz Wikipedijinog teksta se vidi kao i iz cijelog povjesnog slijeda događanja koji se dešava, neovisno o ovoj iz Wikipedijw teme, da se kontinuirano kroz povijest radilo na bilo koji način da se broj Rusa, biću slobodan u svom razmišljanju pa tako i u zaključku, što više umanji ili desetkuje? Jer protivreči zdravoj logici stvari i zato gdje god vidite poremečaj te logike ozbiljno se zapitajte što je tomu cilj!!!
    Prikaži cijeli komentar
  7. +2
    [email protected]*
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:13 | 19.06.2012.
    Cemo toliki napadi na velika slova? Zna li tko gdje je odluceno da su velika slova vikanje a ne ISTICANJE NECEG VAZNOG? Nekome se digao pa rjesio velika ce slova biti VIKANJE i mi bez rijeci odmah to prihvatili a nismo se upitali dali je to OK. Bitno je da se mi mozemo sporazumijeti i diskutirati (pisati) o temi.
    Svaka cast TOLIS, samo nastavi tako, ima da ucim jos puno, da znam dio toga sto si ti naveo.
    Prikaži cijeli komentar
  8. 0
    mickey je bobjedio
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:13 | 19.06.2012.
    Ja smatram da je na ovom portalu ipak mjesto za sve strukture građana i njihovog nivoa općeg obrazovanja. Pa zahvaljujući ovakvim raspravama učeni ljudi dobijaju presek općeg znanja pojedinih građana koji ovdje komentiraju, a isto tako i ti građani dobijaju presek određenih novih znanja ili pogleda na svijet možda malo drugačijeg i različitijeg sadržaja od njihovog, uslijed nekih širih pojmovnih cjelina koje su im prirodno nepoznati. Koliko ljudi mladih generacija poznam koji se jednostavno ježe od čitanja, jer kao mladi nemaju vremena. Ali i zahvaljujuči i ovom današnjem i neposredno ranijem obrazovnom sustavu, oni su prošli kroz školu kao manekeni, da nisu ni pogledali knjigu. Nekažem da to isto nije bilo u moje vrijeme samo tada je procenat bio u korist onih koji su nešto učili i nadam se naučili.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +4
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:03 | 19.06.2012.
    DUŽAN SAM ODGOVORITI OVIM VELIKIM UMOVIMA KAO ŠTO SU:CANE 68 DOB:,BIJELI LJILJAN:,I OVOM ZATUCANOM FRANCESCU .POŠTOVANA GOSPODO, TKO ŽELI NEŠTO NAUČITI ,A VAMA SVIMA NEDOSTAJE ZANANJA ,PA BI BILO PREPORUČLJIVO DA, ILI UČITE DA NEŠTO PAMETNOGA KAŽETE ZA OVAJ PORTAL ILI SE MAKNITE DA VAS VIŠE NE SUSREĆEM SA OVAKVIM VAŠIM BLEBETANJIMA KOJA SAMO ZAGAĐUJU DUHOVNI PROSTOR OVOGA PORTALA. GOSPODO ,ODITE U GLAS K0NCILA ILI PIŠITE ZA ŽUPNE VIJESNIKE VAŠIH DINARSKIH ŽUPA, ILI VAŠA FALETANJA PRIPOVJEDAJTE PO SESKIM TRŽNICAMA ,DALMATINSKE ZAGORE I MILE VAM HERCEGOVINE.
    OVDJE SE SUSREĆU SAMO MISLEĆI LJUDI KOJI IMAJU ŠTO VRIJEDNO REĆI.NADAM SE DA VAS VIŠE NEĆU NAĆI NA OVOME PORTALU.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +2
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:13 | 18.06.2012.
    A VI POŠTOVANI GOSPODINE FRANCESCO, ODITE NAUČITE SAMO NAJNUŽNIJE DOGME IZ OSNOVA KATHEKIZMA BIT ĆE TO ZA VAS DOSTA .NIJE ZA VAS NI SKOLASTIKA NI FILOZOFIJA ,JER ZA TO TREBA UMA I TALENTA,A IZNAD SVEGA TREBA VREMENA DA SE TO SVE ,SAMO PRELISTA A KAMOLI SPOZNA I STEKNE ZNANJE O TIM DVIJEMA NEPOMIRLJIVIM TEORIJAMA .
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    demokretenizacija
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:11 | 18.06.2012.
    @karantanac -
    Slazem se sa tvojim komentarom. Tocno da Rusija nije SSSR. Medjutim, Rusija je tako ogromna da je nuzno na suprotnoj strani od NATOa i EU, jer kad bi, teoretski, postala clan NATOa, automatski bi postala izazov hegemoniji USA.

    Zato USA, da bi odrzala hegemoniju u svijetu, nastoji raskomadati i ekonomski kolonizirati i Rusiju i Kinu(okruzenje americkim vojnim bazama, kampanja protiv Putina, kampanja za secesiju Tibeta, neprestane kampanje zbog "gazenje ljudskih prava" itd.).

    @Aragorn - izvrsni komentari...
    Prikaži cijeli komentar
  12. +3
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:08 | 18.06.2012.
    AJDE =BRACO99= NIJE ZA VAS TA TEMA. TREBA BITI DRUŠTVENO POLITIČKI OBRAZOVAN ,TREBA ZNATI POLITIČKU POVIJEST EVROPE DA BI MOGLI BILOŠTO REĆI. NEMOJTE GUBITI VRIJEME ,ODITE NA VJERNAUK KOD MIKLENIĆA, JER KATOLIČKA CRKVA IMA POSEBNO SVOJE GLEDANEJE NA POLTIČKU POVIJEST , NE SAMO EVROPE NEGO I CIJELOGA SVIJETA.
    Prikaži cijeli komentar
  13. -2
    braco999
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:36 | 18.06.2012.
    SSSR je 1939 godine napao Finsku sa 20 divizija.To se ne zaboravlja i Finska traži naćin da se to ne ponovi i da bude sigurnija.
    Ako su oni ocijenili da im je garant NATO niko im nemože prigovoriti.
    Prikaži cijeli komentar
  14. -2
    franchesko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:18 | 18.06.2012.
    @TOLIŠ

    Ne želim ulaziti u teologiju i filozofiju religije jer u tom polju nemam puno za reći. S druge strane o povijesnom razvoju kršćanstva, katoličanstva itd. znam dosta. Zbog toga mislim da pojednostavljujete odnose koji su dosta kompleksni.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +2
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:27 | 18.06.2012.
    POŠTOVANI GOSPODINE = FRANCESCO= KRŠĆANIN ILI KATOLIK ZA ZAPADNU EVROPU JE JEDNO TE ISTO ,TIČUĆIS ESLIJEDBENIKA JEDNE VELIKE I VIŠE MALIH CRKAVA.ONE SU PODJELJENE SAMO U INSTITUCIJI VERHOVNOG POGLAVARA-CERIBAŠE.ZATO SU VODILI 3O-GODIŠNJI RAT U EVROPI,ALI SVE JE OSTALO NA ISTOM, FORMALNA PODJELA,KOJA JE VIŠE IMALA KARAKTER POSJEDOVANJA NEGO VJEROVANJA.KATOLICI SIU TOBOŽ ISPOVJEDNICI ,CRKVE ,AKRŠĆANI SLIJHEDBENICI KRISTA.
    AKO ŽELITE MALO VIŠE SAZNATI O KRŠĆANSTVU ,VARTITE SE U PRVO STOLJEĆE NAŠE ERER I PROČITAJTE GRČKO RIMSKOG FILOZOFA PORIFIRIJA ,PA PRELISTAJTE MALO PATRISTIKU OD ONOG SEKSUALNOG RAZVRATNIKA AUGUSTNIA PA DO ABELARDA KOJI JE ,NISAM SLIJEDBENIK ,JA SAM ATEISTA, BIO BRILJNTAN FIGURA SKOLASTIKE ČIJA SU DJELA SPALJIVANA. ABELARD JE UNIJO JEDNU VRIJEDNU NOVINU U TU SKOLASTIKU ,TU DIVLJINU KATOLIČOG ČOPORA ,REKAVŠEI DA GRIJEH NASTAJE ONDA KAD RADIMO PROTIV SVOJE SAVJESTI; DA SVETO PISMO TREBA RAZUMSKI PROUČAVATI JER ONI KOJI GA NE RAZUMIJI NALIK SU NA SLIJEPCA KOJI STOJI PRED OGLEDALOM;NJEGOVA KNJIGA O BOŽJEM TROJSTVU JE SPALJENA,JER JE IZNIO SVOJE MIŠLJENJE DA SU BOŽJE OSOBE SAMO MODUS JEDNOG BOŽANSTVA=.A ERJUGENA ,NAJZNAČAJNIJI SKOLASTIK ,VRLO RAZBORIT JER JE POKUŠAO ISTRAŽITI I TO DA LI BOG ZNAZA SEBE I ŠTO ON MOŽE O SEBI ZNATI??= A USKORO DOLAZI TOMA AQUINSCHI ,GEBELSOVSKA RANA POJVA.


    A ŠTO SE TIČE FINSKE I NJENOG POLOŽAJA ,I DA LI JE NJEN POLOŽAJ SIGURNIJI U PAKTU SVETE ALIJANSE ILI NE ,I DA LI JE RUSIJA U PRAVU KADA UPOZORAVA ,ZAHVALJUJEM ARAGONU ŠTO VAM JE TAKO ZANALAČKI ODGOVORIO,KAO DA JE MANE PITAO ZBOG ČEGA MU ZAHVALJUJEM!!!!!
    Prikaži cijeli komentar
  16. 0
    franchesko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:30 | 18.06.2012.
    @Aragorn
    en.wikipedia.org/wiki/Winter_War
    Prikaži cijeli komentar
  17. +3
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:13 | 18.06.2012.
    Ja mislim da je neutralnost i neizazivanje danas ključ uspjeha jedne zemlje. Mnogi si to ne mogu priuštiti zbog geostrateških planova belikih. Finska može, nitko je ne dira, spada u krug zemalja s najboljom kvalitetom života na planeti. Zbog čega tada ovakve riječi? Granica Finske i Rusije je otvorenog tipa, ljudi prelaze i miješaju se poslovno, biološki kroz brakove, pogranična područja puna su miješanih, s jedne i druge strane.... Zbog čega to treba riskirati?! Ovako, s ove udaljenosti, mogu smisliti jedini razlog za ovo glupo priklanjanje nekome čiji je život generalno dosta lošiji; Fincima je zbog gotovo savršenog života postalo dosadno pa bi malo uzbuđenja. Nisam siguran da je ovo vid uzbuđenja koji im treba.
    Prikaži cijeli komentar
  18. 0
    franchesko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:55 | 18.06.2012.
    @Aragorn
    To što ti govoriš sve je točno. Ali pitanje je da li Finskoj u kontekstu povijesnog iskustva veću sigurnost osigurava neutralnost ili NATO. Ja mislim da je odgovor jasan.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +3
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:40 | 18.06.2012.
    @franchesko, nikad nije prva napala, to je istina. Ali stvaranje napetosti s kojekakvim raketnim štitovima, stvaranje vojnih baza tamo gdje im uopće nije mjesto (da se mene pita, nikakva vojna baza nema što tražiti van granica zemlje odakle potječu materijalno - tehnički i ljudski resursi te baze), verbalno izazivanje godinama, kvazi akcije vježbi uz granicu, mogu stvoriti napetost koja se nožem može rezati u zraku. Nedavno smo vidjeli, i sad gledamo kako se ta napetost stvorila između NATO - a i Irana. Da je netko figurativno rečeno bacio šibicu, puklo bi u momentu stravičnim intenzitetom po cijelom Perzijskom zaljevu. Ovakve, za ljudski rod i uopće biološki život na Zemlji potencijalno terminirajuće "igrice" vode ljudi bez savjesti, časti i morala, obično stari između 55 i 80 godina, odrvenjeli na ikakvu empatiju prema drugima oko sebe, smatraju "žrtvovanje" svetim činom pri čemu ne žele sami sebe žrtvovati nego uvijek drugoga i još su nerijetko obojeni ksenofobijom, odn. u duši su rasisti. Iživljavanje te militantne gerontokracije traje predugo, a zemlje poput Rusije ili Kine nisu zemlje s kojima se na taj način može tjerati šega. 20 000 tenkova svih mogućih varijanti djelovanja, nekoliko tisuća vojnih zrakoplova, stotine tisuća komada artiljerije, 8000 balističkih projektila za sve namjene pa i one u svemiru, deseci vojnih satelita, mornarica, podmorničke jedinice u kojima je nekoliko plovila definitivno najveće na svijetu, pokrivenost cijelog svijeta radarima, sonarima, mikrovalno oružje, lasersko oružje - mislim da je sasvim dovoljno da odvrati misli od onoga što pokušava NATO. Ostarjeli djedovi u komandi imaju još malo života pa im nije važno toliko, ali nama ostalima je važno. Ova izjava o Finskoj koja se približava NATO - u je ciljano plasirana da se vidi kakva će reakcija stići s druge strane. I stiglaje, vrlo nedvosmislena i jasna.
    Prikaži cijeli komentar
  20. 0
    franchesko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:55 | 18.06.2012.
    @Aragorn
    Da li je Finsku spasila neutralnost prije WWII. Koliko moje skromno znanje meni govori Rusija nikad nije napala ni jednu zemlju u NATO-u. Niti bilo koja treća strana (ako zanemarimo Falklandski rat). Ergo NATO je garant sigurnosti svojih članica. Što te zemlje i sam savez rade u "slobodno vrijeme" to je druga tema.
    Prikaži cijeli komentar
  21. 0
    karantanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:41 | 18.06.2012.
    Neko postavi glupo pitanje:"Čemu bi služio NATO kada ne bi bilo Rusije?"
    NATO je oficijelno formiran kao vojna protivteža sovjetskoj Crvenoj Armiji i Varšavskom paktu, a defakto njegov prevashodni zadatak je borba protiv progresivnih pokreta u svetu u cilju očuvanja kapitalističko-fašističkog sistema.Da nije ove druge uloge koja je defakto prva, bilo bi normalno da kada je nestalo Varšavskog pakta i Crvene Armmije bude rasformiran i NATO-pakt.
    Naprotiv on je danas jači nego ikad i spreman je da vrši kontra-revolucionarne zadatke bilo gde na planeti.
    Osim toga mnogi komentatori ovde gube iz vida da je OGROMNA razlika između nekadašnjeg SSSR-a i današnje Rusije.
    Treba imati u vidu da kada bi se nekim slučajem desilo da u Rusiji na vlast dođu komunisti bilo revolucijom bilo demokratskim pute Putin i ruska elita se ne bi libili da u pomoć pozovu baš te NATO-snage, jer kako kaže narod "vrana vrani oči ne vadi".
    Nažalost,danas u svetu je desnica daleko jedinstvenija od levice. Uostalom to se videlo i na izborima u Grčkoj; da se levica u Grčkoj ujedinila desnica bi bila oduvana sa političke scene.Prema tome nadati se u Rusiju kao spasioca civilizacije je iluzorno jer i ona gleda samo svoje kapitalističke interese.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +2
    Aragorn
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:14 | 18.06.2012.
    Čuj, kažu živi u vremenu hladnog rata..... Pa cijeli NATO još živi u vremenu korejskog rata i kubanske krize.... Čovjek im samo dobro misli, jer ako se situacija pogorša, sve zemlje uz rusku granicu bit će na prve na udaru. Kako to izgleda tko nije na čistu s time, neka se vrati 40 - tak godina u prošlost pa neka si pogleda snimke i fotografije. Ruske invazije nitko u modernoj ili malo starijoj povijesti nije izdržao. Ove zemlje s obzirom na broj stanovnika i veliku površinu teritorija trebaju ostati neutralne kao i dosad. Nikakva moderna tehnika ne može ih zaštititi u slučaju gadnog pogoršanja odnosa NATO - a i Rusije. Mislim da je drug general samo to htio reći.
    Prikaži cijeli komentar
  23. 0
    slas
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:18 | 18.06.2012.
    Koliko licemera i lazi i dokle su spremni da idu sluge NATO i SAD . KAd bi se moglo objasniti Finskom i Svedskom narodu pozadinu svega ne verujem da bi taj narod ima razumevanja za NATO i SAD. Ko sto neko napisao ovde , valjda je najvaznije da sa svojim susedima imas dbre i korektne odnose a ne da svojim ponasanjem provociras te iste susede pa kad ti oni prigovore a ti se bunis zasto ta retorika.
    Prikaži cijeli komentar
  24. -1
    franchesko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:01 | 18.06.2012.
    @TOLIŠ
    Preporučio bi ti da malo pogledaš u rječniku što je kršćanstvo, što je katolicizam itd. Čini mi se da imaš tendenciju miješanja pojmova ili ne znaš o čemu pišeš.

    Što se tiče Finske i njezine obrambene politike mislim da su u prošlosti njima Rusi dali više argumenata za zabrinutost nego oni Rusima. SSSR je 1939. napao Finsku te pribaltičke zemlje i Poljsku. Kad već svi pričaju o imperijalizmu treba reći da je tim potezom Sovjetska država nastavila s imperijalističkom politikom Ruskog carstva. Istovremeno su pričali o permanentnoj revoluciji, ujedinjenju proletarijata, smrti imperijalizma i kapitalizma itd. Finska se uspjela donekle obraniti (uz teritorijalne gubite) i ostala je izvan Sovjetskog carstva. U suprotnom bi pola Finaca bilo deportirano u Sibirska zimovališta, a u Helsinkiju bi danas živjelo 40% lojalnih Rusa.
    Prikaži cijeli komentar
  25. +3
    Moj sije
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:30 | 18.06.2012.
    Finskoj i Svedskoj je najpametnije ostati neutralnima, čak i nije loše ovo što je ministrica rekla, a i razumljivo je, pogotovo zato što je Rusija u povijesti imala pretenzije na finski teritorij.Volim Ruse, ali to je istina, zato nemojte pisat gluposti, a ovo za žene ministre obrane ne želim ni komentirati.
    Prikaži cijeli komentar
  26. +1
    demokretenizacija
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    06:16 | 18.06.2012.
    @Veliki Mestre -

    Kako bi to Rusija mogla postati clan NATO-a? Cemu bi onda uopce sluzio NATO kad ne bi bilo Rusije?

    Osim toga, vrlo je naivno misliti kako Amerika ne upravlja NATO-m:

    atimes.com/atimes/Middle_East/NE22Ak02.html

    "The US pays for no less than 75% of NATO's bills - yet another graphic demonstration of NATO as the European arm of the Pentagon. Still, in 2011 European Union (EU) members spent no less that $180 billion on defense. Not anymore. There's no money. So it will be up to the Pentagon to keep it going."
    Prikaži cijeli komentar
  27. 0
    bTo.soldier
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:01 | 18.06.2012.
    tresla se brda.. zalosno.. sad ce tek uslijediti kaznjavanje grka od strane elite u obliku novih jos nepogodnijih paketa za 'spasavanje', i ko zna cega u sta jos.
    ...
    imali su priliku skinuti okove.. nadam se da cemo bar mi uciti iz njihovih gresaka.
    Prikaži cijeli komentar
  28. 0
    Veliki_Mestar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:40 | 18.06.2012.
    Bilo Rusiji pametnije da ude u NATO kako bi mogla utjecati na rad te organizacije,osim toga u NATO se sve odluke donose konsensusom sjetimo se Grckog veta na ulazak Makedonije u NATO 2008 godine ili kada je Bush zahtjevao primanje Gruzije pa su 22 europske zemlje stavile veto na tu odluku.Da ne pisem o protivljenju NATO za napad na Irak kada su Amerikanci i Britanci morali sami da idu u Irak itd Bez obzira na pozive Washingtona na vojnu intervenciju, NATO je sluzbeno protiv strane vojne intervencije u Siriji.NATO je sve vise alat u rukama EU i Brisela a sve manje SAD i Washingtona to je ono sto sada zabrinjava sluzbeni Washington.NATO defacto ima dva zapovjednistva Europsko u Briselu i Americko u Pentagonu podjela izmedu europskih i americkih stavova sve je izrazenija. nacional.hr/clanak/131389/rasmussen-strana-intervenci...
    Prikaži cijeli komentar
  29. +3
    bijeli ljiljan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:45 | 17.06.2012.
    Postoji jedno informatičko pravilo i to je stvar pristojnog ponašanja na netu a to je da se ne piše velikim slovima jer to znači deranje.Prema tome @cane68dob i @korisnik_postoji su apsoutno u pravu.
    Prikaži cijeli komentar
  30. +1
    cane68dob
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:45 | 17.06.2012.
    Poštovana "zlatna grano" nije stvar u miru ili ne miru, nego u poštovanju ostalih sudionika komentara.

    Velika slova - viče.

    Ugasite velika slova!

    Veoma jednostavno.

    pozz
    Prikaži cijeli komentar
  31. +4
    zlatna grana
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:45 | 17.06.2012.
    Hajde vec jednom da ostavimo Tolisa na miru, skoncentrirajmo se na sadrzaj, covek ima sta da kaze, ja uvek nesto novo naucim iz njegovih komentara i uopste ne primetim kakvim slovima pise. :-)
    Prikaži cijeli komentar
  32. 0
    dropkick101
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:16 | 17.06.2012.
    @egerke
    tvoja prva točka je točna, slažem se, nisam vidio da u rečenici piše "komentirao", već je trebalo pisati komentirala.
    2. kad je ovakva situacija općenito, onda se po pravopisom misli na Hrvatski jezik, znači na sve grane jezika; pravopis, gramatiku, leksikologiju... al ajd nisam rekao konkretno pa se izvlači iz konteksta.
    3. ministar je funkcija u pravnoj državi, ali i titula u svakodnevnom životu. isto kao što je nekada bio ban. dakle kada se spomentua gospođa potpisuje ili se spominje u nekom konetkstu, stavit će svoje ime, prezime i ako želi svoju titulu ili status. Po hrv standardnom jeziku to bi bilo npr. Ivana Horvat, ministar obrane, obrazovanja itd.

    oprostite na podužem obrazloženju :)
    Prikaži cijeli komentar
  33. +3
    korisnik_postoji
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:40 | 17.06.2012.
    @TOLIŠ

    Uvjeren sam da na tipkovnici imas tipku sa natpisom kao na slici:
    pclipart.com/computer/keyboard_keys/computer_key_Cap...
    Kad ju pritisnes lampica na tipkovnici sa istim natpisom ce se ugasiti.

    Tekst napisan iskljucivo velikim ili malim slovima je dosta naporno za citati i na taj nacin tvoje misli i ideje dolaze samo do najupornijih. Ja npr. preskacem svaki tvoj komentar samo zbog velikih slova.
    Molim te nemoj ovo shvatiti kao napad, vec dobronamjernu kritiku.
    Prikaži cijeli komentar
  34. +4
    zlatna grana
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:21 | 17.06.2012.
    Sve skandinavske zemlje tradicionalno postavljaju zene za ministre obrane kako bi pokazali svetu (naivnima) svoju miroljubivost. Naravno da te zene ne odlucuju ni o cemu, a u pravilu se radi tipu zena, kako bi smo ih mi na Blakanu krstili, muskaracama koje su propale na planu porodicnom, majcinskom i u opste na planu zenstvenosti i onda traze satisfakciju u politickim aktivnostima dokazujuci se na polju gde im nije mesto. Premijer Svedske je po profesiji neuspeni glumac, a vajni ministar vanjskih poslova - gimnazijalac Karl Bilt, inace vlasnik ruskih naftnih akcija.

    Jos od drugog svetskog rata skandinavske zemlje "tajno" sudeluju u najreakcionarnijim desavanjima, kukavicki cuvajuci oficijelnu neutralnost za Ne daj Boze, a kad se rat izgubi, onda se zrtvuje par pojedinaca i operu ruke. Svedska je isporucila sav svoj celik Krupovim fabrikama oruzja jos od ranih 30-ih pa do samog kraja drugog svetskog rata. Svedska i Norveska su dale nekoliko desetina hiljada SS-vojnika (to su elitne jedinice u koje su u to vreme primani samo zdravi mladici preko 180 cm visine.)
    U svim americkim ratovima poslednjih godina su davali maksimalnu javnu i tajnu podrsku, ali maske su pale i sa smrdljivih skandinavaca.
    Tolis, svaka cast, ne treba prema njima biti ni malo tolerantan.
    Prikaži cijeli komentar
  35. +2
    egérke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:14 | 17.06.2012.
    @ dropkick,

    prvo i prvo, oblik "rekao" nije titula.
    Drugo, odabir roda nije stvar pravopisa, nego gramatike.
    Treće, ministar nije titula, nego funkcija. Funkcija za koju postoji ženski rod.
    Prikaži cijeli komentar
  36. +1
    da,ali
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:43 | 17.06.2012.
    finci i nisu tako fini
    Sa koje im strane dolaze prijetnje za nacionalnu sigurnost
    Mozda od polarnih medvjeda koji imaju rusko drzavljanstvo
    Prikaži cijeli komentar
  37. +15
    TOLIŠ
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:27 | 17.06.2012.
    MORATE VI ,POŠTOVANA KRŠČAĆANSKA ,AGRESIVNA I PROVOKATIVNA GOSPODO, ODGOVORITI S KAKVIM TO RAZLOGOM IDETE U VOJNI PAKT SA AMERIKOM ,A NE SA SUSJEDOM KOJI GRANIČI SA VAMA.PA AKO JE IZBOR SLOBODAN, KAKO TO TUMAČE ŠVEDSKA I FINSKA ,PA STE OTIŠLE U SAVEZ SA AMERIKOM,MANEVRIRATE UZ SUSJEDOVU GRANICU, ONDA SE IMA PRAVO PRVI SUSJED PITATI ZBOG ČEGA STE DOVELI TAJ VOJNI I K TOME AGRESIVNI, OSVAJAČKI PAKT UZ GRANICE MIRNOG SUSJEDA KOJI NIČIM ,TIČUĆISE VOJNIH AKTIVNOSTI, NE MANEVRIRA UZ VAŠE GRANICE,A VI TO STALNIO I PROVOKATIVNO ČINITE I JOŠ TRAŽITE DA SUSJED NE POSTAVLJA TAKVA UVREDLJIVA PITANJA.
    MORA SE ZA ČAS SKOČITI U NEDAVNU PROŠLOS,U DOBA HLADNOGA RATA,KADA JE FINSKA BILA NEUTRALNA I TAJ SVOJ POLOŽAJ, KAO GRANIČNE ZEMLJE IZMEĐU DVA BLOIKA ,ISKORISTILA U EKONOMSKE SVRHE KOJE SU JE IZDIGLE IZ NERAZVIJENIH ZEMALJA EVROPSKE PROVENIJENCIJE NA ZAVIDAN STUPANJ RAZVOJA , JER JE KORISTILA POSEBNE PRIVILEGIJE ,CARINSKIH OLAKŠICA I UOPĆE PROMETA ROBA I KAPITALA .BILA TRANZITNA ZEMLJA ROBA I TEHNOLOGIJE IZMEĐU DVA BLOKA I TIM SVOJIM POLOŽAJEM UZDIGLA SE NA PRILIČNO VISOKI STUPANJ RAZVOJA.
    A ŠTO SE TIČE ŠVEDSKE TO JE POSEBNA ZEMLJA KOJA SE IZDAJE ZA JEDNO A ŠPEKULATIVNIM ,TAJNIM ODNOSIMA SE KORISTI U MAFIJAŠKE SVRHE .EVO DVA PRIMJERA: KAD SU UJEDINJENE NACIJE ,NEGDJE SEDAMDESETIH GODINA ,NA PERMANENTNO INZISTIRANJE VELIKE I JAKE GRUPE NESVRTSTANIH DONIJELE REZOLUCIJU O KAŽNJAVANJU JUŽNOAFRIČKE UNIJE ,STROGIM EMBARGOM NA SVE VRSTE ROBA OSIM LIJEKOVA I NEKIH DUGIH POTREPŠTINA KOJI SE NE MOGU UPOTRIJEBITI ZA JAČANJE VALADAJUĆE KASTE ,ENGLESKIH RASISTIČKIH KOLONIJALISTA I NJIHOVOG OTVORENOG APARTHEJDA PREMA VEĆINSKOM AFRIČKOM NARODU .
    NEGDJE OSAMDESETIH GODINA ,DAKLE ,VELIKI PERIOD PROTOKA VREMENA ,SE UTVRĐUJE DA JE ŠVEDSKA SVE TE GODINE ZABRANE TRGOVALA RIJETKIM RUDAMA I METALIMA ,ZARADILA OGROMNO BOGATSTVO JER JE JEDINA TO ČINILA BEZ KONKURENCIJE. RASPRAVA SE VODILA NA SKUPŠTINI UJEDINJENIH NACIJA I DONEŠENA ODLUKA O OSUDI ,ALI SE NE SJEĆAM O KAKVOJ SE KAZNI RADILO. TO ZA OVAJ SLUČAJ NIJE NI VAŽNO.
    DRUGI SLUČAJ SE DESIO U DOBA KONGOANSKE KRIZE KADA SU TI POHLEPNI ZAPADNI RELIGIOZNI KATOLICI ,NARAVNO VELIKE NJIHOVE KOMPANIJE BILE UMJEŠANE U OBARANJE REŽIMA ,SU UČESTVOVALI U POKOLJIMA U CIJEPANJU KONGA NA NEKOLIKO DRŽAVICA ,A SVAKA DRŽAVICA JE BILA VLASNIŠTVO NEKE EVROPSKE ILI AMERIČKE KOMPANIJE .U RAZRAČUNAVANJU TKO ĆE VIŠE UGRABITI DOK SE NE UMJEŠAJU IJEDINJENE NACIJE ,ŠVEDSKA SE UKOPALA U NAJBOGATIJU PROVINCIJU,U PODRUČJE VAŽNIH RUDNIH BOGATSTAVA. TO SE NAKON NEKOLIKO GODINA KASNIJE SAZNALO ,OPET NA ISTI NAČIN PUTEM UJEDINJENIH NACIJA.
    RADI SMIRIVANJA SITUACIJE U TOM PODRUČJU ,OPET SU INZISTIRALE NESVRSTANE ,JER SU ONE BILE ZAISTA NESVRSTANE,SKUPŠTINA UJEDINJENIH NACIJA JE DONIJELA ODLUKU POSLATI SVOJE TRUPE.
    TAMO SU STIGLE PRVE TRUPE I POČELE USPOSTAVU MIRA.DOŠAO GENERALNI TAJNIK ,ŠVĐANIN,DAG HAMARŠELD, DA IZVIDI SITUACIJU I PRILIKOM SPUŠTANJA AVIONA DESIO SE KVAR U KOJEM JE UBIJEN DAG HAMARŠELD. SVIJETSKA LIJEVA I NESVRSTANA ŠTAMPA JE OBJAVLJIVALA VRLO UVJERLJIVE PODTAKE DA SU TOJ NESREĆI KUMOVALE ZEMLJE ČIJE SU KOMPANIJE TAMO INSTALIRANE.
    NAKNADNO ,KAKO SAM NAVEO ,ŠVEDSKA JE BILA UMJEŠANA U UBIJANJE SVOGA GRAĐANINA, U ILEGALNU TRGOVINU,ALI UVJEK POD FIRMOM ,ŠVEDSKE NEUTRALNOSTI I TOBOŽ NJENE STOLJTNE DEMOKRACIJE.
    I DANAS, KADA SE KOČOPERE ,PROVOKATIVNO, OKO GRANICE SVOGA SUSJEDA RUSIJE,KOJA S PRAVOM TRAŽI ODMAK OD SVOJIH GRANICA SVAKE VOJNE AKTIVNOSTI ,ONDA SE KATOLIČKOKRŠĆANSKI ČISTUNCI BRANE NEKOM SVOJOM DEMOKRACIJOM I PRAVOM NA ODLUČIVANJE KAO DA SAMO ONI IMAJU SVOJU I MEĐUNARODNO PRIZNATU DEMOKRACIJU A SVI OSTALI SU ČANDALE.
    SAMO ONI IMAJU PRAVO PRDNUTI U CRKVI A SVI OPSTALI,KADA BI TO UČINILI ZANČILO BI SKRNAVLJENJE SVETOSTI DOGME O CRKVI .
    Prikaži cijeli komentar
  38. +7
    dropkick101
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:16 | 17.06.2012.
    Je, žena je, ali po pravopisu titule se pišu u muškom rodu, znači u tekstu je pravilno napisano. :)
    Prikaži cijeli komentar
  39. +1
    egérke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:07 | 17.06.2012.
    "Izjave je komentirao i švedski ministar obrane, Karin Enström"

    Karin Enström (kao što se može već i iz imena zaključiti) je ŽENA.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.