Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Prošao je referendum u Republici Srpskoj, izašlo je više od 50% birača - Hoće li ovaj potez dovesti do znatne eskalacije tenzija u regiji?

23:00
Prema zadnjim informacijama 99,8% birača podržalo je proglašenje 9. siječnja za dan Republike Srpske.

Predsjednik Republike Srpske, Milorad Dodik, na skupu stranke SNSD poručio je: "Sama sloboda je Srbima bila garantirana onda kad su imali državu. Zato je Republika Srpska kao država važna. Republika Srpska je država. Republika Srpska je u Daytonski mirovni sporazum i BiH unijela svoju teritoriju, efektivnu vlast i narod koji je htio Republiku. To su kriteriji za državu".

VIDEO: Dodikov govor nakon referenduma

20:49
Tijekom današnjeg dana na prostoru Republike Srpske, jednog od entiteta susjedne BiH, održan je referendum na kojem se glasače pitalo žele li da se 9. siječnja i dalje obilježava kao dan Republike Srpske. Naime, Ustavni sud BiH donio je zaključak kako je ovdje riječ o neustavnom prazniku te kako isti time diskriminira Hrvate i Bošnjake u BiH.

S druge strane zakon o referendumu je važeći ukoliko se na njega odazove više od 50% upisanih birača, a prema posljednjim informacijama - nakon što su večeras u 19 sati biračka mjesta zatvorena - referendum je prošao i to s 51,7% odaziva.

Prvi rezultati referenduma očekuju se uskoro, no, mnogi se slažu kako sami rezultati u ovom slučaju nisu toliko bitni koliko izlaznost (jer će referendum vjerojatno proći s velikim postotkom), a izlaznost je bila veća od potrebnih 50%.

O samom referendumu se intenzivno govori zadnjih dana, a neki ga čak smatraju uvertirom u neke nove sukobe. No, ovdje je također riječ i o situaciji koja prelazi granice cijele ove regije - naime, Zapadni diplomati pozvali su entitetske vlasti u Banja Luci da otkažu referendum ističući kako je isti protivan mirovnom sporazumu iz Daytona. S druge strane Rusija - koja je poprilično investirala na prostoru Republike Srpske zadnjih godina - je izrazila potporu za referendum.

Zašto je referendum o prazniku toliko bitan? Zbog toga što mnogi smatraju kako je to zapravo prvi korak prema odcjepljenju Republike Srpske od BiH, odnosno kako će se referendum s takvim pitanjem desiti uskoro ukoliko ovaj prođe.

Hoće li tako biti, vidjeti ćemo, ali tenzije će se svakako podići te se može očekivati zaoštravanje retorike iz Zagreba, Beograda i svih centara u BiH, ali aktualna situacija također, još jednom, stavlja SAD i Rusiju na suprotne strane, usred regije koja se još oporavlja od krvavog rata koji je završio prije 20-ak godina.

Vezano uz temu:
Sada je zadnji trenutak da se zaustavi novi rat na Balkanu

Izvori:

AP | Reuters | BBC | Euronews

Komentari

(126):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +4
    mladenf
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:45 | 29.09.2016.
    Nije namjera dodavati ulje na vatru oko datuma i proslave ali pala mi je dobra analogija na pamet.
    Recimo npr. kako bi se pripadnici srpske nacionalnosti u Hrvatskoj osjećali da se uvede 10. travnja (osnivanje NDH) kao nacionalni praznik. Da li bi ih to vrijeđalo mada ih nitko ne bi prisiljavao da slave praznik.

    Dakle, nije riječ o prazniku ili nekom datumu. Riječ je o obilježavanju neprimjerenih ideja koje su time obilježene na ovom prostoru i za odnose dva naroda koja žive na istom prostoru.

    Nije teško pročitati kakve ideje obilježavaju ti datumi i što kojem narodu to znači.



    Prikaži cijeli komentar
  2. +3
    Bendit
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:59 | 28.09.2016.
    Iskreno mi je drago da se je na advanceu pocelo pisati i o regionalnim temama, mislim da je to za nas sve bitnije cak i od velikih globalnih tema, a ako mi na ovom portalu nemozemo pricati i razgovarati o tome, ko moze? Ovde ima svejedno dosta pametnih i skolovanih ljudi, zamislite kako takav razgovor izgleda na nekoj pijaci u BIH, samo jos nozevi fale. Ali razgovarat moramo, moramo naucit, jer u suprotnom nas ceka repriza vec videne reprize, a ja to barem zbog svog deteta ne bi zeleo, da ne spominjem milion drugih manje bitnih al itekako vaznih stvari. Bolje da se rastanemo kao ljudi pa mozemo ponekad i pivo zajedno popit, a ne da nas i nase kosti jednog dana unuci traze po nekim jamama. Peace, bok, ljubav....i ne ponovilo se.
    Prikaži cijeli komentar
  3. 0
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:18 | 27.09.2016.
    djosip, nasa misljenja se ne nece poklopiti. Prema tome ovo nema smisla. Za mene zavrseno.
    Prikaži cijeli komentar
  4. +5
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:22 | 27.09.2016.
    @korisnik1
    Ustav RH je ako se ne varam neizmjenjen po pitanju prava razlicitih naroda od 90-tih do danas.
    Po cemu nalazis da su prava Srba u Hrvatskoj (ili bilo kojeg naroda) u Hrvatskoj smanjena tim ustavom?
    Koje su to Srbi u Hrvatskoj imali pravo u SRH, a sada u RH nemaju? Ovo nije retoricko pitanje.
    Hvalis neku drugu zemlju, a ista prava su ti Ustavom RH garantirana i ovdje. Na primjer osim kod otvaranja sluzbenih dokumenata poput putovnice ili osobne nitko me nikad nije pitao za narodnost niti za vjeroispovjest.
    Pobunjeni Srbi u Krajini nisu se zalili na novi ustav koji nije bio niti napisan u doba kad su se oni poceli buniti i izlaziti na famozne mitinge na koje su ultranacionalisti nosili zasiljene drvene kolce i cetnicke oznake. Njima je od nekih interesnih skupina narinut i potenciran strah od toga sto ce biti sutra ako se eventualna nova drzava izdvoji iz sastava SFR Jugoslavije u kojoj je bila i SR Srbija. Pozivali su se na (u to doba) neosnovanu "ugrozenost Srba u Hrvatskoj" i time je stvoren preduvjet za konflikt (preduvjet je uspjesno stvaranje dvije skupine s nepomirljivim stajalistima).
    Dakle uzevsi ovo sto sam napisao u obzir moj je zakljucak da se u Ustav RH nije moglo staviti nista sto bi sprijecilo izbijanje rata u Hrvatskoj (Sloveniju da i ne spominjem) jer taj ustav nije bio direktan povod za nemire. Mogli bismo reci da je put prema odcjepljenju Slovenije i Hrvatske od Jugoslavije dijelom bio povod za rat ali ne i sam Ustav RH.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +5
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:10 | 27.09.2016.
    djosip, kada sam odlucio da odem osjecao sam pritisak. Samo nekoliko mjesci kasnije poceo je cirkus. Da sam ostao neznam sto bi bilo. Ne zelim spekulirati.Drzava u kojoj sam sad nema ni manjine ni vecine ima samo gradjanin. Grad u kom zivim ima 72 nacije. I nikom ne pada na pamet da se proglasava za vecinu ili bilo sto. To je bar za sada tako. Iskreno se nadam da ce tako i ostati. Ako si ostvari pravo na drzavljanstvo onda su prava jednak onom ko je tu 5 godina i onom ko je tu 500 godina. Prava za sve su jednaka ali isto tako i obaveze, nema izuzetaka. Promjenom ustava Hrvatske 90-tih prava Srba su smanjena, po meni. Tu se ne slazm s tobom. I da se to nije desilo mislim, to je moje misljene ponovo, da se rat ne bi desio. Nacionalisti koji su se vec tad pojavili ne bi dobili masovnu podrsku stanovnistva. Ostali bi u manjim grupama, bilo bi incidenata na vise mijesta ali rata ne bi bilo. Ja sam odlucio da odem a neki da ratuju. Ljudi koji su tad pisali ustav da su imali malo vise intelgencij, Hrvatska bi bila nezavisna, Srbi bi se nasli u cijeloj toj prici i ne bi bilo rata. Moje misljene sa ove distance. Ne mogu tvrditi da sam u pravu, i sto bi bilo kad bi bilo. Znamo kako je islo.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +1
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:41 | 27.09.2016.
    @korisnik1
    To je sve ok i osim ako nisi silom otjeran uslijed turbulentnih ratnih zbivanja to je tvoja odluka.
    Moje je misljenje da Srbima u Hrvatskoj nisu uskracena bilo kakva prava Ustavom RH. Ustav RH je dostupan na internetu i svatko ga moze procitati. Dapace radi se o pozitivnoj diskriminaciji kad su manjine u pitanju.
    A onda opet uzmimo zemlju u kojoj sada zivis, spominju li se u njezinom ustavu Srbi kao manjina ili na bilo koji drugi nacin?
    Prikaži cijeli komentar
  7. +5
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:51 | 27.09.2016.
    djosip, vidi, sad cu ti reci. Nisam bas mlad. Kad je sve to pocelo bio sam student u Rijeci. Upravo sam trebao diplomirati i u zadnji cas sam dipolmirao. Nakon toga sam otisao vani i sad zivim vani. Promatrao sam sve sa ove distance. Ta "sitnica" o kojoj ti pricas za mene je bila smanjivanje prava i zbog toga sam napusti citvi balkan. Drzava u kojoj sam se rodio ja i moja porodica (po dokumentima koje imamo 370 godina )me je proglasila za manjinu. Ja ne pripadam nekom drugom mjestu na balkanu pa nisam ni razmisljao da se tamo i naselim. Odlucio sam se za ici sto dalje od balkana. Bio sam prilicno mlad i nije mi bilo tesko, a i obrazovanje mi je to omogucilo. Sitnica o kojoj eto pricamo odlucila je da je Hrvatska manje moja zemlja nego ova o kojoj dans zivim. Razlika je u tome sto me ova drzava vise postuje i imam vise prava, i razlika je u tome sto ovdje zivim 30 godina a tamo smo 370. Ovdje ne pripadam ni jezicki ni kulturno ni povjesno ni nikako a tamo smo ustvari isto. Apsurd. Ponekad uhvatim sebe kako razmisljam i vidim da sam sebican kad razmisljam o svemu tome. Molim se bogu sto je odredio da bude sve tako i da ja zavrsim na ovom mjestu na svijetu i zivim ovako kako sad zivim. I u istoj sekundi skuzim da na tisuce drugi nisu imali tu srecu a i tisce ponovo drugih nisu ni prezivjeli. Naravno ti imas svoje misljenje o svemu tome a ja svoje. To ce tako i ostati. Danas se ne bih mijenjao sa gradjanima Hrvatske bilo koji da su.
    Prikaži cijeli komentar
  8. 0
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:14 | 27.09.2016.
    @korisnik1
    Da ali nemoj izvlaciti iz konteksta i interpretirati dijelove recenica kako ti pase (koji god motiv imao).
    Pisalo je da je SR Hrvatska drzava hrvatskog naroda, srpskog naroda u Hrvatskoj i drzava drugih naroda i narodnosti koje u njoj zive.
    Sadasnji Ustav RH govori istu stvar na malo izmjenjen nacin gdje se ne govori o narodima koji u Hrvatskoj zive nego se govori o pripadnicima naroda koji imaju hrvatsko drzavljanstvo i to je jedina bitna promjena ali za osobu koja zivi u RH i ima njezino drzavljanstvo sve je ostalo isto ako izuzmemo da manjine imaju neke dodatne pogodnosti kao sto je zajamcen broj mandata u Saboru za ciju listu se prilikom glasanja posebno glasa.
    Recenica iz Ustava SRH ne kaze da je Hrvatska drzava Hrvata i Srba i nikoga drugoga nego Hrvata i Srba koji u njoj zive i Slovenaca koji u njoj zive i Ceha koji u njoj zive i drugih naroda i narodnosti koji u njoj zive da ne nabrajam sve postojece narode na svijetu ciji je pripadnik mogao zivjeti u SRH.
    Ne zelim prognozirati sto ce biti u BiH sutra niti za 10 godina. BiH nije usporediva sa SRH ali vjerojatno je donekle usporediva sa SFRJ.
    Prikaži cijeli komentar
  9. +3
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:44 | 27.09.2016.
    djosip, Ovo si ti napisao. "Takder je pisalo i da je SRH nacionalna drzava hrvatskog naroda, drzava srpskog naroda "
    Dakle put od naroda do nacionalne manjine traje 5 minuta glasanja.
    Dakle tu smo se slozili.
    Ovo bi se moglo i Hrvatima i Srbima u BIH dogoditi, u nekoj buducnosti.

    A to je po mom misljenju i glavni razlog za rat bio.

    Ja dalje nebi kometarisao.
    Prikaži cijeli komentar
  10. +1
    ndost
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:32 | 27.09.2016.
    i ko je počeo rat?
    Prikaži cijeli komentar
  11. +1
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:54 | 27.09.2016.
    @korisnik1
    Sve sto sam napisao argumentirano pobija ono sto si ti naveo u prethodnom postu. Ako se sad slazemo onda nisam pisao bezveze. :-)
    Prikaži cijeli komentar
  12. 0
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:26 | 27.09.2016.
    djosip, dakle slazemo se. Tolioko o ustavima. Glasanje traje manje od 5 minuta i star se bitno mijenja.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +1
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:00 | 26.09.2016.
    @korisnik1
    1. Hrvatska je u okviru SFRJ prije razdruzivanja od SFRJ nosila ime SRH, a ne SFRH. Prethodno tome nosila je naziv Narodna Republika Hrvatska.
    2. Uvod i osnovna nacela zadnjeg Ustava SRH su vrlo slicni onome sto pise u zadnjem Ustavu SFRJ. U vezi Srba u Ustavu je pisalo: Svojom borbom u narodnooslobodilackom ratu i socijalistickoj revoluciji, hrvatski narod, u bratskom jedinstvu sa Srbima u Hrvatskoj i svim narodima Jugoslavije, pod vodstvom radnicke klase i Komunisticke partije, srusio stari klasni poredak, itd...
    Takder je pisalo i da je SRH nacionalna drzava hrvatskog naroda, drzava srpskog naroda u Hrvatskoj i drzava drugih naroda i narodnosti koje u njoj zive.
    Ovo ce za tebe sada biti iznenadenje ali i u Ustavu RH (dakle sadasnjem) pise da se Republika Hrvatska ustanovljuje kao nacionalna drzava hrvatskog naroda i drzava pripadnika inih naroda i manjina, koji su njezini drzavljani: Srba, Muslimana, Slovenaca, Ceha, Slovaka, Talijana, Madara, Zidova i drugih, kojima se jamci ravnopravnost s gradanima hrvatske narodnosti i ostvarivanje nacionalnih prava.
    Sve ovo svatko moze sam pronaci na internetu pa tako i ti, a bilo bi pohvalno neke dokumente prouciti prije nego sto se o njima pocne iznositi svoje misljenje temeljeno na rekla-kazala ili na clancima iz zutog tiska.
    3. Spominjes "jedno glasanje u Saboru i gotovo". To pokazuje da si vjerojatno premlad da bi se sijecao kako su stvari tekle, a zanemarujes i cinjenicu da Ustav SFRJ i SRH vidi narod kao jedinog nositelja vlasti u drzavi pri cemu se eksplicitno navodi referendum kao jedan od nacina iskaza narodne volje, a isti se spominje i u Ustavu SFRJ. Drugim rijecima bio je nuzan referendum (neposredno biranje) da bi bilo koja savezna republika izasla iz sastava Jugoslavije i taj referendum je u Hrvatskoj i odrzan. To ti se ne mora svidati ali taj dio povijesti ne mozes negirati jer ima previse zivih svjedoka. :-)
    Sad vise nema SFRJ, rat je odavno zavrsio, mrtvi su se raspali, a bunkeri urusili i ostalo nam je samo da gledamo u rezultate nase borbe i da se divimo cudu.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +7
    korisnik14871
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:10 | 26.09.2016.
    Svi narodi u BiH su u pravu pa samim tim i u krivu jer su rezultati loši kako odnosi između naroda, tako i ekonomski. Bošnjaci su sa pravom uplašeni kad su okruženi namrštenim hrišćanima koji bi najradije da ih nema, Srbi sa pravom su uplašeni kad slušaju da su genocidan narod koji će kad tad nestati. Hrvati su u pravu da će nestati pre Srba i to je skoro pa realna opasnost jer najlakše mogu da odu iz BiH.

    Rešenje je izvući se iz geopolitike. Mi smo retko mesto koje niti ima baš veliki strateški značaj , niti ima bilo koja bogatstva a non stop smo u centru zbivanja jer smo podložni podeli i manipulaciji i vreme je za početak da svi prestanemo da provociramo jedni druge, to će biti dovoljno da se sa nečim krene.

    Druga faza će biti uspostavljanje poverenja. Cilj je da se napravi dogovor religija oko podrške saradnje uz pomoć Turske, Rusije i Vatikana na primer. Političari će tako dobiti i vertikalnu podršku i moći će da se prepuste ekonomiji i geopolitici. Narod veruje crkvi a crkva je kolektivno pamćenje gde se ne zaboravljaju zločini koje smo jedni drugima činili. Ako nam oni ukažu da je vreme da se oproste grehovi narodima, ne i pojedincima koji su ih činili, možda ćemo moći svi da pogledamo u oči i svojim grehovima sa manje osećaja nametnute lične krivice, pa samim tim ih manje i ignorisati. Ne pričam o retoričkoj podršci. Okrenuti se ka napred ali i oslobađati se tabu tema iz prošlosti.
    Ovo neće biti pro EU, proruski ili proturski savez, nego antiglobalistički, multipolaran. Bez Jugoslavije i ostalih ekperimenata, najobičnija logika programiranja u interesu ostvarenja ciljeva, a to je Bolji Život. Rešenja koja imaju u sebi programski kod iskrenog poštovanja jedni drugih, tj. stpljivo i bez prisile.
    Hrvati neka vode EU poslove, Srbi Ruske i EAU, Bošnjaci muslimanski svet, Svi Kinu i imamo tržište da se usereš. Samo bez Nato, on će sve da usere. :)
    E, onda su tek I Ameri dobrodošli kao dragi gosti u političkoj areni. Tamo gde im je i mesto, jer su najudaljeniji od Balkana a i investicije su im najmanje.
    Lep pozdrav Svima, koliko nas raznih ima, kontam da niko ovde nije za rat. :)
    Prikaži cijeli komentar
  15. +36
    pitiah
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:57 | 26.09.2016.
    vi ste Bosanci, bar većina vas sa ostrašćenim komentarima, u prvom redu zaboravili biti ljudi.
    Od Srpstva, Hrvatstva i Bošnjaštva krmeljive su vam oči, začepljene uši, prljava, zabalavljena usta.
    Budite normalna ljudska bića, za promjenu.

    Ijan,
    što bi ono prije Srba i Hrvata? Dinosauri ili amebe?
    Da li si siguran da si čisti Srbin? I kad su tvoji preci počeli da se nazivaju Srbima?
    Ironija bi bila da imaš turske krvi...a nije isključeno :-)

    korisnik15098
    Bošnjak je poturčeni potomak naroda srednjovjekovne bosanske kraljevine. I tada se sigurno nije zvao tako. Možda imaš nešto turske krvi, ali možda i ne.
    Poštujem tvoje vjersko opredjeljenje, kao i Ijanovo, ali ono vas ne čini ni većim ni manjim čovjekom u odnosu na onog drugoga.
    Opet, govorite istim jezikom, potičete od istih predaka, možda ste i u dalekom srodstvu, ne možda, nego sigurno.

    Što to nije u redu s vama? Naravno, i s ostalima koji se jednako pale na ove politikantske niske podvale.
    Da niste malo ograničenih intelektualnih osobina?

    Edikator,
    moje poštovanje. Nemoj vaditi ciganku, pokušaj urazumiti svoju sredinu koliko možeš. Pokušajte svi koji ste ipak, i unatoč svemu, ostali normalni.
    Lako je potpasti pod histeriju, teško je ostati čovjek.

    Pozdrav Čardaku, Hintu, Miloški, svim normalnim ljudima ovdje...a vi koji ste se odnekud nakotili i zagađujete ovo mjesto, koji bi ratovali, koji onako podmuklo prijetite (a prikrivate to pozdravima dobronamjernima - Nera, ne mislim na tebe, iako su te isprovocirali dovoljno da te izbace iz ravnoteže), želim vam ono što želite onima s kojima se ne slažete.
    Vi ste zlo na ovim prostorima, vi ste oruđe velikih sila, vi ste svojom glupošću uništili budućnost i ovoj i tko zna kolikim generacijama u budućnosti i u Hrvatskoj i u BiH, i u Srbiji. A i u ostatku taloga nastalog raspadom jedne lijepe i plemenite ideje, uništene obiješću njene razmažene djece.

    Dabogda vam djeca ovisila o tome koliko će im Dodik i Bakir kruha udijeliti.
    To vam je dovoljno, vjerujte



    Prikaži cijeli komentar
  16. +3
    Safir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:48 | 26.09.2016.
    Leon, ironija je što su pripadnici najbrojnijeg naroda u BiH na čelu sa onim Tokićem pred popis stanovništva forsirali kampanju "Bitno je biti Bošnjak", upravo kako bi spriječili dobar dio ljudi da se izjasni kao Bosanci i Hercegovci.
    Prikaži cijeli komentar
  17. +4
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:29 | 26.09.2016.
    djosip, ajde kad vec pricas o ustavu reci sto je pisalo u tadsnjem ustavu RH. Da te podjetim. SFRH je drzava Hrvatsko i Srbskog naroda. I sto se onda desilo. Jedno glasanje u sabru i gotovo. Toliko o ustavima. Ajde molim vas recite da nisam u pravu i demantujte sami sebe. Pokazite koliko ste objektivni. Da vidim sto ce sad biti izmisljeno kao "argument".
    Prikaži cijeli komentar
  18. -1
    leon
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    20:06 | 26.09.2016.
    Bosna i Hercegovina pripada bosancima i hercegovcima. Nebitno koje vjeroispovjesti bili, jer BiH i pripada ljudima razlicitih vjeroispovjesti. BiH nikada nije bila, ni srpska, ni hrvatska, a ni muslimanska. Dejtonska BiH i jeste problem kreiran iz vana, sa ciljem da u njoj nikada nebude mira. Jos jednom, BiH pripada bosancima i hercegovcima, a vi ostali koji to niste, mozete boraviti u BiH, ali necete krojiti granice Bosne i Hercegovine. Ako mislite da mozete.....probajte. Lijep pozdrav svim dobronamjernim ljudima.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +1
    Ijan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:23 | 26.09.2016.
    @djospi, ko je pitao srbe u BIH da li zele otcepljenje? Zasto bi sad srbi pitali bilo koga u BIH...a i ustavno je sigurno bilo uvoziti oruzje iz Madjarske i naourzavati paravojsku u Hrvatskoj i Sloveniji da bi se pokrenuo raspad. Ili OVK i NATO "intervencija", ma svak tambura svoju pricu...
    Prikaži cijeli komentar
  20. -3
    korisnik5071
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:19 | 26.09.2016.
    Potez bi mogao dovesti do hapsenja nekih lidera RS.
    Prikaži cijeli komentar
  21. -1
    djosip
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:57 | 26.09.2016.
    @Ijan
    SFRJ se nije raspala mimo Ustava SFRJ.
    Klica nerazumijevanja i netrpeljivosti proizlazi i iz nepoznavanja materije i ponavljanja informacije koju smo od nekoga culi, a nismo provjerili i u danom trenutku nam odgovara kao argument koji ponekad i nesvjesno prikazujemo kao cinjenicu.
    Preporucujem da pogledas prvu recenicu osnovnih nacela (uvodni dio) Ustava SFRJ.
    Prikaži cijeli komentar
  22. +6
    Ijan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    18:10 | 26.09.2016.
    @korisnik15098, prijatelju, KIM je bilo u ustavu Srbije, kakvi mirovni sporazumi u BIH. Ti uporno neces da razumes da ne mozes krojiti kapu drugom narodu i da nemas ni istrojisko pravo na tako nesto. Ali da mi ne trvimo vise, bice sta bude. Mene je zivot naucio tome da nije kako zelis nego kako jeste. Ovaj put jeste je na strani srpskog naroda, zato me ne brine sto u Federaciji misle drugcije, ishod je izvestan, sad ili za 10 godina, nebitno je. RS nije BIH, tako gradjani u RS kazu. SFRJ je pocepana mimo ustava, zeljom drugih naroda, zato ce ako gradjani RS tako odluce biti pocepana i BIH. Meni su zaista nejasni tvoji argumenti, ne drze se na svojim nogama a ti uporno insistiras po svome. Nemoj poput noja glavu u pjesak. Ne ide to...
    Prikaži cijeli komentar
  23. -3
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:54 | 26.09.2016.
    Ja sam se umorio od rasprave s korisnikom1. Nista konkretno da ponudi, jos me baca u neko pleme, i na kraju samo kaze, da sve sto neko ima za reci, da to, potvrdjuje njegov stav. Ijan isto, pusti ba Kosovo, RS nema pravo zato sto sto se obavezala mirovnim ugovorom, i to sve jos potpisali Srbija, Hrvatska, USA, Rusija, Britanija, Francuska, i jos neke zemlje, ne znam tacno koje. Ja ne mogu da shvatim da ti to ne mozes da shvatis. Dakako da joj Srebrenica i broj iskopanih masovnih grobnica uzduz i poprijeko takodje ne pomazu.
    Prikaži cijeli komentar
  24. +5
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:48 | 26.09.2016.
    Po mom dubokom ubjedjenju Bosnjaci ne zele BIH prhvatljivu za sva tri naroda. Da oni takvu BIH zele to bi se vec desilo. Svi bi zivjeli u miru i razvoj i prosperitet bi bio moguc. Ovako samo patnja svih i bez ikakve perspektive za mlade na tom prostoru.

    Cilj Bosnjaka je da dominiraju nad ostala dva naroda. Cilj im je isto tako da identitet koji sada Hrvati i Srbi imaju nestane i da se oni identificiraju i izjasnjavaju isto kao i Bosnjaci. Drugi korak bi bio da nebudu vise kriscani nego muslimani. Ovo su nasljedili od Turaka,pa se cesto pozivaju na Tursku i gravitiraju Turskoj. BIH je samo Bosnjacka i nicija drugo.

    Na ovom portalu vrlo cesto vidim jako humane ljude koji pozivaju na razum, toleranciju itd. To je vrlo humano ali i jako naivno.

    Na Hrvatima i Srbima je dali ce prihvatiti ove ciljeve Bosnjaka.
    Spreman sam na opkladu da nece. I koje je onda rijesenje.
    Prikaži cijeli komentar
  25. +2
    Ijan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:32 | 26.09.2016.
    Makistar, slazemo se ali jedno je ocigledno a to je, ajmo da ne prekrajamo granice da ne bude vise belaja a opet na stetu Srba. Krivo mi je sto je i na advancu tako. Ako siptari imaju pravo na samoopredeljenje imamo i mi u RS. A evo vi pokazite da ste protiv nacionalozma i u federaciji napravite gradjansko drustbo i eknomoski prosperitet i birajte prave politicare. Medjutim ne. Ajde da idemo po starom. Pitam, zasto ste rusili SFRJ a sad vam smeta da srbi sruse BiH po istim principima ako se gradjani tako izjasne? Stvarno nije u redu. Iako znam da su maltene svi na advancu dobronamerni i pametni ljudi. Ali dvostruki standardi su naprosto losi, ja ih ne mogu prihvatiti. To nije put u buducnost. Nazalost, tako je.
    Prikaži cijeli komentar
  26. +5
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    17:06 | 26.09.2016.
    Poznati stand-up komičar George Carlin govori u vezi ove teme: "Sada radi balansa želim govoriti o stvarima koje nas ujedinjuju, koje ukazuju na naše sličnosti umjesto razlike. Jer to je sve o čemu čujete u ovoj zemlji - naše razlike. Mediji i političari uvijek govore o stvarima koje nas razlikuju. Tako vladajuća klasa operira u svakom društvu: pokušavaju podijeliti ostatak ljudi. Oni drže klase u sukobu, tako da bogati mogu pobjeći sa svim novcem. Prilično prosta stvar, ali funkcionira. Bilo kakva razlika - to je o čemu će govoriti. Rasa, religija, etničko ili nacionalno porijeklo, posao, prihodi, stepen obrazovanja, socijalni status, seksualnost... sve što mogu da nas drže u sukobu, tako da oni mogu nastaviti ići u banku po novac."
    youtube.com/watch?v=N5Up-k4Lho8
    Prikaži cijeli komentar
  27. -1
    edukator
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:44 | 26.09.2016.
    @radnik
    Ne znam koji je procenat, matematika i procenti su ono sto nam ocito ne ide dobro. Godinama ja pratim izbore(posmatrac, brojac, komisije) , sto opste , sto lokalne i nesto kao biva racunam , kalkulisem ... carsija raspline svoje glasove na nekih 5-10 lokalnih kabadahija, a seljaci svi ko jedan glasaju za tri budalasa i njihove mafiozne klanove...
    Ali nisu oni budalasi, zasto bi i bili, ovaj referendum odgovara svima osim budalasima, a politicari nisu budalasi i to je 100% tako. Znaci budalasi smo mi koji u svojoj vlastitoj bijedi i muci na djelu sprovodimo saljivu scenu iz Tanovicevog filma "nicija zemlja" u sceni " Sranje u Ruandi". Mi se prepucavamo ko je stariji,, kokos ili jaje, a Bakir bosanski monarh danas sa Dodikom ode kod jarana Covica na njegov ranc u Hercegovini i uz jaretinu i skoljke lupaju po guzama striptizete iz Ukrajne.
    Na Advance i slicnim portalima vise od pola napusene djecurlije priziva ratove i ko biva oni ce srediti ovog ili onog i oni ce se latiti puske...
    pihhhhhh ,. ja svoju ciganku cuvam namascenu i zamotanu u vreci za smece, molim se Bogu-Allahu da je nikad ne izvadim iz steka, ali ako dodje da je ponovo ocistim i napunim .................
    Prikaži cijeli komentar
  28. +5
    korisnik13434
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:35 | 26.09.2016.
    Živio edukator!
    Prikaži cijeli komentar
  29. +4
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:26 | 26.09.2016.
    @Ijan To kako si zamislio je kao neka utopija: izvršiti podjele po nacionalnoj osnovi i onda se posvetiti ekonomiji. Jer bi to značilo da bi nacionalistički političari prestali biti popularni - da bi se doveli u situaciju da više ne budu popularni, dakle da izvrše političko samoubojstvo, i da svoje mjesto ustupe nekom ko će fokus staviti na ekonomiju. Drugi problem je što je narod još početkom 90-tih zaražen nacionalizmom i još uvijek ta bolest ne prestaje, uprkos cijepanju Jugoslavije. Kao jedan uzrok vidim u tome što iste stranke i ideje vladaju koje su izazvale rat i oni šire zarazu među narodom.
    Dakle, ono šta bi se zapravo moglo desiti je neprekidna prekrajanja granica i nastavak skretanja fokusa na ta pitanja, i sukobi i nestabilnosti i nezadovoljstva, raspad raspadnutih država dok svaka država ne bude veličine sela, i to bi sve mogao biti rezultat, fizička manifestacija duševnih problema naših naroda, a da to niko ne vidi jer svi traže problem negdje vani, nikad problem nije ni unutra niti smo mi problem i naša plemenska zajednica, uvijek se upire prstom na nekog drugog, dok se duševna degradacija tako neopaženo nastavlja. Ako neko ima problem sam sa sobom naravno da će imati problem sa svima. Kad ne može sa sobom da se pomiri, kako će sa susjedom.
    Prikaži cijeli komentar
  30. +3
    R.Luxemburg
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:21 | 26.09.2016.
    Na žalost ovi komentari pokazuju da se i struktura čitatelja na advancu značajno promijenila, kao i situacija na ovim područjima.
    Većina kvalitetnih komentatora je napustila ovaj medij.
    Komentari postaju sve više isključivi, vratite nam Advance!
    Prikaži cijeli komentar
  31. +5
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:13 | 26.09.2016.
    ...možda ti izgleda po nacionalističkim komentarima da je mnogo velikosrba, velikohrvata i velikobošnjaka... ali ja bi mogao da se okladim da ih nije ni jedan posto
    Prikaži cijeli komentar
  32. +1
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:12 | 26.09.2016.
    korisnik15098, neponavljam ja to zato da bi ovdje nekog iritirao ili ubjedjivao. To je moje misljenje. A dokaze ti necu davati, oni tebi nist ne vrijede. Dokazi su smo ono sto ti mislis da su dokazi i sto je u interesu tvog plemena. Ti ih ne prihvatas i relatiziras. Stime ti upravo potvrdjujes moj stav.
    Prikaži cijeli komentar
  33. +2
    Ijan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:10 | 26.09.2016.
    @korisnik15098, naravno da su bili pod represijom ako ti i US tako kazete. Svuda US laze i svuda NATO unistava zemlje i to je na advance-u jasno kao dan ali kad je kod Srbije onda je ok, srbi su krivi. Zbog ovoga jos vise zelim da svak ide svome jatu. Vidi Prijatelju i HR se prekida kod Nauma, i to se bas prekida BIH, ne znam sta je problem? I Srbi u RS ako zele da odu iz BIH imaju pravo na samoopredeljenje, iskreno nas BIH ne interesuje. Sandzak isto, ako hoce nek udje u federaciju i da zavrsimo sa raspadom SFRJ mirnim putem pa da se posvetimo ekonomiji i jacanju svojih naroda. Ovo je samo iscrpljivanje do besvesti.
    Prikaži cijeli komentar
  34. +9
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:10 | 26.09.2016.
    edukator, kapa dole drugar...ima mnogo nas koji isto razmišljamo ali ne želimo da se kačimo na ovakve teme
    Prikaži cijeli komentar
  35. +11
    t0mekk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:02 | 26.09.2016.
    Sami pre i post ratni eksperti, a u stvari se vidi , da amerika netreba napraviti nista vise, da se i 'umereni' mobiliziraju bez ikakvog problema.
    Koliko-
    od Vas vas je bilo u ratu?
    Su bili ili jesu medju izbeglicama?
    Je izgubilo bliznjeg?
    Ima napravljen faks zgodovine?
    Su napunili 21 godina recimo od 1991 napred?
    Su imali ikada u zivotu pusku,pistolj,mitraljez,granatu,..a ne plasticku.
    Su vidjeli mrtvog coveka
    Prikaži cijeli komentar
  36. 0
    Ijan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:59 | 26.09.2016.
    @Hes, e pa nije bas konstanta. U tu BIH danas ulazi i Zahumlje recimo koje nije bila BIH ni u srednjem veku, a ulaze i Bosnjaci koji do pocetka 16 veka nisu ni postojali. Konstanta je.kad tebi odgovara? RS je RS i naravno da vecina ne zeli da zivi sa Bosnjacima koji su preuzevsi islam presli na stranu okupatora. Dakle, RS je srpska zemlja bila i pre Bosnjaka. Zovi ti ovo velikosrpski nacionalizam ili kako god hoces prijatelju. Narod ima pravo na samoopredeljenje kao i na KiM. A ti sa Turskom i Arapima pravi sta hoces od Federacije...
    Prikaži cijeli komentar
  37. +11
    edukator
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:59 | 26.09.2016.
    Hvala Advance na ovoj temi ,otvorila je sanjive oci mnogima na portalu.
    Referendum??? Rat, biti ili ne biti ??? Ko je ko u svoj ovoj prici???
    Volio bih da mi pametniji i svi koji se ne smatraju nacionalno osvjescenim dodaju pridjev ili me etiketiraju kao nekog nacionalistu.
    Ako nije moguce da me usvoje u svoju etnicku zajednicu , ono barem da mi dodaju neki cetvrti naziv pa ma kakav on uvredljiv bio.
    Iskreno veoma sam radostan i neizrecivo zahvalan svim Bogovima kojima se molite iskreno ili neiskreno sto nisam ni :Srbin, niti Hrvat, a bogami ni Bosnjak...
    Majka mi je Srpkinja, rodjena u Srbiji i zivjela u Srbiji koju je ekonomski zamah u BiH dovukao u samo srce Bosne. Citav zivot se izjasnjavala kao Srpkinja po porijeklu, a po vjeri kao Pravoslavka, za razliku od "Srba" koji nikad u zivotu nisu presli granicu Srbije a nazivaju se velikim srbima...
    Otac je Hrvat , rodjen i odrastao u Hrvatskoj , dalmatinac , veliki Hrvat koji raspelo, slike bogorodice i Isusa nije skinuo sa zida ni kada je u kuci sjedilo po nekoliko
    okorjelih komunista koji su mezili i uz rakijcu raspredali politiku sa mojim roditeljima koji su oboje bili clanovi KPJ. Uostalom kao i velika vecina obicnog naroda koji je 5 dana bio komunista, a preko vikenda se posvecivao vjeri.
    Znaci otac nije Hrvat od 1991 kada je svaki bjelocarapan sa zlatnim prstenom mercedesovog znaka iz kamenjara po Hrvatskim gradovima tvrdio da je veliki Hrvat i da je Hrvatstvo poteklo iz Bjelocarapanskog krsa.
    Samo sa razlikom sto sam ja imao dvije vjere, dva Bozica, Dvije nove godine i dvije rezervne domovine.
    Moje ime nije me stavljalo ni u jedan od ta dva "aktuelna" naroda posto je neko ko je bio kum dao mojoj malenkosti Bosnjacko ili ti Muslimansko ime , koje tada nije smetalo nikom, a komunistima ga je bilo drago cuti posebice kada bi procitali porodicno stablo.
    Uglavnom to je sve dovelo do toga da je supruga Bosnjakinja, tada kad smo se vjencali nije bila, ali u medjuvremenu rekose joj da je ona ta . Ajde nije problem neka je , zovi je kako hoces, ali ne diraj prstima...
    Sad dolazi ono najbolje , djeca... Sta su moja djeca u svoj ovoj gornjoj prici: Poturice, posrbice, eskimi, kurdi, palestinci ???
    Nije ni bitno , djecu sam odgajao i odgojio da je domovina tamo gdje je dobro i gdje nece biti gladni, a da budala zivi gdje je rodjen i ne treba mu bolje nego da crkne tu gdje se rodio , cisto da ne bi svojom politikom i bolesnim idejama zarazio ostatak svijeta...
    Sukoba se ne bojim, rata pogotovo,bio sam u proslom necu bjezati ni od buduceg a i zasto bi se imao cega bojati. Sta ja to imam izgubiti kada nista i nemam, nemam ni domovinu ni narod kojeg bih zelio za etiketu pripadnosti, a ni bogastvo kojeg mogu izgubiti.
    Advance sam pratio, citao komentare i veselio se cinjenicom da na ovim prostorima ima jos ljudi koji razmisljaju u mom pravcu , koji ne gledaju nacionalnu-etnicku pripadnost i koji nemaju svoju stranu osim istine.
    Veoma sam se prevario, i iskreno razocarao cinjenicom da u nekom buducem ratu nema ideje koja bi me privukla da nosim neciju uniformu i da bi se moj rat svodio na Ja i Ostali...
    Hajde sad opletite po crvenim minusima i nemoj da bi neko ostavio kakav plus jer svi ste ovdje prozvani, svi vi veliki:Srbi, Hrvati, Bosnjaci , a i ostala kopilad poput mene,jer ja sam kopile posto sam (nigdje prispio) sa razlikom da su se integrisali u neki od ovih torova sa ovcama.

    Prikaži cijeli komentar
  38. -5
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:42 | 26.09.2016.
    Werewolf, nemoj biti smijesan s onim linkom. Imas li ti nekih nezavisnih izvora koji bi potvrdili bilo sta od onoga. Alija alkaidin terorist, dok se u isto vrijeme o Karadzicu i Mladicu govori kao o najvecim zagovornicima zenevske konvencije. Jesil ti dobro, znas li ti gdje su njih dvojica i za sta im se sudi. Sudi im se za genocid. Presaberi se malo.
    Prikaži cijeli komentar
  39. -6
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:34 | 26.09.2016.
    Ijan, ti ne mozes znati jesam li ja podrzo odvajanje Kosova od Srbije ili nisam, ali reci cu to svoje misljenje o tome. Mislim da su se odvojili zbog dugogodisnje reperesije koja se nad njima odvijala. Svi ovdje iznose svoja misljenja, pa tako i ti i ja, ali RS nema pravo na otcjepljenje , jer bi tom logikom i mjesta naseljena vecinski bosnjacima imala pravo na razlas od RS-a, Sandzak od Srbije, i dokle bi to islo. Pa ka ne pozivam na rat, samo kazem kako bi to izgledalo i zato bolje odustati od toga. Ako srbi u BiH nemaju slobodu, ne znam imal slobode igdje na svijetu. Vladaju skoro na polovici teritorije. Ne moze odvajanje ako nista onda zbog Brckog, to je teritorija BiH, ne pripada nijednom entitetu, nije bilo moguce odrzati ni ovaj kvazi referendum tu. Ja sad ne znam, al pretpostavljam da bi RS pri pokusaju odvajanja probala i da okupira Brcko, a srbi tu nisu vecina. I sad ti meni reci, koji je to nacin da se odvoji a da ne dodje do rata?
    Prikaži cijeli komentar
  40. +3
    Hes
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:17 | 26.09.2016.
    @egérke - svaka cast na komentaru!

    Bosna postoji 1000 godina, kroz vrijeme su se granice mijenjale od toga da je bila mnogo manja nego danas do toga kad je bila kraljevina i imala mnogo vecu povrsinu nego danas - a danas imamo granice kakve imamo, utvrdjene poodavno. Prica da RS nije genocidna tvorevina je za zamucene umove jer ko to ne vidi ocigledno je slijep. Daytonom je zlocin nagradjen a Bosni i Hercegovini navucena ludjacka kosulja.

    Ja sam Bosnjak i ne treba meni drzava bez Srba i Hrvata, ali treba drzava gdje ce svi nebitno koje etnicke pripadnosti kazati kako je njihova domovina Bosna i Hercegovina. Ovakvo ustavno uredjenje, gdje imate tri predsjednika.. pa to je paradoks nevidjeni. Fazon je sto Srbi i Hrvati (uglavnom) koji zive u BiH ne smatraju je svojom drzavom, svojom domovinom i onda se redovno nacionalizam provlaci kroz sve pore drustva.

    Takodjer debilna tvrdnja kako Bosnjaci tjeraju nacionalizam - samo malo realno pogledajte: Srbi se busaju da je Banja Luka vijekovna srpska tvorevina dok ce Hrvati kazati kako je Mostar tisucljetna hrvatska zemlja, a onda trebaju Bihac, Tuzla, Sarajevo biti multietnicki gradovi bez nacionalizma - e pa ku*ac cemo tako!

    Dok Srbi budu gledali u Srbiju i tjerali politiku kakvu tjeraju, dok Hrvati budu ganjali svoj san o svom entitetu (btw. nema ih ni za konstitutivnog naroda) gledati ce i Bosnjaci u Tursku i Arape i tjerati kako se tjera.

    Kad se pogled preko granice usmjeri u svoje dvoriste i nesto pokusa uciniti da bude bolje u drzavi i gradu u kojem zivite a ne gledati kako napakostiti "ovima drugima" mozemo krenuti dalje. Do tad mozemo se svadjati, prepirati ali Bosna i Hercegovina je konstanta koja je bila prije nas i koja ce biti i poslije nas ako Bog da!
    Prikaži cijeli komentar
  41. -5
    korisnik13434
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:12 | 26.09.2016.
    Je li ti znaš šta je genocid, idiote?
    Prikaži cijeli komentar
  42. +5
    werewolf
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:52 | 26.09.2016.
    @korisnik13434
    a mozda Srbi nece da im se ponovi ovo zlj13051967.wordpress.com/2014/12/25/genocid-nad-srbima-u...
    Zalosno je da se jedni zlocini presucuju a drugi preuvelicavaju i onda se govori o jednakosti i slozi. Moze bicemo slozni ali ja udaram a ti trpi ? Neide jelde smeta ti, a zasto ??
    Prikaži cijeli komentar
  43. 0
    korisnik13434
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:25 | 26.09.2016.
    Svi zajedno smo rušili i srušili Jugoslaviju. Hoćeš reći da su je Srbi branili? hehehehe
    Prikaži cijeli komentar
  44. +9
    Ijan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:11 | 26.09.2016.
    @korisnik15098, komsija, nema razloga za uvrede i etiketiranja, ja smatram sto smatram i nisam nigde pozvao na destrukciju i rat. A ti bogme pretis potpuno nesvestan da u goroj poziciji ukoliko ne daj Boze dodje do sukoba tesko da mozes biti. Ja kao sto rekoh smatram da interesi Srba u BIH nikako nisu i ne mogu biti manji od Bosnjackih i samim tim da li ce BiH moci bez RS mene ne interesuje, o tome ste trebali da razmisljate pre nego ste rusili SFRJ, ja nisam nekakav samaricanin pa da brinem vasu brigu ili hrvatsku u BIH. Ja znam da RS moze bez muslimana kao i verovatno Hrvati. Vrlo jednostavno, zivece sa svojim maticama. Zasto bi sad ja razmisljao o pozicijama Bosnjaka? Dakle, jesam patriota, gledam svoj interes, ali nisam fasista. Kao sto rekoh, narod ima pravo na samoopredeljenje kao Albanci na KIM. Zasto onda Srbi u RS to ne bi imali kad su autohton narod stariji od Bosnjaka, na sospstvenoj zemlji vekovima pre vas? Dakle ti branis interese Bosnjaka, neinteresuje te pravo i sloboda Srpskog naroda, ni nase starije istorijsko pravo u BIH, neinteresuje te sto ste i sami nastali delom od srpskog naroda, neinsteresuje te sto si podrzao Albance u istom tome...i onda mene nazivas fasistom? Ti stvarno imas problem sa zaslepljenoscu i dvostrukim arsinima. RS je RS i nije nas briga za BIH. Nazalost, tako je. Da niste rusili SFRJ nikada tako ne bi bilo. Ali jeste i sta sad hocete?
    Prikaži cijeli komentar
  45. -4
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:43 | 26.09.2016.
    Korisnik1, ti si bas ono pravo uporan. I nije to neka losa osibana moram priznati, samo sto ovdje nisi u pravu. Koje covjece dokaze nudis za to sto tvrdis? To s Komsicem, ok, ni meni se to nije svidjalo, ali ako na to gledas iz ugla prethodnog komentatora, onda ima itekako smisla. Ustavni sud broji 9 clanova, 7 clanova glasalo za zabranu regerenduma. O kakvom vise nametanju pricas od strane bosnjaka hrvatima i srbima? Taj datum i nacin proslave ke neustavan i diskriminirajuci za dva od tri konstitutivna naroda, to je nametanje u suprotnom smjeru od onoga sto ti tvrdis. Ti kao da ides logikom da ako dovoljno puta ponovis da bosnjaci nastoje dominirati nad srbima i hrvatima, da ce sve vise ljudi povjerovati. Daj dokaze. Ko kome zabranjuje da zove svoj jezik imenom koji hoce? Odgovori, ne ponavljaj jedno te isto.
    Prikaži cijeli komentar
  46. 0
    korisnik13434
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:35 | 26.09.2016.
    Nevjerovatno koliko vas bi vrlo jednostavno marginalizovali jedan narod. I ustvari meni iz ove priče izgleda da vama fale ispusni ventili za sranja u vašim zemljama i životima, pa hajmo se malo na onim muslimanima komšijama istresati. Kompleks manje vrijednosti, pa hajmo udarati najslabijeg. Nikog ovdje, od vas prosvjetljenih, nisam čuo ni u najmanjoj mjeri da su to ljudi koji samo hoće normalno da žive u miru i prosperitetu. Da je to u suštini narod koji nije htio rat, a dobio ga je zbog hrvatsko-srpskog sukoba. Jebote ispade Bošnjaci svakom krivi, i sami sebe lupali.
    Marchelo, Edo Maajka, Elemental i dr. su odradili ili odrađuju emisiju zove se PERSPEKTIVA. Pogledajte malo kakvu smo to djecu napravili i odgojili. Tek tad da se prepadneš kad Mostarac sa hr strane kaže da nikad nije bio na starom mostu, a Bošnjake doživljava kao neki tamnoputi narod. Haos.
    Prikaži cijeli komentar
  47. +2
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:24 | 26.09.2016.
    korisnik13434, samo si potvrdio ono sto sam ispod napisao za mladenf.
    Prikaži cijeli komentar
  48. +2
    korisnik13434
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:16 | 26.09.2016.
    A joj što ste naporni sa Komšićem i biranjem Hrvatima njihovog člana. Kao otimanje neko. Pa zar nije gore to što Hrvat ili Srbin iz BiH ne može da zamisli da da glas nekom, evo recimo, Bošnjaku. Dok su Bošnjaci davali glasove ŽELJKU ne zato što je Hrvat, već zato što je Bosanac i boli čovjek od Izetbegovića, Silajdžića i drugih muslimana/Bošnjaka. Dakle, Bošnjaci su kozmopolite jarane moj. I to ti kažem ja koji nisam ni Bošnjak, a ni musliman.
    Ali vidi ovo, u zadnje vrijeme se Bošnjaci dosta radikaliziraju, jer nemaju gdje, i evo od rata na ovamo jedni vuku lijevo, drugi desno. Jedni se iseljavaju, drugi što ostaju u ovom smeću od društva i zemlhje se dalje radikaliziraju. Ali to "vama" odgovara, jer onda možete reći, vidi ih kakvi su, s njima se ne može. A kao jebiga, vi se trudili.... hahaha pa gleda li iko u zadnje vrijeme propagandne spotove iz RS? kako djeca pjevaju da nedaju nikome rs i to... tužno, kakva je to odvratna propaganda. Isto tako neka emisija veliki događaj neki bio prije nekih pola godine, nemam pojma. Ono gledaš i ne vjeruješ u šta ljudi mogu vjerovati...
    Prikaži cijeli komentar
  49. +5
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:58 | 26.09.2016.
    mladenf, da, dva entiteta se naslanjaju na svoje matice i njihov opstank i funkcioniranje jos donekle i zamisliv, iako su to mali prostori i narodi. Problem je treci entitet ili konkretno Bosnjacki koji se ne naslanja na nista a i nije kompaktan. Samim tim perspektiva Bosnajka u tom entitetu je tesko zamisliva. Za ocekivati bi bilo da Bosnjaci ovo vide i da se zalazu za BIH koja bi bila prihvatljiva za sve. Naprotiv, oni namecu svoju volju i Hrvatima i Srbima. A svi oni koji ce sad reci da to nije tako, neka se sjete izbora Hrvatskog clana predsjednistva ili figure Komsic, i neka se sjete dana RS i jucerasnjeg referenduma. Ova dva naroda uporno ponavljaju mi smo ugrozeni u BIH od strane Bosnjaka, a Bosnajci kazu, ma ne, niste, to je sala. Ili mozda zele da Hrvati i Srbi u BIH nestanu i postanu Bosnjaci i muslimani. Ovo ponavljanje i pokusaji stvaranja prihvatljive BIH za sve nece dugo trajati. Medjunarodne okolnosti su vec sad povoljne za Hrvate i za Srbe a narocito zan Hrvate. Bosnjaci su svoijm odlukam o danu RS konkretno jucer Srbe pogurali u tom pravcu, i ne shvataju to. Bilo ko da im pokusa objasniti da upravo rade nesto sto ce oslabiti i razmontirati BIH, ne prihvataju. Slijepo vjeruju i ubjedjeni su da su u pravu. Uopce ne uvazavju osjecaje ugrozenosti drugih. A upravo Bosnjaci kao najveci narod niposto nebi smio dati osjecaj manjim narodima da su ugrozeni.
    Prikaži cijeli komentar
  50. +4
    mladenf
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:10 | 26.09.2016.
    Raspad znači nova stradanja.
    Niti jedan od entiteta ne može funkcionirati samostalno. Dva entiteta imaju nacionalne države u susjedstvu i zapravo gledaju na njih kada govore o otcjepljenju(Te države imaju veliku odgovornost za sve što se dešava). Što je ostavljeno trećem entitetu da propadne jer se nema na koga osloniti? (da zaziva Tursku i ujedinjenje s njom?)
    Nacionalne države su povijesno na zalasku i bila bi zaista katastrofa izazivati oko toga daljnja stradanja.

    Država je servis građana koji žive u njoj, nacionalne grupe su bile dovoljno homogene da se okupe u zajedničku državu ali danas se ista okupljanja dešavaju oko ekonomije (EU) i nenacionalnih interesa jer su nacionalne grupe premale u svjetskim razmjerima(Rusija, Amerika, i Kina su multinacionalne federacije) a EU da bi konkurirala ide k tome.
    Prikaži cijeli komentar
  51. -5
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:05 | 26.09.2016.
    Ustvari su srbi, ne narod, nego politicko vodstvo srba i BiH nastavili svoju staru politiku iz Jugoslavije, nista nisu naucili iz 90ih, sanjajui dalje o ujedinjenju svih prostora na kojima zive srbi u jednu drzavu. Navedi korisnice primjere gdje se bosnjaci ponasaju prema srbima kao sto kazes. Takvo ponasanje je vodilo iz poraza u poraz...
    Prikaži cijeli komentar
  52. -4
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:58 | 26.09.2016.
    Ko kome u BiH namece ime jezika kojim govore?
    Prikaži cijeli komentar
  53. +4
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:46 | 26.09.2016.
    mladenf, potpuno se slazem s tobom. Vecinski narod mora stititi interese manjinskog naroda, i nikad im nesmije dati osjecaj da su ugrozeni od vecinskog naroda. Tu gresku su napravili Srbi u YU a sada je rade Bosnjaci u BIH. Kao da gledas u ogledalo. Bojim se da Bosnjaci tu lekciju nisu naucili i da je raspad BIH kao i Yu neminovan. Ono sto je ubilo Yu ubija i BIH, proslo je 25 godina a nista se nije naucilo.
    Prikaži cijeli komentar
  54. +7
    miloska
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:44 | 26.09.2016.
    Napisao sam prije neki dan na istu temu, slazem se sa komentatorima koji ukazuju na ostrascene komentare, ali ipak ne vidim tu neku veliku mrznju. Vecina posmatra nekako iz svog ugla, mnogi i nerealno, ali neku veliku mrznju ne vidim. Berem mi se tako cini, sto je i dobro. Nadam se da nisam pogrijesio. Moje licno uvjerenje je da se nece nista bitno deseti poslije ovog referenduma, a ne vidim stvarno ni u cemu je los ovaj referendum, niti cijepa Bosnu niti je rusi, i licno nikad ne bih bio za to. Ne zivim u Bosni, ljudi koji tamo zive najbolje znaju probleme sa kojima se suocavaju, a najveci nam je svima na ovom trusnom balkanu egzistencijalne prirode. Treba spustiti tenzije, a malo vise medjusobnog uvazavanja ne bi skodilo. Tri naroda zive u Bosni i svih njih podjednako je ta drzava (ako se ijedna od ovih nasih republika moze nazvati drzavom)
    Prikaži cijeli komentar
  55. +5
    mladenf
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:40 | 26.09.2016.
    Suština nije u boljem životu i kvaliteti života koji će ti ljudi ostvariti već u pripadnosti etničkoj grupi.
    Vjerojatno bi i u bivšoj SFRj Bosna i Hercegovina bila podjeljena da je to bilo samo tako jednostavno po nacionalnoj pripadnosti.
    Kao i u cijeloj Europi stav o pripadnosti pojedinoj naciji je izazivao stalne sukobe. Uvijek bi se nešto našlo ili izmislilo, zato je usvojeno načelo ne mijenja granica da bi se spriječili stalni sukobi. Ustraje se na zaštiti manjina. Uvijek većinski narod mora štiti interese manjinskog naroda.
    U Bosni i Hercegovini to nije slučaj, svi žele očistiti prostor od drugih naroda i time zadobiti jedinstvo na teritoriju. Nikoga nije briga za dobrobit svih naroda kao ljudi, već samo dobrobit svog plemena(ups. naroda).
    Prikaži cijeli komentar
  56. +12
    ndost
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:36 | 26.09.2016.
    Veliko je razočarenje čitati ovakve komentare na ovom portalu, sreća je naša što nema puno tema iz regiona. Mislio sam da većina pretplatnika korsiti razum te da nisu poput obične svjetine da nasijedaju na fašističke mitove Srba, Hrvata i Bošnjaka.

    @ Aljoša ako nekada budeš u Tuzli imaš od mene ručak a ako nađeš traga mržnji o kojoj pišeš onda ti plaćaš.
    Prikaži cijeli komentar
  57. +5
    kdk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:27 | 26.09.2016.
    "Sam da narod svoju sudbu kroji i da ne bude ničiji rob,to je htio Zrinski.Dinastije i kraljevi nestaju zemlje i narodi ostaju.Ona zemlja dolje nikad dosad ropstvom okaljana nije htjela biti ničije vlasništvo koje će se preko glava naroda dijeliti i ostavljati.Ona mora ostati svoja i slobodna." - Grof Petar Šubić Zrinski 30.travnja 1671...
    Prikaži cijeli komentar
  58. +5
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:13 | 26.09.2016.
    korisnik15098, Ako mislis da svi imaju jednaka prava na RS i BIH onda gresis, nista nisi naucio iz povjesti. Ti tvrdis vjerovatno zbog toga sto to soji u ustavu RS i BIH. Pa sjeti se u ustavu SFRH je stajalo da je Hrvatska drzava Hrvata i Srba pa sto se je desilo. Jedno glasanje u saboru i stvar je zavrsena. Isto tako jedno gasanje u parlamentu RS i stvar moze biti zavrsena. RS su stvorili Srbi a ne Bosnjaci. To sto su Bosnjaci ravnopravi, zahvalite srbima a ne ova nezahvalnost. Ovo ce vas dovesti do tog glasanja u Parlamentu, vi stvarno nista iz proslost niste naucili.
    Prikaži cijeli komentar
  59. +10
    davor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:06 | 26.09.2016.
    Dragi ljudi, kada sam naveo popis stanovništva iz SFRJ i još stavio linkove na wikipediju koju sam napavio grešku?

    Gledao sam unatrag što je bilo prije 25 godina, a to ni mene ni nikog drugog neće odvesti unaprijed.

    Što bi bilo kada bi se sada u cijeloj Europi počeli baviti naveliko sa prošlošću, što bi se time postiglo? Ništa.

    Tamo gdje ekonomija dobro funkcionira teško da će ljudi "detaljno" znati šta je bilo tamo negdje 1555. godine.

    Ako od nas političari (a nad njima vladaju drugi političari itd.) prave ovce, ne moramo mi da tu ulogu bespogovorno da prihvatimo.

    Mi smo svi ponajprije krvavi ispod kože, a zvali se mi srbi, hrvati ili muslimani, ako nam se daju pregledati krvna zrnca - nema razlike - ljudi smo od glave do pete.

    Zato živimo za budućnost i nebojmo se peći za kremiranje ili nema koristi od neke armije koja je nekada služila jednoj ponosnoj zemlji, što je prošlo nema više, ni dobro ni zlo.

    No mi možemo zajedno da napravimo jednu sjajnu budućnost, skoncentrirajmo se na ono što može uraditi da nam bude bolje.

    A Advance-u hvala što si istrpio naše vrlo različite komentare - znajući unaprijed da će otprilike takvi biti.
    Prikaži cijeli komentar
  60. -2
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:59 | 26.09.2016.
    Ti si Ijan teski nacionalista, skoro fasista. Niko nema iskljucivo pravo ni na RS ni na cijelu BiH, a svi imaju ista prava. Kad niste mogli 90ih jos teze mozete sad, a to sto bi Rusija svakako takvim ishodom dosla ovdje, to je jos jedan argument zasto se nece desiti, ti skontaj zasto nece. Ja sam rodjen u tom entitetu, zivio do rata tamo, i sad imam svoju imovinu i zemlju, mnogo vremena tamo provodim, dobro znam sta se desilo, ako dodje do rata pocetne pozicije su mnogo drugacije, za srbe losije nego 90ih, nisam za rat ali pokusaj otcjepljenja vodi samo tome i nicemu drugom.
    Prikaži cijeli komentar
  61. +6
    Ijan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:48 | 26.09.2016.
    @mladenf, ako u Vojvodini postoji volja vecine ili u Istri, Zagorju, Sandzaki gde god, to pitanje ce se postaviti hteli.mi to ili ne. Ali molim vas, nemojmo biti licemjerni pa da jednima bude moguce sto drugima nije. Ja sam odmah i milioni drugih mojih sunarodnika kod priznanja KIM od strane US pitao a sta je sa nama u RS? Sto se mene tice Herceg Bosna i treba da postoji. Neka ide Hrvatskoj. RS Srbiji, Sandzak Bosnjacima i da zavrsimo sa ovim. Rusenje SFRJ je neminovno i dovrlo do ovoga. Pa pobgu Srbi su maltene isti po broju u BIH sa muslimanima. Kako su zamislili da to funkcionise? Nema potrebe za ratom, dovrsimo dezintegraciju YU pa svak svojim putem.
    Prikaži cijeli komentar
  62. +5
    Ijan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:40 | 26.09.2016.
    @korisnik15098, naravno da je bila srpska zemlja, sve do pocetka 16 veka kad su vas turci preveli u Islam. Ne mozes druze da stavis crtu gde ti odgovara, ne ide to tako. Drugo. Ne treba tebi srpski narod u RS, ti zelis teritoriju, nista vise. Sanjas Banja Luku, Bijeljinu, Trebinje... bez Srba. Zato si mozda i u pravu, sa takvim razmisljanjem i dvostrukim arsinima rata ce opet biti. Ja samo kazem, bice ga jer pravda nije ispostovana i konstantno se krse interesi jedne strane, srpske. Srpski narod ima vise prava na BIH od Bosnjackog, mi smo tu starosedeoci. Ako narod hoce otcepljenje dobice ga, ti tu ne mozes nista, kao sto ni mi nismo mogli oko SFRJ ni KIM. Zato uci iz tudjih gresaka ne na svojima, bice svima bolje. Srbi imaju zemlju, narod, volju i istorisjko pravo da zive kako oni hoce, kraj.
    Prikaži cijeli komentar
  63. +12
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:39 | 26.09.2016.
    Ja bih sa ovim moji slijedecim kometarom ostao pri temi a to je referendum.

    Neprihvatljivo je da netko Srbima ili Hrvatima ili Bosnjacima zabranjuje referendum ili da zbog refernduma prijeti ratom. Po meni je to i crvena linija nakon koje je sve moguce. Izjasnjavanje naroda na izborima i mogucnost i pravo naroda na referendum je veliko dostignuce danasnjeg covjecanstva. To pravo je regulisano i poveljom UN. Moramo priznati da ovo dostignuce su prve implementirale zapadne drzave i zapadna civilizacija. Licemjerno je da to za njih vazi i njihove drzave a za neke druge npr. BIH, samo ako je to u njihovom interesu. Zbog ovakvog licemjerja nemozemo bas bit optimisticni za dogadjanja u svijetu a narocito na balkanu. Naravno ovo nije jedino licemjerje zapada ali da to ostavimo. Po meni, pritisak an RS i pokusaj zabrane referenduma nije nista drugo nego pokusaj stvaranja unitarne BIH. Ovo je Bosnjacki san a nocna mora za Srbe i Hrvate. Da se takva BIH i uspije oformiti ona nema dugorocnu perspektivu a o stailnosti da i ne pricam. Po mom misljenju takva BIH se nece nika oformiti, prije ce se raspasti. Ako Bosnjaci to ne vide onda prave istu gresku koju su Srbi napravili 90-tih.
    Ovaj referendum od juce je bio ptpuno nepotreban i benigan, isprovocirao ga je Izetbegovic. Ali kad Bosnjaci kazu da moze doci drugi referendum o otcjepljenu onda su u pravu. Osobno mislim da se nece tako brzo desiti ali ajde sacekajmo, isto tako mislim da zapad i nije toliko zabrinut i zaintersiran za sve to. Ovo mislim jer zapad u stvari i ne smije vrsiti veliki pritisak na RS jer bi to samo dovelo Rusiju u RS a to je za njih njkihove interese zadnja opcija. Zapad je vise zabrinut za referndum koji se moze odrzati a tice se NATO-a i referendum koji Hrvati mogu odrzati u vezi treceg entiteta i Herceg Bosne. Ovo bi potpuno ugrozilo zapadne interese na Balkanu a referendum od jucer je otvorio vrata za ovako nesto. I sad smo dobili odgovor zasto to licemjerje zapada.
    Prikaži cijeli komentar
  64. +8
    mladenf
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:38 | 26.09.2016.
    Lijepo se vidi kako funkcionira grupna pripadnost i kako se traže razlozi da se suprotnoj grupi nađu slabosti da bi branjena grupa ispala bolja.
    Za vježbu pokušajte zamijeniti teze među grupama i vidjeti koliko bi to uticalo na vaše stavove.
    Npr kako bi reagirali u Srbiji da se Vojvodina priključuje Hrvatskoj ili Mađarskoj. Kako bi u Hrvatskoj reagirali da se npr. Istra opredjeljuje za sjedinjenje s Italijom.
    Kakve bi to reakcije i emocije prizvalo u vama.
    Praznici i zabrana istih su naravno samo krinke za ispitivanje mijenja o otcjepljenju zato su i oštra suprotstavljanja stavova.
    Političari obožavaju ovakve prilike gdje homogeniziraju grupe i odmiču ih od suštine da bi lako manipulirali u svoju korist.

    Prikaži cijeli komentar
  65. +2
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:32 | 26.09.2016.
    Sorry, egerkea a ne grgesa
    Prikaži cijeli komentar
  66. -5
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:31 | 26.09.2016.
    Pazi njega, bosnjaci zive u velikim sredinama pa zato na malom teritoriju. Zivjeli su oni na mnogo vecem teritoriji dok nisu protjerani. A sto se tice Ijana, RS nikad nije bio iskljucivo srpska zemlja nit ce biti, za kosovo vam niko iz BiH nije kriv, zato to rijesavajte s onima kojima imate tamo problem. Pokusaj otcjepljenja vodi ratu, bosnjaci memaju kud, ne mogu prihvatiti mini drzavu, narocito ne u ovakvom okruzenju, plus RS nema prava na otcjepljenje, sami su se obavezali na to potpisujuci Dejton. U Brckom po popisu zivi najvise bosnjaka, i distrikt Brcko je pod direktnim suverenitetom drzave BiH. Ne razumijem kako RS misli bilo sta izvesti osim silom, prepolovljeni su. Najpametnije bi bilo svima da poslusamo grgesa, ali to je vjerovatno utopija.
    Prikaži cijeli komentar
  67. +6
    Drago Perl
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:12 | 26.09.2016.
    " demokratskoj" Europi smeta vjerski praznik a i sami ih imaju na hiljade u svojim opstinama, pokrajinama tako da stvarno nemogu da shvatim zasto muslimanima smeta 9. Januar ako se zna da je na taj dan stvorena skupstina RS..? Bice onda da im smeta i sama RS a samim tim i srpski narod u BiH! RS je upravo i stvorena voljom srpskog naroda u BiH, da mu se neponovi 2. svjetski rat kad su odvodjeni u konc. logore kao ovce i ubijani, da spomenem i to da je u ustaskoj NDH bilo otprilike 35% bosanskih muslimana, sto danas mnogi muslimani precutuju, znaci RS je garant opstanka srpskog naroda u BiH, RS je nastala 9. Januara i nemoze taj datum da mijenja, to sto se taj datum poklapa sa Sv. Stefanom netreba i nemoze da vrijedja svakog normalnog covjeka. Uostalom, ustavni sud RS ce poslije ovog referenduma svakako donijeti novi zakon o praznicima u kojem ce oni koji nezele da im 9. Januar bude praznik, imati mogucnost da na taj da rade( ako zele), znaci niko nece biti tjeran da slavi taj dan, ali isto tako NIKO nece moci da natjera Srpski narod da mijenja datum RS! Govorimo o ustavnosti i ravnopravnosti sva tri naroda a precutujemo odluke ustavnog suda BiH vezane za federaciju koji NIKO u federaciji ne sprovodi, osim toga, u nekoliko kantona u frderaciji nije formiran Dom Naroda iz srpskog reda a u istom se donose vazne odluke, zar to nije direktno krsenje Ustava BiH i samog Deytona..? Pozzz svima!
    Prikaži cijeli komentar
  68. +3
    davor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:09 | 26.09.2016.
    sh.wikipedia.org/wiki/Popis_stanovni%C5%A1tva_u_SR_Bosni_....

    hr.wikipedia.org/wiki/Popis_stanovni%C5%A1tva_u_Bosni_i_H....

    sr.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81_%D1%....
    Prikaži cijeli komentar
  69. +9
    Ijan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:08 | 26.09.2016.
    @Hamza, ti prijatelju preterujes maksimalno. RS genocidna? Pa onda je celi mulsimanski narod u BIH posledica genocida koji su Turci izveli nad domicilnim stanovnistvom (vecinom srpskim pa i hrvatskim) prevodjenjem stotina hiljada ljudi na Islam i unistenjem srpske kulture? Kako Hamza tvrdis da srbi nemaju pravo na BIH a kao musliman si nastao bar 800 godina kasnije? Srbi su stradali isto kao i drugi u ratu. Gde su Srbi u Sarajevu, u Mostaru itd? Pogledaj koliko ih je bilo pre rata? Sta cemo sa Drugim svetskim ratom? Muslimani Ustase su pobili celo moje selo bacanjem ljudi u jame. Svi znaju ko su ti ljudi bili, setali se slobodno pod Titom. Usli smo u SFRJ i opet ste je unistili na stetu Srba. Raspisali referendum o izlazsku a Srbe niste pitali? Sta cemo sa KIM? Albanci preko OVK terorisu civile i isprovociraju policiju a zatim uz pomoc NATO uzmu sebi zemlju na koju nemaju nikakvo istorisjko pravo? Tamo su srpski manastiri i carske prestonice stare 1000 godina? Sta imate vi staro 1000 godina na ovim prostorima? Pa nisu srbi pali sa kruske, gde zivite vi ljudi. I sta sad, Srbi na svojoj zemlji gde su bar 800 god pre tebe, od kojih si i sam nastao nemaju pravo na osnovno gradjansko izjasnjavanje? RS ima pravo na otcepljenje kao i KIM, Krim itd. Presedan je uspostavljen, podrzali ste Kosovo svi i sad nema dvostrukih arsina. Nije to gospodo velika Srbija, vec vi trpanjem Srba u svoje federacije cinite veliku Bosnu. RS je srpska zemlja i ako siptare granice ne interesuju, nece ni nas. Rat nije potreban. Vi gledajte svoja posla a mi cemo svoja. RS nije Bosna, RS je RS i pripada starijem narodu od Bosnjaka, srpskom. Sta tu nije jasno?
    Prikaži cijeli komentar
  70. +5
    pustinski lav
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:08 | 26.09.2016.
    Ne znam sta da kazem,procitao sam raznih komentara i mnogo sam razocaran , ipak mi pripadamo civilizovanom drustvu i trebamo drugacije razmisljat , ne moze se u jednom dijelu zemlje raspisat referendum , moze anketa i td niko ne spori srbima da slave , neka slave al nece da isti ti priznaju drzavni praznik gdje je preko 60 % gladalo za da na teritorij cijele BIH , ne daju tekst himnoj isti ti koji se pozivaju da imaju pravo , ne znam neka nam je bog na pomoci ..
    Prikaži cijeli komentar
  71. +5
    egérke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:04 | 26.09.2016.
    Ono što meni nije jasno jest sljedeće. Nekako među komentatorima na ovom portalu postoji prevladavajuće mišljenje da se Jugoslavija nije trebala raspasti, da je to bila agenda nametnuta izvana. No kada se povede rasprava o temi BiH i njenog unutrašnjeg uređenja, svi kažu "ma bolje je da se narodi međusobno podijele, očito ne mogu zajedno". Kako je moguće da netko žali za propašću Jugoslavije, a istovremeno zaziva propast BiH, koristeći iste one argumente koji su se početkom devedesetih koristili za raspad Jugoslavije? BiH jest paralizirana država, isto kao što je bila paralizirana i Jugoslavija onom situacijom u Predsjedništvu 1991. Ali rješenje nije pojačavati centrifugalne tendencije, jer iz toga neće proizaći ništa dobro. Raspad BiH prvo bi uzrokovao novi teritorijalni grabež i posijao novo sjeme nezadovoljstva jer, ako su granice entiteta za mnoge nepošteno povučene, još uvijek je riječ o istoj državi i nema nekog osobitog problema da ti odeš živjeti u drugi entitet ako želiš ostati u svom rodnom kraju (primjer su recimo Srbi oko Drvara i Bosanskog Grahova). No ako se BiH raspadne, naravno da će se opet pojaviti maksimalistički zahtjevi - a da ne govorimo na što bi ličile granice Hrvatske i Srbije kada bi se hrvatska i srpska područja spojila s matičnim državama (a, realno, to je i želja tamošnjeg stanovništva, ne nekakve nove neovisne mikrodržave, koje bi ipak ekonomski ovisile o matici, poput npr. Gorskog Karabaha) - u tom bi slučaju Hrvatska i Srbija, kako netko reče, izgledale kao dva škorpiona u klinču.
    Nesumnjivo je da i Bošnjaci dolijevaju ulje na vatru pojačavajući veze s Turskom i arapskim zemljama, ali realno, što im drugo preostaje? I Hrvati i Srbi im niječu nacionalnu posebnost (u smislu "to su sve islamizirani Hrvati/Srbi", zaboravljajući da je islam u Bosnu došao prije razvitka suvremene nacionalne svijesti i da se i hrvatstvo i srpstvo u BiH prije svega vezalo uz vjersku pripadnost - neki predak promijeni vjeru iz katoličanstva u pravoslavlje iz nekog pukog ekonomskog interesa i sad si ti Srbin, a tvoj bratić u šestom koljenu je i dalje katolik i prema tome Hrvat), komu će se okrenuti? Jedino se mogu uhvatiti za vjeru. A to opet pojačava podozrivost drugih dvaju naroda i tako ukrug.
    Rješenje za BiH bi bilo upravo da se državni interesi stave ispred etničkih. Da se propagira ideja jedinstvene sekularne BiH, koja je država svih njenih stanovnika, neovisno o etničkoj pripadnosti, a ne da se čak i portiri biraju po nacionalnom ključu. Problem je da bi Srbi i Hrvati to shvatili kao pobjedu Bošnjaka, iako je to zapravo pobjeda razuma (dotle dok je država dosljedno sekularna, uz poštivanje vjerskih sloboda). Sve drugo vodi ili u nove sukobe, ili barem u stvaranje sinekura za lokalne kabadahije koji manipulirajući strahovima od novog Jasenovca, Srebrenice ili Ovčare osiguravaju produljenje statusa quo koji nikomu osim njih ne odgovara. Što mislite bi li čvršćom integracijom entiteta više izgubio neki Rade iz Gradiške, koji ima svoj lokal i mirno posluje, ili Milorad Dodik?
    Prikaži cijeli komentar
  72. +5
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:04 | 26.09.2016.
    davor, to sto ti pricas nema logike. Ako je u BIH 30 % Srba ili nekih drugih onda 30 % BIH pripada Srbima ili tim nekim dugima. U BIH Bosnjacko stanovnistvo je skoncentrisano po gradovima, pa nataj nacin geogravski zive na puno manje prostora. I jos jedan jednostavan primjer, ja imam stan od 100 kvadrata a ti od 20 i dam stvar bila postena ja moram tebi jos 30 mojih kvadrata dati. Smijesno.
    Prikaži cijeli komentar
  73. +1
    davor
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:58 | 26.09.2016.
    Ne rijetko se spominje da pored nesretnog rata, koje je najviše pogodio BiH postoji na sreću zadnji popis stanovnštva SFRJ iz 1991. godine, a u po tom popisu stanovništa je u BiH živjelo 31,32% srba. I onda je došao rat kada je u rukama bosanskih srba bilo i skoro 70% teritorija te republike, da bi se na kraju završilo sa 49% (ili 48% ako uzmemo u obzir Brčko distrikt).Muslimana je bilo prije rata prema tom popisu 43,47%, pa ako bi se išlo po nekoj "božjoj" pravdi, e pa bogami onda ako bi itko imao najviše pravo na svoju "državu" u BiH onda bi to sukladno tom popisu bili muslimani. Nisam ni musliman, nisam ni srbin, no Deyton nije samo zaustavio rat nego je nagradio zločin i ako bi itko trebao suzdržati se i zahvaliti se tom Daytonu onda su to bosanski srbi, jer dobili su u konačnici pola BiH, no to nije dovoljno, još bi trebala 1/3 tog stanovništva velikim dijelom na osnovi progona ostalih u konačnici dobiti u BiH svoju državu. Ovim putem ni u kojem slučaju ne mislim umanjiti odgovornost svih ostalih aktera toga nesretnog rata na Balkanu.
    Prikaži cijeli komentar
  74. +4
    Safir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:56 | 26.09.2016.
    Ma ne radi se ni o tome dres, nek se svako izjašnjava kako želi i kako se osjeća, ali stvar je da ne treba to da smeta onom drugom.
    Prikaži cijeli komentar
  75. -1
    miloska
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:55 | 26.09.2016.
    Dino10 koji ti bjese sad novi nick?
    Prikaži cijeli komentar
  76. +6
    drdes
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:50 | 26.09.2016.
    Ljudi moji samo bih jedno svoje mišljenje volio podijeliti sa vama koji čitate Advance, jer vas smatram mrvicu osvještenijim od ljudi koje prate ostale portale. Kada su ljudi svih ''naroda'' koji žive u BIH živjeli u miru i slozi? U SFRJ. Onda kada im umovi bili zatrovani modernom propagandom. Znate kako bih stvari riješio da imam neku moć? U BIH potpuno ukinuo termine: srbin, hrvat, bošnjak. Vi ste svi ljudi moji građani bosne i hercegovine. Pa toga nigdje nema da ljudi koji žive u jednoj državi nisu bosanci ni hercegovci, nego nešto sasvim drugo. Ljudi 4 vjere koji žive u Švicarskoj su švicarci!! I ništa drugo! Bez obzira govore li franc; njem. ili talijanski. A k tome, svi u BIH govore jedan jezik, kako god ga zvali. A onaj tko ne prizna da je bosanac/hercegovac brate idi onda u drugu državu; odcijepi se ili što već. Treba se pojaviti političar koji će reći to jasno i glasno, i pozvati na mir i suživot. No bojim se da je propaganda već toliko uzela maha, da je jedan razuman postupak poput ovog nemoguć. Prema tome, u BIH će biti muke i vraćanja na tešku prošlost još puno generacija, jer su političari uništili sve... Lijepi pozdrav svim dobronamjernim...
    Prikaži cijeli komentar
  77. +6
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:44 | 26.09.2016.
    I eto prodje referendum i eto nema rata. Hvala ti boze.
    Prikaži cijeli komentar
  78. +6
    t0mekk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:40 | 26.09.2016.
    Hoce admin konacno da reagira na slaborecenje ili ovo postaje index?
    Prikaži cijeli komentar
  79. +13
    Aljoša Dimitrijević
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:30 | 26.09.2016.
    @korisnik13434 bio sam u Sarajevu nekoliko puta u zadnjih desetak godina, ima mnogo više turista nego u Banjaluci, gdje ste daleko ispred nas, na nama je da radimo da Vas stižemo na tom polju.
    p.s. Rekoh ti da dobro razmislite odakle ta mržnja , ta mržnja je došla sa strane, ispričam ti jedan događaj:
    -Prije zločina u Srebrenici dešavali su se zločini u istoj toj Srebrenici od strane Bošnjaka prema Srbima, ali i tu ima zanimljivih stvari.Srbi su dobro čuvali jedno selo gdje se kasnije desio strašan zločin prema Srbima od strane Bošnjaka, prije nego što će se desiti taj zločin stiglo je naređenje od strane srpske komande da se branioci tog sela povuku sa linija i u tako nebranjeno selo su onda ušli Bošnjaci i počinili strašan zločin.1995. godine Klinton je rekao Izatbegoviću ako se u Srebrenici desi ubistvo 5000 Bošnjaka to će biti povod za NATO intervenciju , kada je to Alija predložio tadašnjem načelniku Srebrenice ovaj mu je rekao da je psihopata.Kasnije i sam znaš šta se događalo, tako da jedna te ista ruka je omogućila da se međusobno ubijamo i da se širi mržnja među ovim narodom iz razloga da bi postojao fitilj koji bi se zapalio u slučaju potrebe za nekakve kasnije sukobe.Ista ta ruka govori Bošnjacima samo Vi pritiskajte Srbe i Hrvate na nivou BiH ne bi li oni tako u Vama vidjeli neprijatelje i da ne zaboravite ih mrziti za ono što su Vam učinili u ratu.Svi zajedno smo korisne budale zarad njihovih interesa.
    Prikaži cijeli komentar
  80. +4
    rajs1106
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:26 | 26.09.2016.
    Kad sam sve komentare procitao doslo mi da se dobro izbljujem. Nekako sam se nadao da takve stvari necu naci na advanceu. Izgleda da nam zaista nema spasa :-(
    Prikaži cijeli komentar
  81. -1
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:25 | 26.09.2016.
    Ima svakakvih portala gdje je dozvoljeno komentiranje bilo kome, i u tome se sarajevski portali nista ne razlikuki od drugih porrtala u bilo kojem velikom gradu i u Hrvatskoj i u Srbiji. Ali ako neko cita vijest, i procita da Dodik kaze da nije bilo genocida u Srebrenici, sta ocekujes, i jesul krivi bosnjaci ili Dodik?
    Prikaži cijeli komentar
  82. +6
    korisnik13434
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:21 | 26.09.2016.
    Aljoša, nemoj ići na portale sarajevske, dođi brate u Sarajevo, da te ja ugostim i provodam. Bujrum brate.
    Prikaži cijeli komentar
  83. +6
    asto
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:17 | 26.09.2016.
    Svaka opština ima svoj praznik, pa mi nije jasno zbog čega bi bio dan RS neustavan i čime bi taj praznik diskriminirao Hrvate i Bošnjake?
    Pa onda bi i Bajram i ostali muslimanski praznici mogli diskriminirati Srbe i Hrvate. To su obične gluposti.
    Prikaži cijeli komentar
  84. +3
    Aljoša Dimitrijević
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:10 | 26.09.2016.
    @korisnik15098 Nisam ja rekao da je Al Kaida nastala u Bosni od strane Alije Izatbegovića nego FBI nakon napada 9/11, vođe napada su bili veterani iz Bosne.
    -Šta se ponavljaš i ja sam rekao da su Bošnjaci najviše stradali.
    -Ne postoji nikakva ljubav Srba prema Hrvatima u BiH , ali ne postoji ni nikakva mržnja.Ne postoji nikakva mržnja Srba i Hrvata prema Bošnjacima, ali postoji patološka mržnja Bošnjaka prema Srbima i Hrvatima.Dovoljno je otići na Sarajevske portale i vidjeti endemski izliv iste.
    -Dobro razmislite ko Vam je to usadio , isti oni koji su Vas podržavali devedesetih kada ste za njih bili korisne budale , isti oni koji će uz pomoć Vaše mržnje opet upaliti nekakve nove sukobe , ako im budu trebali u novoj geopolitičkoj partiji šaha i koji će Vas najstrašnije pustiti niz vodu kad Vam prođe rok trajanja.
    Prikaži cijeli komentar
  85. +12
    Safir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:07 | 26.09.2016.
    @Hamza, bio je referendum o nezavisnosti BiH 92'. Rezultat toga je da je BiH danas suverena i nezavisna država. Ne vidim da to iko ovdje osporava. Jel RS činjenica nastala Dejtonom, koji su potpisali svi tamo prisutni? Jest.
    Nažalost, do dana današnjeg malo je šta u državi učinjeno kompromisom, a u dobroj mjeri nametanjem OHR-a. Izvini, ali jebeš onda takvu državu ako će ti stranci sve diktirati. Tim više jer ti isti stranci svojim akcijama ohrabruju dio vladajuće strukture da rade određene akcije jednostavno, mimo kompromisa sa ostalima.

    Možda to i ne bi bilo toliko loše da ti stranci zaista misle dobro toj državi. Ali NE MISLE. Ako ti misliš da je zapad iskreni prijatelj BiH, grdno se varaš. Zapad je dobrim djelom i dorinjeo onome što se desilo početkom 90-tih...
    Ja ni u kom slučaju nisam sa secesiju i raspad BiH, niti smatram da bi to dugoročno moglo biti dobro po Balkan. Ali smatram da ta država, kao država tri konstitutivna naroda mora biti pravljena unutrašnjim kompromisom, a ne po nahođenju stranih interesa i geopolitika...
    Prikaži cijeli komentar
  86. -1
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:02 | 26.09.2016.
    De nemoj podvaljivati alkaidu bosnjacima ziv bio. Daleko najvise su stradali bosnjaci i to daleko najvise od strane srba. To za ljubav izmedju srba i hrvata, tako ti to prestavljas, ne bih bas reko. Po cemu bosnjaci gaje patolosku mrznju. Tako sto im smeta krsna slava kao praznik entiteta u kojem su ravnopravni. Znas li ti sta je ravnopravnost? Covjece, tebi izgleda smeta sto se neko buni i ne dozvoljava da ga takvi slicni tebi gaze i ponizavaju.
    Prikaži cijeli komentar
  87. +5
    Aljoša Dimitrijević
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:51 | 26.09.2016.
    @korisnik15098
    O ovome upravo i pričam Vi i ne skrivate da gajite endemsku mržnju prema druga dva malobrojnija naroda unutar BiH.
    -Elem, u proteklom ratu su se dešavali zločini to niko ne spori, najviše su stradali Bošnjaci to takođe niko ne spori, ali su isto tako itekako stradali i Srbi i Hrvati.Al kaida je nastala u Bosni kada ih je Alija Izatbegović doveo i kad su odsjecali glave Srbima i Hrvatima, jel to nije zločin.
    I još par stavki, tokom drugog Svjetskog rata Hrvati su učinili strašne zločine prema Srbima, Nijemci prema Jevrejima i šta misliš da li se mi mrzimo poslije svega toga.
    Mi se ne mrzimo , to ne zaboravljamo , ali se okrećemo budućnosti , a šta se dešava sa Vama.
    To što se dešava kod Vas ta patološka mržnja, kažem ti opet, to će najlošije uticati na Vaš narod, ali samo naprijed probijajte glavu svojom mržnjom i dalje.
    Srbi i Hrvati u BiH nikoga ne mrze, ne zaboravljaju svoje stradale, okreću se prema budućnosti, a Vi se i dalje valjajte u blatu Vaše endemske mržnje prema drugima.
    Prikaži cijeli komentar
  88. 0
    korisnik13434
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:49 | 26.09.2016.
    Neustavan je, valjda, jer ne može vjerski praznik da bude i državni, entitetski, kantonalni, svejedno. RS iako zvuči srpski, nije entitet Srba u Bosnu, po Daytonu na koji se svi pozivaju. Istražite malo. I zato ne može biti SVETI STEFAN dan jednog entiteta u BiH. Odnosno može, ako je stanovništvo zatucano.
    I nevjerovatno je koliko mi svi živimo pod različitim medijsko-političkim kupolama i kako se teško izdižemo iz istih da vidimo širu sliku.
    Generalno imam potrebu, i od proteklih članaka na ovu i sl. teme, da kažem par stvari. Malo sam ovih dana bio knap sa vremenom, nisam stigao, ali samo ću reći jednu stvar. Ja lično grafite koje sam viđao po Banjaluci i Mostaru nisam vidio u Sarajevu. Jednostavno nisam, vidjet ćete ljiljane, vidjet cete dont forget srebrenica, ali nećete vidjeti mrzim srbe/hrvate, nikada sa muslimanima i tome slično, da ne duljim...
    Eto, sretno svima, mada kad vidim kako ljudi i dalje razmisljaju i to kao progresivniji ljudi, ne vidim neku svijetlu buducnost ovdje. Sto vise starim sve sam pesimisticniji. Sretno vama pogotovo u vasoj odbranjenoj republici, čistoj od islamskih fanatika hehehehehehehe
    Prikaži cijeli komentar
  89. +2
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:41 | 26.09.2016.
    Aljosa, prosli rat je cijelom svijetu pokazao ko gaji kakvu meznju i prema kome.Vojska i plicija RS-a je presudjena za genocid, a Srbija za nesprecavanje istog,Sarajevo je opsjedano i unistavano, kako te nije stid, kome ti pricas, sta ti uopste pokusavas da kazes, mislis li da se obracas ljudima bez pamcenja i inteligencije?
    Prikaži cijeli komentar
  90. +2
    Aljoša Dimitrijević
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:29 | 26.09.2016.
    Prošao je referendum i neće se ništa desiti, proći će i izbori i tenzije će se smiriti, međutim tu je i ono što ostaje , a to se moglo vidjeti i tokom jučerašnjeg dana i tokom proteklih godina ,a to je endemska mržnja koju Bošnjaci gaje prema Srbima(posebno), ali i prema Hrvatima unutar BiH.Sa takvom mržnjom stvarno ne vidim da će igdje stići.Srbi i Hrvati u BiH će nastaviti putem razvoja, a Bošnjaci će valjda potonuti u taj svoj jed ili šta već, toliko bolesne mržnje izlivene od strane jednog naroda prema drugom ne može pozitivno djelovati na zdravlje tih ljudi koji ispaljuju istu, jako žalosno.
    Prikaži cijeli komentar
  91. -9
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:11 | 26.09.2016.
    ...a previdjas cinjenicu, ako bi se svakom narodu u multinacionalnim državama dalo takvo pravo da bi namah imali stotinu ratova.
    Uostalom ako si takav demokrata zašto ne bi dao pravo bh. Bosnjacima i Hrvatma da sa 99 posto glasova ukinu nelegitimni genocidni entitet.
    Prikaži cijeli komentar
  92. -5
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:08 | 26.09.2016.
    Ovdje stvarno ima svega i svacega, neki ozbiljno naginju fasizmu. Bosnjak nije izmisljen termin, nego vracen termin, kojeg je Jugoslavija, vjerovatno zbog toga sto su srbi dominirali, ukinula. Ovak koji je to napisao, najbolje i za njeg i za sve ostale, nek se vrati izucavanju lika i djela Dobrice Cosica i nek ne zalazi dublje u mracne vode sa ovakvim komentarima.
    Prikaži cijeli komentar
  93. -11
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:03 | 26.09.2016.
    Cardak, visokoumno supljiranje I nemilosrdno gazenje cinjenica. Jednom entitetu, nastalom u krvi, etnickom čišćenju i genocidu, dajes besgovorno pravo na referendumsko izjasnjavanje o bilo čemu,
    Prikaži cijeli komentar
  94. +8
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:03 | 26.09.2016.
    ....a na Hamzu_XXL je šteta trošit tipkovnicu
    Prikaži cijeli komentar
  95. +4
    radnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:02 | 26.09.2016.
    Od mene Makistaru plus veliki ko kuća...minus za Leku...Leka, drugar...nevidiš dobro...dugo sam na advancu i nisma sreo nikog sa velikosrpskim idejama...idi kupi naočale...ili još bolje...čitaj malo pažljivije i uključi moždane vijuge ...neka malo rade
    Prikaži cijeli komentar
  96. +1
    korisnik15098
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:57 | 26.09.2016.
    Vesel je najsvjeziji primjer onoga sto sam malo prije napisao, velikosrpske propagande. Bosnjaci se jesu donekle vratili ali ni blizu procenta kojeg je on naveo, jer da jesu, imali bi daleko vise vlasti u RS nego je trenutno imaju.Pa kako ce povratak srba biti bolji kad vlasti RS-a sve rade na homogenizaciji dijeleci besplatne parcele izbjeglima iz gederacije umjesto da im pomazu pri povratku. Na nekim mjestima su im cak podjelili i zemlju koja je pripadala bosnjacima. Bosnjaci i hrvati imaju problema, ali ih nastoje rijesiti dogovorom, i to sam vec reko. O hirurskoj podjeli pokusava da podvali, nije tacno, primjeri su Orasje, Odzak, Bugojno, Travnik, Novi Travnik, Vitez, Kiseljak, Gornji Vakuf/ Uskoplje itd. I ja pozdravljam dobronamjerne i porucujem da se prije donosenja zakljucaka dobro raspitaju o situaciji i ne nasjedaju na podvale
    Prikaži cijeli komentar
  97. +3
    vesel
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:33 | 26.09.2016.
    Korisbik prije bih reko da je federaciha ociscena po etnickim osnovama tamo su striktno razdvojeni hrvati i bosnhaci a multietnicki karakter zadrzala je rs zato sto se proces povratka protjerani uspjesni realizovo a srba u federaci ima samo u Drvaru posto su tamo prije rata bili preko devedeset posto zastupjeni .Bosansko grahovo kooje je prije rata bilo skoro 95 posto srpsko je danas pust gradic sela oklo ispraznjena a bogami bosnjaci su se vratili reko bih najmanj u postotku od 60 posto. Tako da imamo dabas rs koja je multietnicko drustvo i federaciju koja je hiruski podijejena po etnijama.pozdrav dobronamjerim
    Prikaži cijeli komentar
  98. +4
    korisnik14650
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:09 | 26.09.2016.
    Treslo se brdo rodio se mis.
    Prikaži cijeli komentar
  99. +1
    Safir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    07:01 | 26.09.2016.
    @Leon, ja nisam iz Srbije.
    Prikaži cijeli komentar
  100. +1
    Safir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    06:58 | 26.09.2016.
    Kolega Hamza, nema potrebe za takvim diskvalificiranjem kolega na ovom portalu.
    Prikaži cijeli komentar
  101. +10
    rot10
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    06:52 | 26.09.2016.
    koncept jednonacionalne drzavice je najgluplji moguci koncept jer ono sto osigurava koheziju ne osigurava i razvoj,tj jednom kad svi prefiksi budu hrvatsko ovo i ono ili srpsko ovo i ono ostat ce samo naboj prijetnje koji moze maglit oci. srecom, zamagljene oci ne utisavaju krcanje zeluca pa se i dalje nadam da ce sve sruseno jos prije 30 god zazivjet u jednom novom obliku kad se napusti vanjsko formiranje misljenja a pocne proizvodit vlastito. mozda se sve cini kao dobra ideja sada uzevsi okolnosti u obzir ali dugorocno gledano nema tu kruha. pod tu mislim i na komplet yu, neovisno o jedinici samouprave. gorljivo branit ili napadat referendume je bezveze kad su oni nista do plod uniformiranog misljenja kojeg kreiraju vodeci mediji (da ne kazem centralni dnevnik, u 21om st.)
    Prikaži cijeli komentar
  102. +2
    korisnik15157
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    05:43 | 26.09.2016.
    @Hamza u SR Bosni i Hercegovini je prema podacima medjunarodnih organizacija život izgubilo do 100 000 ljudi,
    Od toga je 50 -60% muslimana (bošnjak je izmisljen termin)
    Znaci nekih 50000-60000 i od toga pola vojnika pola civila znaci od tvojih 100 000 spade na nekih 30 000! Jedan źivot izgubljeni je previse ko god da je ali treba biti realan i reci da u BIH je bio gradjanski rat bez pobjednika odnosno sve tri strane su izgubile proporcionalno isto!
    ( gore navedene brojke su sa Wikipedia a ne iz nekakvih velikosrpskih izvora)
    Prikaži cijeli komentar
  103. -1
    korisnik15157
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    05:07 | 26.09.2016.
    Čestitke RS povodom uspješnog referenduma!
    R BiH se ne razlikuje po ničemu od bivše SFRJ osim u obimu, a samim tim je čeka ista sudbina samo da Bog da da se razidjemo mirnim putem kao Česi i Slovaci !
    Prikaži cijeli komentar
  104. +14
    calypso
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    01:45 | 26.09.2016.
    Ne razumijem zasto je ovaj referendum toliki problem. Ako RS zeli obiljeziti svoj dan nekim datumom, nek si i druga dva entiteta odaberu datum koji zele obiljezavati i mir. Pa svaka drzava u EU (vjerojatno i u USA) slavi svoj dan drzavnosti, a BiH je ionako federacija.

    Uostalom, tako je i Svicarska ustrojena, a gle cuda - ljudi pricaju 4 jezika, slave svoje praznike i za kraj - i dalje je jedna od najbogatijih drzava na svijetu. Ne vidim zasto bi BiH bila toliko problematicna, ima svega - resursa, pametnih ljudi, prica se jedan jezik i svi se razumiju.

    Totalno nevjerojatno da bi netko htio opet ratovat tamo.

    Uostalom, ako se RS i odcijepi, so what? Preslabi su da se odrze samostalno tako da jedino mogu ekonomski propast, pa nije to Katalonija, Skotska ili Veneto! Nemaju doslovno nicega tamo, da imaju (kao Kosovo), vec bi bili pod USA patronatom.

    Ako neko zeli osjetiti koliko je komplicirano voditi mikro drzavice, postoji odlicna igra koja se zove Europa Universalis IV - en.wikipedia.org/wiki/Europa_Universalis_IV (to je sasvim dovoljno komplicirana igra za svakoga tko se zeli igrati sa geopolitikom). Samo pokusajte zaigrati i pokusajte se odrzati kao mikro drzavica koja zivi od poljoprivrede ili ribarstva, mogu vam odmah reci - nemate apsolutno nikakve sanse.

    Cijela poanta opstanka i jacanja drzave je u okrupnjavanju. Sve drzave koje danas nesto prestavljaju u svijetu su okrupnjene tokom povijesti i sastoje se od 20-50 manjih drzava koje su odlucile stupiti u federaciju - SJEDINJENE Americke Drzave (50 federalnih drzava), Europska ZAJEDNICA (28 drzava), Indija (29 federalnih drzava), Ruska FEDERACIJA (85 federalnih subjekata), itd...
    Prikaži cijeli komentar
  105. +5
    čardak
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:57 | 25.09.2016.
    Ne zamjerite na pesimizmu, nisam najbolje upoznat sa finesama situacije u BiH, no mislim da su moje bojazni sasvim razumljive.
    Prikaži cijeli komentar
  106. -6
    Leka
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:56 | 25.09.2016.
    Mogu reci da sam ne samo iznenadjen ,nego sokiran i razocaran sto na advancu vidim toliku podrsku fasisticke ideje "velike srbije " . Srpska ,bosnjacka i hrvatska vlast u BIH zajedno radi na unistavanju drzave BIH bas kao sto su radili i 92-95 . Bosna je jedino moguca onakva kakva je bila u SFRJ ,jedinstvena ,cijelovita i centralizivana republika sa svojim istorijskim granicama
    Prikaži cijeli komentar
  107. +16
    čardak
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:55 | 25.09.2016.
    Značaj ovog referenduma nije u njegovom sadržaju već u prenošenju poruke - a to je da svaki narod ima pravo na izbor. Ako 99% građana želi slaviti 09/01 kao svoj praznik - ta odluka ima najveći mogući legitimitet i nikakav Ustavni sud ili bilo tko ne smije (iako možda ima zakonsku nadležnost) narodu nametati svoju volju. Nažalost, u našim "trusnim" krajevima takve diskrepance mogu voditi i u oružane sukobe. A to je nešto što apsolutno treba izbjeći - što znaci da netko mora popustiti. I to će se na kraju i desiti, osim ako misao vodilja kreatora tih diskrepanci upravo nije priprema terena za novi sukob (možda ima tu malo jenkijevskog "lead from behind" - nije bezveze Joe nedavno izjavio da se fokus SAD-a vraća na Balkan). U tom slučaju svima koji nisu voljni participirati najbolje je da "kidaju nalijevo" dok još stignu.
    Prikaži cijeli komentar
  108. 0
    drdes
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:41 | 25.09.2016.
    Makistar, najjači si.
    Prikaži cijeli komentar
  109. +9
    Drago Perl
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:34 | 25.09.2016.
    @ Safir/ u potpunosti se slazem s tobom, NEMA NAMETANJA U BIH, SAMO KOMPROMIS I MIRNA BOSNA!!!
    Prikaži cijeli komentar
  110. +9
    Drago Perl
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:31 | 25.09.2016.
    Nemoze narod biti izmanipulisan kad je u pitanju nacionalni praznik!
    Prikaži cijeli komentar
  111. +7
    Drago Perl
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:30 | 25.09.2016.
    @ Makistar/ da li mozes da objasnis zasto je doskorasnji datum 9. Januar ( koji se slavi od '92.)kao dan RS vrijedjao muslimane i Hrvate u BiH..?
    Prikaži cijeli komentar
  112. +13
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:29 | 25.09.2016.
    Nemojte očekivati referendum o tome kolika plata treba biti političarima, to ipak neka oni sami odluče.
    Prikaži cijeli komentar
  113. +2
    leon
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:24 | 25.09.2016.
    @Safir
    A sta mislis da provedemo pokoji referendum u srbiji?
    Prikaži cijeli komentar
  114. +18
    pustinski lav
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:23 | 25.09.2016.
    Sramotno je sto Makistru dajete minus !!
    Prikaži cijeli komentar
  115. +17
    korisnik15178
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:21 | 25.09.2016.
    Od 1990. godine narodi na prostorima Jugoslvije nisu gospodari svojih sudbina.
    Prikaži cijeli komentar
  116. +12
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:13 | 25.09.2016.
    Ovdje se narod pita o prazniku. Želite li praznik? Želimo! Praznik je uvijek dobrodošao. Demokratija. Narodna volja. Narod sretan, svi sretni. A sad nazad kući i nastavite da kopate po kontejnerima ili šta ste već radili.
    Prikaži cijeli komentar
  117. +16
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:03 | 25.09.2016.
    U Ukrajini je prvo nasilno srušena vlast pa su onda uveli izbore, a zašto kada je Januković pristao na prijevremene izbore? Zato što je prilikom srušene vlasti stvarana atmosfera, zastrašivanjem, kontrolom medija, da rezultat izbora bude onako kako njima odgovara. Dakle, vlast utječe na to šta će narod reći i šta misli. Narod često i ne zna šta da misli dok im neko izvana ne kaže, političar, sveštenik, doktor, novinar, neki auoritet.
    Prikaži cijeli komentar
  118. +12
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:57 | 25.09.2016.
    @Drago Perl Narod je ograničen i izmanipuliran da odgovara samo na određena pitanja i onda se narod pita, kako da ne.
    Prikaži cijeli komentar
  119. +3
    korisnik13541
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:57 | 25.09.2016.
    Ko hoce tenzije? Kakve tenzije? Narod glasao onako demokratski kao na Krimu, nemojmo bit licemeri veselimo se svi zajedno
    Prikaži cijeli komentar
  120. +24
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:56 | 25.09.2016.
    To je predstava koja odgovara svim današnjim političarima koji moć crpe iz nacionalističkih podjela, a i da se narod zabavi i skrene pažnja. Kad se nacionalistička podjela zaoštri, onda nacionalistički političari dobijaju poene. Zavadi pa vladaj, zabavi pa pljačkaj.
    Jedan od problema je što se u takvoj atmosferi za vlast ne bira neko jer je dobar, pametan, stručan, sposoban...nego na osnovu toga koliko laprda o tome kako je "njegov" narod ugrožen, a on će ga svojim šapama spasiti, samo ako njega izaberu.
    Tu zavadu su u Jugoslaviju uvele strane sile, a domaći su se dobro snašli i plivaju u tome, među ovcama. Moglo bi se reći: sjeme je palo na dobro tlo, pravo u govna.
    Prikaži cijeli komentar
  121. +27
    Drago Perl
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:50 | 25.09.2016.
    Narod se mora pitati, zivimo u 21. vijeku... zar ne?
    Prikaži cijeli komentar
  122. +49
    t0mekk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:15 | 25.09.2016.
    Posto je lakse komentirati o drugim temama,...JFlores kaze (skupio vesti iz mase uradnih stranica,twitter racuna,...) da Aleppo doslovno GORI.vazdusni napadi ne prestaju,rus i sir vazdusne snage nonstop tuku po zapadnim prijateljima, i eto odgovor svima koji su mislili da nece biti odgovora na 'slucajno' bombardovanje zracnih snaga SAD na Saa kod DeZ koje je opet bilo bas 'slucajno' sinhrono sa dejstvima Daesa na terenu...

    Izvinjavam za offtop ali ovo je bitnije nego referendum o prazniku.
    Prikaži cijeli komentar
  123. +5
    Safir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:59 | 25.09.2016.
    Vidim baš se igrate sa ovim plusevima i minusima... Ja i Hamsa dođemo kao semafor. Žalosno...
    Prikaži cijeli komentar
  124. +8
    t0mekk
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:41 | 25.09.2016.
    Bas konstruktivni komentari ispod.
    Prikaži cijeli komentar
  125. +3
    Hamza_XXL
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:26 | 25.09.2016.
    Kada bi iza refernduma stajao samo Dodik, reklo bi se da se nece nista poslije istog dogoditi jer je referendum Dodiku naprosto trebao za jos jedno politicko prezivljavanje - jer mu bez vlasti slijedi "Remetinac - Foca".
    No iza politickog piuna Dodika stoje beogradski akademici i naci-elita, koja nikada nije prezalila Miloseviceve neuspjehe, stoga su Dodika na stanovit nacin ucijenili: "Slusaj decko, imamo kompletan tvoj krim dosije, ukoliko nam prineses RS ne samo da ce ti sve biti oprosteno, nego ces kod nas zadobiti status nacionalnog heroja - uprotivnom, sam sebi biraj grobno mjesto."
    Prikaži cijeli komentar
  126. +21
    Safir
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:01 | 25.09.2016.
    Referendum ni u kom slučaju ne destabilizira BiH.
    Naprotiv, mislim da bi se čak mogao odraziti i pozitivno, u smislu snažnijeg međusobnog uvažavanja, i da pojedinci shvate konačno da BiH nije država samo jednog naroda, nego tri konstitutivna.
    I usput, čestitke Rusiji na konstruktivnoj ulozi u ovom procesu.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.