Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Nakon dugih pregovora postignut prvi dogovor OPEC-a o smanjenju proizvodnje nafte u zadnjih 8 godina: Cijene nafte odmah počele rasti

Organizacija zemalja izvoznika nafte (OPEC) postigla je dogovor o smanjenju dnevne proizvodnje za 1,2 milijuna barela nafte po danu, odnosno na 32,5 milijuna.

Ovo je dogovor na koji se dugo čekalo, a čim je novinska agencija Bloomberg - citirajući neimenovanog delegata iz Beča - objavila vijest, cijene nafte skočile su za 7%.

Iz OPEC-a ističu kako se radi o "povijesnoj" odluci te navode kako će smanjenje stupiti na snagu 1.1.2017.

Aktualne članice OPEC-a su: Alžir, Angola, Ekvador, Gabon, Irak, Iran, Kuvajt, Libija, Nigerija, Katar, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati i Venezuela.
Dogovor je postignut nakon više tjedana pregovora u kojem su tri bliskoistočne naftne sile - Saudijska Arabija, Irak i Iran - nastojale osigurati maksimum za svoju proizvodnju.

Ovo je prvo koordinirano OPEC smanjenje proizvodnje nafte u zadnjih 8 godina.

Rusija je, očekivano, pozdravila ovu odluku jer niske cijene nafte izuzetno štete njenoj ekonomiji. Sama se također obvezala ograničiti proizvodnju. U isto vrijeme Indonezija je odlučila suspendirati svoje članstvo u OPEC-u kako ne bi morala smanjiti proizvodnju.

Izvori:

RT | bloomberg.com | sj.com

Komentari

(6):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +2
    kristi
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:20 | 1.12.2016.
    Pitam se, kako ce se to odraziti na dolar?
    Prikaži cijeli komentar
  2. +1
    Hi Its Personal
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:40 | 1.12.2016.
    Mada su kraceg dometa kod Mi-28N treba obratiti paznju na ataka radio vodjene projektil izuzetne probojne moci:
    -
    Postoje 4 vrste Ataka projektila:
    *9M120 je tzv. tandem HEAT (" High Explosive Anti-Tank ") projektil koji se koristi protiv tenkova s eksplozivnim reaktivni oklopom (ERA) koji moze probiti 800mm RHA ("Rolled Homogeneous Armour"), u biti ekvivalent homogenom samo celicnom oklopu
    *9M120F termobaricki-vakuumski koji se koristi protiv pjesadije, zgrada, bunkera, tunela
    *M120O namijenjenom protiv drugih helikoptera
    *9M120M s povecanim dometom do 8km i boljom penetracijom od 900mm RHA.
    -
    Za sve koji mozda nezdaju RHA se kod analiziranja vodi kao homogeni cisto celicni oklop stoga npr. ako projektil ima 800mm RHA to znaci da je sposoban penetrirati 800mm cisto celicnog oklopa!
    Prikaži cijeli komentar
  3. +2
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:47 | 1.12.2016.
    Hi Its Personal,
    NARAVNO da cu pogledati sa VELIKIM ZADOVOLJSTVOM...
    Mnogo pozdrava,uz VELIKO hvala.
    Prikaži cijeli komentar
  4. +2
    Hi Its Personal
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:50 | 1.12.2016.
    Podaci iz raznih izvora variraju, ali ovi bi trebali biti tocni:
    -
    Mi-28N "Night Hunter" Havoc-B
    *
    Mi-28N naziv je za ruski dvosjedni borbeni helikopter, koji je unaprijedjenje Mi-28(A) koji je razvijen tijekom 80/90-tih godina 20. stoljeca od strane Mil projektantskog biroa.To je tesko oklopljeni helikopter namijenjen za unistavanje oklopnih kopnenih jedinica, zive sile, sporo letecih zracnih ciljeva, sposoban djelovati u svim vremenskim uvjetima, danju i nocu. Prvi prototip Mi-28 (012) poletio je 10. Novembra 1982. godine, drugi (022) 1983 godine. Prototip (032) Mi-28A standarda je poletio u Januaru 1988. te je imao neka unapredjenja s jacim motorima ciji je ispuh usmjeren pod kutom dolje, pokretnu ziroskopski stabiliziranu kapsulu s elektro-optickim senzorom smjestenu ispod nosa, elektronicke protumjere, infracrvene mamce te straznji rotor s 4. umjesto 3. lopatice X oblika. Godine 1984. sovjetske zracne snage su dale prioritet naprednijem Kamov Ka-50 helikopteru, ali razvoj Mi-28 nije prekinut, samo je postao "nizeg prioriteta" te je Decembra 1987. odobrena serijska proizvodnja u "Rostvertol" u Rostov-na-Donu. Mi-28A projekt je otkazan 1993. jer se nije mogao mjeriti s performansama Ka-50 (uglavnom ne funkcionalnost u svim vremenskim uvjetima).
    *
    Mi-28N je predstavljen 1995. godine. Prvi prototip ove nove inacice (014) je poletio 14. Novembra 1996. Poboljsanja koje je donio su bila mogucnost djelovanja u svim vremenskim uvjetima, kompozitne polimer elise glavnog rotora te niza cijena. Glavno unaprijedjenje je u vidu radara N025N milimetarske valne duljine smjestenog u kupoli kuglastog oblika iznad glavnog rotora. Opremljen je s sustavom za ciljanje ispod nosa ukljucujuci FLIR ("Forward looking infrared") infracrvenu/termalnu kameru. Nakon "hladnog rata" potreba za specijaliziranim protu-tenkovskim helikopterima je opala te je stoga Mi-28N zahvaljujuci znacajkama poput mogucnosti djelovanja u svim vremenskim uvjetima te niske cijene dobio na vaznosti. 2003. ruska vojska je usvojila Mi-28N te Kamov Ka-50 kao standardne napadacke helikoptere. Prvi serijski Mi-28N je proizveden 5. Januara 2006. godine. Do 2015. planirana je nabava 67 ovih helikoptera. "Rostvertol" u Rostov-na-Donu je isporucio u periodu 2012.-2014. (140 komada Mi-28N te Mi-35M) helikoptera za domace i strane narucitelje (oznaka izvozne "jednostavnije" varijante je Mi-28NE), te 28 helikoptera Mi-28N u 2015. Rusija namjerava do 2017. razviti i testirati Mi-28NM prototip baziran na Mi-28N s karakteristikama 5-te generacije helikoptera. Razvoj ove inacice je poceo 2008. Karakteristike su povjerljive no pretpostavlja se da bi Mi-28NM trebao imati manji radarski odaziv, povecani domet, napredne integrirane borbene sustave , sposobnost borbe zrak-zrak i povecanu brzinu.
    *
    Mi-28N ima konvencionalni dizajn sa straznjim rotorom. Glavni rotor s pet lopatica je smjesten iznad sredisnjeg dijela helikoptera. Lopatice su pravokutnog oblika gledajuci u jednoj ravnini, dok su dva, kratka i siroka krilca s 4 "tvrde" tocke za nosenje oruzja postavljena nesto iza. Sredisnji dio tijela glavnog rotora je izradjen od titana na kojega su pricvrscene lopatice izradjene kompletno od polimerskih kompozitnih materijala dok su pokretni dijelovi tj. lezajevi izradjeni od elasticnog polimera (elastomera). Straznji rotor s 4 lopatice X oblika je dizajniran u dvije ravnine s neovisno kontroliranim lopaticama. Dva Klimov TV3-117VMA turbo-osovinska motora su smjestena uz vrh trupa s ispuhom prema dolje kako bi se smanjio toplinski/infracrveni odaziv. Trup ima malu sirinu u odnosu na visinu koja se lagano suzava prema straznjem rotoru. Dva staklena kokpita su podignuta gore dok je top smjesten ispod trupa s fiksnim stajnim trapom od tri kotaca. Amortizirajuce podvozje i sjedala stite posadu od jaceg udara o tlo te posada moze podnesti okomit pad do brzine 12 m/s. Oklop helikopterske kabine izdrzava pogotke projektila kalibra 20 mm. To je postignuto uporabom aluminijske oklopne zastite zajedno s keramickim oklopnim elementima. Svi dijelvi helikoptera mogu podnesti udar 12.7mm kalibra. Sve lopatice rotora su dizajnirane od posebne kompozitne plastike i mogu podnjeti udarac projektila 30mm kalibra.
    *
    Ako helikopter ipak bude pogodjen tako da ne moze nastaviti let, onda su predvidjene dvije varijante za prezivljavanje posade. Ako je pogodjen na visini preko 100 m, onda se s padobranom brane lopatice i vrata kabine, a napuhavaju se i posebni trapovi. Ako je pogodjen na visini ispod 100 m, primjenjuje se drugi algoritam - clanovi posade prisilno se pricvrscuju pojasevima u specijalnim sjedalima "Pamir-K", koja mogu cetverostruko smanjiti energiju opterecenja, a pri padu se udarac neutralizira specijalnim nozicama stajnog trapa.
    *
    Dva turbo-osovinska Klimov TV-3-117VM motora od 2 x 2.200 ks pogone 7.9 tona tezak helikopter do max. brzine od 325km/h. Ukupna poletna masa je 11.7 tona, borbeni radijus 460 km, plafon 5.800 metara, brzina uspona 13.6 m/s. Helikopter moze letjeti i s jednim motorom ako drugi otkaze ili je ostecen. Helikopter ima i sekundarnu pomocnu AI-9V pogonsku jedinicu. Iako nije namjenjen za transport ima mala dodatna mjesta za troje ljudi cija je glavna namjena spasavanje posada helikoptera/aviona.
    *
    Vec spomenuti radar N025N milimetarske valne duljine omogucuje helikopteru :
    *pokrivenost svih 360 stupnjeva danju/nocu
    *detekciju napadajucih aviona, helikoptera te projektila
    *detekciju stacionarnih od pomicnih ciljeva na zemlji
    *mjerenje koordinata mete
    *pomoc pri letenju na malim visinama
    *korekciju navigacijskog sistema
    *mapiranje terena.
    U "nosu" se nalazi radio sustav za vodjenje projektila. Senzori: FLIR i TV osmatranje pri slabom svijetlu za pilota te TV i FLIR opazanje za "topnika/navigatora". Iskustvo zrakoplovstva u ratovima u drugoj polovici ovog stoljeca pokazalo je da je vecina borbenih helikoptera oborenih od strane sustava protuzracne obrane izvedena vizualnim kontaktom. To znaci da helikopter treba letjeti nisko i djelovati na malim visinama. Nacelno, borbena primjena Mi-28N je nocni let na ekstremno niskim visinama Kompleksna avionika bi se sastojala od:
    *automatsko otkrivanje te zahvacanje i pracenje mete putem TV i IC kanala
    *stabilnost vidnog polja
    *laserski mjerac udaljenosti
    *akrobatski kompleks (pruza let koji slijedi teren u automatskom nacinu rada)
    *TV i IC kanali za prijenos podataka
    *INS-2000 : visoko precizni sustav inercijskog navodjenja
    *DISS doppler sustav za odredjivanje brzine i smjera mete
    *SHS sistem za pracenje stanja u zraku
    *RSDN dalekometni sistem za radio navigaciju
    *racunalni sustav "Baguette-53" IBM PC kompatibilan
    *
    Sve kontrole na letjelici te podaci sa senzora integrirani su u jedinstveni sustav kontrole koji se prikazuje na 6 visenamjesnih LCD zaslona, po 3 u svakom kokpitu te na zaslonu kacige pilota. Mi-28N posjeduje infracrveni sustav za ometanje protiv toplinski vodjenih projektila te ih skrece s kursa. Posjeduje i detektor/upozoravac radarskog ozracivanja koji pretrazuje okolinu na radarske signale te upozorava posadu ukoliko je radarski ozracena kako bi mogli izvoditi izbjegavajuce manevre ili primjeniti odgovarajuce aktivne protumjere. U ovom trenutku, Mi-28N je jedini helikopter na svijetu koji je u stanju obavljati let na visini od pet metara prateci teren u automatskom nacinu rada. Helikopter ima: opticki, televizijski, termalni te laserski TV nadzor i osmatranje.
    *
    Mi-28N posjeduje 30 mm Shipunov 2A42 automatski top:
    *Top ima 300 naboja sa odstupanjem u azimutu = +/- 110 stupnjeva
    * Podizanje=13-40 stupnjeva
    * top je smjesten sprijeda s brzinom paljbe 200-550 metaka u minuti s efektivnim dometom do 4.000m (ovisno o vrsti mete)
    * Naboji mogu biti HEI "High-explosive incendiary" tj. tip municije koji moze imati ucinak kao visokoeksplozivni HE i/ili posredno zapaljujuci (svaki naboj moze imati oba efekta) / APDS ("Armour-piercing discarding sabot") u biti kineticko penetrirajuci.
    Ostalo naoruzanje :
    *supersonicni 9M120 Ataka protu-tenkovski radiom vodjeni projektili dometa 6km
    * 9M114 complex Sturm-V projektil s radio navodjenjem/
    *Vympel R-73 zrak-zrak infracrveno vodjeni projektili dometa 20km
    *Igla-1V zrak-zrak infracrveno vodjeni projektili dometa 5.2km
    *S-8 nenavodjene rakete dometa 4km
    *S-13 nenavodjene rakete dometa 6km.
    Postoje 4 vrste Ataka projektila:
    *9M120 je tzv. tandem HEAT (" High Explosive Anti-Tank ") projektil koji se koristi protiv tenkova s eksplozivnim reaktivni oklopom (ERA) koji moze probiti 800mm RHA ("Rolled Homogeneous Armour"), u biti ekvivalent homogenom samo celicnom oklopu
    *9M120F termobaricki-vakuumski koji se koristi protiv pjesadije, zgrada, bunkera, tunela
    *M120O namijenjenom protiv drugih helikoptera
    *9M120M s povecanim dometom do 8km i boljom penetracijom od 900mm RHA.
    *
    Specifikaije:
    *Posada=2
    *Duljina=21.5m
    *Promjer glavnog rotora=17m
    *Visina=4.89m
    *Masa (prazan)=7.9 tona
    *Max. masa (poletna)=11.7 tona
    *Max. brzina=325km/h
    *Brzina krstarenja= 265 km
    *Brzina unatrag=do 100km/h
    *Plafon=5.700m
    *Brzina uspona=13.6m/s
    * Dolet:=460km
    *Cijena po primjerku: 16 milijuna USD (dok Apache kosta 65 milijuna $ sto znaci da za jedan AH-64D da se moze kupit cak 4 Mi-28N)
    Prikaži cijeli komentar
  5. +4
    Hi Its Personal
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:32 | 1.12.2016.
    @Nera-Univ
    Ma ni niske cijene nafte nisu puno pogodile rusko gospodarstvo, jer su vec bili istisnuli S. Arabiju kao najveceg izvoznika nafte Kini, a znamo tko ima para. Posto te poznam jos od prije nadam se da ces pogledati ovaj polsatni dokumentarac o ruskoj vojnoj industriji za koju vecina dusebriznika smatra kako su u njima još uvijek radnici s lopatama, a oni se bave čak i metodom uzgajanja metala na molekularnom nivou (kada je u pitanju proizvodnja motora). Svjestan sam toga koliko se modernizuje ruska vojna industrija..
    Prvi video isjecak je o proizvodnji jednog od najsuvremenijih ruskih helikoptera Mi-28N koji prase i u Siriji:
    youtube.com/watch?v=OOxRli0Six4tera , a drugi usporedba istog helica s AH-64D Apache koji je primjeti, 4x puta skuplji:
    youtube.com/watch?v=HH-AO_KrMYU

    Prikaži cijeli komentar
  6. +14
    Nera-univ.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    09:55 | 1.12.2016.
    Znaci,odustaju od pokusaja bacanja Rusije na koljena nacinom obaranja cijena nafte...Ovo je veliki plus za Rusiju,da ne kazem velika pobjeda...
    Za sada,Ruski proracuni na svim poljima se pokazuju kao tacni..Nadam se da ce se takvo kalkulisanje nastaviti i u blizoj i daljoj buducnosti...
    Jos samo staviti Erdu u okvire kojim pripada,i mogli bi polako postajati optimisti.Nadam se da nista nisam rekao preuranjeno.
    Pozdrav...
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.