Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Predsjednik Kirgistana naredio zatvaranje američke vojne baze: "Nećemo dopustiti da se s našeg teritorija napada Iran"

Predsjednik Kirgistana Almazbek Atambayev rekao je kako se američka vojna zračna baza mora zatvoriti nakon isteka ugovora. Kao formalni razlog ove odluke u izjavi predsjednika navodi se zabrinutost da, ukoliko izbije sukob između Irana i SAD-a, Iran bi mogao gađati američku bazu u Kirgistanu koja se nalazi u sklopu civilne zračne luke.
Predsjednik Atambayev također navodi kako neće dopustiti da se zračna baza koristi za napad protiv Irana, prenosi Russia Today.
Zadnji zajednički ugovori ističu 2014, Atambayev napominje kako će se nakon toga cijela baza demilitarizirati.

Američka zračna vojna baza u Kirgistanu osnovana je nakon invazije na Afganistan 2001.Odluka predsjednika Atambayeva dolazi nakon što su se pojavile informacije kako NATO navodno planira iskoristiti kirgistansku bazu za vojni konflikt s Iranom.
Informaciju su kasnije opovrgnuli američki dužnosnici, uključujući i američkog ambasadora u Rusiji, Michaela McFaula.
Ipak, Atambayev tvrdi kako američka baza "mora otići" - u izjavi za BBC navodi kako je to u interesu opće sigurnosti njegove zemlje.

Vojna zračna baza Manas nalazi se u blizini glavnog grada Biškeka, a otvorena je 2001. nakon američke invazije na Afganistan. Trenutačno se u njoj nalazi oko 1,200 američkih vojnika. Prema informacijama Pentagona, putem baze se mjesečno prebaci 500 tona tereta i 15,000 vojnika.

Predsjednik Kirgistana Almazbek Atambayev na vlasti je od 2011.Predsjednik Kirgistana, socijal-demokrat Almazbek Atambayev na vlasti je od 2011. Od samog dolaska na vlast predstavio se kao pro-ruski političar, zagovara veću ekonomsku povezanost s Rusijom u kojoj trenutačno radi oko 500,000 kirgistanskih državljana.

Atambayev je pobijedio na predsjedničkim izborima već u prvom krugu osvojivši čak 63% glasova (drugi po snazi kandidat, Adakhan Madumarov, osvojio je tek 14%). Izbori su održani nakon velikih prosvjeda i nemira u zemlji 2010. nakon kojih je predsjednik Kurmanbek Bakiyev bio prisiljen dati ostavku i napustiti zemlju.
Zanimljivo kako je, po izbijanju nereda 2010., tadašnji predsjednik Bakiyev otputovao u Washington na "savjetovanje".

Izvori:

RT | BBC

Komentari

(34):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +2
    pleniglacial
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    08:57 | 28.02.2012.
    Bravo za predsjednika Kirgistana!
    Kao i Turkmenistan, par dana ranija, pokazali su hrabrost i mudrost!
    Naši političari bi se mogli ugledati na njih.
    Prikaži cijeli komentar
  2. +2
    karantanac
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:53 | 27.02.2012.
    Csaba,nisam siguran da će ameri tako lako izaći na kraj sa Iranom, zapravo ako "problem" Sirije ne reše u svoju korist neće se ni usuditi udariti na Iran. Što se tiče baze kod Biškeka,za nju ugovor ističe 2014, ali je ona za korišćenje protiv Irana i sada neupotrebljiva jer se može koristiti onoliko koliko to dozvole pravi gazde, Rusi.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +3
    Varljivo_Sunce
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:26 | 27.02.2012.
    Kaveni je lijepo obrazložio brojčice jer činjenica je da se ekonomija SAD zasniva na ratu (to sami priznaju, samo treba pogledati pokoji dokumentarac i poslušati govore političara), s tim što sve manje šalju svoje vojnike - u NATO se uključilo dovoljno zemljica koje šalju svoje snage, pa plaćenici sa svih strana svijeta (velika je nezaposlenost i siromaštvo a neki se furaju i na adrenalin i "brzu" zaradu) te američka sirotinja (kandidati za amer.državljanstvo npr.).
    Prikaži cijeli komentar
  4. 0
    Abakusaba
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:17 | 26.02.2012.
    Kaveni.Ivan
    Dok ja napisa tj. nakljuca ti me preduhitri:-)
    Prikaži cijeli komentar
  5. 0
    Abakusaba
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:16 | 26.02.2012.
    Trouble
    Joseph Stiglitz ekonomist i uposlenik Svjetske banke!Nobelovac!?Pa zar to dovoljno ne govori da mu nije za vjerovat?Zar Ameri rade ista sto nema debelu racunicu u njihovu korist?!
    Prikaži cijeli komentar
  6. +5
    kaveni.ivan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:10 | 26.02.2012.
    nevoljo
    ne valja ti ta računica o troškovima rata, tj pogrešno ih tumačite...jer su vam pogrešno prezentirani.
    realnost izgleda ovako:
    rat u iraku je koštao ameriku, (državu) 845 milijardi dolara u prvih pet godina. (taj pofdatak je točan, kao i da taj trošak snose tj plaćaju američki porezni obveznici).
    ali, ono što nećete nigdje pronaći objavljeno, je činjenica da su američke tvrtke uprihodovale u Iraku (na izgradnji infrastrukture i objekata, kao i eksploataciji nafte i rudama) zamašnu brojku od 3, 2 TRILIJUNA dolara.
    pojednostavljeno, amerika (država) je ratom na teret svih poreznik obveznika omogućila svom bogatom sloju da ostvari extra profit.
    u te brojke nije uračunata zarada na popuni potrošenog naoružanja, jer to spada u domaću bilancu.
    pojednostavljeno (opet): tvrtke koje proizvode za američki ratni stroj, naravno, zarađuju na svakom metku, granati, raketi, avionu, kacigi itd...

    nadam se da je sad jasnije zašto ameri srljaju u rat....
    Prikaži cijeli komentar
  7. +3
    chelavi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:38 | 26.02.2012.
    extra samo jos da se ugledaju i dr drzave na to..da se neprodaju za saku dolara...
    Prikaži cijeli komentar
  8. +6
    Hrvati-prijatelji-Rusa
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:26 | 26.02.2012.
    Advance.
    Ako smo navikli pisati Hruščov, a ne Khrushchev, Jeljcin, a ne Yeltsin, i Gorbačov, a ne Gorbachev, onda mi stvarno nije jasno zašto sad odjednom čitam o Zyuganovu, Zhirinovskom, a evo sada i o Atambayevu, o Adakhanu i sličnima. Ako se glavni grad Kirgistana zove Biškek (a ne Bishkek), onda mi nije jasno što fali Atambajevu, Adahanu, Žirinovskom, itd.
    U pravu si
    izgleda eto treba vise truda, znanje ruskoga [ za nova imena ]
    Prikaži cijeli komentar
  9. +8
    Hrvati-prijatelji-Rusa
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:23 | 26.02.2012.
    bakunjin
    Naslov članka ti sve govori ! Ovdje se prenose sve informacije i analiziraju,nema cenzure i zato je ovaj portal postao tako popularan,a biti će još popularniji.
    Tako je
    Prikaži cijeli komentar
  10. +11
    trouble
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:15 | 26.02.2012.
    nije važno kako je napisano, već što je napisano. obazirati se na pravopisne greške, ili način pisanja je bez veze. sada pet sati elaborirati o tome kako se nečije ime piše, ili koji je "tip" portala advance je samo gubljenje vremena.
    brkonja je spomenuo troškove... meni je ovo jako zanimljivo:
    SAD je do 1. listopada 2006. potrošio 379 milijardi $ na rat u Iraku, a do 1. listopada 2009. brojka je prešla 690 milijardi $, što je oko 2.300 $ troškova po američkom stanovniku, tj. prosječno 2.200 milijuna $ tjedno ili oko 8.8 milijardi $ mjesečno.
    ....
    Joseph Stiglitz, bivši ekonomist Svjetske banke i dobitnik Nobelove nagrade, je izjavio da je rat u Iraku glavni krivac za slabljenje ekonomije SAD-a. Po njemu, rat kojeg su isprva neki nazvali "ratom koji će isplatiti sam sebe", je koštao Ameriku direktno 845 milijardi $ u prvih pet godina. U svojoj knjizi "Rat od 3 trilijuna dolara" procjenjuje da bi pravi troškovi rata mogli biti i 3 trilijuna $, čime bi mogao biti drugi najskuplji američki rat nakon Drugog svjetskog rata, koji je koštao 5 trilijuna $ prilagođeno po inflaciji. Izravni troškovi po njegovoj računici nisu ubrojali kamate na kredit iskorišten da bi se financirao rat, zdravstvena skrb za ratne veterane te obnova za uništenje prouzročenu ratom. Kako bi ilustrirala kako se novac mogao iskoristiti na drugi način, Linda Blimes, koautorica knjige, je citirala da SAD godišnje izdvaja 108 milijuna $ na istraživanje autizma - svota koja se potroši svakih 4 sata u ratu u Iraku.
    ------------------
    uvijek se govori da je rat u iraku/afganistanu...rat zbog nafte, zbog resursa...ne mogu ameri od tamo izvuči ni djelić onog što su potrošili. i, pitam se, a pitam i vas: čemu onda ratovi? ovo su ipak puzzle čiju konačnu sliku još ne možemo vidjeti.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +2
    Csaba
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:06 | 26.02.2012.
    @egerke
    Mišić je ovaj put u pravu mada ja osobno imam malih pravopisnih i gramatičkih problema ali se svaki put slatko nasmijem prijevodima od naših susjeda kad napisu đon vejn ili đorđ buš. ipak je to po Vuku.
    Ali bi možda trebalo uvažiti suverenitet i pravopisno ispravno pisati imena s istoka tu mislim na rusiju ali i ostale zemlje.
    S obzirom da sam madjar trudim se koliko toliko ispravno pisati, pa unaprijed trazim razumijevanje i ispriku.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +6
    sliks
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:56 | 26.02.2012.
    Kad bi još u Hrvatskoj neko imao hrabrosti reći ne NATO-u i nedopustio im korištenje naše vojske u njihove imperijalističke svrhe to bi bilo stvarno... Previše za očekivati. Gospodo Milanoviću i Josipoviću zašto ne učite od predsjednika Atambajeva uštedjeli biste milijune kuna koje bi se mogle iskoristiti za razvoj države i posrnule ekonomije.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +3
    Pravda
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:55 | 26.02.2012.
    Brkonja fra Brko, djelimično se mogu složiti sa tvojom konstatacijom ali...? Oni me asociraju u zadnje vrijeme, na jedan stari kaubojski film, naslova "Ubij sve i vrati se sam", ako se ne varam, davno je bilo.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +14
    egérke
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:52 | 26.02.2012.
    Poštovani Advance.hr,

    inače jako cijenim vaš doprinos objektivnom izvještavanju i nemam nikakvih zamjerki što se tiče sadržaja vijesti. Ali jedna me stvar jako smeta. Kad god se u vijestima spominju osobe čija se imena transkribiraju s ruskoga ili nekog od jezika bivšega SSSR-a koji koriste ćirilično pismo, uvijek je ta transkripcija prema engleskom modelu. Stvarno mi nije jasan taj trend koji se koristi u svim našim medijima, a posebno mi je to čudno na jednom neanglofilnom portalu kakav je Advance.
    Ako smo navikli pisati Hruščov, a ne Khrushchev, Jeljcin, a ne Yeltsin, i Gorbačov, a ne Gorbachev, onda mi stvarno nije jasno zašto sad odjednom čitam o Zyuganovu, Zhirinovskom, a evo sada i o Atambayevu, o Adakhanu i sličnima. Ako se glavni grad Kirgistana zove Biškek (a ne Bishkek), onda mi nije jasno što fali Atambajevu, Adahanu, Žirinovskom, itd.

    Recite mi slobodno da sam pravopisni nacist, ali stvarno mi je blesavo da imena iz slavenskog jezika (i prema njemu rađena imena iz neslavenskih jezika, poput kirgiskog) transkribiramo u drugi slavenski jezik preko engleskoga. Naposljetku, i to je suptilni imperijalizam.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +7
    Brkonja fra Brko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:39 | 26.02.2012.
    Možemo zaključiti da smo u trećem svjetskom ratu, u dijelu koji se zove uvertira.
    Interesantno kolikostotina milijardi usd potroše Ameri na svoje baze u svijetu,a doma imaju milijuna beskućnika i gladnih.To je stvarno monstruozna država.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +1
    Brkonja fra Brko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:34 | 26.02.2012.
    Pravda
    Neće Ameri ništa tamo napraviti jer su pod budnom paskom Rusa.
    Nemaju oni logistiku da bi pravili s***a po Kirgistanu.
    Prikaži cijeli komentar
  17. +5
    Brkonja fra Brko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:32 | 26.02.2012.
    mikojan
    Tako je !U ugovoru je specificirano čemu služi i kakva je funkcija baze,a ta je da služi kao infrastruktura akcijama američke vojske u Afganistanu,nikako u Iranu.
    U Kirgistanu su pravi gazde Rusi jer je to njihovo dvorište i kad oni odluče da Ameri moraju ići,tako će i biti.Uostalom prije invazije na Afganistan i u vrijeme dogovora sa Rusijom radi njene potpore,jedan visoki ruski general je rekao:"Bit ćete u Afganistanu onoliko vremena koliko vam to mi dozvolimo".Čini se da vrijeme ističe.
    Prikaži cijeli komentar
  18. +5
    Pravda
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:28 | 26.02.2012.
    Nije samo američka vojna baza potencijalna meta Irana u slučaju rata između SAD i Irana. Potencijalna meta je cijeli Kirgistan svjestan je toga i predsjednik Atambayev. Došlo čovjeku iz g....e u glavu da je pogriješio što je svoj teritorij ustupio kao plato za logističku i svaku drugu potporu Nato agresorima za dejstvo po Afganistanu ali i po ostalim metama u okruženju. Poslije ove izjave nadam se da mu neće izmisliti da razvija atomsko oružje ili da mu izmisle HOMS kao u Siriji.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +9
    K3nsh1ro
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:18 | 26.02.2012.
    Mozda sam u manjini al imam vjere u Iran da ce se uspjet oduprijet zapadu i napraviti preokret u cijelom svijetu...Think possitive!
    Prikaži cijeli komentar
  20. +4
    MC
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:09 | 26.02.2012.
    "tadašnji predsjednik Bakiyev otputovao u Washington na "savjetovanje""

    Jos jedan iz plejade americkih dupalizaca koji su dosli na vlast uz pomoc cia-obojenih "revolucija".

    Bravo za PRAVOG predsjednika Kirgistana - Almazbek Atambayev-a.
    Prikaži cijeli komentar
  21. +3
    MC
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:06 | 26.02.2012.
    "bakunjin"
    Milsim da bi se "orjentacija stranice" mogla opisati kao - kontra majmuna. I to argumentovano.
    Je li ti sad jasnije?
    Prikaži cijeli komentar
  22. +7
    bakunjin
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:56 | 26.02.2012.
    Zahvaljujem na pojašnjenjima komentatora. Zadržavam pravo iznositi svoje mišljenje i nadam se da nemate ništa protiv toga. LP
    Prikaži cijeli komentar
  23. +3
    mikonjan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:54 | 26.02.2012.
    @ILIRSKI PREPOROD
    Potpisujem, ako se to desi uskoro ćemo imati NATO u centru Zagreba
    Prikaži cijeli komentar
  24. +6
    ILIRSKI PREPOROD
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:47 | 26.02.2012.
    Odlično,Kirgistan ,Hvala Advance - u na prenošenju dobrih vijesti. Još bolje bi bilo da odu odmah sada i da se takav trend nastavi u svim ostalim državama, pa tako da ode i Bondstil sa Kosova i da Srbi ne dozvole nikakve američke urede za uspostavu kontrole na ovom dijelu zemaljske kugle.A Hrvatska nikako nebi smjela dozvolit francuzima dobivanje koncesije zračne luke u Zagrebu da ne bi i ona postala nekakva militirastička baza u sklopu civilnog . Treba organizirat prosvjed protiv Hrvatske vlade i francuske korporacije .
    Prikaži cijeli komentar
  25. +2
    mikonjan
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:44 | 26.02.2012.
    @Csaba
    Istina, ugovor se ne može raskinuti prije 2014, ali mislim da izjava "nećemo dopustiti da se zračna baza koristi za napad protiv Irana" također ima znatnu težinu.
    Prikaži cijeli komentar
  26. +6
    simian
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:43 | 26.02.2012.
    Mislim da se advance ne svrštava niti u jednu kategoriju, oni su advance=napredni ;)
    Prikaži cijeli komentar
  27. +7
    Top
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:42 | 26.02.2012.
    @bakunjin
    Zašto bi jedan medij uopće bio omeđen tim gabaritima? advance.hr je zaista uvijek u toku i donosi nam informacije koje nitko drugi ne bi, kada su se Rusi osilili u Čečeniji napisali su veliki tekst o tome, slično i sa pojedinim potezima Kineza u Tibetu (ali i u Africi). Činjenica je da je zapad trenutačno agresor i advance.hr zauzima pravu stranu u ovom povijesnom kontekstu i donosi sve bitne vijesti oko toga. Sudeći po tvom imenu ti si ljevičar anarhist i to je ok, ali ovo je prije svega sajt za informacije, ne ideološko svrstavanje.
    Prikaži cijeli komentar
  28. +6
    Jatigurovic
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:40 | 26.02.2012.
    bakunjin:
    Koliko vidim ove stranice su korektne i pkušavaju izvještavati istinito a ne propagandno.Ako ti se istina ne sviđa nitko te ne tjera biti na ovom portalu.
    Prikaži cijeli komentar
  29. +5
    Csaba
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:39 | 26.02.2012.
    Kakav god da je stav Advance portala mislim da je jedini kod nas u Hr koji govori o temama koji se kroz mainstream medije ne moze vidjeti niti cuti ... oni samo donose vijesti na Hrvatski jezik s nama malo poznatih stranica. Hvala na tome Advance Hr.
    Sto se tice Kirgistana dobar potez ali nazalost ugovor je do 2014 a do tada ce ameri sravniti Iran :(
    Prikaži cijeli komentar
  30. +7
    Brkonja fra Brko
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:34 | 26.02.2012.
    bakunjin
    Naslov članka ti sve govori ! Ovdje se prenose sve informacije i analiziraju,nema cenzure i zato je ovaj portal postao tako popularan,a biti će još popularniji.
    Prikaži cijeli komentar
  31. -3
    bakunjin
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:31 | 26.02.2012.
    Samo pitam, jasno mi je zašto treba biti protiv imperijalizma, neokolonijalizma, ali ne vidim razlog za dizanje u nebesa Ruskog Cara.
    Prikaži cijeli komentar
  32. -20
    bakunjin
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:23 | 26.02.2012.
    Kakva je orjentacija ove stranice proruska, antimperijalistička i alterglobalistička ili lijeva i antikapitalistička?
    Prikaži cijeli komentar
  33. +16
    JKD
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:20 | 26.02.2012.
    Sve mi se čini da će i Kirgistan uskoro trebati "demokratizirati"...
    Prikaži cijeli komentar
  34. +14
    Hrvati-prijatelji-Rusa
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:15 | 26.02.2012.
    Informaciju su kasnije opovrgnuli američki dužnosnici, uključujući i američkog ambasadora u Rusiji, Michaela McFaula.
    Ovaj americki ambasador bi trebao biti opozvan.
    On financira buduce teroriste po Rusiji.
    A sto se tice americkih baza, nek idu u Ameriku.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.