Najveći infrastrukturni projekt u povijesti neovisne Hrvatske: Otvara se Pelješki most, financiran većinom novcem EU-a, izgrađen od strane kineske kompanije

Danas se svečano otvara Pelješki most kojime će se prometno povezati jug Hrvatske s ostatkom zemlje. Riječ je o projektu koji je uvelike (85%) financiran iz EU fondova s oko 357 milijuna eura. Sam most je dugačak 2404 metara. Izgradila ga je kineska kompanija CRBC (China Road and Bridge Corporation) koja je dala najbolju ponudu na natječaju (u kojem su također aktualne bile i talijansko-turska te austrijska ponuda).
Cilj mosta je povezati Hrvatsku s njenim jugom, odnosno kako bi se zaobišao manji obalni dio BiH kod Neuma. Most povezuje Komarnu na sjevernom dijelu te Peljašac na jugu te tako u potpunosti prolazi kroz hrvatski teritorij čime se zaobilazi bilo kakav granični prijelaz s BiH u Neumu.
"Važnost ovog mosta je ogromna, ne samo u emotivnom smislu jer se povezuje hrvatski teritorij, ali također i iz perspektive turizma i ekonomije", poručio je hrvatski ministar transporta, Oleg Butković.
Ovo je svakako daleko najambiciozniji infrastrukturni projekt u Hrvatskoj još od neovisnosti 1991.
Izgradnja je počela još 2007. godine, no zbog nedostatka sredstava projekt je stao te se nastavlja nakon ulaska Hrvatske u EU. 2018. je za projekt odabrana kineska kompanija.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.