Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Obama, Cameron i Hollande razgovarali o vojnoj intervenciji i "Siriji nakon neizbježnog pada Assada"

Britanski premijer David Cameron razgovarao je jučer telefonski s američkim predsjednikom Barackom Obamom po pitanju aktualne sirijske krize. U razgovoru Cameron je istaknuo prethodno upozorenje američkog predsjednika i naveo kako Britanija "podupre vojnu intervenciju" ukoliko bude upotrijebljeno - ili samo bude postojala opasnost od uporabe kemijskog oružja.

"Obojica su se složila kako bi uporaba, ili prijetnja uporabom, kemijskog oružja bila nedopustiva i kako bi zbog toga obje zemlje revidirale svoj dosadašnji pristup", rekao je glasnogovornik britanskog premijera, prenosi The Guardian.
Podsjetimo, priču o intervenciji na temelju straha od kemijskog oružja prvi je prije nekoliko dana pokrenuo američki predsjednik Obama istaknuvši kako je to "crvena linija" (vidi: Obama upozorava Siriju zbog kemijskog oružja i ističe kako je to "crvena linija"). Mnoge je ova situacija podsjetila na vrijeme neposredno pred američku invaziju na državu Irak. I tada je glavni povod pronađen u navodnom "oružju za masovno uništenje" - koje u konačnici nikada nije ni pronađeno.

Na ove prijetnje Siriji odmah su reagirali iz Rusije, istaknuvši kako vjeruju da Sirija nema nikakve namjere koristiti kemijsko oružje i kako je ono dobro čuvano od strane vojske.

No, u razgovoru britanskog premijera i američkog predsjednika tema nije bila samo potencijalna intervencija, već i rasprava o "Siriji nakon Assada". Izgleda kako su ova dva državnika gotovo uvjerena u konačni ishod sirijskog rata, unatoč činjenici da stanje na terenu uopće ne sugerira tako.
"Premijer i Obama su razgovarali o potpori za opoziciju, nasilju i nužnost ponovne uspostave stabilnosti u Siriji. Obojica su istaknula kako žele vidjeti vjerodostojnu opoziciju i nadaju se kako će skorašnji sastanak opozicije u Kairu rezultirati jedinstvom i povezanošću u radu prema tranziciji", ističe Cameronov glasnogovornik. Podsjetimo, prethodni sastanak opozicije u Kairu - početkom srpnja - bio je potpuni fijasko, razne grupacije međusobno su se svađale, optuživale, a neki su i revoltirano napustili sjednicu (opširnije: Analiza: sastanak sirijske opozicije u Kairu propao - preduboke podjele između raznih frakcija).

Odmah nakon jučerašnjeg razgovora s Obamom, Cameron je nazvao trećeg ključnog čovjeka zapadnog segmenta anti-sirijske koalicije, francuskog predsjednika Francois Hollandea. Razgovarali su kako bi Britanija i Francuska mogle zajedno dodatno pomoći pobunjenicima u Siriji. "Razgovarali su o dodatnom dostavljanju ne-smrtonosne potpore čiju je dostavu nedavno najavila Britanija. Francuska i Britanija složile su se kako će zajedno identificirati načine kako da ojačaju opoziciju i pomognu pri potencijalnoj tranziciji sirijske vlade nakon neizbježnog pada Assada", istaknuo je glasnogovornik britanskih vlasti.

Napomenimo pritom kako je vođa političke - ne oružane - opozicije u Siriji, Qadri Jamil, koji trenutačno obnaša funkciju zamjenika premijera, istaknuo u Moskvi kako se o odlasku Assada može raspravljati, ali to ne može biti preduvjet za pokretanje dijaloga unutar zemlje. "Tražiti ostavku prije no što se pronađu načini kako bi sirijski narod izrazio svoje mišljenje - da li je to demokratski pristup? Ne, time nam se želi silom nametnuti odluka", rekao je Jamil (opširnije: Sirijski zamjenik premijera u Moskvi: "O odlasku Assada se može razgovarati, ali to ne smije biti uvjet za pokretanje dijaloga").

Izvori:

The Guardian | BBC | AFP

Komentari

(21):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. 0
    Raki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    21:23 | 24.08.2012.
    Haha, posto zivimo u ludom svijetu koji je postao apsolutno nepredvidljiv mislim da su ovakvi razgovori politicara jako glupi, posebno ako uzmemo u obzir tko to priča. Pa ne kaze ona narodna uzalud: "Nije vazno sto se priča već tko to priča???"
    Tko je to njima dao garanciju da ce oni docekat Assadov kraj a ne,na primjer,on njihov?
    Prikaži cijeli komentar
  2. +2
    begboss
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:54 | 23.08.2012.
    @ Zash65OI
    Slazem se da je granica preduga i tesko je kontorlirati ali neka miniraju jer nema druge opcije.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +3
    Zash65OI
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:59 | 23.08.2012.
    @begboss.. mislim da nije moguče imati 100% kontrolu granice.. to do sada nije uspjelo ni jedni sili u svetu.. pa ni kinezima koji su gradili kineski zid zbog tih istih razloga ..

    samo pogledaj granicu... ima 2000 km granice..

    kako to sada kontrolirati bez UAV dronova, ili infracrvenih kamera, i drugih suvremene opreme.. ?

    težko..

    a sirijska vojska broji oko 350.000 vojnika.. pa npr. 100.000 lovi te gade terorističke po mestima kao allepo, damascus itd.. dok 200.000 mora biti u pripravnosti ako NATO udari.. i ostane ti 50.000 da kontrolira 2.000 dugu granicu? .. pomisli to.. 50.000 je toliko ljudi koliko možeš vidjeti u nogometni utakmici na tribuni.. a sada rasporedi te ljude na daljinu 2.000 km koju moraju gledati i kontrolirati non-stop! .. i vidjet češ da to nije moguče..

    da bi se granice totalno hermetičko zatvorili onda bi trebali pomoč kine(oni imaju vojniko ko slame) ili rusa.. a i to ne bi bilo dovoljno.. trebalo bi minirati sve osim uradnih prelaza koji bi bili naravno strogo straženi..

    a tamo gdje su mine imaš IR senzore, dronove koji nadziraju sve iz daleka, i ostrostrelce koje pucaju na teroriste ako dođu da de-aktiviraju mine itd..

    to je veliki problem organizirati..i bez pomoči kine i rusa to sirija sama ne može napraviti.. a nažalost sirija ostaje Sama u toj bitki davida proti goljatu..
    Prikaži cijeli komentar
  4. +2
    begboss
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:36 | 23.08.2012.
    UKUS nece odustati od Sirije dok ima terorista. Nije mi poznato tj. nemam informaciju da li je Sirijska vojska uspostavila kontrolu na granicama prema Libanonu i Jordanu? Bez toga nemaju sanse i rat ce se oduziti i moze trajati godinama.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +9
    svart_viking
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:53 | 23.08.2012.
    Ovaj Hollande izgleda kao totalni kreten na slici. Čak mu i paše
    Prikaži cijeli komentar
  6. +6
    Buntovnik
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:39 | 23.08.2012.
    Analogno svim desavanjima na Bliskom istoku, zveri konacno pokazuju pravo lice i interese kupovinom Telekoma i nekih rudnika na Kosovu( Klark, Jackson, Olbrajtova i ko zna ko jos). Sada je ocito da je sve iscenirano da bi nakon sukoba grabili ono sto zele. Dokle tako? Zar ostali deo sveta nema petlju da bar verbalno i javno osudi delovanje Zapadne demokratije?.Kalkulise se na razne nacine , a niko nema hrabrosti javno da istupi protiv zveri!
    Prikaži cijeli komentar
  7. +1
    BOSNA
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:35 | 23.08.2012.
    Alep 22.08 youtube.com/watch?v=Zj1olBH0Jng&feature=player_embedded
    Prikaži cijeli komentar
  8. +3
    lujprvi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:22 | 23.08.2012.
    Tri jahača Apokalipse, četvrti im fali ('Smrt', Benjamin Netanyahu) ali će se i on pridručiti dok ova trojca pripreme teren. Nema se tu što reči!
    Prikaži cijeli komentar
  9. +1
    Mostar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:13 | 23.08.2012.
    sve mi smrdi na irak :)
    Prikaži cijeli komentar
  10. +6
    Outbox
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:32 | 23.08.2012.
    Mislim da je sad jasno koliko su i Sarkozy i Holland - jedno te isto i da je FRANCUSKA IMALA NEMJEŠTENE IZBORE, tako da Medijsko-Politički - NIJE ostavljena / nije dozvoljena MOGUĆNOST opcije da pobijedi ITKO OSIM CIONISTIČKE SLUGE.
    Ovo je POTPUNA SRAMOTA za SLOBODNU FRANCUSKU i VELIKA TRAGEDIJA ZA SVIJET !!! Jer kad bi bar sama Francuska se USPROTIVILA UK&USA ratnom osvajanju - STVARI U SVIJETU BI BILE POTPUNO DRUGAČIJE!
    Ali - S ENGLESKOM NA ČELU, Francuska, Njemačka, SAD, pa čak i Švedska - PRIJESTOLJA SU MASONERIJE !!! koja je u službi BANKARA I CIONIZMA.
    Ključno je ovo: - Ako KINA ne dade ozbiljnu i snažnu POLITIČKU I VOJNU POTPORU Rusiji u ovom pitanju Sirije, onda su stvari IZGLEDNIJE na strani ovih gore na silci cionističko-masonskih vampira.
    No prije svih - sam Assad bi MORAO JAVNO-OLITČKI ŽESTOKO DIJELOVTI u UN-u i optužiti javno UK&USA i Francusku za NAMETANJE VOJNE AGRESIJE !
    I opet PONAVLJAM - Javno-Političko NEDJELOVANJE Assada na političkoj sceni i javnosti u UN-u i direktno međudržavno - je AUTOMATSKO PRIHVAĆANJE PORAZA !!!
    ON mora svijestki Javno-Politički stalno i žestoko istupati i na toj sceni braniti svoju zemlju pred cijelim svijetom.
    Ali NJEGA TAMO NEMA !!! ZAŠTO ???????????
    Rusi i Kinezi - MORALI BI MU TO OMOGUĆITI I BITI MU PODRŠKA I ZAŠTITA !!! ZAŠTO ONI TO NE RADE ????????
    I opet PONAVLJAM - te CION-NEONACISTE treba JAVNOPOLITČKI-DIREKTNO OŠTIŽIVATI ZA NACI-Političko i Naci-Vojno ponašanje.
    Svaki drugačiji govor i ponašanje u smislu GOVORA POLITČKOM KOREKTNOŠĆU - JE KONTRAPRODUKTIVNO !!!!
    Rusi, ALBA grupa, Kina, i druge zainteresirane države - MORAJU ZAJEDNIČKI UPOZORITI SVIJET NA NACISTIČKU POLITIKU ZAPADA I IZRAELA !!!!! I dati KOORDINIRANU PODRŠKU POLITIČKOM ISTUPANJU ASSADA !!!
    Ako do toga i takvoga Javno-Političkog i Koordiniranog UPOZORENJA svijeta na NACI-Politiku Izraela i Zapada ne dođe - RUSI SE SIGURNO MOGU POZDRAVITI S POVIJEŠČU!!! Kao imnoge druge drćave Europe.
    Taj zadatak PROKAZIVANAJa UK&USA i IZRAELA za NACI-Politku je NUŽAN i UISTINU NIJE NIMALO TEŽAK !!! To je jedini način da se ZAUSTAVE OVI VAMPIRSKI NEKROMONZI !!!!

    Prikaži cijeli komentar
  11. +5
    patkovic
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:27 | 23.08.2012.
    čekaj malo , pa i suzavac je kemijsko oružje , a?
    Prikaži cijeli komentar
  12. +7
    sam-u-raj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:25 | 23.08.2012.
    Slažem se. Svi se ovdje razbacuju komentarima kako će Sirija ovo, kako će Iran ono. Realno - bez Rusa i/ili Kineza (koji nema šanse da se uključe aktivno u moguće sukobe) - Sirija nema NIKAKVE šanse, a niti Iran prevelike, u sudaru vojske (vojskI) na vojsku. Jedino gdje bi Iran možda imao šansu je ako bi se izvršila kopnena agresija na njih, pa da mobiliziraju milijun ljudi i bore se do zadnje kapi krvi kao protiv Iraka. Teško, mukotrpno i uz ogromne žrtve. Ja se nadam da do toga neće doći, do nikakvog krvoprolića kad smo kod toga. Samo uz ovakvu agresivnu politiku Amerike, Izraela i NATO-a sve karte su na stolu. Bojim se da je Iranu jedini spas baš ta atomska bomba. To da je oni (možda) nemaju namjeru napraviti je u potpunosti nebitno ''prijateljima'' pokorenih država, tako da su toga i te kako svjesni iranski vođe. E sad, kako su se postavili....ja vjerujem da su naučili dosta iz primjera Sj. Koreje koju bar za sada nitko ne dira niti vjerojatno znaju kako bi to učinili, vojno mislim.
    Prikaži cijeli komentar
  13. +5
    cegevara
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:09 | 23.08.2012.
    chegevara
    Bez pomoci Rusije sprzice Siriju ocas. Setimo se Iraka i Libije.Moze da te gadja sa 1000km i sta im tu mozes.. Tuzno..ali istinito.Ovo je i za Rusiji biti ili ne biti,a ako to ne znaju i ne lupe pesnicom o sto uskoro evo i njima Lucifer u kuci.
    Prikaži cijeli komentar
  14. +7
    Vandal
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:54 | 23.08.2012.
    ako odluče napast siriju, budu je pojeli i to je realnost! samo je pitanje s kolkim posljedicama (budimo realni)
    Prikaži cijeli komentar
  15. +12
    Nacionalist
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:36 | 23.08.2012.
    ..kak je netko vec komentirao jedan od proslih clanaka, ovo s kemijskim oruzjem je samo metoda pokusaja i neuspjeha - 'ako ne prodje ovo, idemo na iduce' odavno koristena pri vecini istrazivanja..ne uspjeva im ubacivanje placenika, ajmo ovo..ali nekako mi se vojna intervencija i dalje cini pre nerealnim, jer je poznat iransko-sirijski sporazum o pomaganju obrane suvereniteta, a prostor zracni prostor sirije puno manji i preblizu drugih drzava koje i u kojima nisu svi ili nisu uopce naklonjeni zapadu, stoga je i sam prelet puno ugrozeniji i tezi za isvesti..a tu je i vrlo realna opasnost od iranskog napada na izrael koji bi uslijedio vrlo brzo nakon napada na siriju...zatim bi vojska irana mozda, ali sirijska vojska vrlo brzo dosla u libanon u pomoc alewitima i hezbolahu, pa bi i od tamo svi skupa produzili na izrael..kurdi bi odmah krenuli na tursku, a i ne samo kurdi i eto ti turske izbacene iz igre - znaci turci nebi ginuli za zapad u siriji i iranu, nego bi sebe branili...samim zapadnim napadom, smanjili bi svoje mogucnosti u iraku i afganistanu, tamo bi ih 'domacini' odmah pregazili i povratili kakvu takvu kontrolu iraka i afganistana - a u americi bi narod doslovno 'puko' zbog gubitka dva rata - irak i afganistan, sto bi narod podsjetilo na dugi uzaludni rat u vietnamu... a i na samom bliskom istoku bi se i u qataru i u saudijskoj arabiji i u ujedinjenim emiratima doslo do zestoke borbe za svrgavanje ovih zapadnih vazala pa bi i oni imali posla u svom dvoristu...a rusiju ..i kinu, al malo vjerovatno vojno..nisam ni spomenuo.. tako da cijelokupna situacija nikako nije ni blizu libiji i svrgavanju g. Gadaffija (pocivao u miru pukovnice!), a kamoli nije jeftino za cioniste koji sve gledaju kroz $$$ ...tako da vjerujem da je sve to zveckanje oruzjem samo dodatna metoda psiholoskog napada strahom i lazno uvjeravanje kako su jaki i nadmocni, a cijeli nato po kvaliteti nije ni blizu rusiji, na koju je sve u zadnjih par desetljeca usmjereno....
    Prikaži cijeli komentar
  16. +3
    taliban
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:28 | 23.08.2012.
    Pa ovi mi izgledaju ko mala djeca pred trgovinom koji se spremaju ukrasti čokoladicu. i bi i ne bi, malo jih je prpa..boje se da neće da dobiju po goloj guzici ako napadnu, a bogami će i dobiti!
    Prikaži cijeli komentar
  17. +9
    TomRy
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:25 | 23.08.2012.
    NEKROMONZI postaju sve nervozniji,,
    Kad bi bilo pravde i vjere u pobjedu iste, volio bih da Assad bude taj Furyan koji će im polomiti zube-
    Prikaži cijeli komentar
  18. +3
    SpaceJockey
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:24 | 23.08.2012.
    To znaci da bi dobili zeleno svjetlo trebaju jos jedan falseflag scenario.
    Prikaži cijeli komentar
  19. +8
    oportunista
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:18 | 23.08.2012.
    da pomalo podsjeca na Iracki scenaro, ali za razliku od Iraka iza Sirije stoj Iran, Hezbolah, i jedan dio Iračana. namjerno nisam spomenuo Kinu i Rusiju, mada ni njihovo uplitanje nije iskljuceno ovaj put.
    Moje je misljenje da cionisti postaju sve nervozniji, i da smatraju da je sada krajnje vrijeme za napad na Iran posto je Sirija zaokupljenja svojim unitrasnjim sukobom, koji po svemu sudeci se priblizava kraju sa krahom pobunjenika i placenika. Sa druge strane UKUSA zemlje bi prvo da se rijese Asada pa tek onda da krenu na Iran, sto znaci da u najboljem slucaju ( po njh) napad na Iran bi uslijedio sredinom 2013.godine. A tu je kvaka, posto ozbiljniji poznavaoci Iranskog nuklearnog proograma govor da dosadasnjim tempom obogacivanja urana Iran imati dovoljno materijala za A bombu krajem ove godine, a onda postaje Nedodirljiv
    Prikaži cijeli komentar
  20. +9
    zveki
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:16 | 23.08.2012.
    I neka mi samo netko kaže da nad ovom trojicom ne treba izvršiti egzorcizam. Pa, pogledajte ih samo!
    Prikaži cijeli komentar
  21. +6
    sam-u-raj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:52 | 23.08.2012.
    Kako se kad je sve ostalo propalo razbacuju dobrom starom prokušanom retorikom oko kemijskog oružja. Nekako imam dojam da će se ponoviti Irački scenarij.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.