Kakav svijet će nam se otkriti kada tišina progovori? John Cage i 4′33″ - Priča o najkontroverznijoj skladbi svih vremena
Kada je 29. svibnja 1913. prvi puta izveden balet "Sveto Proljeće" slavnog ruskog skladatelja Igora Stravinskog u pariškom Théâtre des Champs-Élysées, umalo su izbili neredi među publikom. Toliko je bilo njihovo nezadovoljstvo zvukom da su postali fizički nasilni. Danas se pak "Sveto Proljeće" smatra jednim od najvažnijih djela 20. stoljeća.
Netko će reći da se Stravinski poigrao s publikom stavljajući ih u poziciju da moraju slušati nešto na što još davne nam 1913. nisu bili spremni. Isto su rekli kasnije i za John Cagea, a možda će reći i danas, kada je po prvi puta izvedena njegova sada već kultna, ili notorna, skladba 4′33″.
Skladao ju je 1952., za bilo koji instrument, i izgleda ovako - izvođačima se nalaže samo jedno, da ne koriste svoje instrumente tijekom cijele skladbe, odnosno tijekom cijelih 4 minute i 33 sekunde.
Poštovani, za čitanje cijelog ovog teksta morate biti pretplatnik.