Dobrodošli na advance.hr!
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica (ovdje nema prikupljanja Vaših podataka za nikakve marketinške agencije). Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Advance.hr koristi "kolačiće" (cookies), no isključivo za funkcionalnost samih stranica. Detalje možete pročitati u sekciji: uvjeti korištenja.
Slažem se s uvjetima korištenja

Katalonski lider Carles Puigdemont proglasio pobjedu: "Republika je pobijedila monarhiju!"

Katalonski lider Carles Puigdemont proglasio je pobjedu nakon jučerašnjih izbora poručivši kako je "republika porazila monarhiju". Podsjetimo, katalonske separatističke stranke osvojile su većinu na jučerašnjim regionalnim izborima. Unionistička Građanska stranka dobila je najveći broj glasova, no, nekoliko separatističkih stranaka zajedno imaju većinu u parlamentu.

"Želim čestitati katalonskom narodu jer su poslali poruku cijelom svijetu. Katalonska republika porazila je monarhiju i Članak 155. Španjolska država je poražena. Gospodin Rajoy i njegovi saveznici su izgubili", poručio je Puigdemont iz Bruxellesa gdje se nalazi u egzilu.

VIDEO:

Podsjetimo, španjolske vlasti raspustile su katalonsku Vladu te zaprijetile uhićenjem separatističkih lidera - većina ih je zatim pobjegla u Belgiju. Madrid je zatim proglasio prijevremene izbore u Kataloniji, nadajući se da će tamošnja podijeljena javnost ovog puta birati drugačije. No, desilo se obrnuto - većina je ipak glasala za separatiste i ovo je sada velika pobjeda Puigdemonta i njegovih saveznika.

Nakon što su glasovi prebrojani separatisti su zajedno dobili 70 zastupničkih mjesta u parlamentu od 135 mjesta. 68 im je trebalo za većinu što su i osigurali.

Vezano uz temu:
Povijest Katalonije: Od Kneževine Katalonije, Grofovije Barcelone, nastanka Španjolske, pobune i Republike Katalonije do aktualne krize

Izvori:

RT | AP

Komentari

(18):
» Objavi komentar
Napomena: komentari čitatelja ne predstavljaju ni na bilo koji način stav uredništva portala advance.hr. Za sadržaj i točnost komentara čitatelja ne odgovaramo. Sadržaj se periodično pregledava i neprikladni komentari se uklanjaju. Advance.hr zadržava pravo brisanja komentara, kao i blokiranja korisničkog imena bez najave i bez objašnjenja.

Uvjeti komentiranja: Poštovani, pri objavi komentara molimo za kulturno izražavanje. Administrator će izbrisati sve komentare koji na bilo koji način vrijeđaju druge ili svojim sadržajem nisu na adekvatnom mjestu.
Sortiranje: | Prikaz:
  1. +1
    bad
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    00:52 | 23.12.2017.
    nisam siguran da je manje doseljenika u selima, prema katalonskim izvorima od 1700god do sada 70% od ukupne populacije u Kataloniji su doseljenici
    Prikaži cijeli komentar
  2. +2
    hint
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    23:27 | 22.12.2017.
    Da sad ne idem u zbrajanje i provjeravanje, gledajmo što je politički bitno. Najbolje Barcelonu. Selo je drugo, svako svakoga zna i nacionalni izdajnici jednostavno nisu mogući. Dakle, Barcelona. Za neovisnost 46%, "konstitucionalisti" 43,6% i preko 9% blok "Zajednička Katalonija - Podem". Dakle, i u Barceloni, 55% protiv važećeg ustava Kraljevine, ustvari, 55% "bar za federativnu Republiku". A independentizam je u Barceloni uvijek prije išao u kategoriju "seljačka posla", te je postao najjačim stranačkim blokom samo zato što je Madrid blokirao svaki dogovor postignut u parlamentu, i to koristeći ustav.
    Prikaži cijeli komentar
  3. +1
    Velaga5
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    22:48 | 22.12.2017.
    @bad, možda je nazavisnost na selu jača jer ima manje doseljenika nego u gradovima?

    Prikaži cijeli komentar
  4. +2
    bad
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    19:34 | 22.12.2017.
    47.5% je glasalo za partije iz bloka za nezavisnost, 52.5% je za Spaniju, nezavisnost bez obzira na manji broj glasova ima vecinu u parlamentu zbog izbornog zakona koji favorizuje sela i unutrasnjost koja sa manje glasova daju vise poslanika, u Barceloni opcija za nezavisnost je u manjini. U svakom slucaju ovaj rezultat pokazuje kakav bi bio referendum.
    Prikaži cijeli komentar
  5. +3
    Ivan D.
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    16:05 | 22.12.2017.
    @Arkaj
    Potpisujem sve što si rekao. Zbog svega izrečenog tvrdim da je došlo vrijeme gdje svi ti koje si nabrojao shvaćaju samo silu, i to rigoroznu silu. Reset pa ispočetka.
    Prikaži cijeli komentar
  6. +3
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:52 | 22.12.2017.
    velaga5 @
    možda nisam u pravu ali generalno smatram da male države nemaju budučnost, one imaju sadašnjost, ali to nije dovoljno. Velika i jaka Kina pa i druge države traže ujedinjenje Evrope, ne samo Evrope, da bi države bile konkuretne u međunarodnoj trgovini. Vb će to osjetiti kada joj kapital iz Londona pobjegne u Frankfurt-m, Njemačka.Male zemlje bi to osjetile kroz standard, turizam i sigurnost.A veliko je pitanje kako će se postaviti EU i svijet prema takvim državicama, pitanje slobodnog protoka robe, kapitala ljudi.Zato navodim da će se pokajati ekonomski. Politika je naime jedno veko klatno kao sat ide desno-lijevo. Sada je ovo došlo ali nakon 100 godina klatno će biti na drugoj strani, povijesno je to iskustvo, lp.
    Prikaži cijeli komentar
  7. +4
    Makistar
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    15:27 | 22.12.2017.
    U najgorem slučaju je to najava novih ratova u Evropi. Porast nacionalizma, seperatizam, usijane glave, sukob želja, manjak tolerancije i spremnosti na suživot i kompromis, mržnja prema drugima i multikulturalnosti itd. Evropa je već nekoliko put pokazala sklonost tome. To je možda nešto kao vulkanska erupcija, nakupi se pritisak, nastane nered pa se na neko vrijeme smiri i onda opet.
    Prikaži cijeli komentar
  8. +5
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:30 | 22.12.2017.
    gamoc, Nisam imao namjeru da te uvredim, izvini. Ponekad nemogu razumijet neke ideje i stavove ljudi. Npr. Prije 500 godina na balkanu su bili turci i to uzmemo kao polaznu tocku i prije toge i poslije toga nema i nesmije biti nista ili ustav Spanije ili ustav 1974 ili danasnje uredjenje svijeta. Treba biti samo malo realan i priznati da je prije ovih dogadja ipak nesto drugo bilo, pa se promijenilo doslo je nesto trece, pa se ponovo to trece promijenilo u nesto cetvrto, e, sad to cetvrto je vijecito. Ja u to ne vjerujem. Mijenat ce se sve kao i do sada i biti ce ratova. Neko ce dobit a neko izgubit, a neko od staha nece nista poduzeti.
    Prikaži cijeli komentar
  9. 0
    Velaga5
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:25 | 22.12.2017.
    @gamoc, zainteresiralo me samo ovo "za 100 godina moliće Španjolsku da ih primi natrag." Možeš li to pobliže objasniti, dati neki argument?
    Prikaži cijeli komentar
  10. 0
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    14:11 | 22.12.2017.
    korisnik1 @ pročitao sam ja puno više od dvije knjige.
    ali ok, nije ništa vječno.
    ustav mijenja većina a većina neće promijeniti to milom
    manjini ostaje mogućnost borbe silom.
    što i nebi bilo čudno za španjolsku, pa španjolski građanski rat i pobjeda Franca je pokazao domet te akcije.
    ako su španjolci spremni na novi rat- oko čega i zašto- a dobro žive, neka izvole.....
    pa i da se Katalonija izdvoji nebi bio smak svijeta.
    za 100 godina moliće Španjolsku da ih primi natrag.
    isto će biti i u VB.
    Prikaži cijeli komentar
  11. +8
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:55 | 22.12.2017.
    Neozbiljne su izjave da ustav moze nesto sprijecti. Ko god da je procito dvije knjige u zivotu zna da nista nije trajna kategorija. Ni imperija, ni drzava, ni ideologija ni religija, ni narod kao kategorija nisu vjecite. Postojalo je puno od ovih kategorija u povijeti i neke su potpuno nestale, neke se transformirale u nesto drugo, neke se pomjerile lijevo ili desno. Kao sto se sve u povijesti mijenjalo tako ce i u buducnosti. Polaziti od ideje da onako kako je danas svijet uredjen je za vijeka i nista se nece mijenjati da nebudem nepristojan u najmanju ruku naivno. Jedan ljudski zivot u evolucije i povijesti je prekratak i neznaci nista. Mi (bar oni koji imaju 50 godina kao ja) smo i za tako kratak perid mogli vidjeti velike promjene. Promjene ce se nasatiti i kad nas nebude bilo, to se zaustaviti nemoze. Radjat ce se novi narodi, drzave, zajednice, religije, pomjerat ce se granice. Volio bi da to tako nije jer sve ove promijene ce uglavno biti popracene sa ratovima ko i do sada. Ali sigurno je da evolucija narode, nacija, drzava, religija, granica itd. nece stati na ovom danasnjem.
    Prikaži cijeli komentar
  12. +2
    Velaga5
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:26 | 22.12.2017.
    @gamoc,
    ustav se može promjeniti. U Istri i Dalmaciji žive Hrvati pa usporedba sa Katalonijom nije moguća. Više sa Hrvatskom prije ustava SFRJ iz 1974. Dakle baš primjer SFRJ daje mogućnost Kataloniji da se prvo izbori za promejnu Ustava, a onda konzumira to pravo. S time da vrijem nije na strani Kaktalonaca je druga strana će koristii mogućnost da u Kataloniju naseli što više drugih ljudi nacionlnosti, ne prizna pravo Kataloncim pravona samostalnu naciju i jezik, učini ih se manjinom u vlastitoj zemlji i onda je gotovo. Primjeri su poznati i nama sa ovih prostora, ali tako su radili npr. englezi u Irskoj (doselili protestanske Škote), Francuzi po cijeloj zemlji, Rusi sa specijalisti za to i druge imperiju krosite tu tehnologiju....
    Prikaži cijeli komentar
  13. +3
    Velaga5
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    13:04 | 22.12.2017.
    Treba pozdraviti rješavanje putem izbora. Zanime me ta stranka Građani, sebe predstavljaju centrističkom i liberalnom, ali nekako mi izgledau kao Reformisti u Jugoslaviji, anacionali samo zato jer nisu Katalonci, a žive u Kataloniji.

    Bilo bi zanimljivo koliko Katalonaca je glasalo za nezavisnost, a kako su glasali Andalužani, Galijici i Kastalijanci i ostali koji su se doslelili u Kataloniju...
    Prikaži cijeli komentar
  14. 0
    gamoc
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:58 | 22.12.2017.
    Ako ustav Španije ne dozvoljeva otcepljenje onda ga neće biti.
    to bi bilo isto kada bi Istra u Hrvatskoj, ili Dalmacija proglasila odcepljenje. Neće ga biti po cijenu rata ni u Hrvatskoj ni u Španiji.
    Osim toga razbijati državu može biti i teško kazneno djelo.
    nisu sve države ko VB a i tamo se već kaju što će postati manji i beznačajniji ali neka im bude.
    Prikaži cijeli komentar
  15. +1
    marjo
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    12:09 | 22.12.2017.
    Nadam se da je baš ovo rezultat koji garantira kraj španjolske krize. Ako izaberu vladu od "normalnih" (onih koji funkcioniraju normalno i bez separatizma) biti će to veliko olakšanje za Španiju.
    Prikaži cijeli komentar
  16. +7
    cheche
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    11:22 | 22.12.2017.
    @ARKAJ samo zato što nitko izvana ne pumpa novac i oružije separatistima, ne diže tenzije, inače bi već bilo svega
    Prikaži cijeli komentar
  17. +7
    korisnik1
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:39 | 22.12.2017.
    Sad je vec jasno da kriza u Spaniji nije gotova. Jos jucer to nismo znali. Pokusavaju osporiti kataloniji pravo na referendum. Dali ce im osporiti pravo i na glasanje? Jeli to uopce moguce i ako se to desi o kakvoj Spaniji se radi? Ovdje mozemo postavit tisucu pitanja i mogucih desavanja. Jedno je sigurno Spanija ce biti sve osim stabilne drzave.
    Prikaži cijeli komentar
  18. +16
    Arkaj
    pozitivna ocjena
    negativna ocjena
    odgovor na komentar
    10:23 | 22.12.2017.
    Srećom i Španjolska centralna vlast i katalonski separatisti ostali su u okvirima demokracije i još uvijek probleme pokušavaju riješit političkim sredstvima što je jako dobro za sve involvirane ali još i više za one kojima to nije najvažnije pitanje u životu. Jer da je neko od uključenih političkih faktora zaveden sirenskim zovom nasilja i prečacima koje nasilje nudi završili bi kao i mi u ex jugoslaviji. Možda najgore što mi doživljavamo je zarobljenost u prošlosti, nasilna vremena stvaraju uvjete u kojima se nitkova, profitera i kriminalaca teško riješit jer su se popeli do elitnog društvenog statusa i onda dobili moć da društvo oblikuju na svoju sliku i priliku.
    Prikaži cijeli komentar
Želite ostaviti komentar? Postanite advance pretplatnik.